Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeeeeee, sylvie, dat meen je toch niet!? wat een stelletje ^&%*$$&* daar! Kunnen jullie leven met de nieuwe spelregels of zijn de spelregels 'vals spel'?

Geplaatst

esther, was ik nog vergeten te vragen: hoe was het feest afgelopen weekend? Hebben jullie kunnen genieten met de hele familie?

Geplaatst

Gewoon mutsen hier ivfsh ; - ) en je weet het inderdaad, zelfs s nachts ; - )

Wat een spannende tijd voor jullie brr, kan me zo voorstellen dat je juist nu afleiding en sociale contacten nodig heb, ene kant is het allemaal super avontuurlijk, en mooi daar op avontuur in Ierland, maar dit zijn dan de keerzijde momenten, zo in de beginfase en dan deze toch wel heel erge spannende tijd. Leuk idee om naar zo'n fair te gaan, en daarna uitpuffen voor de tv ; - 0 . Hoop dat je snel je draai weer vindt, en het vertrouwen, en kunt genieten van je zwangerschap. Als jij het gevoel hebt dat het je gaat helpen moet je het gewoon doen zo'n eerdere echo. Kon me echter ook zo goed de opmerking van Henne voorstellen, garantie tot aan de deurknop. Hoop dat het je toch lukt het een beetje los te laten. Guusje heeft een mooi streven opgeschreven, dat volgens mij voor iedereen op dit forum wel een beetje tot steun kan zijn: zo veel mogelijk in het nu leven,

Thanks Guusje, moet er zelf elke dag weer herinnerd aan worden, maar op stress momenten is het een hele waardevolle gedachte. Ivsh, lekker komen kletsen hier en we schrijven ons hier door deze moeilijke tijd heen xxx knuffel van Eef ook

Geplaatst

De deadline waar mensen mee akkoord zijn gegaan is hierdoor weer niet gehaald. Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn, onkunde en dommigheid, laten we het daar maar op houden.

Geplaatst

Hoi dames, bedankt voor de lieve en leuke reacties!

We hebben een gewoon huis hoor maar afgelopen jaar de badkamer vernieuwd dus nu wel helemaal naar ons zin.....

Ivfsh, wat rot dat hè je nu even wat minder voelt, groot gelijk dat je een extra echo overweegt, biedt inderdaad geen zekerheid maar waarschijnlijk een tijdje een geruster gevoel.

Voor je man is het natuurlijk ook zo enorm spannend en dan net weer weg moeten....hang in there. Wat de sociale contacten betreft, gaat toch juist Goed? Je onderneemt veel en ziet weer nieuwe gezichten, super !

Truste Henne, waarschijnlijk lig iedereen in diepe slaap straks na deze gebroken / korte nacht.

Syl het is echt een soap onderhand aan worden, sjonge jonge, mooi dat je je rustig kunt houden!

Geplaatst

Oh Syl dat meen je niet! Als het maar voor Frankrijk geregeld is, wanneer gaan jullie precies weg?

IVFSH kom hier maar kletsen hoor, gewoon doen. Ik vind nog dat je al veel contacten hebt, je woont er net!

Ruby ik wilde jou nog even een knuffel geven! Niet niks om die spullen weg te doen. Mijn hele zolder staat vol en als ik er alleen al aan denk om ze te moeten verkopen kan ik al gaan huilen...

Met vriendlief gaat het gelukkig beter. Hij heeft zijn eerste pijnstiller genomen en het lijkt te helpen. Vanmiddag wilde hij het niet zeggen maar nu kwam er uit dat hij het echt moeilijk had vanmiddag. Toen hij het kleine kamertje binnen ging, ging hij bijna van zijn stokje en heeft hij twee paracetamols gevraagd! Hij wilde net naar buiten lopen voor wat frisse lucht maar werd toen bij de lift tegen gehouden dat het grotere kamertje nu vrij was dus is toch maar zijn ding gaan doen. Hij was echt bang dat het dit keer niet zou lukken terwijl hij er nooit veel moeite mee heeft. Maar dat kon ie natuurlijk niet maken, kon niet terug met de mededeling dat het niet gelukt was... Hij zei net ook: dit was de laatste keer hoor, ik doe het niet meer. Laten we hopen dat het nooit meer hoeft...

Geplaatst

ach caroline, je arme vriend... we vergeten de mannen soms een beetje in het hele proces he... Tis wel een grote lieverd dat hij al die tijd heeft gewacht met medicatie en dat hij jou zo steunt ondanks dat het voor hem zelf niet meer zo hoeft. Lieverd is het! Vanavond dicht tegen 'm aankruipen :-)

Geplaatst

Das een mooie tip ivsh ; - )

Syl, ik weet niet wat ik moet zeggen, dacht eindelijk dat je goede berichten had gekregen en weer wat wind in de zeilen ging krijgen, en dan dit weer. Dacht net nog dat de hele mmm een rollercoaster van emoties is, maarre, een eigen bedrijf en dit soort problemen moet ook killing zijn. Er lijkt wel geen rust voor je te zijn. Ga toch duimen dat de belangrijke persoon van de gemeente nu een keer zijn ding doet. Hoop dat je een beetje slaapt vannacht x

Geplaatst

Ach hij heeft zo zijn momenten... Nee hoor, is wel fijn! Vanochtend in de auto zaten hij en zijn vriend die meeging als chauffeur me de hele tijd gek te maken met flauwe grappen! Ik was natuurlijk zenuwachtig (kwam in de file, was net op tijd) dus toen vond ik 'm helemaal niet zo lief!

Geplaatst

caroline: onze mannen zouden ook lang zo leuk niet zijn als ze soms niet even heel erg onuitstaanbaar zijn :-) Zijn ze daarna weer een stukje leuker, haha

Geplaatst

Haha das een goeie... Het brak ook wel de spanning, moest wel lachen maar dan kan ie zo doorslaan en vindt zichzelf dan bijzonder grappig...

Meiden ik ga mijn bedje in, tis mooi geweest voor vandaag! Ik wens jullie allemaal een goeie nachtrust toe en tot morgen!

Geplaatst

Wat een rotdag is het idd voor onze mannen, ze staan er maar hulpeloos bij. Wel fijn dat hij het verteld aan je Caroline en dat hij eindelijk zijn medicijnen kon innemen. Ja en die humor soms.....

Welterusten.

Wij vertrekken ergens volgende week, weten nog niet precies wanneer. J. Vliegt dan terug naar nl en ik blijf dan een paar dagen daar alleen, heerlijk vind ik dat samen met Kayla, grote waakhond.

Jou contacten vallen mij ook best mee, je trekt er wel lekker op uit Ivfsh en dat geeft ook afleiding.

Geplaatst

Eef hoe voel jij je verder, wel relaxed ondanks alle stress van vorige week?

Ik hoop ook te slapen, J is er nog niet en dat is altijd zo'n olifant sla hij thuiskomt, iedereen wakker

Geplaatst

Hee meiden,

Het valt ook wel mee hoor, ben gewoon een beetje emo vandaag denk ik. Mis het werk ook best wel, daarom zijn sociale contacten nu extra belangrijk. Maaaaar.... Vind het ook wel heel luxe om in deze misselijke weken niet te hoeven werken. Dussss de dag is bijna om, laatste muts uurtje is aangebroken, morgen doe ik weer normaal en volg ik de goede raad van Guusje op!!!

Geplaatst

Haha sylvie,

Jij noemt hem een olifant, ik noem ar altijd stampertje als hij weer eens luidruchtig de trap op komt gestommeld :-)

Geplaatst

Caro, stel dat je onder narcose was geweest. Hadden ze die laatste gewoon laten zitten... Goed dat je zo goed bij was! En nu maar weer duimen op een mooi bevruchtingsresultaat.

En wat sneu van je vriend. Lijkt me ook echt heel erg om onder zo'n druk te moeten presteren. Hoop ook heel erg voor jullie dat het de laatste keer is geweest.

Ursela, dank je wel voor je uitleg! En het is idd prettig die grijze massa aan het werk te zetten. Heeft deze zelfde massa al een beslissing kunnen nemen wat je vaatwasser betreft?

Guusje, jij klinkt alsof je een goede psycholoog hebt. Fijn hoor! En zeker nu heel belangrijk! Lijkt me erg belangrijk dat ze zich kan inleven. Mensen met kinderen kunnen soms onbedoeld heel anders reageren.

Nico, jij geholpen door je neefje. Het is ook wel zo dat ons leven nu ook al goed is en dat we boffen een goede relatie te hebben. Ik zie om me heen dat dat ook heel anders kan. Maar als je kinderwens zo groot is dat het je de adem beneemt en het gemis echt pijn doet. Wat moet je dan? Verwacht hier overigens van jou geen antwoord op hoor maar deze vraag stel ik mezelf steeds vaker omdat je idd ook gaat denken dat je misschien wel nooit een kindje krijgt.

Eef, dikke knuf voor jou en je man!

Syl, zijn je aankopen nu uiteindelijk toch niet duur? Volgens mij moet je er namelijk een nieuwe kast bij kopen. Hihi, geniet ervan meid! Maar wel doorsparen want straks ben je superveel afgevallen en dan moet je weer gaan shoppen.

Ivfsh, je zeurt helemaal niet! Gooi het er maar uit. Het is helemaal niet gek dat je in spanning zit deze weken. Volgens mij vergeet je zo'n miskraam nooit. En wat je zegt over die tvprogramma's die alleen maar over "foute" ouders lijken te gaan. Kan er soms ook om janken en mezelf afvragen waarom zij wel en wij niet.

Dikke knuffel voor jou!

Sandra, veel geleerd vanavond? En is de pijn te doen?

Babeth, prachtige badkamer! Je babykamer ga ik morgen bekijken. Kan ik beter niet zo vlak voor het slapen doen.

Geloof overigens dat ik niet zo veel ga slapen. Tot half elf in de tuin bezig geweest en nu helemaal hyper. Manlief ligt al vanaf half 8 op de bank te slapen. Haha en hondje gezien op internet waar ik echt helemaal verliefd op ben....

Geplaatst

Wilde jullie deze ook niet onthouden:

ZUSSEN

Op een dag zat een jonge vrouw bij haar moeder thee te drinken.

Ze spraken over het leven, het huwelijk, over de verantwoordelijkheden in het leven en de verplichtingen die volwassenheid met zich meebrengt.

De moeder roerde in de thee en zei bedachtzaam tegen haar dochter:

Vergeet je zusters niet.

Ze worden steeds belangrijker naarmate je ouder wordt.

Hoeveel je ook van je man houdt, hoeveel je ook van de

kinderen die je misschien zult krijgen zult houden,

je zult altijd je zusters nodig hebben.

Denk eraan zo af en toe met ze mee te gaan en

dingen met ze te doen.

En onthoud dat "zusters" alle vrouwen betekent.

Je vriendinnen, je dochters, je collega's en al je vrouwelijke familieleden.

Je hebt vrouwen nodig.

Zo is het met vrouwen.

Wat een grappig advies, dacht de jonge vrouw.

Ik ben een pasgetrouwde vrouw.

Mijn man en het gezin dat we zullen stichten zal zeker alles zijn dat ik nodig heb om mijn leven waardevol te maken.

Toch luisterde ze naar haar moeder.

Ze hield contact met haar zusters

en maakte ieder jaar meer vriendinnen.

Naarmate de tijd verstreek, kwam ze er langzamerhand achter dat haar moeder wist waar ze het over had.

Als door de tijd en het leven veranderingen en mysteries in een vrouw groeien zijn "zusters" de steunpilaren in haar leven.

De tijd verstrijkt

Het leven gebeurt

Afstand scheidt

Kinderen groeien op

Liefde groeit en vergaat

Geliefden overlijden

Harten breken

Ouders sterven

Loopbanen eindigen

Maar ...... zusters zijn er, tijd en afstand maken niet uit.

Een vriendin is altijd binnen bereik als je haar nodig hebt.

En als je alleen door dat eenzame dal moet gaan,

zullen vrouwen in je leven aan de rand staan om je aan te moedigen, voor je te bidden, ten gunste van je tussenbeiden te komen en je aan het eind met open armen te ontvangen.

Soms lappen ze regels aan hun laars en lopen ze naast je. Of komen ze om je eruit te tillen.

Vriendinnen, dochters, kleindochters, schoondochters, zusters, schoonzusters, moeders, grootmoeders, tantes, nichten en buurvrouwen, allemaal zegenen ze je leven.

De wereld zou niet hetzelfde zijn zonder deze verbondenheid tussen vrouwen.

Toen we dit "avontuur", genaamd vrouw-zijn begonnen,

hadden we geen idee van de ongelooflijke vreugde en verdriet dat ons te wachten zou staan.

Noch wisten we hoe we elkaar nodig zouden hebben en nog steeds nodig hebben.

Stuur dit aan alle vrouwen die je leven betekenis geven.

Ik heb dit zojuist gedaan.

Geplaatst

Goedemorgen,

Zara jeetje zeg, jij bent de tranentrekker al van vanmorgen voor mij. Wat mooi!!!!! Waar haal je het vandaan?? Jij kan soms zo goed iets formuleren net als Henne en Eef.

Allemaal lekker geslapen vanacht??? Ondanks dat ik veel heb moeten plassen toch goed geslapen!!!!!! De pijn gaat hier op en af. Als ik teveel doe is het pet, maar stilzitten en niksdoen ligt niet in mijn aard. Ik vind dat ik voor mezelf een acceptabele balans heb gevonden. Mijn conditie is erg achteruit gegaan door het niet mobiel zijn en daar heb ik het met momenten best moeilijk mee. Ook omdat je voor een bevalling en zeker voor het herstel erna veel energie nodig hebt waar ik dus gewoon mis nu. Maar ja het is niet anders en soms ben ik dus echt stront eigenwijs en moet het bekopen met veel pijn. Gelukkig is het zo dat na een nacht slapen het een stuk minder is. Nog ruim 9 weekjes en dan kan het herstel beginnnen!!!

De bv info avond was heel informatief en leerzaam vonden we bijde. Waar je bij flesvoeding om de 3 uur gaat geven is het met borstvoeding om de 2!! a 3 uur en de eerste weken, meestal maanden ook echt nachtvoedingen. Er mag 1 x per 24 uur 5 uur tussen de voedingen zitten. Dit zijn natuurlijk gemiddelden en denk dat het zeker in het begin een pittige tijd zal gaan worden, maar we hebben samen zoiets van "we gaan er voor" mooi streven toch?? Zeker zal het zwaar worden als ik na 10 weken weer ga werken en we willen toch zeker zo lang mogelijk complete bv gaan geven zonder kunstvoeding. Ben er helemaal klaar voor hihi.

Syl wat klote zeg dat het nog steeds niet helemaal rond is, om gek van te worden achter dit scherm, wat moet het met jullie wel niet doen zeg pffffff. Hoe is het met je schoonvader????? Sterkt ie goed aan??

Ursula hoe is het met jou moeder??

Esther morgen voor jullie de uitslag, pfffff zwaar hoor. Sterkte nog deze komende dag en de uren van wachten morgen. Jullie zijn heel hard toe aan goed nieuws!!!!! als kers op de slagroom na de geboorte van Esmay nietwaar?

Nico ben je al weer aan het stuiteren vandaag??? Alles uitgedampt en weer veilig in de slaapkamer??

Caro hopelijk doet de naproxen goed zijn werk bij je vriend, bikkel is het hoor. Verdient wel het lintje, Man van de week vinden jullie ook niet? Lekker geslapen en gedroomd over mooie emmy's?

Eef hoe voel jij je??? Na de achtbaan van alles? Nog een beetje in staat om te genieten van het wonder in je buik. Ik hoop zo dat deze het is na alle ellende van dit alles. Jullie verdienen het!!

Henne gister is je werkdag dus tegengevallen wat uren betreft? Zwaar is dat nietwaar? Hopelijk kan je vandaag weer wat rust vinden en pakken of zit je weer volgepland?? Wat is je uitprobeerrecept van deze week??

Geplaatst

Caroline, 5 eitjes, mooi zeg. En al helemaal goed dat je, terwijl je daar met je benen wijd ligt, toch voor jezelf op kon komen en erop aandrong om die follikel aan te prikken. Kan hier zo boos om worden, lijkt alsof je een nummertje bent ipv een mens. Arme vriendlief. Die kamertjes zijn een verschrikking en waarschijnlijk heeft hij gewacht met zich echt beroerd voelen tot het goedje was geleverd. Tenminste, zo werkt het vaak, je wordt immers ziek zodra je vakantie begint/vrij hebt.

Ivfsh, ik zou het niet doen die echo, want dan kan ar er niet bij zijn toch? Aan de ene kant is geen werk in combi met zwanger zijn voordelig aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je behoefte hebt aan sociale contacten en dingen te doen. De taal is geen project in dit geval. Vrijwilligerswerk? Of een eigen project om aan te werken? Je vindt fotografie leuk, misschien kan je jezelf een opdracht geven. Iedere dag om dezelfde tijd in een straat een foto maken? Of op zoek gaan naar de identiteit van de mensen achter de ramen en tuintjes? Of de verschilende natuurgebieden/parken in de stad onderzoeken met je camera? Daarnaast is het denk ik zo dat je voor het opbouwen van sociale contacten zelf aan de slag moet, mensen thuis uitnodigen, misschien bij een zwemclubje gaan. Goede beweging voor zwangeren?

Het wordt een siemens. want ook de forbrukerrådet gaf aan dat die het beste uit de test kwamen de afgelopen twee jaar en na jullie advies was ik eruit. Niet dat ik er veel tijd aan besteed heb, heb zo'n hekel aan die dingen uitzoeken. Nu mag manlief op internet surfen en er eentje bestellen.

Esther, veel succes en sterkte morgen.

Nico, ruikt het al weer lekkerder in jullie huisje?

Simba, heerlijk, nog maar twee daagjes! Ik werk tot 9 juli maar heb nog maar 6 avonddiensten, dus veel vrij. Had in april extra gewerkt zodat ik het nu rustiger heb. Zag gisteravond dat een collega (11 sept uitgerekend) ziekgemeld is met bekkeninstabiliteit. Ben bang dat ze mij gaan vragen voor haar diensten aangezien ik haar route het beste ken. Maar ik ga heel hard proberen om nee te zeggen.....

Geplaatst

hello ladies,

Zara...is idd een hele goeie vraag...wat moet je dan...ik weet het echter ook niet...volgens mij groei je wel naar dat moment toe, waarop je de beslissing neemt (ofwel zelf ofwel noodgedwongen) om met zijn tweetjes verder te gaan. En dat besluit zal hoe dan ook moeilijk ook, ondanks dat je erop voorbereid bent (vraag is natuurlijk of je erop voorbereid bent)...er zal een tijd van verdriet zijn, misschien ook nog wel van boosheid en hopelijk daarna berusting...en volgens mij kun je dan pas verder gaan met het opbouwen van een leventje met zijn tweetjes...

wil er het liefst nog helemaal niet aan denken...maar die gedachte sluimert toch rond in mijn hoofd...

ivfsh...balen dat je nu zo'n 'mutsdag' hebt en dat ar weg is, al helemaal nu blijkt dat het eerste deel van zijn trip niet nodig was...gewoon gezellig hier kletsen...gelukkig dat je al een paar social events hebt staan....en wat Ursula voorstelt, lijkt me ook wel een goeie, iedere dag ergens een foto maken...

als de echo voor jou goed voelt, zou ik het doen...maar mss wel jammer dat ar er niet bij is...onzekere periode nu dus ook....

Syl...wat een gedoe zeg....er zijn dus afspraken gemaakt en die kunnen dus toch weer niet worden nagekomen....man man man...hoop toch echt dat het binnenkort allemaal geregeld wordt...

Henne...eerste dagje van 6 uur viel dus een beetje tegen....als het teveel wordt, moet je het aangeven....zou ik gewoon doen...beter iets langer herstellen, dan over een tijdje weer uit de running zijn...

Caro....moet het nageven...je mannetje is een kanjer!!! top dat hij toch nog zijn ding heeft gedaan, ondanks dat hij zich niet lekker voelde...gelukkig mag hij dan nu wel de pijnstillers nemen...hoop dat de ontsteking nu gauw voorbij is...

Hoe voel jij je zo?

Ursula...nog een paar weekjes....en dan is het voor jou ook tijd om aan de laatste loodjes te beginnen, net als Simba...hoop dat je sterk zult zijn en nee gaat zeggen...als het teveel gaat worden, is ook weer niet goed, hoe erg het ook is voor je collega dat ze ziek is...

Babeth...wat een lief babykamertje en een mooie badkamer!!!

We hebben gisteren eens flink gelucht hahahaha...dus de boel is weer fris...

verder ook gisteren de uitslag van het onderzoek gekregen: 5,7%....dat is een goeie waarde...betekent dus dat 'die ermittelte durchnschnittliche Spermien DNA-Fragmentierungsrate' 5,7% bedraagt en dus al goed aan te duiden is.

Deze uitslag levert dus ook geen aanduidingen op, waarom een zwangerschap tot op heden nog niet gelukt is.

Ga dus vandaag met DD bellen om een afspraak met dr. S. te maken...hopelijk zo snel mogelijk...

hou jullie nog op de hoogte....

vandaag ook weer begonnen met werken...pfff...viel zwaar tegen toen de wekker om half 6 vanochtend ging...vanavond zal het wel een vroegertje worden....

tot later!

liefs,

Nico

Geplaatst

Ok Nico, dus een goed resultaat van het onderzoek, maar ja, wat moet je er nu mee? Hoop dat je snel terecht kunt in DD.

Ik voel me goed, had net, heel raar, wat steekjes in mijn linkerlies, zit toch geen eierstok? Maar ja, die hele 'area' is natuurlijk gevoelig, hoewel ik moet zeggen dat ik nauwelijks napijn heb, het voordeel van 'maar' 6 follikels aanprikken?

Ga zo boodschappen doen en cadeautje kopen voor vriendinnetje van mijn dochter, gelukkig kan ze zaterdag naar het feestje! En zondag komt een vriendin die ik al lang niet heb gezien met haar zoontje van anderhalf, dus de timing van de punctie was eens een keer goed!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden