Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Yola, geweldig!! Mooi momentje he zo'n hartje. Voor mij nog 1,5 week wachten.

Ben vandaag precies 6 weken.

@Meiske, je hoeft helemaal niks te voelen. Mijn vriendin kwam er bij 22 weken achter dat ze zwanger was, ze voelde en je zag niks.

@Witje, knap van je dat je zo rustig blijft. Je kan ook niks anders natuurlijk. Voor mij is mijn eerste zwangerschap alweer even geleden, toen kon ik ook niks anders doen dan rustig blijven en dat is helemaal goed gegaan.

Liefs

Geplaatst

Miki ik zal wel rustig moeten blijven. teveel stress is niet goed voor mama en spruitje nietwaar. Nog 5 nachtjes slapen en dan weer even kijken...... Hopelijk de laatste inwendige echo, ben het zo beu dat gefrunnik in mijn lijf.

Geplaatst

Woehoe! Hartje zien kloppen en alles ziet er prima uit. GAAAAAAF en wat een opluchting! Ik heb het droog gehouden (maar het scheelde niet veel).

[ATTACH=CONFIG]620[/ATTACH]

Geplaatst

@Nanoes, super dat de echo goed was en een mooi hartje.

@Witje, nee inderdaad, rust rust rust. Volgende week weer echo voor je, fijn hoor! Hoop dat alles ok is.

@Rosaly..en wij maar wachten op onze echo....Hoe voel je je?

Geplaatst

@ Mik > voel me erg goed :) Wel ontzettend moe telkens, lig meestal om 21.00uur op bed! Sta voor de klas, dus dat kost redelijk wat energie, zal ook wel meewerken! Af en toe beetje misselijk maar vooral lekker onzeker :S Heb trouwens wel enorme borsten gekregen, dat begon eigenlijk al meteen. Heb een zwanger vriendin, en we gaan straks even naar t Babyhuys, alleen durf ik niet, als iemand me toevallig ziet zijn de praatjes zo in de wereld hier in de buurt... :):) kijken voor een meegroeibh. Miss dat t dan iets minder pijn doet!

Hoe voel jij je? Las al ergens dat je 't ook lang vond duren tot de echo in de 8e week. Helemaal mee eens :) Aan de andere kant heb je dan wel meteen duidelijkheid. Lijkt me zo slopend als je met 6w en een paar dagen geen hartje hoort en dan terug moet komen... Hebben jullie het al aan mensen verteld??

Geplaatst

@Rosaly, ja zo denk ik ook. Ik vind het super lang duren maar dan 8 weken en dan heb je ook wat zeg maar.

Lijkt me ook niks dat je vroeg bent en nog niks weet.

Met mij gaat het ook goed. Precies hetzelfde als jij, onzeker, zere grotere borsten en moe. ha ha laten we er dan vanuit gaan dat het goed zit/gaat?

Geplaatst

@Mik en Rosaly: sterkte met wachten!

@Sandra: ik hoop dat alles een beetje rustig is nu. heb je het weekend vrij? Ivm de rust, bedoel ik.

Geplaatst

Nanoes, gefeliciteerd met de mooie echo! Dat waren die nagels wel waard toch?

Sandra, hoe is het nu?

Rosaly, volgens mij maakt het niet uit wat je doet of je wel of niet moe ben. Als ik vrij ben en niet werk ben ik savonds even uitgeteld dan als ik werk. Probeer je er aan toe te geven? Gossie, dat je al zo'n last hebt van je borsten, je kan ook proberen om een meegroeibh op internet te bestellen. Doe het dan wel een maat te groot. Ik had eerst voedingsbh's gekocht net voordat ik bevallen was maar mijn borsten werden groter na de bevalling en die kon ik helaas niet gebruiken. Misschien helpt het om je borsten goed warm te houden? Dat wordt iig aangeraden bij bv dus misschien dat het ook helpt nu? Een lekker zalfje, onderhoudende creme erop smeren?

Meiske11, hoe gaat het? Voel je je erg onzeker?

Babeth, hoe gaat het jullie? Beterder na de echo?

Geplaatst

Oi Nanoes, wat een mooie echofoto! Klopt het dat je al een beetje de aanzet voor de handjes/armpjes ziet?

Ik heb helaas alleen een wazige grijze foto met een wazig grijs vlekje erop gekregen. Vgs mij wat oudere apparatuur, hihi. Ga maandag de vlos bellen om te vragen of ik eerder mag voor de intake (normaal met 10 wk), want ik wil toch wel heel graag nog een echo tussendoor.

Hebben jullie trouwens nog tips tegen de misselijkheid? Vorige keer heb ik gembersnoepjes gegeten, maar die hielpen voor geen meter.

Geplaatst
Nanoes, gefeliciteerd met de mooie echo! Dat waren die nagels wel waard toch?

Sandra, hoe is het nu?

Rosaly, volgens mij maakt het niet uit wat je doet of je wel of niet moe ben. Als ik vrij ben en niet werk ben ik savonds even uitgeteld dan als ik werk. Probeer je er aan toe te geven? Gossie, dat je al zo'n last hebt van je borsten, je kan ook proberen om een meegroeibh op internet te bestellen. Doe het dan wel een maat te groot. Ik had eerst voedingsbh's gekocht net voordat ik bevallen was maar mijn borsten werden groter na de bevalling en die kon ik helaas niet gebruiken. Misschien helpt het om je borsten goed warm te houden? Dat wordt iig aangeraden bij bv dus misschien dat het ook helpt nu? Een lekker zalfje, onderhoudende creme erop smeren?

Meiske11, hoe gaat het? Voel je je erg onzeker?

Babeth, hoe gaat het jullie? Beterder na de echo?

het gaat goed ben blij om te lezen dat het niet erg is om geen bandenpijn te voelen of misselijkheid. ik geniet er volop van. jammer dat ik geen vaste verloskundige krijg moet zelf gaan zoeken en bellen pfff dat ga ik maandag doen dan heb ik dat ook wer gedaan haha . en dan moet ik ook de kraamzorg regelen is dat wanneer je op de 4de maand zit of bijna 3 maanden? en hoe is het met jou?

Geplaatst

Ik heb geen idee hoe het zit met kraamzorg, dat is hier in noorwegen niet. Hier beval je standaard in het ziekenhuis. Maar dat lijkt me vooralsnog een ver van mijn bed show.

Fijn dat het je lukt om te genieten.

Ik heb nog steeds een beetje steken rechts en links van mijn baarmoeder. Niet zo prettig maar de oorzaak is simpel, heb te veel gedaan. Dus dat gaat wel goed komen. Ik ben zenuwachtig aan het worden voor dinsdag (echo). Ben blij dat ik volle dagen heb, werken en sociale activiteiten en niet te vergeten mijn grootste en liefste prioriteit, merel.

Geplaatst

Dank voor de felicitaties! Ik zweef een beetje rond met een grijns op mijn gezicht.

@yola: ja, de gyn heeft extra haar best gedaan om het scherp te krijgen. Mijn lief denkt dat dat 'armpje' puur suggestie is, maar het lijkt er wel op he? Kan bijna niet, hoor.

Moet ook op zoek naar een verloskundige voor over een paar weken. Best lastig, ik vind het zo vreemd dat die bij ons om de hoek echo's niet zelf doet. Misschien is dat normaal, maar ik ga toch nog even verder zoeken..

Geplaatst

Hallo allemaal, druke dag gehad vandaag maar nog even spieken voor ik straks mijn bedje inuik. Heb helaas 2 vroege diensten van het weekend en dan maandag nog een late dienst. Viel wel even tegen vanmorgen vroeg mijn bed uit. Best wat buikpijn gehad tijdens het werk en weer 1 x een golfje bloedverlies. Na mijn werk direct naar een verjaardag en we zijn net thuis. Vermoeiende dag dus.

Ik heb vandaag de zwangerschapskalender binnen gekregen en helemaal tegek. Is van de site www.babyopkomst.nl staan ook leuke weetjes in.

Hierin staat ook dat je kraamzorg moet regelen uiterlijk in week 13. Gewoon je zorgverzekering bellen, zeggen dat je zwanger bent en welke kraamzorgorganisatie je wilt hebben. Dan regelen zij je aanmelding. Tenminste dat gaat bij CZ zo. dus niet te lang wachten met aanvragen van de kraamzorg. Augustus is natuurlijk wel vakantieperiode!!!!!!

Geplaatst

hoi hoi,

leuk om te zien al die positieve berichten,ik heb niet alles gelezen maar wat ik las was zeer mooi.

gefeli allemaal.

Zijn er mensen die ook de combinatie test doen,ik heb deze over ongeveer 2 weken ,bloedtest heb ik al gedaan dus krijgen we direct de uitslag.

Nu maar hopen dat die goed is want als deze zeer slecht is gaan we waarschijnlijk vruchtwaterpuntie doen,ik hoop dat ze dat dan op korte termijn doen.

fiona

Geplaatst
Ik heb geen idee hoe het zit met kraamzorg, dat is hier in noorwegen niet. Hier beval je standaard in het ziekenhuis. Maar dat lijkt me vooralsnog een ver van mijn bed show.

Fijn dat het je lukt om te genieten.

Ik heb nog steeds een beetje steken rechts en links van mijn baarmoeder. Niet zo prettig maar de oorzaak is simpel, heb te veel gedaan. Dus dat gaat wel goed komen. Ik ben zenuwachtig aan het worden voor dinsdag (echo). Ben blij dat ik volle dagen heb, werken en sociale activiteiten en niet te vergeten mijn grootste en liefste prioriteit, merel.

ahh was vergeten dat je in noorwegen woont ben ergg vergeetachtig aan het worden hahaha het ziekenhuis waar ik nu zit het gaat wel en bij jou?? je moet wel rustig aan doen he en voor merel erzijn veel succes met de echo op dinsdag niet zenuwachtig zijn het komt zeker goed!!

Geplaatst
Dank voor de felicitaties! Ik zweef een beetje rond met een grijns op mijn gezicht.

@yola: ja, de gyn heeft extra haar best gedaan om het scherp te krijgen. Mijn lief denkt dat dat 'armpje' puur suggestie is, maar het lijkt er wel op he? Kan bijna niet, hoor.

Moet ook op zoek naar een verloskundige voor over een paar weken. Best lastig, ik vind het zo vreemd dat die bij ons om de hoek echo's niet zelf doet. Misschien is dat normaal, maar ik ga toch nog even verder zoeken..

doen ze bij jou in het ziekenhuis geen echo? ik heb een lijst gekregen van de gyn met zoveeel nr s van verloskundige maar gelukkig heb ik al 1 op het oog die ga ik morgen bellen om het vast te stellen. succes met het zoeken naar verloskundige die vind je wel

Geplaatst

Meiske11, je bent toch zwanger van een tweeling? dan blijf je normaliter onder toezicht van een gyneacoloog, hebben ze je nog niet doorverwezen? de kraamhulp kun je het beste met 12 weken aanvragen (uiterlijk)

succes!

Geplaatst
Hallo allemaal, druke dag gehad vandaag maar nog even spieken voor ik straks mijn bedje inuik. Heb helaas 2 vroege diensten van het weekend en dan maandag nog een late dienst. Viel wel even tegen vanmorgen vroeg mijn bed uit. Best wat buikpijn gehad tijdens het werk en weer 1 x een golfje bloedverlies. Na mijn werk direct naar een verjaardag en we zijn net thuis. Vermoeiende dag dus.

Ik heb vandaag de zwangerschapskalender binnen gekregen en helemaal tegek. Is van de site www.babyopkomst.nl staan ook leuke weetjes in.

Hierin staat ook dat je kraamzorg moet regelen uiterlijk in week 13. Gewoon je zorgverzekering bellen, zeggen dat je zwanger bent en welke kraamzorgorganisatie je wilt hebben. Dan regelen zij je aanmelding. Tenminste dat gaat bij CZ zo. dus niet te lang wachten met aanvragen van de kraamzorg. Augustus is natuurlijk wel vakantieperiode!!!!!!

oh pas de 13de week. ik zit nu op de 11de week is dat niet zo n probleem om te gaan bellen? ik heb ook cz . zijn er verschillende kraamzorg dan? wist ik niet haha dan weet ik niet welke ik moet kiezen hmm en ja precies ik wil op tijd alles gaan regelen zodat ik straks niet op verassing komt te staan.

Geplaatst
Meiske11, je bent toch zwanger van een tweeling? dan blijf je normaliter onder toezicht van een gyneacoloog, hebben ze je nog niet doorverwezen? de kraamhulp kun je het beste met 12 weken aanvragen (uiterlijk)

succes!

ja dat klopt dank je wel. maar hier in chatarina zei ze dat ze me niet kunnen beloven dat ze een vaste verloskundige kunnen gaan geven. dus dan worden er 2 gyn die mij onder toezicht gaan zullen houden. en daarom gaf ze mij een lijst met nr s van verloskundige om zelf te bellen als ik wil en te regelen voor een vaste. ok over een week zit ik op 12 weken. dan ga ik bellen.

Geplaatst

succes!

en nog wat waarom de gyn en geen verloskundige? is daar een verschil?

Geplaatst
Best lastig, ik vind het zo vreemd dat die bij ons om de hoek echo's niet zelf doet. Misschien is dat normaal, maar ik ga toch nog even verder zoeken..
Hoi Nanoes, voor echo's heb je een speciale opleiding nodig. Niet alle verloskundigen hebben die. Bovendien is die apparatuur heel duur, voor een zelfstandige vlos is dat denk ik een te grote investering. Maar wel vreemd dat zij je dan niet doorverwijst naar degene die dat wel kan.. Hier in Nijmegen is er een echocentrum voor alle vlossen samen, waar je dan een verwijzing voor krijgt, bv voor de combinatietest en de 20 wk echo.

Twee jaar geleden (mn vorige zwsch) was één van dames in onze vlospraktijk bezig met die opleiding. Ze zal m nu wel gehaald hebben :-).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden