Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik gebruik wel die mutsenballen,:) maar heb weinig last ervan, alleen vermoeidheid.. ik denk dat je van de pregnyl ook wel misselijk kan worden. ik kreeg wel altijd zere borsten ervan. We gaan gelijk op Angel.

Geplaatst

hoi sharon ja kan idd miss wel ja dat ik daar dan misselijk van ben..

alleen die buikpijn vind ik maar raar omdat het al ff na de punctie is..

we wachten maar gewoon af....

we lopen wel gelijk maar denk dat jij eerder kan testen als ik

liefssssssssss

Geplaatst

@ Angel, ik gebruikte geen mutsenballen en ook pregnyl...was telkens de dag na het prikken misselijk, heb btw tot anderhalve week na de punctie nog last van mijn buik gehad.

Geplaatst

Hoi allemaal.

Nu een dag na de negatieve bloedtest gaat het eigenlijk wel weer met me.

Jammer dat ik echt vreselijke buikpijn heb, de ongie komt er duidelijk aan.

We gaan nu op naar 29 oktober, hebben dan een evaluatiegesprek en dan op de wachtlijst om onze cryo's op te halen.

Ik wes iedereen op het wachtbankje ongeloofelijk veel succes.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Hoi Esther blij te horen dat het weer wat beter gaat met je.

Je hebt je foto en handtekening aangepast, ziet er vrolijk uit.

Ik hoop dat jullie meer geluk krijgen van de cryo's, ik zal je ongetwijfeld weer ergens tegenkomen op een wb.

Geplaatst

Esther, wat een nachtje slapen al niet doet met je nietwaar. Wat een veerkracht hebben we allemaal toch.

Sterkte en hopelijk ben je snel weer lekker "schoon" van binnen en zijn de wachtlijsten niet te lang voor je cryootjes, dat deze maar het geluk mogen brengen.....

Geplaatst

@spaatje bedankt dan hoef ik mij dus geen zorgen te maken...

@sharon omdat ik pregnyl gebruik ik mag 19 dagen na de punctie testen om dan er zeker van te zijn dat de pregnyl helemaal uit je lichaam is.

of ik dat volg ga houden weet ik niet maar ga het wel proberen...

liefsssssss

Geplaatst

Hoi Esther,

Fijn om te lezen dat je nog wat cryo's over hebt. Hopen dat je daar meer geluk mee zult hebben.

Gisteren las ik een verhaal dat een vrouw bevallen was van een cryo die al 20 jaar ingevroren

was.

Ik krijg pas bij de bloedafname te horen of er cryos zijn.

Groetjes

Geplaatst

Hee angel,

Ik heb op 5/10 de punctie en op 8/10 de TP gehad, gebruik de bolletjes en moet pregnyl bijspuiten, heb af en toe ook een vlaag misselijkheid, maar dat kan nog niet van de emmy zijn, die is nu nog bezig met innestelen volgens mij, die doen dat toch vanaf dag 6/7 tot dag 10/11 ( leeftijd emmy) dacht ik.

Ik mag dinsdag 19/10 en di 26/10 al om een bloedtest, als je hcg dan hoger is als 50 ofzo dan weet je dat er wat aan t gebeuren is.

succes

Geplaatst

Dunya,

Wat een verdriet!

Sterkte Dunya om dit te gaan verwerken!

Ik merk helemaal niks van de Pregnyl.

Terwijl ik van de Utrogestan bollen pijnlijke en wat vollere borsten kreeg.

Geplaatst

Dunya, veel sterkte !!!

Ik heb vanochtend de 1e fm gehad. Er groeien helaas maar 2 (misschien 3) folikels echt goed, verder nog 3 kleintjes. Niet veel dus. Maar goed, veel zegt ook niet altijd alles. Nu vrijdag weer een fm en dan hopelijk de punctie zondag of maandag.

Succes en sterkte allemaal.

liefs hope hope

Geplaatst

@dunya, jeetje jammer meid, sterkte....

@ hope hope: hoeveel dagen ben je nu aan t spuiten? want zo'n 1e fm zegt echt niet veel hoor! Ik ben een heel trage starter en heb tot nu toe steeds pas een punctie gehad ongeveer 17 dagen na mn 1e menopur of gonal f injectie. Het kan echt nog alle kanten op. En verder geldt toch ook: beter 3 van goede kwaliteit, dan 20 van slechte! Succes.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hope Hope,

Net als wat Lot zegt, geeft een eerste Fm niet altijd het aantal follikels aan wat er met de punctie aangeprikt kan worden.

Afgelopen keer hadden we met de laatste Fm te horen gekregen dat er volgens mij zo'n 16 follikels zaten.

Tijdens de punctie werden we dus totaal verrast toen ze na 16 follikels maar door bleef prikken.

Had er toen over de 20 zitten.

Ik moet ook zo'n 14 dagen of langer Gonal spuiten voordat de punctie afgesproken wordt.

Kom op Hope Hope, wel ga ik voor je duimen dat er een aantal bij zullen komen!

Geplaatst

Hope,

En je hebt maar 1 eicel en 1 zaadje nodig om een bevruchting te realiseren.

UIteraard gun ik je er meer!!

Maar kop op het zegt nog niet zo veel.

Ik spuit 450 Menopur en ik had maar 8 follikels. Ik zat te piepen van: "Stel de helft is leeg dan heb ik maar 4 eicellen"

Maar het viel gelukkig mee!

XX

Geplaatst

Hi,

Ik zit nu op cd 10 en heb vanaf dag 2 decapeptyl en vanaf dag 3 menopur (300) gespoten.

Bij de iui's had ik meestal 2 a 3 goed groeiende met 75 menopur, de verhoging in menopur lijkt dus niet veel te doen, maar schijnt bij iemand van 40 wel vaak zo te werken. Bij mijn eerste ivf vorig jaar, was trouwens de grootste folikel alweer gesprongen voor de punctie, dus ik heb toch de afspraak voor een 2e fm van zaterdag naar vrijdag weten te krijgen.

Nee hoor, ik hou ook voor ogen: het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit, maar ik had toch wel gehoopt op een stuk of 5. Maar wat je zegt, wie weet, het leek sowieso of er eentje verstopt zat achter de 2e grote, we wachten weer af tot vrijdag !!! Het wordt wel weer spannend !!!!

Bedankt voor jullie reacties.

liefs hope hope

Geplaatst

Lieve Dunya, wat onwijs balen meis. Ik hoop dat je snel de moed weer op kan pakken. Lekker knuffelen met je man vanavond!

Hope hope, bij mij zat er bij de 1e fm maar 1! Ik ben bijna 31, maar heb een verminderde eicelvoorraad. Uiteindelijk 7 eicellen.

Kissie Mia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden