Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee dames,

Gefeliciteerd Sandra! Spannend he!

Nou, echt heel lief dat jullie zo meegeleefd hebben, maar 1% was wel een heel klein kansje he? Sandra zit jij toevallig in umcu? Want ik kwam bij de gyn en die riep enthousiast en, leuke oud en nieuw gehad?? Ik zeg nou niet echt met zulk nieuws, gedoe over wel of geen champagne, vrienden die van niks wisten! Later verontschuldigde ze zich, zei dat ze mij verwarde met een ander waar het er beter uit had gezien, moest gelijk aan jou denken!

Maar goed onze vlek is nu nog 2 mm en ik heb recept voor pillen mee om mk op te wekken. Ma.controle. ondanks dus geen wonder, en dat dit onze 3e poging was, voel ik me toch beter. De duidelijkheid doet goed. Ik vestig hoop nu op de cryoos.

Ik wens jullie allen een super zwangerschap toe! geniet ervan! Dat de 12 weken maar gauw een feit mogen zijn. En echt zeer bedankt voor t meeleven :-)!

Dagdag,

Grtz Megan

Geplaatst

Megan, wat verdrietig zeg! En wat knap dat je er zo mee om kunt gaan! Heel veel sterkte en ik hoop dat je hier snel weer op het bankje zit!

Witje, wat heb jij een goed nieuws gehad. Fijn dat je het hartje hebt gezien, gefeliciteerd!!

Geplaatst

Megan, ja, het was een kleine kans, wat ontzettend jammer dat jullie niet bij de 1% horen. Stom he, dat ze zich niet even inlezen vantevoren. Maja ze kon zichzelf waarschijnlijk voor de kop stoten na die opmerking over oud en nieuw. Sterkte! En veel succes met de cryo's. Ik hoop dat je cyclus weer snel op gang komt zodat jullie verder kunnen.

Nanoes, welkom hier! En gefelciteerd.

Geplaatst

Megan wij lopen in het UZ Gent in België. Althans liepen, stappen nu over op gyn in Nederland.

Slechte zaak dat dit gebeurt is nietwaar??? Zeker bij de stellen waar het er niet goed voor staat.

Gelukkig had mijn arts zich wel voorbereid, die wist precies wat we kwamen doen en toen de echostaaf naar binnen ging zei hij gelijk ik kan je gerust stellen dat het goed zit hoor, toen had hij het hartje nog niet gezien.

Nogmaals heel veel sterkte, zullen zware en moeilijke dagen gaan worden.......

Geplaatst

@Witje, gefeliciteerd! Ben blij dat alles in orde is. :-)

@Nanoes, welkom hier.

@Megan, gvd kut zeg. Ik heb ook cytotec pillen gehad als je vragen hebt.....Heel veel sterkte!

Geplaatst

@Megan :knuf:

Sterkte, dame. Echt k*t dat zo'n gynaecoloog zich niet voorbereid heeft. Ik hoop gewoon met je mee voor de cryo's!

Geplaatst

Hallo Megan

jeetje wat lomp van die arts, de kans was inderdaad klein maar de hoop op een wonder is zo groot. Ik hoop dat het afkomen "voorspoedig" verloopt, pas goe op jezelf hoor.

Erg fijn dat je nog mooie cryo´s hebt, ik wens je daarmee alvast heel veel succes!!

voor nu veel kracht en sterkte!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Megan, wat ongelooflijk verdrietig als het dat toch echt een feit is geworden dat het niet goed zit...

Ik wil je heel veel sterkte wensen! en hopelijk mag je zwanger worden van 1 van je cryo's en deze bijna 9 maanden veilig bij je dragen!

@ Witje: gefeliciteerd! het blijft natuurlijk wel spannend.

Zelf moet ik morgen voor echo. zou dan 12 weken zijn. vind het erg spannend en hoop dat er geen stromend bloed meer in m'n baarmoeder

te zien zal zijn...

liefs Naomi

Geplaatst

Hoi Megan, kom ff kijken of er nieuws van je was en nu is het balen he meid.

Tjee ik had zo gehoopt dat dat ziekenhuis het fout had en jou gevoel goed.

Maar helaas is het niet zo gegaan en ik wens je sterkte en kracht.

Lfs Mo

Geplaatst

Naomi vandaag de 12 weken echo toppie hoor.

Eigenlijk klinkt het heel gek maar echt onzeker ben ik niet meer. Wel benieuwd enzo maar heb nu het vertrouwen in mijn lichaam teruggevonden en dat voelt zo goed. Vraag me niet hoe ik het gevonden heb, maar vind het erg fijn. Zeg ook steeds hardop dat ik dan nu ook echt zwanger ben!!!!!

Over een kleine 2 weekjes afpraak bij de gyn in Nederland. Als hij geen problemen ziet in mijn bloeddruk dan mag ik naar de verloskundige. Gaan we weer kindje kijken hihi.

Geplaatst

Naomi, veel succes vandaag bij de echo.

Fijn sandra dat je jezelf zo zwanger voelt, en waarom niet, je bent het nu ook!

Lief van je schoonouders dat ze zo blij zijn. Moeilijk om te lezen dat ze er rekening mee hadden gehouden dat het misschien nooit zou lukken, maar goed dat ze die twijfel niet hebben uitgesproken voor nu. Ik had mijn ouders nooit verteld over onze kinderwens, die dachten dat we bewust geen kinderen wilden. Ik ben erg benieuwd hoe ze deze keer gaan reageren. Vorige keer moest ik het drie keer aan mijn vader vertellen voordat hij zijn oren geloofde haha. En ik vond toen dat mijn schoonmoeder zo koeltjes reageerde. Hoorde ik later (na de geboorte pas) van mijn man dat hij het stiekem al tegen zijn moeder had verteld met 8 weken.

En vandaag ben jij lekker misselijk. Tja, het hoort erbij maar als ik mag kiezen uit kwaaltjes zou ik de grotere borsten kiezen en niet de misselijkheid. Vandaag heeft mijn man pappadag. Heerlijk uitgeslapen dus.

Geplaatst

@Witje, lekker genieten van je zwangerschap nu!

@Naomi, veel plezier bij je echo.

@Moto, jij as maandag echo...spannend! 1 of 2??

De consulente van Moeders voor moeders is net geweest. As dinsdag mag ik beginnen. Was toch weer een soort nerveus toen ik de test moest doen haha. Maar hij was nog eens helemaal volgelopen en toen al 2 dikke strepen. Ik kan nu de volle weken mee doen, daar zijn ze heel blij mee. Tja heb zelf ook veel pregnyl moeten gebruiken dus vind wel dat ik mee moet doen. :-)

Het is voor een heel goed doel.

Geplaatst

goede zaak Miki. Ik mocht zelfs al een paar dagen voor de 6 weken beginen. Voelt goed om wat terug te kunnen doen.

Af en toe ben ik het wel zat al om steeds maar in een kannetje te plassen kan dan ook bijzonder genieten als ik op mijn werk of op visite lekker "gewoon" naar de wc kan. Waar je al niet blij mee kan zijn hihi.

Hebben jullie ook last van extreme moeheid later op de dag. Na het rusten 's middags ben ik niet uitgerust en moe en misselijk en niet fit de rest van de dag.

Geplaatst

Vandaag een hele mooie echo gehad! De kleine uk was weer flink gegroeid en erg beweeglijk!!

Ga nu dan toch echt proberen te genieten!!

liefs Naomi

Geplaatst

Naomi, wat super! Enne.. Witje heeft helemaal gelijk :) GENIET!!

Witje, ik heb dat ook al. Beetje vroeg maar had het eerder niet dus wijt het aan zwanger zijn. Ik werk fulltime dus rust niet tussendoor. Ben als ik thuis kom helemaal kapot en 's avonds ook steeds misselijker. Paar weken terug kon ik niet wachten totdat ik misselijk was :) nu heb ik toch mijn twijfel! Lekker niets doen in het weekend en 's avonds plan ik geen afspraken meer.

Mik, ik mocht ook eerder begonnen voor mvm. Met 5 weken al, de test was snel positief en dan zit er voldoende HCG in je urine zei ze tegen mij.

Geplaatst

@Naomi, geweldig!! ben je nu 12 weken?

@Witje/Rosaly, hoop dat wij bij 12 weken ook zo'n mooie echo mogen hebben.

Jullie doen dus ook mee met mvm, goed zo!

Bij mijn eerste (gewoon natuurlijke) zwangerschap had ik nog nooit van mvm gehoord en niemand heeft mij daar toen ook opgewezen, toch zonde. Dus nu volop meedoen.

Geplaatst

Hoi meiden, dank voor het welkom hier.

Ik durfde eerder niet te testen, uit angst voor een negatieve uitslag - je kent het wel. Maar ik werd gek van mezelf. Gisteren toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een test gedaan: dikke plus! Ben gelijk kwispelend bij mijn vent op schoot gesprongen. Die reageerde nuchter: 'Ja, daar heb ik nooit aan getwijfeld, dat het niet meer positief zou zijn'. Sjongejonge, mannen. Hoe dan ook, opluchting. Ik red het nu wel tot vrijdag, eerste echo (ooit!!).

Megan: wat een teleurstelling. Moet er niet aan denken - maar ja, de kans is vrij reëel. Ze zal hier wel niet meer kijken, maar ik vind het bewonderenswaardig hoe ze hier mee omgaat. Ik hoop dat de pillen snel hun werk doen en dat die cryo's blijven plakken.

@Yola: ja, we gaan zo'n beetje gelijk op. En ook qua werk, genoeg te doen volgende week. Leuk, kunnen we elkaar steunen.

Ik werk eigenlijk drie dagen maar overweeg een dagje extra te gaan, dan kan ik een flinke stap zetten met mijn project. En het geeft afleiding. Maar de rust nemen is ook erg goed, heb ik gemerkt. Het zou juist door die rust deze keer wel eens gelukt kunnen zijn. Na de punctie heb ik enkele weken voornamelijk op de bank gelegen omdat ik me buitengewoon gammel voelde. En ja hoor :-)

@Sandra: Ik ben je vorig jaar hier ook al tegengekomen en vind het ontzettend leuk voor je dat het nu zo goed gaat. Heel gaaf, geniet ervan!

@Naomi: Geweldig, zo'n mooie echo. Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn! Oeoeoeoe... kan niet wachten....

Ik zit ook te dubben over MvM. Ga hun site maar eens uitspitten. Aan de andere kant vond ik het voor de cryo-rondes altijd zo'n gehannes met dat opvangen van urine, dus het lijkt me nogal een klus. Zal ook blij zijn als ik van de mutsebollen af ben. Plus ik las gisteren in Medisch Contact dat HCG ook gebruikt wordt in afslankmedicijnen en -klinieken. Die verdienen dan goudgeld - nogal raar. Zie http://medischcontact.artsennet.nl/blad/Tijdschriftartikel/IGZ-in-actie-tegen-misbruik-HCG.htm?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter. MvM heeft nog geen reactie op hun site staan, vind ik ook niet handig. Ik wil eerst weten hoe dat zit voordat ik al die moeite ga doen. Want voor het goede doel wil ik het wel doen natuurlijk :-)

Mijn lief komt net beneden en noemt me een 'zwangere broedkip'. Heeft 'ie altijd al willen zeggen. Van mij mag hij voor deze keer. Hij weet niet wat hem nog te wachten staat, gna gna >:-)

Geplaatst

@Rosaly, ja het is het minste wat we kunnen doen meedoen met MvM. Kan niet alleen maar pregnyl gebruiken en dan niks terug doen.

Tis geven en nemen hhaaha.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Nanoes nogmaals welkom en geniet ervan meis!!!

Wat moeders voor moeders betreft, die hebben een klein stukje staan over hcg als afslankmiddel, die distantiëren zich helemaal van. En er is hier ook een topic ergens over dat de eerste boete er voor is uitgedeeld, lees dat topic maar eens. Het gros van de urine wordt wel gebruikt voor mensen zoals wij.

Het opvangen is met een maatkannentje, het is idd wat gehannes, maar anderen hebben het ook voor ons gedaan. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en als je het niet op kan brengen, moet je je daar niet schuldig over voelen. Je hebt al een heel traject achter de rug en niemand die je daar op aankijkt.

Tja we komen elkaar (helaas) weer tegen, maar nu in een goed topic natuurlijk!!!!! Hier hebben we het allemaal voor gedaan en daar gaan we met volle teugen van genieten!!!!!

Geplaatst

Nanoes, zwangere broedkip, haha. Ja, als het goed is krijgt hij nog heel wat te verduren, ik ben ook erg wispelturig zeg maar. Hoe ver ben je precies als je de echo krijgt?

Sandra, hoe gaat het met de misselijkheid?

Hier is geen mvm, afstanden zijn te groot en te weinig mensen.

Megan, hoe gaat het met je?

Mooi die goede echo's. Gefeliciteerd naomi. Vanochtend keek ik weer eens de dagen weg op de kalender in de keuken. Voor het eerst vind ik het echt te lang duren. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Geplaatst

he lady's,

hier beginnen de vervelende kwaaltjes een beetje. Mijn borsten zijn niet meer zo gevoelig, maar nu begin ik me wee te voelen (niet echt misselijk maar ook niet lekker) en erg moe. Trap oplopen en dan boven uithijgen, je kent t wel. Mijn kleine moppie is de laatste dagen hartstikke aanhankelijk en wil steeds opgetild worden. Ze is nu 17 maanden, een heerlijke leeftijd! maar ik ben wel benieuwd hoe het straks gaat als ik een dikkere buik krijg en het tillen niet zo goed meer gaat. Maar niet te ver op vooruit lopen, eerst het hartje zien kloppen vgd week!

Vgd week heb ik het poepie druk op 't werk. Wel lekker idd, gaat de tijd snel. Maar we beginnen meteen met een vergadering van 3 uur.. lekker 'nuttig'. Ik werk in een team met 6 mannen die er al langer werken, ik en mijn enige vrouwelijke collega zijn 2 jr geleden gestart. Wij hebben allebei een gruwlijke hekel aan deze uren durende bijeenkomsten... en dan zijn ze al ingekort op ons aandringen! Wat is dat toch met mannen en vergaderen! Maar goed, daarna dus extra aanpoten.

@nanoes: ik werk ook 3 dg. daarnaast ben ik ook nog 1 dag aan de studie. Niet dat daar wat van is gekomen de afgelopen weken :-s.

zwangere broedkip, haha, mooie troetelnaam. Mijn partner vraagt steeds: hoe gaat het? zeg ik 'moe' of 'misselijk'. zegt hij: 'goed zo!'. Nou leuk.... haha. maar tis waar, het is voor een goed doel.

Hoe gaat het met de rest van jullie? is het nog een beetje uit te houden met de misselijkheid? al trek in rare dingen?

grtz, Yola

oja... haha, ik heb vanochtend tóch weer getest :blush:. Ondanks dat ik het niet zou doen! Maar ik had zo iets van: straks heb ik ineens een m.a. oid, en sta ik daar voor die echo vgd week! Dan wil ik toch wel voorbereid zijn en niet daar ter plekke de schrik en verdriet verwerken. Maar goed, natuurlijk kun je je daar helemaal niet op voorbereiden... Lieverds, ik duim voor ons allemaal

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! (doet me goed!)

Ben zo blij dat t er allemaal goed uitzag op de echo en geen maar.... Erbij!

We gaan t dit weekend en in de loop vd week "rondbazuinen".... Erg benieuwd hoe er gereageerd wordt!!

Meiden goed weekend!!

Oh ja, meiden ik moet dit bankje nu eigenlijk gaan verlaten... De 12-weken gepasseerd!! Maar blijf jullie nog wel volgen hoor!!

Heel veel succes en op naar mooie echo's en gezonde kindjes!!

Liefs naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden