Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Nieuw hier ... Stel van 29 (me) en 33 (manlief) jaar. Sinds 1,5 jaar actieve kinderwens.

Echt een klote maand... sorry voor het taalgebruik. 2 week geleden te horen gekregen dat m'n broertje 26jaar de diagnose ontvruchtbaar heeft gekregen .. (DAT KAN TOCH NIET!!! GING ER DOOR ME HEEN!!)Hij krijgt nog een punctie en als daar wat (iets!!) te vinden is gaan ze naar Gent.

Nadat dit tot me door gedrongen was dacht ik zo erg kan het bij ons dan toch niet zijn.. er ging van alles door m'n hoofd heen met name bang voor de uitslag je bent er vast teveel mee bezig en je wilt het te graag! En dan hoor je dit:

Eisprong annalyse was goed, maar bij manlief is geen zaad gevonden (zelfs geen dood zaad) ..., nou word er pas over 3 maand weer een semenanalyse gedaan en in tussentijd een chromosomenonderzoek en in november krijgt ie een echo. Manlief blijft positief en zegt; we weten jah nog niets, maar bij mij stort het allemaal ff in. Nog wel kunnen vragen of als er een oorzaak gevonden word of er zit de volgende keer wel wat in wat de opties zijn. Enige wat ze zei was reken niet op IUI maar eerder icsi of ivf..

Hoop echt dat er een oplosbare oorzaak te vinden is voor deze uitslag, maar zijn er mensen die de eerste keer niets hadden en bij de 2e semenannalyse wel iets. Graag jullie mening steun en ervaring op dit gebied, want het is niet te bevatten..

Anoniempje

Posted

Hoi Anoniem

Welkom hier.

Bah wat zullen jullei geschrokken zijn.

Mijn vriend had bij het eerste onderzoek inderdaad ook geen levend zaad en er was al sprake van tese/icsi.

Wij moesten ook 3 maanden wachten en bij die test kwam wel levend zaad. Het was nog niet veel maar het was genoeg voor icsi.

We hebben net voor de eerste behandeling ook een keer op niks gezeten en de test daarna was het weer iets meer.

En tot nu toe laat ik het afkloppen heeft hij met de puncties elke keer genoeg zaad voor icsi gehad (het is niet veel maar genoeg zeggen ze)

Ze zeiden dat het kwam bij hem van de bof vroeger daar schijnen mannen onvruchtbaar van te kunnen worden.

Ik hoop dat jullie over 3 maanden ook levend zaad hebben en dat jullie met icsi kunnen beginnen. Ik wil jullie in elk geval heel veel succes wensen.

Posted

ThanX voor de reactie! Dit geeft allleen al hoop, zo'n verhaal. Weet dat je er dan nog niet bent, maar iets is beter dan niets toch? Het is zo lastig omdat ik het idee heb dat m'n vriend onderschat wat ons te wachten staat net zoals m'n schoonvader. Zaterdag maar eens duidelijk gemaakt dat dit geen uislag is waar je blij van word. 3 maanden wachten is erg lang!! voor mij. En we gaan er niet vanuit dat er dan wel ineens 12 miljoen inzit. Mag ik me dan eventjes verloren voelen. Hij doet alsof het allemaal wel goed komt terwijl dat voor mij niet zo vanzelf sprekend is. M'n vriend een artikel laten lezen, maar heb het gevoel dat ie er nog niet aan wil. Begrijpelijk, maar ik hou er wel rekening mee dat een zwangerschap niet zo vanzelfsprekend is.

@ Maris83 bedankt voor de reactie! Hopelijk blijft de volgende cryo 9 maand zitten!

Posted

hallo Anoniem,

Ik herken je onzekerheid en de paniek... Bij mijn vriend was ook geen zaad aanwezig, na drie maanden weer niet. Omdat hij wel een dochtertje heeft, dachten wij dat het toch ergens aanwezig moest zijn, dat er vast een blokkade zou zitten of iets dergelijks, maar helaas niets was minder waar. Bij de TESE werden niet eens stamcellen gevonden en uit het DNA onderzoek kwam naar voren dat hij erfelijk belast is. Er is wel zaadaanmaak geweest, maar nu niet meer. Dat is mogelijk met een Y-deletie.

Dat was een enorme klap voor ons, maar mijn vriend wilde toch verder gaan en stelde voor om via een donor een kindje te proberen te krijgen. Inmiddels zijn we met poging 7 IUI-D bezig. Helaas nog zonder resultaat, maar ik je wil vertellen met mijn verhaal, hoe het ook afloopt, er weer andere wegen te bewandelen zijn. Hetzij zoals in ons geval met een donor, of adoptie of met pleegkinderen.

Natuurlijk hoop ik in jullie geval dat er na drie maanden wel zaad gevonden wordt, want die verhalen lees je gelukkig ook vaak!

Veel sterkte! KrisKras

Posted

Welkom Anoniem,

wat een nieuws krijg je dan te verwerken. Echter zijn er verhalen dat er bij een 2de onderzoek wel zaad is gevonden. Dit kunnen ze dan ook invriezen voor een ivf/icsi poging.

Ik wens jullie veel succes.

Posted

Hallo Annoniem,

Wat een vreselijk nieuws hebben jullie te verwerken gekregen zeg. Het is zeker niet niks. Ik kan me helemaal voorstellen dat je wereld instort op zo'n moment.

Bij ons bleek het zaad van mindere kwaliteit te zijn en gaven ze aan dat de kans dat het zo zo lukken een stuk kleiner was. Ook mijn wereld storte toen in. Mijn man reageerde daarop ook van: eerst maar eens zien wat de volgende test doet. Ik denk dat het ook nog een stukje ontkennigsfase is. Mijn man zei namelijk achteraf dat hij het eerst nog niet wilde geloven en hoopte dat het gewoon een fout van het lab was. Het is toch voor zijn gevoel zijn mannelijkheid die aangetast wordt en dat wilde hij gewoon niet weten in het begin.

Inmiddels erkent hij het probleem en ziet hij zich zelf niet meer als mislukt, maar dat heeft wel even geduurd allemaal.

Mijn advies aan jullie is daarom ook: laat het rustig bij hem bezinken en geef hem de tijd om aan het idee te wennen dat hij misschien wel onvruchtbaar is. Het kost nou eenmaal tijd om dit soort nieuws te verwerken en te accepteren. Er zijn gelukkig nog allerlei manieren om toch nog aan sperma te komen, dus hopelijk komt het bij jullie ook gewoon goed.

Sterkte met het verwerken hiervan in elk geval en geef de hoop en moed niet op!

Posted

Graag gedaan ik hoop ook dat onze cryo straks 9 maanden blijft zitten.

Laat het even bezinken bij je vriend. Die van mij zag eerst de ernst van de situatie ook niet zo in en dacht dat het allemaal wel goed kwam (mijn schoonouders denken dat nu nog steeds en ik laat ze nu maar in die waan)

Maar hoe verder we met de onderzoeken kwamen en duidelijk werd dat het op de normale manier niet wil lukken is hij ook veranderd hoor. Normaal praat hij niet zoveel over gevoelens en dat soort dingen maar dat komt steeds meer nu. En de meeste mannen verwerken het toch allemaal op een een andere manier als wij vrouwen.

Hij is trouwens helemaal veranderd sinds de eerste behandeling toten zag hij in dat het allemaal niet niks is en dat je niet kunt denken van dat doen wel wel even.

Nogmaals heel veel succes.

Posted

Hoi..

Hier ook hetzelfde drama, maar met goede afloop! Hoewel er na drie maanden nog steeds nul komma nul zaadjes werden gevonden, en later de punctie (pesa) mislukt was (alles wat er zat was dood of op sterven na dood), hadden we vorig jaar augustus wel een geslaagde mesa, en konden er acht rietjes met goed zaad ingevroren worden.. met icsi hiervan nu bijna 37 weken zwanger!! houdt moed, het hoeft echt nog niet afgelopen te zijn!

Posted

Bedankt allemaal voor de reacties.Vooral de positieve!! Positief blijven met af en toe een jankbui (waarom!!) We gaan het idd laten bezinken (lees we wachten de testen af). Fijn om de positieve verhalen te lezen. Ook al zijn we er dan nog niet. Het is een begin.

Posted

Hoi..

Hier ook hetzelfde drama, maar met goede afloop! Hoewel er na drie maanden nog steeds nul komma nul zaadjes werden gevonden, en later de punctie (pesa) mislukt was (alles wat er zat was dood of op sterven na dood), hadden we vorig jaar augustus wel een geslaagde mesa, en konden er acht rietjes met goed zaad ingevroren worden.. met icsi hiervan nu bijna 37 weken zwanger!! houdt moed, het hoeft echt nog niet afgelopen te zijn!

Posted

oeps, reactie was toch geplaatst.

Je moet/ mag ook gewoon flink janken hoor, hebben wij ook heel wat gedaan. Want ondanks dat het zeker neit het einde hoeft te betekenen, is het gewoon een enorme klap dat zwanger worden op de normale manier waarschijnlijk niet gaat lukken, en is het wachten en de enorme onzekerheid enorm pittig! Dus, laat je lekker gaan, praat er over, accepteer dat je het allebei op een andere manier verwerkt, en probeer intussen te genieten van de dingen die nog wel leuk zijn!

veel sterkte hoor!!!

Posted

Hallo anoniempje

Wij hebben deze diagnose ook in mei 2008 te horen gekregen, ik wil je echt op het hart drukken, er is echt nog hoop!

In NL vond men steeds niets, ook niet 3 maanden nadat er een spatader stilgelegd was, bloedonderzoek wees niets uit, hormoonwaarden waren goed.

Uiteindelijk kregen we in november te horen dat we verder konden met Icsi in Nijmegen, vanwege de jarenlange ervaring in Belgie kozen wij voor Brussel, daar vond men (bij de intake) wel zaad! het werd direct ingevroren. (wellicht andere zoekmethode en meer tijd beschikbaar?) Vervolgens zijn wij het icsi traject ingestapt en bij iedere poging was er gewoon zaad!

Mijn man heeft accupunctuur gedaan en is extra voedingssupplenten gaan slikken en dat leek een goede combi: het zaad waarvan ik destijds zwanger ben geraakt (poging 2) was van a kwaliteit (goed beweeglijk) en was beduidend meer!

ik heb een link toegevoegd van het forum hier waarin tips vermeld staan die voor de man van toepassing zijn:

http://www.ivfmoeders.nl/index.php?/topic/3634-tips-om-de-vruchtbaarheid-te-vergroten/page__p__169478__hl__%2Btips+%2Bom+%2Bde+%2Bvruchtbaarheid+%2Bte+%2Bvergroten__fromsearch__1#entry169478

Ik wens jullie heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Posted

Hoi Annoniem81,

Logisch dat jullie je rotgeschrokken zijn. Als je dit voor het eerst te horen krijgt, stort je wereld even in.

Ik hoop voor je dat je hier veel informatie kunt vinden (steun sowieso).

In ieder geval wil ik jullie heel veel succes toewensen.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use