Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jammer Caro. Was fijn geweest om de cryo's nog achter de hand te hebben. Snap dat dat een rustiger gevoel had gegeven. Maar ach, je had die cryo's toch niet nodig toch? ;-) Weet je nog van onze deal met dat stokje?

Henne, die buikspieroefeningen sla ik graag over ;-). Doe ik normaal ook al minder fanatiek aan mee op advies van mijn moeder (fysiotherapeute). Veel van die oefeningen zijn eigenlijk te heftig volgens haar, tenzij je al goede buikspieren hebt. Ik pas ze dus aan aan mijn niveau (en geloof me dat is niet zo'n hoog niveau haha). Paardrijden vind ik ook lastig om te beoordelen. Kan me voorstellen als mensen heel fanatiek rijden dat het anders is dan dat relaxte rondje van mij door het bos op mijn eigen paard. Tja. Voor nu wacht ik het paardrijden nog maar even af. Wel balen, want paard heeft het eigenlijk wel hard nodig. Die heeft nu dus even vakantie.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ahhhh Caro wat klote, maar je hebt ze niet nodig hoor de cryo´s!!! tenminste een van deze is lekker bezig....

Kaartje ik denk dat ik toch wel erg voorzichtig zou doen..paardrijden alleen rustig stappen???

Geplaatst

Babeth, zo te horen een druk weekend voor de boeg met zowel leuke als minder leuke dingen. Hopelijk kun je morgen je vriendin een beetje tot steun zijn.

Geplaatst

Kaartje, ik ben níet naar yoga gegaan tijdens de ww. De hockey was net afgelopen, maar dat had ik nie gedaan als het seizoen nog bezig was.

Geplaatst

Babeth, ik zat inderdaad te denken aan alleen maar rustig stappen (niet nu hoor, over paar dagen misschien). Lijkt me niet belastender dan een stuk fietsen? Ik rijd normaal 3-4x/week paard en ik fiets nooit :-)

Geplaatst

Fren, die hockey begrijp ik. In theorie heb je dan natuurlijk ook de kans op een botsing met anderen. Dat heel rustige paardrijden daar maak ik me eigenlijk niet zo'n zorgen om. DIe bodybalance vind ik lastiger. Kan me namelijk voorstellen dat het juist voor de ontspanning weer goed is, maar ja. Lastig. Weet ook niet zo goed aan wie je dit soort dingen nou het best kan vragen.

Geplaatst

O caro, wat n rotbericht, hoop zou dat je de focus kan houden op de toppertjes in je buik die zou hard aan het werkt zijn , mijn duimen gaan ook slijten maar blijf doorduimen lieverd

Geplaatst

Caro, wat een rot bericht zeg. Kan me voorstellen dat het nu nog enger is.

Henne, ben maar gewoon in bad geweest, niet te heet nee. Was er even aan toe ;-)

Geplaatst

he Kaartje, over het wel of niet volgen van de bodybalance, ik persoonlijk had voor de 3e ivf vrij gevraagd van het lesgeven. ook bij Bodybalance moet je (naast de buikspieroefeningen) toch ook wel veel naar boven uitrekken, bukken/buigen, twisten en men zegt toch ook wel eens dat zwangere vrouwen (in het begin) niet zwaar mogen tillen of boven hun hoofd mogen uitrekken/strekken?

bij de vorige twee ivf's heb ik wel gewoon lesgegeven en helaas geen zwangerschap...bij de derde had ik het dus al allemaal geregeld en is het helaas helemaal niet van toepassing geweest vanwege geen bevruchting...

je hebt natuurlijk wel genoeg opties...dan zou ik voor de opties vragen die aan zwangere vrouwen worden gegeven...zal je de brochure eens doorsturen...kijken of ik hem nog kan vinden...

weet niet welke houdingen er in deze body balance zitten, omdat ik deze niet meer geef, maar zal maandag eens voor je gaan zoeken...

zolang jij je er lekker en goed bij voelt, kun je het rustig doen, maar bij twijfel zou ik het toch even laten...zeker in deze gevoelige periode waarbij alles om de innesteling draait...

Guusje...je vroeg of je kunt badderen tijdens de stimulatie...uhm...weet het eigenlijk niet...ik zou zeggen dat je dit wel kunt doen, maar van de andere kant, te veel warmte is ook weer niet goed, heb ik wel eens gehoord, of was dit dan wanneer je zwanger was? een lekker bad op zijn tijd is wel heel errug lekker...maak er zelf te weinig gebruik van, van ons ligbad...jammer...hihihi...

Caro....ow...balen zeg....dit was niet waarop je gehoopt had en brengt toch weer net iets meer stress en druk met zich mee, maar net wat henne zegt...je lieve emmies even vriendelijk, lief, maar toch dringend even toespreken dat ze pas over 8,5 maand eruit mogen komen...hihihi...sterkte meid...

liefs,

nico

Geplaatst

thanks meiden!

Henne, hmmzz ja en nee haha, misschien door de antibiotica idd en sex nee, de laatste paar dagen niet, heb last van mijn evenwichtsorgaan en dat voelde niet helemaal jofel haha.

Fren en Caroline, die kilo's tsja dat waren natuurlijk de vakantiekilootjes he? plus 1 nieuwe hihi.

Heb nu trouwens ook menstruatiebuikpijn, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren..

Caro, wat een rotbericht zeg, maar je hebt ze helemaal niet nodig hoor!

Guusje, hmm ik geloof niet dat ik in bad zou gaan, hoewel het me wel erg lekker lijkt tijdens de stimulatie, opgezette buik etc...dus ja moeilijk denk ik...

Ik vergeet de helft..maar ti hier druk binnen, man en kind beide beetje hyper, komt vast door t weer en t binnenzitten...snurk....

even de laatste vakantiewas/restjes opruimen, ik haaat dat zo he.?

tot later

Geplaatst

owkee....heb net nog eens even gekeken:

Dit is wat ik een zwangere deelneemster destijds heb doorgegeven:

Zonnegroet:

Hoge plank: op knieën

Down dog: horse stance (rechte rug op handen en knieën)

Krokodil: cat stance (bolle rug)

Cobra: horse stance (holle rug)

Down dog: horse stance (rechte rug)

Twists:

Naar tegenovergestelde kant als gebogen knie draaien (dan komt je buik niet in de verdrukking)

in het algemeen:

voeten op heupbreedte houden, de buikspieren zou ik achterwege laten. bij de twists draai je naar de tegenovergestelde kant, dus niet naar de kant van je gebogen knie als je bijv. in de standing lunge staat. Reik iets minder ver omhoog bij de zonnegroet, probeer bij een vooroverbuiging je knieën ligt gebogen te houden, dus dat je bovenlichaam iets hierop kan rusten

Als er een gedraaide triangel in voorkomt, doe hem dan gewoon naar voor gericht, dus ook niet een twist beweging maken...

bij de cobra kun je of laag blijven of naar de kattenhouding gaan.

Probeer in elk geval niet je bovenlichaam op te rekken, dus ook bijv. bij een babybackbend of holle rug, probeer het recht te houden..je weet maar nooit hoever je dit ook van binnen oprekt...

je staat ook bij een warrior 1 en 2 redelijk gespreid met je benen en je heupen uit elkaar, kijk even hoe dit voor jou aanvoelt...mn bij warrior 1 is er toch iets van een twistbeweging...warrior 2 valt nogal mee...neem altijd de optie zou ik zeggen...bij extended warrior 2 (dus met een hand op de vloer en de andere over je hoofd, hou je onderste arm/elleboog op je gebogen knie.

bij de hoge plank kun je kiezen...of op je knie of idd met gestrekte benen

stuur je maandag de zwangerschapsopties door!

Geplaatst

Hee meiden,

Sab, wat gek van die menstruatie.... Ik heb ook geen idee...

Henne: mooi dat je eitje doet wattie moet doen :-)

Caroline: balen dat je geen cryo's hebt... Is het beleid streng in jullie ziekenhuis? Ach, doet er ook niet toe. Ik hoop dat je hoofdpijn je eerste zwangerschapskwaaltje is.

Kaartje: ik heb sporten besproken met mijn gyn hier en zij raadde het mij sterk af, komt wel door de twe miskramen die ik heb gehad. Zij adviseerde vooral veel wandelen, fietsen en dat soort dingen, maar niet te intensief. Zwangerschapsyoga en zwangerschapspilates Ed ook mee wachten tot 14 weken.... Tja, beetje lastig hè, wat je daarmee doet.

Zara: meid, hoe is het vandaag?

Guusje, in bad tijdens stimulatiefase heb ik wel gedaan hoor! Volgens mij kan het dan prima.

Babeth, fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad. Zou super zijn als je een bekende kraamverpleegster zou kunnen krijgen!

Geniet van jullie weekend allemaal!

Geplaatst

Hihi Nico en jij denkt dat ik dat kan onthouden terwijl ik met bodybalance bezig ben? ;-). Ik geloof dat ik de komende weken maar gewoon niet ga. Als ik dan wat wil doen heel rustig op mijn paard zitten of iemand gezellig meenemen en dan gaan mennen. Lijkt me dan toch verstandiger als ik dat zo hoor.

Geplaatst

Ja heel streng in het EMC IVFSH, zie mijn handtekening...

Fren, toch nog even vragen: wat voelde jij allemaal rond deze periode??

Geplaatst

Zita er nog even op nageslagen: " i would not recommend exercise during the two-week wait" en "gentle walking is fine". Zal het er zelf ook eens met de fysio over hebben woensdag. Hoewel ik moet zeggen dat ik de vorige ronde toch wel was heb opgehangen (erg hoog bij ons dus flink strekken), dingen getild etc. Nou zat ie ook niet goed, da's waar, maar dat zal daar niet van gekomen zijn lijkt me. Toch ga ik het deze keer weer wat rustiger aan doen. We gaan de 5e juli een dag klussen vanuit m'n werk, heb al aangegeven dat ik wel ga filmen en foto's maken. no way dat ik ga verven of in een tuin werken twee/drie dagen na een tp.

Geplaatst

Zara, ik moet iedere keer aan je denken. Wat een elendige situatie. Knuffel voor jou.

Geplaatst

hii Kaartje, voor mij is het onverantwoord nu ander was ik hem wel komen rijden ;-) arm ding.....haha

lekker rustig aan doen,zou ik ook doen hoor, als je paard genoeg energie heeft zal ie ook niet blij worden van alleen wat gestap lijkt me, wil dan toch ook even voluit gaan? tenminste dat is mijn ervaring.

Geplaatst

Iedereen braaf aan het wandelen ;-). Net met mijn hond en het buurhondje (middagje oppassen) even lekker gewandeld.

Babeth, jij hebt dus ook paardgereden? Mijn paardje had last van zijn rug. Hij is behandeld door de osteopaat enkele weken geleden. Moet nu eigenlijk dus juist beweging opbouwen en dressuurmatig aan de gang. Niet echt mijn ding, ben meer van het lekker door het bos crossen. Was dus lekker begonnen met opbouwen. Toen kwam alleen deze ronde en bovendien liep hij week geleden wat kreupel (wrs weer vanuit rug). Hij loopt nu door weekje rust (kwam nu dus wel mooi uit) weer goed, maar eigenlijk moet ik nu dus juist met hem aan de gang. Ach, hij overleeft het ook wel als hij rust heeft. Hij loopt dag en nacht buiten, dus hij krijgt altijd wel wat beweging. Over 2 weken komt de osteopaat weer voor controle, maar dan heb ik hem dus eigenlijk nog niet genoeg getraind. Ach, er zijn ergere dingen.

Geplaatst

Babeth misschien als de bevalling niet op gang komt haha ;-)

Sab, ik heb heerlijk liggen slapen op de bank. Zit nu aan een kippensoepje. Vanavond voor het eerst proberen zelf kleefrijst te maken volgens instructies schoonmamma. Verder weinig te melden. Heb jij al een leuke strandtent uitgezocht voor 13 augustus? Gaan we bijvoorbeeld eerst op het strand picknicken voor lunch en dan voor het vervolg wat comfortabeler... Ik roep maar wat.

Zit zelf telkens opties te zoeken voor vakantie, maar omdat we nog nergens zeker van zijn is dat lastig. Had een aardig appartementje in middelburg gevonden, dat hou ik wel in gedachten. Nu met een korte cyclus is het ook allemaal weer anders, maandag op werk eerst de planning maar eens invullen en twee weken vrij blokken. Heb zoooooo geen zin om weer 24 uur aan de slag te gaan, dus dan is een vakantie/vrij plannen de beste remedie :-)

Geplaatst

Goed plan Henne. Altijd fijn om een vakantie in het vooruitzicht te hebben. Ik durf ook nog geen vakantie te boeken. Wij willen in september 2 weken op vakantie samen. Manlief wilde eigenlijk ver weg, maar eerst komende twee weken maar eens afwachten. Hoop eigenlijk dat ik dan een reden heb om niet ver weg te gaan.

He Mik, zie dat je er ook bent. Hoe gaat het?

Geplaatst

Heb ook een tukje gedaan en chocolade/caramel muffins gemaakt met mijn dochter... En nog niet gewandeld... foei! Vind mezelf een beetje zielig nu maar probeer mezelf voor te houden dat ik geen cryo's nodig heb... mmm...

Geplaatst

en ik heb lekker een uur in bad gelegen net. Ik had nog overheerlijk badschuim van Victoria's Secret, dat ruikt zo lekker zoet, jammie haha. En nu op de bank en zo ook aan de soep, tomatensoep met uien :-)

Henne, strandtent is nooit een probleem natuurlijk, Zeezicht is altijd erg gezellig, komen niet van die aparte figuren, als je snapt wat ik bedoel ;-)

Caro, je mag jezelf best een beetje zielig vinden hoor, maar je hebt ze gewoon niet nodig die cryo's! En neem maar lekker zo'n muffin, jeezus ik zou er een moord voor doen, een muffin, heeeeeeerlijk!

Kaartje, geen paardijden hoor, lijkt me niet zo goed voor je. Straks geef je jezelf de schuld als het niet zou lukken, wat natuurlijk niet zo is he!!! Die vakantie in september moet je lekker dichtbij boeken want zwanger ver weg is niks! Wij gaan ook 'lekker dichtbij" in september :-))

of ff helpen hier!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden