Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika fijn om te lezen dat er geen acute reden voor ongerustheid is! En dan woensdag alweer de 20w echo, wat spannend en bijzonder!!

Veel succes

Liefs

Babeth

Geplaatst

Soooweeeee, een heel elftal!!! Super zeg! Op naar morgen. Ik ben erg blij voor jullie.

Definitief aantal: 11 GOEDE embryo's. Er waren er 13 gaan delen, maar twee zijn gestopt. Dit elftal is allemaal goed genoeg m terug te plaatsen, morgen om 12.15 in nijmegen.

We zijn ZO blij!!

Geplaatst

Fren SUPER!! Ben helemaal blij voor jullie, echt top.

Eef, ik bedenk me net dat ik in Voorburg ook meer medicatie kreeg en pas later de punctie had dan in het emc. Blijkbaar is dat bij sommige vrouwen beter. Bij mij had het in ieder geval zeker resultaat! Ik ging van 150 gonal naar 225 menopur en de punctie was zeker drie dagen later, maar dus wel met meer en betere eicellen. Woensdag afwachten en wie weet hoe je dan verrast wordt!

Laika wat gaat dat hard meid, gewelkt, 20 weken alweer. Lijkt me erg spannen de echo. Vervelend dat de hartproblemen blijven. Mijn zus heeft het omgekeerd, die slaat soms een slag over. Zal eens vragen of ze er met de zwangerschap meer las van had. Was niet erg en niks aan te doen maar soms toch wel beangstigend. Hoe is het me je werk? Nog steeds zo vreselijk druk?

Geplaatst

:positive energie::positive energie::positive energie::uwoman::uwoman::angel1::icon_cheers:

Ik ben benieuwd of de smileys zo overkomen: Guusje bedankt:icon_smile::icon_flower:, je hebt me heel blij gemaakt vanmiddag! Wat n super forum is dit toch:icon_smile:

Babeth, dat zijn mooie berichten, dat geeft de burger moed!

Henne, dat klinkt goed, blij dat ik niet de enige ben, en fijn om te lezen dat het mogelijk is, wbt de eicelkwaliteit, ik ga het allemaal ondervinden wat het voor mij betekent, maar dit soort kleine berichtjes geven toch wat positiviteit op deze dag:icon_flower:

Laika, wat fijn om te horen dat het goed gaat en dat je goed gecontroleerd wordt, tja wat betreft die adviezen, dat worden dan weer hele andere adviezen :icon_smile::icon_smile:

Geplaatst

Even voor de duidelijkheid: ben dus vanmiddag bij Guusje langsgeweest, Gonny had het daar niet zo naar haar zin, en Guusje is allergisch ; - ) vandaar. Ik zit weer een stuk rustiger.

Guusje, het was erg leuk om je even te ontmoeten. Grappig om nu te weten wie er achter Snoopy zit ; - ) enne, lang leve de tomtom ; - )

Geplaatst

Fren, wow wat een super aantal! Nu hopen dat de rest ingevroren kan worden.

Eef, beter langzaam groeien en dan wel met goed resultaat toch? Het aantal klinkt in ieder geval wel goed. (maar ach, met mijn magere aantallen vind ik het al gauw veel ;-) hihi

A.s. woensdag uitgangsecho. Dan gaat het daarna voor mijn gevoel opeens weer snel. Ben erg benieuwd naar het verschil nu ik start vanuit de pil. Andere keren gestart vanuit decapeptyl.

Geplaatst

Nogmaals, heel graag gedaan Eef. Ik hoop dat het weer een geluks Gonal is ;-)

Even voor de duidelijkheid: ben dus vanmiddag bij Guusje langsgeweest, Gonny had het daar niet zo naar haar zin, en Guusje is allergisch ; - ) vandaar. Ik zit weer een stuk rustiger.

Guusje, het was erg leuk om je even te ontmoeten. Grappig om nu te weten wie er achter Snoopy zit ; - ) enne, lang leve de tomtom ; - )

Geplaatst

He meiden, ik ben er weer, vandaag de hele dag bij vrienden geweest die we al lang niet hadden gezien dus gezellig. Net Chinees op, pfff weer net iets teveel gegeten.

Fren, super! Ik hoop dat je ook cryo's hebt en dat ze niet te streng zijn daarmee in Nijmegen. Veel plezier alvast morgen!

Bij mij... eindelijk bloed! Net pas, 5 minuten geleden doorgebroken, hehe. Morgen dus bellen om 2 uur en dan morgenavond starten! Brrr... Goed dat hier even de tarwekiemolie langskwam, ik heb 'm nog staan maar was het even vergeten. Normaal begin ik pas na de TP omdat mijn BMS altijd heel snel dik is, maar ik denk dat ik nu morgen maar vast begin.

Geplaatst

Gefeliciteerd Caro, eindelijk ; - ),denk dat het lijstje weer aangepast kan worden, met jou en Kaartje er bij? Kaartje, good luck woensdag, spannend he; - )

Geplaatst

Joehoe Caro in dit geval is bloed goed :-) En Kaartje ook van de week beginnen dus weer twee meiden meer in de race. Wil zelf oooook! Merk dat ik echt de kriebels krijg. Wil gewoon door, hup die cryo's erin en zwanger worden. Haha, als het eens zo makkelijk ging. Aan de andere kant: ben uit drie tp-en van deze ronde al twee keer zwanger geweest, dus waarom de vierde keer niet ook. Positief blijven poeh...Dinsdag eerst maar eens op controle. Die stomme hechtingen zijn nog steeds niet weg, dat moet met 14 dagen toch wel? Zijn van die zelf oplosbare, maar volgens mij lost er maar weinig op. Heb ook het idee dat het litteken(tje) boven mijn schaambod heel hard is, echt een bobbeltje. Geen idee of dat goed is. Ben ook heel erg benieuwd hoe hoog mn hcg nog is. Hoop zoooooo dat het dinsdag al onder de 5 is, maar dat zal wel haast niet.

Ben beetje hyper geloof ik. Erg veel gedaan in twee dagen. Enorme slaap en het gevoel dat ik bergen kan verzetten maar dat is niet echt zo. Zal wel soort van reactie op de miskraam zijn: project zwanger mislukt, dus dan stort ik me maar op de projecten huis, boek schrijven en werk. Nou ja dat laatste nog niet zo erg hihi.... ga woensdag overleggen over opbouwen en vrijdag naar de arboarts.

Geplaatst

Haal 'm er even bij....

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Fren: 27-5 punctie

Eef: 29 mei 1e fm

Zwanger

Simba: 25 mei controle vk 32w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Geplaatst

En nog even een fotootje van de mozaiek die we eindelijk opgehangen hebben. Hier staat 'trouwen' of 'huwelijk' in het koreaans. Een vriendin van me heeft dit nagemaakt van onze trouwkaart., mooi he!

[ATTACH=CONFIG]1475[/ATTACH]

Geplaatst

Mooi Henne en ook heel bijzonder dat iemand dat voor jullie gemaakt heeft. Hoe lang zitten de hechtingen er nu in? Ik hou zelf altijd aan dat ze er 10 dagen in moeten zitten. Ook al lossen ze in principe op, op een gegeven moment gaat het alleen maar jeuken. Evt. als je durft dan gewoon met een fijn nagelschaartje hechting doorknippen en eruit halen.

Caroline, fijn dat jullie ook weer kunnen beginnen.

Misschien een stomme vraag, maar vanaf wanneer zien jullie jezelf als in de race? Ben nu al aan de pil, woensdag uigangsecho en dan na een week of zo echt beginnen. Maar ja, wat is nu echt het begin? hihi

Geplaatst

Bij mij is het simpel: morgen, omdat dan de eerste spuit er in gaat. Ik heb dan ook geen pil en geen uitgangsecho. Eigenlijk ben jij toch al in de race nu, sinds je de pil gestart bent? En anders woensdag, als je groen licht krijgt na de uitgangsecho...

Geplaatst

Kaartje, ik noem mezelf in de race zodra ik me aangemeld heb haha. Maar met een kort schema ga je dan ook gelijk prikken. Gewoon doen wat jij voelt!

De mozaïek is gemaakt door mijn getuige. Wij kennen elkaar al 30 jaar en zij is toevallig ook Koreaans (geadopteerd). Toen ik een Koreaanse vriend kreeg hebben we daar erg om gelachen. Maar zij vindt het nu ook super dat ze door hem weer meer meekrijgt van haar geboorteland. Een bijzondere vriendschap is het, dus ben ook erg blij met haar kado.

Geplaatst

Oh de hechtingen zitten er bijna 14 dagen in! Maar laat het nu maar even zitten tot de controlle van dinsdag. Mag de arts het doen, ben bang dat die ene een beetje vast zit bleeghh.

Geplaatst

Jullie hebben me overtuigd. Ik zal mezelf zo even verplaatsen op de lijst ;-). Heb toch al last van die pil, dus eigenlijk vind ik dat ik al wel in de race ben. Ik gebruik tenslotte al hormonen ;-).

Henne, dat je dat nog volhoudt. Nou heb ik zelf natuurlijk ervaring met het verwijderen van hechtingen (alleen dan vooral bij dieren natuurlijk hihi). Ik zou ze er dus lekker uithalen. Scheelt echt enorm in de jeuk en irritatie. Durft J. het anders niet te doen? Neem aan de er gewoon een knoopje zichtbaar is? Net naast het knoopje even knippen en dan zachtjes aan het knoopje trekken. Meestal kriebelt het alleen met eruit halen en doet het verder geen pijn.

Geplaatst

Kaartje, heb mezelf in de race gegooid toen ik begon met stimuleren, maar je bent er al in je hoofd mee bezig natuurlijk vanaf de eerste pildag, volgens mij moet je jezelf er op gooien als jij daar aan toe bent toch? Zie dat je het al doet haha

Iedereen fijn avondje, leuk dat er weer meiden in de race komen ; - )

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Fren: 27-5 punctie

Eef: 29 mei 1e fm

Kaartje: 1 juni uitgangsecho

Zwanger

Simba: 25 mei controle vk 32w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Geplaatst

Ik zal mezelf morgen verplaatsen als ik gehoord heb dat ik echt weer mag beginnen...

Ieuw... ik zou het ook niet durven hoor, spuiten doet me niks maar een hechting er zelf uithalen? Brrr...

Geplaatst

Heb nog een blauwe maandag geneeskunde gestudeerd en bij een ander doe ik het ook zo. Maar bij mezelf....nee. Ben ook als anderen iets hebben heel nuchter en praktisch, maar als ik zelf iets heb een halve hypochonder :-) hoewel dat normaal schijnt te zijn bij artsen en vooral geneeskunde studenten haha. Ben ik in blijven hangen! Die twee dagen kunnen er nog wel bij. Ook weer iets stoms: dat ene litteken zit dus in m'n schaamstreek....wanneer kan ik daar overheen weer gewoon scheren? Niet om het een of ander, maar wil wel een bikini aankunnen van het zomer;-)

Geplaatst

Als de hechtingen eruit zijn en het wondje is helemaal genezen kun je gewoon weer scheren hoor. Weet niet meer precies hoe lang dat duurde na mijn kijkoperatie, maar zodra de hechtingen eruit zijn is het echt heel snel genezen. Eerder dagen dan weken. Moet dus wel goed komen met die zomerplannen van jou ;-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Caroline wat fijn dat jij je weer kan aanmelden, heel veel succes!

Kaartje heb je de uitgangsecho in DD? Ook veel succes, voor je het weet de punctie...

Henne wat een leuk en bijzonder verhaal zo met je vriendin, het mozaïek is erg mooi geworden in ieder geval , de hechtingen zou ik er zelf ook niet uit durven te halen hoor, succes dinsdag, wie weet kun je sneller door dan verwacht.

Nico heb jij woensdag niet het tel. Consult? Ook succes, wel spannend weer.

Hier geen bijzonderheden.....poekie heeft ons vanmiddag weer een dood vogeltje bezorgd, zo zielig en vooral zinloos!! Bak vol eten staat klaar, dat ie vliegen gaat vangen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden