Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Zara, HEEL VEEL SUCCES VANDAAG!

@ Henne, sluit mij aan bij de opmerking van Sab. Hier de tp ook op dinsdag en zaterdag pas echt een duidelijke positieve test. Dus duim toch nog voor je. Al geloof ik wel dat je je eigen lijf kent hoor. Maar een foto van J in de sloot is iets om naar uit te kijken!

@ Spaatje, alles goed gegaan in L'dorp? Las ergens dat je binnenkort mag starten?

@ Simba, wat een super foto!

@ Syl-vie, balen van de tent en caravan. Maar moet maar zo denken is materiaal, die val was veel vervelender! Dat je binnenkort maar in rustiger vaarwater mag komen.

@ Guusje, fijn dat ie eindelijk gekomen is, "geniet" ervan en laat het ook weer gelijk de laatste keer zijn (maandje of 9 minimaal niet meer)

@ Witje, een verlate huwelijksreis is er wel een! Heel veel plezier.

@ Nico, tja dat het salaris er al weer door is, daar kan ik niets voor je betekenen. Maar wat een sportactiviteiten bij telkens, pfff.

@ Ivfco, maakt het hardlopen al dat je de omgeving een beetje leert kennen? Al zal je wel merken dat het erg heuvelachtig is ;-) Maar goed, weet niet wat je gewend was in China. In april ook weer starten!

@ de rest, sorry maar na 5 pagina's lezen is het mij even ontschoten.

Nico, je vroeg hoe het met mij gaat. Gisteren besloten dat ik een 5 daagse cursus voor mijn werk nu niet ga doen. De eerste 3 dagen zijn in deze "fantastische" 12-weken periode. Heb in die periode al 2 (1-daagse) cursussen staan en een week vakantie, waardoor ik al krap in de tijd zit om mijn gewone werk nog te kunnen doen. Heb te maken met wettelijke termijnen, dus zit daar geen rek in. Kortom besloten om aan mijzelf te denken! En tevens besloten om mijn baas wel op de hoogte te brengen dat ik (ook al is het pril) zwanger ben. En dat voelt goed, was een fijn gesprek en kweek in ieder geval begrip voor eventueel snipperuurtjes in deze periode. Heb gisteren ook de verloskundige weer gebeld en ook dat voelde goed. Er staat nu een echo afspraak voor 21-4 inclusief de intake en ik krijg dan nog een extra echo ingepland. Kortom echo met 7 weken in kliniek, met 8 weken (vk) en dan nog een extra just for sure (vk), dus mag niet klagen. Al heb ik met die echo's een haat-liefde verhouding gekregen, maar goed dat krijg je als het misgaat zonder tekenen.

Oh, zie nu dat ik echt niets gezegd heb over hoe het met mij lichamelijk/geestelijk gaat. Woensdagavond te lang staan koken waardoor ik daarna last van mijn buik kreeg. Dus daarna relaxed op de bank. Donderdag ook nog last van gehad en met een collegaatje over gesproken en die zei zal je baarmoeder wel zijn. Is aan het oprekken. Nu weet ik dat ik daar verklevingen heb van de endo, dus hou het daar wel op. Maar toch even vervelend. Voor de rest gaat het goed hier.

Geplaatst

hee dublin!

Leuk om even van je te horen en wat fijn dat het allemaal goed gaat! Echo's ingepland, cursus afgezegd, aan jezelf denken: heel goed allemaal!!!

Wat betreft die heuvels: ppfff, jaaa, das echt wel zwaar! We zitten nu nog in een hotel in Macroom, dus die omgeving ken ik inmiddels :-) Straks naar een apartementje in centrum cork, dus dan ga ik die omgeving leren kennen. Dan op 1 mei door naar ons huis!

Meid: geniet ervan! Straks lekker weekend!

Geplaatst

vraagje: ik heb morgen iedereen uitgenodigd voor een borrel vanaf 8 uur 's avonds. Dan kan ik toch iedereen wel aan de drank zetten en de koffie met taart overslaan? Vind dat altijd zo'n gedoe met bordjes en koffie en thee. Of is dat heel lomp?

Geplaatst

Uhm... denk dat sommige mensen toch wel koffie verwachten op dat tijdstip... Sommigen eten laat in het weekend en gaan dan beginnen bij jou met een bakkie. Sorry, maar je vroeg het. Kun je niet een paar kannen neerzetten, paar lekkere koekjes of petit fours erbij en iedereen zelf laten pakken? En dan om 9 uur opruimen, te laat is te laat...

Geplaatst

Goedemorgen dames

Nico ik moest erg lachen om je zumba les terwijl je die knappe gespierde vent in het vizier had.....haha en jij denkt vast dat nietmand het in de gaten had.....right

Ivfsh, fijn dat jullie nu naar een tijdelijk eigen stekkie kunnen en weer zelf kunnen gaan koken, ik vind het zo knap om te lezen hoe jullie dat kunnen zo lang, ik heb nl als ik op vakantie ben echt na een week of 2 het verlangen naar mijn eigen huis en eigen dingetjes.

Syl, wat geslapen vannacht?

Henne, ik hoop dat je de dag een beetje doorkomt vandaag, zal pittig zijn maar ik duim voor je en heb hier brand nog steeds iedere dag een "algemeen" kaarsje, voor iedereen die het maar gebruiken kan

Zara, hoe gaat he met jou? jij hebt natuurlijk al bloed laten prikken???

Esther, ik hoop dat je een mooie eerste fm hebt gehad!

jeetje Roestvlek, jullie zijn natuurlijk inmiddels thuis, pffff hoop dat de schade "beperkt" is gebelven en dat er geen persoonlijke dingen van emotionele waarde verdwenen zijn!!! maar het idee op zich al dat ze binnen zijn geweest zeg....sterkte!!!

Ik heb een wat rotnacht gehad, ik werd wakker omdat ik echt pijn voelde helemaal onderin, meer bij mijn schaambeen. Omdat ik er wakker van werd schrok ik wel, toch blijven liggen en gelukkig kon ik mezelf gerust stellen, ik had geen krampen, het gevoel van weeën en het zat ook echt onder mijn baarmoeder zeg maar.

Maar ja, de rest van de nacht voelde ik de kleine niet, ook niet als ik van zij veranderde.

Uiteindlijk tegen de ochtend nog een uurtje of wat in slaap gevallen, maar van te voren echt even overwogen om wel of niet aan de bel te trekken...toch besloten om even af te wachten, mede omdat de echo+s zo goed zijn en de meting maandag ook nog top was.

inmiddels gedoucht en terwijk ik hier mijn boterham eet voel ik weer bewegingen, pfffffffffffff

natuurlijk even op internet gekeken hoe ik dat gevoel van vannacht kan verklaren maar het heeft echt met banden en bekkenpijn te maken blijkbaar.

Was schrikken maar ben weer blij dat ik het voor mezelf wat kon relativeren en niet direct in de stress schoot, en voor mijn man want die kon ik ook gewoon laten slapen en heeft ie hard nodig.

Geplaatst

Bongi, crazy birds, snuiven, frietpannen om 11 uur s avonds, vlammetjes van pasgetrouwden en een diepvriesinhoud waar de snackbar jaloers op is, warme hete Hyves??? Dacht dat ik ver heen was. ;-) Niet vervelend bedoeld hoor. T is 1 april vandaag. Grapje moet kunnen toch. Vandaag moet je verder toch geen zinnig woord van mij verwachten.

En Elinorac troost je, ik heb ook geen iphone en heb ook echt geen talent voor alles wat digitaal is. Eigenlijk voor alles waar een stekker aan of een batterij in zit...

Bongi, banga en bingo. Geweldig Nico! Kan zowaar even lachen door de spanningen heen. En ben je al bijgekomen van je knappe gekleurde man?

Henne, waarom denk je dat het mislukt is? Heb geen ervaring met vroeg testen maar voor mijn gevoel ben je nog te vroeg. En wat bedoel je met oorzaken? Als iemand op de hoogte is van wat wel en niet te doen, ben jij het wel! Toch heel veel sterkte gewenst maar hoop nog steeds dat je het niet nodig zal hebben.

Dublin, doe je het wel een beetje rustig aan? De pijn die je omschrijft herken ik van de vorige keer. Of het toen van de endo is geweest of van het oprekken van de baarmoeder weet ik niet maar vervelend is het wel. Heb je verder al verschijnselen?

Ivfsh, al weer sporten vandaag? Echt goed van je! En daarna nog verhuizen dat is ook al topsport. Succes met alles.

Syl, ben jij al een beetje bijgekomen? En is de frietpan nog aan gegaan?

Ik denk dat ik zo'n drie kwartier bij jou vandaan zit. En vannacht was het hier inderdaad weer erg winderig. Maar morgen wordt het super!

Overigens sluit ik me ook aan bij de frietjesclub. Mijn favo is frietje joppiesaus met bitterballen. En bij die bitterballen doe ik dan wel tomatenketchup...

Vanmorgen was ik veel te vroeg bij het lab. T was nog niet eens open. Had me voorgenomen om half uur na openingstijd te gaan omdat het dan niet meer zo druk is maar was al vroeg wakker. (hoe zou dat nou komen?) Bloed ik geprikt en als de verbinding tussen Nederland en België goed is, word ik tussen 2 en 4 gebeld. Weet echt niet wat ik er van moet denken. Dit is mijn eerste keer zonder Utrogestan en merk dat ik door de Utro gelijk veel meer voelde. Eergisteren natuurlijk enorm misselijk opeens. Ook wel steeds koud (was bij mijn vorige zwangerschap die helaas verkeerd is afgelopen) maar kan nu ook door de temperatuursovergang komen. Verder gevoelige (.)(.) en gerommel/krampjes/pijn in mijn buik maar dat is hetzelfde als voordat je ongesteld wordt. Weet het dus echt niet en hoop dat de telefoon maar snel gaat.

Wil jullie trouwens ongeacht de uitslag alvast wel heel erg bedanken voor jullie support en lieve woorden. Doet me erg goed!

Geplaatst

AAH zara, wat spannend. Hoop dat je snel gebeld wordt met positief nieuws.

Henne, jouw drie-puntenplan van aanpak klinkt erg goed. Wat ontzettend jammer dat het blanco bleef vandaag.

Ivfsh, 1 mei in je huisje, ik heb er overheen gelezen denk ik, je hebt iets gevonden naar je zin?

Babeth, apart, ik had vannacht precies hetzelfde. Eerder op de avond (net tijens het avondeten) was ons manneke aan het joggen. Auw auw, zo hard. En snachts werd ik wakker van enorme pijn in mijn schaambeen en harde buiken. Ondanks dat er geen reden voor is was ik meteen bang. Maja, sochtends voelde ik hem weer dansen en de pijn trok weg.

Ik ben gisteravond al om 19.30 in bed gekropen en vannochtend om 6 uur eruit gegaan. Dat heeft me goed gedaan. Oh, mijn man komt nu thuis, gaan we lekker wandelen, het is plusgraden en zon zon zon.

Geplaatst

Nico, fijn dat het gesprek zo goed is verlopen. Ik vind het erg goed dat ze het eerst willen proberen met een andere 'coctail'.

Geplaatst

Zara wat spannend zeg!!!! in ieder geval komt dat wat je voelt niet door de utro, zeg ik ben het even kwijt maar heb je een tp gehad van een cryo of een verse?Ik heb bewondering voor je dat je puur een bloedtest kan afwachten, knap hoor!

gevoel van een naderende menstruatie had ik ook iedere keer bij de zwangerschappen dus dat kan ook zeer zeker positief zijn, zet ´m op!!

Fren, wij hebben juist de ervaring dat velen niet meer echt gebak hoeven, soms wel koffie, gewoon 1 bakkie meestal

Ik zet meestal voor de liefhebbers was petitfours op tafel, toch iets zoets en niet gelijk een halve maaltijd.

Geplaatst

Dank je wel Ursela, voor jou ook een spannende nacht geweest!

Zon, waar woon jij? Hier geen zon te bekennen.

Babeth, ik heb een cryo-tp gehad van 2 cryo's. Alleen waren ze nog niet volledig doorgedeeld.

Geplaatst

Zara, spannend hoor! Hoop dat je snel weer waar je aan toe bent, maar het klinkt goed zo toch?

IVFSH, vandaag naar tijdelijk appartement, heerlijk weer zelf koken, succes vandaag.

Babeth, jeetje, wat schrikken zeg. Maar fijn dat je nu gerust gesteld bent en dat je de kleine meid weer voelt.

Fran, mmmmm, 20 uur is een beetje op het randje. Wat had je op de uitnodiging gezet? Ik kan me voorstellen dat sommige eerst een bakkie willen doen.

Dublin, afspraak bij de vk gemaakt, en echo’s gepland. Spannend allemaal hoor! En kan me voorstellen dat je een haat-liefde verhouding hebt met echo’s. Maar de komende echo’s is wel heel bijzonder.

Henne, lastig allemaal hoor, weer geen streep. Maar aan de andere kant ook nog geen bongi. Houden zo, en houd de moed er in.

Hier enorme last van mijn rug (van de bongi) ik weet niet hoe ik zitten, liggen of staan moet….. Paracetamol doet wel een beetje z’n werk, maar het is nog niet alles. Pfffffff

Geplaatst

Spannend Zara, ongi en zw gevoel kan heel dicht bij elkaar zitten. Wij zitten in Scharendijke, en ja het waait nog steeds.

Babeth wat een rotbacht, gelukkig heb je je kleine meid gevoeld.

Fran de ene wil wel koffie en de ander niet maar ik snap het gedoe met kopjes rommelen.

Geplaatst

Sylvie, de verschijnselen lijken wat mij betreft ook enorm op elkaar en daar komt bij dat ik ook echt bang ben. Je wil jezelf beschermen tegen de klap en merk dat ik ook al weer vooruit loop. Stel dat je wel zwanger blijkt. Vond de twee weken tussen de boodschap dat ik zwanger was en de echo erger dan deze twee wachtweken.

De angst dat het weer mis zal gaan. Herkennen jullie dat of denk ik gewoon teveel na?

Pff... let vandaag maar niet op mij meiden.

Geplaatst

Oh en Fran, ik wil wel heeeeeeeeeeeeeeeel graag koffie maar mag niet. Bij een slecht nieuws telefoontje ga ik eerst 1 liter koffie drinken en daarna een grote friet met joppiesaus en bitterballen eten.

Guusje, beterschap! Neem je 2 paracetamol's gelijk in? Werkt bij mij meestal beter dan ééntje.

Geplaatst

hoi meiden

net even bij de bakker geweest en alvast gaan tanken, ik ben echt erg, rijd de tank altijd tot de laatste paar liters leeg.....maar goed, wil wel meteen in de auto kunnen springen indien er iets aan de hand is.

Dublin, wat fijn dat je toch al weer grote stappen ondernomen hebt zoals het inlichten van je werkgever en de gemaakte afspraken bij de vk! fijn dat het goed voelt ondanks de ellendige ervaringen.

Wel mooi om te lezen hoe dames die toch aan hun werk verknocht zijn op bepaalde mometen eecht zichzelf voorop kunnen stellen, ik weet uit ervaring dat dat niet altijd even makkelijk is zeker ook omdat men op het werk dat niet van je gewend is.

Zara, wat spannend met de 2 cryo´s , lekker dat het verder ook hormoonvrij gebeurd is!

Syl als ik je bericht lees over dat waaien.....ik vind het altijd erg lekker aan zee, al ben ik er maar een dagje geweest dan voelt het al als een korte vakantie zeg maar maar mijn man wordt echt altijd gestoord van die wind, hij heeft er zo´n hekel aan en de hond die wordt dan echt helemaal dol.

het is erg, ik zit nu al weer te bedenken wat we vanavond gaan eten, ik heb een kant en klare aardappelgratin uit de oven van de week meegenomen, groenten worden denk ik worteltjes en rode kool en wat vlees betreft, ik denk dat ik toch maar eens een lekker stukje ga bereiden voor mijn man, die is de kip(filet) en het gehakt een beetje beu haha.

Zal wel weer commentaar krijgen op de combi maar heb er zin in.

Geplaatst

Hmm.... warme Hyves.... dan moet ik ook maar komen op 16 april. Daar ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar...

Zara... Ik hoop voor je dat je vanmiddag een mooi bericht krijgt!!!

Babeth... dat is even schrikken. Fijn dat jejezelf gerust kon stellen.

Volgens mij hebben we nu 6 zwangereen, en wie weet, vanmiddag 7!!

Fran, om 20.00 is het toch voor veel mensen nog koffietijd. Wij zelf doen nooit aan taart, wij halen gewoon wat luxere koeken in huis. Die kun je daarna nog makkelijker opeten, dan erstanten taart. Die moet je toch al snel weggooien, en das zonde.

Geplaatst

Guusje, toen ik nog jong was (haha) nee zo rond de 16 , auwa dat is toch 20 jaar geleden.... had ik nogal eens flinke last van de menstruatie, bij mij hielp de ibuprofen toen erg goed. Misschien het proberen waard? of anders inderdaad 2 paracetamols tegelijk,

Wellicht nu pijnlijker/heftiger omdat je cyclus langer was?

beterschap!!!!

Geplaatst

zara, drink jij helemaal geen koffie tijdens de wachtweken? Dat ded ik wel de vorige keer. Ik stop eigenlijk alleen met de filet americain (ben ik aan verslaafd!!) en de drank...

Op de uitnodiging stond een borrel. Ik zie het wel, maar ga inderdaad geen taart maken/kopen, ik zet een lekkere schaal soesjes op tafel. Goed idee!

Babeth, schrikken meis! Gelukkig toch alles goed.

Henne, weer een blanco test... wat klote allemaal. Hou je taai!

Geplaatst

aleve tegen menstruatiepijn... 2 om mee beginnen, en binnen 8 uur, NIET die 8 uur afwachten, de volgende...

Helpt (hielp) bij mij stukken beter dan twee paracetamol.

Geplaatst

Oh Zara hopelijk bellen ze je snel. Duim Duim Duim.....

Babeth wat ontzettend schrikken zeg vanacht. Houdt het dan nooit op met dit soort dingetjes?? Waarom kan het nu niet verder rustig verlopen zonder stresspieken. Gelukkig voel je je meisjes weer lekker rondzwemmen.

Op het werk ging het goed vandaag. Voel we mijn buik dus vanmiddag maar lekker op het gemak doen. Even op de koffie bij mijn vriendin. De kleine was gister middag laat weer thuis en gaat gelijk maandag onder het mes voor buisjes in zijn oren en verwijderen van de neuspoliepen. Het arme manneke. Maar het is nodig.

Geplaatst

Ik ben ook al aan het koken, groentesoep en stoof lees met rode wijn. Alleen is het peperpotjr erin gevallen dus heeeeet!

Zara tuurlijk zit de schrik erin als je weet dat het mus kan gaan. Na een positieve test begint het getress pas echt.

Geplaatst

@ Meiske74, Klopt dat het moeilijk is als je werk 't niet van je gewend is. Maar op het moment dat ik het uitleg richting mijn leidinggevende dat dit voor mij echt moeilijke weken zijn, kan hij eventuele afwijkende reacties van mijn kant begrijpen. Lees: ik vind dit K..weken en heb dan niet altijd zin om mooi weer te spelen. Al merken ze er op mijn werk vrijwel niets van. Maar goed heb ook in december mijn collega's laten inlichten toen ik de curettage had, scheelde enorm toen ik weer terugging naar mijn werk. Is echt wel wat anders dan een griepje. Mag wat dat betreft echt niet klagen met mijn werk.

@guusje, wat balen dat je zoveel last heb. Voor mij hielp naproxen heel goed, kreeg ik al jaren voor mijn pijnlijke menstruaties en voordat uberhaupt bekend was dat ik endometriose had. Net zoiets als de Aleve van Simba en neem idd voordat de tijd voorbij is de volgende in. Lekker warm kruikje of warm bad wil ook wel de pijn verlichten.

@Zara, zit hier nog hard voor je te duimen hoor! Hoop dat je telefoontje snel komt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden