Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo ladies,

Nou, we zijn met z'n allen aan t wachten terwijl onze spruitjes groeien... mooi toch! Als er maar niet onze zenuwen waren...

Ben vanochtend een beetje somber. Ik heb er nl een hard hoofd in. Vanaf afgelopen zondag af en aan licht ongesteldheidsgevoel. krampjes, minder misselijk en steeds kleine beetjes bloed, of tenminste afscheiding, roze en vanochtend bruinig. Niet eens zoveel dat ik een maandverband moet dragen, maar in combi met het kramperige gevoel, voelt het niet zo goed. Het heeft natuurlijk geen zin om wéér een spoedecho aan te vragen, er is eigenlijk weinig veranderd sinds donderdag toen alles goed was. Dus ik wacht maar gewoon tot vrijdag. bah. Ben gewoon ff negatief. Komt ook bij dat ik gister gehoord heb dat de dochter van onze buurvrouw (ook slecht zaad, weinig eitjes, DD met imsi en a.h., zelfde behandeling zeg maar) een miskraam heeft gehad. Zij was net 14 dg voor mij zwanger geworden en ik putte daar toch hoop uit.

Komt ook nog bij dat ik t idee heb dat het komt door het minderen van de utrogestan. Ik mocht ophouden bij 8 weken en ben woensdag-donderdag gaan minderen (resultaat: bloedverlies, dus weer opgestart) en vervolgens zaterdag weer (resultaat: bloedverlies, dus weer volle dosis). Ik ben bang dat het door mijn eigen plotselinge flinke afbouw van de utrogestan komt dat ik nu dit bloedverlies heb. Dat daardoor de baarmoeder zo onrustig is geworden... en mijn kleine kikkervisje zit natuurlijk nog helemaal niet zo goed vast nu. bah bah bah.

Hoop dat het bij jullie beter gaat.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yola een binkje wat in je baarmoeder aan het groeien is laat niet zomaar los hoor!!!!!!

Wat zegt het ziekenhuis wat betreft utrogestan???????

50% van de zwangere vrouwen heeft last van bloedverlies tijdens de zwangerschap!!!!! Wel vervelend daar weet ik alles van. Ben nu ruim 10 weken en heb ook met regelmaat ongi steekjes. Hoort allemaal bij het zwanger zijn. Hoe moeilijk het ook is pobeer vertrouwen te hebben in je lichaam. Zeg dat ook hard op tegen jezelf en praat met je spuitje... GEEF DE MOED NIET OP !!!!!!!!!

Wat ontzettend vervelend voor de dochter van je buurvrouw zeg, kan me voorstellen dat dat er wel even in hakt.

Geplaatst

Yola, zoals sandra schrijft, bloedverlies in de zwangerschap is helaas heel normaal. Maar ooh zo k.. als dat bij jou is. Wat je bent al onzeker en dat maakt je nog meer aan het twijfelen. Maar als de echo donderdag goed was moet er heel wat gebeuren hoor wil het nu fout lopen. En als je heel erg onzeker bent zou ik toch om een spoedecho vragen. Want het is nu eenmaal zo dat jij veel meer moeite hebt gedaan en een heel traject achter de rug hebt om zwanger te worden. Een meelevende huisarts/ziekenhuis zal dit helemaal niet raar vinden. In ieder geval zo rustig mogelijk aan doen de komende dagen! Succes!

Geplaatst

Heej meiden,

Ik doe rustig aan en ga ook geen baan meer zoeken. Dus zit nu fulltime te zwangeren en doordat die flessen buiten staan (leuk excuus) van MvM zijn we het stapje voor stapje tegen de mensen om ons heen aan het vertellen. Dat is echt genieten hoe sommige mensen reageren. Deze week ga ik weer vanalles regelen zoals kraamhulp en tussentijdse controles.

Mik heel veel succes morgen met jullie echo.

Urs ik wil ook naar uitgerekend in augustus.

Yola, kom op he, neus in de wind!!

San ik heb de combinatie test 17-02...

Geplaatst

hoi hoi,

dank voor de lieve opstekers. Ik doe het nu gewoon rustig aan en probeer vrijdag af te wachten. Dan zal ik ook vragen over de utrogestan. Geertgen schrijft dat normaal gesproken niet zo lang door, maar ik vind het toch prettiger met hun te bespreken dan dat ik weer naar DD moet bellen. Het bloeden is er soms, soms niet. Misschien dat als ik dit nu een week meegemaakt heb en vrijdag een goede echo, dat ik me er dan minder druk over maak. Ik heb nu twee nachten gedroomd dat ik het vruchtje verloor (heb t ook bekeken, een keer was het een rood knobbeltje, een keer een klein bobbelig schijfje met hoofdje en handaanzetjes, heel apart om dat zo te dromen). Maar omdat ik vervolgens wakker werd zonder dat de sluizen open waren gegaan, probeer ik me er maar niet verder druk om te maken.

Groetjes allemaal en succes met alle aanstaande echo's!

Geplaatst

@Yola, kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten nee. Ik zou inderdaad informeren of het een bijwerking kan zijn van het verlagen van de dosis bolletjes.

Ik mag nu ook gaan afbouwen de komende 3 dagen alleen s morgens en s avonds 2 bollen en dan 3 dagen alleen s avonds.

Ben benieuwd of het bijwerkingen gaat geven. Ben je in overleg met je gyn gaan afbouwen?

Heel veel sterkte!

@Witje, ben ook enorm moe ja. Ik werk en avonds doe ik lekker rustig aan, heerlijk vind ik het.

Komt straks wel weer wanneer we wat verder zijn. En zowiezo gaan we naar de betere jaargetijde dus krijg je al energie van. Beetje zonneschijn doet wonderen.

@Moto, jij ook lekker rustig aan heel verstandig.

Het is ook lastig als je zwanger bent een baan te gaan zoeken. Geeft ook weer spanning en stress.

Geplaatst

goeiemorgen dames ik had op de 25ste 12 weken echo gehad alles was super goed en goed gegroeid . maar er is 1 ding wat ze tegen mij zei is dat als ik wil een klein bandje in mij vagina te doen om de baby s tegen te houden omdat ze kunnen erg vroeg geboren zijn het is nog op de proef. wie heeft dat gedaan ???dat geld voor de moeders met 2lingen over 2 weken moet ik het antwoord geven ik heb nog geen idee

Geplaatst

Afbouwen? Ik mocht na de eerste echo gewoon ophouden met de bolletjes. Cold turkey. Heeft tot nu toe geen enkel verschil gemaakt, ik vond het alleen wat spannend de eerste dagen 'zonder'.

Moe, hoofdpijn dus dit is mijn bijdrage voor vandaag. Morgenmiddag de tweede echo!

groetjes,

N

Geplaatst
hoi hoi,

dank voor de lieve opstekers. Ik doe het nu gewoon rustig aan en probeer vrijdag af te wachten. Dan zal ik ook vragen over de utrogestan. Geertgen schrijft dat normaal gesproken niet zo lang door, maar ik vind het toch prettiger met hun te bespreken dan dat ik weer naar DD moet bellen. Het bloeden is er soms, soms niet. Misschien dat als ik dit nu een week meegemaakt heb en vrijdag een goede echo, dat ik me er dan minder druk over maak. Ik heb nu twee nachten gedroomd dat ik het vruchtje verloor (heb t ook bekeken, een keer was het een rood knobbeltje, een keer een klein bobbelig schijfje met hoofdje en handaanzetjes, heel apart om dat zo te dromen). Maar omdat ik vervolgens wakker werd zonder dat de sluizen open waren gegaan, probeer ik me er maar niet verder druk om te maken.

Groetjes allemaal en succes met alle aanstaande echo's!

Yola, succes morgen!

Bij ons laten ze je langer die bollen gebruiken, ben morgen 8 weken en mag nu in 1 week gaan afbouwen.

Van de zomer bij mijn 1ste IVF ook tm 9 weken gebruikt.

Zou het gewoon even navragen.

Succes!

Geplaatst

Yola en Nanoes, succes vandaag met de echo's!!

Valesca, gefeliciteerd :):)

Fiona, wat fijn dat de test goed was!! Nu kun je helemaal genieten!!

Geplaatst

@Fiona Da's goed nieuws en vast een hele opluchting.

@Mik Dat afbouwen lijkt me idd wat 'natuurlijker'. Zo zie je maar, elk ziekenhuis pakt het weer anders aan.

Geplaatst

Fiona, 12 wk = 3 feb, combinatietest prima!

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. , 19 jan 1e afspraak gyn en 3e echo!

Moto, tp 8 dec, 12 wk = 13 feb. 1e echo 10 jan, 2e echo?

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14 jan: hartje klopt!

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. 1e echo 14 jan, 3e echo 28 jan

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Valesca, tp 16-1, 12 wk = ?

Meiske11, tp 16 nov, 12 wk = 24 jan. 2e echo 12 jan, 3e echo 25 jan, je hebt het bankje doorstaan! :alright:

Ha meiden, heb ons lijstje er maar eens bijgehaald. Kijken jullie even of het allemaal nog klopt? Aanvullen of wijzigen gaat makkelijk: gewoon lijstje selecteren, copieeren (ctrl-c), reageren en plakken (ctrl-v).

@Meiske, super gefeliciteerd joh, weer een mijlpaal! Dat van dat bandje om de baarmoedermond heb ik hier op t forum ook ergens gelezen. Eén van de dames hier heeft 2x miskraam gehad rond 20 wk omdat haar baarmoedermond de vruchtzak niet kon dragen. Nu zou ze ook zo'n bandje krijgen. Maar ik dacht dat dat een afwijking was die niet vaak voorkomt. Misschien doen ze dat bij een tweeling preventief? Je buik wordt natuurlijk een stuk zwaarder met twee beebjes. Toch nog even aan je arts vragen hoe dat precies zit!

Geplaatst

@ Yola, hoe was je echo???

@ all > Blijf het toch raar vinden dat ziekenhuizen zulke verschillende aanpakken hebben. Met Utrogestan maar ook met tp, hormonen etc... Je zou denken dat ze ondertussen wel hadden vergeleken en de beste methode hadden gekozen toch??

Geplaatst

@Rosaly, ja vind ik ook raar. Zeker met zo iets 'simpels' als die bollen. Ik vind cold turkey stoppen of afbouwen in 8-9 dagen wel een verschil.

Gebruik jij die bollen nog?

Geplaatst

ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en heb 22 feb de echo

ik mocht stoppen met de bolletjes of opmaken...ik ga nog even door tot de officiele testdatum(maandag)

Geplaatst

Joepie joepie joepie!

Goeie echo, klein beweeglijk wormpje met schepjes als armpjes en beentjes, kloppend hartje, en dat allemaal op 2 cm! Ik ben superrrrr blij!

Heb ook gesproken over utrogestan: de arts stelde voor om gewoon tot 12 wk door te gaan en dan langzaam af te bouwen. Hij zei: het kan geen kwaad voor je lichaam. Het is alleen dat je die bolletjes moet blijven gebruiken (en daar heb ik idd zo langzaamaan wel 's genoeg van). Maar goed, nog 4 weekjes, dat is te doen, toch?

Ik ben zelf eigenlijk wel blij met de verschillen in ziekenhuizen... valt er nog wat te kiezen als het je niet bevalt haha! Dat is bij huisartsen ook zo, niet alles is helemaal 100% wetenschappelijk bewezen en de ene arts wil nog wel eens voorlopen of meer open staan voor uitproberen dan de ander.

Geplaatst

O wat een goed nieuws allemaal.

Ikzelf moest al stoppen met de bollen ongeveer twee weken na de punctie. Het maakt je even onzeker maar uiteindelijk moeten we allemaal een keertje stoppen toch!

Allemaal een fijn weekend...

Geplaatst

@ Mik > ik moest ze tot mijn testdatum gebruiken, de dag van de punctie ben ik gestart. In totaal 18 dagen dus, vond het niet erg om te stoppen in ieder geval! Soms vergat ik 't, en soms wist k niet meer of ik het al gedaan had of niet. Was in de vakantie dus had niet echt een ritme toen.. (nu wel??!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden