Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

"Wat is MTHFR?"

Altijd als ik dat woord zie staan, denk ik 'motherfucker'. Misschien een aardig ezelsbruggetje? Het loopt toch ook te f*cken met vrouwen die graag moeder willen worden, heet het daarom zo?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maar zara lieve meid, jij hebt er toch ook alles aan gedaan! Sterker nog dat doe je nog steeds! En zo'n prof lult uit z'n nek.

iPad...ja is wel duur, rond de 500/600 euro. Is wel goedkoper dan een pc of laptop en je kunt er heel veel mee. Lig nu ook lekker op de bank hier te kletsen, ideaal.

Geplaatst

Henne buik gaat idd beter ook al eet ik "slecht".

Zara slaat nergens op dat artikel maar zou er ook pissig en emo om worden.

Geplaatst

Kreeg vandaag trouwens ook nog even een flinke steek. Was bij de kapper en daar lag een Santé. Ik geloof van maart. Stond een artikel in over gewenste kinderloosheid.

Beweerd er zo'n professor dat als je na je 35e nog kinderloos bent je ook wel niet zo heel graag een kind hebt gewild want anders had je er al wel alles aan gedaan om er nu één te hebben....

Lieve Zara, dat is dezelfde domme teut als mensen die het hebben over kinderen 'nemen'. Het maakt mij ook pisnijdig dat het, als je niet jonger moeder wilt of kunt worden, zogenaamd je eigen schuld is omdat je je carriere belangrijker vindt. Ik heb mijn ware pas ontmoet toen ik 35 was. Hij wilde eerst zeker weten dat het goed zat tussen ons, en dat heeft twee jaar geduurd. Die tijd moet je elkaar ook gunnen, was voor mij ook een teken dat hij er dan echt voor wilde gaan en me niet met kind in de steek zou laten. Wat had ik dan moeten doen? Een of andere scharrel moeten charteren? Een spermadonor? Je wilt toch een kind met iemand die je het allerliefst op de hele wereld is, en niet van de eerste de beste? Je wilt toch samen die verantwoordelijkheid delen? Aaarghhh, word er altijd zooo boos over. Grrrr.

Geplaatst

Rubster heel veel plezier en hopelijk beetje droog weer dit weekend voor jullie. Geniet met volle teugen, jullie hebben het verdient.

Zara zo'n artikel zou me ook boos maken. Alsof iedereen alles maar weer als zij/hij jong genoeg is. En wat je zegt Elliebellie, je kan ook niet de eerste de beste nemen omdat je een kinderwens hebt.

Hier begint het weekend slecht. Veel pijn :( hopelijk morgen weer wat beter. Zondag dagje naar mijn ouders en misschien blijven slapen. Dus beetje afleiding zoeken.

Syl het ging er even heftig aan toe in Zeeland met het weer nietwaar?

Geplaatst

Ja, eigenlijk ook dom dat ik me door zo'n artikel laat beïnvloeden. Zal wel een teken zijn dat de boel nog niet helemaal stabiel is.

Sylvie, zal wat zon naar je toesturen. Hier is het helemaal opgeklaard. Blaas wel wat jouw kant op.

Man, krijg steeds meer smekende ogen dus vrees dat ik laptop moet afstaan.

Geplaatst

En nu al 2 topics waar je moet schrijven Zara... Laat 'm dan maar even... Ik heb een desktop boven en manlief zo'n mini laptopje waar hij heel tevreden mee is dus geen ruzie...

Eigenlijk zou je moeten reageren op dat artikel Zara, die man even een bericht sturen dat het wel erg kort door de bocht is wat hij schrijft, wie weet plaatsen ze je reactie wel. Hoewel, het was een oud nummer natuurlijk. Nou ja, wellicht toch een idee voor de volgende keer.

Geplaatst

Weer is opeens opgeklaard, gelukkig.

Lig in bed, opeens moe.

Welterusten.

Fren succes morgen met testen.

Caroline jij ook succes.

Geplaatst

Heb ik ook echt over nagedacht Caroline, maar was natuurlijk exemplaar van de kapper. Eens zien of ik niks op internet terug kan vinden.

Fren, hoe laat test je want ik ben pas s avonds laat thuis? Je test toevallig niet voor 7 uur s morgens? ;-)

Moet jullie nu echt verlaten. Hoop op veel positief nieuws morgen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lg ook wat lekker op de ank en af en te wat bij te lezen....Zara kan me voorstellen dat een dergelijk artikel je erg diep raakt! Wat een gelul, hij mag dan de titel professor hebben maar slaat hier de plank behoorlijk mis.....ik kan me er ook behoorlijk over opwinden!

Elliebelle ik met erg lachen om je vertaling, Goed gevonden!

Geen bijzondere plannen, morgen boodschappen doen en de box opzetten, niet veel werk maar moet een kastje weg en dus leeggeruimd worden, dat wordt nog leuk! Zondag jaarlijkse Bbq met de hele familie en maandag niets....

Fren hie gaat het,ik zorg dat ik morgen vanuit bed online kan!

Geplaatst

Hee meiden,

Gezellig om weer al jullie verhalen te lezen :-)

Esther, ik hoop dat jullie morgen een hele mooie dag hebben, ondanks het zware nieuws dat jullie hebben gekregen over jullie dierbare moeder...

Ursula: heel fijn om te lezen dat de operatie van jou moeder zo goed is verlopen! Wat ben je toch ver weg hè, op die momenten....

Fren: ik zit helemaal in spanning om jullie! Het klinkt allemaal zo positief!!! Zou dolgraag het (tover)stokje aan je doorgeven!

Eef: hoe voel jij je met je kleine wonder embryo in je buik?

En nu vergeet ik heel veel meiden.... Lig voor pampus op bed met de iPad. Jullie vroegen hoe ik me voel, nou..... Heel zwanger :-) poeh, ziek ziek ziek vandaag. Maar dat betekent dat het allemaal goed gaat in mijn buik, dus niets te klagen hier. We zijn weer op dezelfde plek als waar we vorig weekend waren. Ar gaat een of andere adventure race doen hier. 25 km fietsen over een col van 500 meter, dan 10 km berhwandelen (een 'berg' van 1000 m op en af), dan 10 km rennen, 3 km Kaya ken en nog 1 km rennen. Poeh, ik ben nu al moe :-)

Wat betreft mthfr: motherfucker is echt heel grappig :-). Het is een genmutatie die best veel voorkomt en die in verband wordt gebracht met miskramen. Het kan er namelijk voor zorgen dat je homocysteine gehalte stijgt, dat zorgt weer voor bloedklontering. Maar.... Er is nog geen hard bewijs voor, daarom doet het azm er bijvoorbeeld niets mee, mijn gyn in Shanghai vond het wel heel belangrijk en de gyn hier in Ierland zit daar een beetje tussenin.

Laatste vraagje dat ik nog moest beantwoorden :-) we gaan op vakantie naar Schotland! Lekker met de auto eerst naar noord Ierland, daar de boot pakken naar Schotland. Heerlijk twee weken de natuur in en af en toe een leuke stad. Super veel zin in!

Hier nog meer meiden met vakantieplannen? We hebben al een aantal Griekenland grangers: worden er nog andere landen bezocht?

Ik ga lekker slapen,

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Zara: wat een super suf artikel trouwens... En dat noemt zich professor.... Ik zou een reactie sturen idd. Vervelend dat het jou een rotgevoel heeft gegegeven... Knuffel voor jou!

Geplaatst

IVFSH ik durf het bijna niet te zeggen maar ik geloof dat ik minstens 3 x op vakantie ga deze zomer... Kreta was het dus en mijn zus is er nu en met haar heb ik afgesproken om nog een klein weekje naar Frankrijk te komen en zojuist heb ik vastgelegd dat ik een dag of 5 naar mijn vriendin en haar kinderen ga in een huisje in Nederland... En eigenlijk wilden we nog naar de Ardennen maar dat gaat al bijna niet meer, pfoeh!

Ik lach me rot trouwens dat driekwart van dit cluppie gewoon mee is verhuisd naar het Afvaltopic en het is daar al net zo gezellig!

Geplaatst

Ohhh ivfsh, ar is een echte sportman ! Fijn te horen dat je je flink zwanger voelt! De vakantieplannen klinken goed in ieder geval, wij gaan als het Goedis in mei 2012 naar Italië

Caro, je hebt werkpaarden en luxe paarden ;-) nee hoor, groot gelijk em het ervan!!

Esther dat weekend is morgen al, ik had het volgende weekend in mijn hoofd, ik hoop dat het een mooi weekend wordt !

Het afvatopic ziet er idd al gezellig (druk) uit, ik denk er aan om me straks ook aan te melden, en indien de borstvoeding lukt dan ook met begeleiding, zodat het wel verantwoord gaat.

Geplaatst

Heb van 19 tot nu liggen slapen, denk dat ik doodmoe was van al het heen en weer geslinger in emoties.werk was haotish, ik zag dat ik wat dingen had opgeshreven die helemaal niet klopte...gelukkig op tijd gewijzigd :-)

Nu weer nieuwe slaappoging.

Sandra en babetj, jullie sterkte met laatste loodjes, klinkt zwaar hoe jullie thebbe, doe t lekker rustig aan;-)

Fren, alles in de aanslag? Duim hier voor je en denk aan je, dat alle positieve tekenen maar waar mogen zijn!

Ben mn celletjes daar benee aan het aanmoedigen, en natuurlijk over de telefoon vandaag tegen c geroepen; groetjes en knuffel van ons he? Dit leidde tot 2 verbaasde reacties, van c en van mijn collega tegenover me, haha, kon me niks schelen :-)

Tot gauw;-) fren zet m op, you go, pakken dat stokje :-)

Geplaatst

Fren nog niet getest???

Er is een meeuw een vuilniszak kapot aan het trekken omdat J te lui was deze op te ruimen, hij mag dadelijk aan de bak.

Geplaatst

Dacht dat ik hier de eerste zou zijn. Goedemorgen allemaal!

Fren dit is your wake-up call! Weet je wel hoeveel uur het al zaterdag is??? Ik zit te wachten op je uitslag.

Zo naar het station. Ongeveer 25 minuten rijden en dan in de trein naar Utrecht (ook nog zo'n 2 en half uur) en dan lekker shoppen. Jippie!

Heeft iemand trouwens mijn pas gekochte pot dagcréme gezien? Ben al 2 dagen op zoek. Zou het door dat restant HCG komen???

Fijne dag allemaal met hopelijk veel goed nieuws.

Geplaatst

Freeeeen, waar ben je? Oooh ik hoop dat het niet alsnog negatief is en je met de dekens over je hoofd terug in bed bent gekropen...

Zara veel plezier in Utrecht!

Syl ook al vroeg wakker.

Ik heb mn ontbijtje op en kruip nog even tegen j aan. Bedenken wat we gaan doen vandaag...schoonmaken of euhhh schoonmaken? Oh en boodschappen doen, ook zo leuk ;-S

Geplaatst

Lieve fren!

Ben zo nieuwsgierig.... Hoop zoooooo dat je een positieve test hebt! Ik blijf nog even duimen,

Knuffel ivfsh

Geplaatst

Als je ziet hoeveel mensen in dit topic actief zijn...hihi...allemaal op Fren aan het wachten. Ik neem de ipad mee naar boven....wat een spanning. Hoop zo dat het beloond wordt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden