Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceeke, wat een geweldig nieuws zeg!!! Spontaan zwanger! Dat horen we hier helaas niet vaak. Gefeliciteerd meid! Maar wel een moeilijke tijd lees ik, met je schoonouders. Ik denk dat ik in jou situatie mijn schoonouders het zou vertellen, weten ze eigenlijk dat jullie er al een tijd mee bezig zijn? Ik denk dat het nieuws ze een positieve enargie kan geven. En je 2e vraag, volgens mij maakt dat niet uit, en is er niets besmettelijk. Sterkte.

Eef, nog 1 nachtje slapen, ik ga echt voor jullie duimen draaien. Hoelaat krijg je ongeveer het verlossende telefoontje?

Kaartje, heel veel succes morgen.

Henne, ook weer in de race...... dat is goed nieuws.

Ruby, moet steeds aan je denken. Waar jij nu in zit is mijn grootste angst die voor ons heel dicht bij is. En al je gevoelens begrijp ik volkomen. Je verdriet, onzekerheid, en alles wat er bij komt kijken. Heel veel sterkte.

Hier gaat het wel, net bij de fysio geweest, hij kan me niet meer verder helpen Grrrrrrrr ik heb nog steeds zo'n pijn! Moet toch maar weer naar de huisarts. Hij gaf ook aan dat deze klachten niet zo vaak voorkomen. verkramping van de soas spier :-s en paracetamol werkt ook niet meer optimaal. Dus ook niets anders te gebruiken.

Ik moet even afronden, krijg bezoek.

Tot laterzzzzz

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ceeke, lastig om te beslissen. Als ik jou was zou ik het lekker aan je schoonouders vertellen. Misschien juist een opsteker voor ze nu ze allebei ziek zijn? Maar ja, dat is persoonlijk natuurlijk hoe je daarover denkt en je erbij voelt. Gewoon doen wat goed voelt. Als je het vertelt, kun je ook gewoon aan de artsen vragen wat verstandig is. Ik dacht zelf dat chemo geen probleem is. Volgens mij is bestraling erger als je zwanger bent. Weet het niet zeker, dus zou het zeker navragen.

Syl, fijne vakantie! Is nu wel alles geregeld zodat jullie even een onbezorgde vakantie kunnen houden nu?

Henne, ben wel beniewd naar je gemaakte gerechten. Het was blijkbaar lekker als je er zo van moet uitbuiken ;-)

Eef, spannend voor jou morgen. Hoe laat krijg je de uitslag van het bloedonderzoek? En ga je echt niet zelf testen?

Geplaatst

Hoi Ceeke, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan je vraag mbt besmetting van chemo beantwoorden, helaas. Mijn moeder heeft diverse kuren gehad. Haar wasgoed moest apart worden gewassen en het toilet moest na ieder bezoek worden gereinigd, de bril dan met name. Dit was alleen tijdens en vlak na de chemo. In lichaamsvocht kan die rotzooi zitten. Als ik jou was, zou ik niet meegaan en je vriend/man vragen te douchen na afloop en zijn kleding apart te wassen. Dan is er niets aan de hand. Voor je eigen gemoedsrust kun je het ook aan de arts vragen. Succes en sterkte. Dit zullen rare tijden zijn voor je.

Geplaatst

Waarmee ik in het kort wil zeggen: kijk uit met lichaamsvocht. Speeksel, zweet, bloed en urine. Natuurlijk kun je je schoonvader gewoon een kus en een knuffel geven, en doe dat vooral.

Geplaatst

Zorgeloos is het nog niet Kaartje, we vertrekken donderdagnacht dus nig even de tijd.

Caroline toch veel plezier woensdag. Jammer dat je je ex schoonmoeder niet kunt inruilen voor je huidige schoonmoeder.

Geplaatst

Meiden een heel verdrietig bericht in het oktober uitgerekend topic.

Bij Zomer (Esther) zijn haar 2 jongens geboren en overleden.

Ik weet dat het voor sommige extra moeilijk is maar wil het toch even vermelden.

Heel verdrietig!

Geplaatst

Voor ik naar bed ga nog even de resultaten van twee uur snijden en koken. Het is bibimbap. Dat is kleefrijst, gemarineerde vleesreepjes en allerlei soorten heel dun gesneden groente die allemaal apart gebakken zijn. Dat moet je dan mooi op een groot bord leggen, een gebakken ei erop en dat dan door elkaar roeren. Als je het helemaal echt maakt. krijg je de groente en rijst in een gloeiend hete pot en dan wordt er een rauw ei op gegooid dat dan bij het doorroeren stolt in het hete eten. Verder soep gemaakt en nog een soort kimchi van komkommer. Is het nationale gerecht van korea: hete ingemaakte kool. Maar je kunt het dus op allerlei manieren maken en namaken. Ik heb twee van die grote borden leeg gegeten dus vandaar het uitbuiken :-D

[ATTACH=CONFIG]1597[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1598[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1596[/ATTACH]

Geplaatst

Hi Ceeke,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Fingers crossed! Maar wat een gejojo in gevoelens en emoties. Sterkte daarmee, probeer toch zoveel mogelijk stil te staan bij het wonder in je buik.

Mbt de chemo - tijdens mijn zwangerschap was mijn man aan de chemo. En ik mocht gewoon naast hem in bed zitten en hem aanraken en zo. Het enige waar ze in het ziekenhuis en bij de apotheek moeilijk over deden was het aanraken van medicijnen en de verpakkingen (mijn man kreeg chemo via pillen) dus als ik zijn medicijnen moest halen, moesten ze dubbel ingepakt worden met een extra plastic tas. En waar de arts ook heel streng op was: na toiletbezoek moest mijn man 2 x doortrekken (blijkbaar plas je heel veel stoffen/medicijnen uit). Maar in de auto is nooit een probleem geweest. Maar als het niet goed voelt, zou ik het toch een beetje uit de weg gaan. Ze hebben er ongetwijfeld begrip voor!

Sterkte en succes.

Michelle

ps. sorry voor de inbraak. Ik lees sporadisch nog mee!

Geplaatst

Henne wat ziet dat er lekker uit, my kind of food!

Sylvie wat triest, zelfde verhaal als bij Babeth? Babeth, sterkte ook, je zult wel geschrokken zijn... Ik lees alleen dit topic en het afvaltopic dus wist het niet.

Geplaatst

Ja, hier ook helemaal koud van, zat ook aan Babeth te denken. He, wat een rotnieuws,

iedereen even een groepshug, wat een rotberichten zijn dit toch.

Ceeke, wat Michelle hier adviseert lijkt me een goed advies, en zoals...het al schreef, uitkijken met bloed, zweet, ontlasting, urine, maar inderdaad, in de auto zitten en een knuffel moet echt kunnen. Hoop dat jullie hen tot steun kunnen zijn in deze moeilijke tijd, wat betreft het vertellen van het goede nieuws, doen waar je je goed bij voelt, moeilijke beslissing hoor, kan me voorstellen dat je er mee zit, kan me ook indenken dat deze mensen elk positief nieuws vreselijk zouden kunnen waarderen.

Heb vol bewondering naar Henne en de mooie foto's zitten kijken van het diner, mooi servies, mooi eten, mmmm ziet er goed uit, ; - ) wel trouwens supergezond!!

Guusje wat vervelend van die spier (psoas?) kan het iets te maken nog hebben die verkramping met die ok destijds? Wat jammer dat de fysio je niet verder kan helpen. Verkrampte spieren zijn pijnlijk, zeker in die regio, heeft hij nog advies gegeven verder? zou het helpen om voorzichtig te zwemmen of zo? zo'n spier heeft toch iets nodig om uit die vekramping te raken? Sterkte, rotblessure, en dan net nu het allemaal al zo stressvol is. Denk aan je en duim en duim en duim ;- ) woensdag de eerste FM?

Caro, herken je klachten die eerste dagen na de punctie, dat trekkerige en steekjes in de liezen. Wat betreft je vraag over utrogestan in andere topic, ik ben ook nieuwsgierig en ga het morgen navragen. Het is toch wel raar. Mijn arts destijds had op de vraag over snelheid inwerken gezegd dat het met een kwartiertje liggen/zittten ingetrokken moest zijn. Dat had te maken met de sterke doorbloeding in die regio. Maarre, de tijd vervolgens waarop het zijn maximale spiegel in bloed krijgt, en dus beste werkzaam is, is 1-3 uur. Intrekken 1 ding, maximale werking 2e ding. Ben dan benieuwd of dat advies destijds wel zo zinnig was. Gelukkig kan ik het spul goed verdragen, ondanks dat ik nogal overgevoelig aangelegd ben in die regio, en heb ik het idee dat die utrogestan wel werkt ( alle bijwerkingen die in de bijsluiter staan ; - ) Hou je op de hoogte.

Hier is de temp 37.6 (kan ook een bijwerking van utrogestan zijn ; -( en moet ik morgen om 6 uur op ieks. En dan een telefoontje na 14 uur. Ik ga niet zelf testen, om dat ik al zoveel negatieve testen gehad heb, dat ik er letterlijk ziek van wordt. Dat telefoontje moet toch, en dan maar liever dat 1e telefoontje. Kan ik ook nog even langer genieten van de onzekerheid ; -) Ga vroeg proberen te slapen, doodmoe, van verdiretig en onzeker zijn en proberen positief te blijven. Enorme koppijn, maar ook dat is dan weer een bijwerking van....utrogestan..

Iedereen een knuffel

Geplaatst

Eef dan moet je nog even wachten. De pauze meisjes zitten wel in een goede flow dus daar moet jij ook bijzitten.

Caroline ik denk dat we gezellig een keer naar Henne moeten gaan om te proeven, wat vind jij?

Vergeet iets, komt later wel.

Geplaatst

hoi dames

wil even kort reageren

Eef, heel veel succes morgen, wat onwijs spannend!!!! ik duim voor je.

Kaartje, heel erg veel succes morgen, op naar een goede punctie!

verder sluit ik af, net het bericht van Zomer / Esther gelezen en ben er echt kapot van....en kwaad, heel erg kwaad.

Geplaatst

Lieve babeth, we denken ook aan jou nu, en je gezin, wat nu heftig nieuws, niets wat te tegen heeft kunnen houden ene niets wat er is om te zachter te maken.

Kaartje mocht je dit lezen nog, heel veel succes morgen xxx

Geplaatst

Kaartje weet niet of je dit nog leest en had je al succes gewenst maar nogmaals: succes morgen!

Ga ook maar eens slapen meiden, hoop dat er niemand hier komt spoken vannacht en dat jullie (en ikzelf) lekker slapen.

Welterusten!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ben een paar dagen even niet hier geweest, dus veel bij te lezen. Wil even op een paar meiden reageren, de rest: dikke knuffel!

Ceeke: voor jullie roerige tijden.... Fijn te lezen dat het wel wat beter gaat met je schoonmoeder. Wat fantastisch dat je zwanger bent!!! Gefeliciteerd, ben blij te lezen dat jullie dit 'wondertje' overkomt!

Ruby: meis, anden hebben het al gezegd, maar ik zou graag willen dat ik iets voor je kon doen. Je gaat door een hele moeilijke periode heen, zou het graag willen verzachten. Dikke knuffel voor jou!

Dublin: heel fijn te lezen dat je zo'n goede echo had! Geniet van je vakantie, maareuh: volgende keer wel even langs Cork komen hoor, kunnen we hier onze eigen Ierse pauzemeisjes lunch houden :-)

Eef: morgen zo'n spannende dag voor je!!!! Ik duim hard door dat je een hele goede uitslag krijgt, ik zou het geweldig vind als je zwanger bent. Morgen krijgt budha ook nog wat extra aaitjes :-)

Lieve babeth, ik las net het nieuws, ik denk aan je, dit zal bij jullie heel veel boven halen. Dikke knuffel!!!

Kaartje: morgen punctie: succes! Vroeg op en dan hopelijk een aantal hele mooie eitjes die uitgroeien tot een mooi kindje!

Henne: ziet er mjammie uit!!!

Hier alles goed, ar is zateravond weer teruggekomen, helemaal happy om hem weer te zien. Gister lekker een dagje samen in huis gerommeld. Vandaag is zijn zus aangekomen, dus super gezellig. Zo gaat de tijd ook wat sneller tot de echo komende sdonderdag. Ben wel zenuwachtig. Eerste zwangerschap ging ergens rond deze dagen mis.... Maar hou er wel hele goede hoop op dat het goed zit!

Lieve meiden, ik doe mee met de grouphug van Eef!!!! Liefs voor jullie allemaal!

X

Ivfsh

Geplaatst

Er is weer veel gebeurt zeg. Heb gister de hele dag in bed doorgebracht bijna dus weinig puf gehad om te reageren. Misschien daarom ook nu al weer op..... en zo te zien de enige dus houden zo, hopelijk slapen jullie allemaal lekker. Ik werd wakker gehouden door de kleine, ik weet niet waar hij tegenaan aan het trappen is maar het doet zeer daar van onder.. ach kleinigheidje zal ik maar zeggen. Gelukkig hebben we nu niks te snoepen in huis, dat zou er nu toch maar mooi ingepropt zijn om de frustratie weg te eten..

Ceeke geweldig nieuws zeg, de keerzijde van verdriet is er ook en nog wel dubbel op. Sterkte......

Babeth en Sylvie ik kan me voorstellen dat het nieuws van Zomer erin heeft gehakt. Wordt toch weer even zout in de wonden gestrooid. Sterkte dames....

Kaartje straks de punctie, ik hoop zo op mooie oogst en daarna mooi(e) kindje(s).

Henne ik zag je kokkerel en het ziet er erg lekker uit zeg. Wat een monnikenwerk al dat kleine reepjes snijden.

Verder ben ik het al weer kwijt dus ook ik ga mee met de groepshugg van Eef.....

Geplaatst

Helaas ik ben er ook....

Simba slaapt gelukkig, hoop ik.

Bij mij is er ook beweging in mijn buik, helaas van iets anders :-) ik hoef niet vroeg op probleem is Kayla en haar wekker om 07.00. Rekken tot 08.00 lukt wel, duw ik ze terug onder de dekens maar het woord uitslapen komt niet voor hier.

Wel gezellig het gefluit van vogeltjes.

Geplaatst

ja de vogeltjes fluiten gezellig en dat op de eerste dag van de zomer...... Alhoewel het hier net even flink geplenst heeft.

Geplaatst

Er komt beter weer aan, iig op onze vakantie bestemming.

Hier gelukkig nu droog. Ipv de plantjes water geven heb ik bij sommige de bakken moeten omschudden omdat ze helemaal in het water stonden van al die regen.

Droogte probleem opgelost?

Geplaatst

Laten we het hopen.

Wij balen van het weer van de afgelopen 3 weken, aanstaande woensdag en donderdag gaat het dak erop bij onze nieuwe woning, dus heeft het allemaal nog even flink wat water kunnen zuigen... Ach luxe probleem nietwaar

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden