Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kennen jullie het verhaal dat door IVF/ICSI meer jongens geboren worden, omdat dat sterker zaad zou zijn? Ik merk het hier nooit echt, als je ziet hoeveel meiden er ook geboren worden! Volgens mij is het niet waar of maar een paar procent meer...

Leuk, een knulletje Laika en voel je nou alsjeblieft niet bezwaard! Mocht het bij mij lukken dan wil ik ook graag goed nieuws delen, toch? Wij allemaal!

Geplaatst

Laika wat leuk! Toch nog een beetje blue monday dus, maar dan leuk blue :-) Ik snap best dat het lastig is hier over je zwangerschap te praten, had ik ook. Het is toch weer een ander soort onzekerheid die je meemaakt en dat is fijn om te delen in een zwangertopic. Hier wil je niet 'zeuren'. Maar we weten allemaal heel goed dat het echt z'n ups en downs heeft en niet zomaar vanzelf gaat als je eenmaal zwanger bent. In mijn ogen begint het dan eigenlijk pas....zeker als ik naar de ervaring van mijn eerste zwangerschap kijk.

Enne meiden, beetje oppassen met die werknaam hoor. Mijn neefje heette 'Japie' en het heeft ruim een jaar geduurd voor J. hem niet meer Japie maar Wim noemde :-D

Geplaatst

Euhm, ja wij dus ook ;-) Maar ja, 't is ons kind niet hihi.... Enne, ook beetje op associaties letten. Ik loop nu dus al een uur te neurien van Bassie en Adriaan, Bassie en Adriaan, dat zijn de beste vrinden, die je maar kan vinden.... Aaarrrhhh

Geplaatst

Dacht ik eigenlijk ook. Zit jij nou zo snel te switchen of ben je gewoon hier en op FB tegelijk Fran??

Bedankt he Henne, nou heb ik dat ook in mijn hoofd... Sta ik zo burrito's te maken met dat stomme lied! En trouwens, waarom is het eigenlijk Adriaan en niet Anna??

Geplaatst

Syl-vie, wat een goed nieuws!

Laika, leuk een jongen. Ik hoor juist graag zwangerschapsverhalen hoor. Dat geeft ons hoop en alvast handige info die we ooit zelf hopen nodig te hebben ;-)

Fren, fijn dat je emmy aan boord is. Nu het stokje overnemen (en daarna graag weer doorgeven ;-).

Binnenkort worden we voor het eerst oom en tante. Zwager en schoonzusje krijgen een baby. Bij mijn schoonmoeder thuis een keer met schoonzusje in een heel oud boekje over zwangerschap zitten bladeren. Had mijn schoonmoeder gekregen toen ze zwanger was. Daar stonden toch komische dingen in. Ergens stond ook iets over dat de baby vanaf een bepaalde zwangerschapsduur kon spugen of zoiets. Wij hebben ter plekke de werknaam Chico bedacht ;-). Ben benieuwd hoe hij/zij echt gaat heten zometeen.

Geplaatst

Chico is ook een goeie! Sandra noemt 'm Spruitje toch? Zo zal ze 'm niet per ongeluk gaan noemen als ie er is denk ik, toch San?

Ik noemde haar trouwens Max... dacht dat ik een jongetje zou krijgen en ook om vriendlief alvast voor te bereiden dat dat ook kon want hij wilde heel graag een meisje...

Geplaatst
Bedankt he Henne, nou heb ik dat ook in mijn hoofd... Sta ik zo burrito's te maken met dat stomme lied! En trouwens, waarom is het eigenlijk Adriaan en niet Anna??

Geen dank, goede dingen deel ik graag. En het is Adriaan omdat er bij ivf/icsi meer jongentjes geboren worden :hypocrite:

Wij hebben al gehad:

- plakkertje (bleef plakken in het slangetje)

- ukkie (heel origineel)

- bulletje (bulls eye met tp, beetje misplaatst achteraf :mad:)

We gaan nu voor Theo en Thea :laughing4:

Geplaatst

Haha!

Meiden het is heel gezellig maar ik krijg honger dus ga mijn burrito's maken. Misschien kom ik zo nog even terug als ze in de oven staan om nog meer werknamen te lezen...

Geplaatst

Hahahahaha, ik lach me suf om jullie!

Wbt die associaties: maak je daar geen zorgen over. Denk dat het nog een crime gaat worden om iets te bedenken waar vin geen associaties bij heeft..

Ter illustrratie: zoontje van een vriendin heet bram-pieter. Vin heeft het over BP on the move (van het tankstation)

Geplaatst

Fren, super een À-tje! Wat wil je nog meer! Jullie hebben nu een hele goede on board en een A-tje betekend een hele goede kans op innesteling! Ik wens je de nodige grote portie geluk & pak het estafette stokje goed vast.

Laika, een stoer ventje! Wat leuk! En nu gezellig alle spulletjes voor hem uitzoeken...Ga hem lekker verwennen...

Caro, vind je het spannend om weer te beginnen?

Syl, top nieuws voor jullie! Eindelijk, wel verdiend!

Henne, suc6 morgen!

Ivfco, wanneer mag je weer voor een echo komen? Voel je je nog steeds lekker misselijk? :)

Geplaatst

Zo, die zijn over 10 minuten klaar... Ja heel spannend om weer te beginnen! Zit opeens weer aan decahoofdpijn te denken: 2x wel gehad, 2x niet gehad... Hoop nu niet, heb ik geen zin in...

Geplaatst

zo zo wat gezellig zeg hier. Ik zit nog aan het overgebleven stuk pizabrood van vanmiddag.

Ja die van ons heet nu Spruitje maar straks krijgt hij een naarm die "normaal" is.

Zo weer avondje pufclub hihi.

Geplaatst

Sylvie, van harte gefeliciteerd meid, wat een top dag voor jou en Jeroen, kan me zo voorstellen dat het nu even een boost is ; - ) Het zal evengoed hard werken zijn, maar toch, knuffel

En heerlijk dat je schoonvader zulk goed bericht heeft gekeken, had wel het gevoel dat het erop of eronder was, gefeliciteerd!

Laika, wat een leuk bericht, zo'n pret echo moet toch wel heerlijk zijn, en dan zien wat het losmaakt, alle spanning die er zit, het is echt een mijlpaal hoor die 20 weken, hele dikke knuffel en felicitaties! Ik hoop zo dat je je niet geremd voelt om te schrijven, net als Babeth en Sandra en de andere zwangeren niet, jullie verhalen geven hoop en veel blijdschap ; - ) zeg maar de slagroom op deze bijzondere moorkop. Felicitatieknuffels voor jou xxx benieuwd welke ideeen jullie hebben over naam en babykamer ; - ) dat zijn toch superleuke dingen!

Fren, heb het vanmorgen wel gevolgd, maar het was druk op t werk, gefeliciteerd met je toppertje!! Was wel even stil van de afvallers, wat is dat toch de realiteit en wat is het toch onverwachts, heb wel even geslikt. Nu weer de koers op positief en op naar een mooie innesteling, ook een felicitatieknuffel voor jou ; - )

Guusje hoe is het, is de duizeligheid continu of zakt het langzaam?

Hier gaat het redelijk. Ben de hele dag door vaag niet lekker, maar gelukkig wel heerlijk kunnen werken weer, dat geeft dan weer een boost en vertrouwen. Nu op naar 1 juni, de 2e fm, ik zal het lijstje even aanpassen : - ) Druk bezig met vitaminedrankjes. In hotel in Italië een hele leuke (knappe ; - ) barman gehad die wat coctails zonder alcohol uitprobeerde, en daar ben ik hier thuis mee verder gegaan. Eindelijk een paar lekkere combi's gevonden voor dat 18 u moment dat je even lekker zit. Uitgeperste grapefruit, limoen, passievrucht, tonic, en nu dus ook een flinke scheut granaatappelsap, en dan veel ijsklontjes....ik zeg: lekkerrrrrrrr

Ga niet beginnen over de avondmaaltijd (spaghetti) dezelfde altijd makkelijke en smakelijke italiaanse hap ; - )

Rubster, wat grappig, jij ook zo 1! De mijne komt woensdag. Hoop dat ik ga leren hoe dat ding werkt, het is wel een leuke afleiding zeker ; - ) Heel veel succes en sterkte bij je endometriose arts, extra dikke knuffel voor jou

Caroline, gefeliciteerd, wat super. Ik las die reactie van diegene aan de telefoon, en ik dacht gelijk, als ik ergens mee klaar ben, is het daar wel mee. Net als die chagrijnige terugplaats arts bij Fren, ik weet niet wat het is, maar het is toch vooral het feit dat je zo afhankelijk van ze bent, en zij zijn gewoon aan het werk, en maken hun flauwe of sjaggerijnige opmerkingen nu eenmaal, en wij willen het zo graag anders maar helaas (gewoon eens aardig en hartelijk, ze zijn er wel maar helaas niet altijd )

Meiden iedereen weer een dikke knuffel, een dag met dalen en bergen zo terug te lezen xxxx voor allemaal

Geplaatst

Sab, mijn kat komt van kreta. We zoeken nog mensen die een hondje of kat mee willen nemen naar nederland. Dan wordt je opgevangen en draag je het diertje weer over. Kijk eens op www.mirtos.nu voor informatie.

LEkker zou ook wel even willen naar kreta. Maar dat zit er niet in dit keer. Komt nog wel.

de statistieken zijn kippensoep met stokbrood. Verder niet zoveel te vertellen.

LAika, gefeliciteerd het wordt dus een jongetje

Fijne avond

Geplaatst

Wat een mooie dag hier!!

2x perfect nieuws voor Sylvie. Ik begrij p van de bank dat jullie nu in het pand kunnen blijven, maar dat waren niet alle problemen toch?

Of is het faillisement probleem nu weg?

Fren, heeft Adriaan aan boord!!!

Caro kan beginnen..

Laika een aankomende knul....

Laten we deze mooie flow eens een tijdje vasthouden!!!!

Onze werktitel is Frummel. was bij de vorige tp ook, en is nu eigenlijk zo gebleven. Vooral makkelijk omdat we niet weten wat het wordt.

Dan is Frummel geen standaard hij of zij.

Wij gaan zo weer naar de samen bevallen cursus.

Momenteel een golfbuik, Frummel heeft de hik, en wordt dan na een tijdje gefrustreerd..

Geplaatst

Hee meiden,

Laika: gefeliciteerd!!! Een jongetje. Wat leuk dat jullie nu weten wat het is! Wij denken ook op de een of anderre manier dat het een jongetje is dit keer. Weet niet waarom.... Misschien wel omdat ik hoop dat onze onze droom op een 'gemengd' gezin uit zal komen. Een biologisch kindje en er geadopteerd kindje. Adoptiekindje zou dan uit China zijn, omdat we zoveel van het land kennen en ons dochtertje (want dan zou het wrs een meisje zijn) veel mee kunnen geven over haar geboorteland. Lijkt me leuk om zowel een jongetje als een meisje te hebben :-). Zoooooooo, ben lekker op de zaken vooruit aan het lopen :-).

Wat betreft mijn zwangerschap: ben vandaag enorm misselijk, heb nog bijna niets binnen kunnen houden. Sultanaat, brood, medicijnen, alles is er weer met een vrolijke boog uit gekomen. Blijft voor mij een goede geruststelling, want ik blijf het enorm spannend vinden. Afgelopen vrijdag op die training, hadden we wel maar verteld dat ik zwanger was, want dat is nu natuurlijk wel een heel belangrijk iets voor ons bij het settelen in Ierland. Die trainer kwam er heel vaak op terug (op een leuke manier), maar daar werd ik ook heel zenuwachtig van. Hij sprak vaak in termen van:' als volgend jaar jullie little fellow er is' als je straks gaat bevallen in Ierland. Voelde nog heel voorbarig, jullie snappen misschien wel wat ik bedoel. Ik blijf daarom ook nog bewust op de achtergrond in het uitgerekend januari topic en het 12 weken bankje. Liever lekker hier kletsen over vanalles en nog wat :-)

Ik ga zo toch maar eens de deur uit om wat te eten te halen. Misschien soep en brood ofzo. Eens zien of dat blijft zitten.

Liefs!

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Fren: 15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Eef: 1-6 2e fm

Kaartje: 1 juni uitgangsecho

Caroline: Start 30 mei

Zwanger

Simba: 25 mei controle vk 32w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Geplaatst

Fijn en vervelend dat je zo misselijkbent meid ;-) heb je alle standaard trucjes al geprobeerd? Eten voor je opstaat, kleine beetjes iets zouts of iets pittigs... Je kunt als het echt erg wordt ook wat vragen tegen de misselijkheid hè, je moet wel een beetje kunnen eten (en drinken). En lijkt me ook belangrijk dat je je Foliumzuur enzo binnen houdt.

Geplaatst

Hee henne,

De trucjes werkten vandaag niet :-(. Morgen vast weer wel. En anders ga ik er idd wat voor halen, want vandaag heb ik echt helemaal niets binnengekregen. Heb nog wel reserves hoor, kunnen nog heel wat kilootjes af :-). Maar lijkt me voor die kleine in mijn buik beter als er vita ie tjes enzo binnenkomen :-)

Ik denk dat het morgen veel beter gaat.

Geplaatst

oi dames

even de tijd genomen om bij te lezen, het was een soort feestje, erg goede berichten en de vrolijke noten ;-)

Syl-vie een dubbel dikke felicittie voor jullie!! het goede nieuws voor je schoonvader en de bank die groen licht gegeven heeft, oh meid wat een opluchting!!!!! van harte!

Fren jammer dat er geen cryootjes zijn maar in ieder geval een beauty aan boord!! heerlijk meid, maak je niet druk om de fragmentatie, bij ons had de 5-cellige ook wat fragmentatie, over de 2cellige werd niet zoveel gezegd en voor ons gevoel (haha wat het waard is) is de 5 cellige prachtig uitgegroeid...)

Fijn om dadelijk 2 dagen te werken en dan weer wat dagen vrij.

Caroline jij gaat ook weer echt van start, heel spannend, onwijs veel succes!!

Hier ook een warme dag,jeetje, toch ondanks de warmte alle babykleertjes en beddengoed gewassen ( 4 machines) alles was in no-time droog en van de week ga ik het beetje bij beetje strijken.

Henne, kan goed door de hormonen komen hoor dat je nu niet goed tegen de warmte kunt, ik kan nu ook echt niet in de zon zitten. Leuk dat morgen je schoonouders komen, ook voor J. natuurlijk, hoe lang blijven ze?

Sandra dat koffertje dat maak ik juist nog niet klaar....als de nood aan de man is dan gauw genoeg geregeld maar ik doe nog even koppig!

Jeetje ben alles al weer zo´n beetje kwijt....

Simba van harte met jullie kleine mannetje, wat onwijs leuk!!! ik vond het ook een erg bijzonder moment om het geslacht te weten, voelt ineens zo anders op de een of andere manier.

ik moet weer even het eea. terug gaan lezen want op de een of ander manier verdampt alles in mijn hoofd

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Fren: 15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Eef: 1-6 2e fm

Kaartje: 1 juni uitgangsecho

Caroline: Start 30 mei

Zwanger

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Simba:

Dublin:

Geplaatst

He, wat was het topic ineens ver weg gezakt? Iedereen moe?

Vraagje: eten jullie komkommers? Ik was het eigenlijk een beetje vergeten en heb vrolijk komkommer zitten eten vanavond en toen kwam mijn dochter naar boven met de laatste twee in een bakje (had ik haar van tevoren al gegeven): "Deze eet ik niet meer hoor, in Duitsland zijn al 14 mensen doodgegaan omdat ze komkommer hadden gegeten!" Had ze in het jeugdjournaal gezien. Gelukkig schil ik ze altijd, maar ik vroeg me ineens af hoe jullie met zulk nieuws omgaan...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden