Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou 2 testen gedaan en beide negatief, gelukkig.

Morgenochtend weer, eindelijk heb ik weer ergens controle over.

goed gedaan Sylvie!!! hoop dat je wat geruster bent maar volgens mij wel, weet je de grootte van je follikel?

Kan me voorstellen dat het heftig is met de zwangerschap van je schoonzusje, en helemaal niet egoistisch hoor, het is toch ook heel erg confronterend!!!?

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik las net iets over vervelend dat spuiten. ky.gif Ik vind er niets aan eigenlijk ( sorry mensen !!!!!) en dan bedoel ik het spuiten zelf he niet de bijwerkingen. Ik spoot er 3 op een dag ook nog de bloedverdunner en daar heb ik wel een partij irritatie van aan mijn buik. Ooit vond ik ze killing erg toen ik die bottumor had dat ging door merg en been.

Ik heb gisteren de hele dag knallende koppijn gehad, ik heb een migraineachtergrond en durfde die migrainepillen nu niet te nemen. Heb wel 1 paracetamol genomen en een migraineroller. Eind van de middag alles eruit gekotst puke.gif van ellende. throw_up.gif Wie heeft wel meer zo'n hoofdpijn gehad in de wachtweken ?

Liefs, love1.gif

Jeanine

Geplaatst

Oh Sylvie wat een domper zeg. Nu idd maar hopen dat de zaadkwaliteit vrijdag helemaal overdonderend is!!!!!!

Ik heb ook een migraine achtergrond en heb nu enorme hoofpijn van het deca spuiten. Pompende kop nu dus grrrrrr.

Morgen dagje oppassen op een zieke 2-ling, dan nog 3 dagen bij de baas en dan lekker 5 weken vrij!!! Kijk er enorm naar uit op dit moment.

Liefs

Geplaatst

goed gedaan Sylvie!!! hoop dat je wat geruster bent maar volgens mij wel, weet je de grootte van je follikel?

Kan me voorstellen dat het heftig is met de zwangerschap van je schoonzusje, en helemaal niet egoistisch hoor, het is toch ook heel erg confronterend!!!?

Nee niet precies, zaterdag 14 mm, het is geloof ik 2 mm per dag dus dan zou het nu 22 mm zijn.

Best wel groot he. Ik hou het nu in de gaten met de testen, morgenochtend weer en als ik twijfel bel ik naar de kliniek.

Geplaatst

hier ook al een dag of 10/12 hoofdpijn...ook bekend met migraine maar dit is anders angry.gif grrnnnaar!

Vraagje,ik spuit nu 2 dagen menopur en nu al een gevoelige buik ?!?!? Met de Gonal pas na een dag of 5/6 voel ik spoken of herkennen jullie dit?

Geplaatst

Nee niet precies, zaterdag 14 mm, het is geloof ik 2 mm per dag dus dan zou het nu 22 mm zijn.

Best wel groot he. Ik hou het nu in de gaten met de testen, morgenochtend weer en als ik twijfel bel ik naar de kliniek.

ik zou inderdaad afgaan op de testen en anders het zkh. bellen, groot gelijk!

Heb bij mij even teruggekeken, op 30-8 was die bij mijn 10mm, vervolgens van 1-9 t.m. 4-9 150 Menopur gespoten en op 5-9 was ie bij mij 22mm (tot 1-9 was eigen cyclus zonder hormonen.)

Maar de testen die ik utvoerde klopte dus precies.Kun je anders met het zkh. overleggen dat ze de eisprong eerder opwekken dmv. pregnyl?, ben je zeker niet te laat.

Geplaatst

Ik heb net de Pregnyl gespoten om 22.00. Vrijdag om 12.15 de iui.

Dus dan zou het goed moeten zitten qua timing, ja toch toch toch?????????

Hieperdepiep, ben ooh zo vervelend....... rolleyes.gif

Geplaatst

Ik heb net de Pregnyl gespoten om 22.00. Vrijdag om 12.15 de iui.

Dus dan zou het goed moeten zitten qua timing, ja toch toch toch?????????

Hieperdepiep, ben ooh zo vervelend....... rolleyes.gif

Ja hoor laugh.gif

Geplaatst

Spaatje had ik de eerste keer van de menopur ook. Na een paar dagen stimuleren sprongen letterlijk de knopen van m'n broek. Gek genoeg deze ronde helemaal geen last van gehad, kennelijk went je lijf eraan.

Ik heb het vanochtend echt zien staan, op de CB: zwanger! Het teststaafje had twee nagenoeg gelijke strepen, ik zou niet kunnen zeggen wat de test- en controlestreep zou moeten zijn. Zo naar het ziekenhuis bloedprikken, echt heel erg benieuwd. Vnacht wel heel erge buikpijn gehad, zelfs paracetamol moeten slikken. Maar dat komt volgens mij door m'n darmen, zal het vanmiddag wel vragen als ik bel voor de uitslag.

En verder ga ik vandaag mijn baan opzeggen! Ik had een aanbod gekregen, maar gisteren eerst gebeld dat ik zwanger ben. Blijkt die directeur ook drie keer ivf nodig te hebben gehad voor z'n vrouw zwanger was. Bizar he. Hij moest er nog wel even overleg over hebben, maar ik kreeg savonds een sms dat we 'beiden' van harte welkom zijn, ben zo blij! Zomaar binnen een maand getrouwd, zwanger en een nieuwe baan....2010 is blijkbaar echt mijn jaar smile.gif

Sandra dat idee van een apart kletstopic vind ik uitstekend, ik ga jullie anders veel te veel missen!!!!

Dikke knuf,

Henne

Geplaatst

Spaatje had ik de eerste keer van de menopur ook. Na een paar dagen stimuleren sprongen letterlijk de knopen van m'n broek. Gek genoeg deze ronde helemaal geen last van gehad, kennelijk went je lijf eraan.

Ik heb het vanochtend echt zien staan, op de CB: zwanger! Het teststaafje had twee nagenoeg gelijke strepen, ik zou niet kunnen zeggen wat de test- en controlestreep zou moeten zijn. Zo naar het ziekenhuis bloedprikken, echt heel erg benieuwd. Vnacht wel heel erge buikpijn gehad, zelfs paracetamol moeten slikken. Maar dat komt volgens mij door m'n darmen, zal het vanmiddag wel vragen als ik bel voor de uitslag.

En verder ga ik vandaag mijn baan opzeggen! Ik had een aanbod gekregen, maar gisteren eerst gebeld dat ik zwanger ben. Blijkt die directeur ook drie keer ivf nodig te hebben gehad voor z'n vrouw zwanger was. Bizar he. Hij moest er nog wel even overleg over hebben, maar ik kreeg savonds een sms dat we 'beiden' van harte welkom zijn, ben zo blij! Zomaar binnen een maand getrouwd, zwanger en een nieuwe baan....2010 is blijkbaar echt mijn jaar smile.gif

Sandra dat idee van een apart kletstopic vind ik uitstekend, ik ga jullie anders veel te veel missen!!!!

Dikke knuf,

Henne

Geplaatst

Wat een vrolijk bericht Henne, 2010 is voor jullie idd een goed jaar.

Vast houden he!

Spannend vandaag, we willen het meteen weten.

Geplaatst

Lieve Henne

Door jouw bericht over een positieve test ging ik ook testen. En.........negatief...........4 emmy's teruggezet en negatief!!! Misschien nog wel te vroeg getest. Maar ik ben kapot van verdriet. Vanochtend bloed geprikt. Uitslag volgt later vandaag. Ben nog niet ongesteld. Maar ik voel mijn zwangere verschijnselen ook niet meer. Zit alleen maar te huilen. Al mijn spaarcentjes zijn inmiddels op. Het maximale heb ik er uitgehaald............ben kapot van verdriet. Geloof er niet meer in....................wacht op het verlossende telefoontje ven Gent. Dan weet ik het zeker...............Maar ik weet dat het geen goed nws is.

Jij gefeliciteerd.

liefs

Egeltje

Geplaatst

Egeltje wat een kl*te nieuws, wat erg. Vooral als je nog niet ongi bent dan is er nog zoveel hoop totdat je met beide benen op de grond komt te staan.

Sterkte met dit verdriet.

Een dikke knuffel.

Geplaatst

O lieve egeltje,

Wat een narigheid op de vroege ochtend. BangHead.gif Vind het zo rot voor je ! Vanaf deze kant een hele dikke knuffel en ik denk aan je !

Liefs, love4.gif

Jeanine

Geplaatst

He bah egeltje, wat een narigheid. Heel veel sterkte en ik hoop dat je je verdriet een plekje kan geven. Je mag boos en verdrietig zijn, het is niet niks wat je te verwerken heb nu.

sterkte

Geplaatst

Egeltje, wat ontzettend k*t zeg.

Ik kan niks anders dan je sterkte wensen.

Wat een tegenslag..

Geplaatst

Lieve Egeltje

wil je graag veel sterkte wensen met dit enorme klote bericht!!!!Ik hoop dat er iemand bij je is om je op te vangen!

liefs

Babeth

Geplaatst

Henne,

hoe gaat het bij jou? 1 dag na de officiele testdatum??? had je nog de uitslag van je HCG gehalte gekregen?????

Jeetje, wat ben ik blij dat het forum weer in de lucht is!!!

ik heb nog wel hoop maar ben nerveus, gisterennamiddag een friemeltje bruinsig nadat ik naar het toilet geweest was, sinds de keer gelukkig niet meer!

Moet zeggen, de moed zonk me echt even in de schoenen hoor! vanalles schiet door mijn hoofd, als het menstruatie is is het wel vroeg: dag 10 na de eisprong.

Na mijn eerste tp begon het ook (dag 15 na punctie) met een een aantal keren wat verlies, de dag erna zette het echt door na een flinke wandeling met de hond. Heb vandaag ook weer een lange wandeling gemaakt maar alles is gelukkig zoals het hoort, geen friemels of kleurverschil.

Ik merk goed dat deze tp veel zwaarder valt, ben erveel meer mee bezig en kon gisteren al in tranen uitbarsten!

Ik zit nu precies een week na de tp zucht........

liefs

Babeth

ps. morgen een bijzonder moment, we hebben een glasreliek laten maken waar wat as van onze jongens in verwerkt is, we mogen het morgen komen halen, zo super!!!

Geplaatst

Egeltje wat klote zeg.... ik weet hoe het voelt, al is het nu voor ons opeens zo anders. Veel sterkte!

Babeth, zenuwslopend! Het kan een innesteling zijn, maar ja, je wilt jezelf ook geen valse hoop geven. Moeilijk.

Het gekke is dat het opeens allemaal zo ver van ons afstaat, net of de afgelopen jaren een soort droom zijn geweest, een soort waas. Ik ben hyper en tegelijk is er zo'n rust over me gekomen. Ik ben nog wel heel onzeker hoor en me er erg van bewust dat het nog heel makkelijk mis kán gaan. Kramp maakt me onzeker. Als ik niet misselijk ben mis ik de bevestiging. Ga zo maar door. Gelukkig hadden we gisteren een nette hcg waarde van 291. Volgens mij heel gemiddeld al zie ik hier idioot hoge waardes over het forum schieten. Denk zelf nu wel dat het er eentje is, wat ik helemaal prima vind trouwens. En gistermiddag kon ons geluk helemaal niet op toen bij de post een brief zat met de leding dat er nog zes (6!!!!) cryo's zijn. Onvoorstelbaar toch, van de zeven overgebleven embryo's zes ingevoren. En dus uit deze poging zelfs meer bruikbare embryo's dan uit alle vier de vorige pogingen samen! Dan moet het toch wel goed komen? Oi die onzekerheid haha. Het broekloeren wordt trouwen wel ietsje minder hoor, ben de utrogestan ook aan het afbouwen. Officieel had ik daar dinsdag mee moeten stoppen maar ik hou de avonddosis er nog even in tot aan de cho. Die is over twee weekjes al, 30 dagen na de punctie, met ongeveer 5 weken en 2 dagen. Ben zo benieuwd!

Sandra hoe gaat het prikken? En Sylvie? Ik ben gewoon helemaal kwijt waar iedereen mee bezig is. Moet op dit forum echt de weg weer vinden en ben twee dagen informatie kwijt haha.

Babeth in ieder geval een hele fijne en mooie dag toegewenst morgen!

Liefs,

Henne (hyper!!!!!)

Geplaatst

Hoi Henne

het gevoel van je herken ik deels, helemaal door het dolle, echt het gevoel dat ik het van de daken kon schreeuwen en tevens dat gevoel van rust, dat heb ik gelukkig continu gehad!

die waarde van je is mooi hoor,m echt en het zegt echt niets over het aantal, als is de verwachting dat de waarde bij een twee-eiige tweeling hoger ligt, ik had een waarde van 110 op dag 17 na punctie!Groot gelijk dat je de utro nog doorgebruikt en wat fin dat je zo snel voor een echo mag!!!

geniet van deze bijzonder mooit tijd!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hehe Henne eindelijk, was meteen opzoek gegaan naar een bericht van je. Wat een mooie waarde en nog 6 cryo's over. Misschien stap ik ook nog over naar Voorburg.

Babeth wat bijzonder dat jullie iets hebben laten maken met de as van jullie jongens, krijg er gewoon kippevel van. Tuurlijk is zo'n tp best zwaar, vooral als je het niet ziet aankomen. Zou toch bijzonder zijn als je bijna 1 jaart later weer zw bent.

Hier veel gestress tranen en pijn de afgelopen dagen. Maar vandaag een goede iui gehad. Met 4 milj. zaadcellen, en nee eisprong is niet geweest (stress), ik mag utrogestan ter ondersteuning gebruiken dus ik ben helemaal happy. En doodop niet te vergeten.

Snel weer even bijlezen en op de bank met een groot stuk taart, vervanger voor de borrel.....

Geplaatst

wow Henne,

zwanger en nog eens 6 cryo´s, ongelofelijk hoe het jullie vergaan is zeg! maar wat een heerlijk bericht!!

Sylvie, wat goed dat de iui goed gegaan is en 4 mln klinkt toch behoorlijk hoopvol!!!!....als Henne het stokje nog even vasthoudt, om aan mij door te geven, geef ik het door aan jou en dan sluit Sandra perfect aan......mocht ik nog dames vergeten zijn, we passen jullie er wel tussen hoor!!!

Het zou inderdaad bijzonder zijn om een een jaar verder mogelijk weer zwanger te zijn, ik zie nu al zo tegen oktober op, weet nog precies wanneer ik aan de behandeling begon, wanneer de punctie en tp was, de eerste test etc......

Maar goed, inmiddels weet ik dat we dat soort vervelende dagen ook overleven, we hoduen hoop hoor!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

dat terugdenken doe ik ook nog steeds, elk jaar weer, ook rond de uitgerekende datum, eerste echo ga maar door. Het eerste jaar was voor mij het ergste.

Ik heb nog steeds een litteken van het infuus op mijn pols, dat koester ik, draag ik altijd bij me.

Ik hoop wel dat oktober ook groen begint, uiteindelijk zou ik met de ivf ook in oktober tercht zijn gekomen, ben ik samen met Sandra.

Geplaatst

Jeetje Henne, ook gefeliciteerd met je baan. Wat geweldig dat smsje: "jullie zijn beiden welkom" daar krijg je toch een goed gevoel van. Maar inderdaad zeg, als je het achter elkaar zet bij jou is het grote geluk nu echt begonnen: trouwen, zwanger, nieuwe baan en zelfs 6 cryo's!! Wat een feest! Geniet er van met zijn tweetjes!

Liefs Caroline

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden