Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmmmm Raba,

Nu je het zegt......:36_4_8:..... je straalt inderdaad. Blijf stralen........dan komt het vanzelf wel goed.

Heeft iemand trouwens ervaring met Human First IVF (Turkije). Ik heb net de site bekeken en het lees prettig. Alleen de prijzen slik....slik...slik. Nog ff door sparen!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Witje,

Wat klote dat je bloed hebt! M'n duimen draaien nog voor je hoor!!!

Sterkte meid.

Wel leuk dat je de sleutel van jullie huis krijgt en daar aan de slag kan gaan.

Moet er veel gebeuren?

Gabrie,

Bij jou ook al bloed, klotezooi!!!

Wil jou ook veel sterkte toe wensen.

Wat vind ik het shit om deze zin de laatste tijd zo vaak te moeten schrijven.

BAH, BAH, BAH.......36_1_2.gif

Voor alle nieuwkomers

Welkom en succes!

Daniella,

Morgen krijg je 2 toppers aan 'boord'!!!

Go, go cryo's!! :36_2_41:

Ik begin nu wat last van mijn borsten te krijgen. Naderende ongie???

Verder geen bijzonderheden.

Geplaatst

@ witje & gabrie: bah. Ik weet ook echt niet wat ik er verder over moet zeggen. Sterkte in ieder geval.

@wish: pijn in je borsten: NIKS ongi gewoon een stijgend hcg! Succes.

Morgen spannend, 2e bloedtest.....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Jetje meiden wat is er hier veel geschreven....ik kan niet op iedereen reageren,ik ben ook aan het koken :)

Vriezen,morgen heel spannend de bloed test,maar je bent super super zwanger! Je krijgt een hele dikke felicitatie morgen van me :)

Mia pijn had ik ook,gewoon rustig aan doen,als je iets niet vertroud wel je zh bellen,hoor,mijn arts belde me vandaag op en ze was heel verrast om te horen dat ik buik pijn had,dus ik moest weer bloed gaan prikken vandaag!

Ik zag ook "nieuwe komers" op de bank.Ik wil jullie ook heel veel succes wensen!!!!

En Wish over de borsten ik had het sinds het begin hele grote gevoellige borsten!Dus het kan ook positief zijn! ;)

Witje en Gabrie mijn duimen draaien nog steeds voor jullie (voor de rest ook)

Daniella ik krijg 25-okt echo,de tijd gaat echt niet door nu ;)

de HCG is vandaag naar 1300 gestegen.Ik wens je nog een keer heel veel succes morgen!!!!

Ik ga nu echt koken anders wordt het niks :)

Groetjes,Violeta

Geplaatst
Hoi,

Nu flip ik toch wel even hoor. Eerst de shock 2 weken geleden toen vlak voor de bloedtest mijn bloeding zag doorkomen, en nu ik vandaag eindelijk weer terug kan gaan maar dan voor een echo om te kijken wanneer een cryo kan teruggeplaatst worden ontdek ik plots (ben op mijn werk nu) een hele lichte heldere bloeding. Wat is dat??? Heb ik NOOIT meegemaakt, zomaar tussenin, dus alweer shock NET vooraleer ik op consultatie kan gaan! Ik zit op mijn 11de cyclusdag, hoe kan dat nou??

2 weken geleden was mijn eerste mislukte icsi met vers embryo en nu mijn eerste mogelijke tp van een cryo. Ik weet dus van niks, maar dit vind ik echt NIET leuk want je gaat zien dat die gyn mij vanavond met lege handen naar huis gaat sturen met alweer een andere reden om niet vooruit te kunnen gaan.

Weet iemand of ik mij hier zorgen over moet maken? :nerves:

knuffel,

Ellen

Hoi ellen, ik heb geen idee meis. Zet het door? Het beste kunnen ze maar even kijken naar de dikte van je baarmoederslijmvlies. Misschien is je cyclus erg in de war.

Kissie Mia

Geplaatst

Bedankt voor de reacties op mijn buikpijnklachtjes, ik ben niet de enige dus. Ik heb alleen geen bolletjes, alleen pregnyl gespoten.

Kissie Mia

Geplaatst

Mia,

Hoe vaak spuit jij Pregnyl na de tp en hoeveel IE?

De Pregnyl komt via de eierstokken het lichaam binnen, hier kun je wat pijnklachten van krijgen omdat je een punctie hebt gehad.

Geplaatst
Mia,

Hoe vaak spuit jij Pregnyl na de tp en hoeveel IE?

De Pregnyl komt via de eierstokken het lichaam binnen, hier kun je wat pijnklachten van krijgen omdat je een punctie hebt gehad.

He Wish,

dat wist ik niet. Ik heb de avond van de punctie, 2 en 4 dagen later pregnyl gespoten. Dus 1 keer na de terugplaatsing. Het gin om 3 keer 5000 ie en natuurlijk 10000 ie voor de punctie.

Bedankt voor je antwoord!

Kissie Mia

Geplaatst

Mia,

De rede dat de Pregnyl na een tp niet gegeven wordt als iemand meer dan 10 follikels heeft groeien is omdat je dan overstimulatie kan krijgen.

Ik mag na een 'verse tp' daarom altijd aan de bolletjes.

Merk je verder iets aan je lichaam van de Pregnyl?

Ik helemaal niks.

Geplaatst

Even een kort berichtje. Het is doorgebroken dus de laastste verse poging is voorbij.................

Het is gewoon helemaal ***

Geplaatst
Hoi ellen, ik heb geen idee meis. Zet het door? Het beste kunnen ze maar even kijken naar de dikte van je baarmoederslijmvlies. Misschien is je cyclus erg in de war.

Kissie Mia

Hoi Mia,

Nee het zet niet door. Ik moet pas om 20u30 naar gyn dus zal het dan wel weten natuurlijk. Maar ik snap er echt niks van. Nu ja, ik ken in feite mijn lichaam helemaal niet meer. Ik heb altijd de pil genomen, en dan direct erna een icsi behandeling. Een gewone natuurlijke cyclus.. moet ik al denken van voor ik twintig was.

De paniek is voorbij, bedankt! Ik hoop op een dikke vette bms straks en hou jullie op de hoogte. Sorry aan alle meiden dat ik hier mij zomaar tussen gooi. Ik lees en leef met jullie allemaal mee!

knuf,

Ellen

Geplaatst

Lieve Witje,

Je mag het wel gewoon schrijven hoor, dit is echt Kut! :crybaby2:

Wat zal dit moeilijk voor jullie zijn, zoek troost bij elkaar.

:hug:

Geplaatst

Witje, wat ontzettend kut gewoon....... dit hebben jullie niet verdiend. Jeetje weet even niet wat te zeggen.

Sterkte!!

Liefs Jet

Geplaatst

Witje ik volg je van de achtergrond en ik heb zo hard geduimd voor je. Ik heb geen woorden! Na zo veel mislukte tp's het was je zo gegund. Sterkte!

Alle andere dames veel sucess

Geplaatst
Even een kort berichtje. Het is doorgebroken dus de laastste verse poging is voorbij.................

Het is gewoon helemaal ***

Lieve Witje ik vind het heel erg rot voor je.

een hele dikke knuffel van mij

veel sterkte,Violeta

Geplaatst

ik haak even snel in, alle positieve testers: GEFELICITEEEEEEEEEEEERD...

En sterkte voor diegene waarbij het mislukt is.

Ik doe deze maand niet actief mee omdat mijn volgende ronde pas volgende maand is, maar lees wel alles wat julie schrijven.

Maar ik wilde eigenlijk even reageren @ ELLENTRIK.....

Heb jij de laatste keer getest? of er van uit gegaan dat je niet zwanger was omdat je ongesteld was geworden?

Ik heb namelijk hetzelfde gehad....gewoon menstruatie en 2 weken later bloedverlies en uiteindelijk was het een bbz.

Ik hoop het natuurlijk niet voor je...

Ben benieuwd wat je gyn zegt...

xxxx

Denise

Geplaatst

Hey Denise,

Zodadelijk vertrekken se, ben alweer helemaal zenuwachtig voor niks :-)

Ja hoor, ondanks ik een dag voor de bloedtest ongesteld werd heb ik op aanraden van de gyn toch bloed laten prikken en dat was negatief. Dus ik zal zijn reactie moeten afwachten. Die heeft voor alles wel een verklaring. Ben benieuwd hehe.

Weet je wat ik zo confronterend vind aan mezelf in deze hele mmm? Dat het best wel zwaaaaaar is allemaal om zomaar van je af te laten glijden en het leven normaal te laten lopen. En dan ben ik nog maar net een eerste icsi ronde voorbij! Dat is nog niks, vergeleken met de dames die hier zo sterk blijven. Ik kan er bijna niet aan uit hoe sterk de wens is, hoe sterk lichamen zijn en hoeveel sterker de geesten zijn om dit alles te willen doorstaan. Wat zijn we ALLEMAAL MOEDIG!

Ik wordt lyrisch hier en kan maar beter vertrekken. :-)

Witje, nogmaals veel moed toegewenst!!!

Ellen

Geplaatst

Lieve Witje, alweer een enorme tegenvaller. Je hebt het helaas al zo vaak meegemaakt, je mag inderdaad heel erg hard kut roepen!

Dikke knuffel Mia

Geplaatst

Witje, wat een ongelovelijke kutzooi. Ben het met Wish eens........... gooi het er maar gewoon uit.

Ik heb zo voor je gehoopt dat het deze keer raak zou zijn.

En nu krijg je weer de zoveelste teleurstelling voor je kiezen. Echt zo oneerlijk.

Weet niets meer te zeggen........... er zijn geen woorden voor............... heel veel sterkte gewenst.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Wish, ik heb denk ik wel een beetje (geringe) bijwerkingen van de pregnyl, mijn haar zit heel slap en ik ben heel wit. Toen ik zwanger was, was ik dat de eerste 12 weken ook heel erg, bijna direct. Ik denk dat dit nu door de pregnyl komt, die ik maandag voor het laatst gespoten heb.

Verder geen zere borsten of zo. Oja en dus een beetje gevoelige stokjes na de punctie.

Kissie Mia

Geplaatst

Meiden,ik heb een vraagje ...

Ik heb gisteren de tp gehad van een topemmy (4 cellig) en ik ben me vandaag toch een partij emotioneel en misselijk

Iemand van jullie daar bekend mee?

Bij de 1e IVF had ik dat helemaal niet

Liefs H

Geplaatst

Hoi,

Even mezelf ertussen gooien, want ik moet het kwijt en mijn ventje is weg vanavond. Ik heb alleen jullie om mijn woorden kwijt te kunnen en mijn hond en kat voor de knuffels :-)

Net naar de gyn geweest voor echo en het bloedverlies komt omdat mijn bms ZO weinig is dat mijn lichaam denkt dat er een menstruatie moet komen. Kortom: hormoonactiviteit op NUL. Heb zelfs kiestes (of zoiets) op mijn rechtereierstok. En die moeten eerst verdwijnen vooraleer zelfs nog maar te denken aan extra stimuleren om een eisprong te krijgen. pff. Eerst dacht de gyn dat het bloedverlies door een eisprong kwam, maar nee. Alleen maar negatief nieuws eigenlijk. Ik vertrouw mijn eigen lichaam niet meer, en ben er gewoon bang van aan het worden! Zo van: wat gaat het nu weer zijn.

Nog een keer: ik maak dit nog maar één keer mee en ben er al helemaal ondersteboven van. Wat moet het wel niet zijn voor iedereen dit dit al zo vaak heeft meegemaakt. I hate it. Sorry voor de negativiteit, ik hou het even niet meer.

Bon, op naar de knuffels aan mn hond en kat. Oh ja: en 'natuurlijk plaatsen we 2 cryo's terug als ze kunnen ontdooien' zei hij. ALS ze ontdooien.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Wat een grote teleurstelling heb jij te horen gekregen!

Dit moet je laten bezinken en dan proberen om te gaan verwerken.

Wat klote zeg!

Alles wat jij van je af wil schrijven mag je hier schrijven, ook al is dit helaas negatief.

Sterkte! :36_3_16:

Hoop dat je liefje snel thuis zal komen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden