Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Even snel. Bedankt voor de felicitaties. We hebben een super leuke dag gehad en prachtig weer. Lekker buiten. Hij heeft genoten van alle aandacht, cadeau s uitpakken, taart eten....en wat is hij verwend jemig niet normaal.

Gelukkig is j_esse vandaag niet van slag.... Maar hij gaat wel lwkker op tijd op bed!gaan nu ff eten..

Groetjessss

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annie..fijn dat J-esse een leuke dag heeft gehad ..en jullie ook.

Wat overweldigend he al die cadeaus..gewoon wat weg leggen..hebben ze later weer wat nieuws om mee te spelen ;-)

Noor hoe is t trouwens gegaan met de TP? Ben je flink aan t broeden?

Claudia al op vakantie?

Hier eindelijk vandaag de laatste werkman (schilder) in huis..gisteren alles aangesloten en afgemonteerd.

Eindelijk weer beetje normaal in huis. Nog flink druk in huis geweest met verfwerk. Nu alles zón beetje op zijn plek. Morgen nog wat kleine dingen als afzuigkap weer ophangen..boren enz. Moet zeggen dat ik t ook spuugzat ben nu ..ben er moe van. Wat een gesleep heen en weer.

Fabi haar verjaardag in zicht en nog niets geregeld. Geen cadeua, geen taart..boodschappen moeten nog gedaan worden..schandalig.

Moet speciaal zijn maar schiet er echt een beetje bij in zo. Cliché dat een 2de minder op foto's, film's staat..ook dit voelt weer anders aan als de eerste verjaardag van onze zoon. Was daar al heel lang van te voren mee bezig. Voel me er wel eens schuldig over maar t gaat gewoon echt zo..hoor t ook wel van anderen die meerdere kids hebben. MOrgen met zoonlief maar even op pad naar de toychamp. Zal kijken of ik nog taart bij hema kan maken of dat ik te laat ben...

Zoonlief vandaag eerste zwemles...van de week begonnen in groep 2...alles weer in de regel..fijn.

Nog even weer verder hier...

bye bye

Geplaatst

Goedemorgen,

Rustig hier;)

Manon dus het geklus zit dr eindelijk op, mooi geworden?denk dat bij heel veel gebeurd dat bij 2e kindje alles toch anders gaat en dus ook verjaardag. Bij de eerste is alles nieuw en bijzonder, leuk!maar kan me ook wel weer voorstellen dat je jr daar eens schuldig over voelt, maar denk echt niet dst je de enige bent, zou mij denk ik net zo vergaan. En dan ook nog dat geklus afgelopen weken, huis op de kop schiet zo n berjaardagsfeestje er helemaal bij in....vandaag ff achter iets aan?want morgen is f@bi aan de beurt....

Hier vannacht drama nacht. Huilen,.huilen, wakker, niet willen slapen en als we bij hem waren was het goed hmmm... Volle neus heeft ie, maar miss ook wel intensoeve dag op creche gehad. Hij ging trakteren en ze hadden s middags zijn verjaardagsfeest gevierd..vol in de belangstelling, liedjes zingen...dus wie weet. Hopelijk komenfe nacht beter. Ben zelf ook niet helemaal fit. Volle neus, last vd keel en dan ook nog slechte nacht. Vandaag lekker rustig aan, is toch edn herfstdag!

Hoe gaat het met de andere meiden?

Geplaatst

hoi hoi meiden,

nee nee we zijn nog niet op vakantie nog een paar dagen!!!

Manon zo dus nu de laatste dingetjes nog in huis en dan is het afgerond de verbouwing, kan me heel goed voorstellen dat je er moe van bent pfff

En dat de verjaardag van F@bi er een beetje bij in schiet, tijd gaat zo snel ook pfff.

Je hoort het idd dat bij een eerste kindje alles veel uitgebreider is dan bij meerdere kindjes meer fotos endergelijke.

Hopelijk kan je nog een taart bestellen vandaag bij de hema voor morgen

en kan je een cadeautje kopen/regelen.

met Noa gaat het op en aan vorige week had ze erge luieruitslag en daar had ze erge last van, vooral als ze gepoept had.

zaterdagochtend ging het zelfs bloedde toen hebben we de huisartsenpost maar gebeld voor een zalfje en die konden we gelijk ophalen bij de weekend apotheek.

Nu is het nog niet helemaal weg, maar allen nog rood maar geen blaasjes meer die er wel zaten. was zielig.

Noa heeft ook nog eens erge last van haar mond, niet zo gek hoor als er een kies en 3 tanden tegelijk doorkomen op elke hoek wat pfff ook echt zielig!

aan de slag gegaan met dentinox, bijtringen en ijsjes gisteren had ze er ook koorst van 38,7 en voelde ze zich niet lekker, na een pcml knapte ze goed gelukkig.

Morgen F@bi jarig !!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

@Taurus....

Ben weer een dagje te vroeg maar ik wil je wel alvast feliciteren met de verjaardag van Fabi! Ik weet namelijk dat ik morgen geen tijd heb om hier te komen dus vandaar dat ik het nu maar vast doe. Hoop dat jullie een leuke dag zullen hebben met lekkere taart (van de Hema??) en cadeautjes....Hoor later wel hoe het geweest was.

Hier nog steeds drama met eten en slapen.....Ruben krijgt volgens mij aan alle kanten kiezen, er zitten overal zoveel bulten op z'n tandvlees. Zielig hoor, het eten gaat niet meer zo lekker, ja koude pap/yoghurt maar daar kan hij niet zo goed tegen...gaat 'ie eerder van spugen. Dus dan maar dentinox smeren en de bijtring geven.

Het slapen gaat ook niet echt, gelukkig heeft hij de afgelopen 2 nachten eigenlijk wel weer doorgeslapen maar daarvoor....pfff

Heb hem gisteren ook maar even een zetpil gegeven, hij was zo moe maar kon niet slapen hij moest alleen maar huilen. Hoop dat ze maar snel door komen en dat dit achter de rug is!

Ik ga gauw nog even wat doen, morgen weer werken, bah. Heb er nu al geen zin in hahaha

Geplaatst

Ben even niet geweest, maar alsnog van harte proficiat met J- esse!!!

En Manon jij batuurlijk van harte gefeliciteerd met F@bi!!!!

Een hele fijne dag gewenst!!

Liefs

noor

Geplaatst

Er is er een jarig hoera hoera !!!!!!

F@BI 1 jaar Gefeliciteerd!!!!!!!!!

Heel veel plezier en een hele fijne dag met heel veel taart en cadeautjes!!

Manon is het nog gelukt om een taart te bestellen bij de hema.

en ben je nog geslaagd voor een cadeautje voor F@bi?

Liefs Claudia

Geplaatst

Hieperdepiep Hoera voor F@bi!!!!hele fijne dag en dat jij ook maar flink verwend mag worden!!!

Was idd ook wel benieuwd Manon of de taart nog gelukt was en of een cadeautje scoren nog is gelukt!jullie ook fijne dag!

Liefs

Geplaatst

Annie nog van harte met je kleintje!!

En vandaag Van harte gefeliciteerd voor f@bi!!!

Sorry dat ik even niet onlne ben geweest.................. maar toestanden hier weer!!! Tussen mn man en mij nog niet echt geweldig. Was het een leuk weekend vorig weekend begint hij begin deze week weer te zeuren dat IK naar zn ouders MOET.. omdat ZIJ een weekendje weg zijn.. Dat doe ik dus NIET. pfpfpf gezeur weer.

Maar veel vervelender..... Ik had jullie toch verteld dat ik toch maar weer aan een pil was begonnen, omdat ik me zonder pil niet zo stabiel voel(hormoonschommelingen) en het nu niet zo goed gaat tussen mn man en mij dus kortom ben weer aan de pil gegaan. Via de huisarts samen naar een geschikte gekeken. Want die ik na de zwangerschap weer ging gebruiken (die ik ook voor de behandelingen gebruikte) kreeg ik hoofdpijn van en raar gevoel in mn benen. De eerste maand ging goed met de nieuwe pil. Wel spotting/doorbraakbloedinkje gehad, maar dat kan erbij horen. Daarna meteen doorgegaan met de nieuwe strip. Op advies van mn huisarts 3 maanden door slikken... Nu komt het.... ik ben al 2,5 week soorrt van ongesteld. (geen bloed, maar bruine vloed. Jullie kennen het wel) ik dacht de eerste dagen het gaat wel over... maar dat gebeurt niet. Verschillende keren met de assistente van de huisarts gebeld. Die zei gewoon 3 maanden doorslikken en dan kun je pas zien hoe of wat. Vervolgens brak mn huisarts zn arm en kreeg ik een vervanger.. met die assistente contact gehad en als het vorig weekend niet weg was moest ik naar de huisarts komen. Het was dus niet weg.. en ik ben gister bij de huisarts geweest... die was zeer verbaasd waarom ik een 20mg pil heb gekregen. (je hebt 20, 30 of 50mg pillen)

Er is dus nu een kans dat ik zwanger ben. Nu zou ik een test kunnen doen, maar ik heb dus een afspraak voor as dinsdag bij de gynaeceloog. Laten ze het maar even na kijken van binnen. Die bruine vloed is er nu nog.. En ik ga er maar van uit dat de pil te licht is.. Dat kan ik dan meteen met de gynaeceloog afstemmen..

Toch zit ik wel steeds eraan te denken.. en jullie raden het al... dan voel je van alles... ochtend misselijk enz enz enz...

Dinsdag weet ik dus meer..

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Allo Allo,

Bedankt voor de felicitaties voor Fabi.

Leuke dag gehad..niet al tye druk..vanwege werkende en schoolgaande familie. Had ook niet drukker moeten zijn.

Morgenochtend komt er nog een buuf en zondag mijn zus/man kinderen. Schoonvader met vrouw konden niet eerder dan 18de. Wij konden zaterdag niet dus maar opgeschoven. Vind t wel lekker zo ook. Gebak is gelukt nog voor 23.00 uur besteld. Heb tompoucen met leuke foto van haar gedaan en heb een slagroomtaart besteld en deze zelf met boompje en boerderijdieren versierd. Sterretjes er in aangestoken en 1 kaarsje die happy birthday speelt als hij brand.

Ach zag er ook best leuk uit al zeg ik t zelf. Fototaart was voor 15 pers. en ik wou een taart met kaarsje om uit te blazen voor s'middags als de familie er was en zoon uit school was. Had anders te veel over..vond ik ook zonde. Vandaar wat foto tompoucen er bij om t iets een persoonlijke tintje te geven.

We hebben ook de koekjestrommel gekocht. Een leuke trolly koffer voor als ze uit logeren gaat en een prinsessen tent..kan ze gezellig met broer in kruipen.

Verder heeft ze o.a strijk plak met ijzertje, buggy met pop, ander klein popje om makkelijk mee te nemen of voor in box, kleertjes gekregen en wat voor op de spaarbank.

Noor..zie in je handtekening dat je 2 cryo's hebt terug gekregen. Dus beide mooi ontdooid?! Broeden he..zet m op!

Peggy..naar dat t nog steeds niet botert tussen jullie...

Die bruine vloed..lijkt me eerder liggen aan hormoon schommeling/ verandering. De pil is toch een raar iets vind ik.

Misschien reageert jouw lichaam wat heftiger op die hormonen? Als je denk dat de kans er in zit dat je zwanger zou kunnen zijn..dan zou ik niet kunnen wachten tot dinsdag..lijkt me ook niet wat om als dat zo zou zijn dan de pil gewoon nog door te slikken zo lang toch?

Ik ga bank hangen..moe.. bye bye

Geplaatst

Denk het ook hoor manon.. zal wel een zwaardere pil krijgen. Zie het dinsdag wel. Probeer er niet aan te denken de hele tijd. Lukt natuurlijk niet haha

Leuk manon die foto taart en tompouce.. had ze ook gezien toen ik aan het kijken was voor s-t-a-n.

Loopt er bij jullie al een kleintje? (s-t-a-n) nog net niet hahahaha overal lang, maar zodra het ' eng' wordt hup op zn billen.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Peggy..nee nog niet lopen...iedere keer denk ik..t duurt niet lang meer..maar dacht dat een tijd geleden ook al..dus tja wanneer gaan ze t echt doen he?

Ik keek even op de 1ste pagina ...zag dat Charlie van Marretje de 7de jarig is geweest.

En Cas van Sabke de 9de..en vandaag is N_A_T_H_A_N van Poppie jarig is.

Alle 3 nog van harte gefeliciteerd. Weet niet of jullie nog wel eens mee lezen..maar iig bij deze. Hoop dat t goed gaat met jullie en de kids..

en dat jullie een leuke 1ste verjaardag hebben gehad!

Hier weinig nieuws. Kleine slaapt weer goed door gelukkig. Was maar 1 nachtje (van slag door verjaardag).

Man wat heeft t eigenlijk lang geduurd bij haar dat ze door slaapt.

Hoe gaat t nu bij jou Noor?

Beetje goed gevoel bij deze cryopoging?

ooohhh ik scrol net even naar boven om te zien of ik iemand ben vergeten om op te reageren..zie ik net wat bij je handtekening staan...

Nu al ongesteld..of alleen t gevoel van...in t laatste geval..hoeft niet zo te zijn he...nog een beetje hoop....

Ga afsluiten..lekker in bed tv kijken...bye bye

Geplaatst

Ch@rlie, C@s en N@than (nog) van harte gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag en hopelijk ook lekker verwend!

Lekker Manon dat F@bi nu eindelijk lekker door slaapt!en f@bi en jullie dus mooie dag gehad donderdag, bijzondere eerste verjaardag!

Peggy wat een ellende nog steeds zo tussen jou en je man. En die bloeding hmm...dat je kan wachten om niet te testen. Ben benieuwd. Wat manon zei kan best natuurlijk

J_esse loopt hier echt nog niet hoor, dat duurt nog wel ff. Hij klimt nu wel rugleuning bank omhoog vanuit zithouding, in bed of box.nog niet. J_esse is wat verkouden, volle neus, hoesten niks aan.

Noor hoe gaat het met jou?en je tp?zit

steeds op tel en zie zo de handtekening

nietgeloof ik.

colle.hoe is het.met jou en je mannetje?

Fijn weekend iedereen

Geplaatst

Eventjes heel snel tussendoor.....Heb vanavond de eerst deca weer gezet! Spannend!!

Ik ben alleen vergeten wanneer ik nu ongeveer de punctie zal hebben. Heb 2 jaar geleden mijn laatste punctie gehad maar ik ben echt totaal vergeten hoe dat ook alweer zat, stom hè? Weet iemand van jullie dat nog?

Geplaatst

Marjon spannend...de eerste spuit is weer gezet!nu gaat het weer beginnen. Zou het zo niet weten over tp. Ben zwanger geraakt met iui, dus kan je dr geen antwoord zo op geven. Iig heeeeel veel succes en zal ook voor jullie duimen!

Liefs

Geplaatst

Marjon...ik heb dat ook hoor...ben dat ook allemaal vergeten hoe dat zat met medicatie.

Deca heb ik nooit gebruikt volgens mij. Wel heb ik alles opgeschreven over al die tijd..welke maand hoe en wat.

Veel succes deze ronde..we lezen t wel wanneer t zo ver is ;-)

Geplaatst

Spannend voor de gene die bezig zijn met een nieuwe poging! Ik ga duim mee succes succes!

Ik ben vandaag naar de gynaeceloog geweest en alles was goed. Geen bijzonderheden. Ook niet zwanger. Het komt doordat mijn huisarts het advies van doorslikken van de pil had gegeven. Dat moet ik dus niet meer doen. En dan moet het goed komen. Anders moet ik terug. Wel fijn dat het weer even gecheckd is van binnen.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

@Peggy,

Is het een opluchting dat je niet zwanger bent of had je stiekem gehoopt dat het wel zo was? Het is natuurlijk belangrijk dat het eerst weer allemaal lekker loopt tussen jou en je man, toch? Hoop dat het al wat beter gaat.

Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een FM...er zitten er al wel wat, maar nog niks spannends.

Wel was er weer een cyste te zien. Ik heb dit al een keer eerder gehad bij een cryo TP, die is toen uiteindelijk niet doorgegaan omdat de cyste te groot was daarvoor.

Nu moet ik eerst nog een punctie ondergaan maar het is nog niet zeker of dat door kan gaan. Het is even afwachten hoe de cyste zich ontwikkelt.

Moet nu zaterdag pas weer terug....

1 Ding is wel zeker, ben er nu veel minder mee bezig dan voor dat ik zwanger was van Ruben. De grootste druk is er wel af....mijn vriend en ik hebben nu tenminste al 1 kindje van ons samen. Een eventueel volgend kindje is natuurlijk zeer welkom maar als het niet lukt dan gaan we gewoon verder met z'n viertjes.

Geplaatst

Manon, fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad en dat F@abi mooie kadootjes heeft gekregen. En gelukkig niet te druk. Ik sprak laatst een vrouw in de speelgoedzaak en die ging een verjaardag met 70 mensen houden afgelopen zondag. Pfoe! Ps vindt ze het tentje leuk? De meeste kinderen schijnen rond deze leeftijd inderdaad tentjes en huisje leuk te gaan vinden.

Peggy wat ontzettend rottig voor je dat het zo moeizaam gaat met manlief. Het erge is dat die schoonfamilie niet gaat emigreren dus je hebt ook helemaal geen vooruitzicht dat het probleem binnenkort is opgelost. Ik hoop maar dat je man inziet dat hij je beter thuis kan laten als hij daar naar toe wil.. Leven en laten leven...

Mama wat spannend weer een nieuwe poging! Heel veel succes hoor, ik hoop dat die cyste snel de benen neemt.

Hier weer behoorlijk wat meegemaakt. Buiten het feit dat mijn poging mislukt is natuurlijk. Bleh.

We gingen een weekend in een hotel met familie en vrienden omdat onze zoon gedoopt werd. Toen kwamen onze buitenlandse gasten aan en gingen we lunchen. Zij hebben een tweeling van 3,5 jaar en die zaten ook aan tafel in de kinderstoel. Een hele klunzige ober serveerde thee uit over het meisje heen en liet het vallen! Grote paniek want moeder wilde het kind uit de stoel trekken maar ze zat natuurlijk vast. Van het hotel wilden ze haar in een koud bad doen want de vellen hingen er aan. Gelukkig wist de moeder dat dit niet mocht en hebben mijn man en haar man hun shirts met lauw water nat gemaakt en erop gelegd. Met gillende sirenes naar het brandwondencentrum maar halverwege ging het zo slecht dat het ambulance personeel niet verder wilde rijden dan het plaatselijke ziekenhuis. Daar is ze op de intensive care in slaap gebracht. De volgende ochtend naar een brandwondencentrum per helikopter. Daar wordt ze nu 10 dagen in slaap gehouden en dan gaan ze kijken wat er nodig is. 8% van haar lichaam is verbrand en het zijn 2e en 3e graads verbrandingen.

Je begrijpt dat het feestelijke weekend niet meer zo feestelijk was zonder deze vrienden. Je denkt er het hele weekend aan en echt vrolijk kon ik daardoor niet meer zijn.

Echt vreselijk zo'n klein poppetje. De artsen zeiden dat als ze in een koud bad gelegd was, ze het waarschijnlijk niet overleefd had!

Brrr.... echt heel erg allemaal.

Onze zoon is wel gedoopt zondag en dat was heel mooi. Hij wordt morgen overigens 1 jaar!

Nou groetjes en fijne dag allemaal

Noor

Geplaatst

Bah Noor, wat een naar bericht zeg....getsie.

Hoop dat het straks wel goed komt met dat meisje. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets gebeurt met je kindje.

Gelukkig dat de doop van jullie zoontje wel door is gegaan en dat het toch nog mooi was. Alvast gefeliciteerd met z'n 1e verjaardag! Gaat snel hè?

Geplaatst

HoiHoi,

Noor,

Allereerst wat een verschrikkelijk verhaal Noor, echt verschrikkelijk. Het zal je maar overkomen, door zo'n stumper van een ober...Kan me voorstellen dat het weekend zeker niet zo was als dat het moest zijn. Hoop dat het goed komt met het kleine meisje. Houd ons op de hoogte.

Morgen is jullie knulletje jarig! Leuk..vieren jullie het morgen gewoon of in het weekend?

En balen meis dat de poging mislukt is. Gaan jullie meteen weer verder?

Peggy gelukkig is alles goed, toch? Maar toch verstandig geweest even naar de arts.

Marjon spannend weer deze poging. Ik hoop dat het lukt deze keer en alles goed mag gaan.

Is de laatste tijd weer rustig hier op forum. De meeste kindjes zijn inmiddels alweer jarig geweest en komt de rust weer terug denk.

Colle is ook rustig de laatste tijd, las op hyves dat haar man de onderarm (geloof ik) gebroken heeft, dus die heeft het natuurlijk veelste druk met het verzorgen van haar 2 mannen

Hier gaat verder ook alles zn gangetje. J_esse nog steeds wat snotterig, ik trouwens ook.

Vanmorgen had ik hem na zijn pap weer op bed gelegd. Dit keer niet in de slaapzak, beneden hoorde ik wel, dat ie hele verhalen had. Op den duur dacht kan hem er net zo goed weer uithalen, hij slaapt toch niet. Staat ie ineens in bed en een lol dat ie had! Dus het begin is er. Deed het vorige week al op de bank, vanuit zithouding naar staan tegen rugleuning. Komt toch wat schot in met het staan van J_esse.

Voor de rest geen nieuws eigenlijk!

groetjes

Geplaatst

tIdd wat stilletjes hier laatste tijd.

Noor wat een verschrikkelijk verhaal. Kan de paniek van moeder goed voorstellen..Je wil je kind uit die stoel en dat zit ze nog vast..ohhh

zie t als een film voor je zoals je het beschrijft..bah.

Hoop ook dat t gauw beter met haar gaat en dat de artsen haar goed kunnen helpen....

Balen van jullie poging..was al snel ongesteld of niet?!. Zelfde vraag kwam in mij op net als Annie hierboven al steld...meteen door of nog ff rust?

Marjon..vervelend die cyste..niet te hopen dat hij groter wordt...houd ons op de hoogte he..benieuwd wanneer je de punctie krijgt.

Peggy..gelukkig..weinig aan de hand dus. Gewoon weer een stopweek houden tussendoor dus ;-)

Annie..die J-esse... pyjama party aan t houden boven hahaa!

Komt vanzelf dat zie je.

Hier ook weinig nieuws...vandaag alvast wat mutsen/sjaals gehaald. Op zoek naar een leuke winterjas. Kan ineens best koud zijn sóchtends.

Wil t alvast in huis hebben. Sóchtends mee op de fiets broer naar school brengen..voordat je t weet is t zo weer fris.

Vrijdag bij mijn zus weer foto's maken...ze wou iets doen met engelen vleugeltjes en een tulen rokje..mwoehaha..ben benieuwd.

Noor..alvast een hele fijne verjaardag morgen !!!

groetjes MAnon

Geplaatst

Noor van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie knulletje!dat ie maar lekker verwend mag worden en een hele leuk dag toegewenst.

Liefs Annie

Geplaatst

Van harte!! Weer een jarige.. wat gaat de tijd toch snel!

Wat verschikkelijk noor... hoop dat het goed komt met dat meisje... sterkte!

Kan inderdaad weer fris zijn manon... vanochtend vond ik het ook koud!!!brbrbr

Helaas tussen mn man en mij nog niet veel goeds.,.. verdenk hem nu ook van vreemdgaan.. op de man af heb ik het al gevraagd, maar hij ontkent uiteraard... heb alleen wel veel dingen die erop wijzen dat het zo is... en erger nog als je gevoel (als vrouw) zo is dan klopt dat helaas vaak ook zo... Alleen ik kan het nu niet bewijzen... wat een ellende allemaal zeg...

Ik ga nog even naar mn kleine man.. want die heeft niet zn zin om te gaan slapen vanmiddag...

liefs peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden