Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra lekker toch zo'n topdag dat mag onderhand ook wel eens, vandaag lekker rustig aan en verstandig dat je het werk hebt af gebeld.

Lekker laten verwennen door je ouders. Hoe gaat het trouwens met je moeder?

Henne weer een datum erbij om te onthouden, die knoop kan ik mij maar al te goed voorstellen.

Slaap lekker en een beetje genieten van de zon.

Babeth wel slapen en niet aan mijn schoonvader denken, zal het hem vertellen, zal die leuk vinden!

Hij heeft een beenmergtransplantatie nodig maar we horen dinsdag pas of dat mogelijk is. Deze chemotherapie moet aanslaan anders kunnen ze niets meer doen.

Het is dus nog spannend.

Hier lekker boodschappen gedaan voor de bbq, heerlijk.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

Nico: wat fijn dat jij eenngoed gesprek hebt gehad! Heel goed ook om eerst wat aanvullend onderzoek te laten doen, dan ben je straks helemaal klaar om een goede keuze te maken!

Sandra: heerlijk dat je zo goed hebt geshopt. Lijkt me zalig om te doen. Ben echt blij voor je.

Ruby: je blijft in mijn gedachte, zo shit dat het niet goed is gegaan,... Goed dat je jezelf verwent hebt met lekker eten!

Sylvie: weer heerlijk op de camping. Ik steek een kaarsje aan voor je schoonvader. Ik hoop dat ze verder kunnen met behandelingen!

Fren: morgen fm: spannend!

Henne, fijn dat het lichamelijk weer wat gaat.... Nu de verwerking weer..... Wat gaan jullie doen dit weekend?

Kaartje: mooi dat je je medicijnen bijna allemaal hebt! Spannend, je gaat bijna weer starten. Die utro is troep, maar je went er snel aan hoor. Je moet wel echt dagelijks inlegkruisjes gebruiken....

Verder ben immhet ff kwijt, oh ja: ik hoop dat caro heeeel veel geldnheeft gewonnen :-)

Hier gaat hetnoke, weinig afscheiding meer, hoopndus maar dat het goednis. Zo spannend maandag... Voel wel me wel regelmatig misselijk, dus ik hoop dat dat een goed teken is en dat er maandag een heel mooi hartje te zien is.

Wij krijgen vanavond stère, ik ga gala's maken: zin in! Maar straks baal ik wrs weer, is altijd meer werk dan je denkt, haha. Wel gezellig.

Fijn weekend allemaal!

X

Ivfsh

Geplaatst

Even een gokje: visite en gamba's?? :-D

Wij doen verder niks hoor. Minder gammel betekent alleen nog maar dat ik niet de hele dag in bed lig te slapen ;-)

Geplaatst

hoi hoi

Syl-vie, oke dan had ik het toch goed, ik begon echt eventjes te twijfelen, ik hoor de laatste tijd zoveel klote berichten......sterkte, op naar een "goede" uitslag dinsdag.

Henne, fijn te horen dat het langzaamaan beter gaat, en die gevoelens van woede, zeer terrecht, gooi ze eruit hoor!!

Ivfsh, fijne avond, lekker dat de afscheiding minder wordt, spannend voor je maandag, dat de dagen maar snel voorbij gaan...

Wij zijn net terug van de 4D echo, ik vind het wat lastig om hier de foto´s te plaatsen maar voor wie ze wil zien, ze staan in het agustus topic.

liefs

Babeth

Geplaatst

haha, we krijgen inderdaad bezoek en ik ga tapas maken... lang leve de ipad :-)

ik ga even gluren in het augustus topic naar je foto's babeth!

Geplaatst

Mooie foto's babeth!

Ivf, klinkt lekker en vooral lekker.

Verder rustig hier...

Heb een heerlijk dagje achter de rug. Kraamvisite was rustig en gemoedelijk, niet moeilijk ofzo. Dinneje gaf toe dat ze oiv de hormonen inderdaad wat afstand had genomen, ik heb aangegeven dat ze heel belangrijk voor me is en dat ik daarom moeite had met haar zwschap. Uitgesproken, dikke knufel en verder gezellg gekeuveld en met een heerlijk jochie op schoot gezeten.

Mn broer is net terug, met mn neefje naar hockey geweest, het jochie is helemaaal idolaat van hockey. Super leuk. Het leukste is nog wel het life verslag dat je krijgt, Hij vertelt alles wat hij ziet en meemaakt.

Vanavond rustig avondje, morgen vroeg in de auto...

Geplaatst

Ruby, wat een klote situatie zeg, ik heb er gewoon gen woorden voor. Ja, dat ik met jullie mee leef en dat ik het verschrikkelijk vind voor jullie.

Nico, goed te lezen dat het gesprek in DD goed was. En positief, toch?

Babeth, wat een prachtige foto’s. Hier word ik helemaal blij van J

Fran, hoe gaat het? Morgen een spannende dag. Hoe laat mag je voor de echo?

Henne, ik lees dat het de betere kant op gaat, lichamelijk. En hoe voel je je verder?

Sylvie, heftig allemaal met je schoonvader zeg! Hoop uiteraard dat de chemo aan slaat.

Hier gaat het me vlage goed. Gister een verwijzing voor een psycholoog gehaald bij de ha. Het leek de ha ook verstandig. Nu alleen nog een afspraak maken.

En net terug van een dagje strand, ik had eerst geen zin, maar eenmaal daar blij dat ik gegaan ben.

Helaas heb ik nog steeds pijn als de paracetamol is uitgewerkt, wat is dat dan toch? Ik word er wel een beetje onrustig van. Woensdag weer een echo, ben erg benieuwd wat we wel of niet gaan zien.

Geplaatst

Dat is zeker vroeg. Maar ook wel weer fijn, heb je nog wat aan je dag ....

Alvast heel veel succes

Geplaatst

Fren succes met de fm, en sterkte met vroeg opstaan.

Guusje heel goed die verwijzing, ik zweer bij therapie en met iemand praten die alles van een afstand bekijkt.

Onverwacht terras gepakt en een pizza zitten eten. 6 drankjes een voorgerekend en 2 pizza's voor 40,-, geen geld zeg ik :-)

Geplaatst

Guusje fysiek gaat het idd langzaam beter. En verder? Tja...... Ik merk vooral dat ik mijn lijf niet meer/nog niet vertrouw. Ik heb twee weken rondgelopen met een zwangerschap die een tijdbom was, een week daarvan echt bewust en dat gevoel gaat niet weg. Bij elk pijntje, krampje of wat dan ook dat ik niet kan verklaren schiet ik in de stress. Heb nu bijvoorbeeld een pijnlijke plek op mn been, net boven mijn knie. Denk dat ik verkeerd heb gelegen, maar ben opeens ook bang voor trombose vanwege het vele liggen de afgelopen dagen. Ja verzin het maar. Ook bang dat alsnog de eileider scheurt of het hcg niet daalt oid en dat ik een tweede kijkoperatie moet ondergaan. Heb tenslotte ook twee curettages gehad nietwaar? Kortom: het vertrouwen is volledig weg en dat is eng.

Los daarvan gewoon boosheid en verdriet om alweer een verloren zwangerschap. Ik had nu met een dikke buik rond moeten hobbelen en het warme weer vervloeken, of op zijn minst blij moeten zijn na een mooie eerste echo afgelopen vrijdag. Maar ik heb niets, behalve een ontzettend gammel lijf en de vage hoop dat het dan de volgende keer misschien wél goed zal gaan..?? Als er een volgende keer komt, want resultaten uit het verleden...enfin daar weten we hier allemaal genoeg van.

Heb gisteren trouwens ook Babyboom teruggekeken. Ik kijk nu wel met andere ogen, door onze eigen filmervaring ;-) Vond het wel weer mooi, maar het ergerde me een beetje dat ze zo van hot naar her sprongen. En van de zwangerschapstest raakte ik geirriteerd haha, stond bij al die vrouwen 3+ dan weet je toch al wel dat je zwanger bent?! Je maakt mij niet wijs dat ze zelf nog niks wisten, dat kan toch niet? Bovendien, van die 100 vrouwen moeten er toch ook een paar minimaal gierend ongesteld zijn geweest, of moesten ze eerst allemaal aan de pil om de cyclus gelijk te trekken ;-) Nou ja, beetje flauw misschien maar ik werd er cynisch van. Los van dat moment heb ik gewoon flink ziten janken hoor, vooral bij het verhaal van ons forumgenootje. Maar ik jank op het moment sowieso bij elke test, baby, echo....noem maar op.

Lekker tegenstrijdig daarna dus op internet babykamertjes zitten kijken. Alsof het nog niet tot me doordringt dat ik niet meer zwanger ben ofzo....weet het niet. Misschien wel gewoon pure hoop, maar of het slim is?

Wel blij dat ik hier m'n ei kwijt kan. Voel me wel beetje schuldig dat ik zo aan het ego-trippen ben met al m'n geklaag en gemiep :-( hoewel ik echt wel weet dat dat niet hoeft. Ik denk wel veel aan iedereen, maar heb gewoon de hersens niet om het bij te houden en te reageren. En dat vind ik best wel erg want een hoop meiden gaan er op het moment ook door hele moeilijke tijden.....voor iedereen dus in ieder geval een hele dikke knuffel.

Geplaatst

Hoi dames,

Guusje wat rot dat je die pijn houdt, als je geen pijnstilling gebruikt! Nog even en dan heb je gelukkig de echo en misschien wat duidelijkheid.

Goed van je dat je om een verwijzing hebt gevraagd, ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten, zelf ben ik blij dat ik destijds gegaan ben en nu, als ik weer merk dat het niet gaat dan bel ik weer hoor!

Fren wat leuk dat je neefje ook een hockeyfanaat is, zijn verslaggeving zal erg leuk zijn! En Goed zeg dat je het eea prettig hebt kunnen bespreken met je vriendin, erg waardevol, succes morgen!

Ohhh Syl dat klinkt goed die pizzeria!! Hihi mijn man. Gaat koken maar zoekt het niet zo...

Henne voel je niet bezwaard!! Je hebt momenteel zoveel aan je eigen, das veel en dat is dan ook lastiger met alles bijhouden, gooi je woede eruit, dat mag, is erg logisch!! Sterkte.

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties op de foto's, ik hoop van harte dat jullie allen gaan volgen!! Liefs Babeth

Geplaatst

Henne wat babyboom betreft, inderdaad, die hebben de uitslag ook wel geweten, maar goed, voor de show......het is in ieder geval een heel ander format als bij de KRO maar toch vond ik het niet te massaal...( testmoment niet meegerekend) dat switchen steeds mocht idd wat minder...

Geplaatst

Die test ergerde me vorig seizoen ook al :-D Wat ik wel erg leuk vind is dat ze ook teruggaan naar mensen uit het vorige seizoen. Beetje jammer dat er daardoor nog meer geswitched wordt. Ga zo via de site even wat stellen bekijken.

Geplaatst

Henne, aller eerst, het geeft niks hoor, even ego trippen. Je geeft het zelf al aan, maar ik snap je wel hoor. Ik heb daar ook wel eens moeite mee, niet alleen over mijzelf te schrijven. En tuurlijk weten we dat we allemaal aan elkaar denken.

De angst die je beschrijft is zo herkenbaar. Ik heb daar nog last van. Alles wat ik voel, ga ik vragen stellen. Wat zou het kunnen zijn, is de oparatie wel goed gegaan? Hebben ze niets achter gelaten. Hoe gek kan je het verzinnen. Maar ik moet proberen daar vertrouwen in te hebben.

En je been, heb je in het zkh geen trombose prik gekregen? Volgens mij werkt dat wel even. En anders zou ik het even vragen. Moet je nog op controle komen?

Ik heb Babyboom opgenomen, weet alleen nog niet wanneer ik ga kijken. Doeik denk als ik een keertje alleen ben.

Geplaatst

Nog even een laatste reactie vanaf vakantieadres ; - )

Straks spulletjes pakken, morgenvroeg weer rijden. Ben dankzij wifi helemaal bijgebleven hier....hoezo internet verslaafd? hihi ik niet hoor, maar kan verder niet buiten mijn dagelijkse portie nieuws en forum.

Heb gewoon veel aan dit forum, en doseer zelf wel hoeveel ik wel/niet lees, zeg maar wat ik kan hebben. Soms is het hier kommer en kwel, en vaak ook gewoon ditjes en datjes. Maar wat me nog het meest opvalt is dat dit forum de werkelijkheid, zoals ik de ivf behandelingen zelf ervaar, erg goed benaderd. Hoop en teleurstelling, dromen en bedrog. Je lijf dat allerlei signalen uitzend, maar wat het uiteindelijk betekende...en wat vooral hoop geeft: de verhalen van de meiden bij wie het, na soms heftige strijd en vele teleurstellingen, toch lukt. Als het niet lukt en men schrijft over afscheid en rouw, dan haal ik daar ook weer iets uit, men probeert de draad van het leven weer op te pakken, verdriet te ervaren zoals het komt, en vooruit te kijken naar wat het leven te bieden heeft.

Het is gewoon een hele rare tijd in je leven die MMM...echt om nooit te vergeten. Ik heb echt het gevoel dat het om een kleine oorlog gaat af en toe ; - ) zeker met al die hormonen...We gaan er gewoon voor en leveren die strijd, en helaas winnen we m niet allemaal ( erger, lang niet allemaal). Toch doen we t wel, misschien komen we er niet helemaal ongeschonden uit, maar weten gewoon dat we die strijd toch willen leveren hoe schijnbaar kansloos het soms is ( in mijn geval dan ieder geval, laat ik vooral voor mezelf spreken)

Toch best dapper zo wij meiden hier bij elkaar? En dan die mannen, hoe onnatuurlijk is dit voor hen niet allemaal en verdrietig om mee te maken, de onzekerheid en t verdriet, je partner die zich zelf niet is, pijn heeft en teleurgesteld raakt? Nouja dit was mijn gefilosofeer op de laatste vakantieavond ; - )

Zal vandaag niet op iedereen reageren, daar een beetje te moe voor, maar gewoon een knuffel voor iedereen, Henne voor jou 1 extra vandaag, wat een klote situatie is het toch, dan mag je het volgens mij best wel eens gewoon even alleen over jezelf hebben?

Guusje knap van je om extra hulp te zoeken, kan geen kwaad in de moeilijke situatie waar jullie in zitten en wat je hebt meegemaakt. Hoop dat je n goed iemand treft. xx

babeth, ik heb de echobeelden in het augustus ? topic gezien vandaag, wauw wat geweldig!!! Helemaal mooi! Fijn dat het zo goed gaat! Ben snel weer van het topic afgezakt, want als je even verder leest, al die verhalen...zucht, zit ik gelijk te janken om zoveel moois ; - ) Zal wat worden als ik thuis ben en dat babyboom ga kijken haha, zakdoekjes bij de hand...maar daar heeft iedereen hier last van geloof ik ; - )

Meiden veel liefs, we zakken even af voor n laatste coctail nonalcoholica ; - )

Geplaatst

Hoi hoi

Eef, ik heb bewondering voor je hoe goed jij toch ook alles op papier weet te verwoorden! Wat hè zegt van de partners je hebt helemaal gelijk, de vrouwen moeten het meeste ondergaan maar juist dat langs de zijlijn staan en niets kunnen doen vond mijn man erg moeilijk, en mede uiteraard de vraag, gaat het ooit lukken? Dat we hier een stel dappere meiden zijn dat klopt helemaal!!

Je omschrijft het mooi, ook uit verdrietige situaties positieve dingen uitpikken, als dat lukt dan ben je toch ongelofelijk sterk!? Maar goed, soms moet je ook toegeven aan dat verdriet en dat verdriet doorleven, ik denk dat je dan pas verder kunt....waar dat verdriet dan ook betrekking op heeft.

Ik weet dat jij minder vertrouwen hebt in jullie poging maar het is een kans....en ik hoop echt dat het zal gaan lukken!! Heel veel succes en een goede terugreis, die voorzichtig !

Liefs Babeth

Geplaatst

Henne hier mag en kan je egoïstisch zijn over jou verdriet. Dat is realiteit voor jou en ook een beetje voor ons.

Eef het is voor jullie ook niet makkelijk wetende dat het nu of nooit is. Je hoort vaak dat het de laatste poging raak is kan alleen masr wensen dat dit ook het geval voor jullie is.

Guusje jou aankomende poging zit tot op heden ook niet echt mee. Bewondering voor de hulp die je inschakeld, zal niet voor iedereen even makkelijk zijn.

Babeth altijd aanwezig voor iedereen ondanks eigen verdriet maar ook geluk met jullie nieuwe wonder.

Dikke pluim!

Ook voor alle andere dames hier, petje af want als je ziet en leest wat wij doormaken buiten de mmm en staande blijven is echt wonderbaarlijk soms.

Leven kan hard zijn maar ook ontzettend mooi en daar doen wij het allemaal voor!

Xxx Sylvie

Geplaatst

Dat is juist het fijne van dit forum en ons topic in het bijzonder; je mag hier egoïstisch zijn en niemand zal je er op aankijken. Sterker nog, we staan rijen dik om je te steunen met raad en daad. Vind het zo mooi, we hebben elkaar 1 keer gezien, sommigen zelfs nog nooit, maar het voelt alsof we echte vriendinnen zijn!

Dus, moraal van dit verhaal; iedereen niet vooral haar zorgen, groot of klein, blijven spuien. Samen staan we sterk!!

Wel Trusten lieve meisjes, morgen weer een mooie nieuwe dag net nieuwe kansen op geluk!

Geplaatst

Pff, wat een tijd op zondag: half 7 de wekker.

We stappen zo in de auto, vind het toch wel spannend, zelfs vincent was direct wakker, en geloof me, dat wil wat zeggen!!

Zal straks snel verslag doen!

Geplaatst

Succes Fran!!! Ga voor je duimen dat er een mooie vooraad klaar ligt.

Hier een mijlpaaltje: vanochtend zelf uit bed kunnen komen voor ontbijt. J. slaapt dus nog lekker uit en ik kruip er zo gewoon weer naast want ben nog steeds moeoeooe!!!! Hoop dat met de kleine beetjes energie ook de positiviteit weer terugkomt, want wil zo graag gewoon door en zwanger worden. Het moet nu toch snel gaan lukken denk ik dan :-0

Syl jij was ook alweer vroeg op de zondag, vandaag nog op de camping? Hier schijnt het zonnetje al!

Guusje ik heb geen tromboseprik gekregen. Been doet trouwens ook geen pijn meer, denk echt dat ik gewoon verkeerd gelegen had. Maar ja, je gaat er gelijk van alles van denken. Ik moet dinsdag hcg laten prikken en een week later weer. De 31e heb ik dan ook een controlle afspraak. Hoop zo dat mn hcg dan weg is en ik bij de eerste menstruatie weer los mag :-)

Lieverds, ik ga nog even slapen. Beste medicijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden