Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zara ik heb al een keer Breda voorgesteld maar dat werd afgeschoten :-)

Oh ja, Henne, zeer informatief inderdaad! Ik zit steeds te denken 5 dagen na TP maar ze bedoelen misschien 5 dagen na punctie=bevruchting? Ik zit nu dus eigenlijk op dag 5 dus morgen zou innestelen al kunnen??

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ze zeggen in het emc nooit veel over het embryo hè? Ik weet altijd in welk stadium het zit, dus dan kan ik lekker doortellen. Maar uitgaan van gemiddeld moet het idd vanaf morgen kunnen....Niet de hele dag oplettenof je wat voelt hè? ;-)

Zara ik vind Breda prima, maar ik zit aan de onderkant van de randstad haha, vanuit A'dam is het nog best een end. Ken trouwens het fenomeen dat afstand de ene kant op veel verde is dan de andere kant op. Heb ik Groningen gewoond en iedereen die onder Zwolle woonde vond dat het einde van de wereld.

Geplaatst

haha, Henne, jij weet het inderdaad het beste ;- ) gewoon rustig afwachten.....

Zit zelf volgens mij vandaag op dag 10....hcg test op dag 12....pfff en mijn eigen lieve emmy was 4 cellig op dag 3. Maar eerlijk is eerlijk, zowel manlief als ik zijn welbekende laatbloeiers

;- )

Jullie zijn wel ontzettend lief met jullie duimen en positieve woorden ;- ) Ik heb het er helemaal warm van! Ahah, gelijk een verklaring voor de verhoging...; - )

Het dieet van Syl is misschien niet het meest effectieve dieet, maar volgens mij wel het LEKKERSTE!!!!

Laika klinkt goed jouw vakantie, en dan even een sauna arrangementje, lekkerrrr ; - ) zo'n hardwerkend lijf moet natuurlijk goed verzorgd worden...

Heb het boek er nog even bijgehaald, toch even kijken, en voor iedereen een mooie meditatie chant eruit gepikt: roepen naar je zielskind;

"oh, nah, nee, ah, sah, nah, tjah, oh, nee, ah................... in 1 adem afronden. Op energetisch niveau zegt deze chant, " ik verwelkom je, en erken je als deel van ons gezin"

moet natuurlijk lachen, maar de essentie is natuurlijk dat al je vezels in een positieve vibe komen voor een zwangerschap. Als je dan niet zwanger wordt, ben je in ieder geval wel helemaal zen en positief, das ook belangrijk ; - ) (je begrijpt het, met dat laatste zit ik dus een beetje) pfff ben helemaal zenuwachtig opeens, straks ben ik niet genoeg aan het chanten geweest....ga nog even naar t meditatiekussentje ;- )

Geplaatst

Nou het was wel leuk deze keer Henne, de embryoloog zat te wachten omdat ze niet in mijn baarmoeder konden komen dus hij zei: vraag maar wat je wil! Natuurlijk wist ik niet alles te bedenken op dat moment maar ik weet dat ze 7 cellig geloof ik waren en hij zei:

'ze zijn op dag 3 altijd ongeveer 8'. Ik vroeg of ze cijfers gaven en hij zei ja 1 t/m 4. 1 is perfect en dat komt bijna nooit voor en alle vier mijn embryo's waren 2, dus goed. En over fragmentatie, dat hoefde volgens hem niet erg te zijn maar had hij niet gezien. En toen wist ik helaas geen vragen meer...

Geplaatst

Heee Zara, ik zag net je advies wbt de vriendin, en hoe het te zeggen, had het zo nog niet gezien, maar zo is het dus precies, het leven is niet maakbaar, en door dit soort boeken lijkt het wel alsof we er wel zelf iets aan kunnen doen......dat is dus ook precies mijn ergenis......ik denk wel dat ik het haar zo kan uitleggen, en toch probeer het positieve er uit te halen, dat ze aan ons denkt, en wil dat we ons goed voelen. Hehe.

Mocht er een datum uitkomen waarop ik kan, mij maakt het niet al te veel uit, ga uit van of auto of treinen, maar vind het niet erg om te moeten reizen (hoewel Middelburg wel even slikken was ; -)

Henne, punctie was op maandag 6 juni, tp op 9 juni....

Caroline, wat een top emmy's....echt ongelofelijk, en dan het commentaar van die arts in je achterhoofd...pffff

Geplaatst

Lig je daar met je benen wijd "wat wil je vragen" hilarisch! Ik zou meer ook niet weten. Het klinkt in ieder geval goed!

Geplaatst

Oh oké, dus punctie is morgen veertien dagen. De meeste ziekenhuizen laten 14 dagen na de tp testen, dus ik rekende dinsdag op 17 dagen na de pucntie. Ik blijf me suf duimen!!

Geplaatst

Haha, ik val in de discussie bij de woorden " ik lig zo vaak met mijn benen wijd" ... Tis dat ik direct snap waar het om gaat, want anders...

Zag de vraag van Ursula's langskomen mbt adressen: is het nie handig dat we de lijst die tijdens de vorige lunch is gemaakt (Sandra?) updaten en door allen naar de meiden die er niet bij waren? Scheelt een hoop mail.

Pizza feestje was superleuk, helaas dat hè wee niet meezat. Teamgenootje heeft een echte pizza-oven in de tuin en daarbij had haar man nog allerlei lekkere gerechten gemaakt. Heb echt zitten smullen.

Eef, mijn temp bleef ook hoog... Wil je zeker geen valse hoop geven, maar toch!

Wbt nieuwe lunch: lijkt me goed plan, picknick en bij slecht weer leuk restaurantje. Wij hebben een grote koelbox, dus die sleep ik wel mee zodat syl koude wijn heeft :-)

Geplaatst

Hier ook koelbox, eentje die in auto op stroom kan dus we kunnen alles makkelijk koel houden, zelfs spuiten als het nodig is :-) Heb er nu al zin in. Niet in spuiten, maar in meeting...

Geplaatst

Zw ben ik dan toch nog niet, pas in sept/okt en dan mag ik 9 maanden geen wijntje meer.

En de ijsblokjes machine dan?

Fren kunnen we niet bij je vriendin de pizza oven gebruiken.

Geplaatst

Meiden,

Zal voor mij erg moeilijk worden om de tussendoor meeting te doen.

Heb vandaag een dip dag. Veel gehuild. Ben helemaal kapot.

Kom morgen even uitgebreid reageren

Geplaatst

Haha syl, dat denk ik niet, bovendien is A'dam voor veel van jullie net zo ver ijden als Middelburg voor mij.

Ruby, dikke knuffel, meid. Snap heel goed dat deze dagen langskomen. Het is toch rouwen wat je moet doen. Ooit las ik ergens het volgende: als je eenmaal besloten hebt graag een kindje te krijgen, dan zal je leven nooit meer hetzelfde worden als voor die beslissing. Ook al zal bij sommigen de daadwerkelijke uitkomst hetzelfde zijn: een leven zonder kinderen. Maar door dat ene moment, door die ene wens verandert je hele leven. Als je in die situatie komt te zitten, dan ga je door een proces van verdriet, rouw en afscheid nemen. Van je droom, en van het kindje waarvan je altijd gedacht en gehoopt hebt dat het er ooit zou zijn...

Geplaatst

Ben nu eenmaal een verwend nest :-)

Ruby konden we idd maar iets doen voor je. Het blijft onze grootste angst.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Mooi geschreven fren, lieve ruby, ook een knuffel van hier, xxx bij de dag leven en doen wat goed voelt voor je.

Geplaatst

hahahaha....wat een leuke discussies hier...

Ceeke...ooh dat zou toch een heel mooi wondertje zijn!!! meid....gefeliciteerd...kan me je blik heel goed voorstellen...dat hadden wij namelijk ook toen wij zwanger waren....en daar tegenover staat het nieuws van je schoonmoeder...heftig...sterkte!!!

Waar de picnic/high tea ook wordt gehouden....zal toch wel eventjes minimaal anderhalf uur-2 uur in de auto moeten zitten...dus het maakt mij niet uit...moet echt helemaal uit het onderste puntje van limburg komen...maar...misschien dat ik vanaf mijn zus zou kunnen vertrekken die in Son woont...komt helemaal goed...

Eef....nog even volhouden...

Ruby...een hele dikke knuffel voor jou...wilde dat ik iets voor je kon doen...

is het trouwens met of zonder partner?? denk niet dat mijn partner mee wil...maar misschien kunnen we er een weekendje van maken...

oja...de film devil (met de duivel in de lift) was aardig...je zat continue te denken...wie is het nou???

True Grit was ook heel erg leuk...altijd leuk films van de Coen Brothers....

zijn dus gisteren niet naar de bioscoop geweest..hihihi...maar dat was wel duidelijk...

ook vandaag weer frieten gehad...morgen gaan we weer strenger zijn....heb extra veel vis en groente ingeslagen...dus dat komt helemaal goed...

ga nu ook naar Robin Hood kijken...

30 juli staat nog steeds op kop...heeft natuurlijk de minste kruisjes...

Geplaatst

Net om 22.00 uur de pregnyl geprikt. Raar idee eigenlijk, want dit is de laatste injectie die ik ga zetten. In principe is dit onze laatste ronde, dus nu heel hard duimen dat dit ook een geslaagde ronde gaat worden. Heb er op voorhand een goed gevoel over, maar ja nu nog waar maken natuurlijk. De zwanger worden vibes zijn op dit moment wel goed hier, dus wie weet...

Misschien handig om de adressenlijst even naar Ursela te mailen? Bedenk nu net dat haar adres er niet op staat volgens mij of heb ik er overheen gekeken?

Voor mij maakt de afspreekplaats niet zoveel uit. Middelburg is inderdaad wel een heel eind rijden, maar ik vind het niet erg om even in de auto te zitten.

Ruby, heel begrijpelijk maar zo rot dat je een dipdag hebt. Hopelijk morgen weer een betere dag.

Ceeke, hoe is het met je schoonmoeder?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden