Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja hoor,

ik heb altijd beide gebruikt: pregnyl en de befaamde bollen.

na de verse tp heb ik op dag 2 na de tp 5000 gespoten + de befaamde bollen, 3x200 mg per dag.

Na de cry-tp heb ik op dag 2 na de tp voor de zekerheid 5000 pregnyk erbij gespoten, ik was bang dat de tp 1 dag te laat was.

dag 3 en 4 na de pregnyl werd deze al niet meer waargenomen met een test.

Op 18-9 deed ik de eerste test, puur omdat ik me anders voelde...deze test was negatief, had er flink de balen van maar had met mezelf afgesproken dat ik hieruit geen conclusies mocht trekken, behalve dan dat de pregnyl echt uit mijn lijf was..... op 20-9 weer getest (dag 10 na tp) en die was dus positief, evenals de 9 andere testen die t.m. 23-9 volgde....

succes!!!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

o o o maakt hier iemand zich al weer gek met testen op dag 7?????????? Spaatje ben jij dat????????

Vind het ook wel weer knap, ik kan dat niet. Gelukkig zijn we allemaal anders. Ik ben blij als ik vrijdag zonder vloeien haal, morgen, woensdag en donderdag zijn de dag beroende dag 9, 10 en 11 en dus de dagen dat het altijd fout gegaan is de laatste 6 keren. Ik wacht het dus gewoon braaf af........................................

Geplaatst

oooh...Spaatje...nog een dagje wachten...mijn duimen draaien overuren.

Sylvie...succes vandaag met de echo, hoop dat je nu duidelijkheid krijgt meid!!!

Witje...voor jou is het ook spannend...nog een weekje...hang in there girl...voel je je alweer beter??

Mart...een hefitge, maar mooie dienst zo te horen...om kippenvel van te krijgen. Hoe was je familiedag nog geweest???

Babeth, jij had afgelopen vrijdag toch de echo of niet? hoe is dat gegaan? of heb ik hier nu helemaal over heen gelezen???

Vanavond de reiki-behandeling. Ben reuze benieuwd. Ga er in elk geval openminded naar toe.

Gisteren ook de relaxation-cd van Zita West geluisterd...en boy...wat heeft die geholpen...zelf ontspannen lukt mij sinds de kijkoperaties van vorig jaar niet meer (wel om anderen in een ontspannend toestand te brengen), maar mèèèèn..wat was ik ontspannen gisteravond...deze cd zou je dan vóór en na de tp moeten luisteren en in de wachtweken iedere dag...ze heeft 3 sessies op deze cd gezet, vóór de tp, na de tp en tijdens de wachtweken...en ze begeleidt je dan ook met behulp van acupunctuurpressiepunten...deze staan in het cd-hoesje, maar zegt ook precies waarop je je moet concentreren...tenminste...heb op een gegeven moment niet meer alles meegekregen, want ik was dus ook nog eens in slaap gevallen...hahahahaha...

het boek heb ik gisteren ook uitgelezen en dan kan ik eindelijk alles op een rijtje zetten (een week later dan gepland, maar ja...we hebben toch nog effe de tijd...)...

nou girls...fijne dag vandaag!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi meiden,

hoop dat het met iedereen goed is, heb even snel gelezen. Ben al 2 dagen aan het dromen over mijn echo en alles wat er mis kan gaan. Van te laat op de afspraak komen tot aan dat ik deur van de echokamer niet open krijg. Ben er toch veel mee bezig, te veel.

Iedereen een goede dag toegewenst.

Geplaatst
o o o maakt hier iemand zich al weer gek met testen op dag 7?????????? Spaatje ben jij dat????????

Vind het ook wel weer knap, ik kan dat niet. Gelukkig zijn we allemaal anders. Ik ben blij als ik vrijdag zonder vloeien haal, morgen, woensdag en donderdag zijn de dag beroende dag 9, 10 en 11 en dus de dagen dat het altijd fout gegaan is de laatste 6 keren. Ik wacht het dus gewoon braaf af........................................

Heeey niet dag 7....dag 12 ( bij "ons" is de dag van de punctie wachtdag 0) ...zondag was dus 12 bij mij...hoor vaak dat het erg vroeg is van andere meiden op het forum...het zit er dan toch pas 8 dagen in, lijkt mij best kort om te kunnen testen...maar de test van zondag was natuurlijk om zker te weten dat de pregnyl er uit was.....hihihi

Geplaatst

sorry spaatje, had je verward met iemand anders die op de 4e de tp heeft gehad. Spannend hoor morgen...........

Geplaatst

Echo gehad, alles zag er goed uit alleen mijn bms is nog 7mm dus ik moet wachten tot de ongi komt.

Die cyclus overslaan en daarna door voor een iui poging.

Helemaal blij dat het verder goed was.

Geplaatst

hoi Sylvie...dat is goed nieuws!!! het vruchtje was dus ook al afgekomen (volgens mij heb ik toch iets gemist, vrees ik)...en nu duimen dat de volgende iui wel het gewenste resultaat brengt!

liefs,

nico

Geplaatst
hoi Sylvie...dat is goed nieuws!!! het vruchtje was dus ook al afgekomen (volgens mij heb ik toch iets gemist, vrees ik)...en nu duimen dat de volgende iui wel het gewenste resultaat brengt!

liefs,

nico

Volgens mij heb ik het zelf ook gemist, haha, zal allemaal wel. Ben blij dat het nu goed is.

Geplaatst
Echo gehad, alles zag er goed uit alleen mijn bms is nog 7mm dus ik moet wachten tot de ongi komt.

Die cyclus overslaan en daarna door voor een iui poging.

Helemaal blij dat het verder goed was.

Wat fijn dat het goed is. Fijne dag!

Geplaatst

Ik ben dan wel geen pauzemeisje en ben ook niet in de race maar ik merk dat ik erg met jullie meeleef en ik hoop dat het ok is dat ik af en toe inbreek in jullie topic.

Sylvie, wat een opluchting dat het nu tenminste 'schoon' is en dat je door magkan met iui. het stokje is dan alvast gereserveerd voor jou!

Witje, wanneer test jij dan normaal? Terwijl ik dit schrijf vind ik het zo erg om normaal te schrijven, te bedenken dat je dit hele circus al zo vaak mee hebt gemaakt dat er een normaal is om op terug te blikken. Bah! gelukkig dat die koorts gezakt is.

Spaatje, het wordt erg spannend nu. Hou je het nog een beetje uit? Ik las in je onderschrift dat er geen cryo's zijn. Nuja, na deze tweeling staat de teller toch weer op nul. Succes!

Nico Relaxen met Rita. Hmmm deze alliteratie is erg zen. Hoop dat het goed doet vanavond met reiki.

Meiske, kan het niet meer zo goed volgen. Als ik het goed begrijp gaan jullie in dd verder? Is de cryo in brussel van dezelfde punctie als van lars en nic? Wat is jullie reden om naar dd te gaan? Wanneer kunnen jullie daar beginnen. (veel vragen, mischien staat het ergens maar ik kon het zo snel niet vinden)

Geplaatst

@ Ursela, wat zeg je dat stellig....hoop dat je gelijk hebt..ben met eentje ook blij hoor ;-) maar twee is natuurlijk ook erg leuk....

Geplaatst

Hei,

Spaatje, ik zei het inderdaad erg stellig, dit in de hoop het lot te bezweren.

Ik heb de 'open haard kachel' maar weer aangestoken. ditmaal brandt hij voor spaatje!

Geplaatst

Hoi dames

Spaatje, jij mag echt lekker vroeg testen, in Brussel hanteren ze dag 17 na punctie en dag 15 na cryo tp.....heel veel succes!

Witje, hou je het nog een beetje, ik duim ook voor jou!!!!

Sylvie, wat fijn dat je baarmoeder er weer schoon uitzag en dat je ook weer door mag!!! enne....ik doe mee met de warming up!!!

Vrijdagavond had ik nog een mail naar onze arts in Brussel gestuurd en wonder boven wonder vanmorgen een reactie: de beoordelend arts had gewoonweg niet de juiste bloeduitslagen gehanteerd!! enkel de uiutslagen van 27-9 toen de mk een feit was, en omdat het ernaar uitzag dat ik een lange cyclus ging hebben wilde hij me diverse bloedafnames besparen en de nieuwe cyclus afwachten. Maar ja, sinds de bevalling is iedere cyclusw lang!!! zucht. Maar goed, de keus was aan ons, de cyclus zijn beloop laten geen of weer bijspuiten , net als de vorige keer.

Voordat ik reageerde maar even lokaal de bloeduitslagen van vrijdag opgevraagd en deze direct voor de zekerheid teruggekoppeld met het voorstel om t.m donderdag 150 te spuiten en vrijdag weer een echo en bloedafname te doen + ovulatietesten voor de zekerheid. De reactie kwam meteen...Perfect!!! veel succes en excuses voor de verwarring... prima, alles loopt weer.

Zojuist ben ik ook nog door de monitoring gebeld of alles duidelijk was, ja hoor, en bij jullie gelukkig nu ook dacht ik!

Ursela, op jouw vraag, de cryo is niet meer uit de poging van Lars* en Nick* maar uit de poging die we in juni hebben gedaan, de verse tp bracht helaas geen zwangerschap, de eerste cryo een vroege mk...wie weet brengt het laatste cryootje een broertje of zusje...

We hadden in ieder geval besloten om een eventuele nieuwe volledige pogign in DD te toen, omdat ze daar ook Imsi toepassen en de wachttijden niet lang zijn.

Mocht deze cryo nu niet goed ontdooien of mocht er geen zwangerschap uit voortkomen dan starten we alsnog aansluitend in DD.

sorry dames, een hele verhaal geworden....

liefs

Babeth

Geplaatst
Hei,

Spaatje, ik zei het inderdaad erg stellig, dit in de hoop het lot te bezweren.

Ik heb de 'open haard kachel' maar weer aangestoken. ditmaal brandt hij voor spaatje!

Dankjewel Ursela.....als dat niet helpt dan weet ik het niet meer hoor!

Geplaatst

haha Ursela

moest echt lachen om je foto!!!!

Nico, ben benieuwd hoe de behandeling bevallen is, ik zelf heb acupunctuur gedaan en vond het wel prettig! wat betreft de cd van Zita West, heb je die via de engelse site besteld of ergens in NL?

liefs

Babeth

Geplaatst

Ursula ik wacht altijd netjes de bloedtest af. Alleen de eerste keer heb ik de testdatum gehaald, toen was ik officieel 4 weken en 5 dagen zwanger toen het helaas mis ging. Hierna heb ik de volgende 6 tp's de klap van mijn lichaam al op dag 9,10 of 11 gehad. Ondanks dat altijd bloed laten prikken op de testdatum.

Dat is deze keer dag 15!! Nog een weekje wachten...

Babeth wat fijn dat je toch doorkan!!! Stom van die andere arts om niet naar de datum van de bloeduitslagen te kijken, daar ging het toch tenslotte om??

Geplaatst

he Babeth, ik heb de cd via de site van Zita West besteld. heb hem op maandag 4 oktober besteld en op vrijdag of zaterdag had ik hem al in huis...volgens mij zaterdag...heb hem gelijk op mijn mp3-speler gezet..hihihi...

En gelukkig dat nu alles duidelijk is voor iedereen en dat jullie verder kunnen! hoop dat deze cryo blijft zitten en een brusje wordt voor Nick* en Lars*...

Spaatje...spannende dag vandaag voor jou/jullie...duimen draaien overuren!!!

Witje...zo te horen gaat het nog steeds de goeie kant op! Houden zo!!! hoe is het met jullie huisje? of verwar ik je nu met Sylvie? ahum...sorry...maar ben helemaal relaxed door de reiki-behandeling en volgens mij ook een paar dingen kwijt/vergeten...

de reiki-behandeling was erg ontspannend...hij begon met het opleggen van zijn handen bij mijn schouders en daarna mijn hoofd en daar voelde ik me wel heel bedrukt/benauwd. Ook toen hij doorging naar mijn hart/keel gebied...maar hij had hetzelfde en moest ook een paar keer slikken en dat duidde dus op een blokkade, met name bij de keel/hart...deze is nu als het goed is opgeheven en nu dus afwachten wanneer en hoe het zich gaat uiten...ik laat het over me heen komen.

Hij heeft bij mijn buik en op mijn voetzolen met een krachtsymbool gewerkt en ik was dus echt in de veronderstelling dat hij zijn handen nog op die plek had liggen, maar hij was dus al lang op een andere plek bezig...heel vreemd, maar wel prettig...bij mijn voeten heeft hij met een krachtsymbool gewerkt, zodat ik wat steviger in mijn schoenen sta.

Ik was in het begin bang dat hij niet zou doorkomen (misschien omdat ik toch wel een beetje nerveus was), maar hij zei dat dit niet het geval was, zodra zijn handen warm werden en hij ze op mijn lichaam legde, voelde ik meteen die warmte en dat was ook een teken dat hij 'verbinding' met mij had. Het voelde heel aangenaam aan en zeer zeker voor herhaling vatbaar...dit in combinatie met die cd van Zita West en het moet helemaal goed komen in januari...hij doet ook reiki op afstand, dus wie weet kan hij mij ook bij de tp en de 2 weken daarna helpen/ondersteunen.

Zijn vrouw is ook reikimaster 3 en legt ook kaarten, zij is zelfs nog wat meer spiritueler. Zij zei me op een gegeven moment dat ik een jongen bij me had staan (kon een levend iemand zijn, maar ook iemand die al overleden was). Ik dacht in eerste instantie toen ze hem omschreven had aan een jongen die bij mij gewerkt heeft en 2 jaar geleden (in januari 2011 al 3 jaar) overleden is op 38-jarige leeftijd...maar toen ze zei dat hij smal en lang was, klopte dat niet...maar...ik bedacht me later dat het toch wel waar kon zijn, want hij was op het einde erg ziek en in mijn herinnering was hij wat molliger (niet dik) en niet zo lang...maar de donkere bril en blond haar klopt toch...we hadden niet echt een goeie band met elkaar, dus we vonden het vreemd dat hij nu hier naar voor kwam...misschien dat we nu wel een band hebben...maar het kon ook zijn dat ik deze persoon nog zou tegenkomen...ik moest eens erop letten de komende tijd...ik ga dus ook een keer bij haar de kaarten laten leggen, ben ik zeer benieuwd naar...ik vind zoiets wel interessant...

ik ben dus nu wel een stuk relaxter/ontspannen dan vorige week en 2 weken terug, want toen zag ik het bos niet meer door de bomen....

Spaatje...hoop op goed nieuws van jouw kant!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

pffff vandaag is het twijfelen begonnen hoor. Tot gisteren had ik daar geen last van. Vandaag een drukkend gevoel in de onderbuik dus ja gelijk weer de alarmbellen. pfffff dag 9................................ Ik ga straks maar lekker een bakkie doen op mijn werk. Ze leven altijd zo mee en heb ook een sterkte kaartje gehad, zo lief. Dus even mijn neusje laten zien en heb ik gelijk weer wat afleiding!!!!!!!!!!

Nico het gaat goed met het huis hoor. Donderdag krijgen we de sleutel dus ben al van alles aan het klaarzetten en kopen. De emmers met sopspulletjes, wc papier (heel belangrijk!!) koffie, thee en koeken liggen al klaar om met het eerste ritje er naartoe mee te gaan. Dat zijn de eerste levensbehoeften bij een verhuizing.

Alleen jammer dat verhuizen zo veel geld kost, ook als je denkt het goedkoop te willen doen, gaat het toch altijd veel kosten. Ach het hoort erbij en we willen er toch ook een beetje fatsoenlijk bijzitten ook al is het maar voor een jaar of 2.

fijn dat de reiki- behandeling zo is bevallen. Dat het je maar mag helpen en de volgende keer je wens uit komt!!!!!

Liefs

Geplaatst

Hei!

ben erg benieuwd naar nieuws van spaatje. Zou het zou het???

Babeth, thanks voor de uitleg, ben weer helemaal bij. Veel succes met deze cryo. Wat ongelooflijk goed dat jij zo assertief bent naar het ziekenhuis toe, wel jammer dat dit nodig is. Denk dan aan degenen die niet zo goed weten hoe alles gaat en daardoor een kans missen of niet optimaal benutten.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Vanmorgen om 4:30 getest....negatief nog geen menstruatie...of het wat zegt geen idee...baal wel (stevig)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden