Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Louise, je hebt zwanger!!! Gefeliciteerd!

Mia, ik weet dat ik erg vroeg ben, en wacht nu denk im maar tot woensdag.

Wat ik me wel af zat te vragen, ik had vandaag ongi moeten worden (CD30), 11 oktober heb ik Pregnyl moeten spuiten om de eisprong te bevorderen, en woensdag de 13e oktober had ik mijn eisprong. Is het altijd zo dat je precies 14 dagen na de eisprong zou gaan menstrueren? Als er geen zwangerschap is uiteraard. Of kan het ook zijn dat je eerder dan de 14 dagen gaat menstrueren?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dames ik snap dat jullie niet echt een wachtbankje willen

maar willen jullie ook geen alleen groen lijstje

dan is het mss een beetje duidelijker allemaal?

nu lijkt het net of er deze maand helemaal geen goede berichten zijn en dat is niet waar want die zijn er wel

het is maar een idee hoor geen must

gr pleun

Geplaatst

hallo sharon

ik mocht gelijk doorgaan met de cryo,hoefde geen cyclus af te wachten,toen ik negatief had getest,moest ik mijn ongesteldheid afwachten en op de eerste dag van mijn cd kon ik weer beginnen met de medicijnen,morgen twede meting bms hoop dat deze nu goed is,dan krijg ik deze week mijn laatste emmy terug,mits die goed ontdooit,anders jan 2011 start 2 ivf....daar baal ik wel van,zou zo graag door willen gaan,maar de poli is bij ons gesloten tussen kerst en oud en nieuw,en als ik rond begin novomber weer begin met de injectie,kom ik ongeveer om die tijd uit voor punctie enzevoort

gr janine

Geplaatst

Hoi meiden,

Louise voorzichtig gefeliciteerd! Laat maar lekker groeien de komende maanden.

Voor de vroege testers wat een spanning.

Ik heb het er zojuist nog over gehad, maar wij wachten netjes tot woensdag... Gaan niet eerder testen, woensdag is ons verteld om te testen dus dan doen we dat ook. Maar wat is dit wachten killing zeg...

We duimen hier nog heel hard verder voor alle dames die zeer binnenkort mogen gaan testen!!!

Dat het maar een heel GROEN bankje mag worden, zo op de valreep aan het eind van oktober.

Geplaatst

Janine, bedankt voor je reactie...

Ik ben zaterdag al gaan menstrueren. dus dan zou ik al moeten zijn begonnen met de medicatie. Ik heb ook geen idee of je dan ook puregon moet spuiten, dit wordt dus mijn eerste cryo terugplaatsing. ik ga morgen gelijk even bellen! bedankt voor je reactie.

gr sharon

Geplaatst

Oh meiden eindelijk wat positieve uitslagen.....:clap2:

Ik dacht deze maand wordt erger dan augustus(ik heb daar ook gestaan)

Gefeliciteerd!!!!!:confettistars:

P.S: een groen lijstje is idd een leuk idee :)

Ik wil de wachtende nog heel veel succes wensen,ik lees iedere dag met jullie mee en ik hoop iedere dag voor een positieve berichten!

Kom op meiden maken jullie het eind van de maand helemaal groen? :)

:wav:

Geplaatst

Mia dat heeft dezelfde werking Pregnyl en niet zo vies als de mutsebollen.

Louise gefeliciteerd het begin is er, super meid.

Dat er nog maar wat groene bij mogen komen deze maand.

Geplaatst

@Louise: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap meid en geniet ervan.

Kan me voorstellen dat je er blij mee bent en dat de traantjes komen.

@Angel: Houdt nog even moed. Volgens mij heb je het niet gedaan met ochtendurine??

Probeer het anders morgenochtend even met ochtendurine. Nog veel succes.

@Mommysoonihope: Hoop dat het niet doorzet meid. Veel succes nog.

@Sharon: Mijn gyn heeft me geadviseerd om 1 cyclus over te slaan. Dus je volgende menstruatie kan je van start met je cryo TP.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Louise, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een geweldig nieuws!!! ook jij merkte al het eea. voordat je mocht testen, wat heerlijk! ondanks dat het prol is hoop is dat je tochh wat kunt genieten...op naar de echo!!!

Mia, okay, jij hebt pregnyl gespoten ipv. utrogestan, dat kan ook ja. wel lastig, want dan kun je als je te vroeg test een vals positieve test hebben....toen ik extra pregnyl spoot heb ik na de laatste pregnyl dagen achtereen testen gedaan totdat ie negatief was, zodat als ik later positief zou testen het ook een echte positieve uitslag zou zijn. Succes en ik duim voor je!!!

Veel plezier bij je oom en tante, inderdaad bijzonder dat zij ook een icsi-kindje hebben.

Sharon, na een mislukte verse poging mocht ik direcht door met de cryo, ik hoop dat je snel door mag gaan! en veel succes

liefs

Babeth

Geplaatst

@louise wat een geweldig nieuws zeg gefeliciteerd meid...

nou meiden ik denk dat het hier fout gaat hoor net met afvegen wat bloed gezien niet veel paar druppels rood/roze

dus denk dat ik snel ongi ga worden....

liefssssssss

Geplaatst

Lieve Angel,

klote zeg, zet het door? Kruip lekker tegen je mannetje aan op de bank.

Knuffel Mia

Geplaatst

Ik vind alleen een groen wachtbankje best ok, anders ziet het er inderdaad uit alsof er helemaal geen goede resultaten zijn. Misschien zorgt dat voor wat positieve vibes, een opsteker voor ons allemaal. Misschien is het dan wel even aan de dames die zwanger zijn om dat te doen, dat nu inderdaad lastig bij te houden.

Babeth, ik ga niet vroeger testen hoor, het is als het goed is de pregnyl nu wel uit mijn lijf, maar ik ben gewoon een chicken.

Kissie Mia

Geplaatst

Hier vrees ik het ergste, vanmorgen rood kunnen ontdekken. Het was niet veel, maar lijkt op het begin van een menstruatie. De moed zakt aardig weg, maar probeer het nog vast te houden. Maar omdat ik kramp in mij buik heb, vrees ik dat het weer eens niet gelukt is.

We wachten maar weer af ........ Lastig zeg die laatste dagen....

Geplaatst

@Guusje, dit is geen leuk begin van de maandagochtend, ik hoop voor je dat het zich niet doorzet. Sterkte ermee met afwachten.

Geplaatst

Oh meiden, goedemorgen, wat herkenbaar weer allemaal! Ik wil mij graag bij jullie aansluiten.

Ik heb vrijdagochtend een tp van een blastocyste gehad (cryo) van 2e ivf-poging. Ik vind het deze keer best lastig om een goed gevoel te hebben ten aanzien van het resultaat. Durf bijna geen hoop te hebben.

Even een vraag voor alle meiden die een tp-ing hebben gehad, wat doen jullie wel en wat niet? Bijv schuren en schilden, vrijen, voeding?

Allemaal veel sterkte!

Groetjes,

Kaykay

Geplaatst

@ Guusje, NEE..... dat was niet de afspraak joh... we gingen voor GROEN!!!

@ Raba, heel apart he om nu je ongi te wensen. Maar dan mag je door. Heel veel succes, hoop voor je dat je niet te lang hoeft te wachten.

@ Angel hoe is het nu bij jou???

@ Daniella, redt je het nog een beetje...

@ Mia, hoe staat het leven daar? Al durven testen???

Wat een slopende wachtweken zijn dit zeg.... de nachtrust wordt behoorlijk onderbroken door spanning en onrust.... maar kan niets anders dan afwachten.

Meiden succes en sterkte

Geplaatst

Aan alle meiden op het wachtbankje: ik lees mee hoor en ben héél blij voor je Louise! Een groen lijstje lijkt me inderdaad een goed idee. En dan hopen dat het zich snel aanvult!

Ik lees ook heel wat onzekerheid en teleurstellingen, en ik wens iedereen heel veel sterkte ermee. Bij mij niet veel te melden buiten Menopur nemen totdat ik die cryo's kan verwelkomen, dus lees ik gewoon iedereen mee!

dikke knuffel aan iedereen! :hugs2:

Ellen

Geplaatst

wannesoonihope@jeetje wat een onzekerheid. Veel sterkte

Louise@ gefeliciteerd.

Sharon bij ons moest er nog een keer een ongi tussen zitten.

Angel@veel sterkte

Guusje@veel sterkte

Kaykay@bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat je, je net moet gedragen net of je zwanger bent. En raden ze geen sex aan de eerste week. Ik durfde het helemaal niet en had ook geen zin zal ook wel door de medicatie komen.Dus ik let op mijn eten. Drink niet. Til geen zware dingen. Ga niet in een warm bad maar neem lekker de douche.Volg de lijst de do en de don't via internet. En volg mijn eigen gevoel die heeft me tot nu nog steeds niet in de steek gelaten.

Ik heb echt geen vertrouwen meer in een zwangerschaptest want vrijdag had ik een bloedtest en daar had ik hcg waarde minder dan 1 dus niet zw. En zaterdag doe ik op aandringen van mijn man een test en weer bijna net als de vorige keer een nog heellllllllllllllllllllllll licht kruisje.

Ben zo blij dat ik nu weet waar ik aan toe ben anders hadden we weer hoop gehad.

Ik heb vandaag gebeld naar het ziekenhuis en ze vonden het erg voor ons dat zo'n goed cryo geen zwangerschap heeft mogen geven. We mogen zodra de ongi doorbreekt meteen verder.Dat gebeurd vaker dat het er nog niet is. Door de medicatie die ik geslikt heb. En misschien duurt het nog wel langer voor het doorbreekt. Als het maandag er nog niet is moet ik bellen. Hopelijk kan ik eerder bellen en dan kunnen we voor de winterstop nog verder en zullen we dit jaar nog poging 2 hebben.

De vorige keer werd ik het op donderdag dus hopelijk nu ook.

Bij mij duurt het dus altijd even na de medicatie voor de ongi weer op gang is. En hierdoor had en heb ik absoluut geen behoefte aan te vroeg testen en doe ik de volgende keer weer een bloedtest. Ben zo blij dat dat in mijn eigen woonplaats kan.

Sorry voor het lange verhaal maar ik wens dat er veel groen nog komt.

En veel sterkte aan de ww. En de negatieve testers

Voor allemaal een dikke:positive energie:

Geplaatst

Nou hier is het vandaag doorgezet. Had er wel een beetje rekening mee gehouden. Maar toch komt het hard aan. Heb wel wat tranen gelaten. Pffff.

Vandaag maar ff bellen.

Succes voor de rest duim voor jullie

Liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden