Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef dat is geen slechte score toch?! Alleen te langzaam voor je gevoel, tja.... lastig dat ze dan niet echt een bevredigend antwoord hebben he. Voor je bms kun je nog vitamine E/tarwekiemolie gaan slikken. Helpt echt! Over algemeen groeien de follikels 1 tot 2 mm per dag, dus dan zou je vanuit de kleinste nog wel een dag of vier/vijf moeten prikken. Sterkte met de duizeligheid en hoofdpijn!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef, duizelig en hoofdpijn kan vd deca komen. Hd ik ook. Als je twijfelt of je genoeg gonal hebr: gewoon bij vragen! Ik heb ook deca en puregon over... Mooi voor de volgende keer, of een lief forumgenootje.... Bij mij waren de follikels ook nog veel te klein hoor, de eerste fm.

Geplaatst

ok, heb nog voor 4 dagen gonal, wie weet lukt t, ga vm kijken naar tarwekiem, doe al n hele rits, maar die kan er ook wel bij haha. Ben op zich wel tevreden, maar de onzekerheid over de kwaliteit die blijft, maar dat is ook wel reeel, dus enig wat k kan doen is positief blijven, ga morgen gewoon werken, het zal nog wel lange week worden ; - )

Geplaatst

Eef, Ik kan me voorstellen dat je de hoop had dat ze wat groter zijn, maar hou het vertrouwen er in.

Fran, wat mooi dat je op internet kan zie hoe en wat. Zou willen dat het LUMC dat ook had. Hoelaat zouden ze je bellen?

Hier met mijn haren in de verf, die enorme blonde haren weg werken ;-)

Geplaatst
Nu maar hopen dat k met gonal uitkom... ; - )

Komt vast goed ;-)

Geplaatst

Ik geloof... Dat er morgen een tp is!!! Bedacht me ineens dat de oude digipoli nog online is (gaat per 1 juni over op nieuw systeem en daar keek k steeds).

Daar staat dat er 11 bevruchingen zijn!!!!!!!! Kwaliteit onbekend, maar toch, de helft over dus!

Nog even afwachen tot telefoonje komt om te zien of t echt waar is...

Geplaatst

Wooow Fran, 11 dat is een mooi aantal. Hoe laat gaan ze je bellen?

Geplaatst

Geen idee, na het programma van echo's en puncties. Kan ieder moment zijn dus, maar ook nog een uur duren. Wil graag gaan douchen, maar durf niet omdat ik dan telefoontje mis :-)

Geplaatst

Fren dat zou mooi zijn 11 bevruchtingen.

Eef ze zullen nog wel een groeispurt maken. Aantal klinkt niet verkeerd.

Geplaatst

Oeh Fren dat zou mooi zijn! Elf stuks....misschien dan ook nog wel wat cryo's.... Laten jullie er eigenlijk 1 of 2 terugplaatsen, of is dat nog geen issue omdat het 'pas' de tweede icsi is?

Hier net de badkamer schoongemaakt met zachte zeep en azijn, gaat prima, snap eigenlijk niet waarom we normaal van die rommel gebruiken.

Geplaatst

We laten het afhangen van de kwaliteit: 1A-tje of 2 van B of C kwaliteit. Ik wil met mijn trombose geschiedenis echt geen tweeling namelijk...

Geplaatst

hoi dames

ik was zo benieuwd naar Fren en Eef!

Fren iig al 1 bevruchtingen, super zeg, wie weet nog een aantal cryo´s, wat heerlijk!!! haha die digipoli is wel een uitvinding, ik denk dat ik iedere minuut ingelogd zou zijn ;-))

Eef je hebt toch een mooie meting gehad? over het algemeen is een rustige groei toch juist wel goed? Ik weet dat ze bij mij bij de eerste fm nog niet zo groot waren en mijn bms werd toen ook niet gemeten, de arts zag met zijn ervarings zo wel dat het nog niet dik genoeg was. De 2de fm was heel anders: de punctie was 2 dagen later!

Je hebt een mooie droom gehad, dat deze maar mag uitkomen!!!

Guusje welke kleur gaat het worden??

Ik heb vandaag flink uitgeslapen, tenminste gerust in bed, mijn man was naar een voetbaltoernooi van zoontje van vrienden en ik had zo´n rugpijn, daarna een lange warme douche en boven wat gerommeld...haha in een slakkentempo maar dan komen we er ook ;-))

Hier wel mooi weer: zon schijnt maar het waait erg hard, dat wel.

Vanavond even naar mijn nichtje (21) ze is gaan samenwonen dus even het huis gaan bewonderen

Geplaatst

Definitief aantal: 11 GOEDE embryo's. Er waren er 13 gaan delen, maar twee zijn gestopt. Dit elftal is allemaal goed genoeg m terug te plaatsen, morgen om 12.15 in nijmegen.

We zijn ZO blij!!

Geplaatst

wohoeeeeeee Fren wat een goed bericht!!! lang leve de Tese!!!

Op naar een mooie tp, aantal blijft dan nog even spannend maar dit si al een geweldig nieuws nietwaar, hoe gaat het met Vin????

Geplaatst

Vin loopt op wolkjes nu ;-)

Hij is net de deur uit naar de verjaardag van mn vader. Trek ik nog niet en er wordt enorm gerookt, dus wil de gok ook niet nemen...

Geplaatst

Eef mooi aantal toch?? Bij mijn eerste fm waren ze ook nooit zo groot hoor. Maar als je eerder ervaring is dat ze sneller groeien kan ik me voorstellen dat je ietsiepietsie teleurgesteld bent.

Fren helemaal toppie zeg!!!!! Nu maar hopen dat ze niet veel verbrokkeling hebben en dan kan de rest de vriezer in voor het maken van jullie elftal!!!!!!

Babeth lekker lui geweest vandaag voordat je wat ben gaan rommelen heerlijk. Veel plezier vanavond!! Altijd leuk huisje bekijken.

Geplaatst

Oh Fren,

dat is goed nieuws zeg! Veel succes morgen en het zou mooi zijn als de rest in de vriezer mag!

Maar eerst de focus op morgen. YOU GO GIRL! Met volle blaas natuurlijk!

liefs jeegeetje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Fren, dat ziet er geweldig uit! Geniet van de mooie berichten, heel veel suces morgen ; - ) Kan me voorstellen dat je geen risico wilt, ondanks dat je hart schreeuwt, verstandig blijven ; - ), dat doen jullie goed !

Guusje, wat fijn dat je zo reageerde ; - ) Ik heb je een mailtje gestuurd, ik hoor het graag ; - )

Ik ben inmiddels weer een beetje rustiger. Ik zal het gewoon moeten afwachten. Ik ben gewoon een beetje flabbergasted. Of hoe dat dan ook heet, het ging iedere keer te snel, de hormonen moesten omlaag. Overal zijn de protocollen gelijk, maar in t vu gaat het toch anders, omhoog, en nu gaat t langzaam. Ik denk inderdaad dat ik met mijn eerdere pogingen en matige resultaat, nu zeker niet mag klagen. Alleen de kwaliteit, ik weet gewoon niet hoe dat is, tot het achter de rug is. Dan is het in ieder geval op een andere manier geprobeerd en inderdaad er alles aan gedaan. Ik heb inderdaad zo genoten van die droom, soms zijn ze ook zo echt... t was een meisje, en ik had me toch een schattige kleertjes haha. Ben er wel over uit, dat ik ondanks 8 jaar opleiding en 15 jr werkervaring in de zorg, straks toch iets met kinderen wil gaan doen als het niet lukt. Ik vind het gewoon te leuk hoe ze zich ontwikkelen, dan maar een switch en minder inkomen. Het is niet anders. Wel een gedurfde uitspraak die ik hier schrijf, benieuwd wat er van terecht gaat komen ; -)

Guusje, ik was even naar mijn ouders, en zag je reactie dus niet, later per mail wel, en toen begreep ik het ; - )

Geplaatst

Eef, we gaan er vanuit dat het wel lukt en ook dan kun je nog gaan switchen ;-)

toevallig is een vriendin van mij ook laatst totaal iets anders gaan doen, zij had altijd een kantoorbaan met de ene keer nog meer spanningen en stress als de andere keer.

Na heel wat meegemaakt te hebben (1 dochter spontaan, tal van miskramen, kindje verloren met 17 weken een een ivf waaruit hun 2de zoontje ontstaan is) heeft ze uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ze volgt nu de opleiding voor kinderopvang, pittig wat hoeveelheid omdat het de verkorte versie is maar ze is zo ontzettend blij met deze ommezwaai.....

Ik vind het top en heb er wel bewondering voor moet ik zeggen....

Geplaatst

Leuk om te lezen Babeth! ; - ) Weet jij toevallig wat ongeveer de leeftijd is van je vriendin? Weet wel dat k nooit te oud ben om te switchen, maar wil het toch graag weten ; - )

Hoop dat het beter gaat met je rugpijn, inderdaad gewoon rustig aan doen, maar zal niet makkelijk zijn, knuffel voor jou xxx

Geplaatst

zij is nu inmiddels 43 en ze was 39 toen ze de eerste ivf deed, 2 emmies teruggeplaatst en geen cryos, dus houd goede moed!!!

met de rugpijn gaat het beter hoor, komen we wel weer overheen, alles heel gedoseerd maar daar heb ik inmiddels ervaring mee ;-))

Geplaatst

Fren! Sjongejonge 11 goede bevruchtingen, wat super zeg! Op naar de tp morgen! En hopelijk nog een lekker aantal cryootjes straks ook!

Eef, ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen, tarwekiemolie helpt inderdaad echt. Ik gebruikte tarwekiemolie-capsules van de Tuinen.

Deze eerste FM was zeker niet slecht, objectief gezien, maar ik kan me voorstellen dat het je wel weer onzeker maakt. Hopelijk gaan ze nu lekker groeien! Leuk dat je aan het nadenken bent over een carierreswitch, daar ben je inderdaad nooit te oud voor. Maar eh, bij wie moet ik dan aankloppen voor cardiologisch advies ;-)?

Daarover gesproken, ik ben afgelopen woensdag weer bij de cardioloog geweest. Uit de ecg bleek wederom dat ik extra slagen heb maar de cardioloog kon daar niet zoveel mee. Om echt uit te sluiten dat er niets ernstigs aan de hand is heb ik nu ook een hart-echo gekregen en moet ik eind juni nog twee dagen met een holter lopen. Eind juli pas krijg ik dan de uitslag van alle onderzoeken. Als ik in de komende tijd meer last krijg, dan moet ik bellen en gaan we kijken of er toch iets te doen valt met medicatie. Maar liever niet natuurlijk. Gelukkig voel ik me niet heel ongerust, die hartkloppingen horen wellicht gewoon bij me en ik zal er mee moeten leren leven, ben ik bang...

Meiden, woensdag heb ik de 20 weken echo, ik vind het wel weer erg spannend hoor....

Fijne zondag!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden