Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Ellen,

Dit is helaas niet wat je het liefst wil horen, sorry, maar het kan allebei: soms gaat de temperatuur al naar beneden net voordat je ongesteld wordt, maar soms blijft hij nog 1 a 2 dagen hoog. Ik heb me jaren lang suf getemperatuurd, dus heb er veel ervaring mee ;-)! Niet alleen van mezelf hoor, maar ook veel over gelezen in die periode.

Groetjes en sterkte he, wie weet zit het nu toch nog goed, en anders in november nieuwe kansen!

Barbara

Hoi,

Niet erg hoor, ik besef het intussen allemaal wel. Maar toch wel goed om te weten dat temperatuurverschillen iets aanduiden over je lichaamswerking. De dag voor de menstruatie (en mijn negatieve thuistest) had ik 37,5 en voelde ik me echt ziek. Nog nooit gehad in feite, maar ja. Bij zo'n behandeling kan van alles gebeuren,nietwaar.

Ik heb nog altijd pijnen in mijn hele buikregio en kan nog altijd moeilijk stappen. Stom he, na alles wat je dan meemaakt, met die overstimulatie en pijnen dat het dan niet lukt in ruil.

Nu is het bloeden echt wel aan het doorzetten. Bijna fascinerend hoe anders het eruit ziet dan een normale menstruatie. Veel dikker en veel meer 'materiaal' bij. Volgens mij zat ik toch wel dichtbij hoor. Ik ga er nog altijd van uit dat de innesteling precies op de 7de dag na de tp gebeurde, en het letterlijk een gevecht op leven en dood is geweest. Zo voelde het toen tenminste in mijn buik. Maar het embryo'tje heeft het gevecht verloren.

Mn vriend vertelde me gisteren dat mijn lichaam misschien de zwangerschapssymptomen nog moet leren herkennen (het is mijn eerste echte poging om zwanger te raken), zoals een kat die te vroeg in haar leven jongt en haar kleintjes versmacht omdat ze niet weet hoe ze de jongen moet verzorgen. Een verhaal zoals een ander maar ik vind het wel leuk hoe hij me probeert te troosten :-)

Liefst Ellen

ps, moest Violeta vandaag ook niet testen???

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Had me voorgenomen om niet actief mee te gaan doen op wachtbankje oktober omdat ik me er gek mee maak.

Kan het toch niet laten.

Even mijn verhaal voor diegene die me niet kennen.

Ik ben Esther en ben getrouwd en we hebben een dochter Aniek die in December 5 jaar wordt.

Ik heb voor Aniek 3iui pogingen gedaan en toen een rust pauze ingelast en ja hoor spontaan zwanger.

We dachten dat dit ons nog wel een keer zou lukken maar nee hoor.

Vorig jaar melde de gyn. ons dat er door de endeometrose ws nooit een spontane zwangerschap in zou zitten en dat hij met iui ook geen mogelijkheden zag.

Dus IVF.

Was voor ons behoorlijk slikken, altijd gezegd nooi zo ver te gaan, maaja je verlegd je grenzen.

In november vorig jaar begonnen met lang protocol.

1 eitje, langer doorgespoten maar het bleef er maar 1- resque iui en niet zwanger.

Toen eileider onsteking, week lang in zh aan infuus en volledige bedrust.

Maart 2 de poging, bij de uitgangsecho zagen ze een grote kieste, die moest er eerst uit.

Ook mijn eileider is hierbij weggehaald omdat deze vergroeid was met de kiest, kieste was zo groot als een mango.

Poging gestopt en 1 april kieste verwijderd.

Juli poging 3, 3 eitjes maar 2 bevrucht, 1 teruggeplaatst maar niet zwanger.

Nu weer een poging gedaan, kort protocol tekort eitjes.

We mochten kiezen of resque iui of door stimuleren.

Doorgestimuleerd en 7 eitjes weggehaald, 6 bevrucht en donderdag 30 september 1 terugeplaatst.

Ik hoor van de week of er nog goede bijzaten de ingevroren zijn.

12 oktober is mijn eerste testdag en als deze positief is 14 oktober weer.

Vorige keer werd ik op wd 9 ongi.

Ik voel me zo raar, alleen, moe en onzeker.

ben bang voor alles wat ik voel en ben bang voor teleurstelling.

Maar aan de andere kant hoop ik ook, heb zelfs mijn evt uitgerekende datum al opgezocht.

Ik hoop dat ik wat rust vind om zo af en toe wat met jullie te delen, volg jullie al wel een hele poos.

Dikke kus Esther

Geplaatst

Hoi allemaal,we zijn terug van vakantie,ook bloed geprikt,vanmiddag de uislag.....heel spannend(toch geen goed gevoel bij met zoveel ongi pijn)

Ik ga nu even de was doen en even rust nemen(24 uur niet geslapen),en vanavond ga ik even lezen wat er allemaal hier gebeurd is en dan ga ik op iedereen reageren.

En ook jullie laten weten over de uitslag

groetjes,Violeta

Geplaatst

Esther heel veel succes, je hebt ook al zoveel meegemaakt dus je gevoel is volkomen normaal.

Lees lekker mee en post als je er behoefte aan hebt!!!!!!

Hou je taai

Geplaatst
Jij ook een MEGA knuffel van mij....

Ik merk vooral dat als ik aan het werk ben ik lekker aan het werk ben dat de afleiding mijn gedachten verzet....

Alleen vandaag drie keer door een vraag van diverse collega's aan het huilen geslagen.....

Pfff en dan baal ik zo.... Kan mijn waterlanders niet bedwingen na een goedbedoelde vraag: hoe is het nu met jou....of wat ben jij rustig???zo rustig heb ik je nog nooit meegemaakt....dan wordt ik weer bewust gemaakt van het feit dat ik het enorm spannend vind en onwijs bang ben dat het niet zal lukken....wat een gevecht zeg....maar als ik dan even de rust herpak dan zit ik weer vol hoop en verwachting....

Misschien zot er nu wel een litle ukkie in onze buiken???

Laat je het ff weten als jij getest hebt....wanneer mag jij testen? Ik pas dinsdag volgende week....:-)

Ook ik mag volgende week dinsdag pas testen.. wat duurt dat nog lang he..

MEGa knuffel!

Geplaatst

Moeilijk bericht om te typen maar ondanks dat ik het wb groen heb geopend is ons kleine wondertje voorbij. Het hcg is gezakt en het wordt een mk.

Ondanks alles had ik de moed al bijna opgegeven dat ik ooit nog eens een positieve test in mijn handen zou houden. De vechtlust is terug en weet dat ondanks het moeilijk is wel mogelijk is.

Ik ben voor de 2de x zw geweest en daar erg blij mee.

Zet de groene lijn voort meiden!!!!

Heel veel succes aan iedereen.

Geplaatst

Oh Sylvie wat verdrietig zeg........ Sterkte, heb zelf verder even geen woorden, omdat

Ik heb koorts sinds gisteren, vanmorgen was het gezakt maar vanmiddag kwam het weer opzetten. Toch maar even met Gent gebeld. Koorts is niet goed voor de embryo's en zeker niet boven de 37.7!!!!!!! Dat begint dan al weer lekker. Straks is deze geweldige poging bij voorbaat al mislukt omdat ik koorts heb!!!!! Aan de paracetamol en als het niet zakt zal ik op consult moeten komen............

Geplaatst

Och nee toch, Sylvie wat afschuwelijk!!!

Echt heel veel sterkte om dit te gaan verwerken.

Krijg er kippenvel van.....

Je weet dat je zwanger kan worden en dit zal je vechtlust zeker terug laten keren!

Geplaatst

Oooh, Sylvie NEE!!!! Wat erg vind ik dit voor jullie.

jeetje mina zeg.............

Heel veel sterkte meid,

Liefs Guusje

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties!

Sandra wat klote, kan dit idd zoveel invloed hebben op de embryo's? Ik hoop dat het snel zakt want je moet wel de estafette doorzetten.

Stuur vanaf hier wat verkoeling naar je. Ik hoop dat het snel wegtrekt.

Succes!

Geplaatst

Misschien weet iemand dit ben ik namelijk vergeten te vragen aan de arts.

Mijn temp is nu 37.8 en zakt niet lager dan 37.3, is dat te hoog, moet ik dit in de gaten houden ivm met de mk?

De kliniek is maar tot 16.30 bereikbaar. Ben niet verkouden.

Geplaatst

@Ellen: Wat klote meid dat het niet gelukt is. Je eigen lichaam kan je zo in de maling nemen, dat je last krijgt van dingen die je nog nooit hebt gehad. Hoop dat je bij de 2de behandeling meer succes zult hebben. Heel veel sterkte.

@Esther: Helaas weten we er hier alles van. Angst voor weer een teleurstelling en hoop omdat het toch een keertje moet gaan lukken. Die 2 wachtweken zijn psychisch gewoon ontzettend zwaar. Je hersentjes blijven maar draaien en je hebt gewoon geen rust met jezelf.

Ik hoop dat je 12 oktober een positieve test in handen mag hebben en ik wens je heel veel succes met je wachtdagen.

@Violeta: Spannend, vanmiddag de uitslag. Ik hoop dat hij positief zal zijn. Succes.

@Sylvie: Meid, wat ontzettend eerlijk. Ik heb er geen woorden voor.................. heel veel sterkte.

@Witje: Bah, wat vervelend dat je nu koorts hebt. Hoop dat een paracetamolletje je zal helpen om de koorts te laten zakken. Beterschap gewenst.

@Wish: Heel veel succes met je wachtweken en ik hoop dat deze cryootjes het zullen gaan worden. Ik duim voor je.

Groetjes

Daniella

@

Geplaatst

Sylvie: Heel veel sterkte meid! Weet ff niet wat ik moet zeggen! Denk aan je Grote Knuffel....

Nano: Hoe voel je je?

Nou, ik voel me kl.te! 1 okt Tp gehad. Vanochtend puur uit nieuwsgierigheid getest. Gaf eerst heel licht positief aan. Half uur later keek ik nog een keer en weg was plusje! Pffff baal er zo van ... net getest NEGATIEF....Ik weet het, het is nog veel te vroeg maar toch. Ik baal er zo van.Voel me zoooo depri wil alleen maar janken! Hoe kan dat eigenlijk?? Eerst positief daarna, zelfde test negatief?

Maar goed, alweer bijna een dag voorbij! nog 11 dagen te gaan ......

Wish en witje: Veel succes! xx

Liefs Dunya

Geplaatst

Dunya meid je bent veels te vroeg met testen. Als je Pregnyl hebt gespoten zal dit nog niet uit je lichaam zijn.

Helmaal niet erg om lekker een potje te janken. Probeer wat afleiding te zoeken anders gaan die 11 dagen wel heel lang duren.

Op de bank met dvd's, tenminste dit werkt bij mij.

Succes.

Geplaatst

Sylvie,

Nee dit mocht toch niet gebeuren, het is je zo gegund en ik vond het zo bijzonder zo na een afgebroken ivf en dan de iui.

Het is echt heel oneerlijk!

ik wens je alle kracht om dit door te komen.

Lieve groet Esther

Geplaatst

hey meiden...zit zo'n beetje half in tranen.....wat een rot berichten zeg, het leek idd allemaal zo voorspoedig te gaan! veel sterkte en een hele grote knuffel !

Geplaatst

Dunya, volgens mij ben je echt veel te vroeg hoor! dan kan je beter niet testen als je er depri van wordt.

Silvie heb al in een ander toppic gereageerd.

Persoonlijk vindt ik het wel jammer dat er geen lijstje is..., je weet echt niet waar iedereen is in het traject.

Maar ik geloof dat er veel dames liever geen lijstje hebben.

Liefs Joske

Geplaatst

@ Joske...we kunnen natuulijk wel alles wat we kwijt willen in de handtekening zetten...en als het gelukt is zelfs de tekstkleur van de handtekening groen zetten....of zelfs de tekst waarin je tikt mogelijkheden zat! dus van roze naar groen die handtekening van jou ;-)

Geplaatst
hey meiden...zit zo'n beetje half in tranen.....wat een rot berichten zeg, het leek idd allemaal zo voorspoedig te gaan! veel sterkte en een hele grote knuffel !

Laat je niet uit het veld slaan, er gebeuren ook genoeg mooie dingen.

Geplaatst
@ Sylvie.....natuurlijk dat is ook zo, dat is dan even zo'n momentje heey..je kent ze! nogmaals veel sterkte!

Helaas wel, maar is ook af en toe nodig anders herkennen we de mooie dingen niet meer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden