Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb genoeg andere dingen om eng te vinden als dit er ook nog bij moet... Meestal krijg ik het pas bij gebruik van de bollen maar ja, ik heb sowieso de laatste tijd meer last van borsten van eisprong tot menstruatie, ook als ik geen behandeling doe, dus... Mijn zus zei trouwens gisteren toen ze hoorde dat ik weer bezig was: maar eh... is dat wel goed, al die hormonen? Nee, niet echt denk ik maar ja...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Caro

wat die hormonen betreft, ik moet zeggen dat dat mij toch ook wel wat bezighoud. Vorige 2 cryo-pogingen deed ik mbv. Menopur omdat de eerste fase van mijn cyclus veel langer was geworden na de bevalling. Ik had toen ook ineens een cyste bij de uitgangsecho in DD, zal er niet direct mee te maken te hoeven hebben maar toch...

Als we tzt met de cryo´s verder gaan dan denk ik dat ik dat toch zal doen zonder wat extra menopur te spuiten, je weet maar nooit, dan maar langer wachten op een tp. Maar goed, dat bespreken we dan wel weer met dr. S. zo ver zijn we nog lang niet......

Maar goed, ik heb ook af en toe mijn bedenkingen bij die hormonen hoor!

Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 30 juni

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst 13 juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek.

Nico:
goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen:
orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We zijn klaar!!

Zara
: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Henne
: bij menstruatie aanmelden voor laatste cryo's

Ceeke:
1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef
: 9 juni tp

Kaartje
: 14 juni 1e FM

Caroline
: 14 juni punctie

Guusje
: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren:
15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Zwanger

Babeth:
22 juni controle gyn 32w2d

Simba
: 22 juni controle VK

Witje:
23 juni controle gyn 31w5d

Laika:
29 juni controle 24w1d

Ivfsh
:

Ursula:

Dublin
:

Geplaatst

Zit iedreen achter de pc ofzo???

Nico jij bent ook echt forumverslaafd.....

Zit trouwend nu al te stressen voor geen internet in Frankrijk, ook al mijn spelletjes.....:-( snif!

Heb bijgelezen en ook weer vergeten, bijna niet meer geslapen en ochtend bezig geweest met de caravan die staat weer in Ritterdsm.

Geplaatst

Vanmorgen werden we gebeld door mijn zwager. We zijn dus voor het eerst oom en tante geworden. Meteen even bij ons nieuwe neefje gekeken vanochtend. Erg mooi kindje. Wel confronterend. We zaten op de weg terug samen emo in de auto. We gunnen het ze enorm, maar willen zelf ook zo graag. Mijn man had in het verleden nooit zoveel met baby's. Wel met kinderen, maar minder met baby's. Nu was hij niet weg te slaan bij het wiegje.

Ga zo even eten en dan naar de praktijk. Heb van vanmiddag tot morgen eind van de ochtend dienst. Hoop dat het rustig is, heb helemaal geen zin.

Syl, ik ben vorig weekend naar Texel geweest. Nu gewoon thuis, maar jullie hebben zoveel geschreven dat ik het deze week niet zo goed bij kon houden. Dan lijkt het dus net alsof ik er niet ben ;-). Komende 2 weken na mijn dienst vrij voor wat ik mijn IVF-vakantie noem. Ach, is weer eens wat anders dan een strandvakantie ;-).

Geplaatst

IVF vakantie, doen wij ook vaak. Wel lullig dat het achteraf altijd zo tegenvalt. Onze IVF huwelijksreis was wel erg succesvol ;-)

Geplaatst

Tja, je moet er toch wat van maken. Als ik het gewoon vakantie noem denken mensen dat ik niks aan het doen ben. Ik heb mezelf alleen vrijgepland om makkelijk naar Dusseldorf te kunnen en na de punctie wil ik gewoon even rustig aan kunnen doen. Komende week ga ik dus nog wel werken wanneer het mij uitkomt. Eindelijk eens mijn kantoor opruimen. Kom ik normaal niet aan toe. Verder neem ik gewoon administratie mee naar huis. Ga wel dingen voor mezelf doen ook. Woensdag bijvoorbeeld weer even op bezoek bij nieuwe neefje. Hopelijk is hij dan wakker. Was nu echt nog aan het bijkomen van de bevalling.

Henne, die volgende 'vakantie' van jou komt vast ook weer goed. Volgens mij zijn het supercryo's. De andere omstandigheden werkten alleen helaas gewoon 'even' niet mee. 3 keer is scheepsrecht toch?

Geplaatst

Jeetje, zit met tranen in mijn ogen dit topic te lezen. henne, heb zo met jullie te doen. de pijn, teleurstelling en toch opnieuw die kracht en positiviteit/humor. Bijzonder en aangrijpend.

Kaatje, ook uit jouw woorden klinkt zo'n groot verlangen door. Gefeliciterd met je neefje. Ik ben ook geen baby-mens, kinderen wel. Maar na de komst van merel is dit veranderd. Toen ik laatst voor de controle zat te wachten en al die prille mensjes langs zag komen had ik zoooooveel zin om er eentje te kroelen. (maar heb me beheersd).

babeth, oooh rond elven ontbijten. Heerlijk. Gisteren was het mijn dag om uit te slapen. Komt mijn man om 7 uur met merel naar de slaapkamer. GRMBL. dat was nu toch uitslapen vond hij?? Tja, in vergelijking met halfzes wel maar gelet op mijn slaapbehoefte...nee. En heb het gisteren laat gemaakt. Kruip al wekenlang (als ik niet moet werken) voor 22.00 mijn bed in, gisteren dan maar een keertje samen een film gekeken,

Hier valt de regen met rivieren tegelijk uit de lucht. De E6 is afgesloten, overstromingen, huizen spoelen weg, evacuaties. Heerlijk om in een land te wonen waar je echt rekening moet houden met ondergeschiktheid aan de natuur. En tussen de buien door heel warm weer, zomers genieten, gsiteren zelfs met merel gebadderd in de tuin.

Geplaatst

Fren en Vin, super gefeliciteerd! Eindelijk weer wat goed nieuws hier. Word er zelf ook blij van.

En idd Henne, we gaan ervoor dat de teststreep dikker word en Fren ook. Goed gevonden!

Nico, hoe is het op Pinkpop? Zit het weer een beetje mee? En Mr Pinkpop, heeft die ook van die mooie kuiten?

Caroline, wat is dit hele proces toch een rollercoaster. Ik voel met je mee en logisch toch dat je dan op zo'n moment het even helemaal gehad hebt?

Je arts zou trouwens ook wel wat meelevender en invoelender mogen zijn. Slechte dag gehad zeker....

Ik ga heel hard met je mee duimen dat dat ene toppertje er tussen zit.

Ivfsh, hoe is het vandaag met Ar zijn spierpijn?

Ruby, voel jij je al wat beter? Hoofdpijn is altijd al vervelend en dit nu tijdens je zuur verdiende weekeindje weg... Denk aan je!

Eef, hoe voel jij je? Wat een spanningen heb je gehad de afgelopen dagen.

Met mij gaat het trouwens ook steeds mis met reageren. Moet ik de pagina vernieuwen of opnieuw inloggen. Heb jij dat ook?

Noor, niet alleen meelezen. Lekker meeschrijven! Helpt je beter je pauzetijd door en we hebben onwijs veel steun aan elkaar.

Henne, weer een moeilijke beslissing genomen en begrijp heel erg goed hoe je je nu voelt.

De ene dag gaat het best en de volgende dag voel je je alleen maar rot en zou je het liefst willen dat die dag zo snel mogelijk voorbij is.

Hoop dat ook voor jou snel je diepste wens uitkomt en je je weer wat beter mag gaan voelen.

Syl, jij moet echt eens langs de huisarts met je niet slapen. Ik maak me zorgen om je.

Maar waar staat je caravan nu? Ipadfout of plaats die ik niet ken?

Kaartje, zo herkenbaar. Dikke knuffel voor jou! T blijft moeilijk he?

Babeth, hoe heb je het daar bij je bbq? En vraag vooral naar de ervaringen met de maagband. Mocht het afvaltopic mislukken dan kunnen we overige info gebruiken ;-)

Hier vandaag niet zo'n goede dag. Merk dat die me de laatste tijd wat vaker overvallen.

Vind het dan ook lastig om eruit te komen. Gisteren erg veel last van mijn tepels en dan is er toch heel even die hoop dat je misschien weer zwanger bent wat is ons geval echt onmogelijk is maar toch. Gelijk weer zo confronterend. Bah, t had nu gewoon anders moeten zijn.

Geplaatst

Hai meiden, rustig hier. Hoop een teken dat iedereen lekker bezig is. Vandaag zelf er moe, emoties kosten natuurlijk ook energie. Vanmiddag gefietst, daarna bekaf, zucht. Soms om moedeloos van te worden. Het nieuwe recept voor deze week maar even verschoven naar morgen. Wel ijs gemaakt met m'n nieuwe machine waar j al erg van genoten heeft. Morgen proberen lactose en suikervrij ijs te maken. Ben ook erg vastberaden om me beter te gaan voelen. Vroeg naar bed, gezond eten, bewegen en dan een tp. Overweeg nu ook Pom. Is dat te zuipen? Ben natuurlijk al twee keer zwanger geworden zonder, maar toch. ;-)

Zara moeilijk hè, je gevoelens uiten, je gedachten op een rijtje krijgen. En domweg je bed en huis uitkomen en doen alsof het je allemaal wat kan schelen. Op sommige dagen is dat dus gewoon niet zo. Klinkt erg depri, maar ik voel het vooral als moe, doodmoe van alles. En dat snappen mensen dus vaak niet, dat je van emoties zo moe kunt worden. Doe wat goed voel lieverd!

Geplaatst

Hey dames,

Even inbreken:

Fren van harte!!!! Mooie eerste test, komt vast wel goed!

Caro: heel veel succes dinsdag en onthoud je hebt maar 1 goede plakker nodig!

X Moontje

Geplaatst

Ursela Noorwegen lijkt me heel bijzonder m te wonen. Ik las vroeger veel boeken van Astrid lindgren, krijg er een beetje zo'n beeld bij haha. Lekker nostalgisch hoewel Noorwegen volgens mij nog weer heel anders is dan Zweden.

Geplaatst

Thanx Henne! xXx

Noor heeft Pom heel mooi verwoord "wrangtakken". Haha, dat slaat dan op haar gezicht na het drinken.

Ik vond het te doen maar zal idd niet mijn favo drankje worden. Zuur, wrang is waar ik aan denk.

Geplaatst

Dank je Moontje! Alles goed bij jullie??

Henne ik dronk de laatste keer granaatappel met framboos van Healthy people en dat vond ik niet eens echt lekker dus ik denk die Pom ook niet, maar ja er zijn er die het prima vinden.

Geplaatst

Hm, ik ben toch al niet zo van groente en fruit. Drink braaf elke dag een glas zelf geperst sap en aardbeien ben ik dol op, af en toe een banaan of perzik, maar zuur/wrang....misschien kan ik het ergens mee mengen. Of er ijs van maken hihi!

Geplaatst

Dat moet dan denk ik sorbetijs worden...zou dat suikervrij kunnen....eens over nadenken. En als ik dan zwanger word, breng ik het op de markt als vruchtbaarheidsijs :-)

Geplaatst

Moet je hier even verwijderen dan anders breng je andere mensen nog op een idee en worden ze stinkendrijk van jouw idee.

De Pom is trouwens puur sap dus daar zitten dan alleen de fruitsuikers in. Of bedoel je dat niet?

Ga er zo even tussenuit want mijn collegaatje komt zo.

Misschien tot later!

Geplaatst

Haha, zou het zara? Mijn ex schoonzusje werkte bij hertog ijs als productontwikkelaar. Misschien eens contact opnemen ;-)

En die suiker: ijsrecepten zit allemaal suiker in. Voor sorbetijs gebruik je suikerstroop, misschien kan ik het ook doen met honing. Eens proberen.

En bedenk net da ijs wel 'koud' eten is en dat mag toch ook niet in de wachtweken dan moet het dus granaatappelthee worden GOOR!!

Geplaatst

Ik wil deze week ook een Facebookprofiel aanmaken! Heb al Hyves maar daar zitten veel kinderen en ouders van mijn werk op dus kan ik niks melden en moet ik sommige krabbels angstvallig weer verwijderen. Melden jullie alles op je Hyves en FB of toch ook wel enige reserves?

Moet nu echt afsluiten maar kan weer geen afscheid nemen. Veel te gezellig hier. Ff niet denken aan mijn off-day.

Geplaatst

Henne, in Turkije hadden ze granaatappelthee van Lipton en die was dus echt lekker!

Is dat van koud eten trouwens bewezen?

Geplaatst

Nee haha, maar granaatappelsap ook niet! :-)

Ik duik zo nog even in m'n boek en dan braaf vroeg naar bed.... Even m'n discipline en doorzettingsvermogen m'n tenen graven.

Geplaatst

Zara, inderdaad, precies hetzelfde probleem, moet de pagina vernieuwd worden, opnieuw inloggen, en je hele berichtje weg. En ik typ soms nog wel eens wat als ik op dreef ben, dus dat is dan toch wel frustrerend ; - ) Denk dan altijd maar, nou alle knuffels gaan dan maar digitaal via de paranormale weg ; - )))) niet altijd puf om alles opnieuw te schrijven...

Henne wat een goeie ideeën met dat ijs ; - ) Zelf vind ik die pom wel te drinken, maar wel het liefst met ijsklontjes. Neem ook trouw elke dag een eetlepel tarwekiemolie. Eerst niet te doen, maar nu slik ik het profi weg, en gooi er wat tonic achter aan. Door dit soort dingetjes krijg ik toch een gevoel van gezond en goed voor het lijf zorgen, doen wat je kan. Tuurlijk er worden babies verwekt na een avondje disco met een hoop drank achter de kiezen, maar ja hier is het al moeilijk genoeg.

Ook hier schieten de emo's heen en weer. van super vertrouwen en opgeruimd, naar een enorm gestresst gevoel. Tja. Probeer het maar rustig aan te doen, maar wat Henne beschrijft herken ik enorm: je wordt er doodmoe van! Het huishouden loopt hier een beetje achter, gelukkig een lang weekend, dus morgen nog een kans, nu op de bank en relaxen. Alleen gefietst vandaag en naar mn ouders met C. Lekker bijkletsen.

Wat betreft facebook en hyves: heb inderdaad accounts, maar allebei van vlak voor de start MMM. En daar durfde ik dus niets over te plaatsen. Omdat veel energie daar in is gegaan ook weinig puf voor bijhouden updates. Merk wel dat ik sommige posts van vriendinnen toch wel heel leuk vind, en eigenlijk iets meer er mee wil doen, ook nu met de nieuwe phone kan je heel handig snel een leuke snapshot plaatsen als er iets gebeurd wat de moeite waard is. Dus dit weekend (spending weekend) een tijdschrift gekocht met alle ins en outs over facebook, want hoe het werkt is me niet altijd even duidelijk. Maar ik weet dus niet of ik er iets over de ongewenste kinderloosheid en stress mmm in ga zetten. Het is zo prive, maar ja ben wel een open boek op werk en bij vriendinnen, dus waarom ik daar dan weer zo moeilijk over doe?

Ben benieuwd wat de anderen doen er mee. xxx op naar een uitgeruste avond voor iedereen. Ruby, voel je je al wat beter?

Geplaatst

Eef heb je geen tarwekiemoliecapsules? Slik je de olie zo? Dat lijkt me vies! Kruidvat heeft gewoon capsules hoor, 3x per dag..

Ik zit niet op Hyves, wel Facebook maar daar meld ik helemaal niks over de MM. Niet iedereen en vooral mijn ouders en schoonouders niet, weten dat ik bezig ben dus ik kijk wel uit. Hou het daar luchtig en als ik er al over praat is het via privéberichten. De rest is voor de hele wereld openbaar en daar zit ik niet op te wachten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden