Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik schrijf me ook in voor de estafette.

Buikpijn is nu ook positief omdat er vanalles gebeurt. Toen ik zw was en dit nog niet wist had ik echt het gevoel ongi te worden.

Ongi krampen en zw krampen lijken toch wel veel op elkaar.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He babeth...

Ik heb net vandaag een nieuw topic geopend smile.gif Kosten icsi behandeling....

Het gaat eigenlijk niet zo goed met me...maar dat is een beetje offtopic hier vrees ik!

Ik zou zo graag toch nog een behandeling doen maar twijfel ook nog enorm en mijn man is er ook nog niet overuit!

Niks veranderlijker dan een mens...

En jij zit ook weer in enorme spannende weken...brrr meis wat eng weer! Hoe voel jij je?

Hai Esther

nadat ik hier een berichtje voor je achtergelaten had las ik je topic.

Erg vervelend te lezen dat het niet zo goed met je gaat, maar het afsheid nemen van is ook een heel proces nietwaar. Ik vind het mooi om te lezen dat jullie nog een poging overwegen, niet vanwege de verwarring maar omdat het nu wellicht nog kan.

Ik hoop dat je samen emt je man op een lijn komt en dat de kosten jullie meevallen zodat het door kan gaan als jullie er klaar voor zijn! Je kan eventueel in je handtekening vermelden welke medicatie je gebruikt, wie weet dat iemand reageert....

Voor ons ook weer een spannende tijd ja, ik voel me goed, ik werk momenteel 4 uurtjes per dag ipv 6 (ben nog aan het opbouwen naar 8) maar bewust even halve dagen zodat ik mijn rust kan nemen.

In mijn hoofd is het nog steeds overvol en het is vaak lastig alles te combineren, het verdriet zit nog hoog, dan het "fijne" gevoel dat ik een mogelijk hummeltje bij me draag, dan weer de onzekerheid, de gedachte hoe het eigenlijk had moeten zijn, enfin, het gaat alle kanten op zeg maar.

Nou Esther, fijn je hier weer regelmatig te zien!!

Geplaatst

Wat gezellig zeg die estafette met zijn allen, doen we er dan ook nog ff de wav.gif bij?

Esther wat moelijk lijkt me dat zeg. Eerst definitief stoppen en dan toch die enorme drang weer krijgen. Hoop ook idd dat jullie samen tot een besluit kunnen komen. Wie weet........

Henne wat killing zeg!!!!!! Ik blijf voor jullie hopen, dat het nu echt maar eens raak is. Na al die tijd. Hebben jullie verdiend.

Hier de eerste deca gehad vanavond. Wat een k*tspuit. Hoofdpijn begint er al weer van te komen en de slapeloze nachten waren toch al begonnen. Positief blijven........ zo moeilijk maar ga het wel doen natuurlijk.

smilybird.gif

Geplaatst

Hier de eerste deca gehad vanavond. Wat een k*tspuit. Hoofdpijn begint er al weer van te komen en de slapeloze nachten waren toch al begonnen. Positief blijven........ zo moeilijk maar ga het wel doen natuurlijk.

smilybird.gif

Krengen zijn het..ik heb er weer 21 in zitten nu schuin prikken helpt iets angry.gif

Geplaatst

Jeetje spaatje, gelukkig hoef ik er maar 7 te prikken. Gelukkig heb ik wonder boven wonder goed geslapen vanacht, zal je zien dat ik om 8 uur ergens moet zijn.

Mijn petekindjes zijn bijde ziek en mama moet voor fm naar het ziekenhuis en morgen ben ik vrij en mama moet werken dus morgen hele dag oppassen. Zwaar maar ook leuk, maar vind dat ik nu wel genoeg geoefend heb op kindjes van anderen. Ben klaar voor die van onszelf tongue.gif .

Dus ik ga Henne gewoon achterna en vind dat het na ruim 4 jaar bij ons ook gaat lukken, net als jullie allemaal. Het moet gewoon!!

Liefs

Geplaatst

Goed zo Sandra! Dat is een positieve instelling.

Hier was de test vanochtend opnieuw heerlijk positief. Vandaag weer een matcare die duidelijk dikker was dan twee dagen geleden en een Kuidvat die zelfs ook al wat positiever leek dan gisteren. ben erg benieuwd hoe hoog m'n hcg morgen is. En ja, dan moet ik jullie hier verlaten.....dat voelt zo raar. Het voelt ook een beetje alsof ik jullie in de steek laat. Zoveel meiden hier waarmee ik al ontzettend lang lief en leed deel, telkens weer terug bij de pauzemeisjes. Heel vreemd om dan opeens ovre te stappen naar het 'zwanger' deel. Alles is nu nieuw en onbekend.

Lieve Sandra, Caroline, Sylvie, Babeth en natuurlijk ook alle anderen, ik volg jullie op de voet en ik hoop met heel mijn hart dat jullie mij heel snel volgen naar dat andere deel van het forum. Zet 'm op meiden, het kán en moet en zal lukken!!!!!

Liefs,

Henne

Geplaatst

mooi zo Henne en morgen is je hcg zo hoog dat je een drieling verwacht tongue.gif hihi.

Kun je niet stiekum blijven hangen hier?? We gaan je missen, of we maken gewoon een eigen babbel topic voor de oude rotten hier???

Eigenlijk kunnen we niet zonder elkaar.

Liefs

Geplaatst

AAaaahh meiden..

Spanning hier zijn lekker aan het oplopen.

2010 gaat ook nog jullie jaar worden!!!!

De duimen blijven voor jullie draaien, hou vol meiden en dan heeel snel naar een "zwanger topic"!

Geplaatst

Sandra ik kreeg ook meteen last van hoofdpijn na de eerste Deca, met het bijspuiten van Puregon trok dit wel weg, godzijdank.

Henne in de korte tijd dat wij nog op dit topic schrijven ;-) wip nog wel af en toe langs.

Ben benieuwd morgen.

Hier dadelijk de 3de fm meeting, net al een uitbarsting gehad op de werkvloer omdaqt iemand mijn schaar heeft "begruikt" oeps hormonen.......

Geplaatst

hihi lekker he die hormonen. Ik was alleen al aan de pil en toen kon ik al heel erg uit mijn slof schieten op de afdeling.

Goed excuus

Geplaatst

Lieve Henne

het nieuwe topic voor jullie (uitgerekend mei 2011 toch?) went erg snel hoor meis, enne wij volgen jou alleen net wat later, zo gaat dat tcoh met een estafette ?? wink.gif

Sylvie, veel succes, ik zou die werknemer direct een aantekening geven wink.gif je maakt het vast allemaal weer goed met ze als je weer in balans bent toch?

liefs

Babeth

Geplaatst

Hier een ontzettende domper, poging 3 is afgebroken omdat er uiteindelijk maar 1 eicel gegroeid is.

Niet verwacht dit, wat zit ik er doorheen, 2 weken voor nop gespoten. Ze zei dat ik moeilijk te stimuleren was, ook de eerste keer dat ik dit hoor. Het is hollen of stilstaan, vorige keer 35 grote follikels en nu maar 1. Wat een k*tzooi. Het plan om langer te stimuleren op een lage dosis was dus niet succesvol. Ik kon vanavond de Pregnyl spuiten en dan maar seksen. Gevraagd of iui mogelijk was en dat staat nu dus voor vrijdag. Maar ja moet vanavond ook nog de Deca spuiten en om 22.00 Pregnyl en nu maar hopen dat hij niet eerder springt. En is mijn bms wel dik genoeg en dan de zaadkwaliteit, word er helemaal gek van, al die vragen.

Als de iui niet lukt dan 1 maand wachten om door te gaan, ik stap dan weer over op Menopur en maar hopen dat dit wel goed gaat.

En een beetje de hoop houden dat het vrijdag gaat lukken, jammer is mijn positieve houding even ver te zoeken, die ligt nog in Leiderdorp bij MC Kinderwens...... angry.gif

Geplaatst

*@%#*@$^* Sylvie wat een kl*tenieuws. Hoe kan dat nou toch weer? Eerst te veel, nu dit!?? Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Gelukkig dat je dan wel weer snel doormag, hoewel elke maand er natuurlijk eentje te veel is. Verdikkeme zeg, wat een domper angry.gif

Een hele dikke virtuele knuffel, hou je taai,

Henne

Geplaatst

Hier een ontzettende domper, poging 3 is afgebroken omdat er uiteindelijk maar 1 eicel gegroeid is.

Niet verwacht dit, wat zit ik er doorheen, 2 weken voor nop gespoten. Ze zei dat ik moeilijk te stimuleren was, ook de eerste keer dat ik dit hoor. Het is hollen of stilstaan, vorige keer 35 grote follikels en nu maar 1. Wat een k*tzooi. Het plan om langer te stimuleren op een lage dosis was dus niet succesvol. Ik kon vanavond de Pregnyl spuiten en dan maar seksen. Gevraagd of iui mogelijk was en dat staat nu dus voor vrijdag. Maar ja moet vanavond ook nog de Deca spuiten en om 22.00 Pregnyl en nu maar hopen dat hij niet eerder springt. En is mijn bms wel dik genoeg en dan de zaadkwaliteit, word er helemaal gek van, al die vragen.

Als de iui niet lukt dan 1 maand wachten om door te gaan, ik stap dan weer over op Menopur en maar hopen dat dit wel goed gaat.

En een beetje de hoop houden dat het vrijdag gaat lukken, jammer is mijn positieve houding even ver te zoeken, die ligt nog in Leiderdorp bij MC Kinderwens...... angry.gif

Lieve Sylvie,

Wat een ontzettende de domper meis. Helaas is dit bij mij ook gebeurd in april jl. dus ik weet hoe je je voelt.

Wat een kl*tezooi!!!!

Moet je weer een maand wachten.

Heel veel sterkte en hopelijk doet de escape IUI nog iets voor je.

Geplaatst

He verd*mme Sylvie, wat een k*tzooi dit.. maar heb dat ook gehad in januari jl!!!! Ik zat er ook helemaal doorheen en het is echt BS dat de gyn dan zegt dat je moeilijk te stimuleren bent, zeker met 35 (!!!) follikels de laatste keer.. de ene maand schijnt gewoon beter te zijn dan de andere...hou vol meid, hou vol...

Dikke knuffel

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties, voel me meteen beter. biggrin.gif

Het kan altijd erger denk ik dan maar, ik blijf hopen op een goede zaadkwaliteit en dat we vrijdag een kans krijgen met de iui.

Geplaatst

Bah sylvie, wat rot!

Zit je voor niks te spuiten. Ik hoop dat die ene eicel een hele goede is. Succes vrijdag.

( Maar toch ....veel plezier vanavond biggrin.gif )

Geplaatst

Lieve Sylvie

jeetje wat een tegenvaller!!! kan me voorstellen dat het er wel even inhakt, wat is nu de juiste formule bij jou??

Volgende maand een nieuwe poging, ik hoop voor je dat de iui een groot succes wordt, maar blijft wel erg spannend hoor!

Je hetb het over Menopur, wie weet reageer je daar beter op.

sterkte!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, Menopur heb ik bij de eerste poging gespoten. Veel bijwerkingen met als resultaat 11 follikels en 6 eicellen waarvan 5 bevrucht. 2 embryo's tp. Wel in combinatie met de Pregnyl erbij ook bijna overstimulatie???

De reden om Puregon te spuiten was een poging voor meerdere eicellen en cryo's, dat is wel gelukt maar ook de lange nasleep.

Heb nu voor het eerst het gevoel dat mijn lichaam me in de steek laat.

Verder heb ik het gevoel dat ik nu al mijn eisprong heb, kloppende eierstokken en rugpijn dus ik ben bang dat we vrijdag de iui weggooien.

Hoeze stressen, al mijn "kalmerende" woorden die ik voor een ander schrijf werken niet bij mezelf. angry.gif

Geplaatst

hai Sylvie

het is toch heel mensleijk om anders te reageren als het jezelf betreft, logisch hoor!

Maar de opbrangst met de Menopur is toch wel mooi, 11 follikels is toch niets mis mee? Ik heb nu 3 pogingen gehad, allen met menopur, pregnyl en Suprefact om de eisprong tegen te gaan.

Ik had gemiddeld 10 follikels en 7 eicellen van goede kwaliteit. Vandaag nog in DD geweest, deze arts wil bij mij hetzelfde protocol volgen (indien nogig uiteraard) en liet ook weten voor dit aantal te willen gaan. Liet weten met andere medicatie wellicht meer eicellen te laten groeien maar ging liever voor de kwaliteit.

Als je denkt dat je eisprong nadert dan hoop ik dat je een beetje in de mood bent, meer kun je niet doen he, heb je toevallig nog ovulatietesten in huis? neemt misschien wat stres weg???

liefs

Babeth

Geplaatst

Dat was ook een mooie opbrengst, beter als dit. Alleen de kwaliteit was met de Puregon beter.

Die van de ovulatietesten is een goede, ga ik morgenochtend doen.

Bedankt!

Hmm was gisteravond al in de mood, beter om nu niets meer te doen voor vrijdagochtend als het potje gevuld moet worden, mits ik niet eerder mijn eisprong heb.

Mijn schonnzusje krijgt maandag de 20 weken echo, dat hakt er dan ook weer flink is. Zit al de hele tijd te snotteren. We spreken volgende week af. Heb die 20 weken nog hard nodig om te wennen, hoezo egoistisch.

Morgenmiddag uitgenodigd om te golfen, denk dat ik maar eens lekker in dat gras ga hakken met die stok.

Gevaarlijk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden