Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Frederique,

Wat kl*te, sterkte om dit te verwerken en jezelf weer positief op te laden voor een volgende poging!

Suus,

Wat goed, 17 bevrucht!!!

Ik blijf duimen op heel veel embryo's en cryo's!!!

Witje,

Pffff, wat verkeer jij in een vervelende situatie!

Super dat je snel geholpen kon worden in het ziekenhuis.

Fijn dat de embryo's hier niks van hoeven te ondervinden en ze lekker kunnen nestelen!!!

Beterschap!

Sylvie,

Hoe gaat het nu met jou?

Trijnie,

Het is ook allemaal spannend, je weet van te voren niet hoe het zal gaan lopen.

Hoe je lichaam op de hormonen zal gaan reageren.

Dit kan ook bij elke poging weer anders zijn.

Probeer het allemaal even te laten bezinken.

Je kan natuurlijk altijd op dit forum (bij ons) terecht!

Succes!

Janine,

Ook jou wil ik sterkte toe wensen om dit te gaan verwerken.

Sterkte!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier gaat het wel Wish, alleen ontzettend moe en mijn temp. is nu boven de 38.0, heb het tel.sp.gemist bij de verpleegkundige. Weet niet of dit goed is en of dit met de mk te maken heeft. Ben verder niet grieperig of zo.

Hoe gaat het met jou, de eerste dagen zitten erop, ben je wel een beetje ontspannen. Ik had de eeerste ww mijn moeder op bezoek en dat gaf lekker afleiding, de volgende keer mag ze weer komen.

Bijgeloof!

Geplaatst

Sylvie,

Je hebt koorts, wat vervelend!

Heb geen idee of dit met de mk te maken kan hebben. Misschien wel?

Zou als ik jou was naar de gyn bellen, of dat het nu tel. spreekuur is of niet!

Koorts is een teken van het lichaam dat er een ontsteking zit.

Beterschap!

Het wachten gaat me nog goed af.

Misschien omdat ik nu ook geen flauw benul heb wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten.

Moet op 8 en 12 okt. nogmaals 5000 Pregnyl spuiten.

Dus het duurt nog wel even voordat dit uit m'n lichaam is, maar of dat ik dan mijn menstruatie kan verwachten op dag 14 na eisprong?

Door de Pregnyl denk ik van niet.

Kun jij het potloodje aanpassen wat bij de laatste pagina van dit topic staat vermeld?

Nu klik ik steeds op het potloodje en krijg ik eerst een venster te zien waar de foto's in staan.

Heb jij dit ook?

Geplaatst

Dit tekentje is om aan te geven dat er bijlages zijn toegevoegd.

Maar dit staat precies op het hokje van de laatste pagina.

Zie je dit pennetje/potloodje wel bij de andere topics staan?

Als je links boven onder FORUM op NIEUWE BERICHTEN klikt krijg je alle topics onder elkaar te zien.

Daar bedoel ik.

Geplaatst

Paperclip is dat.

Daar heb ik geen last van, ik klik altijd op de laatste pagina nu pagina (24) Er staan ook 2 andere foto's bij die niet van mij zijn.

Ik krijg het ook niet weg.

Geplaatst

Uhm, ik hoef je niet te zeggen dat ik blonT ben of wel.....

Een paperclip, stom van mij zeg. hahahaha!

Geplaatst

Ik wil alle meiden die negatief getest hebben heel veel sterkte wensen,frederique,janine

Janine door gaan betekend als je nu ongesteld wordt dus niet voor de volgende menstruatie moeten wachten.

Witje toch goed nieuws dat je eitjes niet in gevars zijn ondanks de korts.

Sylvie,moet je niet het zh bellen om te vertellen dat je korts heb,ik denk niet dat er goed teken is,hoor(ik wil je niet bang maken,dus begrijp me niet verkeerd)

Ellentrik dat je zo snel door mag,super toch?

Guusje ik ga morgen ochten heel erg vroeg denk 08.45 daar te zijn om door te gaan naar mijn werk!

Trijnie ik weet hoe het voelt eerste IVF/ICSI hartstike spannend!Ik moet ook veel rijden in werk in Bleiswijk en ik moet in Leiden naar het zh,maar toch heb ik niet echt veel moeite mee,met heen en weer rijden.Succes!

Ricklover ik vond testen ook doodeng,en mijn test was negatief maar die heb ik heel vroeg gedaan.Succes!

Suus wat een mooie opbrengst!Succes met tp!

Geplaatst

Meiden ik vond jullie berichten onwijs leuk!In dit forum krijg ik de steun die ik in het echte leven niet heb!Ik ben jullie echt dankbaar!

Alleen ben nog niet echt blij van,ik ben heel erg voorzichtig na morgen middag pas als het stijging van de hormonen is zal ik wat rustiger zijn(denk ik).Ik besef het nog niet.Zo raar.4 jaar daar op gewacht en nu zo angstig inpaats van zoooo blij.Ik denk dat er komt door de pijn in mijn buik,het voelt alsof ik ongesteld word.

Dus nog even spannend tot morgen voordat ik mijzelf GROEN maak.

Geplaatst

Vanmiddag de brief van het vu gekregen en van de 5 embryo's zijn er 4 goed genoeg om in te vriezen.

Ben dus heel blij, hoop ze natuurlijk niet nodig te hebben.

Vorige keer had ik niets in de vriezer.

Gr Esther

Geplaatst

Violetta,

Logisch dat je angstig bent tot dat je de uitslag krijgt en dan is het wachten op de aller eerste echo.

Dat is voor heeeel veel (wat ik hier lees) ook erg spannend!

Succes morgen, ik zal aan je denken en hoop hier morgen goed nieuws te kunnen lezen!!!

Esther,

Wat super dat jullie 4 cryo's hebben!!!

Geplaatst

Logisch Violeta dat je onzeker snappen we heel goed, duimen voor een hoge uitslag.

Succes.

Esther het wordt toch nog een succes deze ivf terwijl je dacht dat het helemaal niets zou worden. 4 cryo's ik was al blij toen ik er 1 had.

Nu maar hopen dat je ze niet meer nodig hebt.

Geplaatst

Suus, wat een mooie score meid! Nu hopen dat ze allemaal goed ontwikkelen!

Frederique, jeetje balen zeg, sterkte! Het zou mooi zijn als je snel weer door mag.

Witje, gelukkig lopen je emmie's geen gevaar. Fijn dat je nu vakantie hebt kunnen jij en emiies lekker rusten.

@all, hier vandaag weer buikpijn.. vanmiddag tijdens spreekuur het zh maar gebeld. Binnen 10 minuten wordt ik terug gebeld dat de dokter me graag wil zien. Ze denken aan overstimulatie. (opgeblazen,bandenpijn, gewichttoename) Ik kon vanmiddag tot 15.15 terecht om bloed te prikken.. en het was 14.30 toen ik belde. dus ik zeg; ik ben nog op kantoor ik moet naar huis om de auto te halen en ook nog eens ruim 3 kwartier rijden naar het zh dus dat gaat niet. Kan het wat later vroeg ik 16.00uur ofzo.., nee dat kon niet niet want ik kon maar tot die tijd, 15.15, bloed laten prikken. Morgenochtend en middag zaten ze propvol...komt er op neer ik kan alleen vrijdagmiddag komen (ochtend doen de punctie's)

Nou lekker dan... ik houd me maar heel rustig en drink veel en hoop dat het niet erger wordt dan houd ik het nog wel uit. Volgens mij is het een milde overstimulatie dus ze zullen er in het zh ook niet veel aan doen denk ik...

Nou tot zover mijn verhaal, bij ons kan het ook nooit eens normaal gaan..zucht.

Geplaatst
inderdaad Joske onder invloed van de pregnyl krijgen de follikels ook nog een stoot om goed uit te rijpen, wie weet Mia, maar we gaan voor tenminste 2 kanjers!

Joske, misschien heb ik het over het hoofd gezien maar mag ik vragen waarom je een verhoogd risico loopt?

houd goede moed he meis!

Ja zeker mag je dat, de reden is dat ik 42 ben, dus dan heb je meer kans op een MK. En aangezien ik vorig jaar een MA met 10 weken had en in april een MK met 6 weken ben ik wel

voorzichtiger.

Maar het voelt goed, en ik hoop met heel mijn hart dat deze zitten blijft. Het lijkt me moeilijk te trekken als dit beebje ook maar heel even bij ons is.

Ik ben wel iemand die door zou gaan met proberen zwanger te worden. Ik zou niet zo snel opgeven, hoewel het heel zwaar is als je steeds MK krijgt.

Maar wat jij meegemaakt hebt met het verlies van je jochies (en Mia met haar meidje), dat lijkt me helemaal zwaar. Ik heb ook bewondering voor hoe positief mens jij bent.

Als het in de eerste 12 weken fout gaat, daar hoe iedereen wel rekening mee (niet dat dat niet moeilijk is hoor..., begrijp me goed) Maar als het al zo ver in de zwangerschap mis gaat..., pfff

We zien wel hoe het loopt, De eeste stap is gezet! zover ben ik dan toch weer.

Liefs joske

Geplaatst

Hoi meiden,

Brief van EMC is binnnen...die ene zit niet in de vriezer...maar ach lijkt me ook niks om helemaal in je uppie ingevroren te worden.;-)

Geplaatst
Hoi meiden,

Brief van EMC is binnnen...die ene zit niet in de vriezer...maar ach lijkt me ook niks om helemaal in je uppie ingevroren te worden.;-)

Sorry maar moet een beetje lachen om je droge humor. Wel balen maar idd het is niet zo gezellig.

Geplaatst

Spaatje,

Helaas ook bij deze poging geen cryo's, wel balen hoor.

Maar net als Sylvie moet ik toch ook wel lachen om je humor!

Geplaatst

He spaatje dat is even balen zeg, kan je wel met humor verbloemen maar kan met toch niet echt voorstellen dat je niet een klein beetje baalt. Natuurlijk heb je die ook niet nodig hihi. En je kan er ook niks aan veranderen maar je mag best zeggen dat het op zijn zachts gezecht balen is.

Jetje jeetje zeg, als het overstimulatie is ook al is ie mild zul je je toch rustig moeten houden dus dat betekend op de bank ploffen en verder niks anders dan zitten en zappen. Dus volgens mij kan je beter niet eens werken.

Esther geweldig dat je 4 cryootjes hebt!!!!!!

Violetta, je onzekerheid en je angst zijn heel begrijpelijk. Telkens die tegenslagen en nu is het wel positief. Ik zou zelf ook zoiets hebben van, eerst zien dat het goed blijft gaan en dan pas geloven en blij kunnen zijn.

Hier net even een paar uurtjes geslapen, heerlijk. De eerste PIL van de kuur is geslikt. Als ik die bijwerkingen lees wordt ik niet echt vrolijk en de laatste keer dat ik een kuurtje had jaren geleden, heb ik erg veel tijd op de wc doorgebracht. We wachten het gewoon af en ik hou me lekker rustig. Ben idd blij dat ik nog vakantie heb en dus ook alle rust kan pakken die ik nodig heb. De rest komt allemaal wel.

Liefs

Geplaatst

Jetje,

Vervelend dat je last hebt van overstimulatie.

Maar het kan ook een positief teken zijn.......

Hoop het zo!!!!!

Geplaatst

Hoi Spaatje, je naam en je humor doen vermoeden dat je een leuk mens bent:)... wel erg balen dat het niet is gelukt iets in te vriezen. Sterkte!

Ik ben zo blij dat ik jullie hier sinds kort heb gevonden... ik vroeg me net even af of er ook mannen zouden zijn die zo met elkaar praten op een forum, ik denk het niet, mannen staan er toch anders in over het algemeen. Ik heb wel geleerd mijn vriend erin te betrekken, ik realiseerde me dat ik dat in het begin niet echt goed deed (over emoties + medisch proces).

Fijne/rustige avond allemaal!

Geplaatst

Sunlight welkom.

Er is wel een topic voor mannen hoor!!!! Weet alleen niet of deze erg actief is, er zijn (nog) niet zo veel.

Liefs en veel succes

Geplaatst

@Frederique en Janine: Heel veel sterkte gewenst meiden.

@Witje: Gelukkig dat je emmies geen gevaar lopen en dat ze zich gewoon kunnen gaan innestelen.

Hoop dat je koorts snel zal zakken.

@Trijnie: Fijn dat er nu een datum bekent is en dat je binnenkort van start kunt gaan. Spannend hoor.

@Suus: Wat een mooi resultaat. Op naar de TP en misschien nog wat cryootjes in de vriezer.

@Violeta: Heel veel succes morgen.

@Esther: Wat fantastisch, 4 cryootjes. Tuurlijk hoop je ze niet nodig te hebben, maar het is fijn dat je ze hebt.

@Jetje: Wat vervelend dat je last hebt van overstimulatie. Neem iig je rust meid.

Groetjes

Daniella

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden