Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, hier weer even een ego-berichtje van mij. Maak het morgen goed met jullie hoor!

Ben een btje op de vlucht. Mijn hele dag stampvol gepland om maar niet te hoeven denken. Nu even half uurtje thuis.

Nog niks van manlief gehoord. Eigenlijk ook niet verwacht. Hij heeft een hard hoofd en ik ook. Normaal gezien zou ik best zelf de eerste stap willen zetten maar ondanks dat ik ook best snap dat zijn actie waarschijnlijk uit onmacht is ontstaan en dat ik snap dat alles hem nu boven het hoofd groeit, vind ik nog steeds dat de manier waarop hij is weg gegaan niet kan. Ik wacht dus op de eerste stap van hem. Hoop niet dat ik echt tot morgenavond laat of zelfs maandag moet wachten.

Dikke knuffel voor jullie allen en probeer allemaal een beetje te slapen zo, blijf ik wel wakker voor jullie allemaal ;-) xXx

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Och Zara lieverd wat een nare situatie... Weet je wel zeker dat je zo wilt gaan slapen meis? Niet toch even een sms-je? Snap helemaal wat je bedoelt dat hij de eerste stap maar moet zetten en ik denk dat ik je met een andere ruzie helemaal gelijk zou geven. Maar je hebt elkaar nu juist zo nodig voor mijn gevoel.... Nou ja, kan ik makkelijk zeggen van een afstand. Wil gewoon niet dat je je nu in je uppie ellendig zit te voelen.

Geplaatst

ach jeetje Zara, wat een kl#te situatie zeg, ik hoop dat jullie elkaar niet te lang laten wachten, want je hebt elkaar toch nodig nu? Ik vind het lastig om er verder wat over te zeggen omdat ik zelf geen ervaring heb met zulke dingen. Ik bedoel het afstand nemen van elkaar/uit elkaar gaan door wat dan ook, dus ik hoop dat 1 van jullie snel de moed vindt om actie te ondernemen want hier worden jullie beide toch niet gelukkiger van...?

Sterkte meisje.

Knuf Sab

Geplaatst

Lieve meiden, en Zara nu even in het bijzonder: ik ken je situatie niet specifiek... maar wel weet ik dat mannen een groter ego hebben dan wij vrouwen (meestal). Wie de veroorzaker ook is, de ander mag best de 1e stap zetten. Dat is juist vaak een teken van kracht en zal de "aanstichter" milder maken en extra tot je aantrekken. We hebben mekaar nodig! Onvoorwaardelijke liefde: vergeef en omarm elkaar. Het leven is te kort! Echt, ik heb zo recent de dood eigenhandig in de ogen gezien. Dus daar wordt dit advies wel heel erg door gekleurd hoor.

Ik kom zelf ook gauw weer eens updaten. Zoveel te vertellen en ook weer niet. Komt allemaal nog wel, liefs xxxx

Geplaatst

Lieve zara,

Vind het echt heel rot hoe jij je nu voelt... Het is echt een beetje veel allemaal. Bel of sms hem anders gewoon even, dan is de eerste stap gezet. Je weet toch dat jullie het weer goedmaken, dan kun je dat beter eerder dan later doen! En als jij de eerste stap zet, zal hij zich alsnog zeker realiseren dat het geen al te slimme actie was van hem. Ruzie vreet altijd zoveel energie.....

Lieve zara: dikke knuffel! Zou willen dat ik even naar je toe kon komen! Heb je een vriendin in de buurt?

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Lieve zara, slim om jezelf zou druk te plannen, ben het helemaal met je eens dat zijn aanpak in jullie maar vooral ook jouw omstandigheden niet kan.helaas is het nu ruzie lijkt het ene dan doet iedereen onverstandige dingen...ideale situatie is nu dat er koekjes voor je worden gebakken, ene je in een speciaal voor jouw mooi opgemaakt bedje ligt met je laptop ene foon bij de handig ene een mooie films ene een stapeltje tijdschriften.....tu ssendoor moet mee gechauffeurd worden naar je vadertje....

Geplaatst

Maar hij laat het dus afweten grrrrr hij mag wel oppassen, straks krijgt ie de pauzemeisjes achter zich aan. Kan de reactie van henne ook begrijpen, het advies om niet te hard te zijn gezien de moeilijke omstandigheden ook voor hem, dus lieve zara, schrijf hier je frustraties, en doer datgenegene waar jij je goed bij voelt ok? Hele dikke knuffel xxx

Geplaatst

Jaaa, toch nog een half uur gewandeld! Goed he... Voor het eten, wilde mijn dochter meenemen maar die viel van de stoep meteen met haar step, twee kapotte knieen... Dus maar alleen gegaan. Ik zou even 10 minuten lopen (wilde ook even de frustratie van geen cryo's er uitlopen) maar ben toch een half uur weg gebleven. Kennelijk is vriendlief op de uitkijk gaan staan want ik bleef zo lang weg en het eten was klaar.

Bedacht onderweg dat het toch wel heel leuk zou zijn om een hondje te hebben, dan beweeg je vanzelf veel meer... Misschien gaan we het over een tijdje, na de vakanties, toch maar doen. Ben alleen bang dat de kat het vreselijk vindt en dan alleen nog maar boven zit en dat zou ik niet leuk vinden. Nou ja, nog maar een paar keer over praten/nadenken...

Geplaatst

Lieve meiden,

Eindelijk achter mijn laptop (die het helaas weer doet;-)... Wat is er weer een hoop geschreven!

@Zara: geschrokken van je berichtjes over de ruzie met manlief. Dat is net het laatste wat je nu kunt gebruiken... Na de bevindingen bij de hysteroscopie heb je weer genoeg nieuwe zorgen. Mannen staan aan de zijlijn van dit hele gebeuren en kunnen zich daar soms erg "alleen" onder voelen. Ik vind het zo verdrietig voor jullie beiden dat dit is gebeurd. De onmacht wellicht om hier over te kunnen praten, de emoties die jullie met je meedragen na al het verlies, het is allemaal verre van gemakkelijk. Ik hoop intens dat hij vanavond naar je toe komt om dit uit te praten en er samen een weg in te vinden. Een hele dikke knuffel en vooral heel veel sterkte nu.

@Caro: geen cryo's. Altijd een moment om even diep adem te halen.. en die kleintjes in je buik extra te koesteren. Komende week wordt spannend! ik hoop dat je dit weekend een beetje afleiding vindt en dan is het zo dinsdag!

@Guusje: weer gestart met een nieuwe ronde! Dappere dame, toch weer de moed verzamelt!! Een bad mag je echt wel nemen tijdens de stimulatiefase, maak het alleen niet te heet. Dat was het advies wat ik hier kreeg van mijn doc. Lekker ontspannen is erg belangrijk deze dagen! Na een terugplaatsing durfde ik het niet meer, hoewel werd aangegeven dat het na een week wel weer mocht.

@Henne: ook weer in de race! Ik duim voor jullie mee...

@ Sylvie: lekker op vakantie in la douce France! Geniet voor ons allen want hier is het bagger weer. Vanaf morgen 30 graden maar: eerst zien en dan geloven!! Nu zit ik nog met een vest en pantoffels aan de keukentafel;-)

@Kaartje: voor jouw de beruchte wachtweken! Sterkte en vooral alleen dat doen waar je je goed bij voelt.

Jullie schreven nog wat over vakantieplannen. Wij boeken vooral via booking.com omdat de accomodaties daar vaak een gratis annulering kennen. Erg handig omdat er op die manier toch wat vast ligt en we wat hebben om naar uit te kijken. Nog handiger als we onverwacht mogen annuleren;-) Misschien is dat een optie voor een aantal van jullie?

En over de bollen... Sinds deze week weer mee gestart. Als extra ondersteuning voor het baarmoederslijmvlies en de ontwikkeling van de placenta. Pas vanaf week 12 neemt de placenta de aanmaak van progesteron over en dan mag ik gaan afbouwen.

Inmiddels zijn we over de grootste verbazing en ongeloof heen hier. Afgelopen week even onze eigen arts gesproken. Hij heeft een echo gemaakt en er lijkt een vruchtzak in de baarmoeder te zitten. Heel klein en echt ieniemienie maar hij zat er wel! Maandagochtend weer een echo. En vervolgens afwachten tot we een kloppend hartje gaan zien. Daarna wordt het hele medische traject in Nijmegen opgestart in verband met het plaatsen van een buikcerclage. Enerzijds erg spannend allemaal, anderzijds weet ik nu wat het probleem is en wat er aan gedaan moet worden. Hoewel ik er niet naar uitkijk (de operatie en de weken erna!), geeft het me wel rust. Uiteraard kan er nog vanalles gebeuren maar niet datgeen wat met Daan* en Féline* is gebeurd!

Daarnaast rijden we veel naar Almelo want schoonmoeder ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ik trek het nog redelijk, hoewel ik na een dag werken bekaf ben en het lampje zo rond 20.30/21.00uur echt uit gaat. Probeer dus ook nog een beetje m'n rust te nemen...

Lieve meiden, ik hoop dat we morgen allemaal mogen gaan genieten van het zonnetje na een dag vol regen (in elk geval hier in het zuiden!). Even de batterij opladen en maandag weer een nieuwe week opstarten! Een fijne avond allemaal en tot lees.

Liefs,

Geplaatst

Ceeke,

Wat ongelooflijk Mooi dat je inderdaad zwanger bent!!! Fantastisch!

Hoe is het verder met je schoonmoeder?

Ga lekker rustig aandoen dit weekend, ik geniet hier mee met je goede nieuws!

Geplaatst

Ceeke wat mooi dat het echt waar is! Probeer ervan te genieten en sterkte met je schoonmoeder.

Zag net op het journaal dat het inderdaad een paar dagen zomer wordt, wel lekker! Ga nu net een vest aandoen... Wonderlijk land toch, dat Nederland, qua weer...

Geplaatst

Caroline, kun je niet een weekendje een hond lenen van familie of vrienden om te kijken hoe de kat reageert?(al zal de kat er ook aan wennen, dus mogelijk is een weekend niet voldoende)

Met een hond is het inderdaad wel gezelliger wandelen vind ik. We gaan 1x/jaar met een grote groep vrienden een lang weekend weg. Die grote huizen laten heel vaak geen honden toe. Als we dan gaan wandelen met z'n allen voel ik me altijd een beetje stom, omdat ik mijn hond niet bij me heb. Ben het zo gewend om met hond of met paard en hond het bos in te gaan.

Ceeke, hopelijk volgende echo ook een hartje te zien. Jammer dat je een ingreep moet ondergaan, maar als dat de truc is zeker de moeite waard.

Zara, wat een gedoe toch. Ik zou het niet volhouden om zo lang elkaar niet te spreken tijdens een ruzie. Nou vind ik weglopen zoals hij heeft gedaan ook geen optie, maar misschien wist hij gewoon even niet wat hij anders moest doen. Ik geloof dat ik er wel een smsje aan zou wagen, maar dat moet je natuurlijk alleen doen als jij je daar goed bij voelt.

Geplaatst

Kaartje mijn ouders hebben 10 jaar een hond gehad die regelmatig kwam, ook wel eens een week logeren en de hond wilde altijd vriendjes zijn maar de kat blies alleen maar en zat heel veel boven. Kwam alleen eten als de hond buiten was of weg... En we willen dan wel graag een pup dus die is dan ook nog heel speels...

Geplaatst

Ceeke de eerste echo zag er dus hoopvol uit, er is een zwangerschap te zien!! Gefeliciteerd meid! Nu worden het spannende weken, maanden....

Caroline je bent supergoed bezig!

Zara moet de hele tijd aan je denken. Dikke knuffel nog even voor jou. Op afstand kunnen we allemaal makke ik advies geven, maar jij zit er middenin en jij kent je eigen vent het beste...

Over vakantie: wij hebben idd via bookings ook een keer een weekendje verzet wegens buikgriep, was echt geen probleem. Misschien eens rondkijken.... Hoewel ik liever een huisje of appartemen heb zodat ik zelf kan koken. Langer dan twee dagen achter elkaar uit eten is voor mij lastig.

Nu eerst maar weer vroeg naar bed. Energie opdoen voor de tp. Ga de hele week om negen uur heb ik me voorgenomen. Dan een half uurtje zita west en dan slapen. Benieuwd of ik het volhoud. Merk dat ik het steeds moeilijker vind om dingen te doen of laten voor een poging, om je weer helemaal op te laden en die hoop weer toe te laten. Na de tp ben je helemaal blij en hoopvol en dan knal je weer zo hard met je kop tegen de muur als het fout gaat. En die laatste knal heeft een flinke deuk opgeleverd. Even laten uitdeuken haha, iemand een goed adresje daarvoor? ;-)

Meiden, fijne avond. Hoop dat iedereen een beetje slaapt vannacht!

Geplaatst

Niemand? Kwam er net achter dat morgen de laatste dag is voor de bollen! Zijn maar 10 dagen voorgeschreven en je begint op de dag van de TP die dan dag 1 is... Ik heb echter nog 1 doosje, dat zijn er 30 dus voor 5 dagen... zal ik ermee doorgaan of stoppen?

Nou ja, ga ook maar naar bed, lees morgen wel jullie antwoorden (hoop ik)...

Trusten!

Geplaatst

Wat gek, zou zelf gewoon doorgaan, ene even bellen met zhier voor advies? Volgens mijn verschit het advies namelijk ook per kliniek.

Hier een actiefilm zitten kijken maar merk dat ik labiel tot ene met ben. Een paard wat ontsnapte ene ik zit weer te janken. Man, vrouw ene kind die ekaar naar spannende scène weer kunnen omhels en ene ik kan nu emmer klaarzetten. Aankruipen tegen mannetje ene maar laten gebeuren, als het maar wel bij thuis op de bank blijft...

Vanmiddag voor het erst sinds 2x jaar weer een fijne strakke spijkerbroek gekocht, moet kunnen nu die buik wegblijft, elke nadeel heeft zijn voordeel, het is weliswaar even zoeken, maar eentje gevonden. Nou lieveeds slaap lekker, zara ene sandda ene simba, jullie ook toch?

Nico leuke poststuk over die yoga houdingen, die zitten goed in je hoofd!

Geplaatst

Ik heb wel gespookt maar komt niks uit mijn handen, hoofd loop over.

Gister was gezellig, kibbeling gegeten, lekker gekletst. Toen we thuiskwamen zei m'n vader dat mijn moeder iets te vertellen had. Moeders was voor een bultje in/op haar kaak naar de tandarts geweest van de week dat wist ik. Ze is gelijk doorgestuurd naar de kaakchirurg en deze had bij voorbaat geen goed nieuws. Hij dacht zeer waarschijnlijk dat het een agressieve vorm van kanker was en op foto's was ook al een vlek op haar wang en onder de tong te zien. Ze moest zich voorbereiden op het ergste, maar het is goed te behandelen. BENG dat was de mededeling. Het is altijd bij de buren, nu zijn wij de buren. Het ging zo goed met haar, na ruim 30 !! jaar eindelijk van de drank af (zo trots op haar), kreeg ze een hersenbloeding (waar ze wonder boven wonder bijna niks aan over heeft gehouden) en de revalidatie nu bijna is afgerond. En nu dit....... wat een klap. Van de week krijgt ze een bioptie op verschillende plaatsen onder algehele narcose en een ct-scan van hoofd, hals en torso. De week daarop de uitslag. Ik probeer maar van het beste uit te gaan, jammer genoeg heeft al 1 zus van haar de longkanker en een broer van haar de keelkanker strijd verloren en ook haar bijde ouders (weet alleen de vorm van kanker daar niet van). De moed zakt daardoor wel in de schoenen. Dit heeft ze niet verdient, dit verdient niemand.

Ik wil iedereen een dikke knuffel geven, heb de fut niet om op iedereen appart te reageren. Mijn reactie op dit alles begint nu pas los te komen. Weer een reis waar niemand weet waar deze gaat eindigen.....

Geplaatst

Lieve san, ongelooflijk wat nu rotnieuws, het regent hier ellende terwijl we allemaal mensen zijn die zo'n behoefte hebben aan goed nieuws ene jij met je lieve frummel in de buik, je hoort alleen maar samen met je moeder ene familie. Voor te bereiden op de komst van frummel ene leuke dingen te shoppen....lieverd het klinkt idd als onheil, ik hoop zou dat het meevalt, maar o wat is te nu rotziekte ene wat komt te veel voor. recht htvaardig heeft er weer eens niets mee te maken....sterkte meid xxx hoop dat je hoofd nog nu beetje rust heeft gehad..

Zara geen nieuws bij jou? Hoe is het nu met je, wel iets gezlapen?

Caro, guusjr ene kaartje, hoe is het zou in de race? Xxxx denk aan jullie

Geplaatst

Sandra wat afschuwelijk, alle ellende overwonnen en dan dit...onvoorstelbaar. We roepen zo vaak 'het is oneerlijk', nu dat is dit ook, zwaar oneerlijk. Heel veel sterkte, ook voor je ouders.

Hier slecht geslapen, J. lag om de een of andere reden wakker en die lag zo te draaien, zuchten en steunen dat ik ook niet heb geslapen. Fijn. Ik MOET die cirkel van niet slapen en moe zijn doorbreken, maar weet niet hoe. Zucht. Vandaag in ieder geval eerst maar genieten van een gezelige dag met vriendinnen. Wordt opgehaald dus hoef zelfs geen auto te rijden, alleen maar te zitten, kletsen en lachen.

Oh Caro ik zou gewoon doorgaan. Heb ik zelf ook gedaan. Voorburg schrijft zelfs maar 2x2 per dag voor, voor 12 dagen... Toen ik zwanger was heb ik ze gebruikt tot ca week 8., na de eerste echo (6w3d) wel overgegaan tot 1x2 per dag. Zou het in jouw geval ook afbouwen, bijvoorbeeld eerst 3 dagen 2x2 en dan nog een paar dagen 1x tot ze op zijn? Of gewoon 3x2 blijven gebruiken en als je positief test een recept vragen. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. Ik heb in het EMC ook een keer langer gekregen. Heb gewoon gezegd: ik wil best geloven dat het niets uitmaakt, maar voor mijn eigen gevoel is het beter en het kan geen kwaad dus waarom niet... 't Was niet van harte, maar ik kreeg ze toen wel :-)

Geplaatst

Sandra, wat een elendig nieuws zeg! Gatevr. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Wel fijn dat er zo snel actie ondernomen word. Al dat wachten is zo elendig.

Sterkte meis.

Geplaatst

He San wat een vreselijk nieuws voor jullie zeg. Het houdt hier nooit eens op met nare berichten...Ellendig zeg. Om triest van te worden, na zoveel jaar alles op de rit en dan zo'n bericht, bah!

Heel veel sterkte meisje, hou je taai.

xx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden