Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, Vikash slaapt, dus doe even snel mijn verhaal!

Woensdagmorgen naar het zh, om kw voor 8 eerst een uur ctg gehad, alles ok en bijna 1 cm ontsluiting uit mezelf zonder echte weeen, dus geen weeopwekkers, maar een beetje gel ingebracht om 9 uur, meteen heftige gelweeen en om half 10 weeen om de 3 minuten, om kw over 11 4,5 cm ontsluiting en mega vette weeen, om 10 over half 1, 7 cm en het ging super (dacht ik) de vk zei dat ik nog een klein half uurtje moest en dan mocht ik gaan persen, inmiddels was de drang niet meer te houden en opeens stonden er 6 man om mijn bed, ik wist niet wat er gebeurde, opeens zei ze we gaan persen en bij de 2e wee een vacuum, de kleine moet er NU uit!! Ook de ok werd klaargemaakt, en dus 1x zelf geperst en 1keer met vacuum en binnen 6 minuten was daar Vikash, een klein manneke wat niet ademde, ik kreeg hem niet op mijn buik, na wat zuurstof lieten ze hem even zien en weg was ie, hij werd meteen naar de kinderafdeling gebracht om op gang te komen, het ging op het laatst allemaal zo snel, de ontsluiting van 7 naar 10 ging ook in 5 minuten ofzo echt bizar, volgens de vk kon ik hem met gemak zelf eruit krijgen, maar dan had het 15 min. geduurd en dat was te lang voor het ventje, vandaar de vacuum en 3 dagen zh, nu gaat het super, de borstvoeding loopt ook als een trein.

Na veel onderzoeken denken ze dat de placenta tijdens de bevalling is losgelaten en dat daarom de zuurstof en bloedtoevoer stopte, ik heb donderdag een kleihouwertest gehad waaruit bleek dat mijn bloed vermengd was met dat van Vikash, dus er was iets gaan bloeden tijdens de bevalling.

Dit was het verhaal zo'n beetje in grote lijnen, gelukkig is alles op zijn pootjes terecht gekomen!!

Meiden ik ga snel even wat opruimen in huis, de andere 2 mannen zijn even weg, dus kan ik even wat doen!

Tot snel!!!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, morgen zal ik wat uitgebreider reageren.

Lieve Marielle, van harte meid!!! Wat heerlijk, nog zo'n lekker mannetje erbij!! Wat een spannende bevalling heb je gehad. ik ben blij dat jullie het nu goed maken. Wat een lief kaartje trouwens!

Dikke knuffel van mij!

Geplaatst

Ralletje: van harte gefeliciteerd! Wat een spannende bevalling heb je achter de rug, maar fijn dat nu alles goed is.

Meertje: ik geen BV maar alleen de laatste voeding is een flesje, soms gekolfd maar meestal Nutrilon. Overdag gaat het 9 van de 10 keer goed op alleen BV maar soms moet er nog wat Nutrilon achteraan, als mijn BV niet voldoende is.

Morgen voor de eerste keer naar het CB! Ben benieuwd!

Fijne avond/nacht!

Liefs,

Lot

p.s. als ik tegen de ochtend zit te voeden, ergens tussen 6 en 7 denk ik steeds: wie van ons zou nu ook met haar wondertje aan de borst de zon op zien komen? We kennen elkaar niet/nauwelijks, zitten kilometers van elkaar weg en toch delen we die machtig mooie momenten!

Geplaatst

Marielle wat een nachtmerrie jouw bevalling.

Maar wat een mooie foto's.

Wat is Enrique ook een mooi mannetje.

Moki zet hem op meid.

Geplaatst

Marielle,

Van harte gefeliciteerd met je zoontje! Wat een heftig verhaal, gelukkig is het goed afgelopen en kunnen jullie lekker van elkaar genieten nu!!

Mooie foto's met die 2 mannetjes, heerlijk!

Moki, ik hoop voor je dat niet tot donderdag hoeft te wachten, toi toi toi.

Hier ook alles goed, ik geef flesvoeding en dat gaat prima. S'nachts slaapt hij goed maar overdag wil ie niet echt slapen. Nu ook al vanaf 08.30 wakker. Straks maar een fles erin en hopen dat ie daarna gaat slapen!

Groetjes Jetje

Geplaatst

He lieve meiden!

Soo hee! Best druk zo'n kleine en het huishouden en dan werken we nog niet eens, ha ha! Ik vind het wel heerlijk hoor, we genieten met volle teugen, maar vervelen doe ik me geen moment!

Meerjte, extra respect voor jullie gezin hoor! Kan er nog meer verbetering optreden met de medicijnen van de meiden? Fijn dat het ietsje beter gaat.

Leuk om te lezen hoe iedereen het hier met voedingen doet, ik vind die borstvoeding nog best wel spannend. Krijgt ze wel genoeg? Lot, hoe merkte je dat ze 's avonds te weinig bv binnen kreeg? Bleef ze hongerig en wakker? P.uck valt eigenlijk altijd wel in slaap bij de voedingen? Herkennen jullie dat? Als ik haar wakker maak dan slaapt ze vaak verder. Het is vaak effectiever om te voeden als ze vanzelf komt, maar ja, na 4 uur overdag laat ik haar niet meer liggen!! Ze komt wel regelmatig om de 3 uur hoor, meer dan om de 4 uur. Maar aan het einde valt ze echt in slaap. 'S nachts komt ze om rond 03:00 of 04:00 uur als ze om 22:00 of 23:00 bv heeft gekregen, dus na 5 uurtjes, lekker!! en dan weer 4 uurtjes later! Ze heeft goeie volle luiers dus het zal wel goed gaan. Ik ga morgen wel een keertje extra wegen bij het cb. Ik ben toch nieuwsgierig of ze genoeg aankomt.

Verder is ze echt heel lief en zoet, gek op slapen maar ze is ook regelmatig wakker en ligt dan lekker om zich heen te kijken, zo snoepig!! Jaah, ik ben helemaal in love!!!

Marielle, wat een lieve foto's!! Weer zo'n mooi kindje!! En dat haar, gaaf hoor!

Lot, ik zal morgenochtend om 7 uur zeker aan je denken, ha ha!!!

Moki, still standing strong???

Dikke knuffel,

Mia

Geplaatst

Zo, gezellig hoor zo'n bezoekje aan het CB, echt feestelijk.... niet dus. Helemaal geen enthousiasme, alles op een toon van: geef vooral het juiste antwoord want anders zullen we het je wel even vertellen.......... nou ja, volgende afspraak in augustus, als het me niet bevalt ga ik voortaan lekker naar de huisarts en gaan we alleen voor de vaccinaties naar het CB.

K.arlijn wel super goed gegroeid, is inmiddels 4120 gram en 53cm. Precies op de middellijn van de statistiek curve. Verder alles ook goed, dus dat is weer mooi meegenomen.

Mia, wat de voedingen betreft: K is soms vreselijk onrustig na de BV en hapt dan naar alles wat ze maar voor haar mondje krijgt, als ze wel genoeg heeft gehad, is ze heel ontspannen en valt snel in slaap. Wij zijn wel "op schema" gaan voeden, want dat doorslapen komt me bekend voor en als ik ging wachten tot ze om voeding kwam, duurde het me ook te lang. Een keer zelfs 6 uur, vond ik echt te lang, dus vandaar. Nu heeft ze haar ritme zelf gevonden en komt automatisch om de 4 soms 5 uur. Gezien haar groei, is het goed zo!

En druk.... ja zeker! Meertje: R.E.S.P.E.C.T!!

Zo, ga weer verder met genieten!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Tja het cb daar moet ik vrijdag heen.

Vorige keer ergerde ik me dood.

Nu weet ik in ieder geval wat me te wachten staat.

Gisteren drama's gehad met naar bed gaan.

Misschien dat ik gisteren te druk ben geweest.

Ik was namelijk een uurtje naar het strand geweest en ook nog naar de speeltuin met mijn andere

zoontje.

Echt hij heeft anderhalf uur lopen krijsen.

Op een gegeven moment was hij echt helemaal over de rooie.

Ik moet zeggen dat ik normaal erg geduldig ben, maar dit was wel erg zwaar.

Vannacht ook weer huilen na de voeding van 5 uur.

Ik ga een afspraak maken met een osteopaat, bij lars heeft dat toen wel geholpen.

Zitten jullie nu veel thuis

Vandaag moet ik voor een echo omdat ik nog steeds last heb van naweeen.

Geplaatst

Wat een mooie foto's! Kunt wel zien dat het broertjes zijn, vind ik! Gaat alles verder goed? Fijn dat Enrique zo goed reageert!

Lot, moest wel lachen om jouw opmerking! Ik zie meestal vanaf half 5 's ochtends na een paar uur slaap de zon alweer opkomen en tegen de tijd dat het 7 uur is donder ik om van de slaap en verzucht ik vaak tegen manlief: dit houdt toch geen paard vol? Ik denk vaak wel als ik de flesjes klaarmaak 's nachts: in hoeveel keukens staan nu ook mensen tollend van de slaap flesjes te maken? Best veel denk ik ;).

Moki, al bezig??

Mia, mooi dat P.uck goed groeit! Bij ons in het zkh zeiden ze dat je bij twijfel alsnog een flesje aan kunt bieden na de borst. Maar als ze goede plasluiers heeft zal het vast goed zijn! Bij ons slapen ze gedurende de nacht vaak door tijdens het voeden, maar dat is niet erg omdat ze toch moeten leren dat de nachtvoeding eruit gaat op termijn. De voeding van 2200 uur vinden ze ook vaak slaapverwekkend maar omdat ze daar juist goed moeten drinken voor de nacht proberen we ze wakker te houden door te laten boeren, kusjes te geven, nat washandje in het gezicht te deppen, etc.

Rachel wat naar die naweeen! Hoop dat ze er iets aan kunnen doen.

Hier sinds 10 dagen gestopt met kolven! Voel me daardoor al een stuk beter, hoewel ik het jammer vind dat de meiden geen moedermelk meer krijgen. Hormonaal gezien en ook tijdstechnisch gezien was dit alleen een betere keuze. De meiden groeien goed! Zitten nog wel in de onderste regionen van de curve, maar ja het zijn dan ook pre- en dysmatuurtjes. Ze zijn nu ruim 4 kilo en gecorrigeerd zijn ze 5,5 week oud (officieel 10,5 week natuurlijk :)). De medicijnen hebben wel effect! Gelukkig maar. Je wordt anders echt hoorndol...

Het is heel apart dat onze kindjes nog klein zijn, maar al wel ver in de ontwikkeling. Ze lachen sinds een paar dagen echt bewust en breeduit, heel lief! Ook heb ik een soort van ritme weten te vinden en da's wel fijn. Zie alleen wel een beetje op tegen het straks alleen moeten voeden van twee kindjes. Als er twee krijsen, dan moet je kiezen... Da's toch geen keuze om te maken??

Het consternatiebureau, tja... Soms hebben ze goede adviezen, maar 9 van de 10 keer slaat het nergens op. Gewoon braaf ja-knikken ;).

Fijne avond meiden! En nacht ;).

Geplaatst

Meertje wat lijkt me dat toch zwaar een tweeling.

Ik vind eentje al best pittig.

Er zit inderdaad nog een stolsel in mijn baarmoeder.

Morgen naar het ziekenhuis en dan gaan ze me waarschijnlijk cureteren.

IK heb dit al 2 keer eerder meegemaakt vanwege miskramen en het viel me reuze mee.

Max spuugt nogal veel omdat hij zo gulzig drinkt.

Verder gaat het hier ok, nog steeds om de 3 uur voeding.

Hoe is het met de rest

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier gaat alles goed, Vikash is een tevreden manneke, af en toe even wat moeite met in slaap komen verder doet hij het prima!

Het is wel erg aanpoten met 2 kindjes, ppfff... Enrique is vreselijk druk dus s´avonds ben ik op, morgen is de laatste dag kraamhulp....helluuuupppp!!!!

Moki, al nieuws???? Ben vreselijk nieuwsgierig!

Geplaatst

Dag meiden,

ik heb een beetje gelezen maar door de vermoeidheid sla ik het niet helemaal op, maar jaja ik ben maandag bevallen van een zoon om 15:36 hij heet H.amada, het is allemaal erg snel gegaan, zondag had ik wel wat rozige afscheiding maar verder geen last, maandagochtend moesten we om 09:00 naar het ziekenhuis voor een CTG ik had bij het wakker worden en douchen al menstuatiepijn die telkens meer werd, toen we in het ziekenhuis kwamen en ik aan de CTG lag voelde ik me aardig beroerd het meisje daar zei nou je heb wel aardig harde buiken, toen dacht ik jeetje als het nog moet beginnen hoe zal ik me straks dan voelen? Daarna moesten we wachten op de gyn, die zag me zitten en zei mag ik even voelen ja natuurlijk (ik heb continue dezelfde vrouwelijke gyn gehad en zal je nu zien ik had een man) hij voelt en zegt je hebt al 4 cm ontsluiting we gaan je naar de verloskamer brengen daar gaan we je vliezen breken, mijn man is naar huis gegaan om het koffertje te halen en terwijl ik daar zat te wachten voelde ik me aardig beroerd verpleegster zegt tegen mij probeer maar even te plassen, dus ik naar de wc en daar braken spontaan mijn vliezen. om elf uur kwam de verloskundige en die ging voelen en zegt je hebt al 6 cm ontsluiting ze zegt ik kom over 2 uur weer even voelen nou rond 13:00 kwam ze en toen had ik al 9 cm en binnen 5 minuten was het al 10 toen moesten we nog wachten tot er goede persweeen kwamen, en toen mocht ik eindelijk persen. Na anderhalf uur persen is de gyn erbij gehaald en toen is hij geboren met een vacuumpomp.

ik vind dat het allemaal zeer snel is gegaan en dat ik anderhalf uur heb liggen persen tja dat heb ik allemaal niet zo meegekregen.

we maken het goed kindje gezond wij blij.

ik ga nu kolven en zo slapen want vanaf maandag heb ik erg weinig rust gehad.

dag meiden geniet allemaal van jullie wondertje ik kan er uren naar kijken......

als ik weer even tijd heb kom ik weer even wat lezen en schrijven

Geplaatst

Moki meid!! Goed gedaan! Gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet lekker van dat prachtige kleintje! Rust goed uit meis, het is niks zo'n bevalling!Heel veel liefs,Mia

Geplaatst

Gefeliciteerd Moki, zo te lezen is het snel gegaan en spontaan op gang gekomen, fijn! Nu genieten van jullie kleine vent!

Geplaatst

Uitgerekend

Bevallen

Meertje, uitgerekend 3 juni, bevallen 29 april,
E.mma & S.arah

Jetje, uitgerekend 17 juni, bevallen 9 juni 2011,
zoon

Lot, uitgerekend 18 juni, bevallen 10 juni 2011,
K.arlijn

Suus, uitgerekend 28 juni, bevallen 15 juni 2011,
B.ritt

Rachel uitgerekend en bevallen, 17 juni 2011,
M.ax

Vriezen uitgerekend 20 juni, bevallen 17 juni 2011,
K.arlijn

Mia uitgerekend 30 juni, bevallen 23 juni 2011,
P.uck I.sobel

Ralletje uitgerekend 28 juni, bevallen 6 juli 2011,
V.ikash E.mmanuel

Moki uitgerekend 30 juni, bevallen 11 juli 2011,
H.amada

Geplaatst

Moki! Van harte gefeliciteerd met je zoontje! Lekker genieten nu, eindelijk!

We hebben het allemaal volbracht! Onze prachtige wondertjes uit het juni topic zijn er allemaal.

Heb mijn eerste heftige, hopeloze dag achter de rug. Begon nog heel goed (vrouwtje werd om 05:30u wakker, had om 00:00u laatste voeding gehad), maar heeft vanaf 10u vanochtend heftige krampjes gehad, heeft de hele dag liggen persen en hartverscheurend gehuild. Niets hielp, behalve dan een pink in de mond, dan doezelde ze een beetje in. Mijn pink is totaal verweekt, bovenste kootje is verdwenen :happy:. En eindelijk, 1,5uur geleden kwam alles los. Woeps, bergen zonnenbloemgele smurrie, de details vullen jullie zelf maar in. En daarna, een big smile, en SLAPEN! Wauw, heftig hoor........ Ben kapot en dan te bedenken dat ik morgen mijn eerste dag helemaal alleen op pad ga, mijn zusje heeft haar vrijgezellendag. De gekolfde melkflesjes voor de hele dag staan klaar, spannend hoor. Oh ja, en dat vergeet ik nog: na 5 dagen vreselijke pijnen bij het voeden, eergisteren de lactatiekundige maar eens benaderd, schat van een mens, is gelijk langs gekomen. Bleek ik toch niet helemaal goed aan te leggen, dus kloven EN spruw! Zitten inmiddels beide aan de medicatie en inmiddels is het voeden weer (bijna) een feestelijke gebeurtenis....Maar rain or shine: 1 zo'n smile en je dag kan niet meer stuk, toch?

Meiden, super weekend gewenst!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ik doe er nog even een schepje bovenop. Hier maar liefst 1,5 uur slaap vannacht nadat de meiden gister allebei ingeent waren. Koorts, huilen. En dat na dagen van kramp en verstopping omdat Friso zo vriendelijk was om een wijziging in de HA voeding door te voeren, waarvoor dank. We hadden dus al wat nachtjes van 4 uur slaap en gebroken dagen ervaren. Dit is denk ik de genadeklap; we wachten op de man met de hamer. Grrrrr.

Lot, wat fijn dat de klachten weer zijn weggetrokken! Het is verschrikkelijk om je kids pijn te zien hebben...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden