Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha..jaaahaaaa.....

Nee helaas vals alarm, ik dacht komt weer bevalling aan, van mn beste vriendin, maar ze is inmiddels weer thuis......

Geplaatst

Hey Marjon,

Ik heb geen idee wat je er voor zou moeten vragen...jij vraagt hoeveel zou je er aan uit willen geven...

Moet ik heel eerlijk zijn...ik houd helemaal niet van sieraden..

Ik draag maar 1 zilveren ringetje..heb ik van man en zoon gekregen op mijn verjaardag toen ik zwanger was van F@bi.

Heel simpel ringetje en dat is alles wat ik draag. Geen kettingen/oorbellen/armbanden of wat ook....

Aan mij heb je dus niets ...kan je niet adviseren.

Kijk gewoon naar je kostprijs en hoe lang je er mee bezig bent geweest...en wat anderen er voor vragen of wat ze in de winkel kosten?

Heb geen idee...

Even vraagje...hebben jullie na de laatste prikken (dus ook de bmr) nog van die inent papiertjes in jullie groeiboekje zitten?

Volgende prik is pas bij 4 jaar meen ik maar viel me op dat ik ze niet meer in t boekje heb. Nou ging t de laatste keer een beetje raar met afscheid nemen daar...had haar al op de arm en wou weg gaan om haar aan te kleden en toen moest ze me nog t boekje geven. Weet nu niet of dat daar wat is blijven liggen of dat die bij 4 jaar er niet in heeft gezeten...weten jullie dat?

Geplaatst

Manon

Ik ben vorige week geweest en bij mij zitten er ook geen vaccinatiebonnen meer in!

na jou berichtje te hebben gelezen heb ik gelijk in het boekje gekeken.

liefs claudia

Geplaatst

Marjon, lastig hoor. Houd wel van sieraden, maar zou zo niet weten wat je er voor zou moeten vragen. Zou idd gewoon kijken wat het jou gekost heeft voor aanachaf en hoeveel tijd je eraan besteed hebt en daar een prijs van maken. Succes!

Manon heb ook ff in boekje gekeken maar idd geen verdere kaarten er meer in. Jesse moet donderdag heen, dus heb er nog 2 in. Zullen ze wel doen omdat misschien veel mensen kwijtraken ofzo?

peggy hoe was jullie dagje antwerpen samen?

Zo eten bij mijn schoonouders. Vanavond niks. Ben gister tijdens het optillen van j_esse wederom door de rug gegaan....dus leef de

hele dag alweer op ibuprofen!ach gaat wel weer over!

Geplaatst

Dank dames voor t checken..dan zal t wel kloppen zo ;-)

He Annie...blijft een zwakke plek die rug of niet..en J-esse wordt er niet lichter op ;-(

Nog ff en dan sjezen ze zelf de trap op en af en zal t steeds minder tillen worden.

Lekker zo even aanschuiven bij een ander he hahaa...kan je schoonmoeder goed koken?

Geplaatst

Manon,

idd een zwakke plek de rug van mij. Ging de laatste tijd goed en ineens weer mis gisteren. Wordt voor mij echt tijd dat ie begint te lopen...

Mijn.schoonmoeder kan wel aardig koken, alleen had ik voor mezelf een kant en klaar maaltijd mee genomen haha. J_esse en mn man eten stampot appeltjes daar, ken je dat?nou niet lekker haha....dus neem ik zelf wat mee.

Nou ga ff verder grey's kijken en hopelijk kan ik vannacht beter slapen!

Geplaatst

De volgende papiertjes voor het inenten krijg je tegen de tijd dat ze vier zijn. Dat hadden ze tegen mij verteld op het cb toen we voor het eerst kwamen weet ik nog.

Ik heb een leuk weekend gehad. Antwerpen was erg gezellig.. Nog naar antwerpen zoo geweest (vinden wij altijd wel leuk die dierentuinen)

Ook weer gepraat... Vorige week had mn man wel een dipje en dat was zondag ook even. Toen weer een pittig gesprek gehad en daarna ben ik naar de jonge gezinnen beurs gegaan. (was ook leuk dit jaar) en toen ik terug kwam had hij blijkbaar nagedacht.. want hij deed erg zn best... en was met s-t-a-n naar de kinderboederij geweest.

Hier zijn de nachten ook niet zo lekker...pfpfp vermoeiend hoor... Ook veel drammen en zn zin door drijven.. en heftige reacties van s-t-a-n. Lopen gaat prima. Probeer hem nu ook buiten steeds meer (aan de hand) te laten lopen.. scheelt weer een hoop sjouwen!

Dat was het weer even.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hey Peggy...fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad in Antwerpen..daar doe je t voor!

Dat er maar vele dagjes als deze bij mogen komen.

S-t-a-n dus aan t drammen haha...jaja ze hebben nu echt een eigen wil he?!

Hier overdag een lief meisje maar tegen eind van de middag...oeiii dan zit er een kop op als ze haar zin niet krijgt.

Wat een gegil/schreeuw..pff foei niet mooi meer.

Vanavond sint maarten lopen met zoonlief. (ze doen t hier altijd op 10 nov....heeft te maken met heel vroeger..toen gingen de koeien terug naar de stallen..dwars

door de stad op 11 nov....kindjes schoenen mochten natuurlijk niet vies worden van de stront..dus een dag eerder langs de deuren)

Hier ben ik ook pas vorig jaar achter gekomen waarom dat zo is..woon er nu 11 jaar hier ;-)

Heb een pompoen uitgehold...suikerbiet was niet mooi meer...te vroeg gemaakt.

Snoepzakjes gemaakt...manlief thuis aan de deur en ik op pad...mooi verdeeld;-)

Hoe ist met de rest hier?

Groetjes Manon

Geplaatst

Inderdaad wat een rust. Betekend niet veel nieuws dus.

Dus Manon bij jullie vieren sint maarten op 10 november. Ik heb dr eerlijk gezegd niet zoveel mee. Zal uiteraard over aantal jaar met J_esse gaan lopen, maar zo aan de deur, niks aan. en maar zeggen wat een leuk liedje terwijl je die al 10.000 keer gehoord hebt, hihi sorry!! |En heeft ie veel snoep opgehaald?

Leuk idee dat van die pompoen.

J_esse had ook een lampioen gemaakt op de creche, van Woezel en Pip, leuk hoor. Ik ben het huis maar uitgevlucht vrijdagavond;)

Van t weekend een nachtje naar een vriendin geweest in Amsterdam. Was erg leuk.

J_esse vorige week donderdag naar cb geweest. 10150 gram en 79 cm. 2 prikjes ging prima. Nog nergens last van, maar ze zei dat dat na 5 tot 8 dagen pas kan komen. We zullen zien. Vanmiddag gebeld door cb, ze gaan een ander oproep systeem hanteren. De 'probleemgezinnen/kindjes' vaker en waarbij alles verder goed gaat minder. Anders moest J_esse volgend jaar mrt weer, met 18 mnd. Nu pas weer bij 2 jaar, dus volgend jaar september. Je kunt uiteraard altijd bellen voor vragen oid of naar het inloopspreekuur. Ach nou prima toch

Peggy nogmaals vind het zo knap van jullie dat jullie zo voor jullie huwelijk vechten. goed blijven praten is erg belangrijk!

fijne avond

Geplaatst

Hoi,

Marjon ik heb helemaal geen verstand van kralen en kettingen... ben wel een vrouw maar geen echte. Hou niet van winkelen en kralen etc. Dus sorry ik kan je niet helpen. Maar ik vind ze wel heel leuk om te zien!

Annie hoe is het met je rug?

Stamppot appeltjes wat is dat?

Wel grappig, je eigen maaltijd meenemen. Vind ze dat niet vervelend? hihi

Peggy wat ben je toch aan het knokken voor je hub. Ik hoop maar dat het snel rustig wordt en vooral een happy end natuurlijk!

S-t-a-n dus ook pittig af en toe? Klinkt bekend hoor! Maar ik had vorige week zelf wat spanningen door familie omstandigheden en toen reageerde mijn manneke ook pittiger dan normaal. Kan toeval zijn hoor want hij zat ook niet lekker in zijn vel omdat hij zijn hele gebit in een keer krijgt. Alles komt tegelijk door, hoe zielig is dat?!

Ik probeer mijn hummel ook veel zelf te laten lopen echter hij wordt zo snel afeleid dat samen wandelen twee stapjes vooruit en drie achteruit is... gaat niet echt snel dus hihi

Manon hoe was st maarten? Volgens mij doen ze dat hier in de buurt niet, maar ik kan me vergissen!Heb het in mijn leven nog nooit gezien, alleen op tv zie ik het. Je bent wel echt een heerlijk creatieve moeder zeg... pompoen uithollen nzo... ik zie het mezelf nog niet doen maar waarschijnlijk zit ik over een paar jaar ook te knutselen. Bleh! Twee linkerhanden, ik kan bijna niets alleen vingerhaken.

Annie vond jij de prikken ook zo gemeen? ik ben donderdag geweest voor het 14 maanden gesprek maar ik vond het enge prikken dit keer. Hummel was er niet echt van onder de indruk gelukkig. Hij was 83,3 cm en 12,27 kg. nog altijd perfect in zijn curve gelukkig en ook niet te dik. Ondanks zijn nachtelijke schranspartijen. Hij drinkt nog steeds 6 flessen leeg. Op het consultatie buro deden ze er minder moeilijk over dan ik had verwacht. Ze hadden zoiets van als jij je bed nog uitwilt...lekker doen. Maar nodig heeft hij het niet.

Hij eet verder goed en hij blaakt van gezondheid. En kan wel uit een bekertje drinken, maar vindt de fles nog zo lekker. De een stopt er eerder mee dan de ander, moest me er vooral niet te druk om maken.

ach ja, hij kan heel zijn leven nog uit bekertjes drinken, waarom moeten ze eigenlijk zo snel volwassen worden..

En dat het slecht is voor zijn tanden... hij drinkt de fles binnen 2 minuten leeg met het gat dat ik er in gemaakt heb. Zo snel kan hij het niet uit een beker drinken.

Verder moest hij blokjes in een bakje leggen, ging ook prima en hij rende door de kamer dat was ook allemaal goed. Dus ik wacht maar tot hij zelf aangeeft met de fles te stoppen. Zal toch geen jaren meer duren?

Op dit moment ben ik druk bezig met het inzamelen van kleertjes en speelgoed voor een weeshuis in polen. Die arme kindjes hebben daar helemaal niets, lopen minimaal 1 soms 2 dagen in dezelfde luier. Er is daar niets niets niets. Uitzichtloze armoede. Dus met wat spulletjes die mensen om mij heen niet meer nodig hebben, hoeft echt zeker niet nieuw te zijn, gaat een vriend van ons rond 5 a10 december naar het weeshuis rijden. Mocht je wat kleins over hebben al is het een verwassen pyamaatje, dan is het van harte welkom! Zie ook mijn post pools weeshuis.

Liefs

noor

Geplaatst

Inmiddels al ruim voldoende spullen voor dit transport...

Mochten jullie nog dingetjes hebben waar je echt niets meer mee kunt, dan mag het natuurlijk altijd een volgende keer mee!

liefs

noor

Geplaatst

Noor wat een goed initiatief van dat inzamelen. Het loopt goed dus.

Stampot appeltjes, hier noemen ze het hete bliksem, geloof ik;). Dat zijn gewoon zoete appeltjes. Die worden gestampt met aardapellen en wat spek erbij. Tja zal wel iets Gronings zijn misschien, geen idee! Mijn schoonmoeder vind het niet erg dat ik zelf wat eten meeneem. Lekker makkelijk anders moet ze er nog weer wat anders bij maken.

De rug is nog steeds niet helemaal over. Ene dag beter dan de andere. Vandaag weer een mindere dag helaas. Misschien toch maar weer eens naar de fysio gaan, maar het blijft er steeds bij. Misschien heeft het ook wel wat te maken met de bekkeninstabiliteit die ik had tijdens de zwangerschap, wie weet!

Dus bij jou kleine knul ook alles weer goed bij het cb. Dat van die blokjes herken ik. Alleen deed J_esse het niet als zij het vroeg en deed, maar ik moest het eerst ff voordoen of zeggen en dan deed ie het wel...kleine donder!

Prikjes waren wel gemeen idd, maar hij heeft zich flink gehouden en tot op heden nergens last van, dus zal wel niet meer denk ik nu.

Ik heb dat met de avond fles. Hij krijgt voor het slapen gaan nog steeds een papfles van nutrilon avond papje ofzo vanaf 6 mnd. Hij vind het nog heerlijk, dan ga ik dat nog niet afschaffen hoor. Komt vanzelf een moment dat ie het niet meer wil en dan is het prima. En ook J_esse is niet de zwaar oid, dus maakt me dr ook niet zo druk om.

Sinds een paar dagen dat J_esse ineens aan de hand wil lopen. En vanmorgen maar weer even achter de loopauto gezet en leuk dat ie het vond. scheurde door de kamer, rende er zowat over, lachen, gieren. Ineens heeft ie het door. Zet hem al langer achter de loopauto maar 9 van de 10 keer zakt ie meteen door zn beentjes en jammert hij wat, aan de hand precies hetzelfde. Geen vertrouwen had ik het idee. Terwijl die de tafel gewoon langsliep, keukenkastjes, noem maar op waar je langs kunt lopen, maar loopauto en hand dus niet. Maargoed erg leuk gezicht. Heb het vast kunnen leggen op film!

Mijn lieve nicht (jose) is dinsdag bevallen van een dochter en daar zijn J_esse en ik gister geweest. Prachtig meisje en zoooo klein en fijn. Pffff dan besef je wel weer dat het zoo ontzettend snel gaat allemaal.

Vandaag een lekker dagje met zn tweetjes thuis. Lekker luieren, het weer is toch somber!

liefs

Geplaatst

Gelukkig heb ik niet zo heel veel gemist op het forum... Zelf erg druk gehad op het werk.

Tussen mn man en mij gaat goed. (GELUKKIG!!!!) Woensdag 3 dgn naar efteling bosrijk. Heel veel zin in.

S-t-a-n loopt en rent al... echt grappig om te zien... Gelukkig nachten hier ook weer wat beter... Alles gaat dus wel goed...

Wat fijn dat je nicht is bevallen annie.. dan zie je zeker hoe snel het gaat!

Ook alweer veel naar het cb geweest lees ik... Wij moeten 14 december.. Moest al eind oktober, maar toen was mn kleine man ziek..

Ik ga nog snel even mn vaatwasser uitruimen voordat s-t--a-n weer ontwaakt.

Fijn weekend allemaal.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Heel rustig hier;)

Peggy dus s_t_a_n loopt en rent al...vast.heel leuk gezicht.

En mooi om te lezen dat het de goede kant op gaat tussen jou en je man!het is je gegund meid!

Hoe gaat het met de andere dames en lopen alle kleintjes al?

Hier dus nog achter loopauto!

Manon las dat de 'grote' man ziek is?beterschap!

Zal onze kleine man op bed doen!

Geplaatst

Hoi hoi

Haha..tja echt rustig...

Annie..je bent een achternichtje rijker ;-). Hopelijk heeft Jose een voorspoedige bevalling gehad met niet al te veel toeters en bellen?

Klein he..kun je je niet voorstellen dat die van ons ook zo waren...snik..;-(

J-esse druk achter de loopauto aan hahaa...geniet er maar juist van..voordat je t weet rijden ze voor in een auto ;-)

Grote man was idd erg ziek zondag op maandag..foeiii...eerst ons bed/vloer onder gespuugd...kort daarna zijn eigen bed en vervolgens om t half uur/3 kwartier weer spugen..zelfs water kwam er uit. Geen oog dicht gedaan beide. Gisteren thuis gebleven en vandaag weer naar school.

Peggy..lekker morgen naar Bosrijk..geniet er van samen..maak er wat van!!

Noor...mooi werk..triest hoe t in die weeshuizen aan toe gaat. Ook bejaarden hebben t er heel zwaar...

Over de flesjes melk...

Hier is mevr. ook erg verknocht aan haar flesje bij t naar bed gaan..vast ritueel geworden.

Ben er nu ook van af gegaan ivm tandjes. Mijn zus waarschuwde me ook nog. Mijn neefje heeft t ook lang gedaan en had in zijn melkgebit al gaatjes achter zijn voortanden. Dikke tandarts trauma aan over gehouden nadat ze m zowat vastgebonden hadden aan de stoel.

Ze krijgt nu alleen nog sóchtends heel vroeg een flesje..tja gekke tijd. Ze wordt altijd om een uur of 5 wakker...niet gek want ze gaat om 6 uur/half 7 er al in.

Alleen met een flesje is ze weer stil te krijgen en slaat ze weer verder tot half 8.

Dit moet natuurlijk ook veranderen maar goed dit id t enige flesje wat ze dan nog in bed krijgt...uit eigen belang in dit geval...weet t ..niet goed en moet ook wat gaan verzinnen om dit patroon te door breken.

Zo..bakske koffie in doen..en kachel tikkie hoger zetten...koude voeten.

bye bye

Geplaatst

Hee manon,

Dat met flesjes en de tandjes zit wat in....maar om nou dat avondpapje in bordje te geven..geen zin in. Dus hier toch ook nog maar 1 fles oo een dag en hopelijk heeft hij een heeeel sterk gebit;)

Jose heeft uiteindelijk een goede/snelle bevalling gehad gelukkig. De weg erna toe duurde lang. Maar idd wat klein pfff...

Vandaag op kraamvisite geweest bij een collega, nog een kleiner.popje tjonge jonge. Je kunt je echt geen voorstelling maken dat ze zo klein zijn geweest.

Maar als ik dat.kleine zie, begint het nog niet te kriebelen hoor, vind deze leeftijd veel te mooi!

Gelukkig is de grote man weer wat.opgeknapt. Zag op hyves vluchtig wat filmpjes voorbij schieten,.zal ze nog ff bekijke

Peggy veel plezier in efteling bosrijk!geniet ervan met je gezin.

Geplaatst

Annie...haha..nog geen kriebels...och ik word er altijd wel een beetje weeïg van hoor als ik zón kleintje zie...maar ehh...niks mee doen meer met dat gevoel ;-(

Tuurlijk..deze kleeftijd is ook nog heel leuk..straks als ze 2/3 zijn weer ff wat minder haha...NEE,NEE,NEE..lekker koppig en eigen ikje dan he.Overal achter aan rennen...pfff

De kleine is nu voor t eerst bij mijn ouders alleen...heeft wel eens eerder daar geslapen maar dan was ik er bij.

Ze zijn nu bij de buren bezig met een renovatie..hele dag drilboren die de tegels er af wippen...arm meisje was bang en kon niet slapen.

Morgen haal ik haar weer op..hoop dat ze dan klaar zijn met t ergste lawaai. Benieuwd of ze mijn ouders laat slapen vannacht ;-)

Zo bijna weekend weer..nog even en we kunnen de kerstboom weer op tuigen..man man wat gaat t snel....

bye bye

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden