Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Suus,

Super opbrengst zeg!

Nu lichamelijk herstellen en jezelf voorbereiden op de tp, succes!!!

Jaatje,

We hebben niet te horen gekregen hoe de 'toestand' van de cryo's was. Hebben hier bewust ook niet naar gevraagd.

Het een keer niet weten geeft ons op dit moment wel wat rust.

Hoe voel jij je?

Het is bijna 7 okt........

Wanneer verwacht je de menstruatie, of gebruik je medicatie die de menstruatie onderdrukken?

Succes!!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Violet..., ik ga je niet voorzichtig feliciteren en al helemaal niet ietsjepietsje.

maar wel super GEFELICITEERD meid!!! met deze HCG waarde ben je hartstikke zwanger hoor!!

helaas heb ik geen bloedtest, en dus weet ik helemaal niet hoe erg zwanger ik ben...., ik hoop ook mega zwanger. Maar heb wel extra risico, dat het mis kan gaan.

Maar daar ga ik niet van uit, want had wel een duidelijke test. Ik vindt en hoop dat deze 3e keer wel goed mag gaan.

Mia, meis..., ik hoop dat die 3 kleintjes nog een groeispurt krijgen. Door pregnyl krijgen ze ook nog een groeispurt toch?

Oktober maand begint best wel goed, ik hoop dat er nog vele groene meiden bij komen. Ook valt het me op dat de cryo's het ook goed doen!

liefs joske

Geplaatst

Hey meiden,

Waaw zeg, ik ben eventjes weg en plots een heeeele golf van super positieve berichtjes, maar helaas, Sylvie, ook een bericht om even van te moeten slikken. Zoals zovelen het je al wensten: veel sterkte en vol goeie moed naar de toekomst!

Hey Violeta, om het op z'n Vlaams te zeggen: KEI GOE!!! zo zie je maar, toch iemand die het gelukslotje op vandaag heeft getrokken. Je mag het helemaal hebben van me! Op naar de echo van donderdag!

Bedankt aan alle dames voor de lieve sterkte-wensen. Dokter gebeld. Ik ga 14 oktober op echo, en proberen een cryo'tje terug te plaatsen. Er zijn er 2, dus duimen dat ze goed ontdooien en het raak is, tijdens mijn natuurlijke cyclus. We hebben weer de moed gevonden!!

Ricklover, wat spannend he zeg. Je voelt vanalles en weet het gewoon niet tot pas op de testdag. Ik ga vanaf nu ook niet meer vroegtesten. Het lijkt alsof je met het lot tart of zo. Spieken heeft me ook meer slecht dan goed gedaan vroeger op school :-)))

Dikke kussen aan iedereen en slaap wel. Het is een emotionele dag geweest, ondanks ik het al wel wist.

Ellen

Geplaatst

p.s. Mia heb je al eens wat gehoord van de verhoogde FSH meiden? ik zie dat toppic bijna niet meer.

Maar ik ben ook nog niet helemaal gewend aan deze site.., dus misschien in het onkunde van mij.

Liefs joske

Geplaatst

inderdaad Joske onder invloed van de pregnyl krijgen de follikels ook nog een stoot om goed uit te rijpen, wie weet Mia, maar we gaan voor tenminste 2 kanjers!

Joske, misschien heb ik het over het hoofd gezien maar mag ik vragen waarom je een verhoogd risico loopt?

houd goede moed he meis!

Geplaatst

Bedankt babeth en joske!

De pregnyl zit er in! Dus hopen dat de kleintjes een optatertje krijgen en de grote goed blijven.

Het fsh forum is wat rustiger, er zijn er natuurlijk een paar zwanger. Af en toe haal ik hem weer naar voren, dus kom af en toe ook even kletsen! Hoe gaat het met je? Ben je positief? Het is toch fantastisch dat je zwanger bent!

Lieve meiden bedankt voor steun!

Slaap lekker

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

zo op naar het ziekenhuis voor de bloedtest.

Even voor de formaliteit. Gister is namelijk de

rode vlag al omhoog gegaan. Enorm k natuurlijk.

Er zitten er nog twee in de vriezer. Dat zou mijn derde

tp worden. Misschien Is drie maal scheepsrecht.

een cryo tp is dat altijd in een natuurlijke cyclus??

Diegene met positieve test. Gefeliciteerd!!!

De andere in het zelfde schuitje als ik.

Nog ff balen, huilen en alles. Daarna pakken

we de draad weer op. Met veel

moed en positief zijn.

Succes allemaal.

X frederique

Geplaatst

Freeq heel veel succes en sterkte....

Wat een baalnieuws!!!....ff vanaf hier een dikke oppepper.....en ik hoop dat jullie bespaard blijven van dat opgejaagde gevoel en die verrekte moeheid wat ik nu voel....;-).....lady's maak er een mooie dag van

Geplaatst

Net te horen gekregen dat er van de 21 er 17 bevrucht zijn. Morgen bellen ze weer om te vertellen of ze gedeeld zijn, en hoe laat ik vrijdag de TP krijg.

Groetjes suus

Geplaatst

Frederique1979,

Ik wil je veel sterkte wensen. Huil maar uit, baal maar als een stekker. Maar ga de volgende poging weer met volle hoop er tegenaan:)

Geplaatst

Goed nieuws Suus, wat een hoop bevruchtingen. Nu hopen dat ze allemaal goed doordelen.

Frederique wat een tegenslag, maar ja, we pakken ons zelf weer op en gaan door.

Geplaatst

Frederique wat ontzettend *** Sterkte hoor....

Suus wat een gewelig resultaat, dat ze maar mooi door mogen delen!!!!!!!!!

Geplaatst

Nou ik ben er even van tussen. Koorts is ondanks de paracetamol opgelopen naar 37.8!!! Heb mijn volgende dosis al ingenomen maar wel vroeger dan de 4 uur die er tussen hoort te zitten. Weer ziekenhuis gebeld en ze willen me toch zelf zien en onderzoeken.........

Wordt vervolgt...

Geplaatst

@ Witje, sterkte meid hoop dat ze je daar kunnen helpen.

Mij hebben ze aangeraden om fortimel te nemen is een drankje van eiwit die t evt vocht in de buikholte vervoerd naar t bloed, zodat je er minder last van Zal hebben.

Gr suus

Geplaatst

Joehoe Violeta, Gaaf zeg!!Gefeliciteerd hoor meid, je bent gewoon hartstikke zwanger!!En zelfs al zou de waarde dond. minder zijn of anders....je bent nu in ieder geval zwanger!!!!!!

k heb net het ziekenhuis gebeld, we moeten 26okt. op map gesprek komen... voor alle details hoe we het allemaal gaan doen, en hoe laat en wanneer enz. Volgende week hoop ik weer ongi te worden (uhm....k hoop natuurlijk van niet, maar dat zal wel...) En dan vanaf dag 21 stimuleren met Deca. Dus dan zitten we begin Nov. Dus Ho-pe-lijk half/eind Nov. de eerste keer IVF of ICSI (aan de hand van de zaadkwaliteit kijken ze op dat moment wat ze gaan doen)..... ooo jongens (meiden bedoel ik dan...) k vind het wel spannend hoor. hoe zal het gaan? hoe zal m'n lichaam gaan reageren? hoeveel eitjes krijg je? hoeveel bevruchtingen heb je uiteindelijk? enz.enz. en dan die WW.....die vind ik normaal al verschrikkelijk, maar k weet zeker dat ik die dan helemaal niet te harden vind.....maar zover ist nogniet!!

Wie lopen/liepen/zitten er nog meer in het Erasmus MC in Rotterdam??

k vind er niks aan dat we voor de IVF daarheen moeten, k blijf liever 'gewoon' in Zwijndrecht....maar ja, daar doen ze geen IVF/ICSI

maar t idee al.....t EMC is zo onwijs groot, en daarbij krijg je natuurlijk steeds weer andere artsen enzo.... bah!!

Maar goed............ Suc6 allemaal wachtende Lady's ..... k lees met iederdeen mee hoor, iedere dag..... k vind t zo spannend hoe t iedereen vergaat, en dan voel ik me minder alleen inm'n verdriet.

liefs

Geplaatst

hallo dames

officieel mocht ik morgen testen,maar heb het vanmiddag gedaan...helaas negatief,zal morgenochtend nog een keer testen,omdat mijn vriendje het toch graag wil,dan stoppen met die bollen en hoop dat snel ongesteld te worden

ze hebben in zh de vorige keer gezegd dat ik gelijk door kan gaan,we hebben nog 1 cryo en dat we ook al gelijk de tweede ivf traject inzetten,maar weet iemand wat ze bedoelen met gelijk doorgaan,met onze laaste cryo,is dat dan deze maand nog of wachten tot mijn ongesteldheid op gang komt en dan de eerste volgende cyclus....zal het morgen ook vragen als ik bel,maar was er nu wel nieuwsgierig na

liefs janine

Geplaatst

hee silvia

het is ook balen,ik zou gelijk nu wel door willen gaan....deze cyclus nog,maar weet niet als het kan en verstandig is

hoe voel jij je,eerst een positieve test en dan dit,das nog meer balen meid.....maar we blijven maar positief,we hebben even een traantje weg gepikt,maar we gaan door met de laaste cryo,drie keer is scheepsrecht .....hopen dat die lukt en anders dit jaar nog tweede trajact in plannen....er is geen wachtlijst hebben ze mij verteld,dus das beter

janine

Geplaatst

Ik zou in principe alweer de volgende ronde door mogen, mits ik het ok krijg na de echo, dus ik denk jij ook wel.

Wel fijn dat er wachtlijsten zijn, heb ik gelukkig ook nooit last van gehad.

Ja het is klote maar ook fijn want het lukt ons samen een kindje te maken.

Geplaatst

Nou hier ben ik weer.

Jaeanine wat balen zeg, je kan gelijk weer door, dat betekend deze volgende cyclus. Ongesteld zijn, eisprong afwachten en terugplaatsen.

Hier weer terug van ziekenhuis. Er is van alles onderzocht. Ik heb geen baarmoederontsteking (gelukkig want dan zou het voor de emmy's gelijk afgelopen zijn) er is nog wel een uitstrijkje van op kweek gezet en bij geen bericht is het goed. Er zijn 5 buisjes bloed afgetapt en de ontstekingswaarden in mijn bloed zijn verhoogd, zit nu dus voor 7 dagen aan de Augmentin 875/125mg (ammoxicilline/ clavulaanzuur). De eierstokken waren wel megagroot. Groter dan bij de punctie!!!! en er zat ook vocht tussen de follikels. Gelukkig wees het bloedonderzoek uit dat er geen tekenen van overstimulatie zijn.

Bij de bloedtest van 18 oktober moet ik nogmaals op ontstekings cultuur laten prikken. En natuurlijk contact opnemen als het tussentijd niet goed gaat.

Het allerbelangrijkste vonden we toch wel dat nu de emmy's geen gevaar (meer) lopen en ze nog steeds kunnen gaan innestelen....

Geplaatst

Was al op zoek naar een bericht van je Sandra.

Balen dat dit nu allemaal moet gebeuren, wel fijn dat het geen overstimulatie is.

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en dat de verhoging gaat zakken.

Geplaatst

Ach het ging tot nu toe allemaal zo voorspoedig er moest gewoon een kink in de kabel komen. Aan de andere kant ben ik dan wel weer helemaal gecleand door die kuur dus ga extra "schoon" de zwangerschap in!!!!

Geplaatst
Ach het ging tot nu toe allemaal zo voorspoedig er moest gewoon een kink in de kabel komen. Aan de andere kant ben ik dan wel weer helemaal gecleand door die kuur dus ga extra "schoon" de zwangerschap in!!!!

That's the spirit, goed zo!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden