Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh peggy, de nachtmerrie houd ook niet op he bij je....tjongejonge wat een ellende. Hoop toch van harte dat je gevoel niet klopt en dat jullie op de een of andere manier eruit zullen komen, maar zo te horen is dat erg ver weg nog.

Dikke knuffel voor jou en sterkte ermee meis!

Liefs

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks! Super lief!

Vanavond ging het wel... we hadden in elk geval even geen ruzie en waren lekker met ons mannetje bezig.

Liefs Peggy

Geplaatst

Noor

gefeliciteerd met je zoontje zijn verjaardag hieperdepiep hoera

wat een vreselijk verhaal is dat zeg, de ringelingen over mijn hele lichaam, vreselijk moet dat zijn!!

hier een paar weken bij een nichtje 6 weken jonger dan Noa.

Zelfde verhaal aan een terras,nichtje zat bij oma op schoot oma besteld thee en de ober zet het op tafe len zo snel als nichtje is trek het zo over heen moeder pakt het kindje en rent naar binnen water water en al rennend shirtje uittrekken pffffffffffffff het was iets minder erg verbrand maar moest uiteraard wel behandeld worden in het ziekenhuis mochten wel naar huis en het gaat nu goed maar zo erg zulke dingen pfffff

Hier trouwens vanuit het zonnige zuiden 30 graden echt zomer zalig heerlijk !!!!!!

lange reis geweest erg vermoeiend wel goed en voorspoedig gegaan maar lang ook voor noa maar ze heeft het goed doorstaan

en nu heerlijk genieten van zon zee strand!!:icon_flower:

het is zalig en perfect hier!

liefs vanuit mallorca

Geplaatst

Peggy...hoop dat je gevoel je voor de gek houdt en niet je man....naar allemaal.Is er niet een mogelijkheid dat jullie met zijn 2en er even tussenuit gaan

om 1 en ander op een rijtje te krijgen met elkaar? Zoiets gaat niet 1,2,3 dat snap ik best..maar wie weet is t een goede zet zo even met zijn 2tjes weg?

Noor...leuke verjaardag gehad..mannetje mooi verwend?

Claudia...geniet er lekker van daar!!! Hier schijnt vandaag nog de zon..morgen weer afgelopen voor een paar dagen ;-(

Geplaatst

Nou Peggy, het is inderdaad hopen dat je "vrouwenvoorgevoel" deze keer niet juist is. Je schrijft er hier wel over maar kun je er verder nog met anderen over praten?

Lijkt me in jouw geval toch wel fijn.

Afgelopen week even geschrokken hier....nou ja, mijn vriend meer dan ik. Ruben slaapt nog steeds niet goed, is vaak wakker en huilt dan constant. Hij heeft de laatste tijd ook weer een aantal keren overgegeven in bed dus tja alles wassen dan maar. Zondagavond was het ook weer bingo, had ik natuurlijk geen schone slaapzak meer dus toen maar zonder in bed gelegd. Om half 5 was het weer bingo (en dat terwijl mijn wekker om 5 uur gaat :-(), mijn vriend eruit om te gaan kijken en gelijk naar het toilet te gaan. Ik hoorde Ruben nog steeds huilen dus ben ik ook nog even gaan kijken. Doe ik de deur open, kijk naar bed maar zie hem opeens naast bed op de grond zitten....was 'ie dus gewoon uit bed gedonderd om het maar even zo te zeggen. Net tussen het bed en de commode in dus ik was blij dat hij huilde en gelijk naar me toe kwam, dan weet je gelijk dat ze niks mankeren. Mijn vriend is echt heel erg geschrokken (eerste kindje van hem hè ;-)), ik was alleen overrompeld van hoe hij dat in vredesnaam voor elkaar heeft weten te krijgen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Morgenochtend moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo...ben benieuwd hoe het er nu voor staat.

Nu ga ik nog snel even de uitslag kijken van Holland's Got Talent....

Geplaatst

Heerlijk claudia op mallorca geniet er maar lekker van! Veel plezier!

Ik hoop ook dat mn voorgevoel niet klopt.. Gelukkig heb ik veel vriendinnen die er voor me zijn... en we gaan weer zien hoe het gaat. Vanavond hebben we ook een feestje waar we samen naar toe gaan. Ben benieuwd.. Gisteravond ook geen ruzie gehad... Hoop dat het allemaal wel weer goed zal komen.. We gaan het zien.

Schrikken zeg marjon als je je kleine man opeens naast zn bed ziet.. komt vast omdat hij niet in een slaap zak lag.. volgens mij moet het met slaapzak aan niet lukken.. Ben je daar al eens voor naar de huisarts geweest... voor dat overgeven?

Succes met de echo...

Met onze man gaat het allemaal goed. Nog steeds niet los lopen en dat is wel een frustratie voor hem..

Ik ga nog even lekker wandelen met hond en s-t-a-n..

Fijn weekend!

Groetjes Peggy

Geplaatst

Ohh claudia ben jaloers!heerlijk op Mallorca lekker warm. Geniet er lekker van met zn drietjes!

Peggy nogmaals ik hoop van harte dat het weer goed gaat komen tussen jou en je man en dat je voorgevoel niet klopt. Samen wat dingen doen is misschien helemaal niet zo gek!

Marjon kan me toch voorstellen dat je geschrokken/verbijsterd was. en zou idd ook denken hoe krijgt ie dat voor elkaar. J_esse moet ook echt slaapzakje aan anders gaat ie ook van alles goed. Al hoewel vanmorgen stond ie zelfs met slaapzak aan in bed...kan dan toch ineens snel gaan hoor.

Hopelijk ziet je echo er goed uit morgen!succes!

Vanmiddag 25 jarig huwelijksfeest van een oom en tante in Harlingen. Dus mannetje zo op bed, want het wordt een lange dag!

Fijn weekend!

Geplaatst

Peggy wat een rottijd maak je door met relatiestress zeg. Ik hoop maar dat je er naast zit meis.. echt waardeloos anders! Wat manon zegt, er even met zijn tweetjes tussenuit, al is het maar twee dagen dat zou misschien heel goed zijn. Maar ja dat moet wel kunnen natuurlijk.

Claudiaatje wat fijn dat de reis goed ging en dat je het zo lekker hebt! Het is je van harte gegund! Heerlijk!

Mama wat zul je geschrokken zijn... ja zonder slaapzak kan bij mijn hummel ook niet meer. Zelfs met ben ik soms bang want hij staat ook in bed en maakt dan van die klim moves... een beentje optrekken je kent het wel. Mijn zoon geeft ook wel eens over als hij lang huilt maar je kunt idd niet anders dan m dan verschonen. dus heb ik een reserve zak erbij gehaald nu dus 3 zakken in totaal. Gelukkig komt het maar zelden voor. Wat denk je dat het bij R.uben is? Ook door het huilen?

Hoe was je echo?

Annie veel plezier in Harlingen vandaag!

Manon hoe is het met F@bi?

Hier alles goed, zoonlief heeft een rode driewieler met stok gekregen, 100 euro bij intertoys. Wel duur maar ze kunnen er tot 3 jaar mee doen, uiteraard is de stok er dan af. Ik heb m vandaag per ongeluk 3 passen los zien lopen maar dat was echt per ongeluk. Zo gefocust op zijn driewieler, meer op de knopjes dan op het ding zelf hoor, dat ie even vergat dat ie nog te ver weg stond.

Verder is hij totaal niet van het speelgoed, kan m nergens echt blij mee maken. Alleen auto's waar hij in kan zitten, dan wordt hij helemaal wild. Dus zijn favoriete uitje is naar een speelgoedwinkel en dan even in zo'n auto zitten. Dan straalt hij als de zon. Zal wel genetisch bepaald zijn, mijn man houdt ook zo van auto's... De koekjestrommel, de blokkentrein... hij wil het niet eens vasthouden... dus ga nu echt stoppen met nog iets te kopen. het werkt niet bij onze autofanaat... jammer maar niets aan te doen ben ik bang.

Met het meisje gaat het nog niet zo goed. Ze zal huidtransplantaties nodig hebben, hoeveel horen we maandag... och och wat vreselijk allemaal..

Groetjes en fijne dag allemaal

liefs

noor

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]2302[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2303[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2304[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2305[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2306[/ATTACH]

Marjon..zo die Ruben is snel met klimmen.Schrik je rot zeg...kunnen ze je ineens verrassen (in onaangename zin).

Onze zoon begon er ook vroeg mee weet ik nog..echt een jongens ding denk ik ;-)

Peggy...frustie boy..ohh.. heeft hij ook een loopwagen?

Heb er wel 1 maar vind t wat eng zelf...rolt te hard en dan klap zo voorover op giegeltje ;-(. Staat nog altijd op zolder.

Annie..veel plezier in HArlingen..je bent er nu al denk ik....Hoop dat J-esse t een beetje vol houdt.

Noor..menneke mooi verwend! ;-) Leuk een 3 wieler..hebben ze idd lang wat aan.

Een echte jongen dus ..wild van auto's...gek he dat alles al zo in de genen zin..jongens/meisjes dingen.

Onze zoon ook op elke foto wel een autotje in de hand.

Gisteren bij mijn zus geweest..heeft weer leuke foto's gemaakt..zal ze even er op zetten.

Goed weekend verder!

Geplaatst

@Taurus....hoezo ben jij een trotse moeder?! hahaha.....Maar leuke foto's hoor ;-)

Ruben kan niet echt tegen yoghurt/pap, als we dat geven dat is het eigenlijk gewoon wachten totdat het er weer uit komt. Hij heeft er verder totaal geen last van maar ik wil hem na het eten toch ook wel eens een toetje gaan geven, dus steeds maar kleine hapjes blijven proberen.

Verder klimt en klautert hij overal op, hij zit ook altijd onder de blauwe plekken. Als ik hem een slaapzak aan trek dan gaat hij daarmee ook gewoon staan en z'n bedje rondlopen hoor, geen probleem voor hem. Verder heb ik hem van de week 2 stapjes los zien lopen. Denk dat het straks in 1x zo ver is dat hij echt zelf gaat lopen.

Het leukste speelgoed hier is; ballen(tent), muziekintstrumentjes, deurstoppers, lege flesjes (plastic natuurlijk he :-P), stukjes papier.....geen dure cadeau's nodig hier.

Ben vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest....goede nieuws was dat de cyste niet meer te zien was....slecht nieuws was dat de blaasjes nog niet gegroeid waren. Moet nu dus doorgaan met spuiten en woensdag pas weer terug voor een volgende echo en hopelijk het inplannen van de punctie.

Geplaatst

Jullie mannetje is dus ook goed verwend met zn verjaardag!wij hebben ook zo'n fietsje voor J_esse. Alleen de limegroene hij vind het erg leuk erop!hier is het ook zo het simpelste speelgoed/spullen is het leukst en kan die leuk mee spelen.

Dus paar stapjes losgelopen wauw...begin is dr.

Manon echt prachtige foto's!echt wat is dat ook leuk voor later, mooi meisje!

marjon behandeling gaat dus nog niet helemasl zoals die wezen moet. Mooi dat de cyste niet meer te zien is, toch balen dat de follikeld nog niey echt gegroeid zij. Succes meid hopelijk woe betere berichten.

Dus bij ruben gaat het niet meer lang duren en dan loopt hij los...leuk.

J_esse heeft sinds deze week echt door dat hij beentjes onder de kont heeft en daarmee kan staan. Regelmatig als ik hem neer wil zetten op de grond of box strekt ie zn beentjes omdat ie wil staan, leuk hoor. En inmiddels met slaapzak staan in bed is ook geen probleem meer. Als ik 's morgens bij hem kom staat ie met grote grijns in bed, zo leuk!

Was gister leuke middag/avond in harlingen. J_esse heeft zich weer voorbeeldig gedragen ;). Kleine charmeur heeft iedereen weer betoverd haha...wat een bekijks hihi....mij benieuwen wat vandaag gaat brengen, hopelijk valt het mee. ben alleen thuis vandaag, manlief is fe hele dag met de motor op pad!

Fijne zondag!

Geplaatst

Noor..thanx!

Haha..ja trotse moeke Marjon...Ach met zón serie denk je..oh maar die is ook leuk..en die ..en die..en ja zo plak je een forum vol haha.

Mooi van je cyste. Wat spuit jij eigenlijk? Heb in de tijd van de iui ook wel eens cyste's gehad...zo balen..denk je t gaat weer beginnen..nou vergeet t maar..ik niet toen..zo balen dat. Sorry..weet niet of je t misschien al wel ooit geschreven hebt of niet...maar heeft Ruben ook een koemelk allergie?

Dat hij die toetjes er uit gooit?

Nou hopen dat er woensdag wat gebeurt is en dat je een punctie datum mee krijgt. hoe verdoven ze bij jullie in t ziekenhuis?

Annie..leuke dag in Harlingen dus. J_esse vandaag ook jengelig of viel t mee tot nu toe?

Zal je zien dat J_esse straks als eerste loopt van ons op t forum...haha..als hij zijn beentjes door heeft gekregen ;-)

Hier weer een beetje mens. Twee dagen hoofdpijn gehad...zweterig dan weer koud..geen licht kunnen verdragen of geluid. Heb geen migraine maar

als ik t zo op schrijf zou je t haast denken. Net weer ongesteld geweest..hoofdpijn komt of voor,tijdens of na de ongie..nu na dus...nou lekker dan.

Schoonouders op visite gehad..nog voor F2bi haar verjaardag. Wonen niet in de buurt en eerder hadden of wij of zij wat anders.

Nu even rust in de tent..manlief met kids boswandeling maken..zoonlief was erg druk en wist zich weer niet te gedragen (uitsloven he als mensen komen..aandacht opeisen e.d..pfff zo vermoeiend..helemaal als je niet fit bent)...dus lekker even rust in huis..deuren tegen elkaar los..even doortochten...zon schijnt nu weer.

verder geen nieuws hier..fijne zondag nog!

Geplaatst

zoooooooooooo wat is er weer veel geschreven!

Leuke foto's manon.. echt een dametje! Irritant je hoofdpijn.. hopen dat het snel beter gaat!

Leuk he annie als je mannetje zn chameur is.. ik heb er hier ook een hoor.. haha

Ben benieuwd welke kleine hier al eerste loopt.. bij ons ook nog het zelfde.. wel overal langs en staan.. maar wordt het 'eng' dan snel op de billen en hard kruipen.

Spannende tijd weer marjon... veel succes... leef met je mee.. dan denk je toch weer van ooo zo ging dat en dat..

Noor wij hebben ook zn driewieler met stok.. s-t-a-n vind het geweldig! Als ie hem al ziet.. gaat hij stralen en helemaal als een meneertje erop.. netjes stuurtje vast houden.. Hij gaat ook huilen als hij er af moet.. Ik heb hem alleen via marktplaats... 15 euro.. en hij was echt als nieuw.

S--t-a-n vindt ook speelgoed wat eigenlijk geen speelgoed is het leukste.. haarborstel van mij of een dopje van een haarspuitbus.. speelgoed vind hij niet zo intressant.. Komt vast nog wel.. HAd met zn verjaardag ook een hoop gehad wat eigenlijk voor vanaf 18maanden is.. en daar is hij ook echt nog niet aan toe.. Hij ramt alleen maar overal op.. dus dat vind ik zonde.

Heftig hoor van dat meisje.. hoop echt dat het goed zal komen... !! Veel sterkte voor haar! en haar ouders.

Gelukkig heb ik een leuk weekend gehad met mn man. Avondje uit (feestje) was erg leuk. Lekker samen gedanst. En vandaag naar het strand geweest met het gezinnetje.. Hoop dat we het zo voortzetten! Er zijn nog wel dingetjes.. maar ik heb even geen puf om er over te praten.. eerst maar weer een beetje rust tussen ons. Soms hoef je ook niet al je frustraties te uiten.. en moet je soms even wat voor je houden..

Ik vroeg naar bed... dat voel je wel hoor na een feestje en dan een kort nachtje!

Groetjes Peggy

Geplaatst

@Taurus

Ik spuit decapeptyl en puregon. Deca heeft een vervelende naald, heel stroef, krijg ik er niet makkelijk in. Kan me dat van de vorige keer niet herinneren.

Ruben heeft geen koemelk allergie, hij drink gewone melk en heeft daar geen last van, alleen bij yoghurt of kwarktoetjes komt het er uit.

Geplaatst

Hoi mama er zijn ook veel soya toetjes, anders probeer je die eens? zijn best oke sommige...

He Peggy wat fijn dat het weer eens gezellig was met je man... zo belangrijk dat je het ook eens leuk hebt samen en niet alleen maar stress hebt. goed dat je je andere frustraties even voor je kon houden en het gewoon gezellig hebt gemaakt. knap van je!

Oh ja Mama deca heeft wel een puntje aan de naald aan een kant, weet je dat? Dat puntje moet als eerste je lijf in en het gaat n stuk makkelijker als je het er echt ingooit zoals een dartpijltje. hoe langzamer hoe meer pijn en blauwe plekken.Maar het blijven botte krengetjes in vergelijking met

puregon! waarschijnlijk wist je het wel van het puntje maar ik wist het eerst zelf niet vandaar dat ik het toch even zeg.

Manon hoe is het met je hoofpijn?

Mijn hummel begint nu ook te huilen als er iemand weggaat, bijv oma of papa. Of als hij met iets moet stoppen wat hij leuk vindt, bijv het bad uit. Ik weet dat je het aan moet kondigen zo van over 2 minuten gaan we uit bad en dan mama gaat je nu uit bad tillen, maar ik vergeet dat heel vaak en dan komt het waarschijnlijk als een complete verrassing, vindt ie niet leuk. Oh ja hij doet nu sinds kort heel erg zijn armpjes om mijn nek bijv als hij uit bed getild wordt. Krijg je echt een dikke kroel...Dan smelt ik volledig. Wat een geluk dat ik dit mannetje heb!!

De leukste dingen zijn hier autosleutels, afstandbediening, lege plastic fles, blaadjes kapot scheuren, stereotoren dvd speler, toetsenbord, en nog altijd zijn loopstoeltje.Zowel erin als eronder als er naast lopen. En zijn loopauto natuurlijk. Auto zegt hij de hele dag. na ja oto dan.. haha

Groetjes

noor

Geplaatst

Peggy..fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad..ff weer wat lucht...goed voor de mens ;-)

Knap idd dat je t ook even zo kunt laten..ik ben zo'n typ die altijd nog ff door moet zeuren...arme man haha

marjon.. deca ken ik niet..puregon wel 1 keer gehad..na 2 keer overstimulatie.(bij IUI).was wat beter te regelen dan Ovitrelle.

Morgen weer ff kieken he..zal me benieuwen..

Noor..hoofdpijn weer over gelukkig..bleef bij 2 dagen. Weer helemaal fris en fruitig. Straks naar tandarts...vrijdag uitstrijkje laten maken voor t bevolkingsondezoek...behh

Hoe gaat t trouwens nu met slapen van je mannetje..al wat verbetering?

Hier ook steeds huilen als je weg loopt..even naar de keuken of naar boven..helemaal op t einde van de middag wanneer t normaal al voor kleintjes een mindere tijd is...

Wel eens lastig als je moet koken e.d. Verhuis de eetkamer stoel wel eens naar de keuken met een speeltje er bij..maar ook weinig geduld dan meer..jengelig.

Lekker zo armpjes om je nek..doet ze hier nog niet echt bewust. Wel als ik vraag krijg ik een kusje dan maakt ze smakgeluidjes...haha zo schattig.

Heb zin in koffie..maar ja zo naar tandarts..laat ik maar even wachten. Vind zelf zo smerig als iemand naar koffie ruikt uit de mond. Bah..beide bevallingen liep vriend boven me mee te puffen met een koffielucht uit de mond. Wat kan je anders als je zoveel uur op een stoel zit naast je puffende vrouw...dan doe je niks anders als koffie drinken. Ohh hij heeft t geweten..heb m zowat weggeslagen naast me...weg met die koffiebek..ohhhh erg he ;-)

Nou fijne dag ieders! bye bye

Geplaatst

Goed nieuws!

Ik ben vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest, de follikels waren goed gegroeid. Er zitten er wel een stelletje, sommige al 20mm andere pas 10mm.

Ze vond er een groot verschil in zitten dus daarom moesten ze het vanmorgen even overleggen in de bespreking. Kon vanmiddag terug bellen en dan zou ik te horen krijgen of de punctie ingepland was of een nieuwe afspraak voor een echo. Nou het is dus het eerste geworden....Heb zaterdag om 09:45 uur de punctie!

Komt eigenlijk wel heel goed uit, moet namelijk morgen en overmorgen werken bij mij moeder en in het bedrijf van mijn ouders/zus & zwager en die weten niet dat we weer bezig zijn. Nu hoef ik gelukkig geen smoesje te verzinnen dat ik niet zou kunnen komen. Tp zal dan denk ik volgende week dinsdag/woensdag of donderdag zijn.

Geplaatst

Marjon..goed nieuws...zou ook zonde zijn als ze nog zouden wachten op die van 10 mm..misschien springen die van 20 dan intussen spontaan..of

denk ik nu gek? Altijd fijn he..dat t op een dag uit komt dat je geen smoesjes hoeft te verzinnen voor anderen..

Nou nog even 2 dagen broeden..zie je er tegen op of niet?

Hier weinig nieuws...net terug..na t werk nog even uit eten geweest met een paar collega's..doen we ieder jaar even in t najaar. Gezellig.

Voor de kleine vanmorgen even een winterjas gekocht en leren slofjes. Slofjes waren nu 10,- ipv 16 meen ik en op alle jassen was 15 % korting..ook mooi mee genomen.

Leuk grijs/wit krijt streepje..wat getailleerd met riem er om..schattig.

Morgen alweer donderdag..weekend al weer in t zicht...voordat je t weet al zo weer kerst ;-(.

Bye bye

Geplaatst

Marjon: goed nieuws voor jou dus. Zaterdag punctie...Hopelijk komen er goede uitvoort en heb je volgende week een topper in je zitten!! Blijf duimen.

Peggy: mooi om te lezen dat jij vorig weekend een paar leuke dagen hebt gehad met je man. Daar begint het toch mee. Hopelijk is dat deze week doorgezet. Ik hoop echt van harte dat jullie eruit gaan komen.

Hier een rustig weekje. Heb weer foto's besteld van J_esse. Moet het plakboek maar weer even bijwerken. Voor het laatst gedaan in februari. Dus meteen 150 foto's besteld, nu nog inplakken grrrr....Ook de foto's besteld van onze trouwdag, ook maar even in een boek plakken, dus heb nog wat te doen.

Gister en vandaag aan het winkelen geweest voor de kleine man. Vind het toch best lastig met de maat. Ene keer denk ik kan wel 80, andere keer denk ik 86 kan ook wel, twijfel twijfel. Vanmorgen broekje gekocht van name it bij de prenatal, maat 80, want hij heeft nu ook een aan van name it maat 80 en die is hem echt nog te groot, maar deze was weer te klein. Dus als de kleine man straks wakker is, maar even weer heen om om te ruilen. Ik had ook een leuk blauw shirt mee genomen, stond wat tekst op. Kom thuis haal hem uit de tas staat erop ' Ik ben grote broer' hahaha wat een grap....dus ook maar even terugbrengen.

Voor de rest weinig nieuws. Morgen nog even dagje werken, morgenavond bruiloftsfeest van een collega.

Marjon alvast succes voor zaterdag!!

Geplaatst

Manon heb je de winterjas bij de prenatal gekocht? Meende te zien daar vanmorgen dat op de winterjassen 15% korting was.

Ik ga ook regelmatig naar de prenatal, vind altijd leuk spul en blijft goed, al vond ik het vanmorgen toch wat tegenvallen eerlijk gezegd, maar uiteindelijk toch met tas vol weg gekomen hahaha...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden