Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja op zo'n moment besef je nog eens extra dat we van alle kleine dingen moeten genieten............

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie heeft er ervaring met overstimulatie en wat zijn precies de sympthomen?????

Ik drink me suf, plas heel weinig, voel me net een opgeblazen ballon. Heb nu sinds een half uurtje een gespannen gevoel in mijn buik. Heb ook wel net gegeten, dat wel.

Hopelijk maak ik me druk om niks, maar toch maar ff in de gaten houden en nog meer drinken bleh...

Geplaatst

Ik had een dikke buik met veel spanning en erg pijnlijk. Kon niet meer zitten of liggen, staan ging het beste. Plassen weet ik niet meer zeker. Het os echt ontzettend pijnlijk.

Geplaatst

Ik heb er wel twee keer tegenaan gezeten. Weinig plassen is idd niet echt goed, maar dat kan ook tijdelijk zijn, soms komt het dan opeens met liters. Even goed in de gaten houden... In Voorburg moet je de week na de punctie elke ochtend temperaturen en wegen. je mag geen koorts krijgen en niet (te veel) aankomen. Als je twijfelt zou ik dat dus zeker even een paar dagen doen, al is het maar voor je eigen geruststelling. En verder veel blijven drinken, rusten en zodra je buikpijn, koorts oid krijgt aan de bel trekken. Niet te druk maken he!

Sterkte lieverd!

Geplaatst

Thanks meiden, Mart de uitleg was erg duidelijk in het topic. Ik ga het maar eens even goed in de gaten houden. Ik plas echt weinig en het is donkerder dan normaal en ruikt sterker. Dit heb ik trouwens al een paar dagen, maar dacht dat het lag aan te weinig drinken. Nu heb ik bewust veel gedronken en weet wat erin gegaan is, het komt er alleen niet uit.

Zal mijn gewicht in de gaten houden, veel blijven drinken, rusten en als het niet verbeterd vanavond morgen toch maar even het ziekenhuis bellen.

Liefs

Geplaatst

Hoi

Witje wat lekker 2 teruggeplaatst top embryo's en 6 in de vriezer. Hou je haaks met wachten.

En als je het niet vertrouwd wat overstimulatie betreft gewoon naar het ziekenhuis gaan.

succes

Rubster

Geplaatst

hoi meiden

Sandra, wat een geweldig resultaat, je henbt je 2 kanjers in wording bij je en dan nog 6 cryootjes, top!!! sterkte met je klachten, hou jezelf goed in de gaten he!

Martha, gecondoleerd met het overlijden van je vriend, heftig hoor, ik heb ook echt met zijn kinderen te doen!!! en dan nog je vader, dat hakt er wel even in nietwaar, heel veel sterkte.

dames het gaat hier goed met de zwangerschapsvibe.... bij ons is het dan misgelopen maar we hebben er nog een en goede hoop + een gezonde dosis vertrouwen, kom goed !!!

bij mij is het vloeien echt helemaal gestopt, vandaag al de hele dag niets meer dus vol goede moed naar de echo a.s. vrijdag.

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth...wil even tegen je zeggen dat ik het zo knap vind dat je zo positief bent en begaan met iedereen, het gaat deze keer gewoon lukken dat moet je hebt het verdiend! :blowkisses:

Geplaatst

mart...gecondoleerd met je vriend. Sterkte meid!

en wat een bericht van je vader...dat is toch wel even schrikken geweest...je kijkt toch een beetje op naar je vader en als je hem dan zo klein ziet, is dat niet fijn...ik weet nog dat ik mijn vader in het ziekenhuisbed zag liggen met allerlei slangetjes in zijn lichaam, na de hartaanval, maar ook na de bypass-operatie....dan kom je weer even terug naar de realiteit.

Witje...heb geen ervaring met overstimulatie, maar ik zou het ook maar even in de gaten houden.

Babeth...je blijft zo positief...geweldig...fijn dat het vloeien nu helemaal gestopt is...op naar een goeie echo vrijdag...krijg je dan ook meteen de cryo? of moet je nog met hormonen gaan beginnen? duim voor je dat het goed gaat!!!

ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt voor een reiki-behandeling...deze heb ik volgende week maandag...ben benieuwd...ik heb al gehoord dat hij een ander stel geholpen heeft met goed resultaat, die in dezelfde situatie zitten als wij.

echt fijn dat ik hier zo mijn hart kan luchten...doet me goed...kan het wel met anderen erover hebben, maar die weten niet precies hoe ik me voel en jullie wel, omdat jullie het helaas ook al hebben meegemaakt...

ik laat jullie wel weten hoe het gegaan is...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico fijn dat je je al weer wat beter voelt. Je hoort hier gewoon bij ons hoor!!!!! Lekker blijven hangen....

Babeth wat fijn dat het vloeien gestopt is en dat jullie weet het vertrouwen en de hoop hebben gevonden. Succes vrijdag met de echo, dat het allemaal maar goed zit en je gelijk weer door mag.

Gisteravond behoorlijk ziek geweest, verhoging van 37,9. Echt beroerd voelde ik me. Nu voel ik me stukken beter. temp van 37,1 dus dat is gezakt gelukkig. Heb vanacht een aantal keer moeten plassen, maar heb het idee dat het niet genoeg was als ik denk aan wat ik er gister ingegoten heb. Maar even het gewicht en de temp in de gaten houden. Voel ook bv weer wat meer steekjes bij de eierstokken.

Ga toch maar wat meer mijn gemak houden, misschien heb ik gister toch te veel gedaan overdag, heb van alles voor de verhuis geregeld, moet ook gebeuren, maar mijn lijf gaat toch echt voor. Gewoon elke keer weer wat doen zeg maar.

Liefs

Geplaatst

Sandra: OP DIE BANK!!!! Hup meid, je zegt het zelf al, je lijf gaat toch voor. Zéker met twee kleine frummeltjes erin waar je voor moet zorgen. De rest komt wel weer....

Geplaatst

Sandra...doe je wel rustig aan??? jij kleine wervelstorm...ik ken dat hoor...want ik ben precies zo...hihihi...gelukkig dat de temp weer gezakt is, maar hou het toch maar in de gaten..

ik ben nog steeds bezig met het lezen van het boek van Zita West (laatste hoofdstukken moet ik nu nog) en heb gisteren de cd besteld via haar website voor relaxation voor en na de embryo transfer. Ben benieuwd...we beginnen dan pas in januari, maar wie weet helpt het me al eerder...ga dus vanavond het boek uitlezen (als ik niet in slaap val) en dan ga ik alles eens op een rijtje zetten, qua managing my mind, eetgewoonte en leefgewoontes...

ben ook reuze benieuwd naar de reikibehandeling die ik maandag ga krijgen...mijn eerste keer...hij heeft een ander stel hiermee kunnen helpen...dus wie weet...

Spaatje...hoe gaat het met jou???

en uiteraard ook met de rest?

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik heb helaas mijn handtekening aan moeten passen. Neemt niet weg dat het stokje nog steeds richting Sandra gaat.

Het bloeden is helmaal gestopt maar helaas negatief getest. Maandag een echo en als alles goed is ga ik door in november wel met een iui natuurlijk. Ondanks dat de arts hier geen heil in zag ben ik nu 2x zw geweest van een iui. Ben benieuwd of dit stilte voor de storm is want ik heb minder bloed gehad dan een ongi. Moet er niet aan denken dat er dadelijk nog iets zit.

Toch ben ik blij dat ik weer zw ben geweest want het kan dus wel. Eigenlijk had ik het al een beetje opgegeven maar de vechtlust is terug en ik ga nu door.......

Ze kunnen allemaal de boom in ik ga weer iui doen en geen ivf.......

Ik blijf wel een beetje gezellig mee babbelen met jullie, ok?

Geplaatst

Syl nogmaals Sterkte echt *** dat het weer niet zo mag zijn.

Of ik het stokje overneem valt nog te bezien. Als mijn koorts niet zakt met de paracetamol kan het schadelijk zijn voor de emmys in mijn buik........... de temp kan beter niet boven de 37.7 zitten. Toen ik belde vanmiddag zat ik net weet op die temp. Vanmorgen was het gezakt.

Nu maar hopen dat ik niet op consult hoef............ Anders is straks deze poging al voorbij voor de emmys echt een kans hebben gehad...............

Geplaatst

Ben je verkouden/grieperig of denk je dat het komt door de punctie? Je kunt je lichaam niet echt afkoelen of je moet in een koud bad gaan liggen.

Nogmaals ik hoop echt dat de parac werkt, zou toch wel klote zijn, ook nog eens extra stress wat je niet kunt gebruiken.

Geplaatst

Het is gistermiddag ineens op komen zetten. Denk eerder dat het nog met de punctie of tp te maken heeft dan met wat anders. We zullen het zien, hou me rustig en duim dat het zakt...

Geplaatst

@ Nico...durf bijna niets te tikken...heb net in het wachtbakje topic al gereageerd op Sandra en Sylvie...Met mij gaat het best goed, nog veel buik "pijn" en moe...mja ben ook niet zo geduldig, als ik lichamelijk inspan zegt buik HO! en gaat het pijn doen..ik weet niet of dat van de bloeduitstorting is of iets anders geen idee, heb geen koorts dus verwacht geen O.stimul. morgen de laatse pregnyl en dan maar afwachten... En jij mag pas in januari lees ik...ga je ook aan de tarwekiemoliecapsules e.d?

Geplaatst

@ Aahh Sylvie, wat k*t!!!! Ik had echt goeie hoop voor je alhoewel de bloedingen in jouw geval dus toch geen goed teken zijn geweest. Sterkte meis!

Wel goed dat je nu weer de vechtlust hebt. We gaan er voor hoor!!!!!

@ Sandra, zoals de andere meiden al zeiden, rustig aan doen hoor! Pas op jezelf!

@ Nico, ik heb ook mijn eetgewoontes helemaal aangepast en ik ben toch ook even zwanger geraakt. Ik geloof hier toch wel in. Ook al heb ik het tijdens de vakantie even laten "versloeren", ik pak het nu weer helemaal op. Ik heb nog iets minder dan 1,5 maand m'n lichaam op orde te brengen, dus er is haast bij:-)

Voor wat betreft de managing van m'n mind, hier ben ik eigenlijk nog niet helemaal over uit hoe ik dit zal gaan doen.

Ik heb in ieder geval al wel gevraagd naar een edelsteen die m'n emoties de baas kunnen zijn. Ik ben hierbij gewezen op de Toermalijnkwarts. De maansteen die ik waarschijnlijk nu al te lang draag moet ik af doen. Het emotionele is nu belangrijker. Ik denk dat ik deze dan ook maar ga bestellen, alleen weet ik nog niet op welke manier ik deze moet dragen en of ik 'm moet dragen. Dat hoor ik nog.

Verder hebben we vandaag i.v.m. de fusie die we doormaken een training gehad van Mark Lammers (coach hockeyteam dames). Ondanks dat dit bedoeld was ter ontwikkeling van een nieuwe team, vond ik deze lezing ook erg inspirerend om eens goed naar jezelf te kijken. Positiviteit stond hierbij voorop en het woordje "niet" bestaat bij hem niet. Erg leuk om dit eens te horen van zo'n topcoach.

Geplaatst

Ah nee, Sylvie...dat meen je niet...geen woorden voor...sterkte meid! en goed dat je ondanks deze 'set back' toch je vechtlust blijft behouden!!! you go girl!!!:blowkisses:

Witje...ik hoop met je mee dat je temp gaat zakken, zou idd zonde zijn als deze twee emmies nog niet eens fatsoenlijk de kans krijgen om zich in te nestelen...vanaf hier wat koelere energie, maar wel positief genoeg om ervoor te zorgen dat het goed blijft gaan!!

:gekruiste vingers 2

ben ook goed bezig...vanmiddag ook nog wat informatie opgevraagd over acupunctuur bij een centrum in de buurt...maar eerst beginnen met Reiki...heb al gezocht op internet en er zijn ook succesverhalen met reiki en ivf...dat geeft de mens weer hoop...

geloof dat ik mijn positive vibe weer terug begin te krijgen (niet te hard zeggen natuurlijk..hihihi)..:alright:

tot later meiden!!

liefs,

Nico

Geplaatst

@ mart.....ik denk dat je het wel weet maar je moet de stenen regelmatig reiningen. Bij mij/ons is alles heel duidelijk uitgelegd en berekend op geboortdatum, en op papier gezet ook hoe het zit met reinigen (wekelijks) als je er behoeft aan hebt weet ik wel een betrouwbare site voor je

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden