Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooi Henne! Maar nu moet je wel zelf de beslissing nemen...

Vanavond kip korma met rijst, sugar snaps (ben ik dol op), paprika, ui en champi's... mmm oh ja en kroepoek. De zalm gister uit de oven met kant en klare Maggi saus was trouwens toch wel erg lekker hoor, ook al kwam ie uit een pakje...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij eten worstjes met boontjes en ik denk pasta. Voor morgen overweeg ik sterk een lekkere Bbq. Appie is hier open dus als ik vroeg (12 uur) ben kan ik nog prima inkopen doen en marineren enzo. Heb recept voor salade met kikkererwten en reuzebonen, mooi alternatief voor komkommer ;-)

Geplaatst

Ja! Bbq! Moet bekennen dat ik vanmiddag gemarineerde speklapjes heb gekocht voor in de vriezer, zijn voor de bbq, ik eet ze anders echt nooit, lust ze ook echt alleen als ze heel goed doorbakken zijn, ja... nu krijg ik honger. Heb trouwens gister echt staan koken met "Bassie en Adriaan" in mijn hoofd Henne!

Geplaatst

mooi henne! kun je inderdaad zelf beslissen, je hebt nog een paar weken de tijd.

Hier druk aan het koken, altijd meer werk dan je denkt :-)

Geplaatst

Hehe, at home at last... Nu lekker 4 dagen vrij.

SYL! Dit ga je niet menen!!,! Wat een stelletje eikels daar bij de gemeente. En morgen en vrijdag natuurlijk alles dicht. Hoop dat het goedkomt!

Eef, klinkt goed toch, die 2e fm. Bijna weer een stap verder dus.

Henne ook al goed nieuws. Nu bedenken wa je wilt inderdaad. Misscien toch een maandje overslaan zodat je lichamelijk weer wat sterker bent en op werk alles weer op de rit is?

Hier gaat het goed, ben minder uitgeteld dan gister. Ook geen buikpijn meer. Beet vogens mij net in de appie WEER mn vulling stuk. Zucht, wat een geemmer is dat toch!

Oja voor de stats: zomerstamppotje met doperwten, ijsbergsla en munt. Vond het erg lekker klinken in de ap. Morgen lekker asperges!

Geplaatst

Forum werkt niet lekker of ligt het aan de ontvangst bij mij.

Heerlijk zeg, bijna uedereen een paar dagen vrij. We hebben het verdiend!

Geplaatst

Syl....bah bah...dat ga je niet menen....de vervanger van de vervanger heeft het niet overgedragen....moet niet gekker worden met die ambtenaren...ben er zelf ook ene, maar zo erg ben ik nog niet....

Fren....effe aan jezelf denken meid...

henne...fijn dat het werken toch goed is gegaan....en volgende e week 4 x 3 uur en waarschijnlijk dan een dag thuis....kijk gewoon hoe je je voelt...

zucht....onze volslanke kater Jimmy is naast de laptop komen liggen...zie de helft van het scherm niet meer...hahahah...

heb net uit frustratie een hele zak chips in een keer leeggevreten en ook nog eens het tweede stuk vis dat ik gisteren niet meer heb klaargemaakt....

we willen waarschijnlijk onze hypotheek gaan oversluiten, maar we hebben de offerte die we destijds via de tusenpersoon hebben laten aanvragen niet gekregen, tenminste heb de offerte niet bij mijn papieren zitten....dus gemaild om een kopie, maar nu wil hij dus weer met ons afspreken....hij heeft zelf 3 jaar lang niets meer van zich laten horen en nu wil hij alles eweer eens doorlopen...dacht het niet....moet dus nu nog even een manier vinden om dat subtiel te zeggen....hij is ons toen aangeraden door mijn beste vriendin en zij vond het ook al vreemd dat hij niets meer van zich heeft laten horen...zucht....

ook nog een gesprekje gehad met mijn buur-buurmeisje en opeens zegt ze...nicole...ben jij depressief??? we hadden het over roken en dat ik heel erg na de 3e ivf zoiets had van...ik ga gewoon weer roken...boeit toch niet meer...waarom zou ik gezond doen als het toch geen *** uitmaakt??? en omdat ik zo onverschillig deed, zei ze dat...ze heeft het zelf ook meegemaakt (depressief) en zij had dit ook...

Denk dus wel dat ze wel een gevoelige snaar heeft geraakt en denk ook dat ik volgende week langs de huisarts ga om een afspraak te maken of een verwijzing kan krijgen voor een psych....niet dat ik hier mijn ei niet kwijt kan, maar wie weet wat er nog meer allemaal speelt...

eef....mooie fm had je vandaag!!! begrijpelijk dat je toch wel baalt dat er geen duidelijkheid is wanneer de punctie nu is....vrijdag heb je weer een fm, toch??? dan zal wel bekend worden gemaakt wanneer de punctie is...balen en vervelend dat je vriend moeite/problemen op zijn werk hierdoor heeft...en dat hij dan zo reageert...van de ene kant begrijpelijk, maar van de andere kant is dat niet wat jij op dit moment wilt horen....deze gaat gewoon lukken meid!!!! duim megahard voor jullie!!!

Ruby...heel goed dat jullie gaan doen waar jullie zin in hebben morgen!!! denk dat wij morgen eens gaan uitslapen en ik denk ook effe wandelen....en verder in de tuin liggen...

morgen staat waarschijnlijk spaghettie met gehaktballetjessaus op het menu....een receptje van mijn moeder....als iemand het wil hebben...laat maar weten...moet je wel tot maandag wachten want het recept staat op de pc van mijn werk...hahahaha...

tot later

liefs,

nico

Geplaatst

Weinig te melden.... Ga zo weer babyboom kijken. Lig ondertussen te rekenen en te dubben. J. is van mening dat we geen tijd moeten verliezen en ben ik eigenlijk wel mee eens. Hij slikt braaf weer vitamines, dus we bereiden ook al voor op een verse poging. Pfff... Moeilijk hoor.

Geplaatst

Neem babyboom op, geen zin in gesnotter.

Henne jullie gaan er dys weer voor, kan je geen ongelijk geven.

Nico verzekeringsmensen vertrouw ik niet zo snel, schandalig als ze denken dat ze geld kunnen verdienen komen ze weer.

Fren waar ben jij het is nu drukker hier :-)

Nico ik wil dat recept wel hebben.

Geplaatst

Ik schiet telkens vol bij die echo's, dan komt opeens dat gevoel weer boven van die 12 weken echo die niet goed was....

Geplaatst

Dé tip tegen het huilen bij babyboom: kijken met een vent in de buurt... Vin heeft zoveel cmmentaar op accenten, kapsels en kleding dat alle emotie weg is. Nou ja, vond het wel liefs dat ie bleef kijken, is zooo niet zijn ding!

Geplaatst

Mijn man heeft ook meegekeken.....voor het eerst, hij hield zich juist erg stil terwijl hij ook vaak wel wat te melden heeft...

Henne heftig hè hoe bepaalde herinneringen bij je binnen kunnen komen! Ik merk wel dat het meehuilen ook wel weer 'wat ruimte brengt. Ik weet het niet maar er lijken wel meer moeilijke / zeer verdrietige verhalen tussen te zitten vergeleken met het vorige seizoen?

Wij moeten morgen iig even naar supermarkt , ja echt erg! Mijn man wilde het doen maar was zo laat thuis! Dan maar morgen eventjes, verder geen plannen, hij heeft nu 1.5 week vrij, heerlijk!

Geplaatst

Voor het eerst met mn kadootje, nieuwe samsung, erg leuk en echt n speeltje! Duz veel ontdekken en zoeken hoe alles werkt. Hoge verwachtingen, maar of die waargemaakt gaan worden;-)

Hier ook lekker gebb en gesnift. Heftige verhalen weer. Lieverds slaap lekker straks :-*

Geplaatst

Wij zitten nu op een bijeenkomst voor nijmegen. Dus bb op de computer kijken morgen. Zo zie je dat iedereen anders reageert op bb. Gaan zo lekker naar huis en lekker slapen.

Geplaatst

ik heb idd wat traantjes gelaten...herkende zoveel in het testmoment van marianne...ze was de test gewoon positief aan het kijken....heel herkenbaar....hoe vaak ik dat niet gedaan heb....denk anderen ook wel...

eef veel plezier met je nieuwe samsung...

syl...mail je het recept maandag gelijk door!

ga weer bankhangen...vriend kan denk ik elk moment thuis komen...jippie!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Nou, iedereen weer weg...

Tja, BB kan ik niet zonder traantjes bekijken, niet scheurend huilen maar wel volschieten zeg maar. Inderdaad zijn er volgens mij meer heftige verhalen dan toen. Wat ik voor mezelf wel schokkend vind is dat ik in 2007 zat te kijken en regelmatig te denken: wat een gedoe zeg, dat IVF enzo, daar moet je toch niet aan denken? En zie hier, 4 jaar later, zelf al twee jaar bezig... Pfff... niet leuk.

Welterusten meiden, tot morgen!

Geplaatst

Ik ben er nu weer. Zitten bellen met de vriendin die haar zwangerschap heeft verzwegen. Ben er blijkbaar nog steeds niet overheen maar we kunnen elkaar nu 34 jaar dus dat gooi je ook zo niet weg.

Zal Jeroen ook eens Nasr bb laten kijken.

Hij is bijna hier, hondje ligt al te snurken. Nog een drankje en naar bed. Camping staat bomvol compleet met feesttent en lampions. Niet mijn ding ga voor de rust, nog 2 wk en dan zijn we hier weg.

Zoals Bob de Rooij zegt in Filmpje: zal dadelijk eens even die tentstokken buiten gaan zetten.....

Welterusten.

Geplaatst

Hee meiden,

Ik ga morgen bb kijken via uitzending gemist. Lekker met de iPad op de bank :-)

Eten was lekker geworden en de zelfgemaakte groene curry was de topper :-) best heel makkelijk recept, alleen sommige ingrediënten waren hier niet zo

Makkelijk te krijgen. Ik zal het recept morgen wel eens online zetten.

Het is trouwens een recept van de Jamie oliver app. Super leuke app! Eef, is denk ik echt wat voor jou: 20 minute recipes (ik doe er altijd wel stuk langer over!). In de app staan de gerechten en je kunt automatisch een boodschappen lijstje maken. Gerechten zijn echt leuk, maar app is wel 7 euro ofzo.

Ik ga lekker slapen, tot morgen,

Ivfsh

Geplaatst

We kunnen natuurlijk de Ivfsh app aanmaken dat jij de leuke recepten aan ons doorgeeft, spaart 7 euro uit!

Vind zelf rode curry altijd lekkerder maar ben heel benieuwd.

Geplaatst

Laika, hoop dat het een mooie echo was?

En wat een zakkenwassers bij de gemeente rotterdam. Sylvie, ik zou zo razend worden maar je bent vol onmacht. Kan moeilijk met een auto het gemeentehuis binnenrijden, ze hebben immers zeker lang vrij dit weekend?

Hoop dat het maandag snel in orde wordt gemaakt voor jullie.

Henne mag weer door, fijn, spannend. Jullie lijken echt in een achtbaan te zitten, zo vol hoogtepunten en diepe dalingen. Pfff, moedig hoor. Succes!

Bedankt voor alle felicitaties, heb een paar fotootjes bij mei-junimoeders geplakt voor degenen die daar zin in hebben. Lief van jullie.

Ivfsh, ik heb ooit een paar jamie-o recepten gemaakt en die zijn meteen in mijn eigen keuken-repetoire opgenomen. Briljant in eenvoud. Maar heb nooit een heel boek van de man gelezen dus weet niet of hij de lat zo hoog legt in alles.

Sab, al weer ietsje beterder?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden