Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hebben ook een jack russel;)

Tja wat je zegt colle is helemaal waar en dat bedenk ik me ook steeds. Stel nou dat het weer een keer gebeurd dan kan het natuurlijk veel erger zijn dan nu en je vergeeft het jezelf natuurlijk nooit! Maarja mijn man die heeft nu gewoon zoiets als J_esse in de kamer is aan kruipen oid moet de hond in de bijkeuken. Maar of dat nou de oplossing is?? tja lastig hoor!

liefs

Prachtige foto van jullie kanjer!!

Geplaatst

Ik hoop voor jullie dat het de juiste oplossing zal zijn om de hond naar de bijkeuken te doen als J-esse in de huiskamer op de grond speelt. Hopelijk voelt de hond zich op deze manier dan niet buitengesloten.

succes

Geplaatst

Hey helleu!

Ben er ook weer ff. Even wat anders dan twee dagen een roller en kwast in de handen.

Man man wat ben ik blij dat we in ieder geval de woonkamer al klaar hebben voordat ze straks gaan renoveren. De boel wordt goed afgeplakt van keuken naar woonkamer en alles wat naar douche boven moet gaat via de voordeur en gang dus niemand hoeft in principe in de woonkamer te zijn.

Plafon gesausd, muren weer een ander kleurtje na 3 jaar ( geloof dat dit kleur nummer 5 of 6 is in 11 jaar tijd), manlief heeft t lakwerk en radiator voor zijn rekening genomen. van sóchtends vroeg (uurtje of 7 begonnen tot beide dagen sávonds uur of half 9) Meteen alles eerst weer schoongemaakt tussen verven door voordat t weer op de plek ging..lekker fris idee weer alles van zijn plek geweest.

Annie wat een dilemma...

Wat zullen jullie idd geschrokken zijn zeg..

Hier vandaag ook 2 hondjes van mijn zus om even op te passen. Zijn Border collies. Erg enthousiast en speels. Vooral de jongste is gek met F@bi

en speelt met haar. Ze is helemaal gek van die hondjes..maar idd altijd erg op passen. Vooral omdat ze knijpt en haren trekt.

Dan is t niet gek als een hond een keer van zich af bijt. Heb eens een verhaal gehoord/gelezen dat jong kind een hond nietjes in de hond zijn oren had geschoten..pas

bij nietje nummer zoveel ( boven de 10 iig) beet de hond pas van zich af..kun je na gaan.

Vaak is t zo dat er wel een aanleiding is dat de hond van zich af bijt helemaal met baby's /jonge kinderen die de honden pijn doen...

maar om t risico te lopen...dan moet je gewoon altijd erg goed op letten en ze idd niet alleen met elkaar laten.

Moeilijk zeker als jullie niet op 1 lijn liggen...kan me ook indenken van je man (jaja je bent getrouwd he?!)

Niek erg leuke foto!!!!

Tanden poetsen...manlief hier vergeet t dikwijls..ik niet (haha..goed he!)

Gaat al iets je beter..duwt vaak met de tong ..vind t zelf idd ook erg interessant die borstel.

Claudia...ik heb er nooit zo aan gedacht een helmpje..moet zeggen dat ik t ook nog niet gezien heb voor op de fiets..tenminste is me niet

op gevallen. Moet je dan niet om de zo veel tijd weer een nieuw helmpje als t hoofd zo snel groeit?

Ik zal er ook eens me in gaan verdiepen..vind t een goede tip..moet er idd niet aan denken als je met de fiets valt.

Zo..brei d'r een eind aan..op tijd nest in.

bye bye

Geplaatst

@ Annie, sorry dat ik ff inbreek en me ermee bemoei.

wij hebben ook een jack russel en hij heeft Ilona ook geprobeerd te grijpen een keer of 4 wij waren echt net optijd anders was het ook echt bijten geweest we hadden dezelfde dilemma.

Wij hebben advies gevraagd aan iemand en zij legde uit dat het waarschijnlijk kwam dat het kindje ( ilona in ons geval ) bewegelijker werd kruipen en zittend en zo, dat als ze eenmaal goed kunnen staan en dus echt groter zijn dan de hond het waarschijnlijk overgaat.

Wij hebben zolang lucky achter het traphekje gedaan wat onze woonkamer naar de keuken scheidt als Ilona op de grond was.

Inderdaad nadat Ilona goed kon staan en dus niet echt meer kruipend rond ging was het ook over, hij heeft het nooit meer gedaan en ze spelen echt super leuk met elkaar en ze kan alles bij en met hem doen, ze is nu 2,5

Lucky was nog nooit eerder vals geweest en juist erg lief met kinderen, maar ik weet natuurlijk niet wat het karakter is van jou hondje

Misschien kan je hier iets mee, het is hoe dan ook een hele moeilijke situatie

heel veel succes hierin Liefs Medusa

Geplaatst

Gister nog even paar nieuwe slaapzakjes gekocht en leuk shirtje in uitverkoop!keek gister in j_esse zn kast bijna geen kleren mt 80 en daar zit hij toch al bijna in,dus moet straks druk aan de shop ook wel weer leuk.misschien bonnen vragen voor j_esse zn verjaardag,zoek het liever zelf uit dan krijgen!

Heb ook nog setjes kleertjes gekocht voor een collega en mijn nicht,beide zwanger,vind het zo leuk om uit te zoeken zo klein ook haha!

Ja met de hond blijft lastig hoop zoooo dat dit hetzelfde is als medusa zegt! Mijn man heeft hetzelfde gezegd als jij ik hoop het! We moeten gewoon heel voorzichtig zijn. Wou ook al traphekje kopen tussen keuken/kamer dus dat gaan we volgende week ook maar even doen.

Manon dus druk aan het klussen,knap hoor!is eigenlijk ook wel leuk om de zoveel jaar de kamer weer een ander kleurtje te geven,zo zijn wij totaal niet,maar daardoor wordt het op den duur wel saai. Net zoals meubels anders neerzetten,gebeurt hier ook niet!

Geplaatst

Wat heftig annie. Ook wij hebben een hond en gelukkig gaat dit goed, maar je moet ze inderdaad altijd in de gaten houden.. ook het kind kan helaas een aanleiding geven dat de hond hapt. S-t-a-n zit ook weleens uit te dagen en dan corrigeren wij s-t-a-n ipv onze hond.

Ik wil niet bedweterig overkomen, maar ik ken dit gedrag ook van jack russels. Ook zijn er veel honden die zich willen bewijzen in volgorde van rang. Op dit moment staat de hond nog boven je kind in rang.. en dat is nu met het kruipen aan het veranderen en inderdaad als ze staan dan zal je kind boven de hond komen te staan. Je moet het dus zien als een soort 'machts'verhouding. Ik weet dit allemaal omdat mijn nicht een hondenschool heeft en mij hier dus heel veel over verteld heeft.. Het lijkt me heel erg lastig. Maar als ik in deze situatie zou staan zou ik naar een hondentrainer gaan en daar om advies vragen. Ook ik zou zeker niet snel mijn hond 'weg' brengen. Bij het idee alleen al springen de tranen in mn ogen. Maar dat neemt niet weg dat je kind weer boven je hond staat!!! En dat dit nooit meer mag gebeuren.

Wat ik van de hondentraining nog weet is dat kleine hondjes vaker niet te vertrouwen zijn.. Ik hoop niet dat ik met deze uitspraak weer mensen tegen het verkeerde been stoot.. want zo bedoel ik het zeker niet!!!

Heel veel sterkte annie... leef met je mee!

De verbouwing is dus begonnen manon.... weer leuk alles het weer helemaal een paleisje is toch!!

Nog 1 weekje en dan gaan wij lekker een weekje naar zeeland. Hopenlijk mooi weer!!!!!!!

Ik poets wel elke avond de tandjes van s-t-a-n, maar ja met mij moeten jullie niet vergelijken.. het is mijn werk..

Fijne avond nog allemaal!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Hai Peggy,

Jullie lekker naar Zeeland binnenkort....heeeerlijk.

Op een park?

Wij zoeken nog een leuke vakantiebestemming voor over 3 weken in Zeeland, of ergens anders dicht bij zee.

Iemand nog tips? (onder de 400 euro?)

lfs Colle

Geplaatst

Hahaha Annie..zelf heb je liever bonnen dan dat je "foute"" kleertjes krijgt maar misschien heeft jouw nicht en je collega dat liever ook...mwoehahaha

Nee hoor ik twijfel niet aan je smaak maar moest wel lachen hoe je dat schrijft...kan je wel tegen toch? ;-)

Peggy ..duidelijk verhaal ..zo werkt t idd als t op rangorde aan komt bij honden. Alleen mijn man kruipt niet..is 3 koppen groter dan ik..maar ik bijt wel van me af hoor..hij heeft niks te vertellen!..mwoehaha..wat ben ik toch weer lollig.....nee niet lollig uitgeslapen ;-) !!! Neem me niet kwalijk...beetje baldadig...erg blij dat kids op bed liggen en t even stil is in huis.

Zoon lief was de eerste dagen erg lief van de vakantie..nu na een week super hyperactief en baldadig en luidruchtig.

Loop de hele dag te corrigeren en te waarschuwen, apart te zetten...pff heb t gehad...vakantie begint net.

Meneertje heeft erg veel structuur nodig en tja..vrij van school..structuur stuk minder natuurlijk zo in vakantie...errug fijn!

Nou genoeg gezeur.

Peggy lekker aftellen is begonnen voor jullie ..lekker weekje zeeland..leuk hoor!

Hopen dat die week net zón mooi weer is als de komende 3 dagen.

Verbouwing...nou ja renovatie (t is een huurhuis) is nog niet begonnen..over 3 weken maar we hebben alvast de woonkamer alvast voorzien van nieuw kleurtje..alles weer lekker fris in de verf. Deuren en posten moeten ook maar wachten daar mee...zonde van t werk als ze de boel beschadigen met in en uit loop.

Ook de keuken kan ik nog niet mee bezig..moet eerst de nieuwe keuken er in...tegels er uit drillen..beschadigen ze de boel ook zo plus enorme stof enz.

Zo..ga lekker bankhangen en genieten van de rust ;-) bye bye

Oh ja..F@bi zegt mamama...haha en ook gericht niet dat ze t zomaar zegt..lief (moet zeggen dat ik ook wel vaak met haar "oefen in t mama en papa zeggen)

Geplaatst

Nog even manon en de vakantie is weer voorbij toch.. dan is alles weer normaal..

Colle wij zitten in een prive huisje van een oom van mijn man. Dus dat is wel echt mazzel. Het is wel op een park en 800 meter van zee. Plaatsje naast renesse. Heerlijk rustig, maar je kan de gezelligheid opzoeken.. Hoop toch wel dat het weer goed blijft...

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Haha manon daar zeg je wat! Laat ik het zo zeggen van bepaalde mensen wil ik wel kleertjes krijgen die kennen mijn smaak de rest niet! Maar ik heb ook een hele goede smaak he haha

Peggy je stoot mij iig niet voor het hoofd hoor en je hebt vadt gelijk moete het gewoon nu gied in gaten houden!

heerlijk peggy weekje zeeland hopelijk.mooi weer!

Geplaatst

Jemig wat een spelfouten haha toch niet zo handig op tel!

Manon succes deze week met renovatie zo nu en dan is dat heerlijk! Alleen je moet ook wachten op woningbouw lijkt me dan?

Dat wordt nog wat als zoonlief nu al hyper is,vakantie is net begonnen! Succes haha

Wat leuk dat f@bi mama zegt. Jesse doet ook pogingen leuk he!

Nou ga zo op bed morgen weer vroeg dag!

Geplaatst

Nou nou...wat is er weer veel geschreven zeg.

Heb net even snel alles doorgelezen.

@Taurus, Er was inderdaad nog iemand die de 6e ziekte had gehad...die van ons. Ik wil best op Hyves maar kan niet garanderen dat ik altijd (snel) reageer....maar ja dat doe ik hier ook niet altijd. Het schiet er toch regelmatig bij in. Meestal kijk ik wel iedere dag even op Hyves maar reageren gaat niet zo snel hahaha

@Colle, Ruben eet 's avonds gewoon met de pot mee. Normaal gesproken eten wij rond een uur of 18:00 uur, soms heeft 'ie al eerder honger en dan eet hij alvast.

Na het eten is hij meestal al aardig moe. Doe hem dan in bad (of onder de douche), flink spetteren! Pyjama aan en dan fles erin (200ml) geen papfles overigens. Dan tandjes poetsen en slapen. De volgende ochtend is hij dan op z'n vroegst om 06:30 uur wakker maar meestal slaapt hij wel tot 07:00-07.15 uur. Heerlijk het klokje rond!

Ruben moet morgen naar het cb...ben benieuwd. Ik moet om 06:00 uur al beginnen met werken dus mijn vriend mag weer eens mee. Eigenlijk gaat hij altijd want het is altijd op een dinsdag en dan moet ik altijd vroeg beginnen.

Ik leg Ruben altijd op z'n rug in bed maar als ik een tijdje daarna ga kijken ligt hij of bovenop de deken met z'n hoofd bij het voeteneind of bovenin het bedje op z'n buik met z'n kont de lucht in.

Ruben eet eigenlijk alles wel, of het moet erg gekruid zijn dan pak ik soms wel eens een potje (of als we lui zijn en even snel eten willen geven hahaha). Hij lust ook echt van alles....pasta/rijst/aardappelen.....vlees/vis/ei.....paprika/wortel/tomaat/komkommer/courgette....kortom we zijn nog niks tegengekomen wat hij niet eet!

Verder kruipt Ruben als een gek door het huis en loopt hij rondjes in de box en langs de bank, aan de hand lopen vind hij ook leuk maar dat lukt nog niet echt.

Wat hadden we nog meer??? Oh ja, tandenpoetsen....Ruben vind er meestal maar niks, mijn vriend poetst eigenlijk altijd z'n tandjes omdat hij natuurlijk Ruben wat minder lang ziet dan ik. Zo kan hij lekker nog even bezig zijn met hem.

En dan het dilemma verjaardagscadeautjes!! Ik ben ook al bezig geweest met dingen verzinnen anders krijg je inderdaad iedere keer de vraag wat wil je hebben of ze geven iets wat je al hebt of helemaal niet wilt hebben. Op Ruben ''z'n lijstje" staan de volgende dingen; kleertjes/trommeltje (ligt er 1 bij oma en die vind hij super, zit dan ook echt met die stokjes erop te slaan)/sambaballen (hij had er maar die heeft hij kapot geslagen op de grond :-()/tamboerijn/zandbak (met speeltjes natuurlijk)/houten blokken/ballen evt. met ballentent/kogelbaan (maar dan met autootjes i.p.v. knikkers)/zo'n pop-up ding waar je op knopjes moet drukken, of sleutel om moet draaien en dat er dan een beestje tevoorschijn komt.

Pffff wat een verhaal, ga gauw nog even wat doen voordat mijn vriend weer thuis komt.

Slaap lekker alvast!

Geplaatst

Peggy..hier is de vakantie net begonnen..week 2 nu van de 6. Val nog net in regio Noord.

Mazzeltje dat je iemand in de familie hebt met een huisje in Zeeland! Vorig jaar zaten wij in Burgh-Haamstede..ook niet ver daar vandaan.

Wij zaten in een huisje van Landal. Lekker dicht bij Belgie...ook leuk dagje Antwerpen.

Annie...ken dat..heb ook wel wat als kraam cadeau gekregen wat nog gewoon in de kast ligt of inmiddels op t stapeltje te klein ..en dan wel ongedragen.

Zonde van t geld dan he. Renovatie is begint pas 22ste ;-) . Jesse dus ook al aan de mamamamamama..leuk he?!

Marjon.. Ik ben ook wel vaak op hyves maar ook niet 1 die elke dag overal op reageert hoor. Vind t wel leuk zo te lezen wat een ieder bezig houdt en foto's te zien

vooral van kids..leuk om te zien hoe ze groeien of vakantiefoto's straks van vrienden.

Hoe is t gegaan met Ruben vandaag met de prikken? Ik dacht al dat bmr aan de beurt was maar dat is de volgende keer.

Geloof dat Ruben op de zelfde manier slaapt als onze dame. Ook meestal hoofd helemaal tegen hoofdeind aan of omgekeerd in bed en dan idd op buik en knietjes en billen in de lucht.Soms heeft ze gewoon een rode plek op haar knieën.

Je hebt leuke ideeën voor cadeautjes...tamboerijn en andere muziek instrumenten zijn idd erg leuk.

Niek..onder de 400,- aan zee..gaat moeilijk worden denk ik..over 3 weken zit je nog volop in t seizoen he?

Misschien op Marktplaats van een particulier?..willen nog wel eens last minutes op staan.

En dan is er koffie!

doeiiii

Geplaatst

Goeiemorgen!!!

Peggy wat een mazzel inderdaad dat je familie hebt met een huizje aan zee.

Wij hebben gister geboekt. Wij gaan naar FRIESLAND BOPPE!!!!!! ;)

We zitten in een mooi nieuw chalet in een mooi bungalowpark dichtbij Leeuwarden. Er is een heel groot buitenzwembad en allemaal kleine strandjes met ligweides (nu hopen op mooi weer natuurlijk) en je hebt er mooie fietsroutes.

Oh ja (altijd al willen doen :) ) we slapen in een bedstee :)

We gaan dus leker een week met z'n drietjes relaxen en genieten. We gaan dus lekker Friesland verkennen.

Mama27 Ruben dus ook de 6e ziekte gehad. Ook eerst 2 a 3 dagen koorts en daarna die vlekjes? Zag er heel zielig uit maar gelukkig is Kian er buiten de koorts om niet ziek van geweest.

Wat een goede tips heb je trouwens voor de verjaardagen. Ik ga ook muziek instrumentjes vragen (thanks) Kian heeft een Xilofoon (of hoe heet zo'n ding) die vind hij al helemaal geweldig en gaat dan zelfs dansen.

Alles wat geluid maakt vind hij geweldig dus die instrumentjes zijn altijd leuk..bijvoorbeeld bij het liedjes zingen.

Zelfs op latere leeftijd is dit nog leuk!

Ook handig als ik de verjaardagen van de opvang kinderen vier...kunnen we lekker muziek maken met z'n allen.

Kian zegt ook al een tijdje mama en papa...zo lief he. Als ik nu zeg. 'Waar is papa" dan gaat hij ook echt zoeken en wijst hij hem aan.

Smorgens hoor je hem ook door de babyfoon 'maaamaaa, papaaa' Maar hij zegt het erg vaak en volgens mij niet altijd bewust dat hij ons roept.

Ik heb vanmorgen weer met Kian het kruipen en het staan aan de bank en tafel geoefend. Hij kan wel blijven staan maar verzet dan echt geen voet hoor :) Kan hem ook niet alleen laten staan want hij laat zich gewoon vallen als hij er geen zin meer in heeft.

Het kruipen wil ook nog niet. Ik kan hem wel in die houding zetten en hij blijft dan ook wel een tijdje op knietjes en handjes staan en wiebelt dan een beetje met zijn kontje van voor naar achter, maar daar blijft het bij.

Heb het ook maar even voorgedaan...ben door de kamer gaan kruipen, dat vond hij wel grappig :)

Maak me er ook niet druk om hoor maar ik merk dat Kian wel al meer wil dan dat hij kan. Nu rolt hij overal naartoe maar is dan snel een beetje aan het '' zeuren' volgens mij wil hij wel graag maar weet hij nog niet hoe.

Blijven oefenen dus.

Nou ik ga genieten van de zon (NOT :( ) Ja hoor, ik ben weer eens vrij en het regent en is bewolkt.

Fijne dag.

Lfs Col

Geplaatst

Hoi Colle

Ik ben ook een sept 2010 mama van een heerlijke knul.

Ben vreselijk aan het tobben nu al een dikke week. Bij vlagen 39,3, een snotneus, ongelooflijk veel last van doorkomende kiezen (loop hele nachten met een kindje dat joelt van de pijn) maar ik zag vandaag ook hele licht rode vlekjes. Zo maar net hoor, je moet goed kijken.

Hoe erg zijn die vlekjes van de 6e ziekte? Moet je goed kijken of was dat heel duidelijk?

Ik hoop dat je een antwoordje kunt geven.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hey Noor,

De vlekjes kwamen lichtjes opzetten maar zijn al snel wel goed zichtbaar. De vlekjes komen op de romp (voor en achter) en op het hoofd/gezicht. Niet op de armen en benen. De vlekjes blijven 1 a 2 dagen en dan zijn ze ineens verdwenen.

Als de vlekjes er zijn dan is de koorts ook weg.

Voordat de vlekjes komen gaat er ongeveer 3 dagen koorts aan vooraf.

De vlekjes jeuken niet en ze zijn niet tot nauwelijks voelbaar (misschien iets dikker)

Als hij al een week hoge koorts heeft zou ik voor de zekerheid even naar de HA gaan. Maar misschien komt het ook wel door de doorkomende kiezen (daar is hij best vlot mee toch?)

Het kan ook een combi zijn...en doorkomende tandjes....en 6e ziekte.

Hoop dat je kereltje zich snel weer beter gaat voelen.

Lfs Colle

Geplaatst

Ha de Niek naar Frieslaaaaan !

Leeuwarden..ons zeer bekent..mijn vriend komt er vandaan en zijn dochter woont er nog bij haar moeder.

Leuk een bedstee..lekker knus hoor haha.

Hebben ook eens in een huisje gezeten in Herperduin..erg lief klein (beetje in laura ashley stijl van binnen). Zat ook een bedstee in..grappig.

Haaa..jij op handen en knieen door de kamer..wat zei je..kijk maar eens goed..zo doe je dat? mwoehhaa..komt van zelf hoor Kian..alles op zijn tijd ;-)

Noor..wat sneu voor jouw manneke. Kiezen en waarschijnlijk 6de ziekte er bij?

Geen wonder dat hij zo brult s'nachts. Overdag hebben ze nog wat afleiding he en ja alleen in t bed s'nachts..dan voel je t des te meer.

Sneu he..voel je je zo machteloos. Kan jij overdag een beetje bij slapen dan?

Sterkte hoor met menneke!!!

Geplaatst

Meisje gisteravond/vannacht ook koorts. Zit er wat in de lucht? Vanmorgen vroeg nog een zetpil en vond haar net ook weer wat warm aanvoelen voordat ze bed in ging. Ze slaapt veel. Zielige waterige rode oogjes...is ook wat verkouden. Vieze zure poepbroek..(meestal tandjes zeggen ze he?!)

Morgenvroeg moet ze heen voor prikjes..zit nog in twijfel. Ze moet al om kwart voor 9. Beetje kort dag om morgen vroeg af te zeggen.

Maar voor t zelfde geld is dit maar 1 dag zoals eerder...afwachten denk ik maar.

Weer een stuk beter da gisteren he...niet meer van dat plakkerige.

Gisteren ff in de tuin gewerkt..pfff wat vies plakken.

Geniet er van allen! bye bye

Geplaatst

Hier heerlijk van het weer aan het genieten. Zo weer beetje water in zwembadje voor J_esse en genieten maar.

Heb gisterproefdruk binnen gekregen voor uitnodigingskaart voor J_esse zn verjaardag leul geworden dus zal een dezer dagen ff bestellen!

Colle heerlijk naar friesland!niet zo heel ver voor mij, kom er zelf ook vandaan,maar.vind het er altijd heerlijk met al dat water!hopelijk ook goed weer!

Ik heb hier ook kereltje die niet de vlotste is hoor!aantal kindjes hier in de buurt zijn allemaal wat jonger maar staan al in box/bed doen soms al kleine stapjes of kruipen. Hier nog niet hoor, hij tijgert maar van staan moet hij niet teveel hebben. Ach het komt vanzelf

Noor wat vervelend!hoe is het nu met je knulletje al beter?

Manon vervelend vd koorts!zou idd nog even afwachten met afbellen wie weet knapt het weer op!J_esse moet volgende week weer heen!

Geplaatst

Hoi!

ben idd maar even naar de ha gegaan, want vond ook nog een teek op zijn waskussen! horror. Maar volgens de ha had ie niet gebeten maar moet m goed id gaten houden de aankomende twee weken. De koorts is vandaag weg, maar hij is nog wel klam. De vlekjes waren van het zweten volgens de ha. Ik vind het niet normaal hoeveel pijn die kleine heeft van die rotkiezen. Ik ken niemand die er zo veel last van heeft als hij... zo vreselijk zielig is het. En na 4 weken op en af pijn zijn ze nog niet door. Enorme rode bulten maar nog geen wit puntje. grrrr...

Vandaag kwam er iemand van het cons buro langs om nog eens mee te denken met het voedingsschema. omdat hij overdag niet wil eten vd pijn, heeft hij snachts natuurlijk honger. Afgesproken om meer melk te geven overdag en de boterham helemaal niet meer aan te bieden. Eet hij toch even niet en misschien is hij over een week wel blij als hij weer eens een boterham krijgt. Nu tuft hij m toch maar uit, misschien 1 stukje gaat er in maar vaak vind ik dat ook weer terug op de grond.

En de rest van de dag trekt hij zich aan alles wat mogelijk is op maar kan hij niet terug. Staat hij als een klemaapje tegen iets aan. als het op tapijt is laat ik m wel staan, vallen maakt dan niet uit, maar op de tegels red ik m maar keer op keer anders klapt hij met zijn koppie op de tegels als hij verkeerd terecht komt. Ben m nu aan het leren op zijn knietje te gaan als hij staat, maar hij houdt zijn beentjes gestrekt en ik krijg ze amper gebogen. hihi hoe doen jullie dat? gewoon laten staan brullen of helpen?

Gelukkig lacht hij verder de hele dag, het is een heel vriendelijk mannetje. En no matter hoe moe ik ben, ik heb de hele dag lol om hem.

Nou bedankt voor het medeleven allemaal. ik lees met interesse mee met jullie, zeker de speelgoed tips waren heel welkom!

Alleen nog een vraagje, miss heel dom.... waarom schrijven jullie soms namen met streepjes ertussen? bijv s-t-a-n? gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Dat typt toch heel lastig...

Groetjes en fijne avon

noor

Geplaatst

Vervelend die 'zieke'boegjes.. er hangt volgens mij inderdaad wat in de lucht. S-t-a-n is ook wat hangerig.. werd vanacht huilend wakker.. vanochtend was hij niet te genieten. Nu ligt hij al bijna 2uur te pitten. Zal hij wel inhalen van vanacht.

Sterkte bij het cb manon! Misschien doen ze de prikjes wel nie vanwege de koorts..

Mannetje ontwaakt.. ik schrijf snel verder... Zondag op vakantie heerlijK!!!

P.S. noor die streepjes tussen de naam kreeg ik als tip op het forum zodat je niet via google te vinden bent.. Ik ben ook niet van de hyves enzo..daarom hou ik dit ook lekker prive...

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Noor..wat sneu voor je manneke. Wat geef je hem nu..een papfles? Misschien vind hij yoghurt wel lekker...lekker koud..verkoelt tandvlees ook wat.

Koude bijtringen vind hij dat ook niet fijn om op te bijten?

En over kruipen?..gewoon voordoen haha..Niek gaat ook op handen en knieën door t huis ;-). Komt vanzelf wel hoor..heeft genoeg eerst aan zijn gebit denk ik...

Hey peggy..ook kleine man niet lekker...vaak slapen ze dan idd overdag langer he...

Fijn op vakantie..hoop dat mannetje dan weer wat beter is.

Vanmorgen wel naar cb geweest..ze had immers geen koorts meer en was goed te pas vanmorgen.

Ze werd wel jammerig met wegen en meten..anders nooit..wilde niet op rug liggen met luier om doen e.d. Zag ook wat rode vlekjes opde rug dus heb t haar laten zien

en toen zei ze ook..ach volgende week kan ook..ze loopt mooi op schema met inentingen dus maakt niet zo veel uit. Dus verder niet plagen vandaag.

Ze was 74,6cm en 9,302 kram.Mooi op lijn. Kon mooi t propje papier tiussen duim en wijsvinger oppakken..alles mooi in ontwikkeling geen aanmerkingen...ok stempel weer binnen.

Zo ga 2de keer proberen haar op bed te leggen..had er geen zin in daarnet.

bye bye

Geplaatst

Even snel een vraagje tussendoor....

Net ontdekte mijn vriend een felrode plek op het verhemelte van Ruben, iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Misschien van een (net nieuwe) tut (speen)?

Hoop dat er iemand is die weet wat dit kan zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden