Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marjon sorry geen idee wat het zou kunnen zijn, doet het pijn als je erop drukt? Iig wel even in de gaten houden!

Noor wat vervelend dat je kereltje zo last heeft vd kiezen brrr niks aan, hopelijk breken ze nu gauw door!

Dus alles verder goed bij cb manon, ach weekje later de peikjes ook niet erg toch? Hoe is het nu met dr? Weer helemaal fit?

Hier zo feestje jesse net bij zwager en schoonzus gebracht haal ik straks weer op!fijne avond!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Peggy bedankt voor het antwoord, ik snapte er echt niets van om eerlijk te zijn! Slim zo ja.

Nou ik heb net weer zo iets opvoedkundig onjuist gedaan...... mijn manneke is gek op kroepoekjes bali of java maar dat mag hij helemaal nog niet hebben. Maar mijn man liet hem eens een ienieminie hapje nemen van zo'n chipje. Echt heel klein en ook maar 1 keer hoor. Veel te gekruid, te vet en te zout. Maar sindsdien als hij ze ziet probeert hij als een bezetene bij het schaaltje te komen. Omdat hij niet zijn knietjes wilde buigen heb ik toen hij aan de tafel geklemd stond, zo'n chipje op de grond gelegd. En wat denk je: binnen een halve seconde zat hij op zijn billen! En pakte hij het chipje natuurlijk. Weer afgepakt en opnieuw laten doen, weer werkte het. En heel hard geapplaudisseerd natuurlijk!! Daarna was hij zo trots dat hij het nog 3 x deed zonder kroepoekje. Ben benieuwd of hij het morgen nog weet!

Ik weet dat het niet de ideale manier is, maar het is zo'n rotgezicht. mijn mannetje met dikke tranen vastgeklemd aan de tafel en niet meer weg kunnen komen....

Oh ja en hij kon vandaag ineens zwaaien. Grappig hoor dat heeft hij nog nooit eerder gedaan. En sindsdien zwaaide hij de hele dag naar iedereen. haha!

Mama de rode plek in het gehemelte zou het kunnen zijn dat hij zich verbrand heeft... nee zeker. Misschien een aft? gek hoor. Zou anders maandag even naar de ha gaan?

Manon hebben ze nog prikjes gegeven? Nee denk ik met koorts doen ze het niet of was de koorts weg?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Marjon..geen idee dat rode plekje..drukplek van speentje zou natuurlijk heel goed kunnen.Even zonder (als hij dat kan) en dan kijken of t weg trekt?

annie..heb je ook een kater? ;-) Helemaal los gegaan haha? Jesse alles goed gegaan bij oppas?

Noor..haha java kroepoek..wie wil daar nou niet voor door de knieën..mwoehahaaaa !!

Nou dat is toch een geweldig trucje om hem over de streep te helpen..en gut dat kleine beetje zout even..zou er toch echt niet wakker van liggen..geen dagelijks menu toch?!

Herken dat wel van niet naar beneden kunnen..F@bi heeft t in t begin ook gehad toen ze zich net ging optrekken..ook huilen omdat ze moe werd en niet meer naar beneden kon om te zitten.Sneu gezicht he.

Lief he dat zwaaien naar iedereen en van alles en nog wat ..erg vriendelijk.Krijg je altijd van die glimlachende gezichten van andere mensen in winkels en op straat..voel je je helemaal trots he?!

Wat gezellig dat je mee schrijft Noor. Schreef jij eerder dan in uitgerekend in augustus (was je in aug. uitgerekend) ..of schreef je verder niet in een vast topic?

Wel gezellig zo hoor.

F@bi heeft idd de prikjes niet gehad.Ze vond ook niet dat we haar verder moesten plagen. Ze had geen koorts meer maar voelde zich duidelijk niet fit.Alles was te veel ..wegen, meten, op rug liggen..aldoor miepen en huilerig. Ze is vandaag weer helemaal vrolijk lijkt wel. Met grote broer hier op de grond aan t spelen.

Met grote blokken lego en de auto's gaan door de wasstraat (haar mond)..ze vindt t erg gezellig zo samen klooien.

Niek...al helemaal klaar voor Kian zijn verjaardag..je was al aan t aftellen zag ik..haha.

Ik merk dat ik er lang niet zo mee bezig ben als bij onze zoon toen hij 1 werd...voel me er wel eens schuldig over. Het is waar hoor..de 2de staat veel minder op de foto. Moet soms echt denken..nu moet ik weer eens foto's maken en filmpjes..ze wordt zo snel groot. Vaak is er wel weer wat anders en ga je weer door met de dagelijkse bezigheden..echt erg. Las Niek dat jij ook bezig was met fotoboeken...nou manneke hier heeft 1 boekje van 1ste jaar en de rest zit allemaal in de computer.

Heb nog 4 jaargangen te gaan..zo erg. Heb 1 keer eerder een poging gedaan om een album te maken bij de hema. Was ik eindelijk zo ver..heel wat werk..verkeerde knop en alles weg..pffff 1 keer nooit weer. Vind fotoboeken zoveel plek in nemen vandaar leek me zulke boekjes wel handig. Bovendien kunnen de foto's dan niet meer verkleuren. nou weet ik niet of dat aan de kwaliteit van vroeger ligt maar die boeken bij mijn ouders liggen van ons vroeger ..die foto's zijn veelal verkleurd.

Ik ga nog wel voor F@bi een shirtje laten maken bij http://www.simplycolors.nl/bedrukking-voorbeelden .

Heb ik voor onze zoon toen ook gedaan..naam met taart en 1 jaar er op. Heb ik nog bewaard..leuk voor later voor ze.

Zo..nu eerst maar weer even onder de pomp hier...fijne zondag nog!

Geplaatst

Te vroeg gejuicht..ze is helemaal niet vrolijk. Ja even als ze "los" mag rondsjouwen. In de box wil ze haast niet..tenzij broer haar gezelschap houdt.

Jammerig, drammerig, constant om willen draaien op de buik als je haar verschoond/aan gaat kleden.

Eten ook niet echt heel geweldig.Denk dat ze toch zichzelf wat in de weg zit. Tanden boven zowat 4 tegelijk en ik zie onder er ook weer 1 aan komen.

Waarschijnlijk ook wel een sprongetje in ontwikkeling en t hele feest is compleet. Vriend en ik hebben besloten om maar later op de avond te gaan eten als kids op bed liggen.

t is elke avond hier errug gezellig aan tafel..not!

Zoon is dan ook moe van de dag dus erg vervelend en druk..kleine die alles bij elkaar schreeuwt en die je moet afleiden met boekjes/speeltjes om er wat in te krijgen..en dan intussen zelf ook nog tussen de bedrijven door eten en t lawaai..pfff. Nee denk dat dat nu wel een goede zet is..eerst kids eten en op bed en dan in alle rust wijzelf...hahaaa...t is wat .

Vandaag is ze 11 maand...meterstanden op schrijven hahaa. Zo kan ik t beter onthouden dan op de 1ste van de maand.

Peggy..gisteren al vertrokken..fijne vakantie in Zeeland!!

Zo..ga de keet even stofzuigen en dan even met zoonlief wat doen..vanmiddag aan de arbeid...nog 2 weekjes!

bey bye

Geplaatst

Hoi Manon

Jij ook een sprongetje en tandjes tegelijk...... lekker he. Wanneer moet je nu voor prikjes. Een mooie lengte en een mooi gewicht lijkt me voor 11 maanden. Ben benieuwd hoe het hier is. Hij heeft echt lood in zijn broek.

Wij eten trouwens altijd pas als de kleine op bed ligt, want hij eet al om 5 uur. Da's ook heel vroeg voor ons want mijn man is pas later uit zijn werk dus samen eten zal niet echt gaan zolang mijn hummel nog om 7 uur naar bed gaat. Wel jammer want het lijkt me wel gezellig. (Tenzij ze in een sprongetje zitten en tandjes krijgen! hihi). Ontbijten doen we wel samen.

Hij kruipt trouwens wel hoor, alleen hij kon tot zaterdag niet gaan zitten als hij stond. Dankzij de kroepoek nu wel. Gek, ineens hebben ze het door.

Hij is nog steeds niet superfit de glans zit niet in zijn ogen maar het gaat wel al weer beter. Nog steeds geen wit puntje, maar wel af en toe een kleine pijn aanval. Gelukkig niet zo heel erg en vannacht maar 1 keer eruit! joepie!!

Ben blij dat ik niet de enige ben die het lastig vindt om fotoboeken te maken. Gelukkig maak ik wel foto's en ik ontwikkel zo ook nog maar ze liggen hier in stapels in de kast. Ga er echt aan beginnen. Zeg ik al 10 maanden... hahah.

Mama hoe is het met de rode plek?

Groetjes

Noor

Geplaatst

J_esse vandaag naar cb geweest. Bikkel hebben we ook. Gaf eigenlijk geen kick. Ook nergens last van gehad. Lekker vrolijk mannetje. Hij woog 9505 gram en 76 cm. Volgens mij prima op schema. Ze kon het systeem niet openen, met gemiddelde lijn, lag er weer uit ofzo. Verder ook alles prima zoals fijne/grove moteriek. Dus hij heeft een klein inhaalsprongetje gemaakt.

Gister nog even naar de camping van mijn schoonouders geweest, was ook wel gezellig. Helaas het weer niet hele dag erg mooi, maargoed.

Reageer van de week ff langer. Ben moe, slecht geslapen vanacht en rare dag op het werk!

Geplaatst

Noor..werkt Chamodent niet bij hem of dentinox? Volgens mij werkt Dentinox beter bij heftige pijn als je t op t tandvlees smeert..maar ja

zeker weten doe ik t ook niet...konden ze maar praten he. Staat op met wattenstaafje..nou dat werkt natuurlijk echt niet bij mij..gewoon met vingertop.

Lood in zijn broek..haha..nou af en toe zou je t wel denken.Ze worden wel zwaar he nu met in en uit bed/box zo op lage stand.

Annie..J-esse weer ok stempel?! Mooi dat hij een sprong heeft gemaakt in vergelijking met vorig bezoek.Ook al komt alles op zijn tijd is t toch fijn om te horen

dat t goed gaat met de ontwikkeling toch?

Vandaag rietjes beker aangeboden...lachen hoor..zit wat met rietje in de mond maar weet natuurlijk niet wat ze er mee moet. Moet er zelf ook om lachen.

Ik geef al heeeel af en toe een klein flesje/bekertje koemelk tussen door...om al vast wat er aan te wennen.

Ik ga echt niet langer door met opvolg melk. Hoorde laatst iemand met kind van dik 2 of 2,5 geloof ik dat ze nog steeds flesjes van melkpoeder maakte...nou mij echt te duur hoor ..zodra t kan schakel ik over.Maar goed moet een ieder voor zich weten natuurlijk.

Verder weinig nieuws hier...

bye bye

Geplaatst

hoi hoi meiden,

hier ben ik weer!

Van de week heb ik Noa ook een paar x een flesje gewone melk gegeven 3 dagen 1 fles per dag.

Ze drinkt het gewoon, alleen ze heeft nu zoveel poepbroeken, ben er even mee gestop en kijken of het daar aan ligt.

Misschien zijn het ook wel de tandjes of een kies die door komt, want ze doet ook kwijlen en heef tlichte verhogng 37,5.

Ze is ook wat huilerig en eet en drinkt wat minder, er zit iets te broeden, maar ik zie nog niets!

2 weken geleden naar CB geweest en zie vertelde dat als het pak melkpoeder op was noa aan de Gewone melk mocht.

Ik had al een pak opvolgmelk, want je weet maar nooit, altijd handig.

maar zij zei ook, is alleen maar commercie en duur.

Noa woog trouwens 7660 en is 73 cm, dus vergeleken bij jullie babytje een tenger meisje, maar ze doet het goed, loopt wel volgens de lijn lengte zeker!

Ik gebruik voor Noa ook dentinox, het helpt beter dan chamodent bij Noa en ik doe het met een wattentippie.

Alleen al wel een paar x gebeurt dat het watje losgaat in haar mond omdat ze er op gaat zuigen.

Ik heb nu wattentippies ander merk, fgaat beter watjes zitten meer vast.

fotoboeken ik ben er ook zo lax in.

Ten eerste hebben wij een digitalecamera, dus alle fotos op de pc.

We hebben een goeie printer, dus een pakje fotopapier van de kruitvat en printen maar en je heb een mooie foto.

Maar wil wel OOIT een album maken met de mooiste, leukste fotos, is wel zo leuk voor Noa later.

Kan er ook bestellen bij de hema byv zo een dat het in het papier gederukt is, weet nog niet!

Mama 27

Hoe is het met de rode plek in R-uben zijn gehemelte?

Manon

Noa draait ook zo op het aankleedkussen tijdens het verschonen en verkleden pff

echt lastig!

[ATTACH=CONFIG]1968[/ATTACH]

Opa en oma hebben een schommel in de tuin voor de kleinkinderen Noa doet hier een testvlucht haha

Liefs Claudia

Geplaatst

Ik heb een ideetje

zullen we een verjaardagslijstje maken van onze kindjes, er zijn er nl een hoop jarig deze periode, kunnen we het niet vergeten!

HOERA 1 JAAR!!!!! :happydance:

12 Augustus............Kian (Colle)

19 Augustus............Noa (claudiaatje)

25 Augustus............s-t-a-n (Peggy)

31 Augustus............R-uben (Mama27)

08 September............F@bi (Manon)

Als je het leuk vind dat jou kindje er ook bij staat

lijstje kopieeren en plakken in een nieuw bericht en de naam en geboortedag van je kindje erbij zetten

Ik ben zo vrij geweest om er een paar namen bij te zetten die ik weet van uit de handtekeningen

Als het niet gewenst is even laten weten dan haal ik de naam weg!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi

Mijn kleine man heeft ook ongelooflijk veel poepbroeken. Soms wel 5 per dag. En stinken........ bleh!!! Nog steeds van die rotkiezen die maar niet door willen komen. Gelukkig heeft hij er niet elke dag last van. Vannacht voor het eerst sinds maanden weer tot 4.30 uur doorgeslapen. Wat een genot. De laatste tijd is het steeds 1 uur of 2 uur dat hij voor het eerst wakker wordt (na de 22.30 uur fles). En ik heb wel gemerkt dat als je de eerste 4 a 5 uur door kunt slapen, je de volgende dag een stuk beter in je vel zit dan wanneer je in die eerste paar uur slaap eruit moet.

Waarschijnlijk hebben jullie er niet zo veel last meer van, ik heb sowieso het idee dat ik een van de weinigen ben die een kindje van 11 maanden heeft en nog steeds eruit moet 's nachts, maar ja er is niets aan te doen. Een keertje komt hij van de honger, maar alle andere keren is het geen honger. De ene keer de wind, de andere keer pijn in zijn mond, dan een enge droom of dat ie gewoon niet meer kan slapen een paar uur.

Wat die wattips voor dentinox betreft: ik ben naar de apotheek gegaan en daar kreeg ik een lidocaineoplossing van de magistrale bereider mee. Hij goot het over in zo'n klein flesje net als dentinox, alleen daar zat een kwastje aan het dopje vast! Als dentinox op zich goed werkt, zou je misschien bij de apotheek zo'n flesje kunnen vragen en het kunnen overgieten. Werkt echt heel fijn. Die lidocaine oplossing werkt trouwens echt super goed. Ik probeer het op mezelf uit en dentinox verdooft wel iets maar bij dit spul voel je echt dat het heel erg verdoofd is. Maar ik heb dan ook een kleintje bij wie het mega veel zeer doet. Mijn vriendin dacht laatst: He, het lijkt wel of ik een tandje zie. Nou dat lijkt me een ongelooflijke luxe. Elke tand betekent hier wekenlang gebroken nachtjes.

Tenger popje idd 7660 gram, maar dat mag wel voor een meisje toch! Het lijkt me heerlijk om tenger te zijn, bij mij is alles groot. Grote handen, grote bips etc

Ben benieuwd wat mijn kleine man weegt. Ik denk rond de 11 kg, maar ik moet volgende week naar het CB voor de 11maanden afspraak. Ook weer prikjes.

Zeggen jullie kindjes al veel woordjes? Hier was het eerst wekenlang mama, maar nu is mama totaal vergeten en alleen nog maar papa. Ik hoop wel dat mama nog terugkomt! hihi

Maar verder is het meer een activiteitenman dan een kletser, ik denk dat meisjes eerder zijn met praten is het niet?

Oh ja het draaien op het aankleedkussen! Echt niet normaal, je legt 'm neer en binnen een fractie van een seconde is hij omgekeerd. Ik laat het maar toe, alleen als ik echt de luier wil verschonen dan zeg ik heel duidelijk: NEE en leg 'm steeds weer terug. Het lijkt wel of hij het nu snapt. Hij ligt er dan wel bij te jammeren maar ik overlaad m met complimenten dat ie mama zo goed helpt door stil te liggen en dat vindt hij toch ook wel weer heel fijn geloof ik.

Ik laat sowieso heel veel toe behalve als iets gevaarlijk is. Zeggen jullie heel vaak: mag niet op een dag? Ik merk dat mijn man heel vaak "nee" en "mag niet" zegt, terwijl ik meer zo iets heb: als je valt dan val je. En als je "mag niet" zegt wordt het alleen maar interessanter. Hoe doen jullie dat? Ik hou overigens wel van luisterende kinderen hoor, ik heb echt een hekel aan als kinderen niet luisteren en bij andere mensen dingen kapot maken ofzo. Maar ik denk dat spaarzaam NEE beter werkt dan de hele dag nee en mag niet. Of is dat ijdele hoop? Bij de video stond hij eerst hele dagen te prutsen en ik heb er niets van gezegd. En nu is het helemaal geen interessant object meer voor hem en blijft hij er af. Misschien toeval?

Groetjes

Noor

Geplaatst

dClaudia...mooi gewicht toch.Lijkt me voor jou ook meer een mooie bijkomstigheid dat je niet zo zwaar hoeft te tillen lijkt me..of zeg ik nou iets stoms?

Leuke foto van Noa. En verjaardagskalender prima idee!

Noor..nou je bent niet de enige hoor vaar van de beeb niet door wil slapen met 11 maand. Hier was t chronisch moe zijn leek wel...elke nacht een aantal keren er uit.

Mevr. Helemaal over de rooie..huilen huilen huilen. En dan echt niet omdat ze honger of pijn had..gewoon overstuur leek wel. Overdag niks aan de hand met slapen alleen s'nachts. Met wallen onder de ogen en wat gesprekjes met buren zo op t pad (of ze er nog last van hadden gehad)...

vertelde mijn buuf..zo in de 70 en zelf 6 kids opgevoed... Wij hebben t ook gehad met een zoon van ons...precies t zelfde liedje.

Ze zei al..leek gewoon dat hij bang was alleen te zijn s'nachts..hij was echt angstig. En dat idee kreeg ik bij F@bi op den duur ook. Recht op in bed..verwilderde ogen en echt overstuur huilen. Meestal rond 12 uur en 4 uur.

Ze zei..tegen alle advies in hebben wij hem weer naast ons op de kamer genomen en toen ging t goed. Na een maand weer naar eigen kamer en toen was er niks meer aan de hand. OK dacht ik..maar nog zoiets van ja maar dan idd..ik ga haar daarmee wel verwennen en wat als ze niet terug wil..nog groter probleem?

Toen dacht ik..hoe lang houd ik dit nog vol..nu bijna 11 maand geen slaap en overdag een zombie?

Keus was snel gemaakt...en net als de buren toentertijd weten maar heel weinig mensen dit want dan krijg je weer van alle kanten t opgestoken vingertje van ....weet waar je aan begint...

Vandaar ook hier niks over geschreven hahaha..krijg je helemaal reacties los waarschijnlijk ...

De eerste 2 nachten sliep ze helemaal door ..klokje rond. Ze werd wel even wakker toen wij naar bed gingen maar lachte even en ging weer verder slapen...zo relaxt.

Afgelopen nacht ook door geslapen..dagen er voor 1 keer wakker..maar toen was ze ook niet lekker.

Voorheen gaven we haar een fles midden in de nacht en om 4 uur alleen om haar stil te krijgen anders hield ze niet op met huilen. Speentje met klein gat zodat ze heel moe werd van drinken. Belachelijk natuurlijk want ze heeft die nacht flessen allang niet meer nodig maar dit was de enige manier om haar in slaap te krijgen.

Op de arm in slaap laten vallen daar pas ik dan wel voor.

Moet zeggen wat een verademing..ik krijg weer slaap en voel me stukken beter..en kleine meid slaapt heerlijk. Ik wil wachten totdat ik zeker weet dat haar biologische

klok van 12 en 4 uur verdwenen is en als ze geen last van tanden oid heeft..dus in rustig vaarwater zit...dan langzaam weer naar eigen kamer s'nachts. Desnoods slaap ik de eerste nacht even nog bij haar op de kamer.

Als ik t zo op schrijf denk ik ook...gekkenwerk!!...maar ik slaap wel en die kleine ook..en na bijna 11 maand hebben we dit beide wel verdiend als is de manier

waarop misschien verre van zo als t eigenlijk zou "moeten".

Noor je hebt wel een punt hoor wat je zegt over iets verbieden. Hoe vaker ze t horen hoe minder t effect...dus slimme zet van je!

Hier ook alleen nog maar mamamamaa en sporadisch iets van ppppappp. Meisjes zijn over t algemeen wel sneller in ontwikkeling dan jongens..of dit ook verbaal zo is weet ik zo niet. Weet wel dat de 1 meer verbaal aangelegd is en dan meer motorisch zich sneller ontwikkeld. Of t echt zo zwart wit te stellen is van of of dat weet ik niet.

Goede tip trouwens van dat spul van de apotheek..had er niet eerder van gehoord.

Nou zo zachtjes aan straks naar t werk...

bye bye

Geplaatst

hoi dames,

heftig idd als je snachts eruit moet pfff

Wij hebben dat allang niet, Noa slaapt heerlijk door, geen klokje rond maar meestal van 19,30 tot 6,30 11 uurtjes.

heel soms moeten we nog wel eens een speentje geven die is ze dan kwijt, is dan meestal vroeg in de ochtend, uurtje of 4/5

Maar dan neemt ze hem met der ogen dicht en slaapt ze weer verder en ik ook, dus helemaal geweldig!

Noa zegt ook mamamamam en papap maar het is nu iets minder een tijdje geleden praatte ze meer en zei ze ook hap

Ze brabbeld wel veel en zingen op haar manier oh zo leuk!

Het lijkt wel arabisch op het cb vroeg ze nog praat ze al, chinees! hahah

Als ik Nee! zeg tegen Noa kijkt ze me wat verschrikt aan en gaat door, vervolgens weer Nee! en gaat ze huilen!

Noor je doet het goed, goede pedagodisch techniek, ga zo door!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hai hai,

Ben ik weer. Even een tijdje niet op het forum geschreven. Geen tijd voor en te moe :(

Merk echt dat ik bijna vakantie heb. De laatste week is dan zoooo zwaar ineens.

Wij moeten er snachts ook vaak nog uit voor Kian. Gelukkig hoeven we dan alleen het speentje terug te stoppen en aan de muziekdino te trekken en dan slaapt hij gewoon gelijk verder.

Oh ja....het gaat trouwens steeds beter met zijn laatste fles. Ik vertelde jullie toch dat ik ook graag de laatste fles wou geven voor hij naar bed gaat savonds? Eerst wilde hij de fles niet, en beetje bij beetje ging het iedere avond beter. Gister 180 cc leeggedronken (met rijstebloem) Nu hopen dat het zo blijft gaan zodat we niet s'avonds laat nog een fles hoeven geven.

Hij blijft overdag nu ook wat langer op dus hij word nu ook wat later in de middag wakker waardoor hij ook na het eten wat langer op kan blijven, daarom heeft hij vlak voor het naar bed gaan denk ik weer wat meer honger. De tijd tussen het avondeten en de laatste fles is nu wat langer.

Ook ga ik snachts niet zo heel snel meer uit mijn bed als ik hem hoor. Vaak valt hij uit zichzelf al weer in slaap en is het meer jammeren in zijn slaap. Soms hoor ik hem ook door de babyfoon dromen...klinkt soms heeel zielig maar gelukkig hoor ik nu goed het verschil of hij echt wakker is.

Kian zegt ook de hele dag maaamaaaa, en ook papaaa horen we vaker. Hij weet nu ook wie papa en wie mama is. Als ik vraag, waar is papa?? Dan kijkt hij papa aan :)

Kian zeg ook 'Lamp' dat klinkt dan als mmmpppp en hij kijkt en wijst dan naar de lamp. Hij is gek op lampen. We tillen hem dan op zodat hij met zijn hoofd in de kap zit, hij giert het dan uit!!!!!

Ook vind hij zelf de lamp aandoen prachtig. Hij drukt dan op de knop aan de muur. Ook de deurbel is favoriet. Als we thuiskomen wil hij als eerste op de deurbel drukken voor we naar binnen gaan. Later word hij dus een belletjesleller denk ik :)

Het woordje "Nee" of "dat mag niet" zeggen wij hier ook niet veel. Alleen als iets echt niet mag, of gevaarlijk is.

Aan de cdspeler mag hij niet komen maar hij probeert het wel altijd en kijkt dan wel onze kant op of we het wel zien..hij lacht daar dan bij..stiekemerd.

Manon: in jullie geval zou ik F@bi ook lekker op de kamer nemen. Bij Kian zou dat niet werken denk ik. Die gaat echt niet slapen als hij weet dat wij in de kamer zijn! Valt ook nooit in slaap bij ons in bed want dan heb ik wel eens geprobeerd tijdens de avonden/nachten dat hij zich niet lekker voelde en niet wilde slapen in zijn bedje. Hij vertikt het, vind het dan veel te gezellig en zit dan het liefst rechtop bij ons op bed.

Maar als het bij jullie zo wel lukt...lekker doen!!!! Komt vanzelf wel weer een tijd dat het beter gaat in haar eigen bedje toch!

Ik gebruik ook dentinox en chamodent. Gewoon allebei. Chamodent mogen ze wat vaker op de dag. Voor het slapen gaan gaf ik Kian dan sowieso de Dentinox.

Ook hier zuigt hij dan bijna het wattentipje van het staafje, maar om het met mijn vinger te doen dat durf ik echt niet hoor. Hij heeft als eens flink hard in mijn vinger gebeten, net op het randje achter mijn nagel...BLOEDEN!!!! auwwww!!!

Mijn vinger steek ik dus niet zomaar meer in zijn giegje :)

Ik gebruik ook alleen het tandenspul als het echt nodig is, als ik echt merk dat hij er last van heeft. Niet uit voorzorg.

Ook heb ik hem wel eens een invrieslollie gegeven. Gewoon zelf gemaakt van Diksap en water. Vond hij erg prettig....en lekker :)

Het draaien op het aankleedkussen is hier ok echt een ramp. Oh vreselijk, en sterk dat hij is!!! Ik leg hem keer op keer weer terug op zijn rug en moet daar helaas dan ook een beetje boos "Nee" bij zeggen anders krijg ik echt de luier en de drukknoopjes van de romper niet dicht. En vooral als hij gepoept heeft is het geen pretjes als hij steeds gaat draaien.

Smorgens kleed ik hem ook aan op ons bed, en savonds trek ik zijn pyjama ook aan op ons bed. Gewoon dat hij rechtop kan zitten. Hij vind liggen niet leuk en gaat dan jammeren en werkt niet mee.

Hebben jullie ook vallen en stoten zalf in huis? Hier de laatste dagen is het echt raak. Hij stoot steeds zijn hoofd tijdens het rollen. Dan weer tegen de tafel, dan weer tegen de kast.

Noor: ik moest echt lachen om je Kroepoek verhaal hahahaha.

Ik geef Kian trouwens geen gewone melk. Heb het pak Nutrilon dreumesmelk al in huis. Misschien over een tijdje wel gewone melk.

Manon: lachen he die rietjesbeker. Even oefenen en ze hebben het zo onder de knie. Ik vind het ideaal die bekers.

Mama27: Weet je al wat de plek op Ruben zijn gehemelte is? Is het al over?

Kian is trouwens weer erg verkouden, getsie constant vieze bellen uit zijn neusje (geel) en hij vind het echt vreselijk als ik zijn neus poets...doet er alles aan om zich te verzetten met het gevolg dat de snot echt overal in zijn gezicht zit. :(

Nou ik ga Kian even onder de tafel vandaan plukken want hij zit de grote kartonnenpuzzelstukken van de opvangkinderen op te eten. Die liggen in een rietenmand onder de tafel...het word tijd om een opbergkast aan te schaffen, niks is meer veilig voor Kiet!

Nou fijne avond allemaal en een goede nachtrust.

Vanacht ben ik weer alleen. Vriendlief heeft nacht/slaapdienst en dan is het meestal feest hier in huis :( Alsof ze het voelen!

Hopen dat hij de fles straks drinkt zodat ik er ook weer vroeg inkan. Morgen staan er hier weer 3 op de stoep om 08.00 uur (3 maanden, 1.5 jaar en 4 jaar) Laatste dagje voor onze vakantie..........HEERLIJK!!!!!

Lfs Colle

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd!!!

Wat een mijlpijl!

Kom later nog even terug maar ga nu eerst ff zwemmen met mijn manneke.

Groetjes

noor

Geplaatst

Hartelijk Gefeliciteerd Kian !!!!

Alweer een jaar voorbij...dat je maar een grote man mag worden.

Niek en man/vriend...heel veel plezier vandaag..geniet van deze bijzondere eerste verjaardag!!!

Geplaatst

Kian gefeliciteerd!!!!!! 1 Jaar alweer, wat gaat het toch snel! Veel plezier vandaag!

Even een vraagje, vieren jullie de verjaardag van jullie kindjes echt op de dag zelf of in het weekend???

Ik ben aan het rond kijken op internet om uitnodigingen te maken met foto, hebben jullie nog suggesties?

Groetjes Marjolein

Geplaatst

Hoi,

ten eerste Kian van harte gefeliciteerd!! Hele fijne dag!.

Marretje: ik heb de uitnodigingen voor J_esse s zijn verjaardag verstuurd via kaart2go. Prima site en kun je ook lekker zelf aan het klussen. J_esse is op zaterdag jarig dus wij vieren het de dag zelf. Wel gewoon thuis.

Het is bij ons ook de bedoeling om over te stappen op gewone melk. Heb inmiddels een pak en huis en wil dr zo langszamerhand eens mee beginnen. Misschien stomme vraag maar jullie maken dat (nog) wel warm toch? En hoeveel geef je hem dan, gewoon een bekertje of echt 200 ml ofzo? Ik drink zelf absoluut geen melk..bah wat is dat vies hihi.

Hier inmiddels de uitnodigingen voor J_esse zn verjaardag de deur uit en heb even uitdeelboekjes besteld bij bol.com om te trakteren op de creche. Wou er nog even een koekje oid op doen en dan inpakken in folie papiertje.

Hier gelukkig een mannetje die tot op heden nog geen last heeft gehad van de doorkomende tandjes. Kan natuurlijk nog veranderen maar tot op heden gaat het prima. Hier laatst ook een rietjes beker gekocht van nuby. Eerst dacht ik hier snapt ie niks van, zat er maar wat op te kauwen, maar ineens had ie het door. Dus geef hem dagelijks zo'n flesje. Maar krijgt hem niet leeg hoor. En heb zo'n difrax beker die Manon advoiseerde. Die bevalt erg goed. Daar drinkt hij het liefste uit. Dus als ik thuis ben gebruik ik die ook vaak, giet ik even wat over.

J_esse begint ook eindelijk te snappen dat ie beentjes onder zn lichaampje heeft en er iets mee kan zoals staan. Leuk dat ie het vind. Tegen de tafel aan, rugleuning. En probeer ik natuurlijk ook met hem te stappen aan de hand. Leuk hoor.

Het begon bij J_esse ook bij Mamamama....sinds paar weken ook Papapapa..leuk hoor. Vind het ook zo lief als hij koekje of rijstwafel oid aan het eten is en ik zeg mama ook stukje geeft hij ook aan mij en dat gaat de hele tijd door...zo lief!!

Fotoboeken, tja ik was heel fanatiek. Heb ook al boek staan foto's in tot en met onze vakantie in februari. En nu is het ove rhet uit. Alles staat keurig op de computer maarja af laten drukken en vervolgens inplakken....lui dus.

Draaien aankleedkussen...pfff hier ook erg vervelend vooral met de poepbroeken. En nee zeggen ik ben wel iemand die dat veel zegt. Maar wat jullie doen is ook wel wat over te zeggen....hij had gister allemaal kaartjes uit een la gehaald toen ik niet even oplette....kleine ondeugd!

Manon gelijk heb je met slapen op jullie kamer. Als het werkt zou ik het ook doen. Er zijn altijd mensen die iets vinden, niks van aan trekken. Het gaat om haar nachtrust maar ook zeker om jezelf en als dit werkt..prima toch!

Het is bijna tijd...Lekker weekend dus ga stoppen

fijn weekend

liefs

Geplaatst

HOERA 1 JAAR!!!!! :happydance:

12 Augustus............Kian (Colle)

19 Augustus............Noa (claudiaatje)

25 Augustus............s-t-a-n (Peggy)

30 Augustus............R-uben (Mama27)

03 September..........J_esse (Annie)

08 September............F@bi (Manon)

Zo mijn knulletje er ook even tussen gezet!

Zit net mijn berichtje van vanmiddag terug te lezen. Lekker overzichtelijk alles achter elkaar...Was op mijn werk dacht ff snel...nouja..

Colle: heeft Kian een leuke dag gehad??

Geplaatst

Hai hai,

Bedankt voor jullie lieve felicitaties voor Kian zijn 1ste verjaardag!!!

Het was echt een SUPER dag...en weet je, het regende heel veel maar dat was voor mij ineens helemaal niet meer belangrijk.

Regen of geen regen,,,het was zo'n mooie dag!

Kian heeft genoten, natuurlijk heel weinig geslapen maar je zag hem genieten..hij bruiste van de energie en was zooooo vrolijk.

We hebben geweldige foto's en filmpjes gemaakt.

De taart en de cupcakejes waren bijna te mooi om op te eten. (foto's volgen nog)

Oh wat is onze kleine aap verwend zeg. Morgen kan hij lekker met zijn nieuwe speelgoed gaan spelen.

Wij hebben trouwens ook de uitnodigingen via Kaartje2go gemaakt en verstuurd. Je kan zelf een foto erop zetten en zelf verder versieren. Wij hebben een foto van Kian voorop met bovenaan en onderaan als versiering slingers. Aan de zijkant staat de tekst 'Kian 1 jaar'

Kaartje2go is ook niet zo duur.

Ik heb trouwens tips (sorry helaas wel voor jongetjes) voor als mensen gaan vragen 'wat wil hij voor zijn verjaardag'

Ik heb 'toet toet auto's' gekregen van V-tech. Zelf hadden we Bram de Brandweer al voor hem gekocht en nu hebben we Margo Auto en Ans Ambulance er ook bij gekregen. Ik wil graag de hele serie voor hem. Je hebt ook nog een politie auto en een bus. Het zijn kleine autotjes (volwassen handpalmgrote) en als je op het gezichtje drukt dan gaat het autotje geluid maken en zingen (echte leuke stemmen ook..gewoon een mannenstem en een vrouwenstem) Ook heel leerzaam en leuk om naar te luisteren. Ze schakelen automatisch uit maar er zit ook een knopje onder om hem helemaal uit te zetten.

Ik heb nu bijna de hele serie bij elkaar en Kian vind ze echt geweldig.

Verder heeft hij een mooie speelgoedkist gekregen, een tent met kruiptunnel en 100 ballenbakballen, kleertjes van Lief, traktors, een Pelikaan met ballen in zijn bek die hij achter zich aan kan trekken als hij kan lopen (met geluid en flapperpootjes), een Beatles Yellow Sepmarine t-shirt, Stapelblokken met allerlei uitdagende knopjes, luikjes etc. Een activityblok met kralen spiraal erbovenop, Een sambabal van een kalabas, een telefoon, badspeeltjes en nog wat dingetjes gekregen. Hij is zo erg verwend. Het hele huis hebben we ook leuk versierd met slingers en balonnen, hij keek vanmorgen zijn ogen uit.

Ik ben met de camera in de woonkamer gaan staan om te filmen en toen kwam Kian met zijn papa de woonkamer in en gingen we voor hem zingen. Hij werd er helemaal verlegen van en keek zijn ogen uit. Toen hij gewend was ging hij helemaal uit zijn dak hahahaha :)

Kian besloot trouwens op zijn verjaardag uit te slapen tot JAWELLLLL 08.45 uur!!!!!!!

Normaal word hij rond 05.30-06.30 uur wel wakker voor een fles en gaat daarna soms nog wel slapen (ook niet altijd meer). Nu is hij nieteens wakker geweest voor de fles!!!

En je raad het al...papa en mama allang wakker omdat het DE grote dag was :)

Kortom het was een geweldige dag en aan het eind van de dag konden we toch nog even in het zonnetje zitten.

Nu heerlijk gaan genieten van onze vakantie!!!!!!

En oh echt....jullie krijgen echt een geweldige dag als jullie krentjes 1 worden...het is zooooo leuk!!! Ik raak er niet over uitgepraat hahaha.

De hele dag denk je dan terug aan een jaar geleden. Dat had ik gister al. "over zoveel uur braken mijn vliezen, over zoveel uur gingen we naar het ziekenhuis, over zoveel uur....etc...en toen was hij er' En nu nog zit ik steeds te denken 'een jaar geleden gingen we voor het eerst de nacht in met z'n 3tjes' Zoooo bijzonder.

Ik werd vanacht zelfs wakker om 03.00 uur. Vorig jaar braken toen mijn vliezen.

Ben er zoveel mee bezig geweest hahaha.

Ik begin steeds meer van ons kereltje te houden. Hou natuurlijk al vanaf dag 1 ontzettend veel van hem maar heb het gevoel dat dat met de dag steeds maar sterker word.

@Annie: Volgens mij is het zo dat een kindje van 1 jaar 300 ml melk(producten) per dag nodig hebben. Daar kom je volgens mij al snel aan als hij 2 bekertjes melk per dag drinkt en dan nog een toetje bijvoorbeeld.

Ik geef Kian nog wel dreumesmelk maar stap misschien ook over een niet al te lange tijd over naar gewone melk.

Nu nog geef ik het gewoon in een fles (smorgens 210cc granenpap, savonds 180cc rijstebloem alleen deze drinkt hij nauwelijks op, en tussen de middag 90 a 100 cc bij de boterham in de rietjesbeker.

Bedoel jij trouwens de oefenbeker van Difrax? Die met die inham? Die hebben wij ook maar Kian is zo druk tijdens het eten en drinken dat dat nog een knoeiboel word. Ik oefen nu vaak met wat yoghurt erin savonds..gaat wat makkelijker zonder te knoeien omdat het dikker is.

Ahh lief dat J_esse nu ook met je gaat delen he. Als ik met mijn gezicht naar Kian ga als hij aan het eten is dan krijg ik ook een stukje...zo schattig he.

Nou morgen zal ik de verjaardagfotos van de camera halen en dan zet ik ze op hyves (en een paar hier)

Ik ga nu mijn bed opzoeken.

Liefs Colle

Geplaatst

Zo Niek..die dag zit er op. Hele dag in touw he..maar dat je genoten hebt spettert van je verhaal af ;-)

Wat lachen dat hij besloot om te gaan uit slapen...daar sta je dan met camera en toeters en bellen mwoehaha.

Herkenbaar..wij hebben ook 5 jaar t zelfde filmpje van zoon die beneden komt door de deur en wij maar zingen..die houden wij er ook

elk jaar in. Leuk om later eens achter elkaar te zetten en te zien hoe hij groter is geworden elk jaar.

Kian heeft een boel leuke spullen gekregen...wat een overdaad dan ineens he. Ze zijn op dat moment meer bezig met de verpakking dan met de cadeautjes zelf he.

Wij zetten ook alles op zolder en beetje bij beetje haalden wij weer eens wat voor hem af en ruilden we t om voor weer wat nieuws.

En dat van met de dag meer van je kindje houden ..heel herkenbaar hoor.

Als de beeb er net uit komt..dan ben je blij..maar t gevoel van houden van moet echt groeien hoor. En wat je zegt..dit groeit met de dag ;-)

Ben benieuwd naar je foto's.

Wanneer gaan jullie nu op vakantie..maandag?

Annie..J-esse de beker dus al wel door..hier nog niet. Toch ook te weinig nog aangeboden.

Ik moest wel even lachen..moet ook maar eens een pak melk in huis halen...jullie drinken dus zelf helemaal niet melk?

Dan woon je daar in t noorden tussen de koeien en dan geen pak melk in huis hahaa.

Goed hoor J-esse..1 moet de eerste zijn! ;-)

Hier vandaag ook naar Friesland..naar mijn zus. Twee verjaardagen worden daar gevierd. Zouden bbqen als t weer wat redelijk is...mmm altijd goed.

F@bi gisteren de prikjes gehad.Keek de VK erg boos aan...ff brullen en t was over..geen last verder van gehad.

Fijn weekend allen!

Geplaatst

Hoi allemaal, ik ben weer terug.... en wat is er veel geschreven!!!

Aller eerst van harte nog kian met je 1ste verjaardag!! Leuk lijstje wat is gemaakt met die verjaardag!

Leuke foto claudia!! S-t--a-n vind zn schommel ook geweldig. Bij mn broer in de tuin een keer in gezet. jammer genoeg in onze tuin geen plaats voor.

Volgens mij zitten wij bij het zelfde consulatiebureau claudia, bij mij zeiden ze ook is je bus nutrilon op dan over op gewone melk.

Hoe was onze vakantie.. de eerste 2 dagen hadden we mooi weer, alleen was -s-t-a-n toen wat ziekjes. Hij had koorts en was huilerig. We dachten een tandje, maar niets kunnen ondekken. Gelukkig ging het daarna wel beter. Alleen is het echt een mannetje van rust en regelmaat en het liep toch anders op vakantie. Waardoor hij dus vaak even flink aan het het huilen was. Thuis is dat toch minder. Ook sliep hij in een campingbedje en dat ligt toch niet zo goed. Matrasje is dun en anders.

Ook is je vakantie heel anders als hoe wij gewend waren. Je kunt niet savonds even uit eten gaan en je moet toch rekening houden met je kleine bink.

Verder wel genoten hoor. Hij 'loopt'' overal langs, maar nog niet los. Ook zijn we nu over op de normale melk. Vind hij gelukkig lekker. Dat moet je ook maar afwachten. Ken er genoeg die het niet lekker vinden. We hebben ook veel met een drinkbeker geoefend, maar dat is echt een kliederboel en er beland meer op de grond dan in zn mond. Dus de melk geef ik gewoon in een fles. Smorgens heeft hij nog wel een klein flesje omdat ik nog ongeveer een halve bus nutrilon heb. Als het op is stop ik daar mee.

O dat rollen op het aankleed kussen herken ik hier ook... om gek van te worden hahaha.

Verder was het weer helaas dit weekend niet zo best, vandaar dat we vanmorgen terug gekomen zijn. Zodat mn man ook nog lekker een dag thuis heeft voordat hij weer aan de slag gaat. Ik zelf heb nog 1 week. Maar s-t-a-n gaat wel weer gewoon naar de gastouder en naar de creche.

Sorry dat ik even niet op alles heb kunnen reageren... maar vanaf nu ben ik er weer!!!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Volgens mij Niek hebben we dan hetzelfde uitnodigingskaartje...Heb ook een foto van J_esse met slingers en schuin staat J_esse 1 jaar. Heb trouwens wel een enkele kaart.

Mooi dat Kian en jullie een hele mooie dag hebben gehad. En wat is die verwend. De foto's op hyves prachtig ook. Je ziet dat ie geniet. Hele mooie taart ook!

Manon: jaaa wij hebben wel melk in huis. Mijn man drinkt melk. Nouja eigenlijk ook pas weer een aantal maanden. Had het eerlijk gezegd nooit in huis maar de laatste tijd dus wel. Maar ik? vind het echt vreselijk vies...alleen de geur al bah bah bah!

Peggy ook weer terug van vakantie. Ja het is idd erg anders met zo'n kleintje. Toen wij in februari voor het eerst met J_esse weg zijn geweest viel mij dat erg tegen. Had dat toen niet verwacht. De vakantie in juni was al stuk beter, misschien omdat ik me erop voorbereid had, maargoed. Ja het weer was niet zo best, jammer hoor.

Vanmiddag met J_esse en mn broertje even naar friesland geweest. Mijn tante was jarig.Dacht laten we daar maar even naar toe gaan. Is wel gevlieg hoor maargoed. J_esse stond natuurlijk helemaal in de belangstelling en dat vind ie wel leuk. Morgen lekker dagje thuis. We zullen de traphekjes even gaan bevestigen.

Zo ga zo maar eens even mijn bed opzoeken!

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden