Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi we zijn net begonnen en ik lees hier over alles en nog wat maar niet of de punctie erg veel pijn doet wij zijn onder behandeling in het erasmus mc rotterdam kan iemand mij vertellen over jullie ervaring met het mc

Geplaatst

Hallo,

De eerste punctie voelde ik niet.Ook daarna heb ik geen pijn gehad.

De 2de punctie had ik veel meer follikels en waren sommige moeilijk te vinden en aan te prikken en deze voelde ik wel even maar het deed niet heel veel pijn.Heb alleen daarna even een half uurtje pijn gehad.maar kreeg toen goede pijn stillers.

Weet je al wat voor medicatie je krijgt tijdens de punctie??

Bij ons in Leiderdorp krijg je een infuus met morfine 2 prikjes in je baarmoeder wand en van te voren moet je paracetamol in nemen.

En moet zeggen werkt prima.

Iedereen ervaart de punctie weer anders er is dus ook geen peil op te trekken of je wel of geen pijn hebt.

Het ligt aan de hoeveel heid follikels wie de punctie doet de pijn stilling etc.

Ik zou zo weer een punctie doen in iedergeval!!!

Succes met de behandeling!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Ik heb mijn punctie ook niet als pijnlijk ervaren. Het is niet prettig, maar met goede pijnstilling (en die krijg je wel) is het goed te doen. Je hoort vaker dat het per punctie kan verschillen, het wil niet zeggen dat als je een pijnlijke punctie hebt gehad, dat het de volgende keer ook zo is.

Ik denk dat iedereen iedere keer weer opziet tegen een punctie (ik wel in ieder geval als we weer IVF zouden moeten doen). Het is geen leuk onderdeel en dat zal het ook nooit worden, maar daar staat tegenover dat het ook snel weer voorbij is.

Succes met je behandeling!

Geplaatst

Mijn eerste punctie met 11 follikels was erg pijnlijk.

De tweede met 35 follikels was een eitje. Het is elke keer weer verschillend, hoe ontspannender je bent des te beter het lukt.

Geplaatst

Hoi Izabelita,

Ik vond de punctie eigenlijk ook niet tegenvallen. Ik moest van te voren 2 tabletten paracetamol en Naproxen innemen. En ik kreeg een verdoving in de eierstokken. Dat was het eigenlijk en het ging eigenlijk erg goed.

Ik probeerde er gewoon heel open in te gaan en dat is goed gegaan!

Veel succes hoor!

Geplaatst

heb drie keer een punctie gehad en alle drie erg verschillend

1e punctie tijdens punctie niet veel pijn af en toe vervelende steek

na de punctie buikkramp en de dag erna ook nog daarna was het over

2e punctie tijdens punctie veel pijn extra morfine gekregen die wel hielp

na de punctie veel pijn krampen gehad, eierstokken en baarmoeder geirriteerd/ licht onstoken

komt haast nooit voor hoor

3e punctie pijn moet nog komen ben nu 27 weken zwanger haha

2x een klein vervelend prikje gevoeld, toen ik dit zei tegen de arts hield hij de naald wat anders en heb ik helemaal niks meer gevoeld

heb na de tijd ook geen pijn of krampen gehad helemaal niks

dus zo kan het ook

veel succes voor je punctie

snap wel dat je er erg tegen op ziet heb ik ook gedaan alle drie keer

de angst werd bij poging 3 niks minder dan bij poging 2

misschien achteraf zeg ik dat ik bij poging 1 het minste last had van zenuwen omdat het toen nog het onbekende was

je moet er gewoon ff doorheen en het is het allemaal waard hoor de evt pijn en of ellende ben je zo weer vergeten als alles goed gaat

toi toi toi

Geplaatst

Elke punctie is natuurlijk anders maar ook ik zag er vreselijk tegenop, ik kreeg toen van iemand het advies om vast te houden aan de gedachte dat het ook zo weer voorbij zou zijn en dat hielp inderdaad tijdens de punctie, ik heb het aanprikken wel als vervelend ervaren maar daar houdt het dan ook mee op, ik heb er geen trauma aan over gehouden ;-)

Geplaatst

Hoi,

ik snap dat je er tegen op ziet, dat doet iedereen..

Ik vond het achteraf erg meevallen, ik heb mijn punctie ook in het emc gehad.

Er liep daar toen een proef met nieuwe pijnstilling via het infuus, nou, dat spul helpt wel biggrin.gif Binnen een paar seconden werd ik helemaal warm en wat lacherig. Toen nog wat verdovingsspuiten en daarmee was het echt wel te doen. Af en toe met aanprikken en of opzuigen voel je een pijnlijke steek, maar verder, ongesteld zijn doet meer pijn, bij mij dan he..

Daarna nog een dagje wat buikpijn, maar dat was dan ook alles. Er zijn 14 follikels aangeprikt.

Succes hoor!!!

Geplaatst

Hoi,

ik snap dat je er tegen op ziet, dat doet iedereen..

Ik vond het achteraf erg meevallen, ik heb mijn punctie ook in het emc gehad.

Er liep daar toen een proef met nieuwe pijnstilling via het infuus, nou, dat spul helpt wel biggrin.gif Binnen een paar seconden werd ik helemaal warm en wat lacherig. Toen nog wat verdovingsspuiten en daarmee was het echt wel te doen. Af en toe met aanprikken en of opzuigen voel je een pijnlijke steek, maar verder, ongesteld zijn doet meer pijn, bij mij dan he..

Daarna nog een dagje wat buikpijn, maar dat was dan ook alles. Er zijn 14 follikels aangeprikt.

Succes hoor!!!

Geplaatst

Elke punctie is anders, maar over het alegemeen is het goed te doen.

Prettig is wat anders maar dat het pijn gaat doen weet iedereen, maar je moet maar zo denken met 10 min is het meestal wel weer voorbij.

Ik heb de eerste punctie heel veel pijn gehad, ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn en was ik dus bij de tweede punctie ziek van de zenuwen omdat ik bang was dat het weer zo'n pijn zou doen en die punctie is me echt voor 500% mee gevallen. Deed ook wel pijn maar was heel erg goed uit te houden.

En mijn laatste punctie heb ik niks van meegekregen omdat die onder narcose was in Dusseldorf hier heb ik na die tijd ook niks geen pijn gehad.

Dus zo zie je maar dat elke keer anders is en laat het gewoon over je heen komen het moet toch gebeuren. Maak je er niet te druk om.

Heel erg veel succes.

Geplaatst

Hei!

Een positief verhaal is altijd fijn om te lezen misschien? Mijn punctie deed geen pijn. Ik had alleen 1 inwendig verdoving en verder 4 paracetamol. Ik kreeg nog meer pijnstillers aangeboden maar heb die geweigerd omdat ik daar niet van hou. Het viel me heel erg mee. Wel heb ik het daarna een kleine week erg rustig aan gedaan wat ik prettig vond.

Succes!!!

Geplaatst

Ik zag ook heel erg op tegen de punctie, maar misschien juist daardoor viel het me heel erg mee. Nee, het is niet fijn en het doet ook wel zeer, maar veel minder dan ik gedacht had. Het doet ook steeds maar even zeer en totaal duurt het niet lang.

Ik kreeg de avond van te voren 1 naproxen en 1 oxazepam. Voor de punctie zelf kreeg ik 2 paracetamol en 1 naproxen.

Maar bij mij lagen de eitjes er goed voor (eerste keer 24 eiblaasjes en 2e keer 15) en ik kon mijn buik goed ontspannen houden. Dat helpt heel veel. Ik probeerde te ontspannen door op mijn ademhaling te letten.

Succes!

Yonne

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb tot nu toe twee puncties gehad.

De eerste was, ondanks de pijnstilling, heel pijnlijk, maar dat kwam doordat er een endometriosecyste was aangeprikt en ja, dan krijg je heel heftige menstruatiekrampen.

De tweede poging daarentegen, heb ik fluitend doorstaan met:

12 uur voor de punctie 1 zetpil naproxen en een oxazepam (super!!) en dat nog een keertje (dus weer een naproxen en een oxazepam) een uurtje voor de punctie.

Tijdens de punctie ga ik niet mee liggen hoesten als ze door de vaginawand prikken, want dan ga ik me juist focussen op die prik.

Ik heb gewoon door liggen kletsen over van alles en nog wat met m'n vriend en de assistente en het was zo gepiept, daarna fluitend naar buiten. Ik denk overigens echt dat dat door de oxazepam komt...... lekker spul hoor! Heb helemaal geen napijn gehad.

Dus: elke punctie is anders, maar probeer te ontspannen en het gewoon te laten gebeuren.

Heel veel succes!

Groetjes,

Lot

• 2 weken later...
Geplaatst

Hmm heb 1 punctie gehad en ik vond het wel echt pijnlijk. Misschien komt het ook omdat ik geen pijnstilling kreeg, alleen 1 verdovingsprikje in de vagina, daardoor voelde ik de naald door de vaginawand als een doffe prik (die deed geen pijn). Maar het aanprikken van de follikels.....au. Had ook een hele grote cyste en veel follikels dus moest veel 'gepoerd' worden. Daarna paar dagen napijn gehad, maar dat was meer spierpijn/kramp. Moet zeggen dat zo'n punctie (pijn) wel echt een momentopname geweest is.

groetjes Sheenara

• 2 weken later...
Geplaatst

Fijn om te lezen al die positieve verhalen.

Ik heb bij de eerste punctie zo'n pijn gehad omdat de linker kant van mijn baarmoeder erg stug is.

dus de 2de punctie is onder algehele narcose gegaan en de 3de die aankomende week plaats gaat vinden gaat weer onder algehele narcose.

ik loop in breda trouwens

groetjes Louise

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden