Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh gelukkig...jullie kennen me nog :)

Met Kian gaat het super, jaja alweer bijna jarig (12 aug) oh oh wat gaat dat hard allemaal.

Druk met voorbereidingen. Wil dit weekend de uitnodigingen gaan maken via internet (kaartje met foto) en heb al een taart in gedachten, die moet ik alleen nog bestellen bij een kennis van mij die echt super mooie taarten maakt.

Ik denk aan een taart en cupcakejes. Op de taart komt een mooie afbeelding van fondant(soort marsepein) van zijn aapje Mario. Mario is echt zijn vriendje waar hij mee slaapt en waar hij troost bij vind. Het aapje gaat dus ook mee als hij prikjes krijgt bij het CB en die drukt hij dan helemaal tegen zijn gezichtje aan.

Als hij Mario ziet word hij helemaal blij.

Kian heeft 8 tanjes (4 boven en 4 onder) en volgens mij komt er weer wat aan (kies??) hij zit weer veel met zijn vingers in zijn mond en kwijlt.

Kian krijgt nog 2 flessen en de laatste tijd word hij ook niet meer laat op de avond wakker voor zijn voeding.

Als hij wel wakker word krijgt hij 210 cc Nutrilon met Bambix rijstebloem. Smorgens krijgt hij ook 210 cc Nutrilon met Bambix granen.

Hier z'n schema ongeveer:

06.00 uur: 210 cc papfles (granen)

dan gaat hij weer terug naar bed en slaapt tot ong. 08.00 uur

Rond 09.00 uur: boterham met 90 cc Nutrilon (uit een rietjesbeker). hier zijn we net mee begonnen want tot voor kort kreeg hij nog fruit smorgens.

Rond 10.00 uur gaat hij weer naar, soms iets later als hij nog niet moe is.

Kian slaapt nooit zo lang, vaak maar een uurtje.

Rond 12.00 uur: 1 a 2 boterhammen met 90 cc Nutrilon (uit een rietjes beker)

Rond 14.00 uur: gaat hij weer naar bed.

Als hij weer wakker is krijgt hij fruit en verder tussendoor vaak een rijstenwafel (aanrader die van "Goodies" daar zit een laagje appelsap op) het is een babyrijstwafeltje (kleintje dus) maar ook krijgt hij wel eens een gewoon bambix rijstewafeltje maar die vind ik vaak in stukjes op de grond terug:)

Ook vind hij een Bambix berenkoekje of Nijntje koekje erg lekker maar dit geef ik hem niet dagelijks.

Uit zijn rietjesbeker drinkt hij dan diksap.

Ik heb toen gekozen voor een Nuby rietjesbeker omdat Kian de tuitbeker niet snapte. Hij snapte maar niet dat hij zijn hoofdje naar achter moet doen (tuitbeker omhoog) anders komt er niks. Met de rietjesbeker hoeft dit niet en het schijnt beter voor de mondtechniek (spraak etc) te zijn.

Savonds krijgt hij tussen half 5 en half 6 zijn avond eten (vaak 2 aardappeltjes met groenten en vlees) en yoghurt als toetje.

Tegen 18.00 uur gaat hij naar boven (soms wat eerder als hij al erg moe is) en om de dag gaat hij in bad (tenzij het vaker nodig is)

Meestal ligt hij om 18.30 in bed.

Kian kruipt nog niet maar wil dit wel graag. Hij rolt de hele kamer door, schruift achteruit en trekt al geregeld zijn knietjes op.

Hij begint wel steeds meer te kletsen en meer te begrijpen. Zo weet hij wie mama en papa is, wijst hij naar dingen. Wijst hij naar dingen als wij het benoemen en kan hij dag dag zeggen en zwaait hij daarbij.

Als we Vis zeggen dan doet hij sssssss en als er een vlieg voorbij komt vliegen (wat hij heel interesant vind) dan zegt hij " ggghhhh" wij zeggen vaak "zzzzzzzzzz" maar dat kan hij nog niet :)

Op muziek danst hij door zijn hoofd van links naar rechts te schudden.

Kian heeft pas zijn 11 maanden prik gekregen (waar hij veel last van heeft gehad) en hij weegt bijna 9.2 kilo. Met alles (hoofdomtrek, gewicht en lengte) zit hij iets onder het gemiddelde.

Ik ben inderdaad begonnen als gastouder, Kian is dus 24 uur per dag bij mij wat ik natuurlijk heel fijn vind maar merk nu wel dat het goed is voor ons beide (denk ik) dat ik ook eens een dagje/half dagje wegga zonder hem.

Kian vind de kindjes om hem heen (thuis) geweldig!

Oh ja, Kian heeft de 6e ziekte gehad (jullie kindje ook al toevallig?)

Nou dit was het weer even...vind het leuk om weer actief te zijn op het forum. Ik heb wel even tijd om alles terug te lezen hoor :)

Ben vooral benieuwd of jullie al denken aan een 2e kindje of dat het bij 1-tje blijft.

Wij denken er al wel over en willen in augustus een afspraak maken met het ziekenhuis om te kijken wanneer we eventueel weer kunnen starten etc etc.

Liefs Niek

(ik ga even bijlezen over jullie kindertjes :) )

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We zijn weer helemaal bij colle.. Ik gebruik ook de rietjes beker, maar dan van difrax. Manon ik wilde eerst die andere beker kopen, maar ik was in de winkel en toen zag ik deze dit is vanaf 9 maanden en de voorloper op die normale beker. In onze vakantie (7 augsutus) wil ik die echte beker van difrax kopen en dan kunnen we ook echt de hele week goed oefenen.

Ik weet nou niet of s-t-a-n echt de waterpokken heeft.. Er zitten een paar van die blaasjes, maar het worden er niet meer. Wel is hij heel hangerig en de nachten.. pfpf die gaan echt vreselijk. Vanacht was hij wel 6x wakker.. Niet uit bed gehaald dat vond ik wel goed van mezelf haha. Maar steeds maar weer zn projector aangezet op het plafond, maar zodra die afgelopen was begon meneer weer te jammeren. Eten en drinken gaat wel gewoon als normaal.

Ik moet maandag weer naar het consulatiebureau met s-t-a-n mn man gaat mee. Want hij krijgt dan weer prikjes en dan vind ik het fijner als hij er bij is. Ik ben de hele week al begonnen met de druppels van vsm (speciaal voor vaccinaties, had ik gratis gekregen dus ik dacht kan het altijd proberen)

Manon en annie lieve berichtjes van jullie!! Ik heb wel met een aantal mensen erover gesproken ook hoe het tussen mn man en mij gaat op dit moment. (het gezeur over zijn ouders speelt hier een grote factor in) en iedereen zegt ook dat ik zeker niet alles hoef te pikken en ook voor mezelf moet kiezen) Ik prbeer dus toch alles wat meer te laten. En me wat minder druk te maken. Het is voor iedereen wennen en het zal toch hopenlijk wel beter moeten gaan.

Ik gebruik trouwens sinds een paar maandjes nu geen pil meer.. Ik had jullie toch verteld dat ik zn erge hoofdpijn had. Dat is nu weg. Wel voel ik me wat zweverig nu ik geen pil gebruik.. maar dat is misschien weer even ontpillen. En anders laat ik binnen kort nog even bloedprikken. Merk ook aan mezelf dat stress met wenig slaap ook niet zo goed is voor mn gestel.

Manon geniet van je vrije week!!!

Annie gewoon boeken hoor die vakantie!! Als je naar buiten kijkt lijkt het wel herfst hier.. Ik hoop dat we nog wat mooie dagen krijgen (wij gaan 7 augustus een weekje naar zeeland)

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Niek..helemaal weer bij met wel en wee rondom Kian ;-)

Gezellig voor hem die andere kindjes in huis. Laatst merkte ik ook hoe F@bi reageerde op andere beebs bij de ballenbak...zo leuk om te zien.

Ze heeft haast nooit andere kleintjes om haar heen omdat omgeving allemaal al grotere kids hebben. Ook in de buurt zijn ze net even wat ouder.Ga toch vaker heen...onze grote man gaat er graag ravotten en voor haar is t dus ook al een goede sociale aangelegenheid om zo andere beebs te zien.

Dus rietjes beker kan al wel..ik had er gisteren 1 in handen bij Prenatal..meen dat er op stond 12 maand ? Dacht oh laat maar en ik kijk wel eens bij kruitvat..misschien iets goedkoper ook nog. Ga ik dan ook maar weer aanschaffen..wel zo makkelijk dat ze niet met houd helemaal achterover moeten.

Hoeveel dagen vang je kinderen op en hoeveel heb je er dan? Hele dag? Lijkt me best een vermoeiende klus!

6de ziekte...er was wel hier iemand die haar beeb de 6de ziekte heeft gehad..durf niet meer met zekerheid te zeggen wie.

Weet dat mijn zoon er ook vroeg bij was..met een half jaar. 3/4 dagen hoge koorts en daar na vlekjes.

F@bi is gelukkig nog helemaal niet ziek geweest. Ze is 2 keer wat verkouden geweest en heeft in totaal 2 keer een dag koorts gehad...verder helemaal niks.

Afkloppen!!!

Annie..gaan niet weg deze week..manlief werkt gewoon.Ga wat leuke dingen met kids doen en ga alvast beginnen met sausen in de woonkamer.

Jij gaat maar lekker een vakantie boeken..groot gelijk. En idd eentje wat later boeken in t seizoen als t hier shit weer is..goed plan!

Het is idd op letten geblazen nu..alles is interessant voor ze. Hebben jullie dat ook dat als je nee mag niet zegt dat ze alleen maar zien als een uit daging..lachen en nog een keer doen haha.

Peggy...van de pil..ze kunnen idd hoofdpijn veroorzaken.

Ik heb de pil afgezworen daarom. Snap achteraf ook niet waarom ik die krengen zón 16 jaar heb geslikt..zwanger werd ik toch niet.

Elke stop week zeurende stekende hoofdpijn,steken achter de ogen..bah.

Heb je je schoonzus al te eten gehad trouwens?

Vanmorgen hadden we t aan tafel nog over hoe toevallig allemaal..de geboortedata van onze kids. zoon 04-05-06 en dochter 08-09-10.

Kwamen er nu ook zo bij tellen achter dat ze ook nog 4 jaar 4 maand en 4 dagen schelen...grappig he?! Ben niet met numerologie bezig maar vind t wel apart.

Nou ga maar eens onder de pomp..lekker luie zondag..vanmiddag naar Leeuwarden..verjaardagsvisite..dochter van man lief is van de week 19 geworden....andere koek als baby talk haha.

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hai Manon,

Op de rietjesbeker staat inderdaad v.a 12 maanden maar Kian die drinkt er al uit v.a een maand of 7. Hij ging in het begin een beetje kouwen op het rietje maar ineens had hij hem door. Het is de rietjesbeker van Nuby geloof ik. Die heb je in het blauw en rose en is te koop bij de drogist.

Ook heeft Kian een rietjesbeker van de Hema. Dat rietje is iets dunner maar ook daar drinkt hij goed uit (alleen verslikt hij zich iets sneller dan die van de Nuby) Bij de rietjesbeker van de hema stond dat die v.a 6 mnd is. Maar als ik er dus één aan mag raden dan is dat die van Nuby.

Ik vang op de maandag, dinsdag en donderdag kinderen op. Heb nu voor 4 maanden 3 kindjes erbij uit 1 gezin (4, bijna 2 en 3mnd oud) voor die 4 maanden doe ik ook de vrijdag erbij. De woensdag is sowieso mijn vaste vrije dag en als het me na die 4 maanden nog steeds bevalt om op de vrijdag te werken dan blijf ik dat doen. (de vrijdag is voor 4 maanden omdat hun vaste gastouder met zwangerschapverlof is)

Op de maandag heb ik nu 3 kindjes (inc. Kian) op de dinsdag heb ik er 5 (incl. Kian) en op de donderdag 2 (incl. Kian) en op de vrijdag 4 kindjes (incl. Kian) De vrijdag werk ik bij het gezin thuis en mag ik Kian meenemen, dit heb ik nog niet gedaan omdat mijn vriend toevallig de afgelopen vrijdagen vrij was en Kian dus thuis kon blijven.

Het is druk wel druk met de kinders in huis maar hiervoor werkte ik ook in de kinderopvang dus dat was ik al wel gewend. Ik heb boven een kamertje ingericht met bedjes waar de kindjes slapen kunnen, en eventueel sleep ik een bedje naar onze kamer zodat ze alleen op een kamer kunnen slapen.

Ik vind het leuk werk en ik ben lekker samen met Kian thuis. In de zomer als het mooi weer is (huh..mooi weer?? wat is dat??) kunnen de openslaande deuren open en kunnen ze lekker de tuin in waar ik een groot stuk gras heb en een zandbak. Kian krijgt voor zijn eerste verjaardag een houtenspeeltoestel met toren, glijbaan en schommels dus daar kunnen de kinderen dan ook gebruik van maken.

Lees net je stukje over het 'Nee' zeggen tegen je kind als hij/zij iets doet wat niet mag. Hahaha ik heb hier precies hetzelfde. Kian gaat me gewoon uitlachen hahahaha en gaat gewoon verder waar hij mee bezig is. Als hij het dan weer wilt doen kijkt hij me wel aan met een blik van 'het mag niet he' en dan gaat zijn handje er stiekem heen. (en Kian kan nog nieteens kruipen hahaha)

Kian maakt er vaak een spelletje van om als ik hem in bed leg steeds naar zijn buik of zij te rollen en dan zijn aapje en speen uit bed te gooien om vervolgens de gaan piepen dat hij er niet meer bij kan. Als ik hem dan weer op zijn rug leg en 'Nee' zeg dan ligt hij helemaal in een deuk....BOEF!!!

Jeetje wat grappig die geboortedatums van je kindertjes :) Bij ons is het ook grappig want ik ben van de 12e, Kian is van de 12e en mijn vriend is ook van de 12e. (maar die van jullie is mooier :) )

Peggy: ik lees je stukje over de pil. Ik kreeg ook altijd erge hoofdpijn van de pil. Ben er toen ook voor naar de dokter geweest en die vertelde dat je er zelfs Migraine van kan krijgen. Dat had ik dus. Ik kreeg een andere pil voorgeschreven en dat hielp iets. Achteraf had ik helemaal geen pil hoeven gebruiken, maargoed dat wist ik toen nog niet.

Ik ga douchen en naar bed. Morgen weer om 07.00 uur beginnen. Normaal start ik trouwens om 08.00uur maar heb voor 1 gezin een uitzondering gemaakt. Maar is niet ideaal hoor zo vroeg...Kian slaapt dan zelf nog.

Lfs Colle

Geplaatst

Tjong Niek..vol huis dan. Wat je schrijft..je bent t gewend door werk in de opvang...ik zou er niet zo veel geduld voor hebben denk ik zo dagelijks zoveel kids tegelijk ;-)

Leuk dat ze straks ook naar buiten kunnen op de speeltoestellen.

Dat gooien van speen e.d uit bed herken ik hier ook...ook vanuit de kinderstoel alles naar beneden gooien. Is dat niet goed voor t inzicht in diepte krijgen toch?

Leg jij Kian nog steeds op rug te slapen?

Hier gaat ze altijd meteen op zij of buik liggen...ligt zelden meer op rug. Ben zelf ook meer een buik slaper ;-)

Nou net in t Kruidvat geweest..luiers mee en chamodent....stom..vergeten te kijken naar een beker.

12,12,12 is ook een toevalstreffer !!

Hebben de andere moekes (haha) ook al ideeen voor een eerste verjaardagscadeau?

Heb nog geen idee hier. Wel leuk idee Niek trouwens van die taart met Mario er op.

Heb ook een buuf in de straat die geweldige taarten maakt. Had even een site maar t werd zo druk dat ze tot s'nachts in de keuken stond.Heeft alles afgeblazen.

Denk dat t een foto taart word van de Hema..heb ik voor zoonlief ook elk jaar gedaan.

F@bi haar boven tanden komen ook door..man man..volgens mij worden dat hazen tanden..haha..ook flinke spleet er tussen lijkt wel. De tanden er naast boven lijken er ook aan te komen. Duurde ff maar dan bijna 4 tegelijk naast elkaar boven.

Hier nog een foto van onze suikerspin van vandaag....hoezo roze poppetje hahaa.

[ATTACH=CONFIG]1839[/ATTACH]

Geplaatst

Leuk foto manon echt al een heel dametje!! S-t-a-n slaapt bijna altijd op zn buik.. met zn handjes naar boven.. zo schattig. Je kunt ze wel anders neerleggen, maar ze kijken toch zelf hoe ze willen liggen. Bij jullie dus ook alles naar beneden gooien.. s-t-a-n ook hoor en dan echt bewust die speen heel hard gooien, maar ook zn drinkbeker gaat altijd regelrecht richting de vloer.. daar probeer ik dan wel NEE op te zeggen, maar daar kijkt hij niet eens van op. Als hij ergens aan zit want niet mag dan reageert hij wel meer op het woordje NEE, maar lang niet altijd natuurlijk! Het opvoeden is begonnen dames!!

Leuk die rekentoevalligheden hihih. Ik had wel heel erg toen ik zwanger was dat ik dacht dat s-t-a-n in augustus zou worden geboren.. maar ja dat zou ook een grote kans zijn antuurlijk!

Mn schoonzus is al wezen eten manon.. en het viel allemaal wel mee.. zelfs nog een goed gesprek gehad.. Waarbij ik toch wel wat dingen naar voren heb gebracht. Niet op een vervelende manier.. maar wel dat we ook ons eigen leventje hebben... nou dit weekend geen schoonouders gezien.. het is een wonder hahah.. Mn schoonzus zal best tegen haar moeder het een en ander hebben gezegd, maar dat is alleen maar goed! Het was een heerlijk weekend!

Lijkt me pittig hoor colle als gastouder... het zou mijn ding niet zijn.. maar ik ben natuurlijk ook heeeeeeeel erg blij met mijn gastouder voor s-t-a-n.

Zojuist terug van het consulatiebureau.. s-t-a-n woog al 9 kilo is 75 cm lang en verder was alles goed. Wel moet het flesje van 11uur eraf.. maar ja dat doe ik gewoon rustig aan afbouwen hoor.. hij vindt dat nog zn lekker flesje. Ze zeiden ook dat zn gewicht te laag is voor zn lengte.. maar ach hij lijkt op zn moeder..hihi..

Prikjes waren wel even vervelend, maar ik had een lange vinger mee genomen en toen was het snel weer oke. Hij ligt nu al lekker een half uurtje te bronzen..

Wij houden s-t-a-n zn eerste verjaardag in een pannenkoekenhuis (omdat dit een hele leuke locatie is) van 2 tot 4. (lang zat vind ik voor zn kleintje) Wij hadden geen zin in de rotzooi thuis en daar wordt alles geregeld. Wij komen 10 minuten voor tijd aan en dan kan het feestje beginnen. Alles was inclusief. Dus drankjes en taart. Taart doen ze met een foto erop.

Voor de creche moet ik nog wel een traktatie verzinnen.. weet het nog niet..

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Gister voordat ik we gingen slapen ging ik nog even bij s-t-a-n kijken en daar stond hij in zn bedje.. alles onder gespuugd zo zielig. Dus toch de bijwerking van de prikjes. Mn man meteen s-t-a-n- in bad gedaan en ik had alles opgeruimd. De nacht ging gelukkig goed. Vandaag merk ik dat hij wat hangerig is.

Oja ik ga morgen naar de huisarts.. omdat de hoofdpijn weg is nadat ik met de pil weer ben gestopt, maar ik voel me een beetje zweverig.. heb ook even een nieuwe discussie geopend bij anticonceptie. Omdat ik denk dat mn huisarts een andere pil misschien wil voorschrijven.. Lastig wat ik zal doen.. Hoop dat ik wat reacties krijg..zodat ik dit kan meenemen in mn gesprek.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

hoi meiden

daar ben ik weer eens..............!

Vandaag zijn we bij het CB geweest, Noa weegt 7660 gr en ze is 73 cm.

Ze mag iets dikker zijn, maar kan ze moeilijk volproppen en veel zoetigheid en vetten geven.

Ze eet heel goed en ze zit ook niet onder de lijn dus zo door blijven gaan!

Noa trek zich op aan de bank, de box en haar bed.

Ze loopt ook aan de bank stapje voor stapje, zij aan zij heel voorzichtig, maar ze komt aan de andere kant van de bank, goed he!

ik schrijf vanavond of morgen verder.....!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hai hai,

Even over de pil:

Toen ik nog aan de pil was had ik ook altijd erge hoofdpijn. Ben toen na een tijd ook naar de huisarts geweest en ik had inderdaad migraine van de pil...dit kwam wel vaker voor. Ik had echt steken in mijn hoofd, soms gewoon eng of dat ik er gewoon een stuipje van kreeg (met mijn hoofd)

Hij heeft mij toen de 'Diane' pil voorgeschreven (volgens mij heet hij nu anders) dit is een lichtere pil.

Dit hielp gelukkig echt maar had nog wel af en toe wat migraine als ik ongesteld moest worden. Achteraf had ik helemaal de pil niet hoeven slikken :( maarja dat wisten we toen nog niet.

Peggy: wat zielig dat S-t-a-n zo ziek is geweest van de prikjes..lijkt me inderdaad heel naar om je ventje in bed te zien staan, alles onder gespuugd. Kian heeft gelukkig (even afkloppen) nog nooit hoeven spugen maar is na z'n vorige prikjes ook helemaal niet lekker geweest. Een vreselijke dag en nacht, hij had zo'n pijn aan zijn beentjes dat die gewoon aan het trillen waren. Hij durfde zich niet te bewegen, iedere beweging deed heb zeer....maarja ik moest hem toch verschonen en uitkleden :(

Ik kreeg als tip van mijn zus (dat ik daar niet eerder aan gedacht heb dat als Kian weer prikjes moet dat ik dan het beste de afspraak zo laat mogelijk op de dag kan maken zodat hij daarna al vrij snel met eventueel een zetpilletje de nacht in kan. Dan voelt hij zich de volgende dag een stuk beter. Nu had ik smorgens vroeg om 08.30 de afspaak dus heeft hij zich de hele dag ellendig gevoeld.

Wat een leuk idee trouwens om zijn verjaardag in een pannenkoekenhuis te vieren. Wij vieren het gewoon thuis. Vanaf 11.30 kunnen de mensen komen..tussendoor gaat Kian wel gewoon naar bed.

We vieren het op vrijdag (de dag zelf) en ik vermoed dat veel mensen dan niet kunnen. We zien wel. Eventueel kunnen er misschien de dag daarna nog wat mensen komen als ze dat willen.

Ik ga zo maar eens verder met de uitnodigingen via www.kaartje2go.nl daar kan je leuke kaarten maken voor weinig geld. Heel leuk, met foto!

De taart heb ik besteld...tenminste mijn wensen doorgegeven en een foto van Mario gestuurd.

Peggy ik lees dat het niet zo goed boterd tussen je schoonfamilie en jou :( lijkt me lastig. Weet niet precies wat er is maar hoop dat het meevalt.

Mijn schoonouders heb ik er helaas ook gratis bijgekregen.

Ik heb trouwens een vraagje over de laatste fles aan jullie

Ik las bij jullie dat jullie die geven vlak voor het naar bed gaan, daarna tandjes poetsen, boekje lezen/zingen en naar bed.

Nou ik heb het ook 2 avonden geprobeerd want nu komt Kian vaak nog tegen 22.00-23.00 (of soms nog later in de nacht) omdat hij dan honger heeft.(dan kan ik ook daarna niet zijn tandjes nog gaan poetsen) Nou ik heb hem dus 2 avonden z'n papfles (rijstebloem) gegeven vlak voor het naar bed gaan, maar die wil hij dan niet, misschien maar 3 slokken en dan duwt hij hem weg. Hij zit dan nog gewoon vol van het eten. Er heeft 1.5 uur tussen gezeten, langer kan ik het niet rekken want hij is dan echt moe.

Hoe doen jullie dat en drinken ze bij jullie de fles wel?

Ik maak me er niet zo heel druk om hoor, hij geeft vanzelf wel aan als hij honger heeft (ook al is dat pas laat) maar dit zou wel ideaal zijn.

Claudia: wat goed van Noa dat ze al stapjes langs de bak zet. Kian is een weekje jonger maar die kan dat nog niet hoor. Hij kan aan de hand wel redelijk stevig staan maar hij weet echt niet dat hij zijn voetjes vooruit moet zetten. Maakt ook niet uit hoor, komt vanzelf..hij kruipt ook nog niet maar wil dit volgens mij wel heel graag. Trekt geregeld zijn knietjes op en als ik hem op handen en knietjes zet dan blijft hij ook even zo zitten. Wij hebben ook veel laminaat en dat is best glad om te oefenen.

Wel rolt hij de hele kamer door en komt hij op deze manier ook wel waar hij zijn moet dus volgens mij vind hij het wel best.

Heb wel een opblaasbare rol gekregen waar ik Kian dan met zijn buik op leg...schijnt ook een goede oefening te zijn.

Oh ja dat ik als gastouder werk kan inderdaad pittig zijn, het was vooral even wennen om buiten Kian ook nog de zorg voor andere kinderen te hebben. Ook heeft het tijd nodig om elkaar te leren kennen. Nu heb ik helemaal mijn draai gevonden en de kinders draaien gewoon met het schema mee. En ja soms staat hier de boel best wel eens op de kop. Niet luisteren, ruzie met elkaar, overal speelgoed hahaha. Maar meestal is het gewoon gezellig, de kinderen weten nu ook de regels heel goed dus het gaat steeds beter.

Taurus: Wat een leuke foto van je mooie zuurstokkie :) Gaat ze ook echt met het autotje rijden/lopen? En kan ze er zelf op en af?

Ik heb een hele gave wishbone bike gezien...oh zooo stoer. Een driewieler met grote wielen, van hout....maaaar....hartstikke duur helaas :( Ik zal straks eens kijken of ik er een plaatje van kan vinden, dan hebben jullie een beeld erbij.

Ik leg Kian inderdaad nog op zijn rug en zo valt hij ook in slaap. Soms tref ik hem op de zij aan maar dat is volgens mij meer omdat hij in slaap is gevallen tijdens zijn 'ik wurm lekker mijn mario en speentje door de spijltjes' aktie :)

Heb hem vanmiddag weer eens op zijn buik gelegd maar dit wil hij niet...hij wil zijn hoofdje dan niet neerleggen en lijkt dan net een zeehond op het droge :) Hij kan in iedergeval draaien dus hij kan zelf gaan liggen hoe hij wil. Als hij zijn speen en Mario maar bij zich heeft en met z'n dinomuziekje valt hij dan wel in slaap.

Liefs Colle

ps: jullie verder nog leuke ideetjes voor de eerste verjaardag? Ik zal straks vast de vraag krijgen " wat wil Kian hebben"

Geplaatst

Wat een verhalen zeg! pfff even snel bijgelezen.

Colle erg leuk dat je lekker mee schrijft hier. Dus jullie zitten er over te denken over een tweede. Augustus een afspraak dus wie weet nog eind van het jaar? Van de meiden die hier meeschrijft is Marjon degene die een poging gehad heeft, helaas mislukt en gaan in september weer verder.

Wij zelf zijn er nog niet mee bezig. Van mijn man hoeft het sowieso nog niet. Paar maand geleden begon het op zich wel weer wat te kriebelen maar nu heb ik zoiets, we wachten nog lekker ff, wie weet ergens volgend jaar.

Lijkt me idd erg pittig hoor, zoveel kindjes in huis. Maar wat je zegt je bent wat gewend als je hiervoor op kinderopvang hebt gewerkt. Heb wel eens gezegd petje af voor die meiden, zooo niets voor mij al die kindjes pfff vermoeiend lijkt me!

Over het laatste flesje. Jesse krijgt tussen half 6 en 6 uur zijn warm eten. Tegen kwart over 7/half 8 krijgt hij van bambix avondbiscuitje is geloof ik 160cc spul en dat drinkt ie heerlijk op ondanks daar ook niet zo heel veel tijd tussen zit. En vervolgens gaat hij op bed. J_esse geeft niet zoveel aan pap/fles 's morgens. Van hem hoeft dat niet zo, dus kan het hem zo laat als ik wil geven eigenlijk. Als hij net wakker is en geef hem dan pap, eet ie het niet hij moet minstens een uur wakker zijn anders wordt het em niet. Misschien gewoon weekje proberen tegen bed tijd wie weet went hij eraan??

Ik leg J_esse op zn rug in bed maar ben de kamer nog niet uit of hij ligt op zn buik, een echt buikslapen net als zn ouders;)

Manon: Dus heerlijk weekje vrij. Is ook zo deze week ben je alleen vrij dus lekker thuis. Ach met dit weer pfff...Prachtige foto van het suikerspinmeisje! Dus de tandjes komen nu tegelijk door, meestal zo he. Bij J_esse gaat het nu wat langzamer geloof ik. Heb ook nog geen idee cadeau's voor de eerste verjaardag. Iets van een loopauto/fietsje. Erg leuk maar dat heeft hij dus al. Wordt nog lastig! En ben er ook nog niet over uit of ik nu uitnodigingen wil versturen. Lijkt me erg leuk maar ben ook bang dat ik mensen tegen het hoofd stoot als ik mensen vergeet ofoz....lastig! Wil wel een taart bestellen met zn foto oid bij de bakker.

Peggy dus S-T-A-N heeft zn prikjes ook weer gehad. Nou prima toch 9 kg en 75 cm. Ach cb's hebben volgens mij altijd wel wat te klagen. J_esse moet 8 augustus heen. Moet ik aan het werk dus zal mijn man met hem heen. Hij heeft van de andere prikjes geen last gehad hopelijk valt deze ook mee. Vervelend dat S-T-A-N toch wat last heeft gehad van de prikjes hopelijk is hij weer helemaal fit? Wat een ontzettend leuk idee van het pannenkoekhuis. Heel verstandig de rotzooi niet thuis. Ik moet ook nog wat verzinnen voor traktatie op creche.

Hoe was het bij de huisarts vandaar?

Ik kan je niet zo goed advies geven over een pil. Heb voordat ik de pil slikte microginon geslikt eventjes en vervolgens jarenlang Lovette gebruikt. Was een hele lichte pil. Had er geen last van verder.

Claudia met jou en jullie kleine meid is dus ook alles goed. En ook al stapje voor stapje op de bank. Dat is bij J_esse ook nog niet het geval hoor. Zet hem nu wel eens tegen rugleuning aan en tegen tafel en hij blijft staan maar daar is ook alles mee gezegd. Ach het komt vanzelf.

groetjes

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]0[/ATTACH]hoi dames

Ik zal weer verder gaan met mijn verhaal

Wij zijn ook aan het nadenken hoe we het gaan doen met Noa haar verjaardag...!

traktatie op de creche enzo, maar denk dat we er wel uit zijn

Ik ga uitdeelboekjes van Gonnie bestellen via internet (dan kan je ze nl per stuk kopen)

Leuke site trouwens Kidsfeestje.nl voor ideeen enzo!

Dus dan een boekje en het nieuwe berenkoekje van de bambix of een doosje jip en jannekesnoepjes (aarbeienstukjes of appelstukjes)

En natuurlijk voor thuis taart en slingers, ballonnen en een hoop visite!!! (gezellige boel)

kadootje weet weten we nog niet, maar ik vind het fietsje waar F@bi op zit (Mano haar dochtertje) erg leuk voor Noa ook!

dus Manon vraagje aan jou waar zou ik het fietsje kunnen kopen?

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar dat houten driewielertje van Colle!!!!!

We zullen idd de vraag wel krijgen wat onze kindertjes willen hebben moeilijk!!!

Ik had laatst al in de speelgoedwinkels gekeken en een lijstje gemaakt

dingen van woezel en pip altijd goed!! grote stukkenpuzzel of stapelblokken

bowlingset

Ik heb ook een glowing doll (vorm van een rups) gezien om mee te gaan slapen en als ze dan het buikje aanraken geeft het hoofdje wat licht

voorleesboekes altijd goed byv nijntje, dikkiedik boekjes van serie van gonnie!

Lezen jullie trouwens voor savonds voor het slapen gaan, wij wel ze vind het harstikke leuk!

En ik vind de koekjestrommel van vtech heel leuk bij een nichtje (5 weken jonger dan noa)heeft ze er mee gespeeld en dat was echt leuk!

Van de week heb ik ook een rietjesbeker (difrax) gekocht voor Noa, maar ze heb het nog niet door ze bijt op het rietje meer niet.

Er moet trouwens wel heel hard aan gezogen worden wil er wat uitkomen pff

Misschien dat ik alsnog de Nuby rietjesbeker koop

Maar daar heb je er ook weer zoveel verschillende in, CB had het over de flip it

We blijven iig oefenen!

[ATTACH=CONFIG]1875[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1876[/ATTACH]

hier wat fotojes Noa met de koekjestrommel van vtech (deze is van een nichtje)

en noa staand in de bank

Ik zal ook fotos maken van staan aan de bank want deeze foto is al weer poosje geleden!

Ik ga maar eens wat doen hier!!

Liefs Claudia

Geplaatst

pf...vanmorgen vroeg een heel verhaal getypt....wou daar in ook nog de tip geven van..als je een heel verhaal typt in gedeeltes...omdat beeb tussendoor aandacht/verschoond of huishouden roept of weet ik veel wat al er kan gebeuren waarom je een verhaal niet in 1 keer kan typen....(mond vol)...dan was mijn tip..

kopieer eerst t verhaal zodat je m later weer kan plakken als t verzenden niet meer lukt omdat hij tussentijds is uitgelogd .

Beetje krom nederlands maar snappen jullie m nog?

Goede tip dus....werkte dus helaas vanmorgen niet...na t douchen wou ik verder gaan met verhaal...zat zoon lief op de computer...alles weg.

Dus nog een tip...zetm ook even op lijntje naar beneden voordat je van de computer weg loopt hahahaha.

Even kort nu dan..

Peggy..S-T-A-N al weer wat beter? Sneu voor die beebs al die ropt prikjes ook!

Leuke tip in pannekoekenhuis...gisteren even op site gekeken hier in de buurt: Hans en Griet en Kabouterbos....was leuk want ik zag allerlei activiteiten voor kids in de vakantie.

Zijn gisteren heen geweest met een vriendin en haar kids. Hebben ze muphins versierd en hebben leuk gespeeld buiten. Na afloop een pannenkoek..erg leuk en lekker.

Ze hebben hier ook arrangementen voor kraamfeest/verjaardag enz. Maar wordt wel duur vind ik...familie is toch niet zo heel groot maar toch als je alles bij elkaar op telt?! We hebben wel bij zoon een keer in Giethoorn verjaardag gevierd toen hij 3 werd..ook geen zin in die zooi thuis en al die boodschappen doen. Wel fijn hoor!

Colle..leuk die loop fiets...heb ff gegoogled. Hout is wel duur maar een erg goede investering. Zeker als jullie nog voor een 2de beeb gaan ;-)

Wat kan jij lappen tekst produceren..haha gezellig hoor..valt weer wat te lezen hier..wij kakkten wat in met zijn allen haha.

F@bi vind de scooter wel leuk...zadel kan omhoog en zit vakje onder. Stop ik blokjes in en dan kan ze lekker zoet mee zijn. Ze kan er zelf niet op klimmen maar wel af.

Vraag van Claudia...ik heb m gekregen van mijn zus als kraam cadeau...geen idee waar ze hem weg heeft. Stickers zaten er nbij..moest je zelf nog op plakken.

Wij hadden nog zón Winny de poeh scooter maar deze ROZE mwoehaha trekt haar toch meer aan..gek he.

Noah iets laag in gewicht...zolang t niet te is prima toch...beter dan een beeb met flink overgewicht..nu al..komt al veel voor schijnt. Zonde..al die dikke kinderen tegenwoordig...snap t soms niet. Zie kids hier op plein ook vaak lopen buiten met blikjes frisdank, chipszakjes, ijs...echt ook dagelijkse praktijk..snap die ouders ook niet. Ik ga de feestsite ook zo eens bekijken. Leuk idee uit deel boekjes.

Kan Noa rustig blijven zitten voor t voor lezen? Hier een erg drukke ..wil altijd staan en omhoog klimmen...alleen na flesje lekker rustig liggen. Misschien een idee na de fles boekje lezen..is wel goed om heel vroeg te beginnen.

Annie..kan Jesse zo lang wakker blijven vroeg in de avond. Hier al om 6 uur moe..wil ook graag rekken en tijd verschuiven zodat t sóchtends ook wat later wordt maar blijf in t cirkeltje hangen zo.

Net als Colle dus ook vaak om een uur of half 12 wakker voor een fles en sóchtens vroeg al om zon 4/5 uur. Geef ik weer een flesje ander krijg ik haar niet stil en dan slaapt ze verder tot zón half 7.

Wil ook graag daar van af want heeft natuurlijk geen melk meer nodig..dit is puur gewenning denk ik.

Kan wel weer eens proberen papfles weer..deed alleen melk omdat ze idd pas net warm gegeten heeft dan. En wat langer ophouden proberen...

Nou geloof dat dat t een beetje was wat ik vanmorgen al getypt had ;-(

voor de zekerheid weer ff kopiëren en plakken? haha

bye bye

Geplaatst

Zie nu eens pas je foto's Claudia..of heb je ze er later op gezet..leuk hoor!

Niek..is er trouwens helemaal niemand over gebleven van jullie clubje augustus? Met hoeveel waren jullie? Jammer he?!

Geplaatst

Zo wat zijn we actief dames kan het niet bijhouden met typen.... vandaag is s-t-a-n op de creche dus altijd een drukke dag,(gaat gelukkig weer goed met hem) maar wilde toch even snel iets typen...

Vanmorgen bij de dokter geweest... het was echt weer zo... wie is hier de dokter... ik moest het zelf maar beslissen.. Vandaag voel ik me weer prima.. maar ja das altijd he als je naar de dokter gaat. Hij zei dat je hormoonhuishouding stabieler is met een pil en dus voel je je constanter.. en je kunt als je weer een pil neemt er natuurlijk weer mee stoppen wanneer jij het wilt...Ik heb toen toch besloten om weer aan de pil te gaan. Moest zelf ook kiezen welke. Gelukkig had ik me een beetje ingelezen op internet en een aantal voorstellen gedaan. We hebben de gene gekozen die het meeste geschikt voor mij lijkt te zijn. Moet je altijd afwachten. Ik moet deze ook gewoon gaan doorslikken. Volgens hem was het heel ouderweds om nog ongesteld te zijn.. Dus alleen als er een doorbraakbloeding is even 5 dagen stoppen. Ik begin er meteen vandaag weer mee. Ben benieuwd. Dan is het te minste ook weer safe. Alles moet eerst maar wat lekkerder gaan tussen mijn man en mij. Ik heb de lovette gekregen. Microgynon en fenomeen was niet geschrikt...

Leuke foto's weer!!!! Kado's is inderdaad lastig... er is zoveel... maar speelgoed is wel welkom bij ons. En voorleesboek ook altijd goed. Dat doe ik elke avond voordat hij gaat slapen... avondeten, in bad, pyamapapje, tandjes poetsen en dan voorlezen en slapen. Dat pyama papje (200) drinkt hij niet altijd helemaal op. Maar als hij het weg duwd.. is dat natuurlijk een teken dat hij vol zit.

Ik ga snel... want nog zn drukke dag!!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Idd wat zijn we actief!

Claudia prachtige foto"s!

Peggy wel beetje gek van je huisarts.je komt toch juist bij hem voor advies! Lovette heb ik ook jarenlang gebruikt, ik had toen nergens last van erg lichte pil

Cadeau s voor eerste verjaardag blijft lastig, fietsjes/loopauto s/tracker heeft ie allemaal al,gekregen als kraamcadeau dus het wordt erg lastig. Zelf vind ik dekbedovertrek van STOER wel erg leuk,dus wie weet halen we dat!

Lig nog heerlijk op bed mijn nieuwe telefoon met internet aan het uitproberen!J_esse is weer heerlijk in dromenland!

Groetjes

Geplaatst

Hey Claudia,

Nee hoor J_esse slaapt nog gewoon onder lakentje met deken. Maar weet van een collega van mij dat zij al vrij snel gewoon een deken in een dekbedhoes deed. Dus zat te denken dat zou ik dan ook kunnen doen. Maar waar ik ook aan twijfel. Welke maat doe je. Voor een ledikant of al voor een junior bedje oid. En eerlijk gezegd zou ik ook niet weten vanaf welke leeftijd ze onder een dekbedje mogen, weet jij dat?

liefs

Geplaatst

Annie: In augustus willen we een afspraak maken in het ziekenhuis, maar dan meer om te vragen wanneer we eventueel weer kunnen starten, of er een wachtlijst is )die was er toen niet) We willen dan eventueel een afspraak maken om het weer te proberen maar weten nog niet welke maand. Misschien einde van het jaar. Eerst maar eens kijken hoe of wat.

Wij hebben ook gebruik gemaakt van donorzaad en dat hebben we gereserveerd voor een eventueel 2e kindje zodat Kian toch een vol broertje of zusje zal krijgen. Ieder half jaar betalen we reserveringskosten (200 euro) zodat we er zeker van zijn dat dat voor ons is. (voor het geval de donor stopt of moet stoppen met doneren)

Claudiaatje: De glowing doll...leuk, die had ik vroeger ook en lag altijd in mijn bed. Als je dan in zijn lijfje kneep dan ging zijn hoofdje gloeien. Ik vond hem altijd heel leuk en ook fijn voor in het donker (voor het slapen gaan) ik was toen wel wat ouder maar denk dat hij voor nu ook heel leuk en fijn zal zijn.

De koekjes trommel....EEN ECHTE AANRADER. Ik heb hem gekregen van mijn zus, hij is van mijn nichtje geweest. Kian vind geweldig. De 'koekjes" kunnen er bovenin gegooid worden (als ze de deksel eraf halen) of door de juiste vormpjes aan de zijkant erin. Als het koekje er in valt dan hoor je geluidjes en muziekjes. Hij is ook heel leuk om te zien. Volgens mij is die ik heb alleen niet van V-tech, maar hij lijkt er wel heeel veel op.

Oh ja de Nuby rietjesbeker dat is inderdaad een Flip-it waar het CB het over had. Je hebt ze in het rose, blauw en zag hem gister ook in het oranje. Alleen wel jammer dat er geen handvaten aanzitten, maar Kian redt zich er zo ook best mee trouwens.

Taurus: Dan van de tekst eerst kopieren voor je het gaat verzenden doe ik ook. Was al een paar keer mijn hele lap tekst kwijt omdat ik ineens uitgelogd was. Whaaaaa vreselijk irritant.

En die dikke kinderen van tegenwoordig, ik snap dat ook niet.

Ik heb op een basisschool gewerkt (op de buitenschoolse opvang) en als je soms ziet wat de kinderen mee krijgen naar school...ik snap dat niet. Ook na schooltijd hingen er nog wel eens kinderen rond op het plein...grote zakken chips, snoep en zelfs energie drank. (BELACHELIJK) Nu weet ik wel dat veel kinderen dat misschien kopen zonder dat ouders het weten maar ik zou toch willen weten waar het zakgeld aan opgaat als ik Kian later zakgeld geef.

2 weken geleden was ik met mijn zus in Amsterdam, in de H&M. Ik hoorde een moeder tegen haar dochtertje zeggen (denk een jaar of 2) wil je nog wat eten?? En er kwam een trommeltje tevoorschijn uit haar tas. Ik dacht nog, daar zit vast fruit in, een rijstewafel of kinderkoekje ofzo. Nou echt....tot aan de rand toe gevuld met SNOEP!!! ' wil je nog wat eten' noemt ze dat.

Kian krijgt hier tussendoor alleen een babyrijstewafeltje van Goodies (appelsmaak), een bambix berekoekje of nijntjekoekje. De soepstengel misschien binnenkort weer, daar ben ik van geschokken want die bleef hangen in zijn keel :(

Al dat zoete dat kent hij nog niet dus waarom zou ik hem daar nu al kennis mee laten maken.

Vanmorgen dronk ik een pakje Fristi...rrrrtssss hij werd zo uit mijn hand getrokken en Kian begon er als een wilde uit te drinken en liet zich dat niet zogauw meer afpakken. Kijk daar moet ik dan wel weer om lachen maar zou hem dat uit mezelf niet zomaar geven.

Kian is trouwens ook druk en kan echt niet stilzitten, heeel ondernemend. Tijdens het eten is hj ook heel druk,dan hangt hij naar links, dan weer naar rechts, dan weer met zijn hoofd naar achter dan weer naar voor. Het eten zit hem soms al in de oren :)

Boekje lezen doe ik voor het slapen gaan ook, hij vind dat leuk maar heeft vaak niet de rust om even lekker te blijven zitten. Vaak zing ik dan ook gewoon liedjes met hem op de schommelstoel. Lezen doe ik vaak ook overdag met hem, of ik geef hem zelf een boekje waar hij in gaat ' lezen' . Zijn jullie lid van de bibliotheek? Echt een aanrader. Je hebt daar zulke leuke boekjes voor baby's.

Het lidmaatschap is ook gratis voor kinderen.

Kian gaat ook tegen 18.00 uur - 18.30 uur naar bed, langer kan ik ook niet rekken. Gister wilde hij de fles weer niet vlak voordat hij naar bed ging. Tegen 23.00 werd hij wakker en dronk hij hem leeg. Ach ik vind het ook niet heel erg hoor maar het is niet altijd even fijn als ik bijvoorbeeld besluit zelf lekker vroeg naar bed te gaan.

Wat eten jullie kindertjes eigenlijk met het avondeten? Nog leuke receptjes?

Oh ja, van het oude topic waar ik bij scheef is niemand meer (voor zover ik weet) zou niet eens weten waar het topic nu staat.

Heb nog wel contact met Amber (zoontje Stijn) en met Iza(Kirsten) (dochter Leia) die spreek ik op hyves of facebook.

Maar wel jammer hoor. Misschien ga ik zo wel wat speurwerk doen om te kijken of ik het topic kan vinden en kan zien of er de laatste paar maanden nog geschreven is.

Maar ben blij dat ik hier mee mag schrijven:) ben tenslotte ook een augustus mama maar heb alleen niet met jullie meegeschreven toen we nog zwanger waren.

Nou ik ga even een powernapje doen..Kian slaapt en mijn ogen hangen ook half dicht. Ben vanmiddag en vanavond weer eens alleen...manlief heeft weer eens late dienst.

Zal straks nog even een foto van de Wishbone bike zoeken (Iza/Kirsten heeft die ook voor haar dochtertje Leia gekocht...die is vandaag 1 geworden) en een foto van Kian.

Lfs Colle

Geplaatst

Mwoehaha..wil je nog wat eten...ik lag helemaal krom hier...idd belachelijk. En van die energie drankjes..hier verder op ook hoor...gewoon buiten voor hun huis..en dat een jaar of 8 zón beetje.... Maar goed..misschien hebben wij ook ergens wel onze eigenaardigheden waarvan iemand anders zich achter de oren krabt hahaa.

Hier dezelfde "snacks"hoor rijstewafel of simpel maria koekje...zal binnenkort eens wat rozijntjes halen (ook goed voor de fijne motoriek...ze pakt al vaak met pincet greep..)

Gloeipopje heeft F2bi ook..is idd misschien wat voor als ze ouder zijn..kan zelf nog niet bewust op t lijfje drukken..ze vindt t wel leuk om naar te kijken.

Koekjestrommel..ik ga er ook eens naar op zoek..klinkt erg leuk!

Avondeten ..eigenlijk eet ze vaak met de pot mee. Of we moeten iets eten wat flink gekruid is dan niet natuurlijk..wil dan wel eens een potje geven maar vind er geen kraak of smaak aan. Vlees geef ik niet altijd..ligt er soms aan wat we eten. Yoghurt na...zonder toevoeging ook...net wat je schrijft ook..ze kent geen suiker dus ga t

haar ook nog niet aanwennen onnodig.

Dekbedovertrek van Stoer is idd erg leuk Annie.

Ik liep van de week ook al bij Prenatal...zal ik t doen of niet....een dekbedovertrek en daar dan idd t dekentje in.

Heb t niet gedaan want weet je wat....in de lengte t dekentje kan je haast niet in stoppen. Ik heb t nu dwars over dus flink over om onder t matras te stoppen.

Zou t ook best leuk vinden om met jullie te hyven (wie dat heeft en t ook lijkt stuur maar even pbtje voor link)

Alleen dan wel graag niks over dit forum of over ivf kwestie op hyves...er zitten genoeg op die hier niks van weten en dat houd ik liever ook zo.

Vandaag een tip van iemand opgevolgd. F@bi heeft vannacht weer lopen spoken van half 4 tot 4...daarna (zonder fles om haar stil te krijgen) weer gaan slapen tot half 7.

Ik heb haar vanmorgen helemaal opgehouden tot even na 12. Na de boterham in bed gelegd en ze werd om 2 uur weer wakker.

Weer wakker gebleven tot bijna 7 uur. Om 6 uur (iets later dan anders) gegeten en iets voor 7 nog een fles van 150.

Ik ben zeeeeer benieuwd of ze t klokje rond slaapt zonder te spoken...moet haast wel.

Het ging trouwens prima..als ze maar wat afleiding heeft. Vanmorgen naar kinderboerderij, Praxis, Olie laten verversen van de auto en zo was de ochtend om.

Op terug weg naar huis dutte ze wat in maar toen ik haar er uit pakte gewoon lekker wakker voor de boterham en daarna lekker tukken.

Vanmiddag waren hier wat kinderen in de tuin aan t spelen in speelhuisje...dan wil ze er ook bij zijn dus geen tijd om in te dutten.

Zo..ga zo lekker in bed tv kijken..

Greetzzzz ..met de nadruk op zzzzzzzz (hoop ik)

Manon

Geplaatst

Annie, ik ben het met Claudiaatje eens. Ik heb me ook laten vertellen dat je de eerste 2 jaar je kind niet onder een dekbed moet laten slapen. Een dekbedhoes is prima, maar dan gewoon met het lakentje erin!!

Succes, al die spulletjes van Lief & Stoer zijn wel ergggggg leuk :)

Geplaatst

hoi hoi meiden,

even een correctie...koekjestrommel is idd niet van vtech maar van fisherprice!!

Noa kan ook geen moment stilzitten, ze wil continue tegen de bank aan staan en precies zoals colle zegt ook tijdens eten links recht enzo, eten zit overal

altijd een poetsbeurt na het eten van noa en de eetstoel en omgeving haha.

Ik probeer noa ook mee te laten eten met de pot en dat lukt wel alleen wij eten laat 1900/1930

en dan hoop ik Noa al op bed te hebben

Noa krijgt ook regelmatig nog potje, maar vers vind ze veel lekkerder, logisch hihi

vooral rodekool met verse worst en aardappeltjes en appelmoes!

colle, heb je dat boek van de albert heyn al OPPERDEPOP!

leuke recepten staan erin!

Wij zijn geen lid van de bieb, kopen af en toe een boekje

en met Noa haar verjaardag gaan we ook boekjes vragen.

En misschien in de toekomt het makkelijkst ok naar de bieb te gaan met de kleine meid!

haha die kian, een fristi pikken van mama, zo ondeugend haha!!

Vraagje?

als jullie met de kleine gaan fietsen, doen jullie een helmpje op!!!!

Noa heeft maat 44 hoodfdomtrek

de meeste beginnen vanag 46, is dus 2cm/2vingers te groot, is niet volledig veilig!

Maar ik heb er 2 gevonden op internet van 44

1 grijs met koeien en een van hello kitty

ik heb die van hello kitty besteld die gaat tot 49 en opa en oma gaan hem geven met der verjaardag, lief he!

Ik ben niet z'n hyver sorry, ik kijk altijd alleen maar de eerste pagina je kent het wel met de updates van alle vrienden, dan weet ik alles weer.

het kost allemaal te veel tijd

Noa is heel energiek en ondernemend, dus continue erachteran!

fijn weekend

liefs claudia

Geplaatst

Claudia: Volgens mij is Kian zijn koekjestrommel ook niet van fisherprice...ik zal eens kijken of ik kan achterhalen waar hij wel van is. Het staat er in iedergeval niet op. Maargoed maakt ook niet uit...koekjestrommel is koekjestrommel :) Er staat in iedergeval een gezichtje op en binnenin zitten lichtjes. De deksel is blauw, de rand rood en de rest geel (doorzichtig)

Dus Noa is ook zo'n druktemaker :) Oh echt Kian die is echt hyper tijdens het eten, kletsen, alles aanwijzen, schudden met zijn hoofd etc etc...hahahaha. Maar hij eet uiteindelijk wel goed en daar ben ik natuurlijk blij mee.

Wij eten zelf ook laat. Ik werk tot 18.00 uur dus met ons mee-eten word lastig. Op mijn vrije dag en in het weekend proberen we wel samen te eten maar ook niet altijd. Ik weet dat het beter is om gezamelijk te eten maar bij ons is dat gewoon niet handig.

Dat boek van de Albert Heijn ken ik niet, kan je die daar kopen? Ik zal eens kijken.

Kian eet hier ook gewoon mee. Vaak aardappelen (2 a 3 stuks) en groenten. Vlees doen we nu ook steeds vaker. Tot nu toe nog gewoon kipfilet en gehakt. Als ik geen vlees in huis heb wat geschikt is voor hem doe ik er ook nog wel eens gewoon een plakje kipfilet bij voor op brood. Ik probeer Kian zo vaak mogelijk verse groente te geven. Courgette, Aubergine, Brocolli, boontjes vallen dan erg in de smaak. Als het niet lukt om het echt vers te doen dan krijgt hij een klein potje groente erbij. (gewoon een pot groente die wij ook wel eens hebben maar dan een kleintje) Witte bonen in tomatensaus, doperwten met wortelen, bruine bonen, sperziebonen etc. Rode kook en rode bieten zijn niet favoriet. Maar nu zag ik dat er in die potjes ook zout zit, daar ben ik dan weer minder blij mee. Het zal vast niet veel zijn.

We hebben nog wel potjes thuis van Olvarit..voor nood, als we bijvoorbeeld laat thuis zijn ofzo.

Ik doe Kian geen helpje op op de fiets. Ik heb er wel over na zitten denken maar wij een moederfiets gingen kopen (met breed stuur) en nu vertelde ze mij dat het brede stuur ook bedoeld is als veiligheid voor als je valt, het stuur raakt dan de weg ipv het hoofdje van het kind. Het voelt ook wel veilig zo'n breed stuur.

Maar inderdaad wel errug goed hoor een helmpje. Je ziet het niet vaak (hier) en als je een kinderzitje op een gewone fiets hebt zou ik ook een helmpje opdoen...je moet er toch niet aan denken dat je een ongeluk krijgt.....

Fijn weekend.

Lfs Colle

Geplaatst

Hier donderdag aan het eind van de middag behoorlijke schrik. Onze hond heeft J_esse gepakt in het gezicht. Bloeden als een gek uiteraard! Dokterspost gebeld en heen geweest. De wondjes vielen mee, in zn wangetje. Heeft wel antibiotica kuurtje gekregen. Man wat een schrik....en nu, wat doe je met de hond. pff vind het lastig vooral mijn man wil de hond eigenlijk niet kwijt maarja stel dat het weer gebeurd...zijn lastige gesprekken moet ik je zeggen...en iedereen om je heen weet wel wat het beste is maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan zeker als je beide niet op een lijn daarmee zit.

Ik heb het boek ook van opperdepop van Albert Heijn. Staan erg leuke recepten in. Vanaf 6 maanden tot geloof ik jaar of 4. En dan ook zo ingedeeld. Erg leuk. Kost geloof ik € 9,99. Vind het een echte aanrader.

J_esse eet eigenlijk ook meestal met de pot mee of maak wat extra en doe het in de vriezer. Potjes heb ik nog hele boel van in huis maar eigenlijk krijgt hij het niet en er zit ook idd geen smaak aan.

Ik heb J_esse ook geen helmpje op op de fiets. Vind het eigenlijk wel erg goed om het wel te doen want je zult maar ongeluk krijgen. Heb wel een mama fiets maargoed als je valt ....niet aan denken

Trouwens ik vergeet regelmatig 's avonds J_esse zn tandjes te poetsen. Het schiet er gewoon bij in, hebben jullie dat ook wel, of doen jullie het trouw iedere avond?

Zal zo nog even naar de babydump even nieuwe slaapzakjes halen, hij groeit ook zo snel!

Colle en Manon vind het wel gezellig hoor hyven.....dus als er nog meer mensen zijn die dat doen...gezellig. Ik ben best wel een internetverslaafde. Kijk zeker op mijn vrije dag meerdere keren even op hyves/facebook...en nu ook nog internet op de telefoon...dat komt niet goed hahaha!

fijn weekend!

Geplaatst

Ohhhh jeetje...dat is inderdaad schikken geweest. Gelukkig is het allemaal meegevallen maarja...je weet vast al wat ik ga zeggen: nu valt het nog mee (al vind ik dit al best heftig klinken) maar stel dat het niet bij 1 hap blijft, zie er dan maar eens tussen te komen.

Ook heb ik me laten vertellen dat als een hond eenmaal bloed geproeft heeft dat de kans groter is dat het nog eens zal gebeuren (of dat waar is weet ik natuurlijk niet.)

Ik weet dat dit een hele moeilijke beslissing is maar je moet hem toch maken...het is nu gebeurd en de kans is best groot dat het nog eens gebeurd.

Was er aanleiding dat jullie hond hapte?

Mijn ouders hebben een Jack Russel en als ik daar kom dan krijgt hij altijd (als Kian op de grond speelt, ligt of rolt) een muilbandje om zijn bek. Dus geen korfje maar een bandje.

De hond van mijn ouders is namelijk heel zenuwachtig als Kian er is en we vertrouwen het toch niet helemaal aangezien hij ook al eens een hapje naar mijn nichtje heeft gedaan. (als waarschuwing in de lucht)

Ik denk toch dat je hierover goed met je man moet praten. Jullie kind gaat voor. (het belangrijkste bezit in jullie leven) en die moet je beschermen.

Je zal het jezelf nooit vergeven als er wat ergs met J-esse gebeurd.

Succes met het nemen van de juiste beslissing en ik hoop dat mocht jullie hond weggaan dat hij dan ergens heen kan zodat jullie hem toch nog kunnen zien, opzoeken of lenen om mee te wandelen ofzo.

Sterkte.

Lfs Colle

oh ja, over het tandjespoetsen. Wij poetsen iedere avond zijn tandjes maar ook is het al 2x voorgekomen dat hij in bed lag en ik dacht (sh*t, tandjes vergeten te poetsen) merk wel dat het nu steeds meer een ritueel word. Wij poetsen in de badkamer voor de spiegel, zodat hij kan zien wat er gebeurd...dit vind hij wel grappig hahaha. Ik poets eerst zijn tandjes (hij maakt dan geluidjes met zijn mond..bububububu. Daarna mag hij zelf het borstelje even en poetst hij mijn tanden ook even hahaha. Dit vind hij erg lollig :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden