Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mart...leuk dat je je ook hier even komt melden....fijn dat je toch weer een beetje jullie draai vinden of proberen te vinden na alles wat er gebeurd is...werk, muziek, hobby, sporten/afvallen en een heerlijke vakantie naar Egypte! geniet ervan!!

dikke knuffel!!!

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sab...het was me nog niet opgevallen...lees ook meestal alleen...pauze meisjes en dan weet ik voldoende...maar dit is wel een goeie!!!

Geplaatst

Het was mij ook niet opgevallen, die naam, wat suf...

Maar veel belangrijker: Martha was er weer! Wat goed van je, jeetje! Kom maar langs als je zin hebt en sterkte met alles wat je doet, volgens mij ben je goed bezig.

Knuffel!

Geplaatst

Hee meiden,

haha, ik lees jullie verhalen hier heel nuchter op de vroege ochtend.... Straks in Ierland kan ik real time mee gaan kletsen. de verhuizers komen zo, dus zo maar de computer afsluiten.

Martha: goed om van je te lezen!!

Verder: hier 1 meisje in de race :-) Ik heb het lijstje even aangepast:

Pauze

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Sen: orienteren op volgende poging

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Zwanger

Babeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Laika: 28-2: 2e echo, op 6weken plus 5 dagen

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Groetjes!

Geplaatst

Martha!!!!!!!! Fijn wat van je te horen. Je hebt het dus nog steeds druk op het werk en straks lekker samen op vakantie en een verre reis in de planning. Geniet ervan en wip af en toe eens langs!! Als je zin hebt natuurlijk.

Hier al weer lekker vroeg op, doodmoe en niet kunnen slapen. Ach we doen het er maar mee vandaag. Gister teamoverleg gehad en ze hebben vervanging voor me geregeld vanaf maandag. Heel lief maar ook heel confronterend. Ik wil zo graag "gewoon" werken en "gewoon" zwanger zijn, maar die 2 dingen gaan niet samen bij mij. Daar mag ik niet over klagen dat weet ik wel, maar toch knaagt het aan me. Heb gister mijn trots al opzij moeten zetten om een ander mijn huishouding te laten doen en dan dit. Was even to much zeg maar.

Ik moet echt proberen te genieten dat mensen zo veel voor me doen en me er niet schuldig over voelen, maar dat valt niet mee.

Wat die wijn betreft, zou er nu ook wel 1 lusten, maar met liefde laat ik die nog even staan zeker het komende half jaar ;)

Geplaatst

Pauze

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Sen: orienteren op volgende poging

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

ZwangerBabeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Laika: 28-2: 2e echo, op 6weken plus 5 dagen

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Caroline ik heb je even uit de pauze stand gehaald en bij behandeling gezet nu zijn we weer helemaal up to date.

Sandra vroege vogel maar niet geheel vrijwillig.

Dingen uit handen geven kan moeilijk zijn maar je weet waarvoor je het doet. Blijft fijn dat mensen meedenken ook op je werk.

Ik zit op kantoor met een stapel werk, pfuff en geen zin.....

Geplaatst

Sylvie verstand op 0 en gaan met die banaan. Voor je het weet is het tijd voor pauze!!!!!!

Mart fijn dat je vader nu geholpen is en dat hij maar heel snel op mag knappen en er nooit meer last van hebben!!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Hmm, heerlijk lang geslapen. Het is pappadag en dan kan het. Mijn moeder heeft in ieder geval geen vocht meer in de longen en dat is positief. De arts snapt niet hoe het plots zo ernstig kan zijn, normaal schijnt dit een proces van jaren te zijn. Dit willen ze nog verder gaan onderzoeken. Ze mag niet vliegen voor vier maanden (en waarschijnlijk langer). En ze moet leren dat ze heel ziek is en echt niet veel kan doen. Dit is nog het moeilijkste voor haar.

Mart, gossie, wat leuk om van je te horen. Ik moest een traantje wegpinken toen ik je gedichtje las en dat je 'sad' als moodomschrijving had. Maar in je verhaal over hoe het nu gaat klinkt een aanpakster en toekomstgerichtheid door. En gelukkig een goed bericht over je vader. Je hebt zeker gelijk als je beschrijft hoe de gevoelens in dit topic varieren en de belevenissen zich op een bepaalde manier herhalen. Ik vind dat soms moeilijk, als het mis is gegaan dan schrijf je hoe erg je het vind maar soms leest dat als een misplaatst eufemisme. Soms kan ik echt niet meer tegen om te lezen dat al die hoop weer eens teniet gedaan wordt, vind het zo erg. Gelukkig zijn er ook de goede berichtjes, de aarzelende beginnetjes.

Een fijn weekend dames (speciaal nico, sterkte meid)

Geplaatst

He Mart, wat goed dat je weer even wat van je laat horen. Ben blij dat het ietsje beter met je gaat.

Hier gaat het kl*te,alsmaar ruzie/woorden met mn vriend. Ik irriteer me mateloos, zit echt niet lekker in mn vel. Moet eigenlijk huishouden doen maar ook geen zin in. Heb ook een op hol geslagen hart lijkt wel. Lig nog in bed, ben zo moe. Maar ik ga maar eens douchen.

Geplaatst

Ursula...fijn dat je moeder geen vocht meer op de longen heeft...kan me voorstellen dat ze het moeilijk vindt om rustig aan te moeten doen...

Sen...balen van je ruzie/woorden met je vriend...hoop dat je je snel weer beter voelt...

liefs,

Nico

Geplaatst

Martha, wat fijn om wat van je te horen! Kan me voorstellen dat dit topic veel herinneringen oproept, ik vind het erg moedig van je dat je hier toch maar weer even meldt hoe het met je gaat. Ik hoop dat je (als je er zin in hebt) af en toe wat laat horen.

Ursela, fijn dat er geen vocht in de longen van je moeder zit. Het zal inderdaad wel heel lastig voor haar zijn om zich nu plots als patiente te moeten gedragen. Ik hoop dat dat lukt.

Sen, he vervelend dat je ruzie hebt met je vriend. Ben je al uit bed? Douchen en aankleden kan soms wel een beetje helpen die ergste lamlendigheid eraf te halen. Sterkte meis.

Ik heb net een telefoongesprek gehad met mijn leidinggevende. Ik heb hem verteld van de echo gisteren en en hij was echt enorm blij. We hebben afgesproken dat ik maandag weer ga beginnen met werken maar de komende week begin ik dan lekker een uurtje later (10 uur) en ga ik ook wat eerder naar huis. Dat was ook een beetje op aanraden van de gyn, gezien mijn buikpijn. Nou, en dan maandag mijn andere collega's vertellen van de echo (een paar collega's weten het hele verhaal namelijk). Gelukkig denkt de rest van de afdeling dat ik griep heb, die hoef ik dus niets te vertellen als ik er maandag weer ben. Dat scheelt!

Liefs, Laika

Geplaatst

Sen wat erg dat je jezelf zo klote voelt, ben je al uit bed meid?

Soms even de gedachte verzetten kan goed doen, laat het huishouden maar even lekker liggen en probeer afleiding te zoeken met een film, lekker op de bank met een bak ijs ofzo.

En ja ruzie met de vriend er nog bij, over alledaagse dingen of over jullie behandelingen?

Wij nemen dan vaak afstand en gaan een beetje onze eigen dingen doen in goed overleg dan. Jeroen gaat meestal naar de zaak en ik blijf thuis, werkt goed voor ons.

Ursela hopelijk kunnen ze een oorzaak vinden waarom het bij jou moeder zo snel gaat.

Lekker genieten van pappadag vandaag.

Nico gaan jullie iets leuks doen dit weekend zodat bij jullie de gedachte ook even op nul kunnen, effe bijtanken.

Laika het blijft een verhaal zeg, fijn dat je wg meedenkt. Wat dat betreft hoor ik ons topic veel positieve verhalen over de wg, je leest wel eens anders hier op het forum.

Hier niet echt productief, ben tussendoor boodschappen wezen doen, chaos in heel Schiedam, geen files op de weg, nee iedereen zit in de stad lijkt wel.

Zie wel wat de rest van de dag brengt. ik slaap gelukkig bijna elke nacht redelijk, hopelijk zet dit voort want je functioneert een stuk beter zeg.

Geplaatst

heb toch maar schoongemaakt: gestofzuigd, gedweild, wc schoongemaakt, kattenbak, afgewassen... tussendoor kwam mn vriend ff thuis om te eten. Ik ben gewoon doorgegaan ik dacht als ik nu ga beginnen dan wordt het bonje dus laat maar dat komt nog wel... Syl het gaat niet specifiek over de behandelingen maar ik irriteer me aan die makkelijke houding alstie bijvoorbeeld meer alcohol drinkt enzo. Waarom moet ik continue mezelf blijven herhalen verdomme... zit ik zo mn best te doen met vitaminepillen en al die shit en meneer zuipt lekker zn zaad half lam. Is net als dweilen met de kraan open natuurlijk. Ik ben nu in zo'n bui dat echt alles me nu irriteert he... van rommel in huis tot dopje dat niet op de tandpasta zit enzo... vreselijk. Effe je eigen gang gaan is soms wel goed maar hij gaat veel te veel zn eigen gang als je begrijpt wat ik bedoel.

Geplaatst

Sen ik begrijp je frustratie, wij moeten alles doen en als er idd een zaadprobleem is dan zou je denken dat de man ook zijn steenje kan bijdragen.

Zit in dezelfde situatie.

Mijn man rookt momenteel als een ketter en drinkt nu ook teveel alcohol.

Ik weet het er is stress bij ons maar helaas heb ik ook het gevoel dat je toch kansen aan het vergooien bent.

En uiteindelijk ga je jezelf aan alles irriteren, hier ook vele ruzies over gehad, nu gelukkig niet meer.

Bij ons kan een goede zaadkwaliteit ons de kans geven om voor iui te gaan, jullie ook toch?

Ivf wordt lichamelijk te zwaar voor mij en uiteindelijk ben ik al 2x zw geweest van iui.

Heel veel discussies over gehad ook omdat onze toenmalige arts zei dat als hij nu stopt met roken dat het zaad er echt niet beter op wordt. Nee je zult altijd wel een behandeling nodig hebben maar nogmaals het verschil tussen een ivf of iui wordt wel mogelijk gemaakt door een iets gezondere levensstijl. Wij moeten alles maar ondergaan en hun moeten in een potje kwakken (mijn exacte woorden).

Geloof me weet precies hoe je je voelt. Daarom ga ik niet opstarten in maart maar mei omdat hij ook maar eens zijn deel moet doen. Heb ook al eens gedreigd te stoppen met alles en dan maar geen kinderen.

Op dit moment gaat het beter en hij begrijpt het wel maar het is heel frustrerend Sen.

Je hebt het gevoel alsof je tegen elkaar aan het boksen bent.

Geplaatst

Hé Sen wat rot meissie...moeilijk als het niet zo jofel zit momenteel tussen jullie. Veel irritaties en strubbelingen. Sterkte ermee! En fijn dat je toch nog even wat gedaan hebt!

Nico hoe is het met jou? Dikke knuffel vanuit hier voor jou hoor!

Henne moest jij nou vandaag gewoon weer aan het werk?

Laika fijn als je baas meewerkt. Ik hoop zo dat jullie vanaf nu een klein beetje kunnen genieten!

Babeth hoe is het met jou nu? Geen gekke dingen? Alles rustig?

Ursela wat een heftige tijd voor jullie! Hartfalen is gewoon een ellendige ziekte maar over het algemeen kunnen mensen er nog wel een poosje mee leven. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat jullie (en de artsen) je afvragen hoe het kan dat het bij je moeder zo snel gaat. Zijn er andere omstandigheden momenteel die het kunnen versnellen?

Sylvie ga je nog wat leuks doen dit weekend?

Caroline hoe is het met je? En met je vriendin?

Ik ga zo weg. Gerard komt eerder thuis en brengt me naar de carpool in Hattem en daar wordt ik opgepikt. Zondagavond ben ik weer thuis en echt....ik heb geeeeeeeen zin! Dom hé!

Ik vind het zo mutserig van mezelf maar ik heb gewoon geen zin in een weekend zonder gerard.

Anyway...ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en tot maandag!

Geplaatst

meisjes, ik heb weinig tijd, dus even kort: Sen en Syl, hoe lullig het ook klinkt: stoppen met roken HOEFT niet perse verbetering te geven voor de kwaliteit. Wij zijn nu allebei 5 jaar gestopt en Sander zijn zaad is echt he-le-maal niet verbeterd. Sommige mannen hebben gewoon slecht zaad....Het helpt misschien niks dat ik het zeg, maar als ze niet willen stoppen/minderen dan kun je hoog of laag springen maar dat werkt alleen maar tegendraads (bij mannen...;-))\Sterkte Sen.

Ik wil niet zeggen dat e maar door moeten roken hoor, want t blijft natuurlijk slecht, maar dit is voor jullie, Syl en Sen ook niet goed.

groetjes Sab

Geplaatst

Klopt Sab, stoppen met roken geeft geen garantie daarom zeg ik ook gezonde levensstijl. Een combi van zeg maar niet alleen voor de kinderwens maar omdat ik nog even met hem wil doen :-) maar het kan wel frustrerend werken als je het gevoel hebt dat jij alles maar moet doen. Gelukkig speelt dit momenteel niet bij ons.

Snak zelf ook nog wel eens voor een sigaretje.....

Geplaatst

Hee meiden!

Sab, grappig, haha, je bent creatief met de topic naam. Ik ga voor 'pauzemeisjes-allemaal-zwanger' :-)

Sen: shit dat het even niet loopt.... Even je eigen ding doen is dan vaak beter hè, als je dan samen bent schiet hetntoch niet op. Vind ook wel dat hij rekening mag houden met jouw gevoel hierin. Maar goed.... Helaas zijn deze ruzies waarschijnlijk even nodig om weer even goedntot elkaar door te dringen, daarna gaat het vast beter. Ik vond je bericht echt rot om te lezen, niet fijn alsmhet zo gaat. Maar moest wel lachen om hoe je schreef dat hijnzijn zaad half lam zuipt. Hier naast mij iemand in bed die zij zaadjes vanavond geloof ik volledig lam heeft gezopen: afscheidsfeestje van zijn werk.... Hier in china staat dat garant voor heeeel veel drinken.... Ti's maar goed dat we eerst een cryo poging gaan doen :-)

Ursula

Geplaatst

Hoi dames ,

Esther, het gaat best goed met me, het oude bloedverlies is ook veel minder , mijn baarmoeder blijft rustig dus ben erg tevreden. Ik ben wel nog erg moe, straks eventjes beneden geluncht met man en schoonouders maar na een uurtje op weer naar bed..... Ik weet dat je geen zin hebt in je weekend maar ik hoop dat het toch nog erg leuk wordt!!!!

sen en syl, wat ontzettend ellendig van de worden die er bij tijden weer door komen , het klopt wat Sab zegt, bij ons zei de arts in Brussel ook dat er niets aan te dien was of te verbeteren viel. Gelukkig wist mijn man te kunnen stoppen. Acupunctuur lijkt bij mijn man toen wel verschil gemaakt te hebben, misschien is dat iets als extra ondersteuning?ik moet wel zeggen dat het heel wrang is, een kwestie van IVF of iui, het scheelt zo onwijs veel!!!

Ursela, fijn dat je moeder haar vocht kwijt is maar wel vraagtekens natuurlijk waarom het bij haar zo snel ontwikkelt. Sterkte ermee, ik hoop dat ze zich een beetje aan haar nieuwe, beperktere levensstijl kan aanpassen!!!

Mijn man heeft net alle boodschappen gedaan en ik maakte een lijstje met de sms, hij had wel lol in de winkel: kattegrit werd vertaald in jarretels....

Geplaatst

Babeth bij de iPhone heb je de Appie app van de AH. Voer je bonuskaart nummer in en je krijgt alle aankopen VDB de laatste tijd en je kunt je boodschappenlijst doorsturen via de mail.

Lekker aan het bijkomen van alles en hulp van schoonouders is san fijn.

Geplaatst

Hee meiden!

Sab, grappig, haha, je bent creatief met de topic naam. Ik ga voor 'pauzemeisjes-allemaal-zwanger' :-)

Sen: shit dat het even niet loopt.... Even je eigen ding doen is dan vaak beter hè, als je dan samen bent schiet hetntoch niet op. Vind ook wel dat hij rekening mag houden met jouw gevoel hierin. Maar goed.... Helaas zijn deze ruzies waarschijnlijk even nodig om weer even goedntot elkaar door te dringen, daarna gaat het vast beter. Ik vond je bericht echt rot om te lezen, niet fijn alsmhet zo gaat. Maar moest wel lachen om hoe je schreef dat hijnzijn zaad half lam zuipt. Hier naast mij iemand in bed die zij zaadjes vanavond geloof ik volledig lam heeft gezopen: afscheidsfeestje van zijn werk.... Hier in china staat dat garant voor heeeel veel drinken.... Ti's maar goed dat we eerst een cryo poging gaan doen :-)

Ursula: heel erg vervelend dat je moeder zo ziek is, vind het echt rot voor je. Wel fij. Dat je haar snel ziet, dan kun je tenminste echt met haar praten en met eigen ogen zien hoe het gaat. Het zal haar in elk geval ook heel erg goed doen om merel te zien! En jou natuurlijk, met je wonderkkindje in je buik! Je schreef over nagaland (heb ik dat goed onthouden?). Echt nog nooit van gehoord! Is het een land op zich of een provincie? Zal manlief morgen eens vragen (als hij ontnuchterd is :-)).

Sylvie: hoe is het met het werk? Schiet het op?

Esther: fijn weekend, ik hoop dat het heel leuk wordt! Goed te lezen dat je niet graag weg bent van Gerard nu, dan ben je dus weer uit je holletje gekropen.

Nico: had jij nu dit weekend de eerste carnavalsviering? Waar woon je ook alweer? Even vergeten... Heerlen? Hoe is het vandaag? Je zult je nog wel elke dag anders voelen: op en neer... En met je vriend?

Henne: mooi dat de opnames lekker ontspannen waren! Met nieuwe jas, haha: heel goed :-). Hoe is je man met dat soort dingen: ook kappertje en nieuwe kleren?

Laika

Geplaatst

Hee meiden!

Ursula: heel erg vervelend dat je moeder zo ziek is, vind het echt rot voor je. Wel fij. Dat je haar snel ziet, dan kun je tenminste echt met haar praten en met eigen ogen zien hoe het gaat. Het zal haar in elk geval ook heel erg goed doen om merel te zien! En jou natuurlijk, met je wonderkkindje in je buik! Je schreef over nagaland (heb ik dat goed onthouden?). Echt nog nooit van gehoord! Is het een land op zich of een provincie? Zal manlief morgen eens vragen (als hij ontnuchterd is :-)).

Sylvie: hoe is het met het werk? Schiet het op?

Esther: fijn weekend, ik hoop dat het heel leuk wordt! Goed te lezen dat je niet graag weg bent van Gerard nu, dan ben je dus weer uit je holletje gekropen.

Nico: had jij nu dit weekend de eerste carnavalsviering? Waar woon je ook alweer? Even vergeten... Heerlen? Hoe is het vandaag? Je zult je nog wel elke dag anders voelen: op en neer... En met je vriend?

Henne: mooi dat de opnames lekker ontspannen waren! Met nieuwe jas, haha: heel goed :-). Hoe is je man met dat soort dingen: ook kappertje en nieuwe kleren?

Laika: fijn dat je werkgever zo goed reageert! Ga je het wel ook nog goed met hem/haar hebben over je wormpjes? Want je schreef dat die wel behoorlijk hoog was?

Ik ga hier proberen te slapen: gaat een brakken nacht worden met mijn snurkende lief naast me.... Kan hem niet eens naar het logeerbed sturen, wantbdaar liggen we al, haha. Onze eigen maatrassen zijn al meegenomen door de verhuizers :-). Misschien maar eens even oordoppen gaan zoeken :-)

Fijne dag allemaal!

Ivfsh

Geplaatst

Laika: fijn dat je werkgever zo goed reageert! Ga je het wel ook nog goed met hem/haar hebben over je wormpjes? Want je schreef dat die wel behoorlijk hoog was?

Ivfsh

Huh, waren mijn wormpjes hoog? Ik snap helemaal niets van je bericht, haha!

Maar welterusten in ieder geval!

Mijn vriend en ik gaan even lekker ergens wat eten en daarna naar een cabaretvoorstelling. Morgen gaan we bij vrienden eten en overmorgen komt mijn nichtje met haar man en 4 (!) dochters eten. Huis vol dus. Ik zie daar ook eerlijk gezegd wel een beetje tegenop, maar ik heb al zo vaak afgebeld de laatste tijd dat het er nu maar een keer van moet komen.

Fijne avond meiden,

Liefs, Laika

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden