Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat is een mooi vooruitzicht met zoveel follikels.

Doe het idd rustig aan je hebt de tijd. Lijkt me gezellig met een tweeling. Kan niet wachten totdat ik tante wordt.

Geplaatst

Dat ziet er mooi uit Sandra!

Doe maar lekker rustig aan voorzover dat kan met een tweeling natuurlijk.

Wel fijn dat het van die langslapers zijn:-)

Geplaatst

idd heerlijk geoefend, wel zwaar zo tijdens de stimulatie. Maar erg gezellig. Nog geen huiltje gehad. Na het badderen en eten afwasmachine aan, wasmachine aan. De twee aapjes in de wagen en het hondje van hun opgehaald voor een wandeling. Net na de fruithap nog even gespeeld op de vloer en nu liggen ze weer lekker te slapen.

Als ik deze ervaring van vanacht, vanmorgen en de dagen dat ze ziek waren vorrige week en ik opgepast heb, bij elkaar op tel dan denk ik dat wij een tweeling wel goed aankunnen. Goed plannen en de kinders het ritme aan laten geven, dan komt alles goed.

Ik ben helemaal klaar voor onze eigen kleine telg of misschien wel 2 hihi

Liefs

Geplaatst

Hou die gedachte vast Sandra, dat is een hele mooie positieve :-)

Mart, ik las op het wachtbankje dat jullie in november weer mogen starten. Het zal best een dubbel gevoel geven, maar wel superfijn dat er weer wat gebeurt. En dat estafettestokje gaat gewoon z'n werk doen!

Hier nog steeds aan het broekloeren en ondertussen aftellen tot volgende week donderdag. Denk je na de wachtweken van de onzekerheid af te zijn, haha vergeet het maar!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Oh Henne het moet gewoon allemaal zo blijven bij jullie. Nu is het jullie beurt op geluk ;).

Heb net de jongens weer naar huis gebracht, vriendin heeft 14 eicellen!! Waarvan er al 4 afvallen zei ze???? Maar goed, haar punctie is goed verlopen. Op naar de mijne.

Ben blij dat de jongens weer thuis zijn, heb nu veel buikpijn van het vele tillen, maar het was wel heel leuk om te doen.

Geplaatst

Hoi meiden

Sandra, wat goed om te lezen dat er zoveel follikels gezien zijn, ik hoop dat de punctie snel zal volgen! heerlijk om te lezen hoe je het doet met die 2 kanjers!! ik hoop zo voor je dat deze poging zal aanslaan!

Henne, je gaat gewoon een prachtig echo krijgen, dat moet!

Sylvie, trek jij het nog een beetje?

Met mij gaat het weer redelijk, ik hoop nu dat het vruchtje snel afkomt zodat mijn lichaam niet geheel ontregelt is. Mijn hcg was gisterenmiddag al zo laag dat de kv-test (lange met paarse dop) negatief was. Voel me ook totaal niet zwanger meer. Mijn man verwoordde het mooi, het resutlaat met de vorige tp (verse zonder innesteling) is hetzelfde: niet gelukt maar nu wel 4 dagen een gelukzalig gevoel gehad.... Ik kan er nu best goed mee omgaan, gisteren was een zware emotionele dag, maar vandag ging het best goed, het vruchtje was genetisch echt neit goed, had geen kans, maar vind het wel mooi dat ie toch even van zich heeft laten "horen".

Allemaal bedankt voor jullie erg warme reacties...... waar zou ik toch zijn zonder dit forum!

liefs

Babeth

Geplaatst

He Babeth,

fijn om te horen dat je je beter voelt. Het heeft idd een reden dat het niet gelukt is hoe verdrietig dit ook is.

Hier alles zijn gangetje, heb het gevoel dat de Pregnyl uit mijn lichaam aan het gaan is , minder pijnlijke borsten en mijn eierstokken worden ook rustiger.

Verder ben ik er tot op heden weinig mee bezig. Ben wel ontzettend moe en hyper. Slaap ook wienig maar kan maar niet stilzitten. We gaan dadelijk weer richting Zeeland dus dat zal wel afleiding geven.

Ik hoop natuurlijk dat het gelukt is, ga nog niet testen maar wacht rustig af, hoop ik :-)

Geplaatst

He bah Babeth, moeilijke dingen maar wel mooi verwoord. Het is niet eerlijk nietwaar. Ik had ook een miskraam met 4 weken en 4 dagen...... Het blijft zwaar. Mijn verstand zei ook dat het genetisch niet in orde was, maar mijn gevoel was het daar niet mee eens. Sterkte!! voor jullie samen.......

Sylvie geniet ervan!!!!!!!

Hier heel veel pijn. Vooral mijn rug, kan bijna geen kant op. Gister het genegeerd maar ook heel zwaar afgestraft. Hopelijk mag ik morgen de pregnyl zetten. Ik heb dan 11 dagen gestimuleerd en meestal is het 12 a 13 dagen geweest de vorige pogingen. Kijk gewoon uit naar de punctie.....

Geplaatst

Hai dames

Sylvie, wat goed dat je het testen nog kan weerstaan! en dat je een plekje hebt voor de goede afleiding, lijkt me heerlijk.

ik hoop zo dat het lukt, zou toch geweldig zijn!

Sandra, vind het knap hoe jij nog uit de weg kon met al die flinke follikels en 2 heerlijke bengels om je heen! ik wilde niet kil overkomen hoor met mijn gedachte over de miskraam want ik weet dat het een enorme impact heeft op mensen die het ook mee hebben gemaakt of meemaken. Voor ons voelt het echter anders momenteel maar dat komt echt omdat het gemis van de jongens alles overheerst, dat staat bovenaan, dan een hele tijd niets en dan het verliezen van dit wondertje in wording.

dames veel succes!!:myfignerscrossed::positive energie:

Ik hoop voor jou dat de punctie snel uitgevoerd gaat worden en snap je volkomen dat je uitlijkt naar de tp!!!

Geplaatst

Babeth natuurlijk wilde je niet kil overkomen (en zo kwam het niet over hoor, in ieder geval niet op mij) iedereen ervaart de dingen op zijn eigen manier, dat ligt er helemaal aan wat je in je rugzakje meedraagt en dat is bij jullie heel wat anders dan bij ons.

tja alles schijnt een rede te hebben........... Ik ben altijd blij als ik ( of iemand anders natuurlijk) kracht kan putten uit bepaalde gedachten. Dat houdt je immers op de been en verwerk je je tegenslag.

Liefs

Geplaatst

Babeth wij als oude rotten begrijpen elkaar toch meestal fijnloos???? hihi

Vanmorgen weer fm gehad. FF kleine tegenvaller dat ik toch nog 2 dagen aan de gonal moet, woensdag om 22 uur de pregnyl en vrijdag de punctie en maandag om 9 uur de tp. Bloedtest op 18-10. hihi, hoe bedoel je we gaan van alle positieviteit uit. Maar er is altijd nog een tp geweest dus zou wel heel raar moeten lopen wil het niet doorgaan.

Er is geen hoeveelheid genoemd maar dacht dat er nu rechts 2 minder zaten als maandag. Ach ze zei dat er een mooi aantal zaten dus ik maak met niet zo druk verder. Vrijdag weten we precies hoeveel eitjes we hebben en dat is het belangrijkst.

We gaan er een rustig weekje van maken. Lekker wat administratie, boekje lezen, veel slapen hihi en met de katten kroelen. Dan wordt het vanzelf vrijdag ochtend en mogen we ons al om 7 uur bij de kassa melden en om 7.30 uur op de afdeling. Zijn we weer lekker vroeg thuis om in mijn bedje te kruipen.

Het moet gewoon lukken.........

Geplaatst

Hei witje,

Als het aan de hoeveelheid positiviteit zou liggen dan krijg je een vijfling!

Heel veel succes maandag en vrijdag en de achtiende en juni 2011!

Geplaatst

Hey Witje,

Idd wat een positiviteit!! Als dat dé manier is om het "plan" te laten slagen is het echt een vijfling ;-)...ik mag morgen jvoor de punctie jij vrijdag en dan ga ik voor de TP..ik ga er ook voor het gamak vanuit dat die TP er gewoon is.twee retour ;-) dus aan onze positiviteit zou het echt niet liggen!

Geplaatst

eh 5-ling nee dank jullie wel. We laten er 2 terugplaatsen en dat is ook echt genoeg. We hoeven er niet meer, ook niet als het door de positiviteit komt. 1 is heel welkom en als het er 2 worden zijn we ook dik tevreden, maar meer nee liever niet hihi.

Geplaatst

Lees uitgerekend in mei maar: bij Miepie waren er twee terugggeplaatst en nu blijken het er drie te zijn.... Kan dus makkelijk ;-)

Zonder gekheid, fijn dat je zo positief bent. Twee daagjes langer aan de Gonal valt aan de ene kant tegen, maar het is wel voor een beter resultaat en het eind is in zicht. Lekker rustig aan doen, op naar vrijdag.

Geplaatst

Ik probeer ook rustig aan te doen, maar ik heb zo'n ruzie met het printen van etiketten grrrr.....

Lukt allemaal niet en dan kan ik bijna de laptop naar buiten smijten........... Ach ik kan niet alles hebben.

Dan maar zwanger straks hihi en wie weet worden het er idd wel 3 we zullen zien, als het zo is dan zijn ze alledrie welkom hoor.

Geplaatst

Sandra, heerlijk die positiviteit, geeft niets dat je nog even moet spuiten, rustig aan rijpen is prime, ik wens je alvast heeeeeeel veel succes!!!!!

SPaatje, jij ook heel veel succes met de punctie, de tp en de wachtweken, duim voor jou ook natuurlijk!!!!

liefs

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden