Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ZH heeft teruggebeld........ Vanmiddag naar huisarts om infecties uit te sluiten urineweg/ luchtweg. Als er niet gevonden kan worden waar de verhoging/koorts vandaan komt terug op consult naar Gent....... Hoop zo dat het een urineweginfectie is of zo en geen tekenen van overstimulatie.......

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra idd een urineweginfectie is beter, raar dat we ergens op kunnen hopen om maar iets uit te sluiten.

De afgelopen dagen wilde ik geen bloed zien nu zit ik er op te wachten zodat ze maandag kunnen zien dat ik schoon ben.

Mart wat is het toch allemaal heftig zeg, veel sterkte de komende dagen.

Nico heel verstandig van jullie om weer het spontane terug te laten komen en zien waar het schip strandt.

Geplaatst

Nou ik ben er even van tussen. Koorts is ondanks de paracetamol opgelopen naar 37.8!!! Heb mijn volgende dosis al ingenomen maar wel vroeger dan de 4 uur die er tussen hoort te zitten. Weer ziekenhuis gebeld en ze willen me toch zelf zien en onderzoeken.........

Wordt vervolgt...

Geplaatst

Heel veel succes Sandra en hopelijk valt het allemaal mee...

Geplaatst

Hier weer terug van ziekenhuis. Er is van alles onderzocht.

Ik heb geen baarmoederontsteking (gelukkig want dan zou het voor de emmy's gelijk afgelopen zijn) er is nog wel een uitstrijkje van op kweek gezet en bij geen bericht is het goed. Er zijn 5 buisjes bloed afgetapt en de ontstekingswaarden in mijn bloed zijn verhoogd, zit nu dus voor 7 dagen aan de Augmentin 875/125mg (ammoxicilline/ clavulaanzuur). De eierstokken waren wel megagroot. Groter dan bij de punctie!!!! en er zat ook vocht tussen de follikels. Gelukkig wees het bloedonderzoek uit dat er geen tekenen van overstimulatie zijn.

Bij de bloedtest van 18 oktober moet ik nogmaals op ontstekings cultuur laten prikken. En natuurlijk contact opnemen als het tussentijd niet goed gaat.

Het allerbelangrijkste vonden we toch wel dat nu de emmy's geen gevaar (meer) lopen en ze nog steeds kunnen gaan innestelen....

Geplaatst

Sandra nogmaal ik hoop dat je je snel beter voelt.

Ik heb het telefonische spreekuur gemist omdat ik op de bank lag te maffen, k*t.

Even de temp. in de gaten houden anders bel ik morgen wel.

Geplaatst

Is het in jou geval geen spoedje???? Of huisarts misschien een optie??

Het gaat om een vraag toch??

Geplaatst

Spoedje wil ik het niet noemen, weet alleen niet of dit goed is dat de temp. zo hoog is en of dit met een mk te maken kan hebben.

Zoalng ik er niet bij neerval wacht ik wel.

Geplaatst

Sandra gelukkig, hopelijk voel je je snel beter! En jij ook natuurlijk Sylvie!

Het leek hier allemaal zo goed te gaan... helaas is er geen peil op te trekken wat moeder natuur met ons voorheeft...

Caroline

Geplaatst

Hier een redelijke nacht gehad, vanaf half 2 tot 6 aan 1 stuk door geslapen. Dat was eens ff lekker. vanmorgen na mijn ontbijt met het kuurtje weer in bed gekropen. Iets later enorme buikpijn, wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn. In mijn baarmoedemond, de aanprikplekken, rond de eierstokken, mijn maag. Dacht echt dat ik gek zou worden. Gelukkig zaktje het na een half uur en heb nog eventjes geslapen.

Pffff op dit soort momenten weet ik weer hoe blij ik ben dat we besloten hebben dat dit de laatste keer was. Nooit geen punctie meer en nog belangrijker geen complicaties...... nou mag ik niet klagen want ik heb tot nu toe nog nooit geen complicaties gehad. Petje af voor de dames die al meerdere "dingen" gehad hebben......

Nu er maar even uit voor een bakkie en nog wat eten.

Trouwens fijn dat ik aspirine mag slikken, maar waar ze me gister bloedgeprikt hebben en de pleister gezeten heeft en ik die er later afgetrokken heb zitten lelijke bloeduitstortingen. Dat beloofd wat voor de komen weken!!!!

Voor de verandering maar weer eens rustig aan doen vandaag...... nog even en ik ga er aan wennen om niks te doen.......

Geplaatst

Tjee Sandra dat klinkt echt niet fijn.... Daar is mijn zielige griepje niks bij. Maagpijn kan van aspirine komen he, als je daar last van houdt moet je er misschien mee stoppen. zeker ook als je die bloeduitstrtingen ziet, want die zitten dan waarschijnlijk óók op de aanprikplekken! Zou dat in ieder geval toch even overleggen misschien? En verder hoop ik dat die pijn gewoon niet terugkomt. Maar als je eierstokken zo groot zijn, zal dat wel ijdele hoop zijn. Heb zelf ooit een keer nachts de boel bij elkaar geschreeuwd toen (vermoedelijk) een en ander 'sprong' of leegliep ofzo. Leek wel alsof er iemand met en mes in m'n buik bezig was. Die eierstokken kunnen je in ieder geval nog wel flinke last bezorgen, dus hou je echt heel, heeeeel rustig. Beloofd?!

Geplaatst

Ja ja mama ik beloof het.

Kan toch niet echt wat doen. Heb vanmorgen de dvd box van Gooise Vrouwen seizoen 5 besteld en die wordt morgen gebracht, dus heb ik weer ff wat te doen. Heb net even bezoek gehad en ben er gewoon bekaf van. ga lekker nog even in mijn bedje liggen.

Ze zeiden gisteren dat ik gewoon door moest gaan met de aspirine dus dat doe ik dan ook maar braaf hih net als met de toverballen bleh.

En ben jij al weer een beetje opgeknapt????

Geplaatst

Ja ik moet tenslotte vast oefenen he :-D

Ik heb gelukkig geen last meer van dat klamme, warm/koud gevoel. Nog wel wat misselijk (naast de zwangerschapsmisselijkheid) en hoofdpijn en gerommel in m'n buik. Verder vooral erg moe. Heb de ochtend en grootste deel van de middag geslapen. Nu net even lekker gedouched, maar nog wel in pyjama hoor. Lekker op de bank, ik kijk op het moment 'The house of Elliot' , gaat ook drie seizoenen mee dus voorlopig genoeg haha.

Aspirine, toverballen....kan het jou schelen meid? Als het maar werkt toch! En met zulke topembryootjes moet dat echt wel goed komen, ondanks de ellende nu.

Geplaatst

Sandra je klinkt alweer wat opgewekter, wat een uitvinding he die dvd boxen, ik ben nog steeds met Dynasty bezig.

Henne hopelijk gaat het voor jou ook de goede kant uit, jij bent ook dvd verslaafd.

Hier veel verwarring want ik heb toch maar weer eens getest en die was positief, snap er niets meer van. Mijn temp. blijft rond de 38. Heb met MC Kinderwens gebeld en kon morgen komen voor een bloedtest maar heb besloten om tot maandag te wachten omdat ik dan ook de echo heb. Zelf denk ik dat het waarschijnlijk een laatste hcg restje is maar dan krijg je ook weer te horen een streepje is een streepje.

Word er knettergek van, kan niet tegen deze fratsen. De huisarts kon ik niet meer bereiken dus die bel ik morgen wel bij MCK zeiden ze ook dat ik maar moest zeggen dat zij mij door hadden gestuurd.

Bah wat heb ik hier een hekel aan.

Geplaatst

Tjezus Sylvie wat een achtbaan. Nee dar zit je idd niet op te wachten. Heb je hetzelfde merk gebruikt of een ander? De gevoeligheid kan nogal verschillen, daar ben ik ook een paar keer bedrogen mee uit gekomen helaas. En die temp is eigenlijk ook wel hoog.....het zal toch niet buitenbaarmoederlijk zijn? Je hebt geen kramp of pijn he? Gelukkig dat je maandag een echo hebt, dit is allemaal veel te onzeker zo! Sterkte!!!!!!

Geplaatst

joh sylvie...wat een gekkenwerk zo. Dit is wel heftig om in een paar dagen zoveel emoties voorbij te zien komen en nog in onzekerheid te zitten. Ergens toch nog hoop op een wonder? Sterkte meid

Geplaatst

Daar was ik ook dus ook bang voor bbz, af en toe wat gerommel in mijn buik maar verder niets. Test cb maar niet digitaal.

Nogmaals denk laatste stukje hcg maar toch weer bizar om weer met een positieve test te staan.

Ik wil graag deze periode afsluiten en door naar de volgende poging anders wordt het januari en ik wil niet zo lang wachten.

Ongeduldig typje!

Geplaatst

jeetje Sylvie, wat een verwarring en onzekerheid...hoop dat je maandag duidelijkheid krijgt en dat je verder kunt gaan...januari lijkt nog ver weg, maar is het zo...we zitten nu alweer half oktober en over 11 weken is het alweer kerstmis...en de weken vliegen voorbij...

Mart...veel sterkte vandaag meid!!!

Sandra, hoe gaat het met jou? Voel je je alweer wat beter?

Henne..met jou gaat het ook nog steeds goed, zie ik, behalve dat je je nu dan iets minder voelt...beterschap!!!

hier niets te melden...ben erachter gekomen dat knuffelen meestal niet doorgaat als je vriend middagdienst heeft en moe is...nu komt daarbij dat ik zelf ook erg moe ben van de lessen die ik op dit moment geef in de avonduurtjes (zumba, body balance, spinning, club power en club yoga) wilde eigenlijk deze week vroeg naar bed, maar helaas...het boek van Zita West heb ik nog steeds niet uit..hihihi...toch maar weer oppakken in het weekend, want vanavond moet ik weer lesgeven (Lijkt alsof ik het erg vind, het lesgeven, maar dat is niet zo...mensen entertrainen is geweldig!)

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo allemaal, nou hier is het gelukkig wat aan de beterende hand hoor. Buikpijn is gehalveerd, voel nu echt alleen de eierstokken nog, maar ja dat is ook niet gek gezien de enorme omvang die ze hadden op de echo woensdag. Dat heeft wel even tijd nodig voor het weer in oude staat terug is.

Vanmorgen het huurcontract op de bus gedaan en we kunnen volgende week donderdag al om de sleutel. Of heel misschien zelfs woensdag al. Het gaat allemaal zo snel.........

He Bah Syl mag nou nooit eens gewoon iets "normaal" gaan??????? Weer onzekerheid, om gek van te worden.

Nico, de tijd vliegt meestal als je veel om handen hebt. Je bent echt een bezig bijtje zeg. Kijk wel uit dat het geen uitvluchten worden hoor!!! Je hebt ook echt je rust nodig. Hihi hoor wie het zegt......

Henne voel jij je vandaag ook al weer beter dan gisteren?????

Geplaatst

he Sandra...je sais je sais...ik heb dat idd wel een tijdje gedaan...veel gaan vervangen om maar niet thuis te hoeven zijn, want onze thuissituatie was toen niet je van het, maar nu dus weer wel en ik merk dat ik gewoon meer thuis wil zijn...deze en vorige week waren inderdaad erg druk, want de nieuwe programma's van de Les Mills en club Joy werden gelanceerd in de fitnesscentra en daar moest ik bij zijn, omdat ik die lessen geef of als backup sta...maar vanaf volgende week wordt het weer rustiger...en vanaf 1 november al helemaal...hihihi...want dan heb ik weer een avondje extra vrij...de woensdag...

Gelukkig dat je je weer wat beter voelt...en ik duim dat je emmies geen last hiervan ondervonden hebben en gezellig blijven zitten totdat het tijd wordt om eruit te komen...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

@ Sandra, fijn voor je dat je je wat beter voelt en nu maar op naar het volgende kwaaltje dat misselijkheid heet:-)

@ Nico74, als je nou 's wat van je sport"verslaving" doorblaast naar mij toe, dan word ik wat actiever en kun jij het wat rustiger aan gaan doen...Ist wat? Hihi.

Over 45 min. vertrek ik naar de herdenkingsdienst. Ik ben er nu nog vrij rustig over tot ik die lieve meiden straks zie...pfff...

@ Sylvie, hoe gaat het met je?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden