Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden, het is haast niet bij te houden vandaag! Hier beter dan gisteren. Hard gewerkt. Is fijne afleiding omdat ik het ook leuk vind. Merk toch nog dat ik probeer maar bezig te blijven om niet te hoeven denken. Zodra ik te moe ben om bezig te zijn met werk of in huis....dan stort ik zowel fysiek als mentaal in. Twijfel nog steeds wat te doen met een tp, maar denk eigenlijk dat het pas echt beter met me gaat als ik weer in de race ben. Wat dat betreft kan ik beter proberen er deze maand nog een tp uit te slepen. Maar of dat gaat lukken, kan er beter rekening mee houden van niet. Zucht.

Probeer morgen weer te reageren op iedereen, maar even een extra dikke knuffel voor Nico, Babeth, Laika en Sylvie....ach voor iedereen eigenlijk!

Liefs,

Henne

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even kort inbreken...

Inderdaad vaker streepjes gehad spontaan Ursula, ook met bloedtesten bevestigd. Elke maand test ik niet, dacht ik. Maar nu je het zegt, misschien toch wel. *bloos* Misschien toch maar eens mee stoppen, zo zinloos.

Heel vaak geen streepje, dus dan herken je wel het verschil en het patroon. Maar ehh, vamochtend was het alweer nix (meer?) hoor meiden! Helaas...

Geplaatst

Ursula, ga ik wel doen hoor...weet nog niet of ik verder ga en of dat met MCK is, misschien heel stom maar ik ga deze keer echt op het gemak, maar als het gevoel in het MCK goed is gaan we denk k weet ik zeker denk ik :-) nog een poging doen, als ze zeggen we willen die drie pogingen IUI proberen dat doe ik die zeker.

Heb wel de vraag gesteld van stel dat ik voor een ivf/icsi wil kan dat binnen twee maanden, antwoord was ja, ben dan ook weer zo dat op het moment dat ik weet wat ik wil weten en de beslissing is genomen dat het dan gisteren moet gebeuren...

pff niets zo besluitloos als een spaatje...maar als het dan iets wil dan is het hek van de dam, word soms zooo moe van mezelf ;-)

Geplaatst

Ik heb ook al eens met mijn arm in de wc-pot gehangen :-). Telefoon viel uit mijn zak. Gelukkig snelle reflexen, dus telefoon heeft het overleefd.

Wie komen er straks allemaal op 16 april? Volgens mij zijn we met een flinke groep. Als ik het me goed herinner spreken we af in (omgeving) Rotterdam?

Geplaatst

Dit is hetlijstje van meiden die zich via het formuliertje hadden aangemeld:

Henne, Esther, Ruby, Caroline, Francis, Sandra, Babeth, Mart, Sylvie en een anoniem :-)

Het is 16 april in R'dam.

Misschien is het slim dat meiden die willen komen mij even een pb'tje sturen met een mailadres (van bovenstaanden heb ik dat dus al, behalve van Ruby?), dan kunnen we via de mail afspraken maken. Kans is anders groot dat je hier en berichtje mist. Bovendien zal Sylvie he adres ook niet open en bloot op het forum willen hebben denk ik? Of tel. nr.'s die we evt, uitwisselen....

Ik ga snel slapen. Het waait hier als een gek. Naar de AH toe moeten we tegen een hellinkje op en met wind tegen kwam ik er dus gewoon niet!!! Jay heeft me omhoog moeten trekken, ondertussen zijn we twee statiegeldflessen en een boodschappentas verloren, die liggen nu ergens in Woerden ofzo denk ik :-) Echt bizar.

Geplaatst

Hey allemaal,

Lekker veel geschreven weer hier!

Nico, meis, wat een ellende lees ik toch uit jouw post. Ik kan me de wanhoop zo goed voorstellen. Extra knuffel voor jou!

Ik heb een leuk avondje gehad, ik ben met een vriendin wezen 'borrelen' (appelsap en spa rood) en daarna wezen eten. Daarna zijn we naar een cabaretvoorstelling geweest. Dat was echt heel leuk, ik moest zo lachen dat de tranen over mijn wangen liepen en elke keer als ik mijn vriendin aankeek schoten we weer in de lach, echt van die slappe lach schoolmeiden ellende, heerlijk! Daarna hebben we de avond nog even afgesloten met een kopje thee in de kroeg, en nu ben ik net thuis. Had ik even nodig!

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Laika

Geplaatst

Henne ik kan iemand in Woerden zal vragen of ze naar je flessen willen uitkijken....

Nico wilde misschien ook nog komen, iig proberen maar dat zullen we nog wel checken.

Er hangt hier wel een relaxter sfeertje. Negatieve is er gelukkig een beetje vanaf. Dan zal ik ook niet zeiken dat ik weer niet slaap.....

Babeth een betere dag als gisteren, blijft ook niet niets wat er allemaal gebeurt. Tranen moeten er nu eenmaal uit.

Wat waait het toch hard. Vandaag hebben Jeroen en ik een uitstapje gepland naar de verbouwde AH in het centrum, hoe zielig zijn wij.......

Geplaatst

Hihih Sylvie Lekker burgerlijk toch??????

Kun je er alvast aan wennen.

vandaag lekker verjaardag vieren met de fam en vanavond nog wat vrienden, morgen voor de stellen met kinders dus zo maar taart halen en boodschapjes doen mjam mjam, vandaag mag ik ongegeneerd scchranzen!!!!!

Geplaatst

Fijn weekend allemaal!

Hier druk met werk, alweer. Maar vind het leuk om weer zoiets veelomvattends te hebben waarin ik mijn tanden kan zetten. Iets anders dan onze speurtocht naar een kleintje. :)

Syl-vie, al besloten of je gaat vroegtesten? Veel AH plezier, hou elkaar goed vast! Hier gister ook samen op 1 fiets, kwamen sommige hoeken gewoon niet om. Heel komisch wel.

Geplaatst

Nee ik ga niet eerder testen, maar zal wel even testen van het Kruitvat halen.

Bevalt het goed nieuwe werk, wel heel veel afleiding idd.

Fijn weekend.

Geplaatst

Werk bevalt, de mensen ook. Het managen gaat ook heel natuurlijk weer, kan oprecht meedenken/leven met ze. Echt iets toevoegen ook.

1 tip, als je niet eerder testen wilt: haal dan ook geen testen in huisssss!!!! :)

Geplaatst

Knap hoor sylvie! Ik wilde dat ik dat kon! Scheelt een bende stress :)

Hoezo trouwens voor het eerst naar de ah? Waar of wie deed eerder jouw boodschappen dan?

Miki fijn om te lezen dat je werk zo goed bevalt en dat je het prettig vind om weer een 'ander' doel te hebben!

Sandra nog een fijne verjaardag vandaag...gezellig zo'n weekendje of niet?

Lekker gewerkt gisteren?

Babeth...Heftige week weer voor jullie. Ik kan me voorstellen dat het enorm er in hakt. Het is allemaal ook zo beladen in jullie situatie. Toch fijn dat jullie samen keuzes hebben gemaakt die vooralsnog goed voelen. Sterkte meis!

Hier een rijtje van vijf dagen werken erop zitten. Ben een klein beetje erg moe eigenlijk. Intensieve dagen gehad, veel slecht nieuws gesprekken en instabiele patienten. Maar oh wat geniet ik van mijn werk! Wat ben ik blij dat ik een baan heb waar ik zo mijn energie in kwijt kan. Ik merk echt in deze tijden dat werk bij mij in elk geval voorkomt dat ik in een hele negatieve spiraal terecht komt. Het verplicht me de deur uit te gaan en verplicht me om sociale contacten te onderhouden (ben ik nogal slecht in de laatste tijd, chapeau voor mijn vrienden die stug blijven volhouden).

Nu zes dagen vrij, ook heerlijk hoor :)

Vanavond tapas eten met vrienen in zwolle, morgenochtend naar mijn zusje en morgenmiddag en avond naar mijn oudste zus, die met zeven kinderen. De oudste hiervan zijn al 18 en 16. Dit zijn altijd gezellige avondjes, gaan we spelletjes met ze doen. Hoe burgelijk hé maar zo genieten.

En de rest van de week...is voor mezelf! Ik ga doen en laten waar ik zelf zin in heb.

Gerard is vandaag de hele dag naar een conferentie met mannen uit de gemeente. Ik zit nog in de pyama. Durf niet te douchen omdat ik die vitaminepreparaten verwacht en die wil ik niet mislopen!

liefs

Geplaatst

goeiemorgen dames.

eindelijk iets kunnen slapen...

babeth...had nog niet op jou gereageerd. Heftig die cerclage, maar ook wel weer fijn dat men je zo in de gaten houdt en alles eraan wil doen om te voorkomen dat het mis zou kunnen gaan...Snap dat het een impact heeft (tenminste...voor zover ik dat kan snappen, maar je begrijpt wel wat ik bedoel) en ik wens je dan ook veel sterkte!!! Ben ervan overtuigd dat het helemaal gaat goedkomen.

Wij hebben gisteren lekker in de friture gegeten (want we waren te lui om bestek af te wassen en de vaatwasser aan te zetten..hahahaha) ik een heerlijke champignonroomsausschnitzel en liefje een paprikaschnitzel (met friet uiteraard...nog naar de Mediamarkt geweest en hebben daar de trilogiebox van millenium gehaald en de film "The Andromeda Strain' Dat schijnt ook een serie te zijn geweest op tv...schijnt een spannende sf-serie te zijn..iets voor mij volgens mijn vriend...

Vandaag al het oud papier buiten gezet...voel me nog steeds belabberd, maar we hebben het er gisteren al over gehad hoever we zouden willen gaan, waar we zouden willen gaan.

Ik zelf ben nog aan het twijfelen tussen Gent en DD...

Gisteren had ik toen we terug waren van het eten en shoppen een fles wijn klaargezet...die wilde ik opdrinken, maar ik kreeg de kurk er niet vanaf...en had geen zin om me er verder druk over te maken, dus de fles wijn staat er nog steeds...hahahaha...kreeg de kurketrekker er niet goed in...pfff...mss vanavond...

mss dat we vanavond naar de film gaan...ga vandaag ook al het patroon overtrekken voor mijn carnavalspakje...volgende week werk ik halve dagen, kan me er niet toe zetten om al weer hele dagen te werken...

een rustig weekendje dus waarschijnlijk....sta er weer van te kijken hoe snel ik weer verder kijk...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi dames

Nico,Ik snap goed wat je bedoelt hoor, dank je wel!!! wat betreft jullie keuze laat het eea. even bezinken, er komt vast een moment dat je een keuze kunt maken, wellicht wordt het maken van de keuze makkelijker als je in de ziekenhuizen/klinieken een eerste gesprek hebt gehad, dan "proef" je ook wat van de sfeer. Ik weet niet of je het topic over DD weleens gelezen hebt, misschien interessant voor je.

Groot gelijk dat je even halve dagen werkt, denk aan jezelf, dat verdien je meid. Deze sitauatie is heftig; een niegeslaagde poging is ronduit ellendig maar op deze wijze heb je geen eerlijke kans gehad! Ik moest wel lachen om de niet aangebroken fles wijn, zie het al voor me...maar wat het oud papier beterft....dat ophalen is toch zinloos? waait vanzelf de straat uit?

Esther, 6 dagen vrij dat heb je wel verdiend zo te lezen! en je hebt leuke, gezellige dingen gepland staan...wat het bezoek aan je zus met 7 kids betreft, klinkt erg gezellig hoor! zelf heb ik een nichtje van 21 en moet zeggen dat de gesprekken met haar ook erg verrassend kunnen zijn.

Hoe gaat het overigens met je zus die zwanger is, alles rustig?

Testr, goed om te horen dat je nieuwe baan je goed bevalt en dat het goed gaat!!!! erg belangrijk en een goede afleiding wellicht.

Bij mij op het werk ben ik benieuwd, tijdens mijn afwezigheid afgelopen jaar is er iemand aangenomen om ons team (van 2) te versterken, helaas is deze week definitief besloten dat we niet met hem verder gaan, afwachten wat er nu weer aan kandidaten komt.

dames, een fijn weekend!

liefs

Babeth

Geplaatst

he Babeth,

bij ons waait het helemaal niet zo erg....tenminste...ik merk er niets van...

Ik ga het topic over DD eens lezen (als ik er tijd en zin in heb...)...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico je bent een kanjer! Sterke vrouw! Maar zoals miki gisteren tegen mij zei...gun jezelf de tijd voor verdriet...geld ook voor jou hé!

Ennuh...die fles wijn gaat vanavond zeker wel op?

Babeth met mijn zusje gaat het erg goed. Ze slikt nog wel steeds antibiotica en zal dit w.s. tot het einde van haar zwangerschap moeten gebruiken maar verder voelt ze zich goed.

Geplaatst

Esther wij hadden eerst een butler in dienst die alle boodschappen deed.....

Nee grapje, het is een verbouwde AH en echt super mooi geworden, wij hebben weinig energie en alleen met werk bezig dus we verplichten onszelf "iets" te doen op zaterdag.

En dat is dus de AH geworden vandaag.

Nico zie het al voor me met die wijn, irritant hoor als je een borrel nodig hebt. Heerlijk bij de frietzaak eten!!!

En ja vooruit kijken is natuurlijk dat stukje hoop dat bij ons blijft. Je krijgt daar ook weer energie van.

Hoop laat de wereld ronddraaien!

Kayla die waaide net met haar kont naar links, ze snapte het niet, vooral tussen de hoge gebouwen hier is het heel erg winderig, alles in de tuin thuis is ook al omgewaaid.

Staat wel een boom aan de voorkant bij de buren die al een keer bijna het loodje heeft gelegd tegen het huis, hopelijk blijft die staan.

Geplaatst

Hei!

Miki, ik vind het ehelmaal niet stom om iedere maand te testen. Ik herinner me nog erg goed wat een hel die dagen waren dat je op je ongi zat te wachten (of beter gezegd, niet zat te wachten?). Vooral als ik dan1 of 2 dagen overtijd was. Hier geen goedkope kruidvattesten, alleen dure testen van zo'n 25 euro de stuk dus ik heb me nooit te buiten gegaan aan testen. Maar het had veel onrustgevoelens kunnen voorkomen, anders blijf je er toch dagenlang mee rondlopen en broekloeren. Ook is het fijn om te weten wat er gebeurd, dat er bv wel aanzetten tot zwangerschappen zijn geweest, zo kan je beter in kaart brengen wat er in je lichaam gebeurd en bij een gesprek met een fertiliteitskliniek kan je dat misschien gebruiken. En wel of neit testen, je maakt jezelf toch een beetje gek, want die hoop, die wens is zoo groot, die laat zich niet wegstoppen.

Spaatje, dat gevoel is erg herkenbaar, als je eenmaal iets besloten hebt dat je het dan meteen in gang wil zetten. Dat heb ik ook.

Sylvie naar de verbouwde AH, het klinkt inderdaad errug burgerlijk saai. Maar die momenten hebben wij ook. Zo vinden wij het enorm gezellig en fijn om samen op de bank te zitten en naar de vlammen van de houtkachel te kijken. Ook saai he?

EDR, spelletjes zijn leuk! Ik ben er verzot op. Gelukkig is het in noorwegen een veel 'normalere' sociale activiteit als in nederland. Zo kan het gebeuren dat je op een feestje wordt uitgenodigd en ipv heel de avond zitten te kletsen komen na een paar uur verschillende spellen boven tafel.

Nico, het klinkt alsof je jezelf weer een beetje bijeen hebt geraapt. Goed dat jullie samen hebben kunen praten over toekomst. Ik snap alleen iets niet helemaal, dat je gedachtes naar een draagmoeder gaan. Als ik je geschiedenis zo lees ligt bij jou meer het probleem bij eicelproductie/bevruchting en niet bij innestelen. Aan de andere kant vind ik dit geschreven erg kort door de bocht, eigenlijk heb jij nog zo weinig 'kansen' gehad dat het moeilijk is om te zeggen waar het 'probleem' ligt en wat de juiste aanpak zou zijn. Maar als je denkt aan draagmoeder heb jij zelf dan het gevoel dat jouw lichaam het laat afweten bij de innesteling?

Geplaatst

Sylvie...ik lees elders dat de eerste tekenen van een naderende ongi er al weer aan komen? Meid wat balen want, ondanks dat je er rekening mee hield dat het niet zou lukken, ik kan me voorstellen dat je toch wel hoop had?

Ursela...ik ben ook dol op spelletjes hoor! In het verleden, toen onze vrienden nog geen kinderen hadden, hebben we avonden tot diep in de nacht spelletjes zitten doen. Goed glas wijn erbij, helemaal gezellig!

Ik ben bezig met de douche een flinke beurt te geven, rotwerk! Ik ben zo moe, bah. eigenlijk had ik even naar bed moeten gaan maar ik zit te wachten op die post.

Geplaatst

En Esther is de post er al????

Ongi is doorgezet dus ik ben uit de race. Sla toch 1 cyclus over dus bij de volgende gaan we weer terug naar de ivf.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden