Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beeb roof !! Dat is nou ook wat!!! Ik zie alleen nog maar een blauw blaadje in beeld...zeker de brief met vraag om losgeld ;-)

He dames..sorry..hier ook weinig meer geschreven..lees wel dagelijks even maar daar blijft t dan ook bij.

Ben erg moe laatste tijd...nog erg gebroken nachten (uur of 1 en 4 s'nachts en dan de laatste tijd is ze ook dan weer erg vroeg wakker..niet voor de borst maar gewoon gezellig bij je liggen en kletsen...pffff. Moet wel lachen om die tut maar ohhh ben dan zo moe.

Dame wil nog steeds geen fles..vandaag andere situatie gecreëerd..naar buurvrouw gebracht en haar flesje proberen te geven zonder dat 1 van ons er bij was...ook niet! Ach we gaan gewoon door...ergens denk ik dan ..wat zijn die paar maanden chronisch slaap gebrek op een leven...t is voor een goed doel...geniet ervan dat ik dit kan doen..dat t lukt en dat ze gezond groeit...t is iets wat ik hierna nooit meer zal doen..komt niet meer terug..ze zijn al zo snel groot..dus ik ga dapper door.

Mooie bijkomstigheid..nog steeds niet ongesteld hier door .(verkeerd gedacht dus aantal weken terug)

Poppie..zijn jullie inmiddels weer wat opgeknapt...hoop t wel voor de kerstdagen ;-)

Annie..bijeenkomst met pufclub was dus leuk?! Gaan jullie ook nog jaarlijks een reünie houden denk je?

Wij hebben t tot t 3de jaar gedaan met de kids ergens heen (pannenkoekenhuis/ IJsboerderij e.d) Heb met enkelen nog steeds wel contact.

Hier heeft vriendlief ook al stiekem iets van fruithapje gegeven. Was in huis nog van een babydoos. Hij dacht van laat ik dat wat proberen toen ik aan t werk was en ze weer zat te klooien met fles...ze smakte t wel weg haha. Maar verder niet echt gegeven hoor.

Jesse heeft dus gezonde trek?;-)

Peggy..fijn dat je met de tips vooruit kunt van de fysio. Gaat een wereld voor m open natuurlijk in een buggy!

Straks ook leuk als ze voor t eerst in een autostoeltje zitten en uit t raam kunnen kijken..echt grappig!

Nee met kinderwagen nu door de sneeuw is geen pretje...beter de draagzak dan.

Heerlijk dat je kereltje zo kan slapen!

Claudia..jij nog aan t genieten van je laatste 2 weekjes?!

Wat een leuk foto's ..mooi meiske.

Lijkt mij ook heerlijk zón zit/ligzak!

Sabke...Cas is mooi bij de tijd dus dat hij zich er uit wrikt..haha.

Ja ze zijn behoorlijk sterk aan t worden he..

Zeker een bewogen jaar voor jullie...hoop ups en downs.

Eind van t jaar is altijd zón tijd dat je de film van afgelopen jaar weer eens terug spoelt en dat brengt ook de bijbehorende emoties

te weeg.

Ik weet nog dat ik vorig jaar oudjaarsdag hier een topic opende

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?11810-oud-en-nieuw....bah...word-er-verdrietig-van!

Oh wat was ik flauw van alles..ik lag om 8 uur al in bed weet ik nog met t dekbed ver over mijn hoofd heen.

Gelukkig sta ik nu ook aan die andere kant zoals wat dames die toen reageerde...ik hoop dat andere dames die tegen dezelfde emoties aan lopen tegen kerst/oud en nieuw ...dat die volgend jaar net als ik ook t geluk mogen beleven.

Moederschap maakt je ook meer emo...kan ook soms nog zomaar vol schieten als ik die kleine in d'r blauwe oogies kijk.

Als je bedenkt wat voor een moeite we er allemaal voor hebben moeten doen en dat we dan toch t geluk mogen beleven...

(t is niet een ieder gegeven dat t uiteindelijk ook lukt..helaas lees je dat hier maar al te vaak) Tja als je dan daar aan denkt dan komen bij mij ook de tranen soms zo in eens. Je wordt gevoeliger..ook als t om andere kinderen gaat..kinderleed/verdriet..nu die akelige berichten wat Claudia al aan haalde...t raakt je veel dieper dan voor t moederschap.

Ik wens een ieder hier hele fijne feestdagen toe...en bij wijze van kerstkaart..klik op de link ;-)

http://ak.imgag.com/imgag/product/preview/flash/bws8Shell_fps24.swf?ihost=http://ak.imgag.com/imgag&brandldrPath=/product/full/el/&cardNum=/product/full/ap/3166187/graphic1

Groetjes Manon

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Iedereen leuke kerstdagen gehad? Hier wel hoor. Twee dagen gegourmet, dus daar ben ik nu voor een jaar ook wel weer klaar mee.

Claudia want ontzettend mooie foto's van jullie kleine meid. Ook leuk de foto met de kerstmuts. Ik heb ook een foto gemaakt van Jesse met kerstmuts en kerstslabber gemaakt. Jullie kleine meid groeit ook lekker..Nog een weekje zeker dan moet jij ook weer aan het werk. Best even wennen denk ik. Ga je minder werken??

Peggy mooi dat het de fysio al wat tips gaf. En nu al in de buggy dus? Ik had laatst ook even op internet gekeken vanaf wanneer ongeveer ze daarin kunnen. Omdat mij het ook lijkt dat het leuker voor ze is...kunnen ze wat zien. En in februari gaan we een midweekje weg dacht dan kan die mooi in de buggy maar heel veel kindjes liggen tot 6/7 maand in de kinderwagen...Dus waarschijnlijk maakt het dus allemaal niet zoveel uit.

Je vraag over de flessen. Jesse krijgt 's avonds tegen half 9/9 uur de fles en is de volgende ochtend tegen half 8, 8 uur, soms pas tegen half 9. Dus wij hebben ook geen klagen met de nachten. Lekker toch dat S-t-a-n nu ook lekker doorslaapt. Vooral met werken is dat heerlijk.

Sabke bijzonder he een jaar geleden was je nu net zwanger en had je een positieve zweangerschapstest gehad. Moet er ook erg veel aan denken de afgelopen dagen. De dag van de behandeling en vorig jaar op de dinsdag (29ste) was het toen had ik zo'n ontzettende baaldag. Hele dag zowat aan het huilen geweest omdat ik er van overtuigd was dat het wederom mislukt was en toen de 31ste ineens een positieve test....zo bijzonder en een jaar later? moet je eens kijken wat is er toch wat veranderd. Ja daar kan je gewoon emotioneel van worden als ik eraan terug denk hihi.

Manon, ik heb ook wel dat het forum er zo nu en dan bij in schiet. Of dan kijk ik wel even maar geen zin/puf om wat te typen...dus je bent niet de enige.

Hier zaterdag Jesse een fruithapje gegeven. Zelf een kwart banaan de pureert beetje water erdoor en kijken hoe die erop reageerde. Nou je moest zijn gezichtje zien, prachtig, wat kon hij een vies gezicht trekken zeg! Maar uiteindelijk toch wel een paar hapjes gehad. Zal het van de week nog eens even proberen. Wij zitten al een tijdje op forte. Niet volledig maar combineer het met standaard.

Zal even kijken of ik nog een foto kan toevoegen van ons kerstmannetje

liefs

[ATTACH=CONFIG]509[/ATTACH]

Geplaatst

annie

ja ik moet volgende weer aan de slag!!

Zal een avontuur zijn voor mij, op zich niet erg om te werken ofzo maar ben echt benieuwd hoe alles gaat of ik op tijd de tijd uit kom sochtends en een beetje bijtijds in mijn geziinnen aan kom zodat ik ook een beetje smiddags op tijd klaar ben, ben benieuwd

En ook hoe het met kolven gaat enzo.

En natuurlijk de kleine de hele dag naar de KVD, zal niet meevallen voor me, maar goed zal uiteindelijk ook allemaal wel wennen en goed gaan!!

En wat een leuke foto ook van jesse, zo lekker aan het lachen en die muts en slab staan hem goed hihi, schattig.

Wij hebben gelukkig maar 1 dag hoeven courmetten en gisteren ook gewoon weer heerlijk een hollandse prak op spinazie met gehaktbal en aardappels.

je gaat eind van het jaar idd terug op het afgelopen en die is voor ons alle hier heel erg byzonder geweest

de 27e vorig jaar hadden wij byv onze positievetest in handen/onder de kerstboom heel byzonder en supergaaf, echt heel mooi het jaar ingegaan!!

verder is het wel een bewogen jaar geweest in het begin natuurlijk heel voorzichtig allemaal en onzeker van gaat het wel goed allemaal, blijft de beeb wel zitten??

toen een lange periode van op en neer naar het ziekenhuis voor echos en CTGs toen de bevalling/KS en daarna herstel plus opname in het ZH we hebben het als heel heftig ervaren maar we zijn er nog en supergelukkig met onze kleine meid.

het is het allemaal waard geweest!!

Noa groeit idd goed, bijna 5,5 kilo, ze is net over het dubbel geboortegewicht!

Ik he nog geen fruithapje geprobeerd, ik geef nog BV, maar ben wel heel erg benieuwd hoe ze het gaat vinden hoor hiihih

Filmcamera staat dan klaar hoor!!!

Ik heb ook bijna geen tijd om te reageren hier, lees wel regelmatig ff snel, maar reageren zit er niet altijd in heb ook vaak de puf er niet voor helaas!

Nachten gaan op zich wel goed, toevallig kwam ze vannacht om 3.00 weer eens maar meestal is het 2100 tot 6.00 ongeveer

Annie

lekker eg dat jesse bijna klokje rond slaapt, heerlijk.

Dan ben jij zeker wel aardig fit?

Ik ben nu ook zo emotionele muts, kan ook om alles huilen, wat hormonen allemaal niet met je doet, maar daar weten we hier op het forum alles van!!

Ga maar weer eens wat doen, kolven byv hihih

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey meiden,

Even een snel berichtje van mij... ik lees ook alles mee hoor.. maar nu even geen tijd om op iedereen te reageren.. sorry maar wilde toch even weer wat schrijven.

Volgende week is de vakantie weer voorbij en is alles weer normaal.. ik heb het nooit zo op deze dagen... al die verplichtingen..

Gelukkig is mn man morgen en overmorgen ook lekker vrij dus dan zijn we weer samen dan gat het toch wat lekkerder... heb jullie vast ook wel!

S-t-a-n was bovendien 2 dagen erg onrustig overdag.. veel kwijlen en huilen dus ik denk dat zn tandjes al doorkomen..?? zou wel vroeg zijn, maar het kan. Heb net dentinox gekocht.. hoop dat het helpt. 's Nachts ging wel gewoon goed (hij vast uitgeput van overdag)

Vandaag had mama een dagje 'vrij' creche gaat gewoon door dus dat was eigenlijk wel even fijn... heel veel gedaan in huis/ Kerstspullen opgeruimd en boodschappen gedaan. Wel een voldaan gevoel. Morgen krijgt s-t-a-n weer zn prikjes.. voorlopig de laatste (volgende zijn met 11maanden) Ik ga nu mn kleine bink ophalen van de creche!

Ik wens jullie allemaal heeeeeeeeeeeeeel veel geluk en gezondheid toe en heel veel mooie geniet momenten voor 2011!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Aug/sept. dames...wil jullie allen een fijne jaarwisseling toe wensen !!.

Vind t leuk dat we ..ook al is de frequentie waarmee afgenomen ;-) ....(wat logisch is en te verwachten was)

we toch nog zo nu en dan eens even laten weten hoe t er mee is.

We hebben toch heel wat gedeeld met elkaar t afgelopen jaar. Een bewogen jaar voor een ieder waarin onze grootse wens in vervulling is gegaan.

Ik wens jullie met partner en beeb veel liefde,geluk en gezondheid toe voor t nieuwe jaar!!!

Liefs Manon

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik wil jullie even alle goeds voor 2011 toewensen. Dat jullie maar veel geluk, liefde en gezondheid mogen hebben. Natuurlijk ook voor jullie partners en alle kleintjes.

Ben niet veel aanwezig maar zoals manon ook al zegt we hebben het nu allemaal druk met onzen kleintjes. Lees nog wel regelmatig mee hoor!

Liefs Marretje

Geplaatst

Marretje..jij ook alle goeds voor dit nieuwe jaar!

Poppie..vraagje..hoe gaat t met jou met de BV.

Nog steeds 1 borst per keer? Op hoeveel voedingen zit jij nu per 24 uur?

Slaapt N-A-T-H-A-N nu door of blijft hij ook s'nachts nog komen?

Hier nog steeds zelfde patroon...vroeg in de avond was eerst nog 7 uur slapen..laatste tijd soms maar 5 uurtjes dan 4 uur en dan na 3 uur weer.

Ze drinkt denk ik zón 120 a 130 per keer. zón 7 keer per dag dan.

Fles is nog steeds een ramp..ze weet er gewoonweg geen raad mee. Tuit bekertje gaat beter...wel meer gemors maar iig geen protest en huilen dan bij een speen.

Ze gaat steeds meer op haar knuistje sappelen..probeer dan wel een speentje maar plop...spuugt ze zo uit.

Ik denk als ze dan toch zuig behoefte krijgt dan liever een speen dan duim (makkelijker afleren en minder slecht voor kaak/tanden straks)...maar nee doe haar er geen plezier mee.

Sinds vandaag is ze in eens erg bezig met haar buikspier oefeningen :-) hahaha

Ze wil rechtop zitten en niet meer half rechtop tegen je aan liggen. Ze drukt zichzelf gewoon omhoog met hoofd (met de buikspieren).

We stonden echt met volle verbazing te kijken.

Nou dames..kalm aan maar weer..allemaal weer aan de bak morgen?!

Oh ja Claudia..jij weer voor t eerst he..heel veel sterkte !!

groetjes Manon

Geplaatst

Claudia...hoe zijn je de eerste dagen werken bevallen?

gaat t goed op t kdv?

Vannacht voor t eerst een lekker aantal uurtjes achter elkaar kunnen maken (voor ons doen dan he)

Gisteren om 22:15 had ze nog een voeding gehad en kwam om 4:00 uur pas weer...echt een verademing...daarna wel weer kort op elkaar..niet alleen voor een voeding maar ook gewoon de slaap uit.

Merk dat ze nu overdag de tijden dat ze wakker is wat rekt dus slaap tijden gaan ook wat veranderen. Gaan we dus eindelijk wat meer slaap krijgen in de nacht?! ;-)

We gaan of sommige zijn al op de 4 maand aan...hoe doen jullie dat?

Geven jullie al fuithapjes/ pap oid?

Ik zelf ben er nog wat voorzichtig mee. Gisteren al wel een heel klein stukje banaan geprakt...ze rolt er wat mee door de mond in en uit maar vind t niet vies of

gek of zo. Ik denk dat ik gewoon nog even met BV volledig door ga..schijnt toch goed te zijn ivm allergieën.

Zal eens horen over 2 weken wat ze op cb zeggen...ook omdat ze nog zo vaak drinkt (zón 7 voedingen nog steeds) (ze neemt naar mijn idee nog altijd minder dan gebruikelijk per keer)

Vandaag op pad geweest voor kleren voor ons zelf..maar weer met allemaal kindergoed thuis gekomen...ohh wat leuk in de uitverkoop!!

Bye bye

Geplaatst

hoi Hoi

Vandaag was mijn eerste werkdag, ik werk nu wo/do/vrij en dan om de week de zaterdag erbij.

het is goed gegaan, ik heb en leuk gezinnetje waar ik werk, heel gezellig en ook nog eens lekker dichtbij, dus dat werkt prima

Ik heb Noa wel erg gemist hoot pfff, niet leuk!

MNoa is het ook goed redelijk goed gegaan, een flesje heeft ze niet opgedronken 70 laten staan en dan ook nog eens gespuugd maar de 2de fles ging wel goed ze heeft wel weinig geslapen en is ligt daarom nu denk ik helemaal knockout.

Ze heeft het verder goed gehad, gespeeld in de box en in de schommelstoel ook in de wipstoel, dus druk gehad hihihi.

Ik nu ook eigenlijk wel een beetje knokout pfff

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

Beetje laat maar voor iedereen nog een heel gelukkig en gezond 2011....Dat 2011 net zo mooi mag worden als 2010...Zal niet helemaal lukken denk ik, want de geboorte van Jesse vond ik wel heel bijzonder en dat zal er dit jaar niet inzitten maar het gaat om het idee.

Vanmorgen naar Cb geweest. Voorlopig heeft ie zn laatste prikjes weer gehad. Brullen dit keer. Maar ligt inmiddels uitgeteld op bed. Was goed gegroeid. Heb alleen een doorverwijziging gekregen voor kinderfysio ivm voorkeurshouding. Heb al even gebeld, ze bellen me terug want ze komen bij je thuis. Ben benieuwd!

Was hier toch nog iemand met voorkeurshouding, was het niet Peggy??? Hoe gaat het nu dan?

Manon: Ik gaf Jesse al een hele tijd forte samen met standaard, alleen als flesje leeg was altijd huilen want hij wou meer. Op Cb zeiden stap dan maar volledig over op forte dus dat zal ik dan ook maar doen en sinds 2 dagen doe ik voor de nacht wat bambix erdoor. helpt ook goed. En we zijn goed bezig met een fruithapje banaan..Heerlijk vind ie het. Dus is geef al wel het een en ander. Maar als jullie kleine meid nog genoeg heeft aan borstvoeding zou ik gewoon zo doorgaan.

Claudia dus jij ook weer lekker aan het werk. Ja je mist je kleintje wel he, met name als je thuiskomt denk je..je bent alweer veranderd, dat heb ik althans.

nou ga even wat in huishouden doen nu de kleine op bed ligt heb ik daar mooi even tijd voor.

daaag!

Geplaatst

Lees mijn berichtje nog even door en nu lijkt het alsof Peggy last heeft van voorkeurshouding.....dat bedoel ik natuurlijk niet, ik bedoelde S-T-A-N.

Maar kan me vergissen, misschien was het ook wel iemand anders kindje.....

daaag daag

Geplaatst

hoi allemaal, nog de beste wensen voor 2011!!!!

hier niet zo best begonnen, gister afscheid moeten nemen van mn lieve poes.

dat doet zo'n pijn, afschuwelijk.

en de kleine ook nog steeds wat ziekjes, duurt nu ook wel erg lang.

gaat wel beter gelukkig, maar niet helemaal ok.

Manon, de kleine deed voor hij zo ziekjes werd wel doorslapen, nu helaas niet meer.

om de 2 uur moest hij eerst weer eten, maar was normaal volgens de arts.

moeten veel drinken als ze ziek zijn.

nu gelukkig weer wat meer tijd ertussen, overdag meestal 3 uur, en 's nacht heel wisselend, soms 5 uur.

maar heb ff pech gehad, doordat meneertje zn neusje zo dicht had zitten, en heel vaak aangelegd moest worden, heb ik tepelkloven gekregen, auuuuuw.

dus alle voedingen moeten afkolven, deed ook wel pijn, en flesje geven ong. 140 cc per keer.

maar nu weer gewoon aan de borst, veel makkelijker.

geef ook alleen volledige BV, en niks anders, hebben ze ook niet nodig bij BV.

pas bij 6 mnd.

en ik wil ook de 6 mnd. volmaken als het kan met BV.

zo ik ben er vandoor, kleine moet eten, en daarna ff weg, afschakelen!

liefs X

Geplaatst

Allemaal een super 2011 toegewenst!!!

Sterkte poppie met het verlies van je kat!

Claudia ook weer aan het werk.. wel wennen he... en alles gaat door als je moe uit je werk komt..

Manon fijn dat je nu wat meer slaap krijgt van je kleine haha hoop dat het zo blijft voor jullie!

Met s-t-a-n gaat het goed. Inderdaad al begonnen met fruit en groente hap dat wissel ik af.. de eerste keren vond hij het een paar happen leuk, maar daarna wilde hij toch echt zn fles nu gaat het steeds beter.. maar geef erna wel een kleiner flesje nog erachter aan die wil hij echt hebben dan!

Bij het cb zeiden ze dat je beter potjes kunt geven dan vers fruit.. Dat vond ik wel vreemd... maar die kleintje moeten er nog helemaal aan wennen en dan zijn de potjes volgens hen beter dan vers.

S-t-a-n had geen fysio voor voorkeurshouding, maar voor overstrekken. Gaat nu wel beter. De fysio kwam wel aan huis dat was erg fijn., maar ze zijn maar 2 keer geweest met oefeningen en aar moesten we mee door gaan.

Dat was het weer voor even... Fijne avond.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Claudia..fijn dat t goed gaat met Noa op t kdv...even wennen dat loslaten..kan me goed indenken.

Annie..hoe gaat t bij de fysio?

Peggy..oei tepelkloven..errug pijnlijk. Gelukkig heb ik er dit keer geen last van gehad (tot nu toe) bij mijn zoon heel in t begin wel dus weet hoe zeer dat doet.

Tepelhoedje trapt hij nu op deze leeftijd niet meer in denk ik he?!

Hier alles zijn gangetje..

vandaag is t precies een jaar geleden dat de terugplaatsing was..gek idee!

1 jaar verder en daar ligt ons kleine meisje te "praten"in de box en probeert zich al een beetje op de buik te draaien.

Zet zich af met een voet..grappig gezicht. Wat kan er veel veranderen in 1 jaar tijd!

Moet er vandoor..zoon even ophalen van school voor de boterham...

Gelukkig duurt dat nog 4 jaar voordat we met haar zover zijn!

Bij de eerste kijk je vooruit van wat kan hij allemaal al en kan je niet wachten totdat hij in de buggy, autostoel, fietszitje mag..

bij een 2de denk je..laat maar ..hoeft niet zo snel..blijf nog maar even lekker klein ;-)

fijne dag!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het wordt steeds rustiger hier geloof ik. Begrijp het heel goed. Druk en vaak niet zoveel te vertellen hier, zo ervaar ik het iig.

Poppie, vervelend van je lieve poes. Ik heb mijn kat in oktober laten inslapen, vreselijk vond ik het, had het er erg lang moeilijk mee.

Peggy dat is ook zo, ging voor overstrekken de fysio.. Gaat het inmiddels al beter? je moet doorzettingsvermogen hebben met die oefeningen lijkt me.

Manon, dus jij ook van die terugdenk momenten. Bijzonder hoor allemaal wat er in een jaar kan veranderen.

Vanmorgen is de fysio langsgeweest voor de voorkeurshouding. Inderdaad oefeningen gaan doen, waardoor hij de andere kant ook meer gaat gebruiken. De fysio had niet meteen het idee dat er bijv met de bevalling iets was gebeurd waardoor hij die voorkeurshouding had. Dat idee had ik zelf ook niet, maar wie weet. We gaan gewoon druk oefenen en hopelijk helpt het. Anders toch maar eens kijken bij een ostiopaat? hoor ik ook wel goede verhalen over. Ze komt volgende week weer langs.

Voor de rest gaat alles goed. Zit qua voedingen volledig op forte. Het huilen na de flessen is hierdoor ook al minder. Voor de nacht maken we een papfles, gaat ook goed. En fruithapjes vind ie heerlijk. Mondje gaat open en zit heerlijk te smakken. Maakte eerst zelf fruit maar potjes is wel zo makkelijk. Binnenkort maar eens met groente beginnen. Heerlijk vrolijk mannetje is het en brabbeld lekker in de ronte....Genieten!

Morgen gaat ie voor het eerst naar kdv alleen...ben benieuwd. Ga even wat eerder van mijn werk, kan ik mijn kleine man even eerder ophalen.

fijne dag allemaal

liefs

Geplaatst

hoi meiden

Noa is vandaag gaan hoesten pff, ze is net een zeehond zo zielig

Ik heb van vsm tussikind gehaald en al een paar keer druppels geven

Iemand hier ervaring met de tussikinddruppels van vsm.

ze slaapt nu wel redelijk goed dus misschien helpen ze al wel die druppels.

zou mooi zijn.

Liefs Claudia

Geplaatst

Annie...hoop dat de oefeningen wat uit halen. Was er dan ook al wat aan Jesse zijn schedeltje te zien dan dat hij een voorkeurshouding heeft?

Osteopaat hoor ik ook altijd veel goede berichten over. Hoe ging t op t kdv? Goed bekeken..manlief wegbrengen en jij ophalen haha ;-)

Claudia..heb die druppels wel gebruikt voor onze zoon ..weet eigenlijk niet meer of ze goed hielpen. Is t droge hoest of slijm.

Als t slijm is zijn bisolvondruppels ook erg goed. Merk je meteen dat ze dan meer op gaan hoesten.

hier niet veel nieuws...

Fijn weekend

Geplaatst

Claudia wat vervelend dat Noa zo aan het hoesten is. De verkoudheid gaat erg rond. Ik heb nog nooit van die druppels gehoord dus kan je er niet mee helpen. Hoop dat ze gauw opknapt.

Manon, ja het is te zien aan zn schedeltje aan de zij/achterkant. De fysio heeft ook een omtrekje van zn hoofdje gemaakt en daar was het ook zeker duidelijk op te zien. Geloof dat ze dan gaan berekenen hoeveel procent afwijking hij heeft en dat hoor ik volgende week. De oefeningen gaan goed, hij draait in die zin dan net zo makkelijk de niet voorkeurskant op en blijft ook wel zo liggen als ik met hem bezig ben, alleen in bed daarin draait hij toch nog steeds weer naar de voorkeurskant. en overdag leg ik hem dan weer goed, maarja blijf bezig. En 's nachts doen we dat maar niet meer want dat was eergisteren geen succes vervolgens de hele nacht met hem in de weer geweest.

Hoop echt dat het helpt want denk dat het anders echt een helmpje wordt hoor...

fijn weekend

Geplaatst

hoi hoi meiden

bedankt voor de berichten.

We zijn een weekend verder en het gaat goed!

Noa is verkouden, maar het word met de dag veel beter.

Ze hoest nauwelijks meer dus die druppeltjes die helpen best goed.

ik heb ook luuf om de borstje gesmeerd en op de ruggetje voor verlichting.

En voor verstopt neusje 1 a 2 druppels daro zoutoplossing in de neusje gedruppelt

en het werkt allemaal.

Nachten zijn ook goed gegaan ze slaapt zo en zo al door en met de verkoudheid ook gewoon ook tijdens een hoestje.

Annie

wat vervelend van die voorkeurshouding

hopelijk gaan de oefeningen snel de vruchten afwerpen want een helmpje is niet echt leuk, liever niet natuurlijk.

Ik doe Noa altijd vaak wisselen in bed, 1x in de week doe ik haar omdraaien in bed dus met het hoofd aan de andere kant.

ook in de box doe ik haar vaak anders neerleggen.

En ook met voeden, ik wissel wel eens van arm met de fles geven zo en zo 1 x keer per dag op mijn andere arm voeden

(met de borst geven gaat dat automatisch).

Misschien weten jullie dat.

Ik geef nu 1 a 2 flesjes kunstvoeding per dag van bijna 200 cc, dus bijna 400 cc

kan ik dan stoppen met de vitaminen D?

Liefs Claudia

Geplaatst

hoi hoi,

later in de ochtend vandaag

Er komt een tandje door !!!!!!!

links onder goed he!!

voel een puntje, ze was zo met haar vingertjes in haar mondje aan het doen, ik dacht ik voel eventjes en ja hoor hhiihih

liefs Claudia

Geplaatst

Annie....hopelijk geen helmpje...lijkt me zo sneu idd. We lezen t volgende week wel...flink oefenen Jesse! ;-)

Claudia..geen idee van de vit D. Even navragen bij CB. Lijkt me als je helft vervangt met kunstvoeding dat je dat je de druppels moet halveren..5 druppels?

Noa is ook vroeg met haar tandje! Joehoe..leve de borstvoeding..jauwt!!! ;-(

Hier heb ik ook t idee dat er wat aan zit te komen..ook telkens sabbelen en kwijlen maar voel nog niet direct een hard puntje. Zoon was een half jaar met eerste ondertand ..dus zou ze een stukje sneller zijn.

Hier nog even een kiekje vandaag genomen van onze meid.

Krijgt al een flinke bolle toet!

[ATTACH=CONFIG]641[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]642[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een leuke foto manon.. wat wordt ze al groot!!! Het gaat hard he...

Vervelend van de verkoudheidjes... hoop dat het snel over gaat.

Annie hopenlijk wordt het geen helmpje.. ik heb ook weer de fysio moeten bellen.. want hij overstrekt zich weer... Ze kon pas zaterdag dus even aankijken nog hoe het deze week gaat.

Leuk zeg dat er hier al 1 met een tandje in aantocht. is... ik heb nog niets kunnen ondekken.. vandaag wel bij mama op het werk in de tandartsstoel gezeten.. s-t-a-n vond het geweldig![ATTACH=CONFIG]645[/ATTACH]

(volgens mij gaat dit een stuk beter nu het forum vernieuwd is hahaha) Let niet op zn haar... want het lijkt of ie niks meer heeft... maar gelukkig groeit het weer wat aan hahahahaha

Verder alles wel oke hier... S=t=a=n eet nu groente en fruit hapjes en dat gaat goed.. Alleen sinds afgelopen week elke nacht weer een keertje wakker.. meestal kan ik zn speen erin doen en gaat hij weer slapen.. maar vanacht toch maar om half 4 een fles gegeven..

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Claudia weet het niet zeker, maar dacht ergens een keer gelezen te hebben dat als ze onder de 500 of 600 cc kunst voeding krijgen nog druppels vitamine d erbij moeten hebben. CB even vragen en misschien kun je iets vinden op google. Gelukkig gaat de verkoudheid beter. Niks aan die kleintjes ziek. Al een tandje wauw!! Lekker vlot is ze. Bij Jesse is er volgens mij nog niks in aantocht, al wel weken erg aan het kwijlen en contant vingertjes en handje in mond, maar kan nog niks voelen. Ach komt vanzelf.

Mooie foto's Manon van jullie kleine meid!

Peggy jij ook een mooie foto van jullie mannetje in de tandartsstoel! Dus S-T-A-N is ook lekker bezig met de fruit en groente hapjes...blijf het prachtig vinden. Geef Jesse tot op heden alleen nog fruithapje, wil volgende week eens beginnen met een groentehapje.

Woensdag komt de fysio weer. De oefeningen gaan wel goed. In bed heb ik nu lampjes ed hangen waardoor ik idee heb dat het beter wordt...we zullen zien, ik houd jullie op de hoogte.

liefs

Geplaatst

dat is gek....had gisteravond op een reactie van Manon gereageerd.

Beide berichtjes zijn weg, die van mij en Manon.

Ik had er iig ingezet dat de fysio afgelopen woensdag kwam met uitslagen van de meting van Jesse's hoofdje. 112%. Betekend dat als Jesse nu 5 1/2 maand was geweest ze ons doorgestuurd zou hebben voor een helmpje.....slik.....De oefeningen gaan wel goed, hij draait goed zn hoofd naar de niet voorkeurskant alleen bed is nog wat lastig. Hebben nu lampjes op bed staan aan de niet voorkeurskant...het gaat wel beter, maar weet natuurlijk niet of hij een hele nacht goed ligt. Hopelijk pakt ie het op.

Vannacht werd ik wakker om 4 uur, dacht toch maar even kijken of die nog goed ligt, dat was wel zo, maar vanmorgen weer niet.

Geloof wel dat dat het ongeveer was wat ik erin had gezet...

fijn weekend

liefs

Geplaatst

Hoi hoi dames

Bedankt voor jullie reacties

Ik heb idd CB gebeld van de week.

En het is boven de 500 cc kan je de druppels weg laten en anders gewoon 10 druppels.

Dus dan weten we dat ook weer.

Leuke fotos allemal weer van de kindjes!!!!!!

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden