Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ee sowieso nooit komkommer ;-) maar zonder gekheid....het gaat in duitsland voor zover ik begrijp om Spaanse komkommers, de nederlandse zijn niet besmet. De mensen die in Ndl. ziek zijn, zijn in Duitsland geweest.... Maar ik zal niet zeggen dat ik me er prettig bij voel hoor. J gaa eind vd maand naar Duitsland....dat zit me meer dwars dan als ie hier komkommer zo eten.

Ik ga naar bed, nog steeds zo idioot veel slaap!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

helleu allemaal,

syl!!! topnieuws van de bank!!! super....hoop dat het geluk nu eindelijk bij jullie blijft...zijn nu alle problemen voorbij? of de meeste problemen?

Caro....wij eten gewoon nog steeds komkommer...schil en was m altijd al...moet wel zeggen dat het even door mijn kop heeft gespeeld...fijn dat je vandaag mag beginnen!

Ceeke...zie dat je 1 juni de hysteroscopie hebt...succes meid!!! en sterkte met het herstel!

zou vanavond eigenlijk vis hebben gegeten, maar vriend was dus vergeten om het uit de diepvries te halen, dus nu heb ik maar gewoon 2 sneetjes brood met kaas en stroop gegeten...en net mijn shake als toetje...

er is niets op de tv...geloof dat ik de nieuwe cub yoga maar eens ga oefenen (in gedachten dan...hahahaha)...

vriend heeft middagdienst...moet tot 11 uur werken...

Henne...veel plezier met je schoonouders en succes morgen met de controle! hoop dat alles in orde is!!! ik scheerde er trouwens in het begin ook rondom...hihihi...

nou meiden...

tot later of tot morgenochtend!

liefs,

nico

Geplaatst

caroline, hier is de angst wel toegeslagen, wij eten even geen rauwe groente meer. Het is over de top k weet het, maar mijn man is liever te voorzichtig dan te makkelijk. Dus n heel zakje groente weggegooid vanavond....

Ivfsh, hoop dat je morgen n betere dag hebt, kleine beetjes eten. En rustig aan doen..wat gaaf zo'n weekendje dublin!

Henne, welterusten...wat n herstel tijd toch zo'n ok, toch lijkt t me wel logisch. Hoop dat de fysio straks wat kan helpen qua opbouw conditie x

nico, sta je al op je hoofd? Ben altijd nieuwsgierig hoe dat er dan uitziet, volgens mij ben jij de actiefste hier ; - )

ben weer n indrukwekkende bankhangsessie aan t doen, zelfs sandra zou onder de indruk zijn ; - ) grapje san, zit je te plagen!

Geplaatst

Nou, de eerste spuit zit er weer in en ik voelde helemaal niets! Zat wel even te klooien met de luchtbel in het spuitje: probeerde hem er uit te krijgen maar dan spoot er steeds al wat vloestof uit... uiteindelijk maar gewoon geprikt en ik dacht zal wel weer effe lastig zijn maar nee... Nu hopen dat de beroemde hoofdpijn wegblijft.

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Eef niemand is zo goed in bankhangen en "niks" doen als Babeth hihi, ik kom op nr 2 en dan pas jullie hoor!!! Allhoewel Henne kan er ook wat van na de narcose.....

Laika wat fijn he een goede 20 weken echo en ook een knulletje. Geniet er verder van en hopelijk komt er niks ernstigs uit je onderzoeken van je hart. Kan me voorstellen dat het eng is en je er onrustig van wordt. Ik sla regelmatig een slag over, altijd al gehad volgens mij, moet zeggen dat hartkloppingen in het begin van mijn zwangerschap erg beangstigent waren tot ik hoorde dat het normaal is dat je dat hebt. Het hart moet sneller werken doordat het bloedvollume toeneemt. Waarom duurt het zo lang voor je 2 dagen een kastje omkrijgt en nog langer op de uitslag moet wachten???

Caroline de eerste spuit er weer in!! Heerlijk he, die kleine luchtbel is echt niet erg hoor in de spuit, gewoon spuiten. Lucht meespuiten is pas schadelijk als je hele spuiten lucht meespuit en dan voornamelijk in de aders, maar daar spuiten wij niet hihi. Dus geen paniek als het niet lukt om de bel eruit te krijgen.

Syl hopelijk hebben jullie gister een leuk feestje geviert!!!! Toppie hoor.

Fren lekker geslapen vanacht met Adriaan aan boord??

Hier weer een k*tnacht. Veel wakker, wel moe, maar niet kunnen slapen. Dus hier maar weer even buurten, gelukkig ben ik hier nu alleen. Betekend dat jullie lekker liggen te slapen.

Straks om 9 uur weer controle gyn en daarna bloedprikken, even de stad in om iets te halen en weer verder bankhangen de rest van de dag.

Geplaatst

san, succes bij de gyn, enne gewoon lekker bankhangen vandaag, je lijf heeft t zwaar dus het is niet anders, maar ik vind het wel knap zo positief zoals jij, de zwangeren en andere bankhangers hier zijn. Ben nu zelf ook n paar dagen op de bank gebleven noodgedwongen door de bijwerkingen, maar k was het al na 1 middag zat!! Spierpijn in mn billen van t zitten, serieus... T heeft wel geholpen maar k was zo opgelucht dat k gister weer de hele dag kon werken! De drukte, de gezelligheid met collega's, het vergeten van je eigen problemen, kom weer helemaal bij, nouja, waardeer k mn werk tenminste weer ; - )

fijn dagje x

Geplaatst

goeiemorgen dames....

San.....heb ook redelijk slecht geslapen, maar omdat bij ons het opstarten van de laptop zo lang duurt en ik dan naar beneden moet, blijf ik gewoon stijf mijn ogen dichtknijpen en hoop ik dat ik weer in slaap val...

ons dak is niet geïsoleerd en in de zomer is het er dus gewoon F***ing warm....en ik kan niet zonder iets van een deken ofzo over me heen slapen...val altijd in slaap terwijl ik helemaal ingepakt ben....'s nachts rol ik dan wel weer regelmatig onder de deken vandaan, maar kruip er ook heel makkelijk weer onder...dat vriendlief vannacht om half 2 effe kwam checken hoe ik aan het slapen was en tegen me begon te praten werkt ook niet echt mee in het slaapproces...hahahaha...

enne...succes bij de gyn vandaag!!!

Eef....was te moe om echt fysiek al de oefeningen mee te doen, dus heb dat maar in gedachten gedaan toen ik in bed lag, maar daar vielen me de ogen ook al dicht...dus toen heb ik de choreografie maar weggelegd en ben maar gaan pitten...

fijn dat jij je weer iets beter voelt en iets minder last hebt van de deca....

caro...luchtbel??? uhm...volgens mij ben ik dat gewoon helemaal vergeten te checken bij de 3e ivf en heb ik de spuit er gewoon in gezet...hahahaha...toch altijd weer eventjes wennen die eerste spuit, maar daarna ben je alweer helemaal eraan gewend en weet je voor dat moment niet beter....succes meid!!! dat gaat helemaal goed komen...hoe is het met de arm/schouder van je vriend???

voor het lijstje: 4 sneetjes bruinbrood, 1 met eiersalade (nog over van de BBQ), 1 met kaas, 1 met kaas en stroop en 1 met hagelslag en ook nog eens twee minikrentenbollen met een plakje kaas....de weegschaal heeft het me laten zien dat dit dus eigenlijk niet zo'n goede keuze avondeten was...hahahaha....en dat terwijl ik vanavond weer weeg/meetmoment heb en ik bijna de 5 kilo kwijt ben zodat ik een presentje kan krijgen....nog een weekje langer wachten...sjips...hahahaha...

ach....vandaag dan maar even me eraan houden...straks staat weer tilapiafilet op het menu...zou ik eigenlijk gisteren hebben gegeten, maar vriend was dus vergeten het uit de diepvries te halen....

regent het bij jullie ook??? wel goed voor de plantjes...

ik kom later nog wel eens terug...

liefs,

Nico

Geplaatst

Aha, de zomertijd is weer aangebroken, komkommernieuws. Ik eet ongeveer halve komkommer per dag, met schil en al. Hmmm, meestal zonder te wassen. Hier nog niets erover gelezen. Ga nu zo de komkommers in de koelkast wassen, alhoewel ik me ook niet gek wil laten maken.

Morgen verjaardagsfeestje. Ik heb slingers en vlaggen en balonnen en ik ga zo een feestmuts maken. Mijn man vond het maar overdreven, ze wordt 1, daar snapt ze niks van. Ja dada, maar ik wel! Mijn wenskindje wordt 1, pff, ik ben er helemaal ondersteboven van. Zit met dikke tranen achter dit scherm omdat ik het zo ongelooflijk bijzonder vind. Ga taarten bakken en slagroom kloppen en haar stoel versieren en de hele reutemeteut!!!! JA!

Vind het aan de andere kant erg moeilijk om hier op te schrijven omdat ik zo graag wil dat dit jullie allen ook eindelijk eens.... En dan ruby's nieuws. Dat blijft maar door mijn hoofd spoken.

Caroline, hopelijk wordt het 2-3 en dan 3 voor de pogingen zonder hoofdpijn.

Ivfsh, hopelijk ben je vandaag minder misselijk. Maar dan niet meteen zenuwachtig worden he?!

Geplaatst

Ja Ursula ik typ ook wel eens iets waarvan ik denk, kan dat hier in dit topic wel???? Maar de dames geven zelf aan dat ze het niet erg vinden en zich er zelfs soms aan optrekken. Dat steld me dan wel weer gerust.

Fijn dat je 1e wondertje al weer 1 jaar wordt!!!!!!!!

Komkommers??? Maak ik me ook niet druk om. Had er 1 klaargemaakt in de koelkast staan en wist niet waar deze vandaan kwam. Deze heb ik weggegooid, maar zoalang ze niet uit spanje komen maak ik me niet druk. heb toch leven hollandse producten..hihi. Verder eet ik gewoon alles hoor. Wassen is toch zowiezo beter dus dat blijven we maar braaf doen.

Heb nog wel even geslapen nadat ik om half 6 weer terug in bed gekropen ben. Gelukkig wel wekkertje gezet op kwart voor 8 anders zou ik niet op tijd wakker geweest zijn. Ga mijn boterhammetje opeten, aankleden in richting zh!! Tot later!!

Geplaatst

Ursela een feessie leuk, alvast gefeliciteerd met Merel.

En ik vind deze verhalen ook fijn en geen moeite mee. Moet altijd weer even slikken als er een zw bij is maar daar zet ik mij dan overheen.

Ik hoop dat als iemand er moeite mee heeft dit verteld.

San succes bij gyn en hier ook een onrustige slaper, niet lang genoeg wakker geweest om te typen hier maar elk uur wakker worden en dan denken dat ik nog niet geslapen heb, heel vermoeiend.

Caroline een luchtbelletje maakt niet heel veel uit, toen ze mij na de punctie in het zkh Pregnyl gaven zaten er wel tig luchtbellen in, ze keek er niet eens naar.

Maar gelukkig viel de spuit mee.

Nico jij rolt je in als een hotdog, J. ook altijd daarom slapen wij dus apart, dat eeuwige gevecht om die dekens.

Flinke boterham gegeten, restjes bbq.

Wij hebben chinees gegeten.

Dadelijk naar de huisarts, ook mijn diarree en andere vage klachten maar vooral mijn rug want dat is soms te niet houden van de pijn. Blijf er te lang mee lopen.

Nu heb ik een heel lijstje wat ik dadelijk moet gaan afwerken, hihi, my middle name is Post-it.....

Denk zelf stress maar ze mogen mijn bloed even nakijken.

Trouwens vanaf zondag pijnlijke borsten die ik hoop dat ik mijn eisprong heb gehad, mag onderhand ook wel eens.

Nu boterham eten en vliegen.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Vanochtend werd ik wakker, beetje zeurderige hoofdpijn en nu beetje zwaar hoofd maar het is te doen. Als het hierbij blijft...

Nico allebei zijn schouders doen nu pijn maar hij heeft nog geen neiging om naar de medicijnen te grijpen. Ik kreeg trouwens nog antwoord van de leverancier, hij had het nagevraagd bij de medische afdeling maar die zeiden dat er geen effect op sperma bekend is. Nee, had ik eigenlijk ook niet verwacht, waarom zouden ze daar op testen? Is ook wel een uitzonderlijke situatie natuurlijk. Overigens maak ik me wel zorgen om de vele koffie die hij drinkt, volgens mij ook niet goed. Hopelijk wordt dat gecompenseerd door de vitamines die hij al bijna 3 maanden trouw slikt...

Zit hier te gapen, werd wakker door de kat om 5 uur, naar buiten gelaten maar toen begon het keihard te regenen, vind ik dan ook weer zielig dus weer naar beneden om 'm binnen te laten. Toen was ik inmiddels wel zo wakker dat ik tot 6 uur niet meer kon slapen helaas... Vanmiddag misschien even een dutje doen.

Sandra jij hebt dus ook van die hartoverslagjes? Komt toch best vaak voor volgens mij. Ik merk wel dat ik er meer last van heb bij stress en de ene keer kan het me niks schelen maar de andere keer vind ik het wel eens eng. Vooral als ik 's nachts wakker wordt van zo'n 'klap'. Dat lijkt tenminste een enorme klap, zal wel meevallen maar dan schrik ik wel en ga ik er altijd even uit.

Ik zet trouwens zelden 's nachts de computer aan, ben een van de weinigen hier die zelfs nog met een desktop werkt en voordat die is opgestart... Is ook altijd koud om dan hier te gaan zitten, kan me voorstellen dat je snel even je laptop of iPad pakt in bed, dat het wat anders is. Hoewel ik denk dat mijn vriend dat niet erg zou waarderen...

Nou, zo kan ie wel weer met dit lange verhaal, ga maar eens douchen. Tot later!

Geplaatst

Dames,

Ik hb geslapen als een blok. Was wel nodig. het hele weekend laat naar bed.

Gisteravond mijn vader en schoonouders op visite gehad. En om kwart voor 10 ging het licht uit.

Mijn borsten doen iets minder zeer. Dit komt omdat de ongi er aan komt. Heb zo'n last van mijn buik en kan zo makkelijk naar het toilet.

het komt allemaal goed uit. Dan ben ik met pinksteren weer helemaal klaar en kan ik lekker genieten van ons weekend scheveningen en 2e pinksterdag naar de zwaluwhoeve. Lekker relaxen.

Om 13.00 uur vertrek ik naar Amsterdam. Ben benieuwd wat de arts te vertellen heeft.

Hier regent het.

Succes allemaal

Geplaatst

Gelukkig Ruby dat het iets minder pijnlijk is, toch raar dat dat zo lang blijft. Altijd fijn als je een weekendje weg gaat en je niet ongesteld bent vind ik... Succes vanmiddag!

Geplaatst

Hai meiden, zit 'gezellig' in het ziekenhuis te wachten. Heb het door file net niet gered om een uur van tevoren bloed te prikken, maar die spreekuren lopen toch bijna altijd uit. Nog steeds erg moe, heb echt duidelijk te veel gedaan het weekend.

Zit niet met twee dikke buiken en twee hele jonge meiden, voel me erg misplaatst en zal blij zijn als ik weer 'veilig' terug ben op de IVF afdeling. Heb trouwens ook het idee dat ik een eisprong heb....twee weken na de operatie....? Zou dat kunnen? Zien we zo misschien wel. Ben nog best wel zenuwachtig...

Caro die bellen in de deca hoeven er niet uit, gewoon prikken en klaar. Hoop dat de hoofdpijn weg blijft.

Eef vandaag wat fitter? Ik heb al jaren chronische vermoeidheid dus ben redelijk gewend aan bankhangen.

Syl verstandig om naar de huisarts te gaan

Ursela, Merel alweer bijna 1!! Wat gaat dat hard zeg.

Ik ga maar eens kijken wat er hier tussen de tijdschriften ligt. Of gewoon voor me uit staren. Nog minimaal een kwartier....waarom zijn stoelen in wachtkamers altijd zo ongemakkelijk?

Geplaatst

Meiden,

IVF arts heeft gebeld. Met de uitkomst van de bespreking van de artsen. Helaas zijn wij aangewezen op eiceldonatie. Daar zitten veel haken en ogen aan. Heb eigenlijk alleen maar mensen in mijn omgeving die ouder zijn.

Dus op zoek naar een eicel donor. Ga Freye maar eens mailen hoe of wat. Ben er lid van. Wie weet kunnen ze wat voor me etkenen.

Als jullie iets weten, geef dan een gil. Ga dit maar eens proberen te verwerken in dat volle hoofd van me.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

he Ruby,

ik zit momenteel ook nog in het topic mee te schrijven over eiceldonatie.

Bij de Geertgen kliniek heb ik toen het gesprek gehad en daar gaan wij waarschijnlijk ook verder als de uitslag morgen niet goed zou zijn.

Wij hebben het geluk gehad dat iemand zich aanbood, die wij kennen, maar niet bij ons in de buurt woont. Er zijn echter verschillende mogelijkheden...wederkerigheid: dat wil zeggen dat jij iets aanbiedt (bv. zaad) en je krijgt er dan iets voor terug (bv een eicel).

DD werkt bijv. samen met Spanje. Dan heb je een onbekende donor.

In Nederland en België is het helaas niet meer mogelijk om met onbekende donor te werken, ivm de wet registratie. Hierdoor is helaas het aanbod van eiceldonoren gedaald.

Meissie....geef dit de tijd om te bezinken, is namelijk niet niets...kom anders ook bij dit topic meekletsen...er zijn er op dit moment 2 zwanger door ecd...

sterkte!

Geplaatst

Tjee ruby, dat is wel een voldongen feit dan.... Gaan jullie nog een second opinion aanvragen? Weet weinig van ecd dus kan je helaas niet helpen, alleen een dikke knuffel geven.

Zit hier zelf nog steeds te wachten en durf niet weg te lopen om te gaan plassen hihi. Loopt nu al bijna half uur uit, haat dat.

Geplaatst

Ruby sterkte met dit nieuws.

Zit ook in de wacht met het Maasstad voor de eerste FM afspraak... "Nog 2 wachtenden voor u..."

Geplaatst

Gelukt! Volgende week woensdag eerste FM...

Pauze

Sab:
uitgangsecho 30 juni

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico:
goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen:
orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje
: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara
: herstellen en verwerken

Henne
: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke:
1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Fren:
15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Eef
: 1-6 2e fm

Kaartje
: 1 juni uitgangsecho

Caroline
: 8 juni 1e FM

Zwanger

Witje:
31 mei controle gyn 28w3d

Laika:
1 juni 20 weken echo

Ursula:
6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth:
7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh
: 8 juni tweede echo 9w 4d

Simba
:

Dublin
:

Geplaatst

Jeetje ruby,

Dat is nogal een uitslag zeg... Kan me voorstellen dat je daar even de tijd voor moet nemen. Knuffel voor jou!

Enige dat ik weet van ecd in nl

Is inderdaad het wederkerigheidsprincipe van geertgen. Vriendinnen van ons hebben dmv wederkerigheid donorzaad gekregen in geertgen. De kleine is net geboren en binnenkort zal 1 van die vriendinnen een IVF behandeling ondergaan om eicellen af te staan.

Sterkte ermee meid!

Geplaatst

Caro....fijn...volgende week al de eerste fm....zit jij dus aan het korte protocol?

Henne...ben je al aan de beurt???

liefs,

Nico

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Fren: 15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Eef: 1-6 2e fm

Kaartje: 1 juni uitgangsecho

Caroline: 8 juni 1e FM

Zwanger

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Simba:

Dublin:

Geplaatst

Zo ben ook weer terug.

Rubster wat een klap zeg. Ecd of verder niks begrijp ik. Sterkte en ik hoop dat je straks lekker uit kan rusten met pinksteren en je hoofd leeg kan maken. Zou wel fijn zijn idd als je bongi dan al geweest is. Knuf..

Caro onze laptop staat ook beneden hoor, op zijn vaste plekje op de eettafel. We slepen er niet zo veel mee. Af en toe op de bank en soms in het weekend mee naar bed. Heb wel nog een 2e iets kleinere laptop voor "erbij". Kunnen we samen surfen hihi. Als ik wakker ben dan ga ik ontzettend liggen draaien in bed en wil P niet wakker maken, die maakt al van die lange dagen dus heeft zijn rust hard nodig.

Henne al geholpen?? Ik had om 9 uur mijn afspraak en werd pas om 10 voor 10 geholpen. Bij het bloedprikken erna ging het gelukkig wat sneller, kon bijna doorlopen hihi.

Onze kleine is weer helemaal goedgekeurd, net als mama!!! Hij weegt nu ongeveer 1200 gram al!! Over 3 weken weer terug. Het gaat zo snel allemaal nu. Soms kan mijn hoofd het niet bijhouden hihi.

Geplaatst

Rubster, wat een heftig nieuws zeg! Heel heel veel sterkte.

Caro, jij weer in de race, zet 'm op!

Geplaatst

En Sandra, jullie weer goed gekeurd ;-) en de kleine groeit goed. Altijd weer fijn te horen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden