Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pffff, we kunnen het beter de wakker-lig-meisjes gaan noemen hier. Syl, Ruby, Sandra hoe heb jij geslapen? Ik lag er braaf op tijd in, lig vervolgens tot 1 uur wakker. Val domweg niet in slaap. En ben wél de hele dag moe. Ergens moet ik kennelijk iets anders doen. Eerder of later naar bed, meer of minder bewegen, waarschijnlijk minder nadenken en meer ontspannen? Weet alleen op het moment niet hoe. En ja, we herpakken ons telkens weer maar het begint wel steeds moeilijker te worden.

Vandaag moet ik eigenlijk wat boodschappen doen. Kadootje voor nichtje dat twee is geworden. Moeten we vandaag even heen. Maar door hele gedoe met schoonzusje en zwager loopt dat allemaal ook niet lekker. Heb er eigenlijk weinig zin in. Waar dan wel zin in? Geen idee. Op goeie dagen wil ik van alles: shoppen, huis opknappen, koken, boek schrijven (nog steeds Fren ;-))... Op slechte dagen wil ik helemaal NIETS. Mensen vragen dan voorzichtig wel eens of ik depressief ben, maar dat is het niet. Ik heb gewoon geen puf om opgewekt te zijn. Ik heb dan gewoon 'geen humeur' zoals ik het altijd omschrijf.

Nou ja, genoeg geklaagd.

Fren top dat het weer zo snel positief werd, zo'n fijn gevoel is dat. En miki fijn dat jij ook weer wat opknapt. Ga niet te snel he, dat werkt op langere termijn averechts. Dus idd smiddags een tukkie doen etc. Nico fijne dag nog vandaag! Ruby sterkte met de hoofdpijn, kun je er idd niet iets voor krijgen want als het van de Lucrin komt zit je er nog wel even aan vast! Caro, fijn dat alles voor de punctiedag zo snel geregeld is, valt dat tenminste en keer mee.

Ik ga bedenken wat ik ga doen vandaag....

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heb goed geslapen vanacht bij mijn ouders. Ik probeer me er niet te druk om te maken als ik niet kan slapen, maar ja bij mij heeft het een rede die jullie allemaal willen hebben om niet te slapen.

Wel veel wakker en veel plassen, hoort er ook bij.

Fren zit wel goed hoor bij jullie!!!! Geweldig en met de kennis van nu zou ik ook tot 7 weken wachten met 1e echo, wij hadden geen kloppend hartje toen de eerste keer en toen dus nog 10 dagen in de stress gezeten. Maar dat is niet bij iedereen zo natuurlijk. Ga af op het ziekenhuis zou ik zeggen. Lekker golfen vandaag.

Miki ook aan de golf, veel plezier en hopelijk weinig last van je lijf.

Nico veel plezier op je laatste dagje pinkpop.

Ruby heb met je te doen. Veel plezier vandaag op de zwaluwhoeve!!!!! geef je helemaal over.....

Ik ga hier aan de koffie!!!!!

Geplaatst

Ruby, hoop dat de zwaluwhoeve iets verlichting brengt maar idd wat rot die koppijn, niets anders aan te doen dan rustig aan doen, blugh net met zo'n leuke weekendje...heel veel sterke,

Caro, laatste dag voor punctie, lekker broeden, :-) , op naar een mooi resultaat xxx

Fren, fijn dagje op de baan, lekker genieten met wat quality time met je vader,

Nico, geniet ze

Het gaat weer mis met typen...eerst dit berichtje eruit...help..is er iemand die weet of de sams. galaxy een delete functie heeft....

Sandra je blijft altijd zo positief..toppertje

henne..je neemt het zoals t komt, en dus de ups en downs..knuffel vooR

jou...

Zara..hoe is t bij jou, volgens mij strakke afvalplannen? Zou bijna graag meedoen..altijd gezellig hier. echter gezien alle publicaties over calorierijkE infusen..en de onmogelijkheid hiervan in nederland, probeer ik het met een magnum elke avond hahaha ....hoe hou je je jezelf voor de gek. heb nog het idee dat ik goed bezig ben ook haha. straks weer even wat tarwekiemolie scoren. over anderhalve week denk ik dan wel zover te zijb voor het afvalclubje..

Testr, fijn dat te wat beted gaat,

Geplaatst

Nee Eef, over anderhalve week ben je niet zo ver voor het afvalclubje want dan ben je toch zwanger? Dan mag je niet afvallen hoor! Ik schrijf vrolijk mee op dat topic maar hoop natuurlijk ook dat ik straks alleen maar mag meelezen en niet meedoen...

Het weer is een beetje onbestendig hier. Gisteren hadden we een luie dag dus vandaag zouden we erop uit gaan maar manlief ligt weer te slapen (was er zoals elke ochtend heel vroeg uit) en dochterlief zit beneden nog in haar pyama en ik heb ook nog niet gedouchet. Nog een lui dagje dan maar? Nou ja, wie weet gaan we vanmiddag nog even wat doen, er is Concours Hippique hier, altijd wel leuk om even te kijken...

Geplaatst

Ik heb goed geslapen, wel vaak wakker maar niet lang, kon er vannacht echt even van genieten dat het een vrije dag is.

Nou ja vrij, zit wel te werken maar geen vervelende telefoontjes en de vakantieplanning aan het maken.

Fren en Miki geniet van de golf!

Henne en een borrel voor het slapen gaan?

Geplaatst

Je hebf helemaal gelijk caro, zo zien je maar dat dat vertrouwen en positiviteit een dagelijkse arbeid is...:-)

Geplaatst

Henne, welk boek ben je aan het lezen? Weer een Zita West of nu meer iets ter ontspanning? Ik ben net begonnen in "Laat los". Leek me wel van toepassing. ;-)

Eef, we hebben inderdaad hetzelfde problemen met het regelmatig niet kunnen posten, pagina vernieuwen en uitgelogd (dus post kwijt) zijn. Vind ik best vreemd want in het begin had ik dit dus nooit.

Jij hebt het over een Facebooktijdschrift? Waar kan ik dat vinden? Ben namelijk zelf niet zo heel vaardig met alles waar een stekker aan zit dus alle hulp is welkom. Haha.

Syl, ook al last van je emoties? Rot joh! Zou graag wat voor je willen doen maar zelf ook de oplossing nog niet gevonden. Het waarom van alle vervelende dingen blijft me bezig houden en ook wel de oneerlijkheid. Ik zie toch regelmatig kinderen die in de knel zitten en dan vraag ik me af waarom die ouders dan wel kinderen hebben en wij die er zo goed voor willen zorgen niet. Tsja....

Wat ga je allemaal knutselen in je caravan? Zag laatst van die geweldig opgepimpte pipowagens en caravans in de Buitenleven. Werd er gelijk helemaal blij van!

Caroline, heel herkenbaar wat je schrijft over je spuiten in je containertje. Hoop ook zo voor jou dat het de laatsten zijn. En natuurlijk ben ik nog hard aan het duimen voor een eindspurt en groeispurt.

Ruby, is de hoofdpijn bij jou van de spanning of is het migraine? Nu kan migraine natuurlijk ook goed veroorzaakt worden door spanning maar toch. Wat mij bij migraine als enige erg goed hielp was Imigran. Heb je wel een recept van je huisarts nodig en ik hoop dat het in combi met Lucrin mag. Je hebt nu al genoeg aan je hoofd en er dan ook nog hoofdpijn bij.

Dikke knuffel meid. Hoop dat het snel over mag gaan.

Miki, hoe is het nu met jou? Aan het genezen van de kneuzingen en breuken? En de geestelijke verwerking? Echt zo goed dat je gelijk weer in de auto bent gestapt!

Henne, lees nu net je post waarin je omschrijft hoe je je voelt en dat mensen dan vragen of je depressief bent. Zelf omschrijf ik het meer als te neer geslagen. Steeds opnieuw halen we weer ergens de kracht vandaan om op te krabbelen, dat gaat dan weer een tijdje goed en door alles wat er gebeurt, komt dan op een gegeven moment die zeis weer die je neerhakt.

Klinkt een beetje dramatisch maar je snapt wel wat ik bedoel.

Ik probeer me er nu aan over te geven (als het van mezelf mag) van tegen de stroom in zwemmen en maar stug blijven volhouden dat het best wel goed met je gaat, word je namelijk zo moe. Maar het positieve daarin is dat moe zijn dan weer goed is volgens mijn psychologe. En dan vooral als je er ook aan toe geeft. Ik blijf nu dus nog even met mijn laptopje in bed zitten wat normaal echt niet kan (vind ik zelf dan weer....)

Sandra, wat verwoordt je het mooi. Jij slaapt niet door de baby en de daarbijhorende pijnen en wij slapen niet door het zo graag willen van een baby.

Sterkte meid en een dikke knuffel!

Eef, lees net wat je schrijft over calorierijke infusen. Ik heb daar dus ook een stukje over gelezen in die beruchte Santé bij de kapper... Waar heb jij het gelezen? Wou het namelijk eens voorleggen aan mijn arts maar heb dus zelf die Santé niet.

Schrijf trouwens maar lekker mee in het afvalclubje hoor. We hebben al veel vreugd, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd. En strakke afvalplannen heb ik in mijn dromen maar in de praktijk met het heil zoeken in troost eten....

In dit topic en andere topics kom ik naast de Pom ook vaak tarwekiemolie tegen. Ik heb dit wel eens aan mijn arts voorgelegd maar zij veegde het gelijk van tafel. Hebben jullie het voorgeschreven gekregen of gewoon zelf ermee gestart en wat zou het precies moeten doen?

Hier trouwens nog grauw, grijs en regen dus geloof dat ik nog maar even in mijn bedje blijf bivakkeren.

Ga nu overschakelen naar het afvaltopic om daar het officiële startschot te geven (na nog even een stukje pure chocolade in mijn mond gestopt te hebben...)

Geplaatst

Tja Zara zo liggen we allemaal van wat anders wakker helaas.

Hopelijk kan iedereen de rust snel weer vinden en mentaal "opknappen" de emoties vliegen alle kanten weer op de laatste dagen hier. Dat helpt natuurlijk ook niet altijd mee als je de kracht aan het zoeken bent om weer op te krabbelen.

Henne, mensen gooien het al snel op depressief tegenwoordig heb ik het idee. Alsof het maar een naam nodig heeft en rouw en inmens verdriet daarbij vergeten wordt. Mijn psych zei in het gesprek dat we niet moesten vergeten dat elke tp dus elk embyo voor ons al als kindje wordt gezien dus ook al zoveel "kindjes" verloren hebben. Voor buitenstaanders is dit gewoon niet te begrijpen. Gelukkig wij hier wel. Maar ik werd altijd zo moe van het opboxen en uitleggen van zulke gevoelens na mislukken.. Ben er mee opgehouden met uitleggen en gaf ze op gegeven moment maar gewoon gelijk, ze kunnen het ook niet snappen. Net zo min als wij het niet snappen als je partner wegvalt hoe dat zou voelen, als je het zelf niet hebt meegemaakt. Wij weten alleen door onze ervaringen dat alleen luisteren veel meer steun geeft dan de zogenaamde "doktersadviezen" van mensen die niet weten waar ze het over hebben. Ook jullie vinden de kracht weer om te lachen en soms is die ver te zoeken, dat jullie al weer vooruit kijken is een hele grote stap. Jou lichamelijke klachten staan een "sneller" herstel ook in de weg. Jullie komen er wel, hoe lang en zwaar de weg ook zal zijn.... Hopelijk hoeven jullie niet verder na te denken over nieuwe poging maar gaat de komende cryo nu eindelijk jullie geluk eens compleet maken..... Sterkte meis en hele dikke KNUFFEL.

Wij gaan zo lekker aan de luch met mijn vaders heerlijke broodjes gekookt eitje en ham/kaas croisant hmmmm.

Probeer er allemaal een fijne dag van te maken, de zon schijnt ook achter de wolken.....(makkelijk gezegt)

Geplaatst

Heerlijk zeg... nog zo'n extra dagje weekend.....

Rond een uur of tien mijn bedje uitgekomen. Pijn in mijn stuitje....

dus nu wat hangen op de bank.

Gisteren een spontane uitnodiging gehad om bij de Schot te eten... Tjemig.... wat vervelend ;-)

Nu bezig om voeten en kont onder mijn ribben weg te houden. Best lastig soms, en bijna een dagtaak....

en verder zien we wel wat we gaan doen.....

Geplaatst

hoi meiden

jeetje ik lees hier de berichten over hier niet slapen en over het vroeg wakker zijn, ik ben er 2x uit geweest om te plassen en werd vervolgens om 11,45 wakker!!! ongelofelijk dat die hond van ons het zo lang volgehouden heeft zonder te plassen, en is toch ook echt een vrouwtje ;-)

Ruby wat ellendig die voortdurende hoofdpijn, ik hoop dat ze iets kunnen geven wat helpt, zou een goede massage wat verlichting kunnen brengen?

Eef, je gaat je over 1,5 week wellicht bij een ander topic aansluiten maar niet in het afvaltopic hoor!!! Daar wacht maar eens een hele lange tijd mee ;-)

Nico, fijn dat Pinkpop zo´n succes is en dat het weer zo mee zit, geniet van de laatste dag!!!

Simba wat gaat het nu toch hard bij je, laatste loodjes..

Henne wat een nare situatie toch bij je schoonzusje en ook zo sneu en lastig voor de kinderen, hoop dat het toch minder ongelmakkelijk is als je er straks bent.

Fren, ik ben benieuwd wanneer je voor een echo mag komen, onze eerste echo met de jongens was met 6w3d en toen was er geen hartactiviteit zichtbaar en een week later wel, toen zag je ook de 2 vruchtjes. Nu hadden we de echo met 6 weken precies, erg vroeg maar juist zeer wenselijk omdat voor ons op dat moment het belangrijkste was of het er een of 2 waren, deze keer wel al met 6 weken hartactiviteit.Succes maar dat de test zo snel zo positief was is erg mooi meid, het hcg neemt iig nog toe.

Hier is het wel droog maar bewolkt en het waait behoorlijk, dadelijk even oa. naar Trendhopper, kijken voor een leuke lamp en straks nog even bij de schoonouders op visite.

Geplaatst

Zooooo, lekker weer een flinke jankbui eruit gewerkt. Lucht een soort van op, maar gevoel dat er nog veel meer zit. Ben vooral zo vreselijk boos nog steeds. De eerst ma was ik vooral verdrietig en verslagen, nu ben ik kwaad. Tja, wat doe je eraan? Heb me al wel voorgenomen dat als mensen bijv op werk vragen hoe het is, ik zal zeggen dat ze een eerlijk of een sociaal wenselijk antwoord kunnen krijgen ;-) En het eerlijke is dat ik me met heel veel moeite staande hou, zowel fysiek als mentaal en dat dit reteveel energie kost en ik doodlam ben. Goh, klinkt goed hè? Hmmm, sarcasme, ook altijd leuk.

Overigens begin ik maar niet aan een borrel voor het slapen. Hou niet zo van dat soort middeltjes, voor je het weet slaap je niet meer zonder of worden het er twee. Heb een tijdje valeriaan gebruikt, maar ook dat blijf ik liever niet doen. Probeer nu warme douche en ontspanningsoefeningen.

Maar jullie zijn in ieder geval allemaal lieverds die ECHT snappen wat ik bedoel en hoe ik me voel. En dat scheelt al een hoop.

Geplaatst

Oh Fren, wij hadden met 6w3d een hartje, maar ik denk dat het ziekenhuis er sowieso wel een protocol voor heeft? In Voorburg krijg je de eerste echo dertig dagen na de punctie geloof ik.

Babeth dapper, op tweede pinksterdag de woonboulevard op. Hebben wij ooit gedaan, maar is nooit weer. zit nu zelfs al te dubben over gewone winkels....

Zara ik lees een gewone roman, van Judith lenox, van de week Ff langs de bieb geweest. Even geen zwaar werk voor mij.

Caro gewoon lekker lui je hoeft toch niet altijd iets te doen?!

Geplaatst

Nee das waar maar dan vind ik het soms wel weer zonde aan het eind van de dag, zeker als het mooi weer is, maar dat is het nu niet. Iedereen is aangekleed, geluncht dus ga zo maar eens kijken of iemand ergens voor te porren is...

Kan me wel voorstellen dat je boos bent, ik heb dat soms zelf al en heb geen miskramen gehad... Sterkte.

Voel trouwens wel mijn buik, al een tijdje, vind dat zo raar omdat ik nooit iets voelde met veel meer eieren? Of zou het door het 'roeren' tijdens de 2 fm's komen? Mmm...

Geplaatst

Ook ons ziekenhuis geeft aan dat 6w,3d het eerst mogelijke moment is om een kloppend hartje te zien en dat je er dan dus ook rekening mee moet houden dat het ook pas een week later te zien kan zijn.

Heb zojuist een FB-profiel aangemaakt. Snap er nog niet heel veel van dus als jullie me willen uitnodigen. Welkom!

Geplaatst

Hoi zara, zal zo eens kijken ha...heb mijn tijdschrift , facebook compleet, bij de ako op schiphol gekocht, volgens mijn kan js het bij elke uitgebreide tijdschrifthandel krijgen, ik heb er trouwens ook een over apps gekocht, ben zelf ook grote digibeet....:-)

Heb het artikel over het vetinfuus, intralipid, ergens op intdrnet gelezen, effe waren ook een paar posts op freya corum, mensen die het zelf besteld hadden voor naar de tp. Het probleem is dat je de intralipid moet kopen in en grootverpakking, waardoor het 500 euro kost. Dan heb je wel gelijk een hele doos, terwijl het ondedzoek positief was bij 1 zak....en je moet een infuus, en de spjllen er voor hebben, daadom fijn als het ziekenhuis er achter staat. in het infuus zit niets anders dan een uitgebreide hoeveelheid vetstoffen en vitaminen. In het ziekenhuis moeten patiënten die via infuus gevoed worden, niet alleen plusminus. 2 liter koolhydraat oplossing krijgen, maar ook halve liter intralipid, anders komen tekort. Heel wat infusen aangehangen in de wacht in mn opleiding...denk dat de info te googelen is op intralipid infuus en zwangerschap?

Hier eindelijk aan huishouden, met de nieuwe van anouk, goeie s,hoonmaakcd..:-) Sorry anouk, bedoel het goed, lekker tempo..

Henne, jij een digitale knuffel, het os iets heel lastig om daar meer om te gaan dis boosheid, les er wel aardige tips over in mn mindful boeken en boeddha leesvoer, maar op het moment dat het je overvalt is het er altijd keihard, sterkte xxx

Geplaatst

Hello ladies, hier een verzopen fran... Was een beetje regenachtig, maar heerlijk gespeeld. De leukste readtie op ons nieuws overigens tot het laatste bewaard: gaf mn vader een doos celebrations chocolade en toen ik zei dat ik wat te vieren had, barstte hij echt in huilen uit. Gelukkig zat er niemand voor of na ons op de baan. Mn vader is een man van weinig woorden, maar hieruit bleek wel hoezeer hij met ons bezi is geweest...

Zara: pom schijnt goed voor de innestelng en opbouw vh bms te zijn. Het doet verder geen kwaad, dus why not...

Dit verzopen katje gaat even een warme douche opzoeken!

Geplaatst

Manlief gesmst, hij komt zo uit zijn werk en gaat me dan boterham met gebakken ei op bed serveren. Wat ben ik toch een bofkont!

Eef, thanx voor je tips! Ga er zeker achteraan.

Fren, de pom ken ik al en ook al gebruikt maar ik bedoelde eigenlijk de tarwekiemolie.

Geplaatst

oja zara, in nl ziekenhuizen wordt nooit positief over voedingssupplementen geadviseerd, het axvies komt volgens mijn voorAl uit duusldorf. Heb besloten het gewoon te doen, tarwekiemolie, visolie, folie zjur natuurlijk en hogere dosis vit cup naast pom. Volgens mijn vreten de stress energie en vitamines weg, en als je niet elke dag al een kilo groente en een kilo vis eet, zal je echt niet zo snel en overdosis krijgen, toch ;-)

Geplaatst

Wauw, net je advies opgevolgd en de woorden gegoogled Eef. Wat een bron aan informatie! Zou hem zeker ook aanraden aan andere dames met herhaalde miskramen hier.

Ga de Intralipid zeker ook voorleggen aan mijn Prof maar dat is dus degene die in bovenstaande info er nog niet aan wil omdat er nog geen echt bewijs is volgens haar.

Maar goed, alles is bespreekbaar en niet geschoten, is altijd mis.

Heb verder ook in Gent naar de extra vitamines gevraagd en daarbij verwezen naar Düsseldorf maar in mijn geval zou gezond eten voldoende zijn. Ik geloof ook echter zeker in de invloed van stress.

Die vitamines kun je dus gewoon bij de Kruidvat of Etos kopen? En Visolie alle omega's of slechts omega 3?

Geplaatst

zara, ik stuur je een pb tje over het intralipid infuus.

Fren, weer een mooi moment!! Lekker genieten ; - )

Geplaatst

Dank jullie wel!

Ben trouwens wel benieuwd wie van jullie allemaal die extra middelen hebben geslikt, al dan niet op advies van de arts.

Waarom moet je ook al weer niet in bed eten? Dan ziet je maagdelijk witte dekbedovertrekje er daarna niet meer maagdelijk wit uit....

Geplaatst

Haha Zara, beetje geknoeid?

Tarwekiemolie is ook voor het innestelen, maar ja weet je er zijn zoveel dingen... Ik heb nu twee pogingen tarwekiemolie gebruikt maar beide keren 2 embryo's niet ingenesteld... En toch gebruik ik het nu weer.

Waar ik wel in geloof is multi + Omega 3 + zink voor verbetering van de zaadkwaliteit want dat was echt de laatste keer beter bij mijn vriend dan de keren ervoor...

Bij mij zei de arts: niets is bewezen van die supplementen maar baadt het niet... doe maar dus.

Net terug van Concours hippique, vond de hondjes het leukst... En nog even wat gewinkeld en ineens voelde ik mijn buik toch zwaar worden! Heb er best last van nu, alsof ik ook vocht vasthou, blij dat het morgen geoogst wordt!

Geplaatst

Dank je wel voor de uitleg! Bij ons ligt het alleen aan mij. Bij manlief is alles prima maar ondanks dat wil ik er toch alles aan doen wat maar eventueel zou kunnen helpen.

Vervelend gevoel he zo'n zware buik? Ik liep er ook gewoon een beetje raar van en kon ook niet goed uit mijn auto komen. Buurvrouwtje zag dat en vroeg toen of ik een zware dag had gehad.....

En idd geknoeid. Knoei nooit, eet je eens in je bedje, knoei je dus wel.

Ga nu maar eens douchen anders is de dag nog om voor ik eindelijk in actie kom.

Geplaatst

Tarwe ie olie is een bron van vitamine E, ik mag geen tarwe, dus slik gewoon de vitamine :-) vitamine E is belangrijk voor vruchtbaarheid volgens mij orthomoleculair arts. Pom is volgens mij vooral goed vanwege de anti oxidanten. Kon daardoor voor het zaad ook nog wel eens heel goed zijn. Gezellig samen aan de pompompom.

Vitamines staan ze in nederlandse ziekenhuizen niet snel achter. We zijn hier zo bang voor alternatief en kwakzalverij dat gewoon normale natuurlijke dingen die we vroeger allemaal gebruikten nie meer kunnen. Niet bewezen, stelletje calvinisten... In Duitsland kreeg ik ooit na een gebroken arm gewoon van de arts een of ander homeopatische zalf. Zal je niet niet snel gebeuren.

Ga nog Ff over dat infuus lezen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden