Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@denise dat is zeker balen meid..

ik ga hard voor je duimen dat je dindag gewoon een tp krijg en dat je emmy lekker warm mag blijven zitten....

voor nu sterkte meid

liefs

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Denise: wat een rot nieuws. Snap dat je hier niet blij mee bent, maar je weet het maar nooit. Bij mijn eerste poging hadden wij 3 eitjes, alle 3 bevrucht, 1tje teruggeplaatst en ze kruipt hier nu rond! Hou moed, het kan echt!

Ik heb gisteren 1 emmy mogen ontvangen en ga heel hard duimen en broeden dat dit weer een prachtig wordertje mag gaan worden!

@Nadieh: je hebt wel heel erg vroeg getest. Geen bloed geeft moed. Probeer te wachten tot de 16de, je weet maar nooit!!

Liefs Elke

Geplaatst

Nadieh,

Weet niet of dat jij de bollen gebruikt of Pregnyl hebt gespoten na de tp?

Wanneer werd je ongesteld bij de vorige pogingen?

Bij mij kan ik er bij wijze van de klok op gelijk zetten dat ik mijn menstruatie krijg 14 dagen na de punctie, dwars door de Utrogestanbollen heen.

Duim voor je dat je zwanger mag zijn en het dan ook mag blijven!!!!

Heel, heel veel succes!

Geplaatst

Helaas heb ik een slechte nacht gehad. Ik heb heel erg gezweet; ik werd er wakker van. Meestal is dat voor mij het teken dat er een menstruatie aankomt. Ik hoop het niet. Zolang er geen bloed is, hou ik hoop.

@ Denise1979, die domper kan ik mij goed voorstellen. Hopelijk blijft die ene emmy het goed doen, zodat je toch een tp hebt. Sterkte met wachten.

Geplaatst

Hoi Denise

Wat ongelovelijk klote dat er uiteindelijk maar 1 bevruchting tot stand is gekomen.

Kan me voorstellen dat je momenteel ontzettend baalt.

Ik hoop dat deze ene zich goed door gaat delen en dat hij dinsdag een lekker plekje in je buik krijgt voor de komende maanden.

Doen ze in het ziekenhuis niet gelijk ICSI toepassen bij maar 5 rijpe eicellen? Dan heb je natuurlijk veel meer kans op bevruchtingen.

Ik blijf iig voor je duimen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Nadieh: Ik hoop dat je te vroeg getest hebt.

@ChrisH: Ik hoop dat je voorgevoel niet klopt. Nog veel succes deze laatste daagjes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst
"de wens is zoveel groter dan de ellende"

@Elke, wat een oh zo ware zin! Past ons hier allemaal, denk ik!

Heb ik goed gejat, he ? ;-) Maar het is wel zo. Of je nu voor je eerste kindje gaat of 2de, 3de enzo. Het verlangen is net zo groot!

Liefs

Geplaatst

@ Denise, echt het kan. Een vriendin van mij is zwanger geworden (en gebleven) van 1 embryo'tje. Ze hadden er dus ook maar 1. Maar natuurlijk had je liever een paar embryo's achter de hand gehad. Sterkte met het wachten.

@ ChrisH, ben even vergeten wanneer je testdatum is, maar ik herken dit wel. Stel ik word morgen met een knallende hoofdpijn (aan één kant) wakker, dan weet ik ook hoe laat het is... Ik duim voor je!

@ Wish, ben een Utrogestan gebruiker. Bij de laatste keer ivf werd ik twee dagen voor de testdatum al ongesteld, de keren daarvoor duurde het langer...

@ Elke, ik snap dat het verlangen net zo groot blijft alleen denk ik dat de wanhoop van het niet hebben van een kindje, misschien wel nooit krijgen van een kindje zwaarder is. Ik zou een moord (nou ja?) doen voor een gezond kindje.

Duimen jullie nog even voor me?

Op welke dag testen jullie? En met welke test?

Geplaatst

@Nadieh, Ja ik geloof ook dat dat een stuk zwaarder zal zijn. Zie dat jij al bijna mag testen! Spannend!

Ik mag de 26ste testen en ga testen met die van de kruitvat 2 voor 5 euries :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Even aan Denise: wat balen zeg!!!!! Zoveel follikels, dan had je toch wel meer verwacht.. Ik duim héél hard dat dit emmietje zich lekker zal nestelen na je tp dinsdag en je die voor de volgende 9 maand mag meedragen.

Chris, hoopelijk geen menstruatie he. Bij mijn verse emmy kreeg ik op het eind van de ww ongelooflijk harde hoofdpijn, koortsig en dacht ik: yes het is gelukt! Maar negatief. En met de cryo, had ik net géén hoofdpijn en geen koorts. Dus dacht ik: misschien is DIT wel de goeie! Maar net zo goed negatief. Dus het zweten wil misschien wel helemaal niks zeggen! Veel succes in elk geval.

Nadieh, het wordt spannend he. Toch nog even afwachten zou ik zeggen!

Liefs,

E.

ps: daarnet alles opgebiecht aan mijn moeder. Ze reageerd bijna verontwaardigd dat ik zoiets toch niet voor mezelf hoef te houden. Ze was wél blij dat we ermee begonnen waren :-)

Geplaatst

Hoi Ellentrik

Fijn dat je je moeder nu op de hoogte gesteld hebt. Lijkt me toch wel fijner dat ze weet waar jullie mee bezig zijn.

Voor jou ook een stuk relaxer.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Vannacht een betere nacht gehad. Ik kwam er later achter door te zoeken op internet dat nachtzweten ook veroorzaakt kan worden door gekruid eten. Vrijdagavond heb ik kip tandoori gegeten. Hopelijk ligt het dan daaraan.

Morgen is het exact twee weken na de punctie. Dus dat wordt wel spannend. De vorige keer ging het mis op dag 11. Het wordt dus weer erg spannend.

Geplaatst

Goeie morgen allemaal

Chrish het is zeker spanend nu hoop dat je een positief bericht mag plaatsen

Ik ben gebeld en JA WE HEBBEN EEN TP. Ik hoor straks of het er 2 zullen zijn.

Liefs

Geplaatst

Ellen, wat fijn dat je de moed hebt gehad om het aan je moeder te vertellen. Gedeelde smart is halve smart, en nu kun je gewoon lekker jezelf zijn ij haar. Hoe je je ook voelt!

Ze heeft het recht om zoiets belangrijks in je leven te weten. Tenminste dat is mijn idee.

Mijn moeder leeft heel erg met ons mee. Ik ben haar enige kind, en daardoor ook de enige optie om oma te worden. Zelf heeft ze heel erg graag meer kinderen gewild, mar dat is niet gelukt.

We zijn woensdag bij haar geweest en hebben een lijstje gegeven met een de foto van Frummel en een foto van de test, met daarbij geschreven werktitel: Frummel, maar haar eerste een pakje zakdoeken gegeven.

Maak haar deelgenoot van je angst, en zoek (en aanvaard) de steun die je eruit kunt halen.....

Geplaatst

Chris, ik mocht 2 weken na de punctie testen.....

Dat is namelijk 2 weken na de 'eisprong' en dat is normaal gesproken je NOD.

Angel, wat goed!!! Ik duim voor je!!!

Geplaatst

dank je simba, hoe voel jij je??

heb een vraagje miss een stomme vraag hoor..

me emmy's zijn als het goed is op dag 3 ingevroren.. gister zijn ze eruit gehaald zeg maar en vandaag heb ik me tp dan mag ik toch eigenlijk ook eerder testen of zie ik dat verkeerd??

liefs

Geplaatst

volgens mij zijn je emmy's dan bij de TP 5 dagen oud, dus 5 dagen gelden is dan de eisprong geweest. Dat moet je als uitgangsdatum houden dan.

Maar ik hebnog nooit een cryo tp gehad, dus helemaal zeker weten doe ik het niet.

Tja, hoe voel ik me.... af en toe nog krampjes en steekjes achter mijn schaambeen. maakt me af en toe wel even nerveus, maar we blijven positief..

Geplaatst

Chrish, spannende hoor, hoe voel je je verder ?

@ Angel, fijn dat jullie en tp hebben !!!!!

@ Denise, snap dat je baalt, wij hadden het ook bij de 2e poging, maar er is er in ieder geval wel 1 bevrucht, nu maar hopen op een tp

@ Wish, we zitten op dag 6 !bijna 1 wachtweek voorbij. Hoe voel jij je ??

liefs, Diane

Geplaatst

# Ik klim even over het hekje #

Wish en Diane, voor jullie in het bijzonder.... heel veel succes met de laatste wachtdagen. Hopelijk met een positief resultaat!!!!

Houden jullie het nog een beetje vol?

Andere dames ook veel succes natuurlijk :)

# Ik klim weer terug #

Lfs

Geplaatst

Hallo dames,

Ik had me hier een tijdje geleden ook al aangemeld, maar doordat

het allemaal iets is opgeschoven, heb ik de testdatum op 3 dec.

Vandaar dat ik nu maar overstap naar de wb van dec!

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en sterkte en hopelijk heel

veel positieve testen!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Bij mij is het allemaal wat minder.. Vanmorgen weer getest en de test was nu negatief. Het is dus een miskraam geworden. Alweer..

Samen met manlief al enorm gebaald.. er was toch nog een sprankje hoop en die is nu definitief weg.

Uithuilen en opnieuw beginnen..

Geplaatst

Angel,

14 dagen na je eisprong kun je gaan testen.

heel veel succes!!

Sowiebo,

Wat ontzettend lief dat je hier even komt 'spieken' en ons succes toe wenst!

Dank je wel hiervoor!!!

Geplaatst

@Angel: Succes vandaag met je TP. Ben benieuwd of het er 2 zijn geworden.

Hee veel succes met je wachtweken.

Ik mocht bij mijn cryo TP's op dag 12 testen. (mijn cryo's waren ook op dag 3 ingevroren)

@Margot: Wat is het toch oneerlijk. En de 2de keer dat het jullie overkomt. Heel verdrietig allemaal.

Heel veel sterkte gewenst.

@Wish en Diane: Is het nog een beetje vol te houden?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi allemaal.

Nou heb me tp gehad van 1 cryo.

Ik zeg ik had aangegeven 2. Ja zegt ze dat klopt

De reden was als ze er 2 hadden ontdooid en er was er 1 afgevallen hadden we de andere ook moeten ontdooien en dan had je niks meer gehad ow ok ook goed.

Dus nu nog 2 in de vriezer.

Ze waren 8 cellig ingevroren en er was er zaterdag 1cel verloren gegaan. En is toch gaan door delen naar een morula of zoiets haha.

Bedankt voor jullie antwoorden. Woensdag is dan me ei geweest dus + 14 is dan 24 nov testen ipv 28 nov.

Heeel veeel sterkte margot. Leef echt met je mee

Dikke knuffel

Liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden