Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mij eten was een boterham met appelstroop en veel moeite. Vanmiddag zo misselijk dat ik ziekenhuis gebeld heb. Na overleg bij huisarts zetpillen gekregen. Nog niet fit, maar wel beter. Ook erg zere schouders, kan alleen op m'n rug liggen, bah. Morgen hoop ik beter.

Sab beterschap.

Fran: loslaten, het loopt sowieso in de soep. Ah, soeprecepten dus voor de stimulatie fase!

Kan niet meer typen, tot later

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ken je dat gevoel, van het niet even niet meer zien zitten?

Ken je dat gevoel, zeker te weten dat het nu gelukt is?

Ken je dat gevoel, dat je er nu echt mee gaat stoppen?

Ken je dat gevoel, dat je doorgaat tot het gewenste resultaat?

Ken je dat gevoel, dat je het prikken en het spuiten zat bent?

Ken je dat gevoel, iets te voelen wat je nog niet eerder voelde?

Ken je dat gevoel, dat de mensen heel dichtbij je niet begrijpen?

Ken je dat gevoel, die speciale dames die op al jou vragen antwoord hebben, die weten wat jij voelt zonder dat je het hoeft uit te leggen, die er altijd zijn zelfs midden in de nacht, die je het gevoel geven dat je niet alleen bent, maar die precies weten dat het soms zo voelt.

Herken je dat fijne gevoel

Geplaatst

Thanks spaatje, ik herken dat gevoel zeer zeker!

Zit te wachten tot ik kan spuiten, dan lekker naar bed. Vin ligt er al in, moest m half 5 zn bed uit om zn moeder van schiphol te halen...

Henne, hoop dat je lekker slaapt en je morgen al iets beter voelt.

Geplaatst

Ja, wilde nog een kwartiertje wachten, souit normaal om 10 uur, soms iets later, dus dan hou ik een grens van een half uur voor en een half uur na 10 uur aan.

Geplaatst

En dan het heerlijke vooruitzicht naar bed te mogen ;-) ben alleen thuis mannetje is sporten, ga er ook lekker vroeg in denk ik....

Geplaatst

Spaatje heel herkenbaar dat gevoel. Past heel goed hier.....

Fren slaap lekker straks en Spaatje ook vroeg erin.

Henne fijn dat je iets tegen de misselijkheid hebt gehad en toch iets heb kunnen eten. Hopelijk na een goede nachtrust in je eigen bed morgen weer ietsje beter.

Heb vanmiddag dus toch niet gefietst. Zo rond half 3 pas aangekleed en even naar de supermarkt om de hoek gelopen, was al weer te veel dus de bank moet nog maar even wachten... tot morgen of zo..

Geplaatst

Henne gelukkig weer thuis in je eigen bedje. Morgen misschien een stuk beter voelen na een goede nachtrust.

Nee ik was niet aan het vliegen in de lucht maar op de grond, druk druk druk, veel gedaan voor het bescheiden kleine feestje. Gelukkig nu ook in bed en netjes gedragen met alcohol. J is een ander verhaal die is nog bezig zeg maar.....

Helaas is schoonzusje weer niet gekomen met de baby, gaat niet goed hoor. Schoonbroer ook snel weg want de baby was benauwd maar uiteindelijk niets aan de hand.

Schoonvader gaat redelijk zeg maar. Probeer er morgen langs te gaan.

Nu even uitrusten morgen weer een drukke dag.

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb weinig / geen puf om te reageren maar heb af en toe wat gelezen.

Henne ik hoop dat je vannacht Goed zal slapen, dat zal ook helpen bij je herstel!! Sterkte

Syl wat jammer dat je je schoonzusje en de baby weer niet gezien hebt, komt het door de gezondheid van de kleine of ligt het meer aan haar? Rot in ieder geval!

Ik duik mijn bed in, tot morgen , slaap lekker!

Liefs Babeth

Geplaatst

Ligt echt aan haar, vanmorgen nog gesmst, moeilijk verhaal over voedingen en het ritme van de kleine, laatste fles moest thuis. Daarna had ze andere schoonbroer gesmst over de hond, of die niet te druk was of gevaarlijk??moeilijk moeilijk. Volgens haar had de baby koorts maar er was uiteindelijk niets aan de hand. Ze blijft heel terughoudend en onzeker. Mijn schoonmoeder mag niets, niet eens een flesje geven. Ze gaat niet met de baby naar haar maar wel haar eigen moeder en die mag ook alles. Ze houdt mensen echt op een afstand. Jammer denk niet dat ik ooit mijn neefje over de vloer krijg voor een logeerpartij.

Hier ook slapen, welterusten.

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Spaatje....heel herkenbaar dat gevoel....heb het toch wel met wat traantjes zitten te lezen.

Henne...weer in je eigen nestje...lekker!! Hoop dat je je weer ietsje beter voelt dan gisteren, lichamelijk dan....neem de tijd voor het mentale...je bent een sterke vrouw

Fren...laat het allemaal los...je bent al moe door de hormonen, en dan ook nog werkstress erbij...is nog meer vermoeiend....iedereen weet dat je het beste wilt doen, maar jij gaat nu toch echt wel voor...zondag de eerste fm...succes meid!!

Rubster....vandaag de eerste fm...succes!!!

San....jammer dat het toch niet gelukt is met de fiets te gaan...en dat je wandelingetje naar de winkel toch ook weer net iets teveel van het goeie was...sterkte....lijkt me moeilijk als je veel dingen wilt doen, maar beperkt ben in het uitvoeren ervan...

Syl....leuk feestje gehad...alleen jammer dat je de beeb van je schoonzusje niet hebt gezien en dat je schoonzusje zo beschermend is...hoop dat je je neefje toch wel een keertje krijgt te logeren! Hoop dat het bezoekje aan de schoonvader een lichtpuntje brengt!

Babeth...lekker geshopt laatst toch??? nu flink aan de kinderkamer bezig? hoe ging je shot gisteren??? heb je er veel last van???

sinds vanochtend ongikrampen erbij...gisteravond die zeurderige pijn in mijn onderrug...temp was wel nog hoog...maar heb niet durven testen vanochtend...als ie morgen nog steeds hoog is, dan doen we een test...maar ben zo bang voor dat gat...ondanks dat we het gesprek in DD hebben staan...

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne, fijn dat je eileider bespaard is gebleven en dat je weer thuis bent. Neem je tijd om te herstellen!

Syl, ik zou het gewoon even aankijken en de komende weken op zijn beloop laten. Ik was zelf een enorme haaibaai en hormoonbom de weken na de bevalling. Ik kan me nog herinneren dat ik ons huisje inrende omdat de buurmeisjes op bezoek kwamen en mijn man merel in hun armen legde. Daar kon ik totaal niet tegen, ik wilde de enige zijn die haar vasthield, de hele dag. Ik heb toen echt tranen met tuiten gehuild op mijn bed. Gelukkig had ik van te voren gelezen over dergelijk hormonaal gedrag en kon ik het herkennen waardoor ik dus naar mijn bed vluchtte in plaats van merel uit hun armen te rukken en de buurmeisjes opdracht te geven een douche te nemen met desinfecterende shampoo. (dit laatste wilde ik eigenlijk). Ik was echt vreselijk de eerste weken, kwam er bezoek, sliep merel, wilde ik niet dat ze gingen kijken. Erg he??? Gelukkig ebde dit weer weg en heb ik het geprobeerd 'goed' te maken.

Nico, ik snap dat je enorm bang bent want je zit toch te hopen op dat wonder. Maar niet testen maakt het waarschijnlijk nog erger?

Geplaatst

Oh Syl wat zuur dat je neefje weer niet geweest is. Lijkt me ontzettend zwaar. Zeker omdat je weet dat haar moeder wel alles mag doen en je schoonmoeder niets, terwijl dat haar zo zou opfleuren........

Hopelijk kan je je schoonvader weer een beetje opbeuren, zo belangrijk. Fijn dat het redelijk gaat. Hoelang moet ie nog in afzondering liggen?? Of is dat niet te zeggen van tevoren?? Sterkte in ieder geval.

Ursula ik zie het helemaal voor me, je buurmeisjes onder de douche sturen en schrobben hihi. Mijn vriendin was met haar eerste ook zo berschermend. Is voor jezelf ook heel zwaar lijkt me, altijd maar je ogen overal moeten hebben...

Oh Nico spannend, laat het dan maar doorbreken nietwaar???? Spannend morgen gesprek DD.

Rubster vandaag je fm, hopelijk een mooi druiventrosje te zien.

Fren jij zondag je fm, probeer je te ontspannen. Je kan het toch niet sturen allemaal en al zou je je werk afhebben is er altijd wel een nieuw klusje wat op je ligt te wachten toch?

Tja ik moet zo wel op de fiets richting werk, P heeft de auto mee. Ik wil gewoon weten of het nog een beetje gaat het fietsen, ik weet nu het antwoord al maar wil het ook voelen.......

Geplaatst

ruby, heel veel succes vandaag!

Henne, beetje kunnen slapen? Ben benieuwd hoe je je nu voelt, lichamelijk én mentaal.

Nico, die hoop he... die blijft altijd.

San, beetje rustig aan doen he... niet tegen beter weten in toch op die fiets klimmen!

Syl, ik herken het ook hoor. Mijn broer en schoonzusje kunnen ook zo moeilijk doen. Vooral mn broer zit constant op iedereen te vitten als we met Tijn aan het spelen zijn. In zijn ogen doen we niks goed. Wij hebben in 2 jaar tijd nu welgeteld 1 keer opgepast en toen ging mn broer pas weg nadat hij zelf zn zoon in bed had gelegd. Voor ons restte toen op de bank zitten en wachten tot ze thuiskwamen. Helaas heb je het er mee te doen. Het is hun kind...

Wbt mn werkdilemma; jullie hebben natuurlijk allemaal gewoon gelijk, maar ik vind het moeilijk om mn werk dan dus maar te laten voor wat het is. Te perfectionistisch denk ik en ik wil niet dat collega's 'last' hebben van het feit dat ik veel weg ben. Zucht. Wel lekker geslapen vannacht, lag er om 10 uur in en heb aan een ruk geslapen. Was zelfs voor de wekker wakker vanmorgen, dus ben maar naar mn werk gegaan, half uurtje extra :-)

Vanmiddag leuke afspraak staan: lancering van het tijdschrift JAMIE (Oliver) in zijn restaurant Fifteen. Ben benieuwd of hij er zelf ook is. Vanavond waarschijnlijk de laatste hockeytraining voor ik hoop een jaar!

Kom straks nog wel ff buurten!

Geplaatst

he San...ik hoef vrijdag pas naar DD als we niet positief testen...hihihi...maak het niet nog spannender dan het al is...

hoop dat het fietsen je goed afgaat en dat je niet al te veel pijn daarna zult hebben...

Fren...ik herken het wel een beetje hoor, met je werk en je collega's achter laten met jouw werk omdat je veel weg bent...ik heb dat mn bij het sporten...terwijl ze aangeven dat ze het niet erg vinden...

gelukkig dat je als een blok hebt geslapen..doet altijd wonderen een goeie nachtrust...bij ons was ie voor ons beide gebroken...Jimmy onze kater ging op een gegeven moment boven op mijn hoofd liggen op het kussen...als ik me dus draaide voelde ik altijd die snorharen en vacht kriebelen...en hij is nogal flink, dus hij heeft gewoon de helft van mijn kussen in beslag genomen, de stouterik...hihihi...

vandaag tot half 3 werken...vriend moest al om 6 uur beginnen...werk in de pauze door en haal dat uurtje dan vrijdagochtend effe in...

liefs,

Nico

Geplaatst

Meiden,

Ik ben terug uit het VU. Tsja, het zal een mager trosje druiven worden. Rechts 1 dominante folikel en links een aantal kleintjes. Bloed geprikt en wachten op het telefoontje.

Punctie wordt vrijdag of zaterdag. Ik hoop zelf zaterdag, maar we wachten af.

Spaatje, herkenbare tekst.

Fren, we prikken rond dezelfde tijd. Neem tegenwoordig automatisch waar ik naar toe ga de prikken maar mee. Weet nooit hoe laat het wordt.

Ben het allemaal zo zat. Van mij mag het wel even klaar zijn. Misschien is het allemaal te snel achter elkaar.

Kijk al wat we gaan doen na deze behandeling. is dat erg. Want het kan toch ook een keer wel goed gaan???

Vanavond worden mijn nageltjes gedaan en waarschijnlijk mijn benen ff harsen bijmijn vriendinnetje van de schoonheidssalon.

Nico, werk ze. Mijn man gaat er elke dag om half 4 uit. Dus weet wat het is om vroeg wakker te zijn.

Henne, hoop dat je lekker geslapen hebt in je eigen bedje.

Geplaatst

Lieve meiden,

Nog even op de valreep een kort berichtje.

@Rubster, heel veel sterkte en succes met de punctie a.s. weekend! Misschien niet veel eicellen maar laten het dan alsjeblieft wel gewoon héél goede zijn!! Ik duim voor je!

@Fren, ook jij heel veel sterkte en succes. En ja, herkenbaar, werk loslaten en je nu even richten op jezelf. Dat schuldgevoel knaagt... Ook al wordt er niets vervelends van/over gezegd, je voelt het zelf wel zo! Let go, let go....;-)

@Henne, langzaam de komende tijd opknappen en ben vooral lief voor jezelf! Laat je niet haasten door wie of wat dan ook. Jij bepaalt het tempo waarin je opklautert na deze heftige tijd. Sterkte samen met je lief!

@Babeth, als ik over 2 weken terug komen wil ik gewoon héééél graag lezen dat je bijna 30 weken bent!! Rustig aan blijven doen en koester dat kleine meisje in je buik.

@Nico, spannend.... Ik hoop dat die hele afspraak in duss niet nodig is;-) Wat zou dat een geweldig goed nieuws zijn. Ik duim voor jullie!

@de rest, manlief wordt nu erg ongeduldig;-) We moeten zo naar de bus lopen (hahaha dat zal er uitzien, bepakt en bezakt;-) maar we wonen maar 2 haltes van de luchthaven af. Dan heeft brengen niet zo heel veel zin, zeker nu sinds gister onze wijk helemaal niet meer bereikbaar is!

Lieve meiden, waarschijnlijk geen internet op onze vakantiebestemming (maar wel zon, zee en strand!). Ik ga lekker zandkastelen bouwen met m'n neefje, een beetje stangen met de waterpistooltjes en vooral even samen met m'n lief bedenken hoe en wat verder dit jaar... Tot over twee weekjes!

Liefs,

Geplaatst

Ruby maar 1 grote dus en als de rest niet gaat meedoen wat dan? Kom op follikels allemaal een groeispurt maken.

Fren veel succes en plezier vandaag, zal vast wel iets lekkers te snoepen zijn in dat restaurant buiten Jamie zel, vind het persoonlijk een vreselijk vent :-)

Wat werk betreft blijft altijd moeilijk en alles vast samen zul je niet zien. Afstand nemen is moeilijk maar let goed op jezelf.

Spaatje mooie tekst en helaas hier ook herkenbaar.

Heb je bericht op Hyves nog beantwoordt.

Henne lig je nog in coma, ik duim van wel, slapen is goed en geneest zeg ik altijd maar. Weer een bewogen tijd voor jullie met schoonouders die binnenkort ook komen. Weten zij al iets van wat er gebeurt is?

Sandra succes met fietsen, blijft klote als je zoveel last hebt van de dagelijkse dingen.

Nico dubbel gevoel zeg, je weet dat het bijna onmogelijk is maar toch hou je hoop en blijf je het proberen.

Succes met testen.

Hier trouwens ook nog steeds niet ongi, dacht dat het eraan kwam maar nog niets.

Ursela hormonen kunnen heel veel doen, en sanp dat ook wel en probeer mijzelf ook een beetje afzijdig te houden en het is goed dat ze haar grenzen aangeeft maar het wordt erger ipv beter.

Ze sluit zich op in haar cocoon en ze maat met 2 meten en dat is heel duidelijk te zien.

Jij had het zelf dus wel in de gaten, moet er een beetje om lachen hoe je het verteld, nog niet eens zo gek dat jij extra beschermend bent vooral met de voorgeschiedenis.

Vriendlief pikt het ook wel op en had er al iets van gezegd maar dat ze hem ook nog opbelt dat hij naar huis moet komen is zorgwekkend. Baby is pas 1x bij schoonmoeder geweest voordat schoonvader werd opgenomen in het zkh, daar was zij niet bij. Ze gaat alleen naar haar moeder.

Fren jammer zeg dat jou neefje zo weinig bij jullie is als hij er is gaat het ook moeizaam. Zou toch super zijn als een neefje of nichtje leuk en goed contact heeft met zijn familie ook als ze dadelijk ouder zijn dat ze weten dat er mensen zijn waarop ze terug kunnen vallen. Heel jammer en ik weet dat wij zoveel liefde kunnen geven aan die hummels want dat hebben wij in ons met de situatie waarin wij zitten.

Ben al 30minuten bezig met het bericht te typen en nu ga ik posten....

Geplaatst

Al is er maar 1, we doen wel de punctie. Escape IUI heeft waarschijnlijk geen zin. Maar er was toch al gezegd dat we geen hoop mochten vestigen op deze behandeling.

Ben toch erg benieuwd wat ze vanmiddag gaan zeggen. Vorige behandeling zat er ook 1 dominante 1 kleintje en nog 1 kleinere. Toen had ik ook wel 2 eicellen, waarvan er maar 1 doorgegaan is. Dus niet anders dan ander.

Maar balen wel. Heb best last van mijn buik, maar dat kan ook komen omdat de heleboel aan elkaar zit door de endometriose.

K.... ziekte...

Nou weer verder met werken

Ceeke fijne vakantie.

Syl-vie, wat erg dat je schoonmoeder de kleine pa 1x heeft gezien. Zo jammer.

Succes allemaal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden