Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden

Ook ik heb vannacht slecht en weinig geslapen, zou het dan in de lucht hangen? viel pas om 1,30 in slaap en was om 5,00 uur al weer er uit, daarna wel terug maar van slapen is het niet meer gekomen.....vannacht/morgenvroeg maar inhalen.

Caro ik hoop zo goed nieuws te lezen straks, nog even en dan beginnen de dodelijke wachtweken.....

Ruby meid wat vind ik het ontzettend gevoelloos van je schoonzusje, daar zijn geen woorden voor!!!! Ik vind het zo erg voor je! maar daarnaast ontzettend knap dat je deze stap hebt durven nemen, je bent een kanjer!!! veel succes met de verbouwing van de badkamer, wij hebben de badkamer ook vrij neutraal, grote tegels, wit (mat) en bruin, ik zal straks een keer een fotootje maken, misschien brengt het je op een idee.

Fren, je hebt jezelf verplaatst en 6 juli de echo!!! heerlijk meid weer een stap verder.

Nico wij hadden onderweg in de auto steeds PP opstaan, klonk erg goed en gezellig en gisteravond op tv nog wat stukjes gekeken, fijn dat je zo genoten hebt! en nu een dag uitwasemen hahaha.

Guusje, jij hebt een drukke dag vandaag, succes en nog meer succes morgen bij de echo!!!

Miki fijn om te lezen dat je je vandaag voor het eerst beter voelt, je hebt inderdaad onwijs veel geluk gehad! heb je het gesprek met de politie al gehad? daar zag je toen toch wat tegenop?

Mijn schoonouders zijn hier weer aan de gang, schoonma aan het poetsen en schoonpa is weer verder gegaan met de tuin, tenminste poging tot want de hond zit steeds op zijn lip.

Ik ga zo eens naar het ziekenhuis voor mijn shotje en aansluitend even langs de supermarkt, het is vroeg maar ik gooi het avondeten maar vast in de groep,

tagliatelle met een saus met verse champignons en wat stukjes ham (ben de naam kwijt), brocolli en van die dunne rundersaucijsjes...Cipolata? haha mijn hoofd is echt een vergiet momenteel....

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heerlijk fren.. 6 juli echo!! Iets om naar uit te kijken. AL is het o zo spannend...

Caro, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan, en je 4 mooie eitjes hebt laten oogsten...

Ik ben elke nacht nu zo'n beetje rond 4.00 - 4.30 even wakker, met een mega maagzuur aanval.. heel vaag. Soms krijg ik het weg met wat rechtop zitten en even naar de wc te gaan, maar vanacht toch maar een rennie genomen.

Na vandaag nog 4 daagjes werken. Morgen lekker vrij en dan donderdag vrijdag werken, weekend, en dan maandag en dinsdag.

Maar ik denk er stiekem een betje over na om die maandag en disndag vrij te nemen. Mijn leidinggevende had me vanaf maandag al met verlof staan, en dus ook niet specifiek rekening gehouden met mijin het rooster..

Maar eerst maar even kijken hoe ik zit met mijn dagen, ben natuurlijk hier in februari begonnen. En wil aansluitend aan mijn verlof graag nog wat weekjes eraan plakken.

Geplaatst

Net heel bericht getypt, springt mijn laptop uit. Accu leeg..... Nou ja, overnieuw dan maar weer en hoop dat ik niemand vergeet want doe het nu even uit mijn hoofd.

Henne, Sylvie en Guusje een hele dikke knuffel voor jullie want jullie klinken alsof je hem kan gebruiken. Hopelijk wordt het toch nog een mooie dag voor jullie.

Fren, zo dat aangepaste lijstje van jou ziet er goed uit! Nu aftellen naar de echo. Hoe sta je er in? Ik weet dat ik erg gespannen was over het feit over het hartje wel zou kloppen.

Ruby, wat een verdrietige en moedige! stap om je babykamer te koop te moeten zetten. Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen en hoop dat je hele lieve mensen om je heen hebt waar je terecht kan en die meelevender reageren dan je schoonzus.

Wat betreft je badkamer. Onze badkamer is een paar weken geleden ook verbouwd en wij hebben aan de wand witte tegels en op de vloer een tegel die donkerbruin/grijs is. Moet zeggen dat de combi erg mooi is! Wij hebben aan de wand dan ook nog zo'n mosaïcrand waarin de kleuren van de vloer weer terug komen. Echt een tijdloos effect (vinden we zelf....)

Nico, jouw accuutje is lekker opgeladen zo te horen. Heerlijk meid! Al nieuwe leuke plannen gemaakt of aan het aftellen naar de vakantie?

Ursela, zo jij durft. Een nieuwe opleiding starten in combi met je kinderen. Start je m.i.v. het nieuwe schooljaar? En werk je nu ook al in deze sector of ga je een carriereswitch maken?

Simba, Sandra en Babeth, ook voor jullie een dikke knuffel en sterkte en voor jullie allen geldt, WEL EEN BEETJE RUSTIG AAN DOEN!!!

Miki, fijn dat je je vandaag wat beter voelt. Kan geloven dat je je nu pas gaat realiseren wat had kunnen gebeuren. Sterkte met de verwerking!

Hier echt zo'n poets- en wassendagje. Maar wil vanmiddag toch echt de zon in.

Caro en Kaartje hebben jullie al nieuws?

Geplaatst

Ik ook even spieken of er al nieuws was van k en C. Maar nog niets.

Guusje, las dat jij morgen een echo hebt, veel succes, hoop dat die rotdingen weg zijn!

Simba, had ik ook snachts, nu nog maar af en toe. Een glas melk drinken helpt en hoger gaan liggen met je hoofdkussen, niets eten voor het slapen gaan. De laatste loodjes mbt werken, goed zeg, wat ben je al ver!

Ruby, fijn dat je een beslissing hebt genomen mbt het kamertje. Jammer van de reactie, of beter gezegd geen reactie, van je schoonzus. Kan je dat tegen haar zeggen of moet je het voor jezelf houden? En toch ook weer een kracht, consentreren op leuke dingen, een nieuwe (luxe) badkamer. Meid, heb er bewondering voor, je bent hard aan het werk!

Zara, goed, een poets en was dag, hier is de zon net weg maar het poetsen zit er niet in. Eerst wat puf verzamelen. Net een lang middagslaapje gedaan samen met merel. Nu ben ik SUF. Moet eigenlijk huisvrouw gaan spelen. Nog 1 weekje en dan komt het vakantiegeld...ik wil die vaatwasser, liefst gisteren al. Ben nu aan het twijfelen tussen een bosch en een siemens. Aanbiedingen bekijken. Haha, dat jij mij een durfal vindt. Ik zou eigenlijk een veel intensievere opleiding gaan doen maar daar heb ik me niet voor aangemeld. Deze duurt twee jaar maar is niet intensief, vooral veel thuisstudie. Lijkt me fijn om af en toe ook aan wat anders moeten denken dan luiers en fruithapjes, gewoon om de grijze cellen te prikkelen, niet omdat ik niet geniet van mijn kleintje(s) of dat ik minder luiers zou willen of hapjes. Ik werk in de thuisverpleging, een groot gedeelte van de oudere patienten heeft (een graad van) alzheimer, wil graag deze groep beter kunnen helpen/verstaan.

Miki, hoe is dat nu voor je om weer de weg op te gaan? Filmpje in je hoofd?

Geplaatst

Meiden daar ben ik dan! We waren pas om half 3 thuis (en om tien voor half 8 vertrokken), pfff... Het was zo druk in het EMC, manlief moest al ruim een half uur wachten tot hij mocht, dan weer een uur wachten op de uitslag, heen en weer rijden... maar goed nieuws: 5 eitjes!

Ik ben blij, ze had toch 6 follikels aangeprikt, zoals ik al gehoopt had en inderdaad een bonuseitje erbij. Pfff deze stap is weer gezet, op naar vrijdagochtend! Wat een stress zeg, lig je daar te wachten, kon lekker kletsen met dame voor me maar haar man was zo terug dus heb nog minstens 2 uur alleen gelegen en het was koud! Op een gegeven moment een dekentje en koffie gevraagd...

Punctie zelf viel mee, was ook redelijk snel klaar, had helaas weer de arts van zaterdag maar ja, zij kan het ook. Wel een beetje raar was dat ze eigenlijk bij 5 follikels wilde stoppen en ik zei: is dat er niet nog eentje? Oh ja, die kan ik ook nog wel aanprikken, was best een grote! Mmmm, loont toch de moeite om je ermee te bemoeien, misschien was dit wel die 5e!

Nou uitrusten maar voor vandaag ben ik blij, heb gelukkig weinig napijn (nog)...

Geplaatst

Wat goed Caroline, 5 stuks. Nu weer wachten tot vrijdag. Laat je je nu wel even lekker verwennen? Goed uit rusten hoor!

Geplaatst

Simba, bijna verlof, lekker hoor! Ben je wel aan toe denk ik zo.

Zara, klaar met poesten? Het is heerlijk buiten, kom op, lekker naar buiten en genieten .... ;-) ga ik nu ook doen.

Sylvie, jij geshopt, nog iets leuks gekocht?

Babath, wat een lieve schoonouders, dat ze je zo helpen.

Vanmorgen ben ik voor de 2e keer bij de psycholoog geweest. Heel aardig en fijne vrouw. Ze voelt precies aan hoe ik een beetje in elkaar zit. Ik vroeg haar of ze zelf kinderen heeft, dit is zo,maar ze kon me ook vertellen dat haar broer en schoonzus ongewenst kinderloos zijn, en dat ze alles van dichtbij heeft meegemaakt. Dat praat wel een stuk makkelijker, ook voor haar. Ik merk dat ik toch heel erg met het stoppen bezig ben. En dat ik me erg aan het indekken ben voor als het zo ver is. Aan de ene kant wel goed, maar het zou iets minder kunnen. Daar gaat ze me een beetje mee helpen. Goh, had ik eerder moeten doen ;-) maar dat is altijd zo he?

Geplaatst

Caro...sjiek zeg!!! gelukkig dat je je ermee bemoeit hebt!!! krijg je morgen te horen hoe en wat? En dan vrijdag de tp? succes meid...

blij dat de punctie in elk geval goed is gegaan!!!

Guusje...fijn dat je zo goed met je psycholoog erover kunt hebben....heb gisteren ook nog met mijn neefje erover gehad....die zei al, Nicole...als het niet zo is, dan is het niet zo...ben je gelukkig met A? hebben jullie een compleet leven? als die kleine er komt, is jullie leven dan pas compleet of is het een aanvulling???

ja...zeg ik...een aanvulling....we hebben een mooi leventje nu al...en een kleine is idd een aanvulling/verrijking...denk ook dat ik al verder in mijn hoofd ben met het feit dat er wel eens geen kids zouden kunnen komen...

waar familie niet goed voor is...hihihi...

Kaartje...hoe is het bij jou gegaan???

Fren...had jij vanochtend nog eens getest??? je zou toch het zh bellen of niet???

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi meiden

Caro wat een goed nieuws!! En wat goed dat je haar nog attendeerde op die laatste follikel! Wat een fijne berichten, nu de stap van de bevruchtingen, ook weer spannend maar nu lekker herstellen!!

Guusje fijn dat het gesprek zo goed bevalt en ik weet hoe prettig het is dat hè bij iemand kan praten waarbij je je begrepen voelt .dat indekken is wellicht ook uit zelfbescherming? Ikhoop dat je morgen iig Eem goede echo hebt en dat er van stoppen voorlopig nog geen sprake hoeft te zijn.

We treffen het idd dat mijn schoonouders nog jong en vitaal zijn, mijn moeder is met name de mentale steun voor ons, zij zou ons graag in huis helpen maar arm mensje, genoeg aan zichzelf en ze is al 72!

Simba lekker hoor met je welverdiende verlof in aantocht, nog eventjes...

Syl, geslaagd voor je linnen broeken ?

Geplaatst

Even snel vanaf mn werk, het is hier namelijk heel bezig ; - )

Caroline, wat een geweldig nieuws!!! hartstikke goed!! wat een opluchting zal dat zijn, zo zie je maar weer, nu spannend naar het telefoontje over de tp, knuffel voor jou, lekker met een dekentje op de bank ; -)

Ruby, heb je berichtje gelezen, sluit me helemaal aan bij Babeth, wat een stap, en wat goed dat je nu de verbouwing aan het plannen bent, leuke dingen om over na te denken, in deze moeilijke rottijd. Hele dikke knuffel voor jou, die reactie trouwens van dat familielid: wat een ongelofelijke kouwe zooi, onbegrijpelijk dat mensen zo kunnen reageren.

Guusje, fijn dat het zo goed bevalt bij de psychologe, zo belangrijk zo'n klik, en het aanvoelen, het is een enorm stressvolle tijd, en deze steun heb je gewoon nodig nu,het klinkt ieg goed en positief xxx nu spannend naar de vijftiende ; - )

ook hier slecht geslapen ; -)))) het heerst op dit forum!!! Heb erge last van de hormonen maar merk niets aan mijn lijf verder, dus ben gewoon onzeker, inderdaad dodelijke wachtweken ; - ) Mijn lieve mannetje heeft het zeer zwaar te voorduren op sommige momenten, doet verschrikkelijk zijn best voor me, regelt allerlei dingen, waarop ik aan het einde van de dag woest begin te roepen dat ik het voortaan allemaal zelf wil doen!!! Ik begrijp mezelf op zo'n moment absoluut niet, en heb er na vreselijke spijt, maar zo doe ik echt niet normaal gesproken dus breng het terug op de hormonen. leuk is anders. Etentje beloofd om het een beetje goed te maken.

Weer snel verder nu, veel liefs voor iedereen

Geplaatst

Nico, zo als jij het beschrijft, voel ik ook ja. En het zal ook zeker een zelfbescherming zijn Babeth. Ze gaf ook aan dat het realistisch is zoals ik vaak denk, maar dat ik niet moet vergeten dat ik hier en nu ben. Dat evenwicht ga ik proberen te vinden. Wel denken in de toekomst, wat als .... maar ook in het vandaag gaan leven.

Geplaatst

Eef, die hormonen doen zo veel met ons lijf! Voor ons vrouwen is het al lastig, laat staan voor de mannen.

Hier gelukkkig een wel goede slaapster (behalve als mijn man weer eens een bos gaat omzagen ;-)) Hij is erg verkouden, dus kan het hem niet kwalijk nemen.

Geplaatst

Nico, ja, zh gebeld vanmorgen en ook nog gestest. Weer super duidelijk en voor de teststreep, dus hou er nu mee op (tenzij ik nog een cb doe met datum).

We hebben 6 juli de echo, in nijmegen standaard pas in week 7.

Ik moest ook stoppen met de bollen, fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar is het niet beter ze nog even door te gebruiken??

Geplaatst

Ursela nog even over de vaatwasser, ik ben over die van ons helemaal niet tevreden maar dat is geen Siemens ( was Syl juist erg tevreden over) wij hebben een Bosch, onze wasmachine is een Siemens en die is super. Dus ik zou zeggen Siemens ;-)))

Eef, ik snap het van je hormonen, toen ik het las moest ik even gniffelen.... Ik dacht nu kan je man vast wennen, als je zwanger bent...echt mijn man vind mij nu soms erger als tijdens de behandelingen en ik moet hem gelijk geven.....tijdens de behandelingen zag hij het wel aankomen, nu kan ik echt onverwachts ineens omslaan.

Kaartje, ben benieuwd naar jouw fm!

Geplaatst

Fren doorgeven kan iig geen kwaad; een lichaamseigen hormoon .

Zowel in Brussel als DD moet je ze langer gebruiken, ik heb tm week 10 3*2 gedaan week 11 2*2 en in week 12 2*1

Geplaatst

Oh Caroline: wat een super nieuws!! Niks geen lege follikels, je hebt zelfs nog een bonus! Hoop dat het je verder net zo goed vergaat als mij en straks ook zwanger bent!!!!

Eef: toen ik de eerste keer zwanger was, ben ik me toch een keer uit mijn plaat gegaan toen wr na de behandeling terugvlogen naar Shanghai. Ondanks dat we al maanden daarvoor plaatsen naast elkaar heden geboekt, zaten we niet naast elkaar. Stond daar uit mijn pan te gaan, ar keek me alleen maar verbaasd aan en toen realiseerde ik me dat lichtelijk was aan het overdrijven, haha. Bleek naderhand zwanger te zijn :-)

Guusje, ik vind het heel knap dat je de stap hebt gezet met een psycholoog te gaan praten. Ik hoop dat het je goed zal helpen. Denk dat wij allemaal erbij gebaat zouden kunnen zijn. Petje af dat je actie hebt ondernomen.

Ben op de iPhone aan het typen, dus kom straks even uitgebreider terug!

Liefs voor allemaal!!!!

Geplaatst

Hee fren, over de bolletjes. Ik moet idd tm werk 14 doorgaan. Normaal houdt Azm 7 weken aan, maar door mijn miskramen moest ik nu doorgaan tot 12 weken en dan week 14 afbouwen. Gyn hier in ierland had zelfde mening. Maar ik denk dat het normaal gesproken voldoende moet kunnen zijn om alleen twee weken te gebruiken, want anders zouden ziekenhuizen hun eigen succesrates omlaag halen.

Doe wat goed voelt, mocht je ze door willen gebruiken, krijg je vast wel ergens een recept!

Hoe voel je je trouwens? Ik had eerste echo ook net na 7 weken, vond ik prettig, dan heb je tenminste niet de stress dat je het hartje misschien niet hoort.

Geplaatst

Hallooooo,

even een spiekbriefje gemaakt, zoveel gebeurt hier om te beginnen met Caroline wat een super goed nieuws voor jullie, lekker tegenaan bemoeien, groot gelijk.

Hadden jullie ook meteen iets gehoord voor de zaadkwaliteit, bij MCK doen ze dat wel. Daar moet echt een tp van komen, duimen gaan hier weer draiien voor jullie.

Ruby wat knap dat jullie de beslissing hebben genomen om de babykamer te koop te zetten en wat een hark van een schoonzus, bah bah.

Wel een beetje leuke afleiding met verbouwen, kun je daar even je energie in kwijt. Blijft toch een moeilijke beslissing die jullie hebben genomen.

Guusje fijn om je verhaal kwijt te kunnen vooral bij iemand die het van dichtbij heeft meegemaakt, wat jij zegt en Nico ook is toch een beetje voorbereiden op wat er kan komen of in ons geval juist niet komt.

Ik ben daar ook al mee bezig een beetje. Een stukje begeleiding daarbij kan heel prettig zijn.

Simba aan het aftellen, jij had toen al een behoorlijke toeter ook omdat je zo smal bent dus zal wel zwaar zijn, kun je meer tijd met ons doorbrengen :-)

Nico vuile stinkerd, jullie hebben wel genoten van Pinkpop, ideaal te voet er naar toe zeg. Nu weer afkicken!

Babeth jij weet het beter als ik met de vaatwasser, een Siemens idd, volgens mij en als droger een Bosch. Je moet er ook geluk mee hebben, een Miele kan ook binnen 1 wk kapot zijn, heeft tante een keer gehad en dan betaal je een godsvermogen.

Esther donderdag kregen jullie toch de uitslagen, las dat je weer aan het werk moest vandaag.

Alvast veel succes donderdag en laat ons iets weten als je wil.

Fren nollen doorgebruiken als je dat beter vindt zou ik zeggen, kan geen kwaad.

Eef er heerst idd iets met het slapen hier. Ik ga vanavond later naar bed en dan hopelijk in 1 keer doorslapen.

Sandra lief van je vriendin even ophalen en wegbrengen.

Ik heb flink geshopt idd, in totaal 2 spijkerbroeken, 3 linnen broeken, 2 halflange broeken, 2 rokjes, ontelbare topjes, leuke jasjes, nog meer freubeldingen, teveel dus.

Ik shop meestal bij Bandolera en daar was alles in sale dus veel uitbespaard en opnieuw uitgeven aan andere dingen dus uiteindelijk net zoveel kwijt, hihi.

Zal heeft wel iemand vergeten zijn, sorry......

Geplaatst

He Fren, klopt...heb je idd ook al geschreven vanochtend....hahahaha...was geloof ik nog niet echt wakker....

Net als wat ivfsh al schreef, in het azm moet je de bolletjes idd nog iets langer gebruiken....volg je gevoel zou ik zeggen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Syl...heb je wel nog iets in de winkel laten hangen...hihihi....lekker dat je even flink hebt kunnen shoppen en al helemaal met de sale!!!

was wel lekker idd te voet ernaar toe gaan...eerste keer dit jaar gedaan...goed bevallen...ongeveer een uurtje lopen, iets langer...tussen al wat indrinken...hahahaha...nee...ik begon meestal met een blikje bier als we nog iets van een kwartiertje moesten lopen...heb gisteren zelfs nog gezond gedaan....een appel gegeten...verder had ik gisteren echt vreetbuien...poffertjes, pizza, broodjes gezond, wafels....mmmm...zal ook wel een teken zijn dat ik ongesteld moet worden...hahahahaha....die pizza met champignon smaakte wel heel errug lekker....

Eef..lekker (ahum) last van de hormonen...gewoon aan toegeven....je mannetje zal het wel snappen toch???hihi...sterkte meid...

Caro...tot vrijdag wachten....ai....dat worden nog een paar spannende dagen...hoop dat je toch iets van afleiding hebt....vandaag en morgen nog bijkomen van de punctie, of gaat dat lastiger met jullie dochter erbij?? hoe ging het vanochtend? vond ze het toch niet zo erg dat ze naar een vriendinnetje moest?? dan heeft de afleiding van gisteren dus zeker geholpen...goeie tip voor later...hihihi...zal hem in mijn gedachten houden...

wij gaan dadelijk boodschappen doen...zijn allebei nog een beetje lam van 3 dagen PP....we worden ouder...hahahahahahah....weten nog niet wat we gaan eten....zien we in de winkel wel...

liefs,

nico

Geplaatst

Caroline helemaal top zeg 5!!!!!! Zal die arts wel niet gedacht hebben zeg hihi. Op naar vrijdag, spannend.

Fren doen waar jij je goed bij voelt. Op naar de eerste echo!!!!

Guusje lekker he even met een onafhankelijk iemand praten over het hele circus en waar je er in staat. Ik heb er ook geen spijt van gehad toen we een gesprek hadden gehad met de psych op de afdeling in Gent. Ze vroeg en zei precies de goede dingen. Ook al weet je dat je goed op weg bent, is het fijn om toch nog eens van een prof te horen vonden wij. Ga je alleen of doen jullie het samen??

Hier op gemakje gedaan. Tot ik ging douchen in pyama gezeten en op bed mijn was opgevouwen. Daarna werkoverleg en koffie met vriendin gedronken. Even boodschapje om de hoek en wij eten vanavond macaroni met stroganoff saus en extra groente. Vanavond info avond borstvoeding. Ben benieuwd.

Geplaatst

Hi! Caro suoernieuws. De rest wel bijgelezen maar te suf om te reageren. Zes uur werken viel nog niet mee. Morgen vrij, dan lul ik weer mee ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden