Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooi Sandra dat het beter gaat.

Nico volgens mij hebben wij allemaal het bezige bij patroon, rust nemen is soms moeilijk ook al heb je het nodig.

We "stompen" onszelf af met dvd's ach zolang het werkt.....

Bij de ha geweest en bloed laten prikken, toch de hcg, hij wilde dit. Zelf heb ik er een hard hoofd in.

De reden van de temp. dacht hij misschien een ontsteking in de baarmoeder en omgeving. Eerst het hcg afwachten en dan gaan we verder kijken en natuurlijk maandag de echo afwachten.

Maar vandaag eindelijk zekerheid over wel of niet nog zw.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat spannend Sylvie. Hoe laat krijg je de uitslag?

Geplaatst

Moet tussen 13.00 en 13.30 bellen, het is pas om 10.30 cito geprikt dus ik hoop dat ze dan al iets weten.

het ging nog wel meteen met de ronde mee om te laten bepalen.

Vind het vreselijk!

Geplaatst

Het is inderdaad afschuwelijk eng. Hopelijk krijg je goed nieuws op wat voor manier dan ook. Sterkte meis!

Geplaatst

speciaal voor Martha::confettistars: een beetje van mijn sportverslaving...

en voor dadelijk :hugs2: een hele dikke knuffel!

Sylvie...nog steeds in spanning dus...het houdt niet op...sterkte met wachten, en dan hopelijk duidelijkheid over wel of niet zw...

liefs,

nico

Geplaatst

Mart heel veel succes bij de herdenkingsdienst........................

Sylvie het wachten is killing bah, doe er nog maar een dvd'tje in dan gaat de tijd wat sneller, of lekker slapen. Maar als je dat doet om de tijd door te komen lukt het meestal niet (tenminste bij mij).

Geplaatst

Hoi Meiden,

ëén dag er tussen uit en je bent er ook gelijk helemaal uit!!

Witje fijn dat het beter gaat...hopen dat het ook nog goed wil gaan!

Mart sterkte voor straks

Nico...wat ben jij druk zeg...pffff sport jij 14 keer per week ;-)

Ik had gisteren een KL*T* dag...vandaag weer een stuk beter het "geloof "en de "hoop "is weer terug wat is het toch een zenuwen gedoe die wachtweken....bah!! nog wat last van buikpijn gisteren overdag iets van 5/6 uur geslapen, huilen....boos en vandaag de andere kant op!! lang leve de hormonen!!

Geplaatst

Helaas is mijn hcg niet meer hoog genoeg, schrijf net al in een ander topic dat ik (druif) vergeet te vragen wat de waarde is maar in principe maakt het toch niet uit.

Maandag benieuwd naar de echo. Waar de verhoging/koorts vandaag komt is nog een raadsel, misschien dat we na maandag weer weten, anders misschien toch een onzichtbaar virus of zo.

Was niet echt in schok, wist het al.

Bedankt voor de steun we gaan op naar de volgende ronde en hopelijk kan ik via Sandra toch weer het stokje vasthouden.

Geplaatst

hihi Spaatje...daar lijkt het wel op, maar nee...overdag werk ik gewoon fulltime als administratief medewerkster en 's avonds (op woensdag, donderdag en vrijdag) geef ik 1 uurtje les: body balance, zumba en club yoga (de eerste en laatste les zijn eigenlijk hetzelfde, maar van een ander programma).

Vanaf 1 november stop ik met de woensdagavond zodat ik weer een avondje extra vrij heb en meer rust krijg voordat we met de 3e ivf gaan beginnen in januari...alleen als er een release/lancering van een nieuw programma is (na 12 weken eigenlijk), dan geef ik wat meer les en ben ik vaak ook nog op de maandag en zondagochtend een uurtje of twee kwijt...maar ik vind het leuk om te doen..vind het heerlijk als ik de mensen blij en gelukkig kan maken als ze hard gewerkt hebben en zich voldaan voelen.

he Sylvie...jammer dat je hcg niet meer hoog genoeg was...je blijft toch stiekem hopen...hoop dat de echo maandag dan wel duidelijkheid brengt, zodat je verder kunt gaan met de estafette...ik sta nog even als reserve, maar vanaf januari ga ik ook actief meedoen..hihi...

mart...een emotionele ochtend/middag achter de rug bijna...hoop dat je het een plekje kunt geven en sterkte meid!

Spaatje...ja..die ellendige wachtweken...en dan alle emoties die erbij komen kijken en die onzekerheid...eigenlijk zouden we een deurtje moeten hebben om te kijken hoe het ermee staat, ben je meteen van al die onzekerheid af...goed dat je weer moed en hoopt hebt gevonden...nog een weekje wachten??? sterkte meid!!! en gooi het hier maar eruit...wij zijn er voor je!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nou ben ik weer.

Het was een prachtige dienst. De hele zaal was vol en er werden allemaal foto's op een scherm geprojecteerd. Daarnaast hebben een 4-tal bands mooie nummers gebracht, wat ik superstoer vond van m.n. de zangers. Ook al vloeide er natuurlijk menige traan tijdens het zingen.

Daarna zijn we nog met een hele grote groep naar de crematie geweest. Daar hebben twee mensen van ons bestuur nog een zegje gedaan en werd er wederom muziek gemaakt.

Dit was precies zoals hij het wilde. Het was heel lief en prachtig mens die iedereen op het laatst mee gaf om echt te genieten van het leven zolang het kan.

En hij heeft gelijk.

Ben nog nu nog wel een beetje ontdaan. Na die tijd zijn we met onze bestuur (muziekstichting) waar hij ook 10 jaar bij zat nog een borrel gaan halen.

Heb nu een flinke kater en ben dus niet zo scherp vandaag. En dan heb ik ook nog familiedag vanmiddag...

@ Sylvie, toch niet hoog genoeg dus. Wat balen, maar gelukkig was je hier zelf al wel op voorbereid. Ik hoop voor je dat je weer snel door mag.

@ Spaatje, nog heel veel succes met wachten. Op naar een positief resultaat!!!!

@ Nico, dank je wel (haha), voel me ineens een stuk fitter...not

@ Sandra, hoe gaat het vandaag met je? Ook nog heel veel succes met wachten. Wie weet zijn deze kwaaltjes allemaal niet voor niks...

Geplaatst

Mart wat fijn dat jullie op zo'n manier afscheid hebben kunnen nemen. Hij zal altijd bij jullie in gedachten zijn.

Hier is de anti biotica goed aangeslagen gelukkig, niet meer de buikpijn van van de week en belangrijker geen temp meer. Maar nu andere gevoeletjes in mijn buik. Hopend dat dit goede gevoeletjes zijn hihi.

Liefs

Geplaatst

Sylvie...ondanks dat je zelf misschien er toch al geen hoop meer op had...toch enorm balen dit allemaal. Sterkte!

Sandra super dat je je wat beter voelt, het gaat spannend worden, wanneer mag je testen?

Mart...sterkte.

Geplaatst

Hoi meiden,

Martha, wat een troost dat de dienst zo mooi, persoonlijk en bijzonder was, hij zal zeker jullie allen een warm hart toe dragen. Voor zijn kinderen is het ook vast van onschatbare waarde!

wat een contrast, gisteren zo´n afscheid en vandaag een gezellige familiedag....wens je ondanks de emoties een gezellige dag toe!

Sylvie, wat is het bij jou toch allemaal op een vreemde wijze verlopen he, ondanks dat je het wel verwacht had is het K. Fijn dat je direct door mag in ieder geval, wordt het nu standaard een aantal keren IUI achter elkaar? ik hoop natuurlijk dat het bij een kan blijven!!!!

Sandra wat fijn dat de antibiotica aanslaat, nog even en de eerste wachtweek zit er weer op, heel veel succes!!!

Spaatje, begrijp ik het goed, ga je dinsdag al testen??? jeetje,.....wat spannend zo vroeg !!!

Geplaatst

Babeth....je maakte me aan het tweifelen...papieren er bij gepakt....u mag testen op wachtdag 14 datum 12-10-2010 dus ja dinsdag ;-) heb op de dag van de punctie nog gevraagd of het niet later moet ivm de pregnyl, nee hoor gewoon op wd 14 en dat is dus dinsdag. Nog een paar lange dagen

Geplaatst

Sandra fijn dat je je beter voelt en hopelijk gebeuren er goede dingen in je buik.

Martha ik hoop dat je vanmiddag wat ontspanning vindt op je familiedag, ondanks je kater. Het lijkt me dat je gisteren een heftige dag hebt gehad.

Nico misschien moeten we met zijn alleen een keer komen spinnen bij je, lekker gezond en dan daarna borrelen, wel alcoholvrij want dan zijn we allemaal zw.

Esther bedankt!

Ja goed he Babeth, lekker vreemd allemaal, ben blij als ik maandag de echo achter de rug hebt want waar die verhoging vandaan komt is me ook nog steeds onbekend.

We hebben afgesproken dat we 3x iui gaan proberen. Wil alleen even navragen hoe dat nu zit met vergoeding ivf, we hebben er nog 1, onze afgebroken poging, maar weet niet zeker als alles in 2011 wordt veranderd of ik deze poging dan nog krijg???

Fijn weekend.

Geplaatst

Hoi dames

Syvlie, dat is ook weer zo!! ik heb begrepen dat medio november de voorwaarden bekend zijn. of we al niet genoeg aan ons hoofd hebben ook nog dit soort gepeupel erbij....

OP naar een mooi echo en een Sylvie zonder verhoging! wellicht dat ze bloed agnemen om te kijken of er iets van een infectie rondzweeft?

Sorry Spaatje, wilde je niet aan het twijfelen brengen, jij mag dan precies 2 weken na punctie (eisprong) testen, super, veel succes!

na een paar nachtjes erover "geslapen" te hebben denk ik toch dat we Brussel even laten voor wat het is: de cryo bivakeert daar goed en gaat we wat kwaliteit betreft niet op achteruit. Mijn eicellen kunnen wel degelijk kwalitatief minder worden, ik wordt in december 36 (auw).....

Morgen even een mail / belletje van Brussel afwachten, en overmorgen even met DD bellen.

Syvie, ik heb inderdaad ook gelezen dat het er soms wat hectisch is maar ik maak me niet zo druk, gelukkig al wat ervaring met de medicatie ed en weet wat er te verwachten is.

Geplaatst

ben niet boos hoor ;-).....ben wel zeker dat de pregnyl er uit is...nu maar hopen dat ik dinsdag beter nieuws heb. Het is gelukkig mooi weer vandaag dus lekker gerommeld in en om het huis.

Geplaatst

Babeth normaal moet je toch alle cryo's opmaken voordat je aan een nieuwe poging begint. Vooral omdat je ook nog een overstapt naar DD. Hoe reageerde Gent hierop?

Geplaatst

Hai Sylvie

we doen het op eigen initiatief, Brussel heeft er geen moeite mee (ze weten nog niet dat we voor een nieuwe poging uitwijken) en wat de zorgverzekering betreft, alles gaat via ons, er is geen terugkoppeling of wat dan ook van een nederlands ziekenhuis.Dat maakt het wellicht wat makkelijker.

Hoe Brussel eventueel reageert, we hoeven ze niet te informeren, we bekostigen alles zelf (muv. wat de zorgverzekeraar dan vergoed) in dit geval beredeneer ik echt, wij bepalen waar en wanneer we verder gaan.

Wel heb ik vrijdag telefonich besproken dat we de cryo wellicht nog even bewaren, en eerst een verse poging ondernemen, dat was geen probleem. Ook na het overlijden van de jongens mochten we zelf bepalen wat we verder gingen ondernemen.

Mochten we onder de Belgische regelingen vallen dan zouden we wel eerste de cryo´s op moeten maken maar omdat wij buiten hun systeem vallen is de keus aan ons.

Spaatje, goed dat je weet dat je tenminste niet meer vals positief kan testen en op naar een mooie dinsdag!!!!

Geplaatst

Idd Babeth, idd jullie bepalen hoe het gaat, en ook een fijn idee dat er nog een eskimootje in Brussel op jullie wacht, ik hoop dat jullie die na deze poging niet "nodig" hebben.

Over die test..stiemkem hoop je toch op een tweede streep..om je dan vervolgens tot dinsdag af te vragen of het een YES of een pregnyl is...maar niks is ook zo niks ....pfff gek van mezelf, zit helemaal dicht, keelpijn en proesten, traanoogjes maar ja als die test nu dinsdag maar positief is:gekruiste vingers 2

Geplaatst

Spaatje, klopt wat je zeg van de test maar van de andere kant, stel je voor die was licht positief dan zou je denken..is het van de pregnyl? hoe gek kunnen we ons maken he!?

Nu weet je in ieder geval dat het niet van de pregnyl is, bij ons was het ook zo en was wel prettig te weten moet ik zeggen! voor nu veel beterschap en het is alweer bijna maandag......

hou je haaks!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, begrijp ik het goed dat je ook een neg-test had en een aantal dagen later toch pos, nadat je pregnyl had gebruikt ipv "mutsenballen"

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden