Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

witje succes nog voor je 2de echo op 6 jan hoop dat je dit x wel hartje hoort kloppen!! nou even over mij ik ben al bijna 9 weken zwanger van tweeling ik heb geen ochtend misselijkheid , me borsten zijn niet groter geworden, eet niet anders dan normaal. is dat normaal???

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helemaal niet vreemd Meiske11, ik had er vorige zwangerschap ook bijna geen last van, iedereen heeft weer andere kwaaltjes, maak je niet druk!! maar geniet ervan

Geplaatst

Hee meiden,

Ik sluit me eventjes aan als jullie het goed vinden.... Na onze derde ICSI, terugplaatsing nummer 6, hadden we dan eindelijk, eindelijk, en tweede streepje. Streepje bleef, alleen heb ik de eerste week vrij veel bloedverlies gehad (de 5e week dus zeg maar). Ik dacht dat het voorbij zou zijn, was erg verdrietig. Ziekenhuis zei, als je positief blijft testen, toch langskomen. En de testen bleven positief, eerst zei de CB 1-2 weken en 6 dagen later (5 weken 2 dagen) 2-3. Nog een paar dagen later nog een kruidvat testje gedaan, en weer een nog dikkere streep dan de vorige twee keer. Dus wij stiekem toch blij. Ik voel me ook zwanger, duizelingen en zere borsten.

Vanochtend voor een echo (6 weken 3 dagen) en helaas: volgens de gyn een vruchtzakje waar ws. niets in zit. We zagen wel een soort vage vlek, maar het had witter moeten zijn zei ze, en er was ook niet echt iets van een dooierzakje te zien. Over de grootte van het vruchtzakje heeft ze het niet gehad, ze heeft vlgs mij wel gemeten. Op basis van haar ervaring: 99% zeker een miskraam, was haar oordeel. En of ik pillen wilde of een curettage....of afwachten.....ja ehhh ik vond dat ik zwanger was!

Ik was ook al wat aan het meelezen met jullie, zat immers ook in deze onzekere situatie. Maar nu hoop ik toch op wat positieve berichten.

Vanessa, jij hebt toch ook te horen gekregen dat Bo een miskraam zou worden?

Ben ook wel blij met bericht van Michelle...

Maar ja de gyn was ook niet een van de jongste dus ik geloof haar ervaring ook wel, ze maakt tenslotte vaker 6 weken echos.

Nou ja, nergens op rekenen dus, maar ik moet zeggen dat ik het nog niet helemaal kan accepteren. Ik heb nog hoop. Stom maarja.

Sterkte dames, in deze weken! fijn dat er ook een boel kloppende hartjes zijn. Witje, ik hoop voor jou 6 januari ook op een goed bericht. Ik leef heel erg met je mee. Ze waren bij mij dus to-taal niet positief$ en bij jou wel - ik zeg, dat is een goed teken voor je!!!

groet Megan

Geplaatst

Lieve Megan

jeetje wat een onzekerheid en dan zeker als de echoscopite niet positief is....ik begrijp dat je kiest voor het afwachten? zou ik denk ik ook doen, je weet maar nooit.

het is zo moeilijk, bij de zwanegrschap van onze jongens ook enkel een vruchtzak te zien met daarin een witachtig wolkje (6w1d), ik ben toen een week later teruggegaan en er klopten 2 hartjes....Probeer nog even goede moed te houden meid, sterkte!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Getver Megan wat moeilijk zeg. Ik zou zelf afwachten en later nog een echo doen?? Wat is er verder afgesproken??? Kan me goed voorstellen dat je helemaal in de war bent, zeker omdat je lichaam zwanger aanvoelt.

Sterkte

Geplaatst

Dank je wel voor julie lieve berichtjes Babeth en Sandra....wat een toestand is het toch!

Sandra ik loop precies gelijk met jou trouwens, ook tp op 29-11, alleen dan van twee verse embryo's.

En, ook 6 januari de volgende echo!

De arts zei zelf ook hoor, eerst een week wachten en dan weten we het zeker. Maar, geen valse hoop, ziet er niet goed uit, etc. Vervolgens keek ze nog eens en zei ze verheugd: ik zie trouwens geen enkel teken van bloedverlies in de baarmoeder.

En mijn zwangere vriendinnetje vertelde dat het bij haar nichtje het ook gezegd was, en dat toen ze kwam voor en curettage het er gewoon mooi uitzag....

Ik merk dat ik me vastklamp aan strohalmen, voel nog geen verdriet wel hoop.

'Gewoon' afwachten maar!

Babeth, fijn dat je weer zwanger bent trouwens. Hoop dat het allemaal lekker soepel gaat verlopen. Kun je wel genieten?

lfs Megan

Geplaatst

Megan idd wat een toestand zeg. Zeker omdat ze zegt dat het voor 99% zeker niet goed is. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik ga heel hard duimen dat jij die uitzondering ben.

Dat we allebei maar een hele mooie dag hebben op 6 Jan.

Geplaatst

Lieve Megan,

Ik wens je heel veel sterkte met dit dubbieus verhaal. Wat een verwarring allemaal. Hoop dat je een beetje afleiding zoekt en wens je een super goede echo. Nog een paar daagjes meid.

Lfs Mo

Geplaatst
Helemaal niet vreemd Meiske11, ik had er vorige zwangerschap ook bijna geen last van, iedereen heeft weer andere kwaaltjes, maak je niet druk!! maar geniet ervan

ok dat zal ik doen jij ook hoor. maar heb je bij je vorige zwangerschap helemaal niet eens over gegeven niks? ook je borsten zijn niet gegroeid? die van mij zijn niet gegroeid en ben nu al bijna 9 weken zwanger

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanmiddag een echo bij de (schat van een ) vk gehad, omdat ik door t vele hoesten de hele week, pijn in m'n buik had gekregen. En er erg onzeker door was geworden...

Alles zag er gelukkig super uit!! De kleine frummel was goed gegroeid en was erg beweeglijk!! Zo mooi om te zien!! En zo blij!!

Volgens de meting zou ik 10wk en 5 dagen zijn, volgens berekening met laatste ongi 11wk en 1 dag.

De echo van volgende week blijft gewoon staan, deze is nl in t ziekenhuis.

Fijne avond allemaal! ( voor zo lang die avond nog mag duren.... Ha ha)

Liefs Naomi

Liefs Naomi

Geplaatst

Hallo dames, Gelukkig nieuw jaar allemaal en dat we maar mooie echo's zullen zien!

ik kom me hier nu ook aansluiten. Waren (en zijn) spannende dagen: vanaf 1 wk na tp (15 dec) heb ik last van bloedverlies. Ik testte wel positief, maar door het bloed en de krampen in baarmoeder voel ik me erg onzeker. Vrijdag (wd 16 na tp) heb ik hcg test gehad: 593. Dat maakte dat ik me wat zekerder voel. Helaas is bloeden nog niet gestopt, maar ik voel m'n borsten steeds meer, dus dat gehalte zal toch wel stijgen.

Ik dacht: is het niet een idee om een lijstje te maken van iedereen die hier op dit wachtbankje zit met de datum dat de 12 weken grens voorbij is? Dan kunnen we ook een beetje bij houden hoe ver iedereen is en zo. Lijkt me wel leuk. Trouwens toch nog ff een vraagje: die 12 weken grens is toch vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid? dus eigenlijk 10 wk na de bevruchting?

Ik zal vast beginnen:

Yola, tp 15 dec, 12 wk 7 feb. Op naar de 1e echo!

Geplaatst

Dames, gelukkig nieuwjaar!!!

Yola, mooi hcg gehalte, ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt. Wanneer heb je de eerste echo?

Zo'n lijstje moet er al ergens zijn in dit topic, moet je denk even terugbladeren, dan heb je iedereen op een rijtje.

Klopt, 10 weken na de punctie zit je op 12 weken!

Geplaatst

echt, is dat er al? ik heb een heel eind vanaf het begin gelezen, en kwam het nergens tegen. Ik zal s terug bladeren.

Geplaatst

hmm, ik heb tot pg 26 teruggelezen en nergens een lijstje gevonden. Inmiddels staat het dan zover terug, dat er wsch helemaal niets meer van klopt, met meiden die erbij zijn gekomen en eraf zijn gegaan.

Laten we het erbij, of zouden jullie (de nu tussen de 4 en 12 weken zwangeren die hier actief zijn ;-) het aan willen vullen, zodat er een nieuw kloppend lijstje komt? (lijstjes, heerlijk!haha)

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 7 feb. Op naar de 1e echo!

Geplaatst

happy new year dames!!! En natuurlijk een voorspoedige zwangerschap gewenst!!

Begin nu toch langzaam wat meer sympthoompjes te krijgen.

Erg moe, soms best misselijk met momentjes, erg vergeetachtig en rugpijn...... dat vind ik nog het vervelendste die rugpijn....

Geplaatst

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. 2e echo 6 jan!

Yola ik heb mijn tp veel eerder dan jou gehad, hoe kan jij dan al op 7 feb op 12 weken zitten??? Als ik jou tp datum neem en er 10 weken bij optel kom ik uit op 23 feb. Wil je niet ontmoedigen hoor maar anders klopt het lijstje niet........

Geplaatst

Ha meiden, allemaal nog de beste wensen voor 2011.

Wat iig. niet saai is begonnen voor ons op het 12 weken bankje.

Yola ik tel ook steeds verkeerd hoor. Het is nogal verwarrend bijv. as. maandag zit ik in week 6 maar soms lees ik dat dat dan week 7 is. Het is even wennen en ik tel toch liever in maanden.

Fijne dag,

Lfs Mo

Geplaatst

Toch is het tellen niet zo moeilijk vind ik.

Bij een verse poging is het de dag van de punctie en dan 38 weken erbij optellen.

Bij een cryo poging is het de eerste dag van de laatste menstruatie en dan 40 weken erbij optellen.

Die 14 dagen kado krijgen is ook bij een natuurlijke zwangerschap. De eerste 14 dagen tellen officieel niet mee, omdat er dan nog helemaal geen bevruchting heeft plaatsgevonden, maar ze de exacte datum van bevruchting nooit kunnen weten. Daarom nemen ze de eerste dag van de laatste menstruatie.

Geplaatst

Ha allemaal,

Wil me hier ook graag aansluiten :) Vandaag is mijn officiele testdatum mr had op wd9 al positief getest. Inmiddels 6 testen gedaan en besloten om nu maar te stoppen met het sponsoren van de kv ;)

Morgen gaat mijn man (je zal maar vakantie hebben...) het ziekenhuis bellen om door te geven dat de test positief is en dan horen we een echo datum. Ik moet morgen weer aan het werk, misschien maar goed ook. Even met iets anders bezig dan met de vraag of het goed zal gaan!!

Vroeg me alleen af wanneer je je aan moet melden bij de verloskundige.. Normaal doe je dat als je weet dat je zwanger bent, geldt dat voor ons ook? Na de 7weken echo is het een beetje kort toch..??

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 28 februari

Geplaatst

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 7 mrt. Op naar de 1e echo!

@Witje Ja ja ja, je hebt helemaal gelijk. Ik had wel goed geteld (tot de 7e) maar de verkeerde maand opgeschreven. de eerste tekenen van zwsch dementie ;-)? Wat vervelend van je rugpijn. Hopelijk houdt dat niet de hele zwsch aan!

@Rosaly: pfff ik heb er ook een stuk of 6-7 testen tegenaan gegooid hoor. vrijdag hcg getest, 593 dat is vgs mij hoog genoeg. vandaag de laatste test, die was weer een stuk duidelijker dan die van vrijdag. Dus nu geloof ik het echt!

Geplaatst

nou snap ik er niks meer van... of ben ik nou die 2 weken weer vergeten? zie je wel, zwanger zijn doet iets met je bètabrein. Had ik de vorige zwsch ook, ik kon helemaal de weg niet meer vinden, geen enkel richtingsgevoel meer. Terwijl dat normaal beter is dan van m'n vriend haha! (hij lachen natuurlijk ...)

Geplaatst

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. Op naar de 1e echo!

Nou, dit moet m dan echt zijn hoor. Applausje voor mezelf :clap2:. Had natuurlijk tóch 12 wk geteld ipv 10. Mijn punctie was op maandag 13 dec, daar 10 wk bij zit ik op 21 feb op 12 wk zwanger. Rosaly, nou kom ik bij jou ook niet uit: Als ik van jouw tp uitga, zit je 10 wk later op de 26ste feb. Maar je moet nog eerder zijn, omdat je vanaf de punctie telt. Of ben ik nou helemaal daas aan het worden? Hellup!:silly-woohoo:

Geplaatst

Ow... wat een gedoe hè :):) Ik had de punctie op 15 december, 1 december telt dan toch als mijn ELM dag..?? Die had ik ingevuld op babybytes en toen kwam dit er uit.. als ik zelf met de kalender tel kom ik uit op 23 februari zie ik net :s

Geplaatst

Hoi meiden,

Heel voorzichtig ga ik ook plaatsen nemen op dit bankje, eigenlijk durf ik nog niet zo goed. Maar wil graag positief zijn dus toch...

MIjn punctie was 17 dec, tp 20 dec, officiele testdag 3 jan, maar heb ook al tig testen gedaan en allemaal positief. Ik spuit na tp geen pregnyl meer dus dat kan het niet zijn.

Mijn eerste echo is 26 jan.

Liefs, Mik

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden