Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhh Ruby, dus vrijdag al, ik zou idd. De pregnyl inpakken, wat lig jij er lekker verzorgd bij overmorgen ;-) ik ga hard voor je duimen meid!

Liefs Babeth

Geplaatst

Ff snel, pregnyl mag max een uur buiten de koelkast. Dus idd even inpakken of als je hebt met een koelelementje in een theedoek wikkelen ofzo. Succes en fijne avond!

Geplaatst

Ruby...spannend....eerst jezelf nog even laten verwennen (ahum...harsen??? verwennen??? kan dat in een zin???) en dan zie je er vrijdag weer helemaal toppie uit!!! meen ook dat de pregnyl maar max een uur uit de koeling mag zijn...dus idd even ergens weer gekoeld neerleggen of met een koelelement werken...succes en lekker...morgen een spuitvrije dag!!! geniet!!!

ivfsh...hoe was de meeting met een van je ierse forumgenootjes???? wat fijn dat je iemand hebt leren kennen...voel je je toch niet zo heel alleen...is ar trouwens alweer terug???? ja toch??? hoe was de begrafenis van de vader van zijn vriend? of heb je dat al verteld hier???

boh...had net bijna getest....heb me weten in te houden....tests kun je ja tegenwoordig op elk moment van de dag doen...maar ben sterk geweest...hihihi...

babeth....lekker dat je toch kunt winkelen, online shoppen...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Rustig hier geweest vandaag. Scheelt wel weer bijlezen ;-)

Ruby, gaat opeens snel (of ik heb gewoon niet goed opgelet hihi). Misschien word je bij de punctie nog wel verrast over het aantal eicellen? Misschien groeit er nog iets door onder invloed van de pregnyl?

Henne, hoop dat je morgen weer minder last hebt. Dat gas kan inderdaad nog wel even pijnlijk zijn.

Nico, spannend morgen testen. Zou zo mooi zijn als je een verrassing krijgt.

Heb even mailcontact gehad met Dusseldorf. Had gevraagd welke medicatie ik allemaal moet gaan gebruiken. Wel zo handig om alvast te kijken of ik wat kan regelen. Schijnt ook dat de medicatie in Belgie veel voordeliger is. Wat ik dus nog aan moet schaffen ga ik mogelijk in Belgie halen. Iemand hier bekend met een belgische apotheek (bij voorkeur natuurlijk net over de grens)?

Kwam er net achter dat ik het grootste deel van de nodige menopur nog over heb van vorige keer. Dat scheelt echt al enorm in de kosten. Joepie.

Geplaatst

kaartje ik had begrepen dat je een recept van een Belgische arts moet hebben om daar je medicatie vandaan te halen. Maar dat kan ook zijn omdat ik het in de ziekenhuis apotheek gekocht heb. Het scheelt idd in prijs. vooral de stimulerende hormonen. Hopelijk kan iemand je antwoord geven op je vraag en anders gewoon de dichtsbijzijnde belgische appotheek bellen??

Geplaatst

Sandra, al een beetje bijgekomen van het fietsen?

Dr. S. gaf de tip dat het in Belgie zo'n 30% voordeliger is. Dan is het dus wel de moeite om even een tripje Belgie te maken. Vooral omdat ik een behoorlijke hoeveelheid gonal F nodig heb. Neem aan dat het met zijn recept in Belgie ook moeten lukken, want in NL kan ik de medicatie anders ook halen met dat recept. Nu nog even op zoek naar een apotheek een beetje dichtbij. Ga maar even aan de google. Als er mensen suggesties hebben hoor ik het uiteraard graag. Hoop eigenlijk een mailadres of zo te vinden, dat vind ik zelf altijd makkelijk communiceren.

Geplaatst

Kaartje heb je menopur en gonalf nodig? Kostbaar zaakje wordt dat zeg, jeetje! Misschien even naar een Belgisch forum zoeken voor tips?

Ik heb vanavond heerlijk warm gegeten voor het eerst in vier dagen, lekker zeg. Nu babyboom aan het opnemen om op een rustig moment, alleen, te kijken. Oh voor de vrolijke noot: gas komt ook op andere manieren naar buiten hihi.

Ruby succes met de pregnyl, gaat idd hard opeens! Fren nog paar daagjes tot de fm, hoe was het bij fifteen? Ivfsh nog vijf nachtjes slapen!

Weet niet meer wie het vroeg, maar mijn schoonouders komen de 31e. Hoop tegen die tijd wel opgeknapt te zijn. Alleen de grote schoonmaak voor die tijd gaat niet meer lukken ;-)

Lig nu op de bank, z maar weer naar bed, t is nog niet veel waard....

Geplaatst

Dr. S. wil inderdaad menopur en gonal F combineren. Gelukkig had ik nog meer menopur in huis dan ik dacht. Hij heeft 30 flesjes voorgeschreven. Zag op een oude verpakking die ik nog had liggen dat de prijs toen ruim 440 euro voor 15 flesjes was... Gelukkig heb ik nog 24 flesjes op voorraad (en door mijn verzekering betaald ;-). Dat scheelt een hoop. Nu alleen dat restje nog en natuurlijk die gonal F. Dat wordt dus ook een dure...

Geplaatst

Poeh hee, ik gebruik nog geen 30 voor een poging en dan ook nog gonal erbij....dat word een hormoon explosie zeg.... Ik heb nog liggen, maar ja, als de volgende cryo niet pakt heb ik het zelf nodig dus ik durf het ook nog niet echt weg te doen. Mag het ipv gonal ook puregon zijn? Dat is toch in principe hetzelfde? Maakt het zoekgebied wat breder ;-)

Geplaatst

Zomerzotheid, heb via die site net een apotheek net over de grens gevonden waar ook een e-mailadres en website bij stond. Heb ze dus een mailtje gestuurd over kosten etc.

Henne, dr. S. heeft geloof ik wel voorkeur voor de combi menopur en gonal F. We kregen een heel uitgebreide toelichting waarom hij die 2 wilde combineren. Ik heb een verhoogd FSH en ben dus niet zo goed te stimuleren, dus loop ook niet zo'n risico op overstimulatie. Heb de laatste keer 300 IE menopur gespoten en had toen 6 eicellen (hoogste opbrengst van de 3x). Ik ga nu 225 IE menopur en 225 IE gonal F prikken (de een 's ochtends en de anders 'avonds).

Geplaatst

Nee ik ben niet bijgekomen van het fietsen. Vanmiddag door te snel trap af lopen en verkeerde beweging gemaakt te hebben is het in mijn SI gewricht geschoten. Had er al last van maar is nu echt erg. Soms zak ik door mijn linkerbeen en lopen doet echt pijn. Blijven bewegen is het advies hiervoor en volgende week heb ik weer fysio dus hopelijk is het dan al wat beter.

Ja het scheelt echt een hoop op Gonal-f in België. Weet de prijzen niet meer uit mijn hoofd maar liep aardig in de papieren. Succes en het gaat je zeker lukken kaartje!!

Henne lekker gassen is ook wel eens lekker. Heerlijk associaal in je eigen huis en je nestgeur in bed hihi.

Geplaatst

Henne aan het stomen, hihi.

Ik was benieuwd naar je schoonouders maar weten hun nu iets of niet? Je klinkt wel wat meer aanwezig.

Sandra zo zie je maar weer dat traplopen gevaarlijk kan zijn. Stomme meterman. Zou mooi zijn als P daar vast aan de slag kan.

Kaartje dat zijn veel hormonen. Heb jij daar veel last van?

Babyboom deze week kijken op een rustig moment.

Geplaatst

dr. S. is dr. Scholtes, van IVF kliniek in Dusseldorf. Iedereen hier gebruikt altijd deze afkorting. Weet eigenlijk niet waarom, maar doe er maar braaf aan mee :-).

Merk het wel als ik hormonen gebruik, maar heb er (gelukkig) relatief weinig last van.

Zomerzotheid, begrijp ik goed dat jij medicatie in Belgie besteld hebt? Bij welke apotheek dan? Die site is toch een overkoepelende organisatie? Heb nu een mailtje gestuurd naar een apotheek in Hoogstraten. Dat leek me relatief het dichtst bij.

Geplaatst

Ik nog niet maar ik heb van andere dames dit adress, en ze gaven aan de het een hele vriendelijke apotheek is en dat ze niet moeilijk doen als je ergens anders je recept vandaan hebt.

Geplaatst

Syl min schoonouders weten nog van niks. We wilden ze verassen met goed nieuws..... Denk wel dat j. dit weekend even belt, zo stom als ze over twee weken opeens horen dat ik in het ziekenhus heb gelegen. Slechts nieuws over de telefoon is alleen zo naar, ze zitten dan wel heel ver weg....

Ben idd iets meer bij. Vooral fysiek nog gammel. Nu maar naar bed, hoop dat ik slaap.

Nico ik duk voor een wondermooie streep morgenochtend.

Geplaatst

Slecht nieuws vooral door de telefoon is naar maar soms is het niet anders. Maar zoiets wil je ook niet verzwijgen zou het zelf ook niet kunnen.

Vandaag bij schoonvader geweest. Ik herkende hem bijna niet meer. Zijn benen zijn dik van het vocht en "verbrand" door de chemo. Helemaal aan het vervellen. Het is een hoopje ellende. Dinsdag weten we of ze hem nig verder kunnen behandelen of einde verhaal.

Lig nog even vrolijke film te kijken en daarna naar bed.

Welterusten.

Geplaatst

Sandra bedankt.

Slaap je weer wat beter? Hier geen nachtelijke bezoekjes meer gedaan, ik gelukkig ook niet :-) probeer ook later naar bed te gaan, soms moeilijk maar in principe werkt dat wel.

Geplaatst

Syl ik sliep idd weer wat beter, maar vanacht dus weer niet. Onrustig, gelukkig is de pijn redelijk. Dat valt me alles mee na die knak in mijn rug gistermiddag.

Ik ga zo maar de werkbespreking uitwerken van afgelopen maandag, is dat ook maar gebeurt. Anders blijft dat toch maar liggen.

Ik ga normaal niet voor half 11 naar bed anders slaap ik idd ook heel slecht. Mocht vandaag niet baten en de kleine is maar druk vanbinnen.....

Geplaatst

Syl, heftig om je schoonvader zo te zien. En dan dat damocleszwaard dat boven hem hangt. Heftig. Hoop dat jullie dinsdag goed nieuws krijgen.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

Syl...heftig om je schoonvader zo te zien....sterkte...hoop dat er dinsdag goed nieuws komt en dat hij verder behandeld kan worden...

Kaartje...poeh heij....dat zijn idd veel hormonen die je moet spuiten...hoop dat het je lukt om in België alles bij elkaar te krijgen...Volgens mij is mijn fsh alleen maar bij de eerste ivf gemeten...tenminste...ik kan geen andere waarde in mijn dossier terugvinden...terwijl we toch op nieuw bloed hebben laten prikken omdat het niet meer 'geldig' was...vreemd...zal mijn dossier nog eens doorlezen...ben benieuwd wat dr. S. te zeggen heeft op onze vragen...en wat voor protocol en medicatie ik ga gebruiken als we voor DD kiezen...

Wij hebben dus vanochtend negatief getest...wist het stiekem ook wel...ken mijn lichaam wel een beetje....nu dus wachten op mijn bongi...pfff...hoop dat ie snel doorbreekt, heb ik dat tenminste gehad...alweer wachten...doe al niets anders sinds we met de fertiliteitsonderzoeken zijn begonnen...is ook echt de allerlaatste keer geweest dat ik met ovu-testen werk of het zelf ga proberen...ik bedoel...een ideale combinatie heb ik niet: verouderde slechte kwaliteit eicellen, 1 eileider waarva niet zeker is of ie wel meewerkt met de trilhaartjes die erin zitten. For all I know zit ik in de overgang en heb ik het niet in de gaten...tis gewoon een kl***tezooi allemaal...

ik zei vanochtend al tegen mijn vriend dat we maar beter meteen voor eiceldonatie kunnen gaan...stom lichaam ook...

nou...merk dat ik niet echt vrolijk ben...

Henne...gelukkig dat jij weer iets kunt lachen...lekker wegdromen in heerlijke geurtjes...hihihi...

San...las het op je hyves dat je van de trap gevallen was....au...sterkte en beterschap!!!

Ruby...alles goed gegaan bij het harsen en nagels verzorgen en ook nog eens de pregnyl spuiten??? geniet van je spuitvrije dag vandaag!! en morgen de punctie...sterkte en duim voor je!!!!

ga het hier even bij laten...

meiden...denk aan jullie

liefs,

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden