Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie o wie is er nu als eerste aan de beurt om haar naam in het mooie groen te kunnen gaan schrijven en door te schuiven naar het volgende uitgerekend in topic?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve dames,

ik ben 2 dagen niet online geweest en wat een berichten!!

Maar ik moet echt even kwijt dat ik geschrokken ben van de negatieve uitslagen!!

Esther, MBM, Spaatje en Dunya, verdorie wat een elllende!!! vind het zo erg voor jullie allemaal.....heel veel stekrte dames

Lot, super dat er een mooie stijging gemeten is, ik hoop dat je iets meer kan gaan genieten!

alle nieuwkomers, veel succes en dames die al op het bankje zitten......ik duim voor jullie!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve meiden heel erg bedankt voor de lieve berichtjes! Het klinkt misschien raar, maar ik ben blij dat jullie er zijn ! Mensen van buitenaf zien het allemaal zo simpel en dat maakt mij zo verdrietig. Vandaag telefoontje gehad van een familielid. Wilde weten of er al nieuws was. Dus ik verteld dat ik ongi was. Er werd daarna niet meer gevraagd hoe ik me voelde maar ik kreeg allemaal preken. Ja heb je ziekenhuis al gebeld? Heb je al n afspraak? Waarom ga je niet naar België? Waarom dit waarom dat. Heb gezegd dat ik eerst alles n plekje wilde geven. En wat krijg ik als antwoord !!!! Nou, als je kinderen wilt zul je er wat voor moeten doen !!!! Hallo, de emmies hebben m'n lichaam nog niet eens verlaten. Ik ben dat arrogante, gevoelloze van mensen n beetje zat! Ben ik nou de enige die zo denkt? Tuurlijk gaan wij door! Maar alles heeft z'n tijd toch nodig? Daarom ben ik blij dat ik hier m'n hartje kan luchten en ben blij dat m'n man er net zo over denkt. Maar toch maken dat soort mensen me nog zieker.

Geplaatst

Och Dunya, wat een vervelend telefoongesprek moet jij gehad hebben!

Hier wordt je nog verdrietiger van. Jeetje, sommige mensen.....

Natuurlijk heeft het tijd nodig om dit te gaan verwerken.

Sterkte!

Zo zei iemand tegen mij na de 'verse' tp na de vierde icsi niet gelukt was of dat het niet verstandig zou zijn om er even niet mee bezig te zijn.

Een pauze te nemen van zeg maar een half jaar of langer.

Nou, dit schoot bij mij in het verkeerde keelsgat. Ik heb niks terug gezegd, ben met tranen in mijn ogen weg gelopen, toen wist ze wel genoeg.

Even later kwam ze naar mij toe en bood haar excuus aan. (en terecht)!!

Geplaatst

Oh meis wat een rotopmerkingen zeg.

Wij weten idd hoe je je voelt en je kan dit soort opmerkingen missen als kiespijn. Wat ik zelf altijd zeg als ze een kwetsende opmerking maken dat ik er niet meer over wil praten als ze toch niks zinnigs te zeggen hebben. Ik zeg dan dat ik liever heb dat ze zeggen dat ze niet weten wat ze zeggen moeten, dan dat ze opmerkingen geven waar ik niks aan heb. De clichés kennen we al nietwaar?

Sterkte meis en je hebt helemaal gelijk, eerst je verdriet verwerken en dan pas verder!!!!!

Liefs

Geplaatst

Lieve Dunya,

Mensen kunnen zo wreed en harteloos zijn. Soms vraag ik mij af of ze het niet expresse doen.

Vroeger was ik er nog open over maar nu niet meer.

Vanmiddag tijdens de lunchpauze vraagt er een collega waarom ik geen kinderen heb (25 man aanwezig).

Ik was even van mijn stuk gebracht......maar gezegd dat IK ze niet wil. Ja ik weet ik heb gewoon keihard gelogen. Heb gewoon geen zin in het verhaal er omheen.

Mijn collega's weten niet dat ik met IVF/ICSI bezig ben.

Tegen mijn naaste familie heb ik het wel bij de eerste IVF gemeld maar ik werd gek van het gevraag.

Bij de poging heb ik het niemand verteld.

Geplaatst

lieve Dunya, Ik ben enige tijd geleden weer eens aan een blog begonnen..(die ik nog niet op hyves heb gezet drie andere over dit onderwerp wel) Deze blog ging juist over waar jij nu tegenaan bent gelopen. Wat er onder andere in staat is het volgende.

Natuurlijk zou je dit en zou je dat...natuurlijk had je het heel anders aangepakt, natuurlijk jij gaat naat België, jij zou het vast beter aangepakt hebbben....ik zou zeggen doe eens een behandeling voor de grap, dat doen wij tenslotte ook.

Het komt misschien wat bot over, maar mensen die zoiets zeggen hebben geen idee hoe het werkt, ze zeggen tegen jou eigenlijk dat je het verkeerd aanpakt, daar mag je best bot tegen zijn. Meid sterkte, en denk maar lekker aan jezelf.

Geplaatst

Lieve gabrie ben het helemaal met je eens. Ze blijven maar vragen en vragen..... Mensen zijn zooo nieuwsgierig niet normaal. En inderdaad ze gunnen je het niet en doen het expres. M'n man zegt altijd jij moet juist het tegenovergestelde doen. Vrolijk blijven en genieten van je leven. Want dat soort mensen willen juist dat je verdriet hebt. Daar genieten ze van en vergeten hun eigen problemen. Ach ja, ben nu wat rustiger vergeleken met vanmiddag. Gebrek aan waarden en normen noem ik dat maar. Eigenlijk moet er een resort zijn waar vrouwen in de wachtweken terecht kunnen. Lekker relaxen en geen rotopmerkingen van buiten af. Haha zou geweldig zijn. Het is eigenlijk toch te gek voor woorden mensen die elkaar eigenlijk niet kennen hebben meer respect voor elkaar dan mensen om je heen ! Maar ja, zegt meer over hun dan over ons!

Geplaatst

@Dunya: Meid, wat een teleurstelling voor je. Ik weet hoe je je voelt. Het is zo oneerlijk.

Ik wens je heel veel sterkte toe.

@Esther: Fijn dat je je weer wat beter voelt. Heeft idd eventjes nodig om te bezinken allemaal.

Ik wens je alvast heel veel succes toe met je cryootjes.

Ikzelf ben vanmorgen voor mijn echo geweest en mijn bms wat prima in orde.

Dus vrijdagochtend heb ik mijn cryo TP om 11.00 uur. (mits ze goed ontdooien natuurlijk)

Begint nu dus weer spannend te worden voor me (ons).

Groetjes

Daniella

Geplaatst

He meiden,

dit is nou precies de reden waarom we mee doen met babyboom! Mensen kunnen zich niet voorstellen hoe dit is, wat een pijn en verdriet dit geeft. Maar ik wil ook heel graag laten zien dat het om "normale" mensen gaat zoals wij! Ik wil namelijk wel begrip, maar geen medelijden, daar krijg ik ook de kriebels van. Ik wil niet dat ze me alleen zien als verminderd vruchtbaar en ouder van een dood geboren kindje, ik ben een jonge vrouw die toevallig in een hele lastige periode van haar leven zit!

Misschien is het wel lastig om hier mee om te gaan als je het zelf niet hebt meegemaakt. Door dit alles ben ik zelf wel veel meer inlevend geworden, mijn interesse in de medemens is alleen maar groter geworden.

Wij hebben veel steun van familie en vrienden, niks te klagen, allemaal schatjes! Ze zijn er altijd voor ons om te praten en te steunen maar ook om leuke dingen met ons te doen omdat ze dat gezellig vinden! Ik vind het zo fijn dat na al onze problemen mensen niet weg zijn gelopen van ons! Ik weet dat die er ook zijn, helaas. Gekke reacties krijg ik meestal van vreemden, verre kennissen.

Hier krijgen we allemaal onvoorwaardelijk steun en respect van elkaar, hoe we ook met dit probleem omgaan!

Daniella, spannend, vrijdag al! Even duimen voor een goed ontdooiings procces!

Kissie Mia

Geplaatst

Oja, wat ook vervelend is, dat veel mensen denken dat ivf/icsi een garantie op succes is, dus no worries! Met andere woorden, komt altijd goed! Was die garantie er maar, zucht! Dan zou het een stukkie makkelijker worden!

Liefs Mia

Geplaatst

Daniella,

Oef, nu komt het echt dichtbij.

Fijn dat je bms in orde is en klaar is voor een tp.

Kom maar op met die cryo!!!

Succes, mijn duimen draaien ook voor jou!

Geplaatst

Wat een boel geschreven zeg! en wat een tegenvallers helaas, Sterkte allemaal.

Lot, jij succes en op naar de 1e echo

Zelf heb ik een paar dagen flink griep gehad, maar voel me weer beter. Nog een week en ik heb de eerst echo , wat ons hopelijk wat meer geeft. We durven nog niet teveel te hopen.

Geplaatst

hoi dunya ja verschrikkelijk vind ik dat als mensen van die domme opmerkingen maken.

niet teveel er mee bezig zijn... hoe kan dat nou als je paar x in een week naar het zh moet en homonen moet spuiten grrrrrrrrrr

kan er wel een heel boek over schrijven.

nou meid heel veel sterkte..

liefsssssssssss

Geplaatst

Dunya vreselijk zeg dat je zo'n gesprek moest mee maken,mijn schoonzus heeft mijn vriend eens gevraagd of hij zeker is dat ie kinderen van mij wilt hebben,week nadat ik haar verteld heb dat we 1,5 jaar bezig zijn en dat het niet lukt.Nu bijna 2.5 jaar later heb ik het nog steend niet verwerkt!

Mensen kunnen je veel pijn doen....ik ben ook overtuigd dat ze het ook expres doen(sommigen omdat ze gewoon zo lopm zijn,maar sommigen echt expres)

een hele dikke knuffel van mij,Violeta

Daniella zoooo nu wordt het spannend!Ik wens je nu all heel veel succes vrijdag!Hoor jij het vrijdag of ze het goed ontdooid hebben of de dag ervoor?Ik heb daar geen ervaring mee.

Jaatje was het erg?Had je ook korts?pff....wat zal jij r*t voelen zeg,eindelijk zwanger en dan gelijk griep....Ik hoop dat je nu beter voelt.Wanneer is je echo?

Gr.,Violeta

Geplaatst

Even een vraagje tussendoor...

Hoe betrouwbaar is een zwangerschapstest na ivf? Ik heb 16 dagen geleden de punctie gehad, 13 dagen geleden de terugplaatsing. Net een testje gedaan van etos, kon het toch niet laten.

Maar wat zie ik...hij geeft aan dat ik zwanger ben. Kan dit ook komen door alle hormonen die ik de afgelopen tijd toegediend heb gekregen? Dat de test daar op uitslaat. OF....zou ik echt zwanger kunnen zijn???????????

Vrijdag bloedtest...

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Vriezen wat voor hormonen heb je het gehad en wanneer?

volgens mij kan pregnyl voor valse test veroorzaken, die wordt meestal gebruikt voor de eisprong, maar soms ook voor ondersteuning na de TP.

de mutsenbollen beinvloeden de test niet.

Als je geen pregnyl voor ondersteuning hebt gehad, ben je volgens mij hartstikke zwanger.., gefeliciteerd dan!

Danielle..., spannend meis, het ziet er goed uit! hoeveel cryo;s heb je nog? sorry ben het ff kwijt.

Wat die opmerkingen betreft, dat doet pijn. Het lijkt mij vooral, als je merkt dat mensen er genoegen in scheppen. Ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt, maar zou op zijn zachts gezegd erg onbeleefd reageren als ik dat wel zou merken!

meiden waarbij het niet gelukt is.., veel kracht en sterkte toegewenst! Ik weet dat het enorm inhakt, als je merkt dat het niet gelukt is.

liefs joske

Geplaatst

Vriezen,

De test is betrouwbaar zolang je na de tp geen Pregnyl hebt gespoten.

Dus meid, van harte gefeliciteerd je bent zwanger!!!!!

Geplaatst

Hoi Meiden

ik heb ff terug gelezen, vooral die rot opmerkingen koemn veel voor zo heb ik ooit te horen gekregen je hebt geen miskraam maar een verlate menstruatie terwijl ik 3 dagen daarvoor hoge bloedwaardes had. Gelukkig heeft een collega me weg gehaald anders.... grrrrrr.

of ik weet wat je voelt ons 2de kind is 7 jaar na de eerste geboren maar wel op de natuurlijke manier hoor. Nee je weet dus niet hoe ik me voel thuis komen uit het werk om dan weer 2 spuiten in je lijf gezet te krijgen je man uit schelden alleen omdat hij vraagt of je een kopje koffie wilt en zo kunnen we eindeloos doorgaan.

Maar gelukkig zijn er ook mensen die er wel voor je zijn die zeggen je mag nu ff niet dit of dat doen. ik concentreer me op deze mensen.

even een andere vraag ik heb nu 3 dagen geleden me tp gehad en gebruik nog steeds die vieze balletjes. ben erg moe steken in me buik enzzz moet ik me zorgen maken????

iedereen sterkte en echt laat sommige mensen maar lekker dom praten haal je schouders op en denk aan je zelf neem de tijd om het verwerken. hoe je het ook bekijkt alles komt echt goed

veel liefs en dikke knuffels

Geplaatst

Thanks voor jullie reactie.

Ik heb alleen pregnyl vóór de punctie gehad, daarna alleen progesteron in de vorm van die bollen.

Nouja, we wachten gewoon de bloedtest af vrijdag.

Ik heb in mijn omgeving gelukkig nog geen nare opmerkingen gehad. Iedereen leeft heel erg mee. maar het lijkt me dat je rotopmerkingen lang bij je kan dragen. Gezien de emotionele toestand waar ik me afgelopen anderhalve week in bevind zou ik echt geen nare opmerkingen kunnen verdragen. Maar blijkbaar zien "buitenstaanders"dit niet en hebben sommigen niet echt een inlevend vermogen.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Vriezen,

Goed te horen dat je alleen voor de punctie Pregnyl hebt gespoten.

Je bent ZWANGER!!!

Hoop dat er een mooie hcg waarde in je bloed zit die mooi zal gaan stijgen!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden