Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, Zara gelukkig is je man wel op de hoogte, sorry moet er even om grinneken.....

Veel plezier vanaovnd.

Guusje doe de bongi dans van Nico :happydance:

Roestvlek jullie zouden toch uitslagen krijgen van je man? Is dat goed afgelopen.

Het is heel vies weer bah, regent aan een stuk door.

Zara ik las net nog dat mensen die weining slapen ook veel moeite hebben met afvallen, dat klopt helemaal. Ik ben een schijterd met slaapmiddel maar misschien moet ik het toch een s proberen.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Martha, wat erg voor jullie. Het moet al zo moeilijk zijn om in je maand te zitten waarin je eigenlijk was uitgerekend en nu dit er nog bij. Klap op klap. Vind het zo erg voor jullie en wens je enorm veel sterkte toe en natuurlijk een hele dikke arm om je heen. Wat kan het leven toch oneerlijk zijn...

Geplaatst

Lieve Martha, ik had ook al gereageerd via FB, maar ook hier nogmaals heel veel sterkte! Hoeveel ellende kan een mens hebben... Bah.

Hug, Caroline

Geplaatst

Nou, bij mij klopt dat ook Sylvie, slecht slapen in tijden van stress en moeite met afvallen. Zelfs dat hardlopen helpt nog niet... Grr... frustie. Ga het walvisjeszwembad van Sandra wel zoeken. ;-)

Jaja, manlief is wel op de hoogte hoor. Heb ik trouwens ook nog ff aan gedacht om het niet te zeggen want die krijgt er ook zoveel stress van...

Maar vertellen jullie het wel aan meerdere mensen? Wij hebben dat de eerste poging wel gedaan maar toen dat dus foute boel bleek te zijn, had ik best moeilijk met al die telefoontjes op de uitgerekende dag. Had zelfs huilende mensen aan de telefoon en dan heb je het zelf al zo moeilijk. Wist gewoon niet wat ik er mee moest. Daarnaast heb ik heel vervelende ervaringen met mijn werkgever. Die heeft het bericht nog net niet op tv laten uitzenden maar verder heeft hij het behoorlijk verspreid terwijl ik m op het hart had gedrukt het tegen niemand te vertellen.

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Wat een mixed emotions hier vandaag zeg....

Henne: meid, ik hoop dat je te vroeg bent geweest met testen! Super balen dat je je zo positief voelt en nu met een witte test in handen staat. Wat betreft dat 'dom' voelen: ik denk dat jij je eigen lichaam heel goed kennt en donders goed weet of er wel of niet iets gaande is (geweest). Nu weer een paar dagen door zien te komen en dan weer testen: ik blijf hier duimen!!!

Martha: wat een vreselijk bericht! Mijn gedachten zijn bij je, ik hoop van harte dat hij hier goed van zal genezen. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, jullie hebben zoveel te verwerken gekregen de laatste tijd. Wat je zegt over je uitgerekende datum kan ik me ook helemaal voorstellen: je had nu zo graag in een hele blije en positieve periode in je leven willen zitten. De werkelijkheid is nu heel erg hard. Leun maar lekker tegen Jan aan en weet dat wij hier met je meeleven!

Nico: fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad! Ben ook erg blij te lezen dat ze het zien zitten om nog een keer zelf ivf te doen. Kan me voorstellen dat je dan echt het gevoel hebt alles te hebben geprobeerd. Ik wist trouwens niet dat Geertgen met Genk samenwerkt. Ik dacht dat dat eindhoven was in het verleden? Ik ga dd vandaag ook bellen om een eens orienterend gesprek te hebben. Ben zelf meer aan het lezen over IMSI, als dat toegevoegde waarde heeft, gaan we denk ik toch eens in DD proberen.

Sandra: lekker zwemmen vandaag: heel goed! En die buik trots showen hoor in je badpak!

Zara: lekker dagje vandaag. Zo gaan de wachtdagen sneller om. Hopelijk krijg je morgen een goede bloeduitslag!!!

Sylvie: inderdaad, doe mij maar een fijne tuinman als ik overdag thuis zit, haha, wel beetje good looking ;-)

Raad eens wat ik ga doen: yep, weer rennen! Eens benieuwd hoe lang ik het vol ga houden, maar ik wil nu echt minstens vier keerin de week gaan sporten. Er moeten echt een paar kilo af!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Ooh Zara dat zijn nare dingen idd, alsof het nog niet moeilijk genoeg is en huilende mensen aan de telefoon??? En wat een l*l van een werkgever zeg.

Bij ons weet bijna iedereen het zelfs onze werknemeers omdat ik best afwezig ben tijdens een behandeling of nogal onaardig kan zijn.

Hier gelukkig niet te maken met opdringerige mensen maar dat hoeven ze ook maar 1 keer te proberen bij mij.

Geplaatst

Ivfsh Geertgen werkte in het verleden ook samen met Eindhoven maar door een conflict over het ruilen van eicellen voor sperma, geloof ik ,is die samenwerking beiindigd.

Volgens mij weet Caroline daar meer van.

Doe er dan ook maar een poolman bij hoor!

Geplaatst

Sandra, bij ons in het zwembad lopen (zwemmen) genoeg walvisjes rond (inclusief ikzelf) zonder dat ze zwanger zijn, dus who cares? Ben vanmorgen ook weer geweest, voel me altijd heel lekker erna. Succes! Wel even een verslagje hier hoe het was he?

Uhm... dat ben ik niet hoor Syl, ben nog nooit bij Geertgen geweest (al is de eigenaar de oom van mijn beste vriendin), alleen een keer langsgereden op de terugweg van de dierentuin.

Geplaatst

Haha alleen een keer langsgereden op terug weg van de dierentuin, nee dan zit ik helemaal fout, sorry.

Is ook alweer een tijdje geleden dat ik dit gehoord had.

Geplaatst

Zal ik wel gaan poetsen of niet gaan poetsen, wel gaan poetsen of niet? Pff... de helft van mijn kledingkast ligt ook nog over de vloer. Die was ik gister aan het opruimen en toen werd ik misselijk. Heb er eigenlijk zo geen zin in maar zaterdag wordt het mooi weer, morgen ben ik tot niks in staat en kan ik niet eens stofzuigen want dan hoor ik de telefoon niet dus vrees met grote vreze dat het toch nu moet. Bllllllleh

Geplaatst

Martha, wat enorm heftig allemaal zeg! Ik leef met jullie mee.

Geplaatst

zara, ff een uurtje hard doorwerken, dan is het meeste weg en ziet het er voor het oog weer goed uit. Dat is mijn manier van poetsen/opruimen :-). Na dat uurtje voel je je weer een stuk beter over jezelf en kun je lekker leuke dingen doen!

zoooo, dat was de preek van IVFSH die wilde gaan rennen, maar nog steeds achter de computer zit :-) Over die computer gesproken: lang leve de verzekeringsmaatschappij en het verhuisbedrijf. Gezamenlijk hebben ze een nieuwe iMac vergoed. Zelfs de nieuwprijs hier in ierland, die veel hoger ligt dan wat wij destijds voor onze iMac in Hong Kong hebben betaald. Vind het niet meer dan eerlijk dat ze dat doen, maar had het niet verwacht. Verzekring heeft aankoopbedrag vergoed en verhuisbedrijf het resterende bedrag. Das toch weer fijn, gaan we in elk geval niet zelf de boot in.

Nu ga ik echt rennen: tussen de grijze wolken schijnt nu namelijk even de zon!

Geplaatst

Zara even idd er tegenaan, ik moet zeggen dat ik deze week smokkel omdat wij bijna niet thuis zijn geweest en het nog schoon is.

Ivfsh dat is heel netjes van ze vooral omdat iets van de verzekering krijgen nogal eens moeilijk kan gaan.

Ik kom net binnen met een verregend hondje dat helemaal geen zin had om te wandelen.

Geplaatst

Mart wat een verschrikkelijk nieuws. Alsof jullie nog niet genoeg op jullie bordje gehad hebben. Heel Heel Heel Heel veel sterkte in deze zware en moeilijke tijd. Hopelijk trekt het nog een beetje bij en kan je vader in ieder geval zichzelf weer kan uiten. Het zal een lange en zware weg zijn, maar jullie zijn zo'n hechte fam. Heel begrijpelijk dat je niet komt de 16e. Dikke Digi Knuf.....

Geplaatst

dat begint om 12 uur en zit serieus te denken om het vanwege het weer naar morgen te schuiven. Hmmm moeilijk, trek denk toch de stoute schoenen maar aan en spring op de fiets en ga even dobberen. Ik weet zeker dat ik me daarna een heel stuk beter voel dan nu.....

tot straks!!

Geplaatst

Nico, wat heerlijk dat jullie met een goed gevoel gister weg zijn gegaan.

Henne, je had zo graag een posi test willen hebben, wat logisch is, wellicht toch iets te voreg geweest? Ik hoop uiteraard dat je later wel een posi test hebt. De 1 hoopt geen bongi te krijgen, en de ander zit maar te wachten..... Wat kan het vrouwenlichaam toch raar doen.

Ik heb het idee dat de bongi er toch aan zit te komen bij mij, vandaag last van mijn onder rug. Ik wacht het nog even af, en anders morgen toch maar bellen. En ik wil het ZOOOOO graaag (te erg voor woorden) want dat kan ik gaan aftellen naar eind april/begin mei.

Geplaatst

jeetje Martha...had laatst nog gereageerd op fb op een berichtje dat over je vader ging......daarna helaas niet meer gekeken en dan dit berichtje...echt wel even schrikken...zeker omdat het er goed uitzag...nou meissie...het zit jullie idd niet mee wat dit betreft...een dubbel beladen week...

van mij voor jou/jullie...een hele superdikke megaknuffel....:knuf::hugs2::blowkisses:

dat je er de 16e niet bij kunt zijn is heel begrijpelijk!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 21 april uitgangsecho, eind april voor 2e poging

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Denk eind mei?

Behandeling

Henne: cryo poging, tp 22 maart

Esther: 24? maart start 6e icsi

Rubster: Terugplaatsing op 30 maart

IVFSH: 11 april echo voor cryo tp, waarschijnlijk op donderdag 14 tp (als ze goed ontdooien!!)

Zwanger

Simba: 30-3 Pretecho

Witje: 04-4 20 weken echo, met 20 weken 2 dagen

Laika: 6-4 intake verloskundige en nekplooitimeting (12w)

Babeth: 12-4 controle met 22w1d

Dublin: 14-4 1e echo (met 7w)

Ursula: Mei, controle vk

Geplaatst

Henne, ik hoop dat je echt te vroeg hebt getest en blijf nog voor je duimen! superklote van die stomme witte test, we weten allemaal hoe het voelt... verschikkelijk...maar laten we de laatste dagen nog even de hoop houden! Moeilijk om de troostende woorden te vinden want die zijn er uiteindelijk niet... gewoon niet eerlijk...

IVFSH, wat goed van je! Blijf doorzetten en over een paar weken heb je een heel erg mooi resultaat! Een strak bikini lijf voor de zomer :-)

MArtha, ontzettend verdrietig... sterkte en hopelijk vind je de kracht om deze komende zware tijd door te komen. Ik wens je heel erg veel geluk.

Sylvie, lief van je dat je het nog weet... vanmiddag worden we gebeld... ben zelf nog niet helemaal gerust erover maar laat manlief niets hierover merken... geen onnodige stress veroorzaken....maar gisteren naar het banen zwemmen in het hotel...heb ik even naar zijn wondje gekeken en voor mijn smaak verheeld het niet goed... het is echt een diep gaatje nog... naar het eten terug naar de kamer...kwam er ook nog eens bloed uit het wondje... echt van geschrokken en ben er helemaal niet blij mee... wil toch dat ze er even naar kijken... nog een paar uurtjes en dan weten we hopelijk meer..fingers crossed...

Tot later! En sterkte Henne & Zara met de laatste lootjes...

Geplaatst

Bedankt voor de preek Ivfsh! Inmiddels ben ik boven, op de badkamer na, klaar. Nu even pauze om te eten en wat bij te lezen en dan de badkamer en misschien beneden.

Ben jij al lang aan het hardlopen? Ik ben zo'n zeven weken geleden gestart. Merk dat mijn conditie al wel verbeterd maar gewicht blijft nog gelijk.

Goed nieuws trouwens van je IMac!

Henne, heb je alweer wat van je positiviteit terug kunnen vinden?

Guusje, bongi, bongi!

Roestvlek, sterkte met je man. Hopelijk mag het meevallen!

Geplaatst

spannend roestvlek, wachten op het telefoontje. Als ze het diep weggesneden hebben duurt het ook lang voordat het heelt. De wond groeit dan van binnenuit weer naar buiten dicht en dit kan lang duren.

Hier gezwommen hoor. Was best lekker, maar ben echt helemaal gesloopt nu, net nog wat gegeten dus zo maar even lekker gestrekt op de bank... voel mijn spieren en schaambeen goed, nu maar hopen dat ik het niet geforceerd heb....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden